abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196578649
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS) - De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Picard (PIC) - Uitgezonden vanaf 2020 in Europa op Amazon Prime, speelt zich 15 jaar af na Star Trek: Nemesis in de Prime Timeline: Romulus is vernietigd, maar Vulcan niet (Kelvin Timeline).
Deze serie brengt Patrick Stewart terug in de rol van Jean-Luc Picard, samen met karakters uit Star Trek: TNG en Star Trek: Voyager.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
PIC, ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:20:31 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196578823
Ik merk dit seizoen een tendens meer richting klassieke star trek, de afleveringen zijn iets meer episodisch, en de spirit van de federation wordt meer nagejaagd, wat nu weer valide is omdat die spirit dus weg is geweest. Opzich is dat weg zijn van die suprematie een handig gegeven omdat het ineens weer logisch maakt om er heel veel moeite in te steken in plaats van dat het logisch is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 6 december 2020 @ 12:24:48 #3
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196578890
quote:
88s.gif Op zondag 6 december 2020 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die zijn toch wel meervoud :?
Ja. It en its is de onzijdige enkelvoudige variant.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_196579089
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2020 12:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ja. It en its is de onzijdige enkelvoudige variant.
https://en.wikipedia.org/wiki/Singular_they
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 12:39:01 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196579119
quote:
Ah zo wist ik niet en idd logisch.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196581791
Discovery seizoen 3 valt erg tegen zeg... Burnham :')
  Moderator zondag 6 december 2020 @ 16:05:38 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196582736
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2020 15:03 schreef Skwish het volgende:
Discovery seizoen 3 valt erg tegen zeg... Burnham :')
Ik vind S3 veel meer richting klassieke trek vooral omdat het veel episodischer overkomt en de focus vooral ligt op de moraal van de federation. Waar S1 en S2 veel meer focusten op de lange arc en de flitsende effecten. Ik heb ook het idee dat stijl wat soberder is ofzo... Maar kan ook aan mij liggen. Burnham is wel de outlier in alle drie seizoenen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196588574
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2020 15:03 schreef Skwish het volgende:
Discovery seizoen 3 valt erg tegen zeg... Burnham :')
Het moet wel rustig overgaan. in Seizoen 4 of 5 zullen weer een mooie actie komen..
Daarna is onzeker.. miss nog zesde seizoen om einde te luiden..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 7 december 2020 @ 07:18:22 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_196593568
Ik moet zeggen dat ik dit een van de betere afleveringen vond tot nu toe.
Je kan merken dat Frakes aan het roer stond dit keer.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 7 december 2020 @ 12:15:24 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_196596894
quote:
Dit bedoelde ik idd.
Al leek de vertaling er dan op te hinten dat ze in meervoud aangesproken wilde worden vanwege haar symbiont. Maar dat is niet wat er bedoeld wordt.

En idd, mooi die zoektocht van saru. Maar dat had ook eerder in het seizoen gekund, toen hij net kapitein werd. Nu zit hij al een tijdje in het zadel en is dan nog wel zo zoekende?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 7 december 2020 @ 20:49:37 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_196607141
quote:
O ja, natuurlijk moest deze lulkoek ook eens opgevoerd worden in ST. Want deze genderstoornis was nog niet opgevoerd en de 0,0001% van de bevolking die een dergelijke afwijking heeft was nog niet vertegenwoordigd in de vrolijke regenboogvloot. Straks blijkt er ook een bemanningslid graag met minderjarige rekruutjes te knuffelen. Zou men meteen George Takei weer een gastrolletje kunnen laten spelen _O-

Trouwens, ik zie ook best vaak dat de karakters elkaar beetpakken enzo. What happened to #MeToo?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 7 december 2020 @ 21:39:10 #12
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_196608355
Oja, en qua script; Booker’s broer (ofzo) blijkt zowaar het opperhoofd te zijn van een planeet met 1 boshut en een stuk of 10 onderknuppels. En de boosdoeners vliegen in een enorm schip maar we zien slechts de groengeschminkte opperbitch met een pruik uit de carnavalswinkel.

Het budget was zeker op :’)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_196609427
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Oja, en qua script; Booker’s broer (ofzo) blijkt zowaar het opperhoofd te zijn van een planeet met 1 boshut en een stuk of 10 onderknuppels. En de boosdoeners vliegen in een enorm schip maar we zien slechts de groengeschminkte opperbitch met een pruik uit de carnavalswinkel.

Het budget was zeker op :’)
dat is een constante in ST-afleveringen een paar mensen in een dorp moeten een hele bevolking van gote delen van een planeet verbeelden
idd dat is ook een budgetkwestie
sf is niet realistisch.... kijk dan niet als je realisme zoekt
  dinsdag 8 december 2020 @ 02:08:48 #14
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_196611276
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2020 20:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

O ja, natuurlijk moest deze lulkoek ook eens opgevoerd worden in ST. Want deze genderstoornis was nog niet opgevoerd en de 0,0001% van de bevolking die een dergelijke afwijking heeft was nog niet vertegenwoordigd in de vrolijke regenboogvloot. Straks blijkt er ook een bemanningslid graag met minderjarige rekruutjes te knuffelen. Zou men meteen George Takei weer een gastrolletje kunnen laten spelen _O-

Trouwens, ik zie ook best vaak dat de karakters elkaar beetpakken enzo. What happened to #MeToo?
Ik vind het gewoon heel erg kut dat Star Trek alles zonodig "in your face" moet doen.

Scotty miste een vinger en LaForge was blind, maar er is volgens mij nooit een punt van gemaakt door hele episodes eraan te wijden dat invaliden en verminkten ook gezellig mee mogen draaien in Starfleet.

Riker was misschien pansexueel en LaForge deed aan manicure, ook nooit iets over gerept.

Maar de nieuwe Star Trek is dag in dag uit "Kijk mij eens!", met hun pontificale gay gezoen, vrouw met mannennaam (alsof er nog niet genoeg Michaels rondlopen) en nu dit weer.

Niks mis met singular they, ik gebruik het zelf ook om dialogen te schrijven als je niet weet of je met een man of een vrouw te maken krijgt (scheelt weer gezeur met him/her invoegen) of met duidelijk genderneutrale entiteiten als alien cyborgs/robots enzo te maken hebt waar 'it' toch een beetje denigerend klinkt. Maar nu is het gekaapt door de lghbtrutjes. :(
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  dinsdag 8 december 2020 @ 07:20:32 #15
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_196612138
Het feit dat er zo overtrokken op gereageerd wordt de hele tijd, laat toch wel zien dat het nodig is om er wat aandacht aan te besteden ;)

Het enige waar ik me aan erger in STD is toch vooral het volledige overacting van Michael, al valt me bij het opnieuw kijken van VOY dat ook Tuvok zich vaak schuldig maakte aan gefluister.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 8 december 2020 @ 09:10:01 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196613043
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 02:08 schreef Shakkara het volgende:

met hun pontificale gay gezoen,
T feit dat je t gay-gezoen noemt, geeft al aan dat t nodig is.
Er bestaat geen gay gezoen, er bestaat geen gay huwelijik.
Er bestaat een zoen, en een huwelijk. Er bestaat een zoen tussen 2 mensen die van elkaar houden.
Star Trek heeft wel vaker romances, en kusjes, en stelletjes, en nu zijn t eens 2 mannen.
T wordt niet eens als zodanig benoemd, het IS gewoon zo.
En INEENS valt t je op en is t overdreven en in your face? :D

Als t een romance was geweest tussen man en vrouw (burnham and whatshissface, ryker, deanna, whatever) had je niet gezeken. T feit dat t jou zo opvalt, jou zo stoort en je t als "gay gezoen" moet bestempelen..... 'Nough said. T is nodig.

(en t feit dat we t hier al pagina's lang over moete hebben. Echt, GET OVER YOURSELF PEOPLE! :') )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 december 2020 @ 09:19:00 #17
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196613159
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]

T feit dat je t gay-gezoen noemt, geeft al aan dat t nodig is.
Er bestaat geen gay gezoen, er bestaat geen gay huwelijik.
Er bestaat een zoen, en een huwelijk. Er bestaat een zoen tussen 2 mensen die van elkaar houden.
Star Trek heeft wel vaker romances, en kusjes, en stelletjes, en nu zijn t eens 2 mannen.
T wordt niet eens als zodanig benoemd, het IS gewoon zo.
En INEENS valt t je op en is t overdreven en in your face? :D

Als t een romance was geweest tussen man en vrouw (burnham and whatshissface, ryker, deanna, whatever) had je niet gezeken.
'Nough said. T is nodig.
Het is de overdaad die het probleem is.
Als het alleen Culber en Stamets was, dan had je een paar geluiden gehoord en verder niets. Maar het is de nadruk die bijna iedere aflevering heeft op dergelijke issues. En dan wordt de relatie Culber/Stamets opeens een onderdeel van het probleem van de serie. Had het gewoon bij Culber en Stamets gelaten, had niet non-binary, trans, Michael etc zo geschreven en we hadden inderdaad een serie gehad waarin een gay-relatie zat wat we normaal hadden gevonden.

Overigens, singular they vind ik heel raar klinken omdat het wel de meervoud van het werkwoord gebruikt, dus they are ipv they is. Daardoor blijft het meervoud klinken, alsof een soort majesteitsmeervoud.
Als Adira niet had gezegd dat ze dit wilde vanwege haar gender, maar vanwege haar symbiont en gevoelens daarover met al haar diverse gender-levens, dan had je in-universe het aangestipt. Maar dat het leek de andere kant op te hangen, naar haar persoonlijke 'ik voel me geen vrouw dus wens niet zo aangesproken te worden'
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 december 2020 @ 10:56:57 #18
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196614772
Overigens, die Sanctuary, toen die bekeken werd dmv luchtbeelden vanaf Disovery: IJsland :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 8 december 2020 @ 12:08:32 #19
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_196615822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 09:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]

T feit dat je t gay-gezoen noemt, geeft al aan dat t nodig is.
Er bestaat geen gay gezoen, er bestaat geen gay huwelijik.
Er bestaat een zoen, en een huwelijk. Er bestaat een zoen tussen 2 mensen die van elkaar houden.
Star Trek heeft wel vaker romances, en kusjes, en stelletjes, en nu zijn t eens 2 mannen.
T wordt niet eens als zodanig benoemd, het IS gewoon zo.
En INEENS valt t je op en is t overdreven en in your face? :D

Als t een romance was geweest tussen man en vrouw (burnham and whatshissface, ryker, deanna, whatever) had je niet gezeken. T feit dat t jou zo opvalt, jou zo stoort en je t als "gay gezoen" moet bestempelen..... 'Nough said. T is nodig.

(en t feit dat we t hier al pagina's lang over moete hebben. Echt, GET OVER YOURSELF PEOPLE! :') )
Uhura as zwarte bridgecrew vrouw was gewoon zo, dat was geen plotpunt en er werd geen episode geweid aan het slavernijverleden van haar overoveroveroverovergrootopa of equal opportunity geneuzel voor vrouwen.

Chekov as Rus was ook gewoon zo, werd ook geen punt van gemaakt.

Als Stamets en Culber elkaar op een NORMALE manier een kus gaven of hand in hand liepen of samen op een bankje zaten of weet ik veel, dan was het voor mij geen enkel probleem.

Maar niet dat pontificale elkaar aflebberen. Dat was gewoon in your face en had echt geen porem. Als het een man en een vrouw betroffen had ik dat ook geen prettig shot gevonden.

In de oude series was het geflirt veel subtieler en gebeurden de excessen off screen. Snoeiharde cross-species SM is klaarblijkelijk ook de orde van de dag in het Star Trek universum, maar dat hoeft niet pontificaal in your face in beeld gebracht te worden en kan gewoon op deze grappige manier worden opgelost:


[ Bericht 2% gewijzigd door Shakkara op 08-12-2020 12:27:05 ]
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 15:59:05 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196619621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:08 schreef Shakkara het volgende:
Als Stamets en Culber elkaar op een NORMALE manier een kus gaven of hand in hand liepen of samen op een bankje zaten of weet ik veel, dan was het voor mij geen enkel probleem.
Haha wat is er niet normaal aan de manier waarop zij elkaar een kus geven :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196619656
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 december 2020 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Haha wat is er niet normaal aan de manier waarop zij elkaar een kus geven :D
Het is gewoon supergay ja :(
-nee-
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 16:02:15 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196619688
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het is gewoon supergay ja :(
Zelfs booker en burnham zijn nog kleffer... En laat ik al helemaal niet beginnen over T'pol in ENT met die andere gast waarvan ik de naam kwijt ben...

die moesten we zelf helemaal volgen de douche in... :N tsk tsk tsk

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196619824
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zelfs booker en burnham zijn nog kleffer... En laat ik al helemaal niet beginnen over T'pol in ENT met die andere gast waarvan ik de naam kwijt ben...

die moesten we zelf helemaal volgen de douche in... :N tsk tsk tsk

[ afbeelding ]
Daar heb ik toentertijd wel een fapje op gezet :9
pi_196620034
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zelfs booker en burnham zijn nog kleffer... En laat ik al helemaal niet beginnen over T'pol in ENT met die andere gast waarvan ik de naam kwijt ben...

die moesten we zelf helemaal volgen de douche in... :N tsk tsk tsk

[ afbeelding ]
Sterke fanservice was dat.
-nee-
  Moderator dinsdag 8 december 2020 @ 16:28:19 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196620096
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Sterke fanservice was dat.


:o :D

twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 december 2020 @ 17:33:31 #26
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_196621383
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zelfs booker en burnham zijn nog kleffer... En laat ik al helemaal niet beginnen over T'pol in ENT met die andere gast waarvan ik de naam kwijt ben...

die moesten we zelf helemaal volgen de douche in... :N tsk tsk tsk

[ afbeelding ]
T'pol is dan wel veel meer eyecandy dan Burnham.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_196632935
Ik ben op zich wel benieuwd hoe het zit met die gheorgouh (of hoe je het ook schrijft)
met haar flashbacks en zo en is zij echt stervende?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 9 december 2020 @ 09:40:10 #28
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196632957
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zelfs booker en burnham zijn nog kleffer... En laat ik al helemaal niet beginnen over T'pol in ENT met die andere gast waarvan ik de naam kwijt ben...

die moesten we zelf helemaal volgen de douche in... :N tsk tsk tsk

[ afbeelding ]
Precies. T zat er altijd al in, maar nu t een gay koppel is valt t ineens op (en dat snap ik ook, want niet gewend) en is t ineens een probleem en in your face en niet nodig (en dat is hypocriet). :)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 9 december 2020 @ 09:40:42 #29
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196632963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 17:33 schreef Devil010 het volgende:

[..]

T'pol is dan wel veel meer eyecandy dan Burnham.
Ik vind Burnham best een mooie vrouw :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_196633108
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vind Burnham best een mooie vrouw :o
Sinds dit seizoen vind ik haar prettiger om naar te kijken :Y
pi_196633160
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:40 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vind Burnham best een mooie vrouw :o
Ik ook wel, hoewel ik haar nog niet goed heb kunnen loskoppelen van haar rol in the walking dead. Maar ze is wel heel knap ja.

Die t'pol was meer in-your-face sexy, maar uiteindelijk was dat een beetje too much met die strakke pakjes en die neptieten.
-nee-
pi_196633189
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:56 schreef Marsenal het volgende:
Die t'pol was meer in-your-face sexy, maar uiteindelijk was dat een beetje too much met die strakke pakjes en die neptieten.
Daar stoorde ik me inderdaad ook aan, zeker met die in-your-face decontamination scenes, cheap TV was dat.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:01:43 #33
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196634121
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 09:52 schreef STING het volgende:

[..]

Sinds dit seizoen vind ik haar prettiger om naar te kijken :Y
Met de lange vlechtjes O+
Wil ik ook. :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:02:54 #34
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_196635168
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zelfs booker en burnham zijn nog kleffer... En laat ik al helemaal niet beginnen over T'pol in ENT met die andere gast waarvan ik de naam kwijt ben...

die moesten we zelf helemaal volgen de douche in... :N tsk tsk tsk

[ afbeelding ]
Geen idee, heb zelf nooit Enterprise gekeken dus die tussenstap helemaal gemist. Het 'ergste' dat ik gezien heb is de skintight outfit van 7 of 9, en zelfs dat hoeft wat mij betreft al niet.

De bewuste scene van Ent gaat wat mij betreft ook veel te ver en hadden ze niet moeten doen.

Dus expliciete content als dat kan er wat mij betreft allemaal uit, ongeacht of het nou homo's zijn of niet. Probleem met de nieuwe serie is dat het dan weer homo's zijn, dan weer transsexuelen, dan weer het overdreven ADHD van die ensign, en dan weer feministisch geneuzel.

Dergelijk maatschappijkritisch gezeur kun je veel beter extremer trekken en verwerken in het alien-plot-van-de-week. Genoeg kritiek op religie, man-vrouw-verhoudingen, diverse taboeonderwerpen, interraciale relaties, slavernij, rebellie/onderdrukking, doorgeschoten kapitalisme, fascisme, parasitair downsyndroomvolk, koude oorlog, enzovoorts enzovoorts in TOS/TNG/DS9/VOY, maar dat was dan een plotpunt en een eigenschap van een alien ras.

