quote:Op donderdag 26 november 2020 14:09 schreef Benny het volgende:
Ik heb net weer nieuwe mobiliteitscijfers (bron: MinIenW) binnen gekregen:
• Totaal aantal verplaatsingen is 12% lager t.o.v. begin maart (vorige week -13%, op hoogtepunt -39%)
• Verplaatsingen op werkdagen naar werk met 28% afgenomen t.o.v. begin maart (vorige week -31%, op hoogtepunt -51%)
• Autoverkeer op snelwegen is 19% minder t.o.v. 2019 (vorige week -21%, op het hoogtepunt -53%)
• Aantal gereden kilometers is 20% lager t.o.v. in 2019 (vorige week -21%)
• Autoverkeer in steden is 14% minder t.o.v. begin maart (vorige week -17%, op het hoogtepunt -45%)
• Gebruik OV met 58% afgenomen t.o.v. 2019 (vorige week -59%, op het hoogtepunt -87%)
• Het aantal rondjes doen is gestegen met 27% t.o.v. begin maart (vorige week +33%, op hoogtepunt +58%)
• T.o.v. 2019 is het aantal ongevallen met 23% gedaald, het aantal slachtoffers met 13%
• Het aantal vluchten is 60% lager t.o.v. (vorige week -57%, op hoogtepunt -90%)
Mooi! Kunnen we weer lekker optimistisch doen!quote:Op donderdag 26 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4470 nieuwe positieve testen
192 nieuwe ziekenhuisopnames
33 nieuwe IC-opnames
quote:Op donderdag 26 november 2020 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat betekent 'aantal rondjes doen'?
Doelloos?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Doelloze rondjes. Voetbalkantine!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
11 gemeentes met 0 besmettingen
22 gemeentes met 1 besmetting
104 gemeentes met 2-5 besmettingen
77 gemeentes met 6-9 besmettingen
* RIVM ziet de daling stagneren aldus nu.nl (knap dat ze dat 1 sec na bekendmaking al weten)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Vorige week donderdag:quote:Op donderdag 26 november 2020 14:15 schreef Benny het volgende:
4470 nieuwe positieve testen
192 nieuwe ziekenhuisopnames
33 nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
quote:
Mozes kriebel....quote:Op donderdag 26 november 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Urk had afgelopen 7 dagen 1369.4 nieuw gemelde positieve testen per 100.000 inwoners.
+41 vandaag
Volgende week weer in de kroegquote:Op donderdag 26 november 2020 14:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mooi! Kunnen we weer lekker optimistisch doen!
Het is dus eigenlijk: positief getest: 4470.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:18 schreef _serial_ het volgende:
Positief getest: 4506
Totaal: 503123 (+4470 ivm -36 corr.)
Nederland passeert grens van half miljoen positieve coronatests, RIVM ziet daling stagnerenquote:De daling is inmiddels gestagneerd, zo oordelen experts. Een woordvoerder van het RIVM stelt in gesprek met NU.nl dat het aantal geregistreerde positieve tests "veel langzamer daalt dan we gehoopt hadden". Dat nu drie dagen op rij minder dan vijfduizend besmettingen per dag worden gemeld, benoemt de woordvoerder tot lichtpuntje.
Eigenlijk zijn het zelfs mutaties (een DOO kan ook verdwijnen)quote:Op donderdag 26 november 2020 14:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is dus eigenlijk: positief getest: 4470.
Die correcties zijn geen correcties.
Voortschrijdend wekelijks gemiddelde op de donderdagen in november:quote:Op donderdag 26 november 2020 14:21 schreef Benny het volgende:
Positieve besmettingen gemeld op donderdag in november:
Week 45: 6965
Week 46: 5407
Week 47: 5645
Week 48: 4470
Nice. Waar haal je die vandaan?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voortschrijdend wekelijks gemiddelde op de donderdagen in november:
Week 45: 8605
Week 46: 5709
Week 47: 5258
Week 48: 5124
Inderdaad. Maar zoals ook Marino het opschrijft (heb je dit van hem) lijkt het alsof het aantal nieuwe besmettingen hoger ligt (4500) dan eigenlijk zo is (4470).quote:Op donderdag 26 november 2020 14:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het zelfs mutaties (een DOO kan ook verdwijnen)
Handmatig uit deze grafiekjes.quote:
Ah, topquote:Op donderdag 26 november 2020 14:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Handmatig uit deze grafiekjes.
Als een paar man nou met een emmertje en schep die kant op gaat kunnen we het zo het IJsselmeer in duwen.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:25 schreef Noek het volgende:
Urk zou je nog best regionaal wat aan kunnen scherpen maar misschien is dit wel beter voor de paling want hoorde al dat de paling het lastig had momenteel.
Hmm oke. Maar wat je zegt, dan gewoon voorzichtig doen / in quarantaine gaan.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:10 schreef Jaeger85 het volgende:
Het vervelende is wel weer dat mensen met deze symptomen niet vaak positief testen. Het is in 99% van de gevallen want anders. Dus wanneer je dit ervaart voorzichtig zijn, maar pas bij klassieke Covid 19 symptomen echt in quarantaine gaan en jezelf laten testen.
