abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196486253
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:13 schreef Gia het volgende:

Dan worden ze in t ziekenhuis getest.
Lees even terug svp.

Ik vul slechts aan dat niet iedereen die positief is ook getest wordt (werkelijk aantal ligt dus vele malen hoger dan 5000), aantal opnames ligt wel vast.

Het is lastig een niet vastliggend aantal besmettingen te vergelijken met er wel vastliggend aantal opnames en een conclusie nav eea is om die reden niet mogelijk.
  maandag 30 november 2020 @ 17:18:55 #252
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196486257
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Israël heeft daar uiteindelijk zes weken voor nodig gehad, en inmiddels loopt het daar ook weer op. Daarnaast heeft dat land een stuk meer opties tot handhaving dan wij.
Dat klopt, maar ze hadden daar ook relatief veel meer gevallen dan wij ooit gehad hebben, dus wellicht zou het hier dan geen zes weken hoeven duren.

We stevenen nu af op zes weken "gedeeltelijke lockdown" en er wordt gehint dat versoepeling er binnenkort niet in zit. Ik denk niet dat dit veel beter is eigenlijk.
pi_196486258
quote:
9s.gif Op maandag 30 november 2020 14:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Op zich helamaal niet slecht, want via de natuurlijk weg zullen en aantal mensen ook (tijdelijke) immuniteit opbouwen.
pi_196486270
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:34 schreef Noek het volgende:

[..]

Kweenie, een fysio vertelde het me dat zij het ook kreeg terwijl er voor haar niks veranderd was. Good for her ofzo.
Mijn tent moest sluiten en er mocht geen persoon in tot 1 juli en ik kreeg 0 want de kvk had me een ander/verkeerd nummer gegeven.
Wel zuur maar inmiddels onderga ik 2020 gewoon schouderophalend.
Dan kun je wel bezwaar maken als de sectorcode echt niet klopt. Heb ik voor een klant ook met succes gedaan.
pi_196486291
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik leid eerlijk gezegd nergens uit af dat Den Haag nog iets radicaal anders van plan is dit jaar.

Dat wordt gewoon december onder de huidige omstandigheden uitzingen en dan hopelijk eerste helft januari concreet zicht op wanneer we starten met de inentingen, wellicht in combi met wat versoepelingen.
Ik denk het ook niet. En dat is voor de horeca wel echt ruk. Die zijn nu ook woedend na dit winkelweekend. Heel begrijpelijk.
pi_196486305
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ze hadden daar ook relatief veel meer gevallen dan wij ooit gehad hebben, dus wellicht zou het hier dan geen zes weken hoeven duren.

We stevenen nu af op zes weken "gedeeltelijke lockdown" en er wordt gehint dat versoepeling er binnenkort niet in zit. Ik denk niet dat dit veel beter is eigenlijk.
Dit is absoluut beter. We zitten nu gewoon in een fase dat het wachten is op een vaccin terwijl we de ziekenhuizen zoveel mogelijk ontzien.
pi_196486341
Toen deze gedeeltelijke lockdown werd aangekondigd riepen al diverse mensen hier dat het niet zou helpen. Alleen de horeca dicht en verder gaat alles door. En dat is nu echt te merken. Als ze toen veel meer hadden dichtgegooid was het cijfer stukken gedaald nu en kon het weer open. Dat was in het voorjaar zo en zie je ook in andere landen, zelfs in Belgie. Maar nu blijft het voortkabbelen, inderdaad tot er een vaccin komt. En dat is hier ook een maand later dan in andere landen. En intussen is de horeca naar de klote.
  maandag 30 november 2020 @ 17:25:45 #258
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196486353
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is absoluut beter. We zitten nu gewoon in een fase dat het wachten is op een vaccin terwijl we de ziekenhuizen zoveel mogelijk ontzien.
Ik denk dat de gemiddelde restauranteigenaar of sportclubvoorzitter daar anders over denkt.
pi_196486356
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Toen deze gedeeltelijke lockdown werd aangekondigd riepen al diverse mensen hier dat het niet zou helpen. Alleen de horeca dicht en verder gaat alles door. En dat is nu echt te merken. Als ze toen veel meer hadden dichtgegooid was het cijfer stukken gedaald nu en kon het weer open. Dat was in het voorjaar zo en zie je ook in andere landen, zelfs in Belgie. Maar nu blijft het voortkabbelen, inderdaad tot er een vaccin komt. En dat is hier ook een maand later dan in andere landen. En intussen is de horeca naar de klote.
Ook in België is de horeca dicht.
pi_196486360
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dit is absoluut beter. We zitten nu gewoon in een fase dat het wachten is op een vaccin terwijl we de ziekenhuizen zoveel mogelijk ontzien.
Als je geen horeca-ondernemer bent wel ja.
pi_196486367
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2020 17:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde restauranteigenaar of sportclubvoorzitter daar anders over denkt.
Dat zal best.
pi_196486372
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook in België is de horeca dicht.
Ja, maar daar was veel meer dicht, ook de winkels bijvoorbeeld, contactberoepen etc. En daardoor is het aantal nu flink gedaald. Dat is wat ik zeg.
  maandag 30 november 2020 @ 17:27:30 #263
3542 Gia
User under construction
pi_196486377
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:18 schreef Za het volgende:

[..]

Lees even terug svp.
De user geeft aan "we hebben 5000 positieve tests pd, waarvan slechts 10 echt besmet is, en 140 opnames, dus 40% beland in het ziekenhuis".

Ik vul hierop aan dat niet iedereen die positief is ook getest wordt (werkelijk aantal ligt dus vele malen hoger dan 5000), aantal opnames ligt wel vast.

Het is lastig een niet vastliggend aantal besmettingen te vergelijken met er wel vastliggend aantal opnames en een conclusie nav eea is om die reden niet mogelijk.
Ah, op die manier. Maar ook de ziekenhuisopname-cijfers zijn niet echt correct. Mensen worden als opgenomen gemeld, ook als daadwerkelijk opnemen niet nodig blijkt.

Vraag me ook weleens af of schrik en paniek bijdragen aan het benauwd worden. Denk dat mensen bij een vermoeden van corona al snel denken dat het fout gaat door angst.
De angst grijpt je naar de keel, of slaat je om het hart, zegt men weleens.

Zou weleens willen weten wat het percentage is van mensen die echt meer dan 2 dagen met Corona in het ziekenhuis liggen, t.o.v. het aantal gemelde opnames.
  maandag 30 november 2020 @ 17:27:54 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196486386
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, maar daar was veel meer dicht, ook de winkels bijvoorbeeld, contactberoepen etc. En daardoor is het aantal nu flink gedaald. Dat is wat ik zeg.
En daar kunnen ze nog steeds geen zak en is de horeca ook dicht, maar een hele rits winkels heeft het loodje gelegd omdat ze wekenlang dicht waren. Wat een winst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196486387
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zal best.
Ja, daar heb je blijkbaar schijt aan. Grrr.. kan ik zo slecht tegen, dat kortzichtige, egoïstische gedrag dat mensen hierin tentoonspreiden.
pi_196486392
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, maar daar was veel meer dicht, ook de winkels bijvoorbeeld, contactberoepen etc. En daardoor is het aantal nu flink gedaald. Dat is wat ik zeg.
Van een veel hogere piek. In Nederland is het ook nog steeds aan het dalen.
pi_196486395
Vanaf 1 april gaan we gewoon weer los en dan zien we wel.
pi_196486396
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Van een veel hogere piek. In Nederland is het ook nog steeds aan het dalen.
Tja, van 25.000 naar 1.000. Vind ik beter dan van 10.000 naar 6.000 en daar dan een maand (of langer) op blijven hangen.
  maandag 30 november 2020 @ 17:29:04 #269
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196486397
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2020 17:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde restauranteigenaar of sportclubvoorzitter daar anders over denkt.
Om nog maar te zwijgen over veel ''normale'' burgers die aangeven dat deze tweede ''lockdown'' vele malen zwaarder aanvoelt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196486398
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:27 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je blijkbaar schijt aan.
Nee, ik heb schijt aan het idee dat het interessant is wat belangengroepen vinden over maatregelen.
pi_196486399
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:28 schreef HPoi het volgende:
Vanaf 1 april gaan we gewoon weer los en dan zien we wel.
Waar? Denk niet dat er veel zijn die het tot dan overleven.
pi_196486407
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tja, van 25.000 naar 1.000.
Nee.
pi_196486409
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Toen deze gedeeltelijke lockdown werd aangekondigd riepen al diverse mensen hier dat het niet zou helpen. Alleen de horeca dicht en verder gaat alles door.
Ziekenhuis bezetting van meer dan 2500, naar minder dan 2000 noem ik wel helpen eigenlijk.
- verwijderd door admin -
pi_196486418
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2020 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over veel ''normale'' burgers die aangeven dat deze tweede ''lockdown'' vele malen zwaarder aanvoelt.
Nogal wiedes, het duurt veel langer en we gaan de winter in in plaats van de zomer. En het is de tweede keer dus alle nieuwigheid is er allang vanaf.
pi_196486435
quote:
Gisteren meer dan 3600. Op een veel kleinere bevolking dan Nederland.
pi_196486455
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Gisteren meer dan 3600. Op een veel kleinere bevolking dan Nederland.
Klopt, nu weer omhoog. Ze hebben wel op dat lage aantal gezeten vorige week. Wel apart dat het nu weer omhoog gaat twee weken nadat de scholen weer begonnen zijn. Of niet apart eigenlijk....
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 17:35:57 #278
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196486492
quote:
12s.gif Op maandag 30 november 2020 16:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er zit wel een kern in die voor mij luidt..... dat detectie van het virus niet gelijk staat aan besmettelijk/virulent; laat staan gevolgen hebbend.