Juist omdat het doorgeschoten is en vaak voor meerdere interpretaties vatbaar is ga je daar over nadenken en zo kun je een controversieel onderwerp toch op een interessante en passende manier in de serie verwerken.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_196635209
Ja want dat zijn vooral eigenschappen van aliens, dat mag vooral niet voorkomen bij mensen :')
  woensdag 9 december 2020 @ 12:06:05 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_196635228
Ja op die manier blijf je het inderdaad als controversieel punt labelen. Het hele punt van de inclusie in de crew is dat het dat niet is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 9 december 2020 @ 12:24:16 #37
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_196635524
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:05 schreef babylon het volgende:
Ja want dat zijn vooral eigenschappen van aliens, dat mag vooral niet voorkomen bij mensen :')
Waar kijk je liever naar:

* Een vrekkig misogynistich mens, wat slecht uitpakt waar een heel punt van gemaakt wordt hoe slecht hij wel niet is.
* Ferengi, waarin hebberigheid en misogynisme tot in het extreme doorgetrokken worden en die regelmatig een heel verhaal ophouden tegen mensen dat ze stom zijn dat ze niet hebberig zijn of karaktertrekken hebben die veel destructiever zijn.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_196636041
quote:
88s.gif Op dinsdag 8 december 2020 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
En laat ik al helemaal niet beginnen over T'pol in ENT met die andere gast waarvan ik de naam kwijt ben...
Charles Tucker III , kortaf Trip
En zo klef werd hun relatie niet in beeld gebracht
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 13:05:38 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196636158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Charles Tucker III , kortaf Trip
En zo klef werd hun relatie niet in beeld gebracht
We hebben stamets en culbert nog niet in hun onderbroek gezien hoor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 december 2020 @ 15:46:48 #40
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196638824
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:02 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Geen idee, heb zelf nooit Enterprise gekeken dus die tussenstap helemaal gemist. Het 'ergste' dat ik gezien heb is de skintight outfit van 7 of 9, en zelfs dat hoeft wat mij betreft al niet.

De bewuste scene van Ent gaat wat mij betreft ook veel te ver en hadden ze niet moeten doen.

Dus expliciete content als dat kan er wat mij betreft allemaal uit, ongeacht of het nou homo's zijn of niet. Probleem met de nieuwe serie is dat het dan weer homo's zijn, dan weer transsexuelen, dan weer het overdreven ADHD van die ensign, en dan weer feministisch geneuzel.

Dergelijk maatschappijkritisch gezeur kun je veel beter extremer trekken en verwerken in het alien-plot-van-de-week. Genoeg kritiek op religie, man-vrouw-verhoudingen, diverse taboeonderwerpen, interraciale relaties, slavernij, rebellie/onderdrukking, doorgeschoten kapitalisme, fascisme, parasitair downsyndroomvolk, koude oorlog, enzovoorts enzovoorts in TOS/TNG/DS9/VOY, maar dat was dan een plotpunt en een eigenschap van een alien ras.

Juist omdat het doorgeschoten is en vaak voor meerdere interpretaties vatbaar is ga je daar over nadenken en zo kun je een controversieel onderwerp toch op een interessante en passende manier in de serie verwerken.
Ja, een eigenschap van een alien ras, want god forbid t zou eens een menselijke eigenschap zijn en als normaal aspect worden gezien bij je eigen ras. :D Het is nu gewoon een onderdeel van de crew, wordt niet over gesproken (t gaykoppel) of wordt kort behandeld en verder niet over gezeken (non binary / trans) en er wordt weer doorgegaan met t dageljkse leven op het schip.

Zouden meer mensen moeten doen ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_196638927
quote:
88s.gif Op woensdag 9 december 2020 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

We hebben stamets en culbert nog niet in hun onderbroek gezien hoor.
Het woord Trekkie krijgt een hele nieuwe lading _O_
-nee-
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 16:34:18 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196639466
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het woord Trekkie krijgt een hele nieuwe lading _O_
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 december 2020 @ 21:57:47 #43
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_196645129
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het woord Trekkie krijgt een hele nieuwe lading _O_
Sterretje Trekken.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_196656461
quote:
14s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het woord Trekkie krijgt een hele nieuwe lading _O_
Dat is wel een hele diepe opmerking _O- :D
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:53:12 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196676591
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Charles Tucker III , kortaf Trip
En zo klef werd hun relatie niet in beeld gebracht
Nou... al die massages in decon. En die neuro-pressure massages :+
Resistance is futile.
  vrijdag 11 december 2020 @ 18:56:47 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196676657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 02:08 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon heel erg kut dat Star Trek alles zonodig "in your face" moet doen.

Scotty miste een vinger en LaForge was blind, maar er is volgens mij nooit een punt van gemaakt door hele episodes eraan te wijden dat invaliden en verminkten ook gezellig mee mogen draaien in Starfleet.

Riker was misschien pansexueel en LaForge deed aan manicure, ook nooit iets over gerept.

Maar de nieuwe Star Trek is dag in dag uit "Kijk mij eens!", met hun pontificale gay gezoen, vrouw met mannennaam (alsof er nog niet genoeg Michaels rondlopen) en nu dit weer.

Niks mis met singular they, ik gebruik het zelf ook om dialogen te schrijven als je niet weet of je met een man of een vrouw te maken krijgt (scheelt weer gezeur met him/her invoegen) of met duidelijk genderneutrale entiteiten als alien cyborgs/robots enzo te maken hebt waar 'it' toch een beetje denigerend klinkt. Maar nu is het gekaapt door de lghbtrutjes. :(
Zeiksnor. :*
Er doen geen hetero mannen meer mee, so what?

En er zijn wel degelijk hele episodes gewijd aan die schijtbril van LaForge.
Resistance is futile.
pi_196676990
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2020 18:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou... al die massages in decon. En die neuro-pressure massages :+
Oh ja inderdaad, dat was wel echt een beetje plat.
-nee-
pi_196677499
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:08 schreef Shakkara het volgende:
Uhura as zwarte bridgecrew vrouw was gewoon zo, dat was geen plotpunt en er werd geen episode geweid aan het slavernijverleden van haar overoveroveroverovergrootopa
Hadden ze wel moeten doen.. Dat is Amerikaanse geschiedenis.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 december 2020 @ 21:56:38 #49
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196680402
Nice, die Yor, TNG S1/S2 uniform en een verwijzing naar de Kelvin Timeline (Romulan Miningvessel, 2379) en de Temporal Cold War uit Enterprise
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196703059
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2020 21:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nice, die Yor, TNG S1/S2 uniform en een verwijzing naar de Kelvin Timeline (Romulan Miningvessel, 2379) en de Temporal Cold War uit Enterprise
Eens, vind het ook met dat mirror universe wel leuk. Daar is het niet erg dat de karakters zo plat als een dubbeltje zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_196703388
Moest die oude kerel uit CSI trouwens de nieuwe Q voorstellen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196704125
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Moest die oude kerel uit CSI trouwens de nieuwe Q voorstellen?
Niet een Q. Ik dacht een soort geheimedienstfiguur van Starfleet
Maar je bedoelt https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Belzer van Law and Order ?
Hij lijkt er wel op

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 13-12-2020 12:33:23 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 december 2020 @ 12:28:00 #53
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196704148
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet een Q. Ik dacht een soort geheimedienstfiguur van Starfleet
Maar je bedoelt https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Belzer van Law and Order ?
Ik dacht ook Section 31
Geen Q, want die kon Georgiou wel genezen

Zou wel mooi zijn om John DeLancie terug te laten keren, dat is een personage wat in deze tijd er nog prima kan zijn
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196704209
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 12:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet een Q. Ik dacht een soort geheimedienstfiguur van Starfleet
Maar je bedoelt https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Belzer van Law and Order ?
Nee deze

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Paul_Guilfoyle
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 13 december 2020 @ 12:53:40 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196704601
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Moest die oude kerel uit CSI trouwens de nieuwe Q voorstellen?
Geen Q maar wel heel erg 60s star trek een onbekende entiteit die heel erg menselijk lijkt maar het niet is met allerlei vage eigenschappen. Dat hoop ik in ieder geval section 31 denk ik niet want dan waren ze wel door die brillemans van section 31 naar een deur gebracht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196704920
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 11:40 schreef Nielsch het volgende:
Moest die oude kerel uit CSI trouwens de nieuwe Q voorstellen?
Nee, Tkon: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Portal_63
Be curious, not judgmental
pi_196708553
Het meest irritante aan Discovery is dat Burnham bijna constant kijkt alsof ze ieder moment in tranen kan uitbarsten en zacht praat.
  zondag 13 december 2020 @ 17:19:29 #58
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196709825
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 16:10 schreef Navifactiva het volgende:
Het meest irritante aan Discovery is dat Burnham bijna constant kijkt alsof ze ieder moment in tranen kan uitbarsten en zacht praat.
Niks veranderd met vorige seizoenen dus.
Ik heb dit seizoen nog niet gekeken en als ik af en toe hier meelees mis er er geloof ik niet veel aan.
pi_196718898
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 17:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Niks veranderd met vorige seizoenen dus.
Ik heb dit seizoen nog niet gekeken en als ik af en toe hier meelees mis er er geloof ik niet veel aan.
Neuh
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 14 december 2020 @ 10:22:31 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_196719712
Mensen zeuren nu om het zeuren, Burnham is heel erg veranderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196791732
Verfrissende aflevering, die met de terrans.
-nee-
pi_196792734
"Star Trek: Lower Decks" komt naar Amazone Prime vanaf 22 januari volgend jaar. https://intl.startrek.com(...)national-territories
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
pi_196793890
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 16:10 schreef Navifactiva het volgende:
Het meest irritante aan Discovery is dat Burnham bijna constant kijkt alsof ze ieder moment in tranen kan uitbarsten en zacht praat.
Het leukste aan Star Trek TNG vond ik juist dat iedereen zo rationeel was. Alsof de mensheid een evolutie had ondergaan.
pi_196796031


Live long and prosper, kleine vriend. ^O^
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 00:00:36 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het leukste aan Star Trek TNG vond ik juist dat iedereen zo rationeel was. Alsof de mensheid een evolutie had ondergaan.
De enige die rationeel waren, zijn Data en Picard. Riker.. ook maar zo zo.

De rest is allemaal emotioneel. Geordi met zijn overenthousiaste geleuter, Worf is natuurlijk een superemo alpha, alle vrouwen zijn permanent over de rooie of aan de rooie met al hun moedergevoelens en wat ze wel niet sensen out there. Of Natasha Yar.. 'hoi lieutenant Yar' en dan krijg je direct zo'n vers ingestudeerde judoworp.

Nahh, TNG zit vol emotie!
Resistance is futile.
  vrijdag 18 december 2020 @ 00:04:36 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196796099
Wij zijn maar weer eens met TNG begonnen, nu onze zoon oud genoeg is om het ook leuk te vinden :D . Heerlijk tenenkrommende scenes, veel patroonbevestiging, verschrikkelijke special effects.. love it!
Resistance is futile.
pi_196798032
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 00:04 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn maar weer eens met TNG begonnen, nu onze zoon oud genoeg is om het ook leuk te vinden :D . Heerlijk tenenkrommende scenes, veel patroonbevestiging, verschrikkelijke special effects.. love it!
Nou, ik moet zeggen dat ze TNG wel mooi digitaal opgeknapt/remastered hebben :) We zijn nu DS9 aan het kijken en dat is nog in de originele 'SD' kwaliteit, dus een stuk minder. Maar alles went :P
pi_196803109
twitter
Be curious, not judgmental
pi_196803205
Die Guardian of Forever gaf me een beetje een Star Trek meets Doctor Who gevoel.

Maar was dus een concept uit TOS.

https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Guardian_of_Forever
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 18 december 2020 @ 15:09:42 #70
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_196803249
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 17:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Niks veranderd met vorige seizoenen dus.
Ik heb dit seizoen nog niet gekeken en als ik af en toe hier meelees mis er er geloof ik niet veel aan.
Beste seizoen tot nu toe.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 18 december 2020 @ 17:34:53 #71
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_196805710
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:09 schreef avotar het volgende:

[..]

Beste seizoen tot nu toe.
Maar de vorige 2 seizoenen waren dan ook wel héél erg slecht, was knap geweest als het nog slechter geweest zou zijn. ;)
  vrijdag 18 december 2020 @ 17:37:58 #72
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196805775
Het wordt elk seizoen beter :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 18 december 2020 @ 20:03:59 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196808876
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 15:01 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Kate Mulgrew _O_

Alleen jammer dat zij pro-life is..!
Resistance is futile.
pi_196828613
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kate Mulgrew _O_

Alleen jammer dat zij pro-life is..!
Ik ben jarenlang in de veronderstelling geweest dat zij het zusje van Roseanne Barr is.

Ik weet niet wat erger is.
  zaterdag 19 december 2020 @ 22:07:08 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196830020
quote:
18s.gif Op zaterdag 19 december 2020 21:23 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Ik ben jarenlang in de veronderstelling geweest dat zij het zusje van Roseanne Barr is.

Ik weet niet wat erger is.
Het zusje van Roseanne Barr :+ why?
Resistance is futile.
pi_196833535
Animatieserie Star Trek: Lower Decks komt naar Amazon Prime Video
https://primevideoaanbod.(...)-amazon-prime-video/

De animatieserie Star Trek: Lower Decks komt naar Amazon Prime Video. Alle tien afleveringen van het eerste seizoen gaan op vrijdag 22 januari 2021 in première op Prime Video.
Be curious, not judgmental
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 01:14:50 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196834185
quote:
7s.gif Op zondag 20 december 2020 00:01 schreef Aether het volgende:
Animatieserie Star Trek: Lower Decks komt naar Amazon Prime Video
https://primevideoaanbod.(...)-amazon-prime-video/

De animatieserie Star Trek: Lower Decks komt naar Amazon Prime Video. Alle tien afleveringen van het eerste seizoen gaan op vrijdag 22 januari 2021 in première op Prime Video.
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 21:09 schreef Nyand het volgende:
"Star Trek: Lower Decks" komt naar Amazone Prime vanaf 22 januari volgend jaar. https://intl.startrek.com(...)national-territories
Leuk beetje laat maar ik vond dat een leuke serie. Ben ook wel wel benieuwd naar die prodigy serie die wat meer op kinderen gericht moet zijn met captain janeway. Vind tot nu to S3 van discovery veel meer trek dan de eerste 2 seizoenen, ik hoop dat ze niet direct de burn oplossen of dat we in de volgende seizoenen de opbouw van de federation weer gaan zien ofzo. Als trek liefhebbers zitten we wel in een goede tijd zeg. Gewoon 2 grote series 2 animatie series en nog een serie (met gorgiou) op komst.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196838904
quote:
88s.gif Op zondag 20 december 2020 01:14 schreef Bosbeetle het volgende:
een serie (met gorgiou) op komst.
Dat had ik nog niet gelezen... weet iemand meer ?
Er komt wel een nieuwe serie met Spike en Spock uit seizoen 2 Discovery
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 12:51:44 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196839101
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat had ik nog niet gelezen... weet iemand meer ?
Er komt wel een nieuwe serie met Spike en Spock uit seizoen 2 Discovery
https://www.inverse.com/e(...)how-setting-spoilers

onder andere.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 20 december 2020 @ 13:11:13 #80
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_196839618
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 13:15:03 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196839699
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2020 13:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk het dus ook
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196840202
Dus , 3 startrekseries zijn komend
* Picard S2
* Georgiou Sectie 31
* Pike en Spock

En dan nog die animatieseries? 2 ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 20-12-2020 15:11:34 ]
  Moderator zondag 20 december 2020 @ 15:07:55 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196842306
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:34 schreef Bluesdude het volgende:
Dus , 3 startrekseries zijn komend
* Picard S2
* Georgiou Sectie 31
* Spike en Spock

En dan nog die animatieseries? 2 ?
Ohja pike ook nog.. #overkill :D


En ja twee animaties, lower decks en Prodigy (met Kate mulgrew/janeway)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 21 december 2020 @ 09:21:18 #84
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_196856005
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2020 20:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kate Mulgrew _O_

Alleen jammer dat zij pro-life is..!
En dat is boeiend, omdat...?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 21 december 2020 @ 11:02:27 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196857448
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 09:21 schreef avotar het volgende:

[..]

En dat is boeiend, omdat...?
Ik ben Janeway fan maar ook pro-choice, dus voor mij persoonlijk is dat wel lastig te verkroppen.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 11:21:49 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196857845
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 11:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben Janeway fan maar ook pro-choice, dus voor mij persoonlijk is dat wel lastig te verkroppen.
Ik heb dit ook wel eens met muzikanten raar is dat hè, zo vind ik pantera een geweldige band maar de zanger is gewoon een rasistische klootviool, dat doet soms wel en soms niet af aan de muziek... Ik snap wel dat je het jammer vind :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 december 2020 @ 11:39:52 #87
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196858237
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 11:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben Janeway fan maar ook pro-choice, dus voor mij persoonlijk is dat wel lastig te verkroppen.
Pff, zoveel mensen zoveel meningen. Ik kan prima iedereen in zijn/haar waarde laten vanwege iemands opvattingen (tenzij echt over de schreef) en dat doet niets af aan de acteerprestaties of iets dergelijks.
Zie bijvoorbeeld de shit die Rowling over haar heen krijgt. Doet niets af aan de Harry Potter boeken. Spacey blijft een geniaal acteur, etc. etc.
OK, Spacey is een geval apart, dat gaat iets verder dan een andere mening ...

Maar beetje verdraagzaamheid en wederzijds respect zou toch fijn zijn in deze wereld. Het is niet allemaal zwart/wit en ik kan me hier echt niet druk om maken.
Ik hang in dit debat een beetje tussenin, maar heb daarom geen uitgesproken mening over jou of over Kate Mulgrew. We zijn allemaal Star Trek liefhebbers en dat is waar het hier eigenlijk om gaat
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 21 december 2020 @ 12:07:21 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_196858757
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 11:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben Janeway fan maar ook pro-choice, dus voor mij persoonlijk is dat wel lastig te verkroppen.
Dat gaat er bij mij echt niet in hoor, dan ben je echt totaal doorgeslagen in de "cancel culture", Dus omdat je van 1 actrice nu een "voorkeur" weet ben je tegen.

En als ALLE acteurs/actrices nou al dat soort dingen op een lijst zouden zetten, ben je dan tegen, pak em beet, 50% van alle acteurs/actrices? Dan kan je nergens meer naar kijken.

Word nou eens geestelijk volwassen en leg je neer bij het feit dat mensen wel eens een andere mening kunnen hebben dan jij en dat dat bij mensen die een beetje normaal zijn dat geen probleem hoeft te zijn.

1 andere mening over 1 onderwerp en meteen is die persoon totaal fout. Grow up.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 december 2020 @ 13:41:45 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196860667
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat gaat er bij mij echt niet in hoor, dan ben je echt totaal doorgeslagen in de "cancel culture", Dus omdat je van 1 actrice nu een "voorkeur" weet ben je tegen.