Of Napels.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:23 schreef heywoodu het volgende:
Argentinië heeft over een week of twee ook een probleem trouwens, hier eens een beetje heen en weer spoelen maakt duidelijk waarom
Alweer storing?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week donderdag:
Let op! Aantal positieve tests vandaag naar verwachting hoger door storing gisteren.
Positief getest: 5725
Totaal: 467257 (+5645 ivm -80 corr.)
Opgenomen*: 224
Huidig*: 1475 (-53)
Opgenomen op IC*: 37
Huidig*: 555 (-4)
Overleden: 75
Totaal: 8771
Ken inmiddels allerlei verschillende uitwerkingen.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hmm oke. Maar wat je zegt, dan gewoon voorzichtig doen / in quarantaine gaan.
Ik ken verder weinig mensen die positief zijn geweest en wat voor klachten zij hebben gehad, dus dit is wel een fijne om te weten.
Waren cijfers van vorige week! Beetje opletten he?!quote:Op donderdag 26 november 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alweer storing?
Welke MS-DOS versie gebruiken ze daar nog joh
Le-zen!quote:Op donderdag 26 november 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alweer storing?
Welke MS-DOS versie gebruiken ze daar nog joh
quote:Op donderdag 26 november 2020 12:04 schreef Mammietje het volgende:
Hmm... twijfels over het Oxford-vaccin:
https://www.telegraaf.nl/(...)-vaccin-tegen-corona
Ik zie geen vraag.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:31 schreef Za het volgende:
Vraag.
Zover ik heb gelezen blijft men bij besmetting, indien het Oxford vaccin gekregen, gewoon besmettelijk, maar wordt minder ziek.
Men zal in dat geval dus gewoon in thuisquarantaine moeten (net zoals de huisgenoten), niet op reis kunnen gaan etc.
Tevens zullen mensen die het vaccin hebben gehad het virus volledig asymptomatisch kunnen ondergaan, en toch besmettelijk blijven.
Het is dus onmogelijk dat gevaccineerden meer vrijheden krijgen, ook zij zullen zich moeten laten testen wanneer ze een bepaald land willen inreizen, event bezoeken etc.
Ja sorry ben ff druk tussendoorquote:Op donderdag 26 november 2020 14:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Waren cijfers van vorige week! Beetje opletten he?!![]()
Wat mankeert dat volk daar in Urk?quote:Brand in Pieter van Vollenhovenstraat
2 uur geleden
In de Oranjehof aan de Pieter van Vollenhovenstraat is maandagmiddag rond de klok van één uur 's middags brand ontstaan op een aanhanger. Het bouwafval op de kar vatte door nog onbekende oorzaak vlam. Werklui ontdekten de brand nadat zij een knal hoorden en gingen kijken bij de aanhanger. De bouwlieden belden 112 en deden zelf direct een bluspoging met zand, waarmee de meeste vlammen snel waren gedoofd. De brandweer kwam vervolgens ter plaatse en bluste de brand volledig. Het is niet bekend waardoor de brand is ontstaan.
Woon jij niet net als ik in brandhaard Twente? Ik hoor om mij heen juist heel veel over positieve besmetting. Van de week nog een binnen mijn team op het werk.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hmm oke. Maar wat je zegt, dan gewoon voorzichtig doen / in quarantaine gaan.
Ik ken verder weinig mensen die positief zijn geweest en wat voor klachten zij hebben gehad, dus dit is wel een fijne om te weten.
Moderna en Pfizer hebben hun onderzoeksresultaten überhaupt nog niet openbaar gemaakt toch?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
Er is nog een verschil, want terwijl Moderna en Pfizer hun vaccins testten volgens van tevoren plechtig vastgelegde spelregels,
Je hoeft natuurlijk niet gelijk een relatie te leggen tussen mijn signature en mijn status als vrijgezelquote:Op donderdag 26 november 2020 14:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Toch een wonder dat je met zo weinig eisen er nog niet één gevonden hebt dan!
Mja... Word je niet vrolijk van...quote:Op donderdag 26 november 2020 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
Over het Oxfordvaccin (bron):
Zo blijkt de subgroep waar het vaccin 90 procent bescherming biedt geen mensen ouder dan 55 te bevatten, liet een Amerikaanse vaccinambtenaar zich tegen journalisten ontvallen. Dat zou wel eens kunnen betekenen dat de betere werkzaamheid niet zozeer komt door de andere dosering van het vaccin, maar door de leeftijd van de deelnemers.