Het argument van "wat dan wel" en "anderen doen ook" is wat vals. Een gebrek aan zuiverheid maakt een test daarmee niet dus valide.
Dat ontken ik ook niet. Een positieve PCR test + klachten die erop wijzen lijken mij voldoende aannemelijk om te zeggen dat iemand besmettelijk is. Alleen een positieve PCR is niet voldoende, daarom wordt ook gesproken over besmette mensen. Iemand die positief getest is en klachten heeft zou ik besmettelijk noemen, om het even makkelijk te houden.

Maargoed, mijn vraag was hoe we het dan op kunnen sporen. Er wordt aangegeven dat PCR waardeloos is, daar geef ik reactie op. Daarna komt er geen reactie meer, behalve ‘Koopmans heeft zich versproken’. Ik wil dan graag begrijpen of diegene bedoelt dat PCR onzinnig is omdat diegene van mening is dat het virus niet meer bestaat (een argument wat vaak voorbij komt in die kringen) of dat er een extra foutmarge ingebouwd moet worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 30 november 2020 @ 17:38:43 #279
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196486519
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, nu weer omhoog. Ze hebben wel op dat lage aantal gezeten vorige week. Wel apart dat het nu weer omhoog gaat twee weken nadat de scholen weer begonnen zijn. Of niet apart eigenlijk....
In België kon iedereen getest worden, ook asymptomatische mensen. Daar zijn ze halverwege november als ik me goed herinner mee gestopt. Oftewel, ze vangen nu alleen de mensen die klachten hebben, niet de mensen die ‘t virus bij zich dragen. Ze zijn dus niet ineens met 20.000+ omlaag, ze zijn gewoon gestopt met een deel daarvan testen.

@_serial_ postte daar vanmiddag volgens mij nog een link over.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196486560
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2020 17:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik snap dat dat een risico is, maar als echt alles dicht is, moeten de cijfers wel dalen zou je zeggen. Dat is elders ook gebeurd waar dergelijke maatregelen zijn genomen, zoals in Israël.
Dit gaat - helaas - gewoon nooit gebeuren, want als het zou gebeuren, dan was het al gebeurd. Onze regering vindt het prima zogenaamde niet belangrijke sectoren op te offeren om de boel enigszins binnen de perken te houden en het merendeel van de bevolking vindt dat ook helemaal prima. Zolang er maar geshopt kan worden.
pi_196486612
https://www.volkskrant.nl(...)de-knoppen~bf37b0d0/