En als ALLE acteurs/actrices nou al dat soort dingen op een lijst zouden zetten, ben je dan tegen, pak em beet, 50% van alle acteurs/actrices? Dan kan je nergens meer naar kijken.

Word nou eens geestelijk volwassen en leg je neer bij het feit dat mensen wel eens een andere mening kunnen hebben dan jij en dat dat bij mensen die een beetje normaal zijn dat geen probleem hoeft te zijn.

1 andere mening over 1 onderwerp en meteen is die persoon totaal fout. Grow up.
Ik zeg nergens dat ik de persoon totaal fout vind, dat maak jij er helemaal zelf van. Ik zeg toch nergens dat ik daarom geen VOY kijk? Ik vind alle pro-lifers lastig te verkroppen maar ik hou die 2 dingen verder gewoon uit elkaar. Het is een enorm goede actrice en het blijft mijn favoriete serie, zelfs al staan haar persoonlijke overtuigingen me niet aan.

Ondertussen mag jij mij ook gewoon in mijn waarde laten, in plaats van daar direct een waardeoordeel aan te koppelen en mij van geestelijke onvolwassenheid betichten.
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 13:44:20 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_196860720
quote:
13s.gif Op maandag 21 december 2020 13:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik de persoon totaal fout vind, dat maak jij er helemaal zelf van. Ik zeg toch nergens dat ik daarom geen VOY kijk? Ik vind alle pro-lifers lastig te verkroppen maar ik hou die 2 dingen verder gewoon uit elkaar. Het is een enorm goede actrice en het blijft mijn favoriete serie, zelfs al staan haar persoonlijke overtuigingen me niet aan.

Ondertussen mag jij mij ook gewoon in mijn waarde laten, in plaats van daar direct een waardeoordeel aan te koppelen en mij van geestelijke onvolwassenheid betichten.
Normaal gesproken zou ik er ook niet zo maar over beginnen, maar al jouw posts staan vol met identity politics, doorgeslagen feminisme en andere SJW-oordelen.

Je MOET van jou maar dingen accepteren (er zitten geen hetero's in, nou en boze witte man, deal with it!) maar als jou iets niet bevalt moet die persoon maar gecancelled worden.

How about no :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 december 2020 @ 13:56:51 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196860928
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 13:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou ik er ook niet zo maar over beginnen, maar al jouw posts staan vol met identity politics, doorgeslagen feminisme en andere SJW-oordelen.

Je MOET van jou maar dingen accepteren (er zitten geen hetero's in, nou en boze witte man, deal with it!) maar als jou iets niet bevalt moet die persoon maar gecancelled worden.

How about no :).
Dus omdat Seven. het post.. helder, dus eigenlijk ben je zelf een doorgeslagen cancel...

Nee wacht, die ga ik iets netter verwoorden. Cancel klojo.
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 14:00:20 #92
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_196861004
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 13:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus omdat Seven. het post.. helder, dus eigenlijk ben je zelf een doorgeslagen cancel...

Nee wacht, die ga ik iets netter verwoorden. Cancel klojo.
Je doet maar een eind weg, het bevestigt mijn standpunt alleen maar. Er zit bij jou zo veel dwars dat er niets meer dan pure minachting heerst voor mensen met een andere mening.

JIJ hebt altijd gelijk en andere meningen zijn per definitie fout en moeten weg. Dat laat je overal merken en nu hier dus ook weer.

Loop eens naar de spiegel.

Edit: mensen als jij zijn de gezwellen in elk fandom, omdat wat ze IRL doen/vinden jou niet aanstaat moeten ze maar gecancelled worden, en in de plaats moet een * vul marginale groep* komen, of die nou goed is in het werk of niet.

Gevolg: kloterige verneukte series als Doctor Who, STD etc, omdat de politieke (eenzijdige) boodschap op plek 1 komt, verhalen vertellen en talent hebben zijn ondergeschikt.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 december 2020 @ 14:48:31 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_196861877
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:00 schreef HeatWave het volgende:
Er zit bij jou zo veel dwars dat er niets meer dan pure minachting heerst voor mensen met een andere mening.

JIJ hebt altijd gelijk en andere meningen zijn per definitie fout en moeten weg. Dat laat je overal merken en nu hier dus ook weer.
:')
quote:
mensen als jij zijn de gezwellen in elk fandom,
:') :')
quote:
Gevolg: kloterige verneukte series als STD
:') :') :')
quote:
Loop eens naar de spiegel.
^O^
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 december 2020 @ 14:51:40 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_196861933
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:48 schreef speknek het volgende:

[..]

:')
[..]

:') :')
[..]

:') :') :')
:') maar een eind weg, ik geef mijn mening, pleit niet voor een cancellation.

Mensen moeten gewoon kappen met "politiek" te verweven met entertainment. Wat iemand IRL doet hoort je niet te boeien. Of vraag je ook elke cassiere, buschauffeur of ober om zijn/haar mening? En als die niet bevalt ga je weg?

Waarom dan wel bij een actrice? Bemoei je met je eigen leven.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 december 2020 @ 15:00:01 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196862068
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 14:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je doet maar een eind weg, het bevestigt mijn standpunt alleen maar. Er zit bij jou zo veel dwars dat er niets meer dan pure minachting heerst voor mensen met een andere mening.

JIJ hebt altijd gelijk en andere meningen zijn per definitie fout en moeten weg. Dat laat je overal merken en nu hier dus ook weer.

Loop eens naar de spiegel.

Edit: mensen als jij zijn de gezwellen in elk fandom, omdat wat ze IRL doen/vinden jou niet aanstaat moeten ze maar gecancelled worden, en in de plaats moet een * vul marginale groep* komen, of die nou goed is in het werk of niet.

Gevolg: kloterige verneukte series als Doctor Who, STD etc, omdat de politieke (eenzijdige) boodschap op plek 1 komt, verhalen vertellen en talent hebben zijn ondergeschikt.

Nou nou, gefrustreerd much :') . Ik loop dus NIET weg omdat haar mening mij niet aanstaan, maar jij mag het laatste woord hoor :*
Resistance is futile.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 15:01:18 #96
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_196862096
Het is wel weer goed hier he? Het lijkt me het beste als we deze discussie afkappen en gewoon weer verder gaan over de inhoud. Het is echt ongelofelijk hoe vaak het maar weer moet gaan over identity politics.

Verdere posts worden verwijderd en eventuele opmerkingen erover mogen naar het FB-topic. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_196862195
Mulgrew had ontzettend veel moeite met Jeri Ryan's rol, ze kon het moeilijk verkroppen dat er een lange dunne blonde stoot in een catsuit aan de cast werd toegevoegd. Dat vind ik persoonlijk kwalijker dan pro-life zijn.
-nee-
  maandag 21 december 2020 @ 15:10:15 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196862303
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 15:05 schreef Marsenal het volgende:
Mulgrew had ontzettend veel moeite met Jeri Ryan's rol, ze kon het moeilijk verkroppen dat er een lange dunne blonde stoot in een catsuit aan de cast werd toegevoegd. Dat vind ik persoonlijk kwalijker dan pro-life zijn.
Is dat zo? :D

Maar goed dat ze niet geluisterd hebben. Uiteindelijk heeft Seven. die hele serie super interessant gemaakt, niet vanwege haar looks maar hoge mate van intelligentie en Borg heritage + bijbehorende zoektocht naar menselijkheid. En stiekem is zij natuurlijk zo autistisch als een draaideur.

Ik vond die originele Janeway trouwens pas tenenkrommend.
Resistance is futile.
pi_196862769
quote:
2s.gif Op maandag 21 december 2020 15:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is dat zo? :D

Maar goed dat ze niet geluisterd hebben. Uiteindelijk heeft Seven. die hele serie super interessant gemaakt, niet vanwege haar looks maar hoge mate van intelligentie en Borg heritage + bijbehorende zoektocht naar menselijkheid. En stiekem is zij natuurlijk zo autistisch als een draaideur.

Ik vond die originele Janeway trouwens pas tenenkrommend.
Wat ik ervan begrijp, Mulgrew baalde ervan dat de producenten het nodig vonden om zulke ongegeneerde eyecandy toe te voegen terwijl zij juist het idee had met haar rol een voorvechter te zijn voor sterke vrouwelijke karakters zonder dat het over tieten en kont hoefde te gaan. Dat heeft op de set tot veel persoonlijke wrijving tussen de twee gegeven, wat na het eindigen van de serie wel is bijgelegd. Er schijnt niet echt een professionele grens te zijn overschreden wat op zich wel knap is, die twee hadden echt heel veel scenes samen.

Ik vind Ryan stiekem een gemankeerd actrice verder maar ja, die rol paste haar wel goed.
-nee-
  maandag 21 december 2020 @ 15:39:44 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196862920
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 15:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp, Mulgrew baalde ervan dat de producenten het nodig vonden om zulke ongegeneerde eyecandy toe te voegen terwijl zij juist het idee had met haar rol een voorvechter te zijn voor sterke vrouwelijke karakters zonder dat het over tieten en kont hoefde te gaan. Dat heeft op de set tot veel persoonlijke wrijving tussen de twee gegeven, wat na het eindigen van de serie wel is bijgelegd. Er schijnt niet echt een professionele grens te zijn overschreden wat op zich wel knap is, die twee hadden echt heel veel scenes samen.

Ik vind Ryan stiekem een gemankeerd actrice verder maar ja, die rol paste haar wel goed.
En ik vind ook oprecht dat de scenes tussen Janeway en Seven enorm goed gelukt zijn. Mulgrew was enorm goed in dat moederlijke naar de hele crew, en in het bijzonder naar Seven. En van Ryan werd gewoon niet teveel verwacht, qua emotie was die rol natuurlijk vrij platgeslagen. Hoewel, ook daarin zat wel een bepaalde mate van subtiliteit. Die persoonlijkheidsontwikkeling van arrogante alwetende Borg naar homo sapiens heeft ze goed gedoseerd, vind ik.

Maar ik heb Ryan nog nooit in een andere rol gezien dus ik geloof je direct. Als zij zo'n talent was, dan was ze vast wel door meer audities gekomen :+
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 15:42:22 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196862968
Ik denk trouwens dat de rol van Seven ook interessant was geweest als het niet gespeeld zou zijn door een bijzonder aantrekkelijke vrouw. Zo ook T'Pol. Beide karakters hadden de sexy opsmuk totaal niet nodig.

Al snap ik wel dat het overwegend mannelijk publiek best blij was met die opsmuk.
Resistance is futile.
  maandag 21 december 2020 @ 16:14:59 #102
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_196863555
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2020 15:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp, Mulgrew baalde ervan dat de producenten het nodig vonden om zulke ongegeneerde eyecandy toe te voegen terwijl zij juist het idee had met haar rol een voorvechter te zijn voor sterke vrouwelijke karakters zonder dat het over tieten en kont hoefde te gaan. Dat heeft op de set tot veel persoonlijke wrijving tussen de twee gegeven, wat na het eindigen van de serie wel is bijgelegd. Er schijnt niet echt een professionele grens te zijn overschreden wat op zich wel knap is, die twee hadden echt heel veel scenes samen.

Ik vind Ryan stiekem een gemankeerd actrice verder maar ja, die rol paste haar wel goed.
Het achterliggende verhaal was dat het met de kijkcijfers van Voyager en UPN niet best ging, en omdat de 90's nou eenmaal de 90's waren (en we op het hoogtepunt van de Baywatch en Xena Warrior schaarsgeklede-stoeipoes-hype zaten) werd er teruggegrepen naar een oud beproefd concept: Tits 'n Ass.
Hell, in seizoen 3 deed men zelfs al een poging door ineens Kes in een bodytight suit te hijsen, waar de actrice overigens helemaal niet blij mee was.

En een jaar later is het exit Kes en welkom 7of9, in jawel, een nog strakkere catsuit.
Wetende dat dit achter de schermen speelde kan ik me goed voorstellen dat Mulgrew hier destijds niet gelukkig mee was.
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 16:21:01 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196863680
Ik ben vooral benieuwd naar hoe dat kelpian schip de burn heeft veroorzaakt zou het nog komen doordat gorgiou in the mirror universie in een ander tijdsbestek saru heeft laten leven?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196863982
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 16:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het achterliggende verhaal was dat het met de kijkcijfers van Voyager en UPN niet best ging, en omdat de 90's nou eenmaal de 90's waren (en we op het hoogtepunt van de Baywatch en Xena Warrior schaarsgeklede-stoeipoes-hype zaten) werd er teruggegrepen naar een oud beproefd concept: Tits 'n Ass.
Hell, in seizoen 3 deed men zelfs al een poging door ineens Kes in een bodytight suit te hijsen, waar de actrice overigens helemaal niet blij mee was.

En een jaar later is het exit Kes en welkom 7of9, in jawel, een nog strakkere catsuit.
Wetende dat dit achter de schermen speelde kan ik me goed voorstellen dat Mulgrew hier destijds niet gelukkig mee was.
Oh ja dat klopt ja, dat van Kes dat had ik al eens eerder gehoord. Sneu natuurlijk, maar je fanbase bestaat voor het overgrote deel uit puisterige rukkers of niet.
-nee-
pi_196863995
quote:
88s.gif Op maandag 21 december 2020 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar hoe dat kelpian schip de burn heeft veroorzaakt zou het nog komen doordat gorgiou in the mirror universie in een ander tijdsbestek saru heeft laten leven?
Hoho Bosbeetle het gaat eventjes over tits n ass, nu niet opeens inhoudelijk gaan doen
-nee-
pi_196865187
quote:
88s.gif Op maandag 21 december 2020 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar hoe dat kelpian schip de burn heeft veroorzaakt zou het nog komen doordat gorgiou in the mirror universie in een ander tijdsbestek saru heeft laten leven?
Nou vooruit, best leuke theorie :)
-nee-
pi_196920747
quote:
2s.gif Op maandag 21 december 2020 15:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vond die originele Janeway trouwens pas tenenkrommend.
Dit inderdaad. Totaal geen karakter die vrouw, ook hoe ze erbij liep met dat warrige haar.
  donderdag 24 december 2020 @ 11:18:32 #108
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_196920898
awww geen nieuwe STD.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 december 2020 @ 22:23:48 #109
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196931514
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:18 schreef avotar het volgende:
awww geen nieuwe STD.
Hoezo niet? Ik zie hem niet op Netflix, maar wel reviews voorbij komen :?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196931704
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 11:18 schreef avotar het volgende:
awww geen nieuwe STD.
Donderdag op CBS, vrijdag op Netflix.
Be curious, not judgmental
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 december 2020 @ 12:44:08 #111
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196943148
quote:
7s.gif Op donderdag 24 december 2020 22:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Donderdag op CBS, vrijdag op Netflix.
Ah, vandaar
In de normale werkweek hebben we blijkbaar op 1 of andere manier nooit tijd op donderdag. Nu wel :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 28 december 2020 @ 07:14:53 #112
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_197012608
Ik werd ook getriggered door reviews, maar ik zat er naast.
The Expanse heeft z'n nieuwe afleveringen op woensdag. Zal dat vast door de war hebben gehaald.

Vond de nieuwste aflevering stom trouwens. Tilly als Number One klopt natuurlijk van geen kanten als het meer betreft dan een ceremoniële functie.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 16:56:34 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197027280
Ik vond het een hele toffe aflevering wederom een erge trek feel heb het idee dat dit seizoen DIS heel erg op de oude jaren 60 show leunt kwa verhalen. Ik vond het een erg originele holodeck aflevering en ik vond het oprecht zelfs een beetje spanning in zitten. Ik ben nogsteeds benieuwd naar het hoe en wat van deze Kelpian en hoe hij zijn krachten nou echt gekregen heeft en of dat het is of er nog iets anders aan de hand is.

Ook wederom tof om saru weer meer over zijn eigen volk te zien leren. Jammer dat Tilly tijdens haar eerste shift het niet lukte om het schip uit handen te houden van de chain maar haar pogingen waren tilliaans.

Ik vond het weer leuk. (volgensmij betekent dat tegenwoordig dat de rest van de wereld het weer een en al braaksel vond maar dat ben ik inmiddels wel gewend )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197031014
Toch weer opvallend dat het Burnham was die Saru moest waarschuwen ten behoeve van het behoud van Discovery en dat degene die dat eigenlijk had moeten doen, z'n Number One Tilly, gewoon haar mond hield.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator maandag 28 december 2020 @ 19:21:36 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197032049
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 18:54 schreef Nielsch het volgende:
Toch weer opvallend dat het Burnham was die Saru moest waarschuwen ten behoeve van het behoud van Discovery en dat degene die dat eigenlijk had moeten doen, z'n Number One Tilly, gewoon haar mond hield.
Ja dat "burnham you are more than you think" van gorgiou snapte ik ook niet helemaal een paar afleveringen geleden, ze vind zichzelf ook al heel wat en burnham is een vervelend geschreven karakter dat iets te vaak iets bijna deus ex machina fixt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 december 2020 @ 12:46:55 #116
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_197053977
quote:
88s.gif Op maandag 28 december 2020 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond het een hele toffe aflevering wederom een erge trek feel heb het idee dat dit seizoen DIS heel erg op de oude jaren 60 show leunt kwa verhalen. Ik vond het een erg originele holodeck aflevering en ik vond het oprecht zelfs een beetje spanning in zitten. Ik ben nogsteeds benieuwd naar het hoe en wat van deze Kelpian en hoe hij zijn krachten nou echt gekregen heeft en of dat het is of er nog iets anders aan de hand is.

Ook wederom tof om saru weer meer over zijn eigen volk te zien leren. Jammer dat Tilly tijdens haar eerste shift het niet lukte om het schip uit handen te houden van de chain maar haar pogingen waren tilliaans.