Als dat klopt, dan is het een doodzonde geweest om zo stellig over de effectiviteit van 90% te rapporteren in de groep met een lagere eerste dosering. En dit is ook niet zo fraai:
Er is nog een verschil, want terwijl Moderna en Pfizer hun vaccins testten volgens van tevoren plechtig vastgelegde spelregels, blijkt AstraZeneca zijn resultaten bij elkaar te hebben geraapt uit de diverse proeven die men bij in totaal 60 duizend mensen in meerdere landen heeft lopen. Het onderzoek was immers opgehakt in losse stukjes, met verschillende doseringen, verschillende placebomiddelen en verschillende leeftijdsgroepen. En onduidelijk is welke stukjes men bij elkaar heeft opgeteld om tot de mooie cijfers te komen, constateren critici die de kleine lettertjes in de onderzoeksplannen van AstraZeneca doorvlooiden.
Oeh oeh.....quote:Op donderdag 26 november 2020 14:41 schreef Jazeg het volgende:
Mooi plaatje: https://mobile.twitter.com/ggerardk/status/1331627356272943105
Klopt, maar zoveel mensen ken/spreek ik niet.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:43 schreef Jaeger85 het volgende:
Woon jij niet net als ik in brandhaard Twente? Ik hoor om mij heen juist heel veel over positieve besmetting. Van de week nog een binnen mijn team op het werk.
Een Amerikaanse vaccinambtenaar zou dit gezegd hebben. Klinkt ook niet als een betrouwbare bron.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja... Word je niet vrolijk van...
Wellicht is er gebruikgemaakt van pre-registratie van hypothesen en methoden?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Moderna en Pfizer hebben hun onderzoeksresultaten überhaupt nog niet openbaar gemaakt toch?
Ik hoef dat niet te doen nee. Misschien jij?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet gelijk een relatie te leggen tussen mijn signature en mijn status als vrijgezel
Ik dacht ik gooi ‘em erin 🤣quote:Op donderdag 26 november 2020 14:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh oeh.....![]()
Zoekt dekking...
Ow... ambtenaren.....quote:Op donderdag 26 november 2020 14:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een Amerikaanse vaccinambtenaar zou dit gezegd hebben. Klinkt ook niet als een betrouwbare bron.
Laten we niet voorbarig conclusies gaan trekken voor dingen waar we geen verstand van hebben.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn bron was de Volkskrant.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we niet voorbarig conclusies gaan trekken voor dingen waar we geen verstand van hebben.
De televaag springt graag vaak iets te vroeg voor de gun.
Serieus? Waarom 3 keer?quote:Op donderdag 26 november 2020 14:51 schreef Bamba het volgende:
Pff ik heb nu al 3x het bron en contact center aan de lijn gehad. Iedere keer een telefoongesprek van een half uur. Als ze dit iedere dag 4000 keer moeten doen
Dat is inderdaad wat uitgebreid BCO is: heel veel en heel lang bellen. Ik geloof dat bijna alle regio's nu weer volwaardig BCO hebben (dus wat jij nu ervaart) en ze moeten ook nog bellen met alle nauwe contacten die jij noemt. Dus dat zijn wel meer dan 4000 van die belletjes per dag.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:51 schreef Bamba het volgende:
Pff ik heb nu al 3x het bron en contact center aan de lijn gehad. Iedere keer een telefoongesprek van een half uur. Als ze dit iedere dag 4000 keer moeten doen
Nederlanders/Noord-Europeanen zijn natuurlijk van nature al wel wat minder emotioneel (naar buiten toe dan). Buiten dat ik me afvraag of Nederland überhaupt zulke megamegamegahelden heeft (inclusief Cruijff) vergeleken met met name meer zuidelijke landen.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Of Napels.
Kan me niet herinneren dat we zo over straat gingen toen Cruyff heenging.
Allemaal uit de gereformeerde hoek.quote:
De eerste keer belde hij om de uitslag door te geven, het dossier aan te maken en algemene info te geven. De tweede keer om alle nauwe contacten door te nemen en hun gegeven te noteren zodat hij deze personen kon bellen. De laatste keer omdat hij wat moest navragen, omdat het bij mijn zoon onduidelijk is welke datum gezien moet worden als 1e ziektedatum. En ook om een dossier alvast aan te maken voor mijn man en mij. Dus met een beetje pech moeten we dit riedeltje nog 2 keer doen als wij positief testenquote:
Oei, daar gaat de derde zetel van de SGP bij de aankomende Tweede Kamerverkiezingen.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Allemaal uit de gereformeerde hoek.
Deze bron is ook behoorlijk goed als het over wetenschappelijke zaken gaat:quote:
quote:Pharmaceutical giant AstraZeneca and the University of Oxford made an exciting announcement Monday: the COVID-19 vaccine they developed together appeared up to 90 percent effective at preventing disease. But in the days since, that exciting news melted into a pool of confusion after it became clear that the 90 percent figure came about from a complete accident. Now, experts are scratching their heads over what actually happened in the trial and what it means for the vaccine’s future.
The questions all swirl around the vaccine’s dosage regimen. In initial press releases, AstraZeneca and Oxford explained that researchers had used two different dosage regimens to test their experimental vaccine, AZD1222. In one regimen, trial participants received two “full” vaccine doses, 28 days apart. In the other, participants received a half dose of vaccine followed by a full dose 28 days later.
https://arstechnica.com/s(...)erts-have-questions/
Snap nu dat ze moeite hadden om het bij te benen qua capaciteit.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat uitgebreid BCO is: heel veel en heel lang bellen. Ik geloof dat bijna alle regio's nu weer volwaardig BCO hebben (dus wat jij nu ervaart) en ze moeten ook nog bellen met alle nauwe contacten die jij noemt. Dus dat zijn wel meer dan 4000 van die belletjes per dag.