Waarom scholen beter open kunnen blijven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196486637
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 13:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij wekt dat wel een beetje op, geen idee wat voor leraar hij was maar bij hem altijd het gevoel alsof hij tegen brugpiepers praat.
Dat kan, maar laten we niet doen alsof De Jonge persoonlijk al die gymzalen aan het inroosteren is. Snap niet per se waar die drang van sommigen vandaan komt om alles af te kraken wat vanuit de overheid komt en overal onnodig sceptisch over te zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee het is een topper :')
Er zit nogal een gat tussen iemand een topper noemen en bij alles wat een persoon doet cynische opmerkingen maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196486654
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oke dat zegt niet zo veel dus.
nee de praktijk zegt natuurlijk helemaal niks :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_196486688
Ik vraag mij af... Hoe kan het dat Twente deze tweede golf er de hele tijd uit springt. Je kunt letterlijk zien waar die regio begint en eindigt. Dat is in geen van de andere regio's het geval.

Sterker nog... Kijk je naar het verloop van de tweede golf dan zie je dat waar de hotspots zitten, de omliggende regio's/gemeenten daar vrij snel daarna ook last van hebben. Dat is in het geval van Twente dus geenzins het geval. Want de naastgelegen regio IJsselland doet het (naar verhouding) juist opvallend goed.

Ik dacht eerst dat het aan de meetmethodes lag. Dat de GGD/Veiligheidsregio Twente er dichter op zat dan andere regio's en dat juist benadelend werkt in het beeld (er bovenop zitten > meer testen > meer positief getesten gesignaleerd). Maar hoewel ze heel open zijn in alles wat ze meten (daarin positief opvallen), lijken ze toch niet veel anders te doen.
pi_196486718
quote:
11s.gif Op maandag 30 november 2020 17:56 schreef Benny het volgende:
Ik vraag mij af... Hoe kan het dat Twente deze tweede golf er de hele tijd uit springt. Je kunt letterlijk zien waar die regio begint en eindigt. Dat is in geen van de andere regio's het geval.

Sterker nog... Kijk je naar het verloop van de tweede golf dan zie je dat waar de hotspots zitten, de omliggende regio's/gemeenten daar vrij snel daarna ook last van hebben. Dat is in het geval van Twente dus geenzins het geval. Want de naastgelegen regio IJsselland doet het (naar verhouding) juist opvallend goed.

Ik dacht eerst dat het aan de meetmethodes lag. Dat de GGD/Veiligheidsregio Twente er dichter op zat dan andere regio's en dat juist benadelend werkt in het beeld (er bovenop zitten > meer testen > meer positief getesten gesignaleerd). Maar hoewel ze heel open zijn in alles wat ze meten (daarin positief opvallen), lijken ze toch niet veel anders te doen.
Sinds wanneer ben jij blauw geworden?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 30 november 2020 @ 17:58:36 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196486720
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat kan, maar laten we niet doen alsof De Jonge persoonlijk al die gymzalen aan het inroosteren is. Snap niet per se waar die drang van sommigen vandaan komt om alles af te kraken wat vanuit de overheid komt en overal onnodig sceptisch over te zijn.
[..]

Er zit nogal een gat tussen iemand een topper noemen en bij alles wat een persoon doet cynische opmerkingen maken.
''Alles'' af te kraken?
''Overal'' onnodig sceptisch over te zijn?
Bij ''alles'' wat een persoon doet

Beetje zwart/wit natuurlijk.

En wie mag gaan bepalen of bepaalde kritiek ''onnodig'' is?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196486737
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, nu weer omhoog. Ze hebben wel op dat lage aantal gezeten vorige week. Wel apart dat het nu weer omhoog gaat twee weken nadat de scholen weer begonnen zijn. Of niet apart eigenlijk....
Volgens mij heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt :)
pi_196486763


Overigens zie ik hier ook wel een redelijk overeenkomend beeld
pi_196486793
quote:
11s.gif Op maandag 30 november 2020 17:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij blauw geworden?
Sinds 6 dagen geleden
pi_196486814
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2020 18:03 schreef Benny het volgende:

[..]