Ik vond het weer leuk. (volgensmij betekent dat tegenwoordig dat de rest van de wereld het weer een en al braaksel vond maar dat ben ik inmiddels wel gewend )
Grotendeels mee eens. Ook mooi om Doug Jones eens zonder make-up te zien.
Enige was dat ik na de enorme opbouw en het grote mysterie van de burn, de verklaring wel erg tegen vond vallen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 12:54:56 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197054198
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens. Ook mooi om Doug Jones eens zonder make-up te zien.
Enige was dat ik na de enorme opbouw en het grote mysterie van de burn, de verklaring wel erg tegen vond vallen.
Ik hoop ook dat dat nog wat uitgebouwd wordt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 12:56:13 #118
42184 crew  DaMart
pi_197054242
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens. Ook mooi om Doug Jones eens zonder make-up te zien.
Enige was dat ik na de enorme opbouw en het grote mysterie van de burn, de verklaring wel erg tegen vond vallen.
Ik hoop ook dat er nog een twist komt met een betere verklaring voor de burn.

Verder vond ik het ook zeker geen slechte aflevering, al was het natuurlijk erg naïef van Tilly om net buiten die nevel te gaan wachten met de Discovery, zeker toen ze merkten dat er een ander schip aan kwam. Even ergens anders naartoe springen en Discovery was nu niet gejat. En Osyra had dan ook niks vermoed over wie of wat er in die nevel aanwezig was. Maar goed, ze hebben haar niet voor niets nummer 1 gemaakt natuurlijk. Iemand anders paste waarschijnlijk niet in de verhaallijn om Discovery te laten kapen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_197084744
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens. Ook mooi om Doug Jones eens zonder make-up te zien.
Enige was dat ik na de enorme opbouw en het grote mysterie van de burn, de verklaring wel erg tegen vond vallen.
Ik ook. vooral planetside zat het goed in elkaar.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 20:49:36 #120
42184 crew  DaMart
pi_197162381
Na dat bericht van Burnham in de laatste aflevering, verwacht ik eigenlijk wel wat last-minute hulp van de Vulcans en Romulans volgende week.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 4 januari 2021 @ 12:32:46 #121
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197205415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 12:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens. Ook mooi om Doug Jones eens zonder make-up te zien.
Enige was dat ik na de enorme opbouw en het grote mysterie van de burn, de verklaring wel erg tegen vond vallen.
Inderdaad, die verklaring was nogal een afknapper.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 12:44:53 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197205598
Dit was wel wat ouderwetse diplomacy en een soort standvastige federation die er niet zomaar intrapt en trouw blijft aan idealen ondanks een wel heel goed aanbod.

Ik ben nu erg benieuwd naar de laatste aflevering hoe gaan ze saru redden, ze kunnen geen sporejump maken want brunham heeft stamets gecatapulteerd. Osyra wil ook graag naar die nebula maar dan moet ze via die wormhole maar zij heeft dan weer geen belang bij Saru, de docter en adira. Inderdaad de vulcans kunnen wellicht helpen maar die kunnen ook niet jumpen maar wellicht hebben ze schepen nabij de nebula.

Ik verwacht ook dat saru et al. nog wat teweeg kunnen brengen bij die rare kelpian. Dit seizoen is tot nu toe toch al erg leuk gebleken maar ze laten veel lopen op de laatste aflevring. Ik hoop niet op een enorme cliffhanger naar seizoen 4 maar het zou zo maar kunnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 22:43:48 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197277406
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197301894
Nou Burnham is officieel captain hoor en de crew heeft nieuwe pakkies. Gebeurde een hoop in die aflevering maar had meer verwacht van de uitleg van de Burn. Een boze Kelpien op een dilithiumplaneet wiens lichaam verbonden was met subruimte (ofzo). Hmhm. Okay.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:10:53 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197303323
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:36 schreef Nielsch het volgende:
Nou Burnham is officieel captain hoor en de crew heeft nieuwe pakkies. Gebeurde een hoop in die aflevering maar had meer verwacht van de uitleg van de Burn. Een boze Kelpien op een dilithiumplaneet wiens lichaam verbonden was met subruimte (ofzo). Hmhm. Okay.
Ja ook de uitleg daarvan polypoidie dat zijn bijvoorbeeld de meeste planten zijn ook polyploid en het komt minder voor bij dieren maar wel bijvoorbeeld in kankercellen. Dat dat zou evolueren naar een mogelijkheid om een anorganische stof te manipuleren is vreemd ik kan me voorstellen dat hij wel tegen de straling en aanwezigheid van dilithium zou kunnen maar het manipuleren is vreemd. Maar het allervreemdst is dat zijn geschreeuw alle dilithium vernietigd behalve de hele freaking planeet waar de schreeuw op zijn hardst is :?

Verder denk ik dat de serie wel een stuk logischer gaat worden als burnham kapitein is.

Verder vond ik dit wel een sterk seizoen het kwam allemaal al wat rustiger over, iets meer afwisselend en iets minder chaos. Als ze daarmee doorgaan en ook de mensen op de brug uitdiepen, blijf ik deze serie wel volgen, kan nog mooie dingen opleveren. Ze hebben nu alleen wel makkelijk een grote vijand opgedoekt dus er moet wel een goede nieuwe dreiging komen.

Achteraf is er in dit seizoen wel veel moeite gestopt om die keizerin weg te krijgen. Dat is wel grappig eigenlijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:25:50 #126
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197314673
quote:
88s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja ook de uitleg daarvan polypoidie dat zijn bijvoorbeeld de meeste planten zijn ook polyploid en het komt minder voor bij dieren maar wel bijvoorbeeld in kankercellen. Dat dat zou evolueren naar een mogelijkheid om een anorganische stof te manipuleren is vreemd ik kan me voorstellen dat hij wel tegen de straling en aanwezigheid van dilithium zou kunnen maar het manipuleren is vreemd. Maar het allervreemdst is dat zijn geschreeuw alle dilithium vernietigd behalve de hele freaking planeet waar de schreeuw op zijn hardst is :?

Verder denk ik dat de serie wel een stuk logischer gaat worden als burnham kapitein is.

Verder vond ik dit wel een sterk seizoen het kwam allemaal al wat rustiger over, iets meer afwisselend en iets minder chaos. Als ze daarmee doorgaan en ook de mensen op de brug uitdiepen, blijf ik deze serie wel volgen, kan nog mooie dingen opleveren. Ze hebben nu alleen wel makkelijk een grote vijand opgedoekt dus er moet wel een goede nieuwe dreiging komen.

Achteraf is er in dit seizoen wel veel moeite gestopt om die keizerin weg te krijgen. Dat is wel grappig eigenlijk.
Philippa komt natuurlijk ooit weer eens terug. Wie in ST niet écht dood is, kan altijd weer onverwachts tevoorschijn getoverd worden.

Was best een aardig seizoen, maar de toevalligheden in het script zijn jammer. Laatste aflevering een gestrand ruimteschip wat daar al honderdzoveeljaar lag, is aan het ineenstorten en nét voordat de boel in elkaar sodemietert, worden de inzittenden eruit gebeamt.

Ik moest ook nog lachen om de razendsnelle ‘adoptie’ van Adira door Stamets en Culber. De twee heren, de onzijdige Adira en het kleine nichtje Grey als een soort van non-binary modelgezin _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 23:00:15 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197315228
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

de toevalligheden in het script zijn jammer.

Idd, en phillipa komt sowieso terug in haar eigen serie maar zal vast in een of andere film wel weer met deze crew in aanraking komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:34:19 #128
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_197382504
Je zou toch denken dat dikkerdjes als die Tilly in de tijd van de Federation niet meer voor zouden komen.
Of in ieder geval niet meer in de positie zouden komen waar zij in terecht is gekomen.
pi_197383431
ik vond heel het verhaal lijn een beetje ingewikkeld en niet zo heel veel meer met star trek te maken hebben. om star trek werd er altijd veel moeite gedaan om alles wetenschappelijk uit te leggen waardoor je als kijker in ieder geval het idee kreeg dat dit verhaal mogelijk moet zij. maar dat vond ik in dit seizoen eigenlijk helemaal niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb er wel van genoten wat betreft spanning etc, maar vond het niet echt star trek.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_197384044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Philippa komt natuurlijk ooit weer eens terug. Wie in ST niet écht dood is, kan altijd weer onverwachts tevoorschijn getoverd worden.

Was best een aardig seizoen, maar de toevalligheden in het script zijn jammer. Laatste aflevering een gestrand ruimteschip wat daar al honderdzoveeljaar lag, is aan het ineenstorten en nét voordat de boel in elkaar sodemietert, worden de inzittenden eruit gebeamt.

Ik moest ook nog lachen om de razendsnelle ‘adoptie’ van Adira door Stamets en Culber. De twee heren, de onzijdige Adira en het kleine nichtje Grey als een soort van non-binary modelgezin _O-
Ik begreep die adoptie totaal niet, opeens ontstond daar in tijden van een ontzettend energieslurpende missie en een tijdreisavontuur een familieband tussen deze mensen, wat een travestie was dat zeg.

Ik heb het helemaal afgekeken nu, uit plichtsbesef. Om de vieze smaak weg te spoelen heb ik een proefabo Amazon genomen om Picard te kunnen zien.

Wat een matige serie is Discovery geworden zeg. Die Admiraal van de Federation, die hele schone gesoigneerde kerel met die perfecte semigrijze baard is de enige castmember die echt van a tot z Star Trek belichaamt, verder is deze serie echt gewoon een scifi-serie geworden met per ongeluk een Roddenberry aan het roer.

Sorry dat ik zo negatief doe, maar ik vind de karakters gewoon uiteindelijk echt niet passen en de scripts hangen met toevalligheden aan elkaar.
-nee-
pi_197384187
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:57 schreef Marsenal het volgende:
ik heb het helemaal afgekeken nu, uit plichtsbesef.
Als je het niet leuk vind, dan kijk je toch niet ? Hoezo plichtsbesef ?

Star trek originals in de zestiger jaren, werd na 3 seizoenen gestopt. Het publiek kon het ook niet waarderen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Star_Trek_(de_oorspronkelijke_serie)
pi_197384374
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 14:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je het niet leuk vind, dan kijk je toch niet ? Hoezo plichtsbesef ?
Omdat ik iedere aflevering van iedere serie gezien heb, ik kan het niet opbrengen om een half seizoen van een serie niet te kijken omdat ik het slechter vind worden. Ik vond het tot het begin van dit seizoen nog best oke, dus dan kijk ik het af ook. Maar nu vind ik het uiteindelijk de minste serie van het star trek universum.
-nee-
pi_197388868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:34 schreef DrDarwin het volgende:
Je zou toch denken dat dikkerdjes als die Tilly in de tijd van de Federation niet meer voor zouden komen.
Of in ieder geval niet meer in de positie zouden komen waar zij in terecht is gekomen.
Tilly vertoont niet het leiderschap wat bij haar functie van acting captain of commander hoort. Ze heeft nog heel wat te leren en moet zich vormen en zich niet laten vormen door anderen zoals Michael. Los daarvan is het wel een leuke persoonlijkheid in de serie. Soms een beetje onbetrouwbaar omdat ze iedereen te vriend wilt houden.
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik begreep die adoptie totaal niet, opeens ontstond daar in tijden van een ontzettend energieslurpende missie en een tijdreisavontuur een familieband tussen deze mensen, wat een travestie was dat zeg.

Ik heb het helemaal afgekeken nu, uit plichtsbesef. Om de vieze smaak weg te spoelen heb ik een proefabo Amazon genomen om Picard te kunnen zien.

Wat een matige serie is Discovery geworden zeg. Die Admiraal van de Federation, die hele schone gesoigneerde kerel met die perfecte semigrijze baard is de enige castmember die echt van a tot z Star Trek belichaamt, verder is deze serie echt gewoon een scifi-serie geworden met per ongeluk een Roddenberry aan het roer.

Sorry dat ik zo negatief doe, maar ik vind de karakters gewoon uiteindelijk echt niet passen en de scripts hangen met toevalligheden aan elkaar.
Ik vond dat er ook best wel veel 'toevalligheden' erin zitten en heb me hier en daar ook geergerd aan bepaalde dingen. Eigenlijk meer aan de manier waarop Michael zich gedraagt. Zelfs Kirk was niet zo ongehoorzaam.

Admiral Vance is inderdaad een goeie kerel.

Ik ben benieuwd naar het vervolgseizoen, als je eenmaal bovenstaande opzij weet te zetten blijft het wel leuk om naar te kijken.
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:38:09 #134
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197400495
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2021 13:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik begreep die adoptie totaal niet, opeens ontstond daar in tijden van een ontzettend energieslurpende missie en een tijdreisavontuur een familieband tussen deze mensen, wat een travestie was dat zeg.

Ik heb het helemaal afgekeken nu, uit plichtsbesef. Om de vieze smaak weg te spoelen heb ik een proefabo Amazon genomen om Picard te kunnen zien.

Wat een matige serie is Discovery geworden zeg. Die Admiraal van de Federation, die hele schone gesoigneerde kerel met die perfecte semigrijze baard is de enige castmember die echt van a tot z Star Trek belichaamt, verder is deze serie echt gewoon een scifi-serie geworden met per ongeluk een Roddenberry aan het roer.

Sorry dat ik zo negatief doe, maar ik vind de karakters gewoon uiteindelijk echt niet passen en de scripts hangen met toevalligheden aan elkaar.
Star Trek was altijd al een serie waarin de karakters constant worstelden met de regels en hun eigen gedachten, in TNG en VOY werd meermaals het schip en het leven van de crew in gevaar gebracht door dat morele gezwam over de prime directive enzo. In Discovery kon men daar dan wel weer van af wijken om de Kelpians te redden. Dat DIS een serie is geworden waar overal de regenboogvlag wordt uitgehangen, neem ik op de koop toe. Dat is helaas de tijdsgeest (onze tijd dan) in de VS en ik stoor me er niet meer zo aan. De hoofdpersoon is een biraciale vrouw die constant haar meerderen misleidt en tegen de orders in gaat, ook dat is de tijdsgeest en kan ik prima mee leven. Ik denk dat en groot deel van de ST liefhebbers er ook zo over denkt, dus verwacht ik geen verandering in het constant naar de voorgrond brengen van karakters uit raciale, culturele en seksuele minderheidsgroepen. En wie weet is het zelfs wel een heel correcte maatschappelijk afspiegeling van de tijd waarin deze serie speelt.

Grappig ook om te zien dat sommige afleveringen heel karig lijken te zijn gemaakt (weinig effecten, weinig acteurs en opnames louter in de studio gemaakt) terwijl voor andere afleveringen men de halve wereld over lijkt te zijn geweest en er een flink blik aan acteurs en special effects is opengetrokken.

Ik blijf voorlopig dus gewoon kijken en hoop op een verbetering van de kwaliteit van de scripts, zodat al die toevalligheden waardoor het schip en de crew net in de laatste seconden van de tikkende klok het universum redden, achterwege blijven. Cliffhangers zijn leuk, maar de aftellende klokken naar de verdoemenis zijn zo 1980's.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:54:27 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_197400776
Het blijft een leuke crew, en er zit veel actie in. Inderdaad meer TOS dan TNG, maar nog steeds regelmatig erg Star Trek. Voor de rest is het schrijfwerk niet altijd denderend, god wat was die deus ex machina dat de empath ook wel tardigrades kon invoelen dom. Alhoewel ik vermoed dat we een wat rooskleurig beeld hebben van veel oudere star treks, die ook regelmatig zulke space magic stunts uithaalden. Picard liet ook zien dat je zelfs met de beste acteur en nostalgische referenties, een matig script niet kunt overwinnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197400846
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:54 schreef speknek het volgende:
Het blijft een leuke crew, en er zit veel actie in. Inderdaad meer TOS dan TNG, maar nog steeds regelmatig erg Star Trek. Voor de rest is het schrijfwerk niet altijd denderend, god wat was die deus ex machina dat de empath ook wel tardigrades kon invoelen dom. Alhoewel ik vermoed dat we een wat rooskleurig beeld hebben van veel oudere star treks, die ook regelmatig zulke space magic stunts uithaalden. Picard liet ook zien dat je zelfs met de beste acteur en nostalgische referenties, een matig script niet kunt overwinnen.
Ik heb na de eerste 2 seizoenen discovery juist TNG en DS9 gekeken en kan me er nu niet meer toe zetten om Discovery te gaan kijken. TOS heb ik nooit gezien, maar Discovery heeft volgens mij bar weinig met in ieder geval die 2 series en alles wat daarin is neergezet te maken. Ga wel binnenkort aan Voyager beginnen.
pi_197404613
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:38 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Star Trek was altijd al een serie waarin de karakters constant worstelden met de regels en hun eigen gedachten, in TNG en VOY werd meermaals het schip en het leven van de crew in gevaar gebracht door dat morele gezwam over de prime directive enzo. In Discovery kon men daar dan wel weer van af wijken om de Kelpians te redden. Dat DIS een serie is geworden waar overal de regenboogvlag wordt uitgehangen, neem ik op de koop toe. Dat is helaas de tijdsgeest (onze tijd dan) in de VS en ik stoor me er niet meer zo aan. De hoofdpersoon is een biraciale vrouw die constant haar meerderen misleidt en tegen de orders in gaat, ook dat is de tijdsgeest en kan ik prima mee leven. Ik denk dat en groot deel van de ST liefhebbers er ook zo over denkt, dus verwacht ik geen verandering in het constant naar de voorgrond brengen van karakters uit raciale, culturele en seksuele minderheidsgroepen. En wie weet is het zelfs wel een heel correcte maatschappelijk afspiegeling van de tijd waarin deze serie speelt.

Grappig ook om te zien dat sommige afleveringen heel karig lijken te zijn gemaakt (weinig effecten, weinig acteurs en opnames louter in de studio gemaakt) terwijl voor andere afleveringen men de halve wereld over lijkt te zijn geweest en er een flink blik aan acteurs en special effects is opengetrokken.