Ow....quote:Op donderdag 26 november 2020 14:57 schreef Bamba het volgende:
[..]
De eerste keer belde hij om de uitslag door te geven, het dossier aan te maken en algemene info te geven. De tweede keer om alle nauwe contacten door te nemen en hun gegeven te noteren zodat hij deze personen kon bellen. De laatste keer omdat hij wat moest navragen, omdat het bij mijn zoon onduidelijk is welke datum gezien moet worden als 1e ziektedatum. En ook om een dossier alvast aan te maken voor mijn man en mij. Dus met een beetje pech moeten we dit riedeltje nog 2 keer doen als wij positief testen
Gaan we straks krijgen dat mensen per se een Moderna of Pfizer vaccin willen en het Oxford vaccin weigerenquote:Op donderdag 26 november 2020 14:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:17 schreef Tarado het volgende:
Vandaag toch opvallend veel oudjes in de AH zonder mondkapje, nog niet eerder in die mate gezien sinds het advies, dat ze het snel mogen krijgen is dan toch wel mijn gedachte.
ik ben er ook niet helemaal uit of het heel veel helpt maar als je die afspraak maakt zou verplichting niet eens nodig moeten zijn, opstandig rondlopen van ik doe er niet aan mee is wat mij betreft dommer.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een onzin.![]()
Mondkapjes in winkels zijn sowieso meer een schijnmaatregel dan dat ze daadwerkelijk bijdragen aan de veiligheid. Dat het verplicht wordt is dan ook belachelijk.
Maar maakt het nou echt zoveel uit dat er af en toe iemand loopt die er geen draagt.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben er ook niet helemaal uit of het heel veel helpt maar als je die afspraak maakt zou verplichting niet eens nodig moeten zijn, opstandig rondlopen van ik doe er niet aan mee is wat mij betreft dommer.
Met mij is geen afspraak gemaakt hoor, ik word hooguit gedwongen vanaf 1 december...quote:Op donderdag 26 november 2020 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben er ook niet helemaal uit of het heel veel helpt maar als je die afspraak maakt zou verplichting niet eens nodig moeten zijn, opstandig rondlopen van ik doe er niet aan mee is wat mij betreft dommer.
Veel ouderen vinden mondkapjes lastig en dragen er daarom geen. Het is vaak niet bedoeld om opstandig te zijn.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik lig er ook niet wakker van maar het viel me vandaag op en als het dan ook nog eens de mensen zijn die tot de kwetsbare groep behoren vind ik dat toch wel frappant, normaal is het een enkeling zonder.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar maakt het nou echt zoveel uit dat er af en toe iemand loopt die er geen draagt.
Als ik hier door de supermarkt loopt dan heeft 95 procent er eentje op. Bij jou is dat anders begrijp ik?
dom dus, dan word je gedwongen, zo werkt dat.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Met mij is geen afspraak gemaakt hoor, ik word hooguit gedwongen vanaf 1 december...
Dom want? Tot nu toe is er nog geen onderzoek geweest waaruit blijkt dat die dingen een significant verschil maken. Sorry dat ik niet als een schaap met de kudde meeloop.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
dom dus, dan word je gedwongen, zo werkt dat.
je begrijpt het niet of wil het niet begrijpen, prima verder maar doen alsof je slimmer bent is wel erg kortzichtig.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dom want? Tot nu toe is er nog geen onderzoek geweest waaruit blijkt dat die dingen een significant verschil maken. Sorry dat ik niet als een schaap met de kudde meeloop.
Wat moet ik begrijpen? Dat ik voor niks met een mondkapje overal op moet gaan lopen? Misschien ben je zelf wel kortzichtig door alle maatregelen zomaar te accepteren.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begrijpt het niet of wil het niet begrijpen, prima verder maar doen alsof je slimmer bent is wel erg kortzichtig.
geniet van je vrijheid, je hebt nog ruim 4 dagenquote:Op donderdag 26 november 2020 15:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat moet ik begrijpen? Dat ik voor niks met een mondkapje overal op moet gaan lopen? Misschien ben je zelf wel kortzichtig door alle maatregelen zomaar te accepteren.
Veel plezier met naïef alle beperkingen met gejuich ontvangen.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
geniet van je vrijheid, je hebt nog ruim 4 dagen
Het is maar wat je langzaam noemt. De weektoename op dit moment is 1166, precies zeven dagen geleden was dat nog 1414. Dat vind ik een flinke daling. Als dit doorzet (en dat is een grote als) zit je eind dit jaar op een weektoename rond de 500.quote:Op donderdag 26 november 2020 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat alleen heel langzaam.