Sinds 6 dagen geleden
Ah ik wou al zeggen, hij was toch eerst zwart :D

Welk forum?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 30 november 2020 @ 18:06:37 #291
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_196486825
quote:
11s.gif Op maandag 30 november 2020 17:56 schreef Benny het volgende:
Ik vraag mij af... Hoe kan het dat Twente deze tweede golf er de hele tijd uit springt. Je kunt letterlijk zien waar die regio begint en eindigt. Dat is in geen van de andere regio's het geval.

Sterker nog... Kijk je naar het verloop van de tweede golf dan zie je dat waar de hotspots zitten, de omliggende regio's/gemeenten daar vrij snel daarna ook last van hebben. Dat is in het geval van Twente dus geenzins het geval. Want de naastgelegen regio IJsselland doet het (naar verhouding) juist opvallend goed.

Ik dacht eerst dat het aan de meetmethodes lag. Dat de GGD/Veiligheidsregio Twente er dichter op zat dan andere regio's en dat juist benadelend werkt in het beeld (er bovenop zitten > meer testen > meer positief getesten gesignaleerd). Maar hoewel ze heel open zijn in alles wat ze meten (daarin positief opvallen), lijken ze toch niet veel anders te doen.
Ik ben bang dat het (in ieder geval deels) de Noaberschap is. Mensen komen nog steeds bie mekaar over de vloer en staan nog steeds klaar om andere mensen te helpen. Vooral de plattelandsgemeenten zijn echt ons-kent-ons gemeenschappen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_196486828
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2020 18:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ah ik wou al zeggen, hij was toch eerst zwart :D

Welk forum?
MED / Big Brother 2021 - Het forum is geopend!
pi_196486845
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:06 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het (in ieder geval deels) de Noaberschap is. Mensen komen nog steeds bie mekaar over de vloer en staan nog steeds klaar om andere mensen te helpen. Vooral de plattelandsgemeenten zijn echt ons-kent-ons gemeenschappen.
Zit natuurlijk wel wat in. Typisch Twents.
pi_196486865
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:35 schreef chratnox het volgende:
Dat ontken ik ook niet. Een positieve PCR test + klachten die erop wijzen lijken mij voldoende aannemelijk om te zeggen dat iemand besmettelijk is.
De klachten kunnen ook komen van een gewone verkoudheid of griep. Daarop wordt niet getest.
pi_196486905
quote:
12s.gif Op maandag 30 november 2020 16:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er zit wel een kern in die voor mij luidt..... dat detectie van het virus niet gelijk staat aan besmettelijk/virulent; laat staan gevolgen hebbend.

Het argument van "wat dan wel" en "anderen doen ook" is wat vals. Een gebrek aan zuiverheid maakt een test daarmee niet dus valide.
Een rijbewijs staat ook niet gelijk aan het daadwerkelijk kunnen rijden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 30 november 2020 @ 18:20:55 #296
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_196487012
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Volgens mij heb je echt geen flauw idee waar je het over hebt :)
Zou je het zelf chill vinden als iemand dat tegen jou zou zeggen in een discussie? Flinke dooddoener om een discussie mee te eindigen namelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_196487025
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 16:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laat ik drie dingen noemen die in elk geval veel beter in beeld zouden moeten zijn:
1. de aanbodkant van de zorg. Er wordt alleen maar gestuurd om het aantal mensen dat een ziekenhuisopname nodig heeft te beperken, maar niet om de capaciteit omhoog te krijgen. Ik snap ook wel dat we niet morgen duizend extra verplegers hebben, maar er wordt geen enkel initiatief in die richting genomen. De zorgcapaciteit wordt als een statisch gegeven gepresenteerd, terwijl het dat niet is.
2. De gedragswetenschappelijke kant wordt veel te veel uit het oog verloren. Maanden achtereen met allerlei beperkende maatregelen moeten leven kun je niet (meer) verkopen met 'het duurt maar even, hou vol dan wordt het straks beter, zo veel stelt het allemaal niet voor'. Op enig moment prikken mensen daar doorheen en gaan andere keuzes maken. Dan kun je wel iedere twee weken een persconferentie optuigen om je volk voor onverantwoordelijke debielen uit te maken, maar daar schiet je na een tijdje echt niks meer mee op. Het zorgt vooral voor weerstand, maar toch blijft de regering (en burgemeesters etc.) volharden in een lijn met steeds hardere maatregelen om de besmettingscijfers omlaag te krijgen, terwijl je aan alle kanten ziet dat het niet werkt.
3. Accepteer je verlies. Op dit moment zitten we redelijk in het lijn van 'het doel heiligt de middelen', oftewel alle schade is geoorloofd om coronapatiënten te kunnen redden in het ziekenhuis. Andere mensen die iets nodig hebben in het ziekenhuis worden weggestuurd, de economische schade is enorm, het tertiaire onderwijs ligt al zeven maanden op zijn gat en dat gaat ook nog wel even zo blijven en het sociale cement (verenigingsleven) brokkelt af. En alleen al een voorstel om een andere afweging te maken in de verhouding tussen de diverse 'schadeposten' wordt op allerlei onsubtiele manieren onmogelijk gemaakt.
1. Op korte termijn is het ook gewoon een statisch gegeven. Even afgezien dat het onzin is om te stellen dat er "geen enkel initiatief" wordt genomen om de capaciteit te verhogen. Er wordt juist enorm veel gedaan, maar zoals je zelf ook wel doorhebt kun je niet even een blik verpleegkundigen open trekken.