Ik blijf voorlopig dus gewoon kijken en hoop op een verbetering van de kwaliteit van de scripts, zodat al die toevalligheden waardoor het schip en de crew net in de laatste seconden van de tikkende klok het universum redden, achterwege blijven. Cliffhangers zijn leuk, maar de aftellende klokken naar de verdoemenis zijn zo 1980's.
Dat de regenboogvlag uithangt enzo vind ik echt niet een probleem, such is Star Trek, maar de luiheid waarmee het verweven is in de serie vind ik soms wel stuitend hoor. Het verschil in mijn perceptie is volgens mij het feit dat andersgestemden voorheen in Star Trek gewoon als buitenaardse rassen werden verbeeld die de cast moest leren begrijpen, nu is de crew zelf constant emotioneel en onzeker over van alles en nog wat, met als toppunt de verklaring van die Trill dat ze graag andere pronouns hoorde in haar omgeving, die scene viel dusdanig uit de toon dat ik er een beetje om moest lachen. En dat is uiteindelijk het hele probleem met de serie, het schrijfwerk is af en toe zó slecht, dat het beschadigend is. Ik las laatst een interview met de schrijvers en die gaven gewoon ruiterlijk toe dat ze voordat er een scenario is, ze af en toe graag een random onderwerp er in gooien, om het voor zichzelf spannend te houden. Dat is ook wel een gewaagde techniek, en het is ook goed te merken. :P

De gedoe met Booker die opeens die spore-engine kan navigeren, dat was het absolute toppunt, die acteurs zullen zich wel kapotgeschaamd hebben :D

Ik denk dat sommige afleveringen soms zo anders dan anderen lijken door de verschillende regisseurs, ze hebben ook wel flink budget volgens mij, dus je kan als regisseur af en toe lekker los gaan. :)

Ik blijf het topic volgen nu ik Picard kijk, maar ik denk dat ik seizoen 4 niet vanaf dag 1 volg, als die helemaal af is haak ik misschien weer aan :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Marsenal op 14-01-2021 14:30:55 ]
-nee-
pi_197405284
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat de regenboogvlag uithangt enzo vind ik echt niet een probleem, such is Star Trek, maar de luiheid waarmee het verweven is in de serie vind ik soms wel stuitend hoor. Het verschil in mijn perceptie is volgens mij het feit dat andersgestemden voorheen in Star Trek gewoon als buitenaardse rassen werden verbeeld die de cast moest leren begrijpen,
Lessons learned: niet white-cis-gendered is buitenaards, vreemd, niet normaal, niet onderdeel van de mensheid.

Check!
pi_197405295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:57 schreef babylon het volgende:

[..]

Lessons learned: niet white-cis-gendered is buitenaards, vreemd, niet normaal, niet onderdeel van de mensheid.

Check!
Niet zo breed geaccepteerd en verdient aandacht, maar maak ervan wat je wil
-nee-
pi_197405405
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:58 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Niet zo breed geaccepteerd en verdient aandacht, maar maak ervan wat je wil
Ik leer alleen de les die jij geeft. Vreemde mensen zijn aliens. Check.
pi_197405415
Zijn mensen in een rolstoel ook aliens?
pi_197405448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik leer alleen de les die jij geeft. Vreemde mensen zijn aliens. Check.
Geen idee hoe je dat daaruit haalt.
-nee-
pi_197405492
Moet ik het echt uitleggen wat ik bedoel en mezelf nu gaan verdedigen? Dat vertik ik echt, dan ga ik wel weg
-nee-
pi_197405670
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:09 schreef Marsenal het volgende:
Moet ik het echt uitleggen wat ik bedoel en mezelf nu gaan verdedigen? Dat vertik ik echt, dan ga ik wel weg
En mensen met een hazenlip?

Of mensen die denken dat ze weg worden gepest als iemand hun achterlijke standpunten belachelijk maakt? Zijn dat ook aliens?
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:30:00 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_197405962
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:09 schreef Marsenal het volgende:
Moet ik het echt uitleggen wat ik bedoel en mezelf nu gaan verdedigen? Dat vertik ik echt, dan ga ik wel weg
Je hoeft jezelf niet te verdedigen, maar het is wel wat je zegt, ookal bedoel je het misschien niet.
En sowieso ben je er niet erg consequent in, want dan wordt er een alien geintroduceerd om het concept duidelijk te maken, in dit geval een symbiot met vele verschillende mensen en genders van binnen, waardoor de uiteindelijke karakter non-binair geworden is en aangesproken wil worden met they als reflectie van de pluriformiteit in hen, en dan accepteer je het nog niet. Zeg je dat het meer moet zijn als vroeger. Ik bedoel, eh.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197406657
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Je hoeft jezelf niet te verdedigen, maar het is wel wat je zegt, ookal bedoel je het misschien niet.
En sowieso ben je er niet erg consequent in, want dan wordt er een alien geintroduceerd om het concept duidelijk te maken, in dit geval een symbiot met vele verschillende mensen en genders van binnen, waardoor de uiteindelijke karakter non-binair geworden is en aangesproken wil worden met they als reflectie van de pluriformiteit in hen, en dan accepteer je het nog niet. Zeg je dat het meer moet zijn als vroeger. Ik bedoel, eh.
Het gaat om de timing van die scene, de context. Het universum vergaat maar we gaan over pronouns lullen, het is gewoon slecht geschreven. Ik vind dat ik verkeerd begrepen ben, maar als het aan mijn taalgebruik ligt, prima. Maar deze discussie is hier al meermaals gevoerd, laat maar
-nee-
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:56:12 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_197407562
quote:
14s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:05 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het gaat om de timing van die scene, de context. Het universum vergaat maar we gaan over pronouns lullen, het is gewoon slecht geschreven. Ik vind dat ik verkeerd begrepen ben, maar als het aan mijn taalgebruik ligt, prima. Maar deze discussie is hier al meermaals gevoerd, laat maar
(ja daar ben ik het ook wel mee eens hoor, het kwam knullig over door het een ding te maken tijdens een actiescene)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197407781
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:56 schreef speknek het volgende:

[..]

(ja daar ben ik het ook wel mee eens hoor, het kwam knullig over door het een ding te maken tijdens een actiescene)
Er zijn ook best wel wat scenes waarin er tijdnood is, maar er opeens een halve minuut vrijgemaakt wordt om over gevoelens te praten, die zijn ook wel om te lachen, maar dat is meer een typisch hollywood-ding, daar ben ik ondertussen aan gewend :P
-nee-
pi_197409329
Tegenvallend seizoen. Lijkt alsof ze in de Woke-Universe zijn beland. Star Trek stelde vragen, poneerde geen "deugden".
pi_197409402
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:57 schreef babylon het volgende:

[..]

Lessons learned: niet white-cis-gendered is buitenaards, vreemd, niet normaal, niet onderdeel van de mensheid.

Check!
Ik begin wel te denken dat de witte hetero man sinds seizoen 3 volledig verbannen is.
  donderdag 14 januari 2021 @ 18:29:57 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197409478
Star Trek is echt gegijzeld door allemaal woke linkse wappies :r
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 14 januari 2021 @ 20:18:19 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_197412172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:26 schreef Cockwhale het volgende:
Ik begin wel te denken dat de witte hetero man sinds seizoen 3 volledig verbannen is.
Ongetwijfeld zinloos om hier op in te gaan, maar Admiral Charles Vance had toch een redelijk grote rol, en hij mocht ook nog even over zijn vrouw en kinderen praten. (En ik gok zo dat Aurellio nu ook onderdeel van de crew wordt)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:35:10 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197416307
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:23 schreef Cockwhale het volgende:
Tegenvallend seizoen. Lijkt alsof ze in de Woke-Universe zijn beland. Star Trek stelde vragen, poneerde geen "deugden".
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:23 schreef Cockwhale het volgende:
Tegenvallend seizoen. Lijkt alsof ze in de Woke-Universe zijn beland. Star Trek stelde vragen, poneerde geen "deugden".
Zelfs ik vind het teveel van het goede. Er is geen enkele blanke man meer, alsof die geen plek meer mogen in het Star Trek universe.

Ik vond het al heel wat dat Culber en Stamets een prominent aanwezig gay koppel zijn. In combinatie met de Aziatische captain. En de zwarte vrouw protagonist. En de Indische security officer. De vrouwelijke cyberpiloot. De zwarte.. wat doet ze eigenlijk op de bridge. Het dikkerdje natuurlijk. En de non-binaries.

Star Trek was altijd van de nuance. Dat mis ik, de subtiliteit waarmee Star Trek altijd weer een krachtige 'inclusive' boodschap neerzette. En ik mis de humor.

Het mag duidelijk zijn dat de nieuwe StarTrek een heel ander publiek aan wil spreken. Een zeer jong publiek van buitenbeentjes die vooral geen blanke hetero's willen zien of zijn.

Maar OK, het blijft vermakelijk. De intro is geniaal. Ik vind de verhaallijnen stuk voor stuk leuk, en stuk voor stuk slecht uitgewerkt. En hoewel over the top, het is ook wel eens leuk om juist niet naar witte mannen tv te kijken :7
Resistance is futile.
  donderdag 14 januari 2021 @ 22:37:26 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197416367
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zinloos om hier op in te gaan, maar Admiral Charles Vance had toch een redelijk grote rol, en hij mocht ook nog even over zijn vrouw en kinderen praten. (En ik gok zo dat Aurellio nu ook onderdeel van de crew wordt)
Maar die is niet wit. Wel hetero. Aurellio is natuurlijk gehandicapt (die handicap is niet geacteerd trouwens).
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 januari 2021 @ 22:49:50 #155
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_197416645
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 18:29 schreef Scorpie het volgende:
Star Trek is echt gegijzeld door allemaal woke linkse wappies :r
*kuch* Lower Decks *kuch*
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:51:11 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_197417767
quote:
11s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:
Maar die is niet wit. Wel hetero. Aurellio is natuurlijk gehandicapt (die handicap is niet geacteerd trouwens).
Ik dacht dat Israeli's zo wel werden gezien, ach ja.

Het grote probleem van Star Trek voor mij is dat The Expanse nu ook bestaat. Friendship ended with Star Trek. The Expanse is my best friend now.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197419330
quote:
12s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik dacht dat Israeli's zo wel werden gezien, ach ja.


Eigenlijk is dat hele verschillende rassen/kleuren compleet achterhaald natuurlijk. Er is maar één ras. In zeven miljard schakeringen.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 07:19:54 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197419433
Ik vind trouwens in dit topic meer woke geneuzel dan in die hele serie :D FOK! Is niet meer wat het geweest is... ;)

Vond dit seizoen vooral een stukje minder hysterisch als seizoen 2, waar ze als een soort kip zonder kop achter die signalen aan hopte. Ik ben nog steeds geen fan van de sporedrive en vind de uitleg daarvan maar matigjes, alleen kijk ik denk ik ook met een andere bril, dilithium warpcores zijn ook nooit fatsoenlijk uitgelegd...

Ik denk dat mijn grootste probleem met de meeste tech in de nieuwe trek is dat ik de technobabble nu begrijp, en dus door heb dat het kant nog wal raakt. Een polyploide kelpian die daarom magische krachten heeft, als dat zo zou zijn zouden er al zat mensen zijn die met hun lever metaal zouden kunnen manipuleren. Het klinkt gewoon alsof de schrijvers een moeilijke term lezen en die dan maar inpluggen in hun doel. Nou deed voy dat ook met fused mitochondria, en TNG meer met rerouten naar main deflectors maar toch. Bij TNG lag de focus heel erg op menselijke moraliteit en ik denk dat de kenners van de filosofie omtrent moraal ook bij die serie zullen facepalmen.

Ik zelf haak zeker nog niet af bij dis is ik vind het degelijk vermaak. En pas als ik dit topic lees vallen mij de zogenaamde woke dingen op. Wellicht ligt mijn kijkfocus ergens anders vind het nog steeds leuk dat ze in seizoen 1 een echt model van histonen gebruikte. Het enige dat ik wel echt wat minder vind is hoe burnham zich gedraagt, ik kan mijn vinger er niet om leggen maar het is zo tegenstrijdig het ene moment lijkt ze een burn-out te hebben terwijl een ander moment een mes in haar been haar niets doet... Zo iemand die de een toespraak kan houden voor de hele wereld maar zenuwachtig wordt van een praatje bij de koffieautomaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 15 januari 2021 @ 07:36:53 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_197419502
En zo hoort het ook, ben je tenminste nog niet geprimed door de cultuur oorlog van extreem rechts. Zestig jaar geleden was Star Trek de eerste TV serie die een lesbische kus op TV liet zien. En nu moeten we het zestig jaar later kwalijk vinden dat er een homostel prominent in beeld is. Een homostel! In Nederland! Jezus Christus wat zijn we afgegleden met zijn allen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 januari 2021 @ 12:02:38 #160
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_197422597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 07:36 schreef speknek het volgende:
En zo hoort het ook, ben je tenminste nog niet geprimed door de cultuur oorlog van extreem rechts. Zestig jaar geleden was Star Trek de eerste TV serie die een lesbische kus op TV liet zien. En nu moeten we het zestig jaar later kwalijk vinden dat er een homostel prominent in beeld is. Een homostel! In Nederland! Jezus Christus wat zijn we afgegleden met zijn allen.
Het was de eerste interracial kus, niet lesbisch. Dat deed DS9 en waren ze volgens mij niet de eerste mee

En nee, het is niet het probleem dat er een homostel prominent in beeld is.

Het probleem is dat wel heel erg benadrukt dient te worden dat de hoofdpersoon een afro-am vrouw is (bij Sisko en Janeway werd het niet benadrukt, op Far Beyond the Stars na), dat er een gehandicapt, transgender en non-binaire acteurs in moet worden gepropt (waar ook nog aandacht aan de aanspreekvorm besteed dient te worden) en dat er een homostel in zit, waarbij het toch wel erg vaak gaat om de relatie tussen die twee. Het is de overdaad en nadruk op deze zaken die het storend maakt.
Joh, we maken een serie met Michael Burnham als hoofdpersoon en een homostel erin en we accepteren gewoon dat dat zo is en volslagen normaal is, dus zonder benadrukken en extra aandacht, dat zou de vorm moeten zijn.
Dit is net als die bieb die besloot om de acceptatie te bevorderen er een apart HLBT+ kast/afdeling diende te komen. Dat is niet acceptatie bevorderen, dat is juist apart zetten.

Overigens stoor ik me meer aan het schrijfwerk, de oppervlakkige relaties, tegenvallende plot en het irritante personage van Burnham dan bovenstaande. Maar ik ben niet blind aan de woke-overdaad in deze serie.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_197422667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Het was de eerste interracial kus, niet lesbisch. Dat deed DS9 en waren ze volgens mij niet de eerste mee

En nee, het is niet het probleem dat er een homostel prominent in beeld is.

Het probleem is dat wel heel erg benadrukt dient te worden dat de hoofdpersoon een afro-am vrouw is (bij Sisko en Janeway werd het niet benadrukt, op Far Beyond the Stars na), dat er een gehandicapt, transgender en non-binaire acteurs in moet worden gepropt (waar ook nog aandacht aan de aanspreekvorm besteed dient te worden) en dat er een homostel in zit, waarbij het toch wel erg vaak gaat om de relatie tussen die twee. Het is de overdaad en nadruk op deze zaken die het storend maakt.
Joh, we maken een serie met Michael Burnham als hoofdpersoon en een homostel erin en we accepteren gewoon dat dat zo is en volslagen normaal is, dus zonder benadrukken en extra aandacht, dat zou de vorm moeten zijn.
Dit is net als die bieb die besloot om de acceptatie te bevorderen er een apart HLBT+ kast/afdeling diende te komen. Dat is niet acceptatie bevorderen, dat is juist apart zetten.

Overigens stoor ik me meer aan het schrijfwerk, de oppervlakkige relaties, tegenvallende plot en het irritante personage van Burnham dan bovenstaande. Maar ik ben niet blind aan de woke-overdaad in deze serie.
Ik denk dat ik er nagenoeg hetzelfde inzit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 12:12:07 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197422743
Ik vind wel dat "let's fly" meer klinkt als een KLM reclame dan een serieuze starship engage.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197423581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het probleem is dat wel heel erg benadrukt dient te worden dat de hoofdpersoon een afro-am vrouw is (bij Sisko en Janeway werd het niet benadrukt, op Far Beyond the Stars na),
Ik heb niet het idee dat in de serie benadrukt wordt dat Michael Burnham afro-american is.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 12:56:36 #164
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_197423593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 07:36 schreef speknek het volgende:
En zo hoort het ook, ben je tenminste nog niet geprimed door de cultuur oorlog van extreem rechts. Zestig jaar geleden was Star Trek de eerste TV serie die een lesbische kus op TV liet zien. En nu moeten we het zestig jaar later kwalijk vinden dat er een homostel prominent in beeld is. Een homostel! In Nederland! Jezus Christus wat zijn we afgegleden met zijn allen.
Geloof dat het voor velen voelt als verplichte tonen van bepaalde dingen.
En dan ken je nederlanders he. Altijd maar klagen.

Zoals ik over jouw gebruik van de naam van onze Heer en redder.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:19:05 #165
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_197427858
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

...
Was best een aardig seizoen, maar de toevalligheden in het script zijn jammer. Laatste aflevering een gestrand ruimteschip wat daar al honderdzoveeljaar lag, is aan het ineenstorten en nét voordat de boel in elkaar sodemietert, worden de inzittenden eruit gebeamt.
...
Stortte de boel niet in omdat ze die Kelpian hadden laten schrikken waardoor hij de boel nog een keer bij elkaar schreeuwde en een schokgolf veroorzaakte?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:50:08 #166
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_197433111
Ik kom in mijn review van de grote lekker-huilen-met-spacejesus show niet verder dan "Tja."
Ik ga naar huis.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:45:29 #167
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197484223
quote:
7s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

Zelfs ik vind het teveel van het goede. Er is geen enkele blanke man meer, alsof die geen plek meer mogen in het Star Trek universe.
Inderdaad! Nou je het zegt :')

Alleen Stamets en de bad guys, zoals die kerel die ze lieten leven en daarna handlanger van Osyra werd bijvoorbeeld.