Je trekt verkeerde conclusies, er zijn zat maatregelen waar ik m'n twijfels bij heb, geldt ook voor het mondkapje wat tijdens de 1e lockdown niet nodig was maar na veel gedram wel nodig blijkt te zijn.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:40 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Veel plezier met naïef alle beperkingen met gejuich ontvangen.
Haha.quote:
Ook daarna zijn er genoeg redenen om geen mondkapje in de publieke ruimte te (hoeven/gaan) verdragen.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
geniet van je vrijheid, je hebt nog ruim 4 dagen
Vanaf 1 december dus gewoon boodschappen bestellen, scheelt ook een mondkapje en frustratie in de winkelquote:Op donderdag 26 november 2020 15:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dom want? Tot nu toe is er nog geen onderzoek geweest waaruit blijkt dat die dingen een significant verschil maken. Sorry dat ik niet als een schaap met de kudde meeloop.
Maar wat als dat dringende advies op drijfzand is gebaseerd? En er geen enkel bewijs is dat het helpt? Als iedereen in de sloot springt, doe jij het ook? Alleen maar omdat anderen het ook doen?quote:Op donderdag 26 november 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je trekt verkeerde conclusies, er zijn zat maatregelen waar ik m'n twijfels bij heb, geldt ook voor het mondkapje wat tijdens de 1e lockdown niet nodig was maar na veel gedram wel nodig blijkt te zijn.
Als er dan het dringende advies is en zelfs verplichting op komst kan ik wel de rebel uithangen maar ik ben deel van een gemeenschap die dat blijkbaar besloten heeft en daar gedraag ik me naar.
Eens hoor, van mij had de verplichting niet gehoeven, het advies is nu op veel plaatsen al ruim voldoende voor veel mensen er eentje op te doen, het overgrote gedeelte doet dat al.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook daarna zijn er genoeg redenen om geen mondkapje in de publieke ruimte te (hoeven/gaan) verdragen.
Straks gaat een BOA als soort van medisch of etn/hische oppergod, mensen aanspreken die geen mondkapje (ver)dragen die dan aan die persoon aannemelijk moeten maken dat dit terecht is. De regel is het doel geworden.
Wordt altijd wat moedeloos van argumenten die gemaakt worden omdat wenselijk gedrag afgedwongen moet worden en de maatschappij dan bereid is zich te muilkorven. Ik maak maar geen vergelijkingen want dat is om je de tering te schamen. En, nee ik ben geen antikapper, draag het zo nodig bij mantelzorg waar zinnig en voor mensen die dat in hun eigen huis op prijsstellen, net zo dat ik niet iemand in het gezicht ga spugen.
Ik heb eigenlijk het idee dat het momenteel best snel terugloopt allemaal, en misschien wel weer wat sneller dan zo'n dag of 10 geleden. Ook over de besmettingscijfers ben ik optimistisch: meer testen + lager percentage positief zorgt op de langere termijn voor minder besmettingen en dus nóg minder positief.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is maar wat je langzaam noemt. De weektoename op dit moment is 1166, precies zeven dagen geleden was dat nog 1414. Dat vind ik een flinke daling. Als dit doorzet (en dat is een grote als) zit je eind dit jaar op een weektoename rond de 500.
En komen we ergens begin januari uit onder de signaalwaarde van 40 ziekenhuisopnames per dag.
Ik vermoed, omdat dit "foutje" sws in het volle bijzijn van de EMA zal zijn gebeurd die immers direct meekijkt, dit wel "deskundig" wordt weggewerkt in de goedkeuring. Het voordeel van meekijken tijdens ontwikkeling is de specs en resultaten gelijk "goed" kunnen verwoord. Zoals "Bijwerking bij 1.5 dosis: geeft effectiviteitstoename van 70 naar 95%". Niets mis mee verder, ook omdat het immers wordt vermeld.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:03 schreef Kyran het volgende:
Probleem bij Oxford-vaccin is vooral dat die eerste groep met 1,5 dosis geen echte testgroep was, maar ontstaan was n.a.v. een foutje. Daarom dat die resultaten onnauwkeurig en/of niet representatief kunnen zijn.
Kom jij dan met bewijs dat het totaal niet werkt, ben benieuwd of je uit het drijfzand blijft.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar wat als dat dringende advies op drijfzand is gebaseerd? En er geen enkel bewijs is dat het helpt? Als iedereen in de sloot springt, doe jij het ook? Alleen maar omdat anderen het ook doen?
Er is tussen de 1e en 2e lockdown geen verandering geweest van bewezen effectiviteit van het mondkapje. Dus waarom heb je er nu geen twijfels meer over? Of je hebt twijfels, maar omdat de meerderheid A zegt, zeg jij ook A?
Onder meer Kassa besteedde aandacht aan de mondkapjes: https://www.bnnvara.nl/ka(...)sdeeltjes-niet-tegenquote:Op donderdag 26 november 2020 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kom jij dan met bewijs dat het totaal niet werkt, ben benieuwd of je uit het drijfzand blijft.