2. Niemand zegt dat het "maar even" duurt. Al vanaf maart werd gezegd dat dit een marathon zou worden en het niet een kwestie is van even doorbijten. En hoezo "zie je aan alle kanten dat het niet werkt"? De steun voor de aanpak van het kabinet is zelfs toegenomen de afgelopen weken. 8)7

3. Sorry hoor, maar dit is echt gejank van de bovenste plank: 'het doel heiligt alle middelen'. We hebben (zo'n beetje als enige land) geen volledige lockdown gehad, de scholen zijn zelfs tegen het advies van het OMT in opengebleven. De reguliere zorg is zolang mogelijk doorgegaan. De detailhandel is hier nooit gesloten. Na druk vanuit de regeringspartijen zijn bv. sportscholen niet gesloten. De hele zomer lang heeft de horeca een geweldige omzet kunnen draaien. En het tertiaire onderwijs is absoluut suboptimaal, maar ligt zeker niet "op zijn gat".

Prima om deze discussie te voeren, maar laten we dat dan ook doen op de realiteit...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196487044
quote:
Ah okee, ik volg dat niet.
Veel succes en plezier iig ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196487064
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:10 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

De klachten kunnen ook komen van een gewone verkoudheid of griep. Daarop wordt niet getest.
https://dpa-factchecking.com/netherlands/200908-99-475195/

quote:
De PCR-test, de meest gebruikte coronatest, kijkt of er in het afgenomen testmateriaal DNA van het SARS-CoV-2-virus aanwezig is. Een virus is namelijk een klein stukje genetisch materiaal in een eiwitjasje, zoals dpa eerder al in een factcheck schreef. De laboratoria gaan op zoek naar de DNA-sequentie die uniek is aan het SARS-CoV-2-virus. Er kan dus geen verwarring zijn, want net zoals bij de mens heeft elk virus zijn eigen specifieke DNA. Hoewel de symptomen van COVID-19 kunnen lijken op die van een verkoudheid, zal een test het onderscheid kunnen maken.
:')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 30 november 2020 @ 18:26:26 #300
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196487084
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 18:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een rijbewijs staat ook niet gelijk aan het daadwerkelijk kunnen rijden.
Yep. De PCR test stelt hooguit vast dat iemand besmet is wat niet gevolgevend wil zeggen dat iemand dus besmettelijk is of gevolgend ondervindt of veroorzaakt.

Dat rijbewijs is idd een goed voorbeeld. Een rijbewijs geeft niets anders aan dat iemand gerechtigd is te rijden.
Wat idd in tegen stelling tot wat men zou denken: feitelijk zelf niets duidt over een vaardigheid, capaciteit en of er ongelukken ontstaan, laat staan hoe ernstig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')