Ik zag trouwens gisteren een trailer van de serie Lupin op Netflix, met een afro-fransman in de hoofdrol. De trailer duurde niet lang, maar de enige persoon die ik zag die mij een autochtone Fransman leek, was de slechterik.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_197484544
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Inderdaad! Nou je het zegt :')

Alleen Stamets en de bad guys, zoals die kerel die ze lieten leven en daarna handlanger van Osyra werd bijvoorbeeld.

Ik zag trouwens gisteren een trailer van de serie Lupin op Netflix, met een afro-fransman in de hoofdrol. De trailer duurde niet lang, maar de enige persoon die ik zag die mij een autochtone Fransman leek, was de slechterik.
Omdat alleen blanken autochtoon kunnen zijn natuurlijk!
  maandag 18 januari 2021 @ 13:07:01 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197484593
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:03 schreef babylon het volgende:

[..]

Omdat alleen blanken autochtoon kunnen zijn natuurlijk!
Je weet best wat ik bedoel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 18 januari 2021 @ 13:11:42 #170
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197484677
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Inderdaad! Nou je het zegt :')

Alleen Stamets en de bad guys, zoals die kerel die ze lieten leven en daarna handlanger van Osyra werd bijvoorbeeld.

Ik zag trouwens gisteren een trailer van de serie Lupin op Netflix, met een afro-fransman in de hoofdrol. De trailer duurde niet lang, maar de enige persoon die ik zag die mij een autochtone Fransman leek, was de slechterik.
Er zijn extreem veel autochtone niet-blanke Fransen. Of was je dat even vergeten? ;)
Weet je hoeveel Franstalige landen er zijn met niet-blanke inwoners, die inmiddels al decennia ook in Frankrijk wonen en dus autochtoon zijn? :D

Je hebt een beetje een verouderd beeld van "de Fransman" denk ik.
Hebben ze in jouw hoofd ook nog zo'n gestreept truitje aan en een stokbrood onder de arm? :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:15:50 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197484762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Het was de eerste interracial kus, niet lesbisch. Dat deed DS9 en waren ze volgens mij niet de eerste mee

En nee, het is niet het probleem dat er een homostel prominent in beeld is.

Het probleem is dat wel heel erg benadrukt dient te worden dat de hoofdpersoon een afro-am vrouw is
Om welke scenes gaat het dan specifiek en hoe wordt dit dan benadrukt?

Het wordt nebadrukt door de MEDIA ja. Niet door de serie zelf.
Haar afro-amerikaanse roots worden volgens mij niet eens genoemd. Nooit.

Wel een beetje onderscheid kunnen maken tussen de serie zelf, en de manier waarop media insrpingt op afrok-amerikaanse representatie en een gaykoppel. Want de serie zelf benoemd dit allemaal totaal niet, maar laat t zien als een normaal onderdeel; van de samenleving. Dat si altijd de kracht geweest van Star Trek. Gewoon doen. Niet lullen. Poetsen.

quote:
(bij Sisko en Janeway werd het niet benadrukt, op Far Beyond the Stars na), dat er een gehandicapt, transgender en non-binaire acteurs in moet worden gepropt (waar ook nog aandacht aan de aanspreekvorm besteed dient te worden) en dat er een homostel in zit, waarbij het toch wel erg vaak gaat om de relatie tussen die twee. Het is de overdaad en nadruk op deze zaken die het storend maakt.
Joh, we maken een serie met Michael Burnham als hoofdpersoon en een homostel erin en we accepteren gewoon dat dat zo is en volslagen normaal is, dus zonder benadrukken en extra aandacht, dat zou de vorm moeten zijn.
Dat is het toch ook, in de serie?
Het is de wereld er omheen die het er over gaat hebben.
De media, want scoren met woke anno nu.
De boze witte cis-gender man, want "ik hoef dit niet te zien zo vol in beeld".

Niet Star Trek zelf.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197484906
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je weet best wat ik bedoel.
Ja, en dat is nou juist het probleem.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:22:14 #173
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197484912
quote:
11s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar die is niet wit. Wel hetero. Aurellio is natuurlijk gehandicapt (die handicap is niet geacteerd trouwens).
O ja, je telt alleen als je geeneen van de "aparte" hokjes aantikt.
Stamets telt niet want die is wel wit en man, maar niet hetero.
Aurellio telt niet, want die is wel wit, wel man, wel hetero (aanname), maar die kan niet lopen dus die tellen we ff niet als normaal.

We willen graag een ECHT normaal karakter!
En dan bedoelen we wit, hetero, cisgender, heteroseksueel en niet gehandicapt.
En dan willen we 'm prominent, en als kapitein het liefst!

Want o wee je zou je toch maar eens niet volledig 100% kunnen identificeren met de aller-belangrijkste rol in de serie zoals dat altijd is geweest! (welcome to our world, baby ;) )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:54:10 #174
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_197487723
Lijkt me lastig om altijd boos te moeten zijn over dit soort dingen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 18 januari 2021 @ 15:56:13 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197487780
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:03 schreef babylon het volgende:

[..]

Omdat alleen blanken autochtoon kunnen zijn natuurlijk!
Sterker nog alleen maar hetero's komen blijkbaar in aanmerking voor de term blank :?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 19 januari 2021 @ 13:18:41 #176
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197504519
Afgekeken. Ik ben pas begonnen nadat alle afleveringen online stonden. Ik heb me prima vermaakt, maar de plots blijven toch oppervlakkig. Meer Space Opera dan Harde Science Fiction. Wat infantieler eigenlijk.

Trouwens, dat gevlochten haar staat Michael veel beter.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197525168
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:54 schreef avotar het volgende:
Lijkt me lastig om altijd boos te moeten zijn over dit soort dingen.
Meer mild geïrriteerd dat Star Wars en Star Trek kut zijn geworden. Als je het niet kijkt dan stoort het echter niet zo. Ik vermaak me op het moment prima met Star Trek Voyager, The Orville komt dit jaar ook een keer weer uit lijkt me. Dankzij the Mandalorian heb ik ook weer interesse in het Star Wars universum gekregen. Dan heb je The Expanse nog. Dus qua sci-fi is er op het moment genoeg om me mee te vermaken.

En misschien komt er ooit weer eens een Star Trek die wel de moeite is en dan kijk ik die ook.
pi_197525567
De kracht van oudere startrekseries was dat elke aflevering een verhaal apart was ( behoudens uitzonderingen)
De rode draden in de oudere series waren niet zo moeilijk op te pikken als je voorgaande afleveringen gemist had.
Maar vanaf Deep Space Nine kwamen er steeds meer rode draden, In Voyager was dat nog te behappen
Teveel rode draden is te weinig uitleggen wat er aan de hand is en de kijker die dan inspringt word te weinig meegenomen... te weinig geboeid.
Dat is een zwakte van Discovery, maar als over 2 jaar er een nieuw seizoen ( is nog niet besloten ?) komt, dan kijk ik op netflix seizoen 3 terug en dan ben ik meer gereed voor seizoen 4
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:26:40 #179
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197526186
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
De kracht van oudere startrekseries was dat elke aflevering een verhaal apart was ( behoudens uitzonderingen)
De rode draden in de oudere series waren niet zo moeilijk op te pikken als je voorgaande afleveringen gemist had.
Maar vanaf Deep Space Nine kwamen er steeds meer rode draden, In Voyager was dat nog te behappen
Teveel rode draden is te weinig uitleggen wat er aan de hand is en de kijker die dan inspringt word te weinig meegenomen... te weinig geboeid.
Dat is een zwakte van Discovery, maar als over 2 jaar er een nieuw seizoen ( is nog niet besloten ?) komt, dan kijk ik op netflix seizoen 3 terug en dan ben ik meer gereed voor seizoen 4
Ik vind dat juist fijn. Heb een hekel aan case of the week. Geeft me weinig motivatie om de volgende te kijken :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:33:06 #180
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197526337
quote:
88s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sterker nog alleen maar hetero's komen blijkbaar in aanmerking voor de term blank :?
Ja, niet Stamets, niet de techneut, niet Tilly. Niet die vrouw met die implantaat in d'r hoofd (weet ff de naam niet). Allemaal wit, maar telt niet denk ik.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:12:16 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197528650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vind dat juist fijn. Heb een hekel aan case of the week. Geeft me weinig motivatie om de volgende te kijken :D
Leuk hoe meningen verschillen. Ik zie de klassieke Star Trek episodes als een soort puzzels; hoe ze een heel thema binnen één aflevering kunnen afronden. Men moet zo heel scherp schrijven en schrappen en dat doet de afleveringen - naar mijn mening - goed.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197528952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja, niet Stamets, niet de techneut, niet Tilly. Niet die vrouw met die implantaat in d'r hoofd (weet ff de naam niet). Allemaal wit, maar telt niet denk ik.
Hoho, één label per persoon inderdaad, het moet wel overzichtelijk blijven
-nee-
  woensdag 20 januari 2021 @ 16:25:28 #183
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197532453
quote:
10s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:19 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Hoho, één label per persoon inderdaad, het moet wel overzichtelijk blijven
Shit. Moet ik nog keuzes maken ook.
Ben ik nou wit, homo, nerd of geile stoeipoes? :o
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_197533574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 13:18 schreef thedeedster het volgende:
Afgekeken. Ik ben pas begonnen nadat alle afleveringen online stonden. Ik heb me prima vermaakt, maar de plots blijven toch oppervlakkig. Meer Space Opera dan Harde Science Fiction. Wat infantieler eigenlijk.

Trouwens, dat gevlochten haar staat Michael veel beter.
Gevlochten haar staat inderdaad veel beter. Voor het eerst vind ik haar er wel aantrekkelijk uitzien.
pi_197533774
quote:
88s.gif Op maandag 18 januari 2021 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sterker nog alleen maar hetero's komen blijkbaar in aanmerking voor de term blank :?
Vreemde conclusie.

Het lijkt er in ieder geval op dat blanke heteromannen geen (semi-) hoofdrol meer mogen hebben.
  Moderator woensdag 20 januari 2021 @ 17:34:54 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197533843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Vreemde conclusie.

Het lijkt er in ieder geval op dat blanke heteromannen geen (semi-) hoofdrol meer mogen hebben.
En dat dat straks wordt uitgebreid naar blanke heteromannen zonder handicap, of blanke heteromannen zonder handicap met normaal (tot vet) haar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197536014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Vreemde conclusie.

Het lijkt er in ieder geval op dat blanke heteromannen geen (semi-) hoofdrol meer mogen hebben.
De allernieuwste Star Trek series (Picard en LD) hebben een blanke heteroman in de hoofdrol.

Blijf je bij je standpunt of wil je een klinker kopen?
pi_197536021
Oh en de laatste films ook.
pi_197537117
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:04 schreef babylon het volgende:
Oh en de laatste films ook.
Er komt toch een serie met Pike en Spock als hoofdkarakters op de Enterprise voor dat Kirk er was?
Hun rol is hetero blanke mannen .
https://www.superguide.nl(...)pike-en-spock-series

Hoeveel % van de wereldbevolking kun je hetero blanke mannen noemen? 6 %
Hoeveel % van de Amerikaanse bevolking ? Nog geen 25% ?


Met Rebecca Romijn in een hoofdrol in de Pikeserie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rebecca_Romijn
Volgens zeggen... niet donker ...geen man... niet homo ofzo
En van Nederlandse afkomst
En wat ik onlangs ontdekte: ze deed Mystique in de X-men..

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 20-01-2021 21:04:26 ]
pi_197541084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 19:04 schreef babylon het volgende:

[..]

De allernieuwste Star Trek series (Picard en LD) hebben een blanke heteroman in de hoofdrol.

Blijf je bij je standpunt of wil je een klinker kopen?
Ik had het over Discovery. Andere makers, schrijvers en producers.
pi_197544395
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 22:22 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik had het over Discovery. Andere makers, schrijvers en producers.
Oh boehoe, één van de ST series heeft geen blanke heteroman als hoofdrolspeler. Cry me a fucking river.
pi_197544409
TOS V
Animated V
6 films V
TNG V
4 films V
DS9 X
VOY X
ENT V
3 films V
DIS X
PIC V
LD V


De blanke hetero man wordt gediscrimineerd!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2021 07:16:40 ]
pi_197546662
Dat gezeik over blanke hetero-mannen gaat ook nergens over. De genoemde films met blanke hetero-mannen in de hoofdrol zijn voor mijn gevoel net zo min Star Trek als deze serie.

The Orville belichaamt voor mij wat Star Trek zou moeten zijn op het moment.
pi_197546781
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:54 schreef Solstice1 het volgende:
Dat gezeik over blanke hetero-mannen gaat ook nergens over. De genoemde films met blanke hetero-mannen in de hoofdrol zijn voor mijn gevoel net zo min Star Trek als deze serie.

The Orville belichaamt voor mij wat Star Trek zou moeten zijn op het moment.
Star Trek The Motion Picture is geen Star Trek?

Ga dan maar lekker naar het Orville topic :')
pi_197546848
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 11:01 schreef babylon het volgende:

[..]

Star Trek The Motion Picture is geen Star Trek?

Ga dan maar lekker naar het Orville topic :')
De nieuwere Star Trek films die op Michael Bay meets Star Trek lijken heb ik het over. Spike zendt de laatste tijd aardig wat Star Trek uit en dat is gewoon plezierig kijken. Zo gauw ze bij het nieuwere spul komen haak ik af.

Is er een Orville topic trouwens?
pi_197549252
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind wel dat "let's fly" meer klinkt als een KLM reclame dan een serieuze starship engage.
Ik kan het Cor en Don ook horen zeggen.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 22 januari 2021 @ 09:29:59 #197
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197567239
Lower Decks is vanaf vandaag te zien op Prime. We spraken een aantal leden van de cast.

https://fok.nl/842136
pi_197578997

Captain on the bridge
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 21:10:03 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197579790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Lower Decks is vanaf vandaag te zien op Prime. We spraken een aantal leden van de cast.

https://fok.nl/842136
Leuk interview wist niet dat die gast van de boys de stem van boimler deed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197658473
Picard dan eindelijk ook gezien. Al met al genoten, vooral om oude personages terug te zien. Plot deed wel sterk aan Mass Effect denken en na dit te googlen, blijk ik niet de enige te zijn.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 00:27:21 #201
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198105884
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_198252647
Spike zend trouwens sinds een paar weken op zondagavond Star Trek Discovery uit.
Telkens 2 afleveringen, vanaf 20.30u

Vanavond zijn aflevering 5 en 6 van seizoen 1 aan de beurt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198253381
Ik ben sinds kort VOY aan het terug kijken. En ik moet regelmatig gniffelen. Het commentaar hier dat vroeger dingen gewoon waren in ST, dat het niet door je strot geduwd wordt...

Eerste 12 afleveringen zijn er 4 die uitgebreid aandacht geven aan het Indiaan zijn van Chakotay _O-

Nee, heel anders toen _O-
  zondag 28 februari 2021 @ 21:57:22 #204
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_198258499
SerieTotaal


'Star Trek'-franchise gaat echt exploderen
'Star Trek'-franchise gaat echt exploderen

Er komen nu al vijf series aan, maar dat is hooguit het begin van de megafranchise.

Er komt nog veel meer Star Trek aan. We weten van Alex Kurtzman dat hij de toekomst van de televisieseries zo'n beetje tot 2027 uitgewerkt heeft. Maar er moet meer komen. Veel meer.
Paramount+ gaat in maart van start. De streamingdienst is het thuis van alles wat met Star Trek te maken heeft, maar gaat met veel meer komen. Dat laat Julie McNamara, baas van Paramount+ weten.

Elke kwartaal
"We voeren nu gesprekken over de volgende fase van het Trek-universum, voorbij de vijf series die Alex opgebouwd heeft. We kijken ernaar uit om het universum van Star Trek flink te laten groeien," aldus NcNamara.

De bedoeling is om elk kwartaal een nieuwe serie te lanceren. Maar: "We willen ook niet te veel of te snel uitbreiden en dat mensen dan hun schouders ophalen en zeggen: 'Ah is er weer een nieuwe Trek-serie?' Dat willen we niet."

Maar men wil dus wel dat de kijker enorm uitkijkt naar nieuwe series en dat de franchise groter dan ooit wordt. Hoe dan ook is het potentieel gigantisch!


Bron: TrekMovie
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_198260185
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:28 schreef babylon het volgende:
Ik ben sinds kort VOY aan het terug kijken. En ik moet regelmatig gniffelen. Het commentaar hier dat vroeger dingen gewoon waren in ST, dat het niet door je strot geduwd wordt...

Eerste 12 afleveringen zijn er 4 die uitgebreid aandacht geven aan het Indiaan zijn van Chakotay _O-

Nee, heel anders toen _O-
Komen er nog wel meer daarover, maar vind het gewoon een stuk minder storend gedaan. Ik heb de laatste anderhalf jaar TNG, DS9 gezien en ben dan nu een eind op weg in seizoen 2 van voyager maar heb me echt zelden gestoord aan de politieke boodschap die de series uiteraard wel uitdragen. Ik vond juist de aflevering omtrent discriminatie van zwarten in het midden van vorige eeuw met DS9 heel goed gedaan. Ze vlogen m.i. een keer de bocht uit toen Sisko klaagde over het onrecht van zijn voorvaderen terwijl racisme al een hele lang tijd uitgeroeid was in de tijd waarin Sisko leefde, maar verder was het prima.

Ik heb weinig moeite met het uitdragen van bepaalde boodschappen in films en series. Watchmen zou ik bijv. ook vrij "woke" noemen, maar heb ik echt van genoten. Het gaat toch vooral om de manier waarop.
  zondag 28 februari 2021 @ 22:51:35 #206
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198260227
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:28 schreef babylon het volgende:
Ik ben sinds kort VOY aan het terug kijken. En ik moet regelmatig gniffelen. Het commentaar hier dat vroeger dingen gewoon waren in ST, dat het niet door je strot geduwd wordt...

Eerste 12 afleveringen zijn er 4 die uitgebreid aandacht geven aan het Indiaan zijn van Chakotay _O-

Nee, heel anders toen _O-
Voyager was ook doordrenkt met fillers. Was geen doorkomen aan af en toe.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 11:24:03 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198265541
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:57 schreef Devil010 het volgende:
SerieTotaal


'Star Trek'-franchise gaat echt exploderen
'Star Trek'-franchise gaat echt exploderen

Er komen nu al vijf series aan, maar dat is hooguit het begin van de megafranchise.