Maar verder is dat niet het punt van de discussie, er worden afspraken over gemaakt en daar hou ik me dan aan. Ik vind ook dat ik teveel belasting betaal maar dat schijnt ook een afspraak te zijn.
Zucht. Vanuit je eigen bron: "Wel denken de wetenschappers dat de meeste mondmaskers bescherming bieden als iemand hoest of niest."quote:Op donderdag 26 november 2020 16:14 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Onder meer Kassa besteedde aandacht aan de mondkapjes: https://www.bnnvara.nl/ka(...)sdeeltjes-niet-tegen
Wat wel kan werken is een medisch mondkapje, maar de regering wil niet dat we effectieve mondkapjes dragen.
Bovendien was het tot nu toe een advies en geen afspraak. Dus daar hoef ik mij niet aan te houden. Helaas wordt dat vanaf 1 december anders en wordt de samenleving nog meer de duimschroeven aangedraaid.
quote:Op donderdag 26 november 2020 16:14 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Onder meer Kassa besteedde aandacht aan de mondkapjes: https://www.bnnvara.nl/ka(...)sdeeltjes-niet-tegen
Wat wel kan werken is een medisch mondkapje, maar de regering wil niet dat we effectieve mondkapjes dragen.
Bovendien was het tot nu toe een advies en geen afspraak. Dus daar hoef ik mij niet aan te houden. Helaas wordt dat vanaf 1 december anders en wordt de samenleving nog meer de duimschroeven aangedraaid.
Uit je eigen kassa stukje, helemaal niet, klopt dus niet.quote:Het dragen van een mondkapje is wél een aanvullend middel om het risico dat blijft bestaan af te dekken. Nu de epidemie oplaait, helpen alle kleine beetjes - zeker op plekken waar het moeilijk is de anderhalve meter afstand te houden."
Ik deed er best even over om te ontdekken wat de 4-elements onders ons zijnquote:Op donderdag 26 november 2020 16:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
Uit je eigen kassa stukje, helemaal niet, klopt dus niet.
Het punt is dat het grootste deel van de samenleving zich er al aan houdt en de verplichting is om de 4-elements onder ons er ook aan te krijgen.
Mijn soort volkquote:Op donderdag 26 november 2020 16:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Zucht. Vanuit je eigen bron: "Wel denken de wetenschappers dat de meeste mondmaskers bescherming bieden als iemand hoest of niest."
Fijn dat jouw soort volk er straks ook aan moet geloven.
Het valt best aan te raden om 4-elements te zijn hoor. Heb niets te klagen. Behalve over mondkapjes danquote:Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik deed er best even over om te ontdekken wat de 4-elements onders ons zijn
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het valt best aan te raden om 4-elements te zijn hoor. Heb niets te klagen. Behalve over mondkapjes dan
Klopt, doch was één post meer dan genoeg.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Mijn soort volk![]()
Volgens mij ken je mij niet,
Zie dat ook af en toe.Bang dat anders hun mondkapje vies wordtquote:Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik zie trouwens veel mensen met een mondkapje die moeten hoesten (maar vooral niezen) dat ding eerst afzetten....
Snap ik, het is ook onzin natuurlijk. Dat weet Hugo zelf ook:quote:Op donderdag 26 november 2020 15:17 schreef Tarado het volgende:
Vandaag toch opvallend veel oudjes in de AH zonder mondkapje, nog niet eerder in die mate gezien sinds het advies, dat ze het snel mogen krijgen is dan toch wel mijn gedachte.
Alleen omdat ik tegen de verplichting ben om overal in de publieke ruimte binnen een mondkapje te dragen? Omdat ik vind dat mensen dat zelf mogen beslissen? Omdat ik tegen dwang vanuit de overheid ben?quote:Op donderdag 26 november 2020 16:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt, doch was één post meer dan genoeg.
Anders kan je het mondkapje niet nog een keer gebruiken hèquote:Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik zie trouwens veel mensen met een mondkapje die moeten hoesten (maar vooral niezen) dat ding eerst afzetten....
Ik ben het met je eens dat het een vorm van repressie is die nodig was geweest als ze vanaf het begin een advies hadden uitgevaardigd, dan was er ook niet een enorme discussie ontstaan over het nut van de kapjes.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Alleen omdat ik tegen de verplichting ben om overal in de publieke ruimte binnen een mondkapje te dragen? Omdat ik vind dat mensen dat zelf mogen beslissen? Omdat ik tegen dwang vanuit de overheid ben?
En tot wat voor volk behoor ik dan? Wat zijn mijn andere standpunten? Ben wel benieuwd...
quote:
quote:Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
een bericht van de sportschool
Welkom in de wereld van mondkapjesplicht.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
Zag trouwens vandaag een bericht van de sportschool:
per 1 december:
"Voor onze leden geldt dat bij binnenkomst en vertrek een mondkapje verplicht is. Tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen."
Wat is dit![]()
Bij het sporten hoeft het niet, ik zou daar niet eens meer gaan sporten op die manier.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:05 schreef Cue_ het volgende:
Bij m'n vriend bij het boulderen, moeten ze het mondkapje ook tijdens het klimmen ophouden.