Er komt nog veel meer Star Trek aan. We weten van Alex Kurtzman dat hij de toekomst van de televisieseries zo'n beetje tot 2027 uitgewerkt heeft. Maar er moet meer komen. Veel meer.
Paramount+ gaat in maart van start. De streamingdienst is het thuis van alles wat met Star Trek te maken heeft, maar gaat met veel meer komen. Dat laat Julie McNamara, baas van Paramount+ weten.

Elke kwartaal
"We voeren nu gesprekken over de volgende fase van het Trek-universum, voorbij de vijf series die Alex opgebouwd heeft. We kijken ernaar uit om het universum van Star Trek flink te laten groeien," aldus NcNamara.

De bedoeling is om elk kwartaal een nieuwe serie te lanceren. Maar: "We willen ook niet te veel of te snel uitbreiden en dat mensen dan hun schouders ophalen en zeggen: 'Ah is er weer een nieuwe Trek-serie?' Dat willen we niet."

Maar men wil dus wel dat de kijker enorm uitkijkt naar nieuwe series en dat de franchise groter dan ooit wordt. Hoe dan ook is het potentieel gigantisch!

Bron: TrekMovie
-O- ik weet niet of ik hier nu blij of verdrietig van moet worden.... Helemaal als er weer een nieuwe "zender" komt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198266288
quote:
88s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

-O- ik weet niet of ik hier nu blij of verdrietig van moet worden.... Helemaal als er weer een nieuwe "zender" komt...
Ik heb liever kwaliteit ipv kwantiteit.
En als er in een relatief kort tijdsbestek zoveel uit komt/uit gaat komen, ben ik toch bang dat dat ten koste gaat van de kwaliteit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 1 maart 2021 @ 13:38:49 #209
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198267730
quote:
88s.gif Op maandag 1 maart 2021 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

-O- ik weet niet of ik hier nu blij of verdrietig van moet worden.... Helemaal als er weer een nieuwe "zender" komt...
Geen nieuwe zender, maar een naamsverandering. CBS All Access wordt Paramount+.

Maar of je er blij mee moet zijn, weet ik ook niet.

Blijkbaar willen ze Disney+ overtreffen met hun Star Wars aanbod de komende tijd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 13:39:29 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198267742
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:38 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Geen nieuwe zender, maar een naamsverandering. CBS All Access wordt Paramount+.
Ah okay alleen voor de amirikaanse markt dus...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 maart 2021 @ 13:43:03 #211
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198267772
quote:
88s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah okay alleen voor de amirikaanse markt dus...
Later dit jaar wordt het internationaal uitgerold, lees ik.

https://www.serietotaal.n(...)verandering-in-maart
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 13:45:16 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198267811
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:43 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Later dit jaar wordt het internationaal uitgerold, lees ik.

https://www.serietotaal.n(...)verandering-in-maart
Dan is het dus wel een nieuwe zender want nu gooit CBS zijn dingen nog internationaal op andere zenders (netflix en amazon prime)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 maart 2021 @ 14:06:52 #213
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198268121
quote:
88s.gif Op maandag 1 maart 2021 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan is het dus wel een nieuwe zender want nu gooit CBS zijn dingen nog internationaal op andere zenders (netflix en amazon prime)
Het is maar hoe je het bekijkt. Technisch gezien niet. Voor Nederland straks wel.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 14:14:14 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198268223
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 14:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Technisch gezien niet. Voor Nederland straks wel.
Als ze dan maar alles star trek op 1 zender gooien...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 7 maart 2021 @ 15:46:01 #215
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_198376543
Hmm, voor Discovery en Picard konden ze al geen fatsoenlijke schrijvers vinden. Hoe moet dat dan met al die nieuwe series :?
  maandag 8 maart 2021 @ 12:59:34 #216
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_198390975
Serietotaal

De Star Trek-franchise bloeit meer dan ooit op het kleine scherm. Er zijn maar liefst vijf series waar aan gewerkt wordt. Maar er komt ook diversificatie aan als we een nieuw gerucht mogen geloven.
Volgens Daniel Richtman worden toekomstige projecten in de Star Trek-franchise mogelijk ook iets enger. Tot nu toe zijn de films en series die verschenen natuurlijk bovenal lichtvoetig, hoewel ze ook behoorlijk zware thema's aanpakken. Maar als we Richtman mogen geloven, worden er zelfs horrorelementen aan toegevoegd.

Groter dan ooit
De Star Trek-franchise is groter dan ooit. Op dit moment wordt er gewerkt aan vijf verschillende series in de franchise. Maar daar zal het zeker niet bij blijven.

Onlangs liet Paramount namelijk weten dat het de bedoeling is dat er op een gegeven moment zo'n beetje elk kwartaal een nieuwe serie komt. Maar men wil voorzichtig opschalen, omdat er ook geen franchisemoeiheid moet ontstaan.

Een manier om dat te voorkomen ligt in het idee van verschillende genres aanspreken. Wellicht dat dit bericht van Richtman dus zo gek nog niet is.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  Moderator maandag 8 maart 2021 @ 13:05:46 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_198391080
Ik stel ook gelijk een star trek sitcom voor. B-)

"Star Trek: We're all Wesley" op een star ship wonen natuurlijk ook gezinnen in deze serie volgen we het gezin van Wesley Crusher, en in alle avonturen die zijn gezin beleven natuurlijk gaat de focus uit naar zijn kinderen maar ook "Oma" Beverly heeft natuurlijk een grote rol. Het wordt lachen gieren brullen in familie Crusher *O*

[ Bericht 30% gewijzigd door Bosbeetle op 08-03-2021 13:37:50 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_198391623
quote:
88s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik stel ook gelijk een star trek sitcom voor. B-)

"Star Trek: We're all Wesley" op een star ship wonen natuurlijk ook gezinnen in deze serie volgen we het gezin van Wesley Crusher, en alle avonturen die zijn gezien beleven natuurlijk gaat de focus uit naar zijn kinderen maar ook "Oma" beverly heeft natuurlijk een grote rol. Het wordt lachen gieren brullen in familie Crusher *O*
Dit klinkt als een hit. Een goede sitcom heeft ook catchphrases nodig, zoals "That's Wesley" en "Dammit Wes, i'm your mother, not your doctor" en de fanservice-quote waarmee elke aflevering eindigt "I thought I wanted to be alone, I guess I don't."
-nee-
pi_198392069
quote:
88s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik stel ook gelijk een star trek sitcom voor. B-)

"Star Trek: We're all Wesley" op een star ship wonen natuurlijk ook gezinnen in deze serie volgen we het gezin van Wesley Crusher, en in alle avonturen die zijn gezin beleven natuurlijk gaat de focus uit naar zijn kinderen maar ook "Oma" Beverly heeft natuurlijk een grote rol. Het wordt lachen gieren brullen in familie Crusher *O*
Oh hell yeah!

Will Wheaton O+
pi_199397472
Ik heb net met mijn zoon TNG en Voyager bekeken. Vandaag zijn we aan DS9 begonnen. Mijn hemel, wat is die eerste aflevering slecht. Wordt het beter of herinner ik me verkeerd dat het een prima serie was?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199397502
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net met mijn zoon TNG en Voyager bekeken. Vandaag zijn we aan DS9 begonnen. Mijn hemel, wat is die eerste aflevering slecht. Wordt het beter of herinner ik me verkeerd dat het een prima serie was?
Ja, DS9 moet even op gang komen.
Even doorbijten dus.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199397545
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, DS9 moet even op gang komen.
Even doorbijten dus.
Goed om te weten. Ik doe m'n best.

Op Voyager keek ik voorheen niet zo positief terug, maar ik heb ervan genoten. De serie werd een stuk beter vanaf de introductie van Seven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199397678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net met mijn zoon TNG en Voyager bekeken. Vandaag zijn we aan DS9 begonnen. Mijn hemel, wat is die eerste aflevering slecht. Wordt het beter of herinner ik me verkeerd dat het een prima serie was?
Het wordt beter.
Drie jaar geleden ben ik aan de serie begonnen. Ik heb het met plezier in een gelijkmatig tempo uitgekeken.
Het is maar net waar je van houd. En natuurlijk vallen bepaalde scenes, dialogen, plots tegen.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 01:56:17 #225
8781 crew  Frutsel
pi_199398539
Ds9 vond ik 1 van de mooiere series. Af en toe een zaadaflevering maar dat heeft elke serie.
  donderdag 13 mei 2021 @ 09:57:17 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199400219
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goed om te weten. Ik doe m'n best.

Op Voyager keek ik voorheen niet zo positief terug, maar ik heb ervan genoten. De serie werd een stuk beter vanaf de introductie van Seven.
^O^

Same here. Kes vind ik een muts.
Resistance is futile.
pi_199400790
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 01:56 schreef Frutsel het volgende:
Ds9 vond ik 1 van de mooiere series. Af en toe een zaadaflevering maar dat heeft elke serie.
Wat mij betreft is het ook de star trek met de beste overkoepelende verhaallijn, de serie rijpte als goede wijn :)
-nee-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2021 @ 10:56:27 #228
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_199401141
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net met mijn zoon TNG en Voyager bekeken. Vandaag zijn we aan DS9 begonnen. Mijn hemel, wat is die eerste aflevering slecht. Wordt het beter of herinner ik me verkeerd dat het een prima serie was?
DS9 is in mijn ogen de beste Star Trek serie. Welke Star Trek serie krijgt nu een Ferengi in de High Council van Qonos in een dialoog met Gowron? Alleen DS9 kon dat voor elkaar krijgen.

Eigenlijk beginnen alle Star Trek series uit die tijd zwak. Kijk maar naar eerste seizoen van TNG, of die van Voyager, of Enterprise.
Over het algemeen zie je dat de series een slecht eerste seizoen hebben, met her en der een goede aflevering. Vervolgens een tweede seizoen waar iets meer de draai wordt gevonden en zaken uitgezet worden die bepalend zijn voor de rest van de serie (TNG had bijvoorbeeld Q-Who, met de introductie van de Borg is S2, en DS9 begint met het teasen van de Dominion) en het 3e seizoen is alles goed op dreef en heb je een goede serie.
(Enterprise is een verhaal apart in deze, want die Xindi arc is love or hate)

Terug naar DS9, ik ben alles met mijn kinderen min of meer chronologisch aan het kijken en we zijn nu bij S4 van DS9 (en gaan zo weer verder met S2 van Voyager). Seizoen 1 heeft een paar uitblinkers (Duet bijvoorbeeld), maar meeste is doorheen bijten, seizoen 2 hetzelfde, maar dat eindigt met de aflevering 'The Jem'Hadar'. Seizoen 3, met The Search, duidelijkheid mbt Odo en natuurlijk de komst van de Defiant maakt echt alles beter.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_199402376
DS9 kwam voor mij vanaf seizoen 3 echt op gang geloof ik. Maar ook daarvoor zaten al een aantal prima afleveringen. Duet uit seizoen 1 is een van de beste afleveringen die ik van een serie in z'n algemeenheid heb gezien bijvoorbeeld.
pi_199406149
Dank allen, ik bijt even door. In de eerste aflevering zat een huilende Sisko én een Sisko in zwemkleding. De effecten waren bedroevend en het acteerwerk was niet al te best. Het vroeg veel van me om de eerste aflevering uit te kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 17:08:09 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199407301
Ds9 werd me op een gegeven moment veel te veel good prophets bad prophets.

De cardassians en de ferengi maken wel veel goed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199409109
Ik gebruik een guide voor de rewatch van VOY. Dan doe je minder dan de helft van de afleverinen. Ga ik daarna ook doen voor DS9. Ain't nobody got time for fillers.
pi_199409357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:16 schreef babylon het volgende:
Ik gebruik een guide voor de rewatch van VOY. Dan doe je minder dan de helft van de afleverinen. Ga ik daarna ook doen voor DS9. Ain't nobody got time for fillers.
Ik vind de filters van DS9 juist wel leuk voor de karaktervorming. En soms zitten er afleveringen tussen met interessante dilemma's.
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_199410390
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:36 schreef Nitzer het volgende:

[..]

Ik vind de filters van DS9 juist wel leuk voor de karaktervorming. En soms zitten er afleveringen tussen met interessante dilemma's.
Ik ken de karakters wel. Ik herkijk. Dan kan ik dat wel skippen.

En de interessante, maar niet de hoofdlijn aflevering, zitten er ook tussen
  Public Relations / Redactie Film donderdag 13 mei 2021 @ 20:51:02 #235
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199410416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:16 schreef babylon het volgende:
Ik gebruik een guide voor de rewatch van VOY. Dan doe je minder dan de helft van de afleverinen. Ga ik daarna ook doen voor DS9. Ain't nobody got time for fillers.
Welke? Link please :)
pi_199410615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:16 schreef babylon het volgende:
Ik gebruik een guide voor de rewatch van VOY. Dan doe je minder dan de helft van de afleverinen. Ga ik daarna ook doen voor DS9. Ain't nobody got time for fillers.
Heb er wel over gedacht om ook zoiets te doen, maar ik vermaak me soms prima met afleveringen die heel slecht aangeschreven staan. Heb nu bij Voyager net de introductie van Seven of Nine gehad trouwens.
pi_199410762
Als je bij DS9 de spirituele afleveringen overslaat, is het een prima serie.
pi_199411813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:16 schreef babylon het volgende:
Ik gebruik een guide voor de rewatch van VOY. Dan doe je minder dan de helft van de afleverinen. Ga ik daarna ook doen voor DS9. Ain't nobody got time for fillers.
_O-

Ik heb zelf een hekel aan de holodekafleveringen in TNG en VOY. Ik kan geen Captain Proton en Dixon Hill meer zien.

Overigens ben ik een Twin Peaks-fan en vind ik het wel geinig om de acteurs in Star Trek terug te zien. Een van de bekendste is Carel Struycken:



In één aflevering zag ik Mädchen Amick:



Ray Wise ben ik meerdere keren tegengekomen:




Brenda Strong (kleine rol in Twin Peaks):



Ashley Judd (zat in The Return, was ik even vergeten):



Dat zijn in ieder geval degenen die ik heb gespot. @Bosbeetle, jij misschien nog meer?

- Edit - Oh, hier staan ze allemaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 13-05-2021 22:26:54 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:40:10 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heb er wel over gedacht om ook zoiets te doen, maar ik vermaak me soms prima met afleveringen die heel slecht aangeschreven staan. Heb nu bij Voyager net de introductie van Seven of Nine gehad trouwens.
Scorpion was een fantastische aflevering. Ik kan me nog enorm goed herinneren dat ik als 14-jarige deel I zag en dat seizoen 3 vervolgens niet meer uitgezonden werd. Daarna duurde het nog 7 jaar voor ik fatsoenlijk internet had waardoor ik de serie kon downloaden en af kon kijken :7 .
Resistance is futile.
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:41:28 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412112
Net Someone to watch over me gekeken. Weer hardop gelachen om Sevens' eerste date en die ambassadeur.

'Oh Seven of mine, assimilate me' :') _O- .
Resistance is futile.
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:44:24 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412156
Koning Abdullah van Jordanië in VOY:

Resistance is futile.
pi_199412211
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Scorpion was een fantastische aflevering. Ik kan me nog enorm goed herinneren dat ik als 14-jarige deel I zag en dat seizoen 3 vervolgens niet meer uitgezonden werd. Daarna duurde het nog 7 jaar voor ik fatsoenlijk internet had waardoor ik de serie kon downloaden en af kon kijken :7 .
The Borg zijn de perfecte nemesis. In het begin had je de Kazon en de Vidiians. Echt eng waren die niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:50:33 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412234
Wat ik ook leuk vind is hoeveel acteurs verschillende rollen binnen Star Trek doen.

Jeffrey Combs spant volgens mij de kroon. Hij was de Vorta in DS9, Shran in ENT en in VOY speelde hij ook in verschillende rollen mee.
Resistance is futile.
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:51:33 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

The Borg zijn de perfecte nemesis. In het begin had je de Kazon en de Vidiians. Echt eng waren die niet.
Eens. Al hadden de Vidiians wel potentie!
Resistance is futile.
pi_199412380
quote:
14s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:50 schreef Seven. het volgende:
Wat ik ook leuk vind is hoeveel acteurs verschillende rollen binnen Star Trek doen.

Jeffrey Combs spant volgens mij de kroon. Hij was de Vorta in DS9, Shran in ENT en in VOY speelde hij ook in verschillende rollen mee.
Hij is me in Voyager nog niet opgevallen, maar z'n personage in DS9 is vrij briljant. Tony Todd vond ik ook goed in zijn rollen. Onder andere als de volwassen Jake in The Visitor, wat een aflevering ook weer. Nog wat om naar vooruit te kijken @Claudia_x. Maakt het in een aflevering alsnog de moeite waard dat het gruwelijk irritante personage Jake in de serie zit.
pi_199412483
quote:
14s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:50 schreef Seven. het volgende:
Wat ik ook leuk vind is hoeveel acteurs verschillende rollen binnen Star Trek doen.

Jeffrey Combs spant volgens mij de kroon. Hij was de Vorta in DS9, Shran in ENT en in VOY speelde hij ook in verschillende rollen mee.
Haha, ik kwam dit plaatje tegen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:09:03 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412502
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:01 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Hij is me in Voyager nog niet opgevallen, maar z'n personage in DS9 is vrij briljant. Tony Todd vond ik ook goed in zijn rollen. Onder andere als de volwassen Jake in The Visitor, wat een aflevering ook weer. Nog wat om naar vooruit te kijken @:Claudia_x. Maakt het in een aflevering alsnog de moeite waard dat het gruwelijk irritante personage Jake in de serie zit.
quote:
Hij speelde de personages Tiron (een naamloze mensachtige soort), Weyoun (een Vorta), Brunt (een Ferengi) en Kevin Mulkahey (een mens) in Star Trek: Deep Space Nine, Penk (een Norcadian) in Star Trek: Voyager en Commander Shran (een Andorian) en Krem (een Ferengi) in Star Trek: Enterprise
De aflevering waarin Seven gekidnapt is om te vechten in een soort gladiator ring speelt hij Penk, de uitbater. The Rock doet ook mee in die aflevering.
Resistance is futile.
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:11:06 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412534
Verrek, Tony Todd was Kurn in DS9 en TNG!
Resistance is futile.
  donderdag 13 mei 2021 @ 23:15:23 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199412590
quote:
14s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-

Ik heb zelf een hekel aan de holodekafleveringen in TNG en VOY. Ik kan geen Captain Proton en Dixon Hill meer zien.

Overigens ben ik een Twin Peaks-fan en vind ik het wel geinig om de acteurs in Star Trek terug te zien. Een van de bekendste is Carel Struycken:

[ afbeelding ]

In één aflevering zag ik Mädchen Amick:

[ afbeelding ]

Ray Wise ben ik meerdere keren tegengekomen:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Brenda Strong (kleine rol in Twin Peaks):

[ afbeelding ]

Ashley Judd (zat in The Return, was ik even vergeten):

[ afbeelding ]

Dat zijn in ieder geval degenen die ik heb gespot. @:Bosbeetle, jij misschien nog meer?

- Edit - Oh, hier staan ze allemaal.
Vic Fontaine staat je nog te wachten in DS9, sla gerust over...
Resistance is futile.
pi_199412604
Ik lees dat de acteur die Tuvok speelt als een Klingon in DS9 voorkomt:



Hoe verzinnen ze het?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2021 @ 23:39:50 #252
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_199412866
quote:
10s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:11 schreef Seven. het volgende:
Verrek, Tony Todd was Kurn in DS9 en TNG!
Klopt. Oude Jake Sisko en Kurn is dezelfde acteur.

Maar René Auberjonois (Odo) en Brock Peters (Joseph Sisko) zijn bijvoorbeeld ook te zien in The Undisovered Country
Tim Russ (Tuvok) kwam al voorbij in een TNG aflevering

JG Hertzler (Martok) kan er ook wat van
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_199412942
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Tim Russ (Tuvok) kwam al voorbij in een TNG aflevering
Oh ja, dat is die aflevering met die 'baryon sweep'.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199413267
Weet iemand of we nu een totaal andere Star Trek serie gaan krijgen dan de Discovery?

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2021 10:44:54 ]
pi_199414232
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net met mijn zoon TNG en Voyager bekeken. Vandaag zijn we aan DS9 begonnen. Mijn hemel, wat is die eerste aflevering slecht. Wordt het beter of herinner ik me verkeerd dat het een prima serie was?
Ik heb op internet ooit een gids gevonden van alle DS9 afleveringen die verband houden met de Cardassians, de Dominion en de oorlog. Ik heb alleen die afleveringen gekeken plus wat losstaande aflevering met een hele hoge rating die werden aangeraden. Dan blijft er alsnog een behoorlijke bak afleveringen over maar je hoeft niet alle filler te kijken. Ik heb me er enorm mee vermaakt. Het hielp wel dat ik ooit eerder al eens seizoen 1 had gekeken en de karakters dus al kende.

https://mashable.com/arti(...)driven-trek-1613741/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 10:30:22 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199415467
Ohja odo was ook een tof karakter :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:47:51 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199415715
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja odo was ook een tof karakter :)
Rene Auberjonois is nog niet lang geleden overleden ;( . Ik vond Odo maar een chagerijn trouwens :P .
Resistance is futile.
pi_199415754
Odo past bij TT: (Gender)fluidic space
pi_199415867
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Rene Auberjonois is nog niet lang geleden overleden ;( . Ik vond Odo maar een chagerijn trouwens :P .
Geen 1 van zijn soortgenoten was een vrolijk iemand. Denk dat dat bij hun soort past.
pi_199416115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:30 schreef SolidasRock het volgende:
Weet iemand of we nu een totaal andere Star Trek serie gaan krijgen dan de Discovery?
Dit staat er allemaal op de planning nu:

Star Trek: Discovery Season 4 (2021)
Star Trek: Lower Decks Season 2 (August 12th, 2021)
Star Trek: Prodigy, a new animated series aboard a stolen starship aimed at children, on Paramount+ and Nickelodeon.
Star Trek: Picard returns with season 2. (2022) en gerucht seizoen 3
Star Trek: Strange New Worlds, a new series following the USS Enterprise during Pike's command. (2022 of later)
An untitled series following the Terran Philippa Georgiou in Section 31.(2022 of later)
A live-action series with a premise not yet announced.(2022 of later)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2021 @ 11:24:15 #261
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_199416190
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Rene Auberjonois is nog niet lang geleden overleden ;( . Ik vond Odo maar een chagerijn trouwens :P .
Hij was de zoon van een prinses
Maar het overlijden van Rene Auberjonois en niet veel later Aron Eisenberg (Nog) sloeg er bij mij wel een beetje in
Odo was geen chagerijn. Hij had heerlijke binnenpretjes. En de wisselwerking met Quark was geniaal
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:28:43 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199424695
Ik dacht dat Jeffrey Combs heel wat rollen had gedaan maar Vaugh Armstrong (best known as Admiral Forrest) spant de kroon volgens mij!

quote:
Vaughn Dale Armstrong (born July 7, 1950) is an American actor. He is noted for portraying many characters in the Star Trek franchise, across all Star Trek television series except the original, Star Trek: Discovery, and Star Trek: Picard. He is perhaps best known as the recurring character Admiral Maxwell Forrest in Star Trek: Enterprise. Ultimately he had played twelve different Star Trek characters.
Ik zit nu te kijken naar VOY, de aflevering waar Seven 3 andere leden van haar unimatrix ontmoet (die met z'n drieën een mini-collective vormen).
Resistance is futile.
pi_199425535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Hij was de zoon van een prinses
Maar het overlijden van Rene Auberjonois en niet veel later Aron Eisenberg (Nog) sloeg er bij mij wel een beetje in
Odo was geen chagerijn. Hij had heerlijke binnenpretjes. En de wisselwerking met Quark was geniaal
Wat is Eisenberg jong overleden. :{ Ik lees dat hij ook Kar speelde in Voyager:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 17 mei 2021 @ 07:39:54 #264
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_199462216
quote:
11s.gif Op donderdag 13 mei 2021 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
Dank allen, ik bijt even door. In de eerste aflevering zat een huilende Sisko én een Sisko in zwemkleding. De effecten waren bedroevend en het acteerwerk was niet al te best. Het vroeg veel van me om de eerste aflevering uit te kijken.
DS9 is hetzelfde als TNG. Op het moment dat er baardgroei (TNG - Riker en DS9 Sisko) komt, wordt het goed.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_199465752
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:39 schreef avotar het volgende:

[..]

DS9 is hetzelfde als TNG. Op het moment dat er baardgroei (TNG - Riker en DS9 Sisko) komt, wordt het goed.
Ik ken die theorie, maar ik vond zelf TNG al meteen goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199466282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is Eisenberg jong overleden. :{ Ik lees dat hij ook Kar speelde in Voyager:

[ afbeelding ]
Was me niet opgevallen. Goeie acteur. Nog was ook een van de betere personages in DS9.
pi_199472037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Klopt. Oude Jake Sisko en Kurn is dezelfde acteur.

Maar René Auberjonois (Odo) en Brock Peters (Joseph Sisko) zijn bijvoorbeeld ook te zien in The Undisovered Country
Tim Russ (Tuvok) kwam al voorbij in een TNG aflevering

JG Hertzler (Martok) kan er ook wat van
Tuvok was ook al aanwezig in de Fresh Prince :D



En Neelix was een Ferengi in Enterprise.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 00:18:53 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199479008
Ik zag net Martok voorbijkomen in Tsunkatse (de aflevering met Jeffrey Combs als Penk, The Rock als gladiator).

Of zag.. ik herkende J.G. Hertzlers' stem, want een hirogen lijkt in niets op een klingon. Google bevestigde het.

Ik heb echt teveel naar deze shit gekeken :') .
Resistance is futile.
  maandag 7 juni 2021 @ 20:37:24 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199787953
Keyl'ehr of hoe ze ook heet speelde ook de vrouwelijke Q en een Vulcan rol.
Resistance is futile.
  maandag 7 juni 2021 @ 20:37:58 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199787959
Ik moest aan Star Trek denken..

Resistance is futile.
pi_199788025
quote:
89s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:37 schreef Seven. het volgende:
Ik moest aan Star Trek denken..

[ afbeelding ]
Misschien kan iemand even een leuke visualisatie maken met vier kwadranten. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199788191
Het leuke is wel dat het de bedoeling is dat we die 4 namen gaan gebruiken om de landen van oorsprong te ontlasten maar ik zie nu zojuist een artikel op nos.nl staan met "indiase Delta-variant" als titel. Dit schiet niet op zo. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 20:53:53 ]
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:21:46 #273
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199910153
Waar zijn de Romulans eigenlijk in Discovery? Zij gebruikten geen warp core en dus geen dilithium. Masters of the universe!

@Bosbeetle
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  woensdag 16 juni 2021 @ 21:19:14 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199917471


Echt geen idee wat ze hier mee willen zeggen eigenlijk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199917572
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:19 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Echt geen idee wat ze hier mee willen zeggen eigenlijk.
Ik denk dat er een nieuw seizoen aankomt, ergens in 2022.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 16 juni 2021 @ 21:22:31 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199917591
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat er een nieuw seizoen aankomt, ergens in 2022.
Shut up Wesley :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 23:20:23 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199920377
Q *O*

twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 juni 2021 @ 23:35:50 #278
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199920562
quote:
88s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Q *O*

[ twitter ]
Wel een like, maar geen theorie? :'( Het was een oprechte vraag.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  woensdag 16 juni 2021 @ 23:42:43 #279
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199920619
quote:
6s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Shut up Wesley :7.
Spot. On.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  woensdag 16 juni 2021 @ 23:43:27 #280
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199920623
Trailer nu gezien, snap de poster nog steeds niet :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 17 juni 2021 @ 00:14:33 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199920763
Ik ben niet de enige die het niet helemaal snapt geloof ik :P.

quote:
This promotional image for STAR TREK: PICARD S2 seems to clearly illustrate the entire season will be a Q instigated, time-traveling storyline to fix the traffic in downtown Los Angeles between the 10 and the 101 freeways. "How on Earth can they save the traffic of the future?"
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199920782
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:19 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

Echt geen idee wat ze hier mee willen zeggen eigenlijk.

  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 09:24:53 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199922209
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:35 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Wel een like, maar geen theorie? :'( Het was een oprechte vraag.
Ik ben geen ST expert dus geen idee, ik denk dat er hier mensen zijn die vast een idee over hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 17 juni 2021 @ 17:02:15 #284
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199929770
quote:
88s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik ben geen ST expert dus geen idee, ik denk dat er hier mensen zijn die vast een idee over hebben.
Dan vergis ik mij :D excuus
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199931320
Oude auto's en typische 20-21e eeuw skyline. Tijdreizen?
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 18:58:24 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199931864
quote:
5s.gif Op donderdag 17 juni 2021 18:32 schreef DJKoster het volgende:
Oude auto's en typische 20-21e eeuw skyline. Tijdreizen?
Mooie manier om eindelijk de kelvin tijdlijn om zeep te helpen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200217202
Vanaf 25 Juli wordt de star trek: Picard serie uitgezonden door veronica. :D
Kan ik hem eindelijk kijken, heb geen zin om naast een netflix account ook nog eens een disney+ account aan te schaffen. }:| |:)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_200217257
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:26 schreef sjoemie1985 het volgende:
Vanaf 25 Juli wordt de star trek: Picard serie uitgezonden door veronica. :D
Kan ik hem eindelijk kijken, heb geen zin om naast een netflix account ook nog eens een disney+ account aan te schaffen. }:| |:)
Dat heeft ook niet veel zin, want je hebt een Amazon Prime account nodig.
Be curious, not judgmental
pi_200217292
quote:
7s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:31 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat heeft ook niet veel zin, want je hebt een Amazon Prime account nodig.
_O- _O- :') hahaha oke wist dat het in ieder geval niet op netflix werd uitgezonden en dacht op Disney+ maar is dus amazone prime. :+
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:04:20 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584211
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Vast, maar idd, Star Trek is totaal kapot gemaakt door Mary Sue Micheal, en jij juicht het toe. Wees er trots op.
Wie is nou weer Mary Sue Michael? :@
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:10:32 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200584294
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wie is nou weer Mary Sue Michael? :@
Oh je doet het ook echt?

Prima. Micheal Burnham is de Mary Sue, de vrouwelijke, alleen omdat ze een vagina heeft, gepushede "heldin" die zonder ontwikkeling, zonder leidensweg en altijd geweldige vrouw die ingebracht is om mannen op hun plek te zetten. Alles wat ze doet is geweldig, iedereen adoreert haar en ze kan niets fout doen.

Wat een goedkope, typische, manier om vrouwen sterk te laten lijken, talentloos schrijven en dat belonen. En dan doen alsof het een overwinning is voor vrouwen.

Echt, ooit wel eens van Ripley gehoord? Een keiharde, sterke vrouw. Maar dan oprecht en niet gemaakt door third wave feminists.

Een echt sterke vrouw heeft het denigrerenen van mannen niet nodig, jouw "helden" wel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200584432
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:10 schreef HeatWave het volgende:

Een echt sterke vrouw heeft het denigrerenen van mannen niet nodig, jouw "helden" wel.
De karakter Michael Burnham is niet denigrerend tov mannen.
Eerder ben jij degene die dit karakter denigreert.

Waarom doe je dat?
Voel je je als man door haar rol geminacht ofzo ?
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:20:52 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh je doet het ook echt?

Prima. Micheal Burnham is de Mary Sue, de vrouwelijke, alleen omdat ze een vagina heeft, gepushede "heldin" die zonder ontwikkeling, zonder leidensweg en altijd geweldige vrouw die ingebracht is om mannen op hun plek te zetten. Alles wat ze doet is geweldig, iedereen adoreert haar en ze kan niets fout doen.

Wat een goedkope, typische, manier om vrouwen sterk te laten lijken, talentloos schrijven en dat belonen. En dan doen alsof het een overwinning is voor vrouwen.

Echt, ooit wel eens van Ripley gehoord? Een keiharde, sterke vrouw. Maar dan oprecht en niet gemaakt door third wave feminists.

Een echt sterke vrouw heeft het denigrerenen van mannen niet nodig, jouw "helden" wel.
Ja, best mee eens. Burnham karakter is bepaald geen aanwinst voor ST. Ik ben me naarmate de serie vorderde het karakter meer en meer aan Burnham gaan storen. De actrice zet het trouwens wel goed neer. Zo heb ik me ook enorm geïrriteerd aan Neelix. Een middelmatige acteur krijgt dat niet voor elkaar.

Dus nee, ik vind het karakter Burnham bepaald geen overwinning voor vrouwen. Doe mij maar Seven. Die sabelt gewoon iedereen neer :+
Resistance is futile.
pi_200584451
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 16:33 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

_O- _O- :') hahaha oke wist dat het in ieder geval niet op netflix werd uitgezonden en dacht op Disney+ maar is dus amazone prime. :+
Was best aangenaam verrast over de eerste afleveringen, zin in het vervolg.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:22:30 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200584462
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, best mee eens. Burnham karakter is bepaald geen aanwinst voor ST. Ik ben me naarmate de serie vorderde het karakter meer en meer aan Burnham gaan storen. De actrice zet het trouwens wel goed neer. Zo heb ik me ook enorm geïrriteerd aan Neelix. Een middelmatige acteur krijgt dat niet voor elkaar.

Dus nee, ik vind het karakter Burnham bepaald geen overwinning voor vrouwen. Doe mij maar Seven. Die sabelt gewoon iedereen neer :+
OK, kut. Nu ben je het met me eens, dan heb ik geen punt meer....

Cool.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:23:20 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De karakter Michael Burnham is niet denigrerend tov mannen.

Ik denk niet dat HeatWave het karakter zelf bedoelt. Eerder het feit dat er een vrouw zonder schijnbare talenten aan het roer van de Enterprise staat.

Het leest een beetje alsof dat an sich een belediging jegens mannen is, maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet makkelijk is om hier soep van te maken.
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:24:17 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200584485
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk niet dat HeatWave het karakter zelf bedoelt. Eerder het feit dat er een vrouw zonder schijnbare talenten aan het roer van de Enterprise staat.

Het leest een beetje alsof dat an sich een belediging jegens mannen is, maar ik moet eerlijk zeggen dat het niet makkelijk is om hier soep van te maken.
Ik was aan het rellen met je, maar je snapt me blijkbaar.

Dan ben ik ook niet te groot om dat te erkennen, my bad.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:30:20 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584542
Sowieso vind ik het schrijfwerk in DIS tenenkrommend, mag ik dat eerlijk zeggen? De karakters krijgen weinig diepgang mee, de verhaallijnen zelf vind ik geen sterke rode draad hebben, de dialogen zijn lang niet zo leuk als vroegah.

Maar OK, ik zie ook dat letterlijk 95% van alle Star Trek fans, de serie waar ze als eerst mee in aanraking kwamen, het allerbest vinden. Ik ben geen uitzondering.


Al moet ik héél eerlijk bekennen dat de rangorde dreigt te wijzigen nadat ik meer en meer in herhaling zie. Acteerwerk en rode draad blijft VOY. Uitdiepen karakters: TNG, en ook ENT was hier echt goed in (wordt in dat opzicht enorm ondergewaardeerd). Opbouw verhaallijn: DS9.
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:30:54 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584551
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik was aan het rellen met je, maar je snapt me blijkbaar.

Dan ben ik ook niet te groot om dat te erkennen, my bad.
Feministje trollen ;) .
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:32:01 #300
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200584566
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Feministje trollen ;) .
True.

En dat zal ik dan ook nooit en nergens ontkennen B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:33:23 #301
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584582
Ik ga voor de volgende TT
Resistance is futile.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')