Scheelt dat hij er weinig last van heeft.
Maar ik zou dat echt niet bij het sporten willen hebben. (al is de vraag in hoeverre je boulderen echt sport kan noemen)
Gelukkig hoeven user @fetX en ik bij onze 'sport' geen mondkapje opquote:Op donderdag 26 november 2020 17:05 schreef Cue_ het volgende:
Bij m'n vriend bij het boulderen, moeten ze het mondkapje ook tijdens het klimmen ophouden.
Scheelt dat hij er weinig last van heeft.
Maar ik zou dat echt niet bij het sporten willen hebben. (al is de vraag in hoeverre je boulderen echt sport kan noemen)
Ik snap het, zou hetzelfde doen. Maar dan is het als plassen met je hand voor je piel (om dat voorbeeld maar te gebruiken). Dan spettert het alsnog.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Anders kan je het mondkapje niet nog een keer gebruiken hè![]()
Als ik met mondkapje moet hoesten, hoest ik alsnog in mijn elleboog. Ik vind het een beetje vies als mensen niet eens hun hand voor hun mond houden, omdat ze toch een mondkapje op hebben.
Zou je mij deze grafiek even kunnen uitleggen?quote:Op donderdag 26 november 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:
Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
Voldoen aan de wet vanwege de wet en zich niet willen branden aan betrokkenheid die mensen uitnodigt tot het overtreden daarvan.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
per 1 december:
"Voor onze leden geldt dat bij binnenkomst en vertrek een mondkapje verplicht is. Tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen."
Wat is dit![]()
Dit is je reinste nonsens. Wat een toneelstuk zeg. Wie kan dat nog serieus nemen. Maar goed we spelen het spelletje allemaal vrolijk mee.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
per 1 december:
Wat is dit![]()
quote:Dead mink are rising from their graves in Denmark after a rushed cull over fears of a coronavirus mutation led to thousands being slaughtered and buried in shallow pits – from which some are now emerging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk zo'n vergelijking maar het helpt niet echt als iedereen alsnog 90% van de tijd, daar waar het júíst effectief zou kunnen zijn, geen broek aan heeft en alsnog alles en iedereen eronder pist.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:21 schreef Cue_ het volgende:
Misschien denk ik te simpel, maar dat plaatje van pissen met een broek aan of zonder broek legt toch ongeveer uit hoe wel/niet productief een mondkapje is?
Het helpt niet 100% maar wel een beetje bv bij niesen enzo. Of als je net wat dichter bij staat dat de meeste druppels/aerosolen/whatver je dan niet raken.
Terwijl zonder mondkapje dat wel (makkelijker) gebeurd.
maar is dat zo dan die 90%, dat betwijfel ik toch welquote:Op donderdag 26 november 2020 17:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Leuk zo'n vergelijking maar het helpt niet echt als iedereen alsnog 90% van de tijd, daar waar het júíst effectief zou kunnen zijn, geen broek aan heeft en alsnog alles en iedereen eronder pist.
quote:Op donderdag 26 november 2020 17:25 schreef chratnox het volgende:
Krijgen we toch de zombie apocalypse dit jaar nog?
https://www.theguardian.c(...)-denmark-coronavirus
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Te triest voor verdere verdere woorden omdat regels het enige doel lijken te zijn geworden.quote:bron:: nu.nl 6 november 2020 17:25
De screening bij het bevolkingsonderzoek borstkanker zal vanwege personeelstekort voorlopig om de drie jaar in plaats van om de twee jaar plaatsvinden. Dat heeft staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) besloten, schrijft hij donderdag in een brief aan de Tweede Kamer
....
Hierbij speelt de coronapandemie een belangrijke rol, aldus de staatssecretaris. Het ziekteverzuim onder personeelsleden van het bevolkingsonderzoek borstkanker is hierdoor groter. Daarbij speelt mee dat laboranten thuis moeten blijven bij klachten, totdat een negatieve coronatest is afgelegd.
....
Bovendien beïnvloedt het 1,5 meter afstand houden de capaciteit aan vrouwen, die dagelijks gecontroleerd kunnen worden.
Thuis? Werk? Bij familie of andere informele setting? Daar draagt men eerder bij uitzondering een mondkap.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar is dat zo dan die 90%, dat betwijfel ik toch wel
90% is dan zwaar overdrevenquote:Op donderdag 26 november 2020 17:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Thuis? Werk? Bij familie of andere informele setting? Daar draagt men eerder bij uitzondering een mondkap.
Wat is daar overdreven aan? Ik denk dat de gemiddelde persoon momenteel maximaal een uurtje per dag zo'n ding opzet. Dan is 90% zonder eerder een understatement.quote:
als je heel ver kan pissen wel jaquote:Op donderdag 26 november 2020 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is daar overdreven aan? Ik denk dat de gemiddelde persoon momenteel maximaal een uurtje per dag zo'n ding opzet. Dan is 90% zonder eerder een understatement.
Twinkle20 echt nietquote:Op donderdag 26 november 2020 17:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit is je reinste nonsens. Wat een toneelstuk zeg. Wie kan dat nog serieus nemen. Maar goed we spelen het spelletje allemaal vrolijk mee.
Ik zou die lui echt geen anderhalf uur te woord staan. Ik bel zelf wel even rond.quote:Op donderdag 26 november 2020 14:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow....![]()
Nah.... hoef je je niet te vervelen tijdens de quarantainetijd! Gewoon wat onduidelijkheden erin gooien en je hebt wat aanspraak!![]()
Nounou, niet zo onverschillig, Trein!quote:Op donderdag 26 november 2020 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou die lui echt geen anderhalf uur te woord staan. Ik bel zelf wel even rond.
De meesten wel helaas.quote:
Als ik ergens we overtuigd ben dat mensen met klachten niet moeten gaan werken, is het wel bij deze onderzoeken. De dame die de foto’s moet maken, omhelst de dame waarvan een foto gemaakt moet worden vier maal nogal innig. Dat is wang tegen wang. Daar wil je niet iemand tussen hebben die besmettelijk is.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Te triest voor verdere verdere woorden omdat regels het enige doel lijken te zijn geworden.
Ik haal dat uurtje per dag niet. Maar ik zie dan ook verder weinig mensen, en thuis met mijn gezin is dan ook geen plaats voor een mondkapje.quote:Op donderdag 26 november 2020 17:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is daar overdreven aan? Ik denk dat de gemiddelde persoon momenteel maximaal een uurtje per dag zo'n ding opzet. Dan is 90% zonder eerder een understatement.
Ik kom/kwam dit vaker tegen waarbij bedrijven menen hun medewerkers te mogen bevragen over hun thuisstatus en eigen gezondheid, inclusief vroegen naar de inhoudelijke details.quote:bron: nu.nl 26nov20 14u39
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft twee bedrijven op de vingers getikt omdat ze de temperatuur van werknemers wilden meten. Volgens de waakhond overtraden de twee bedrijven, waaronder een multinational, hiermee de privacywetgeving, meldt de AP donderdag.
Waarom vergelijk je medicijnen met vaccins? De werking ervan is compleet verschillend en ook de opbouw.quote:Op donderdag 26 november 2020 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed, omdat dit "foutje" sws in het volle bijzijn van de EMA zal zijn gebeurd die immers direct meekijkt, dit wel "deskundig" wordt weggewerkt in de goedkeuring. Het voordeel van meekijken tijdens ontwikkeling is de specs en resultaten gelijk "goed" kunnen verwoord. Zoals "Bijwerking bij 1.5 dosis: geeft effectiviteitstoename van 70 naar 95%". Niets mis mee verder, ook omdat het immers wordt vermeld.
Verder is het gebruikelijk dat medicijnen/vaccins ook onverwacht, andere werkingen hebben. De meeste ontwikkelingen zijn onverwachte bijvangsten. Het enig dat (vroeger dan) hoefde te gebeuren was/is het onderzoek opnieuw doen met de aanvulling dat bijwerking een werking is geworden. Denk bv aan behandeling waar o.a. Dexamethason en (wel retedure) Tocilizumab die beide voor flinke behandelverbeteringen kan zorgen omdat ze het immuunsysteem(reacties op verschillend wijze) onderdrukken.
Dat was ook te verwachten omdat men zich net als de ministeriële regeling van 1.5m beroep op nonsens onderzoeken en zich verschuilt achter de EU gezondheidsrichtlijnen voor niet medische interventies.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:29 schreef _serial_ het volgende:
Helaas alle moties tegen de mondkapjes zijn verworpen.
We zullen er dus toch aan moeten geloven.
Tot iemand een succesvol proefproces aanhangig maakt natuurlijk.
Proefprocessen zullen er zeker komen, indien beboet wordt dat disproportioneel is. Ik vermoed dat een rechter zich niet zal gaan branden aan de legitimiteit die immers in de wet ligt besloten.quote:bron: ecdc.
...
This includes maintaining physical distance in all settings, hand hygiene and respiratory etiquette, and the wearing of face masks when physical distancing cannot be guaranteed. The use of face masks is recommended both indoors (e.g. supermarkets, shops and public transport) and in crowded outdoor settings
Omdat de EMA dat ook niet doet (in de goedkeuring van processen), de rest is allemaal bekend.quote:Op donderdag 26 november 2020 19:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je medicijnen met vaccins? De werking ervan is compleet verschillend en ook de opbouw.
Zie je ook mensen met N95 maskers? Hier in België worden ze in de meeste winkels verkocht (meestal Chinese versies, KN95), maar haast niemand draagt ze (minder dan 1%, schat ik).quote:Op donderdag 26 november 2020 15:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar maakt het nou echt zoveel uit dat er af en toe iemand loopt die er geen draagt.
Als ik hier door de supermarkt loopt dan heeft 95 procent er eentje op.
In deze quote zien we getallen langskomen van 0,3 µm (micrometer) tot 4-5 µm. We kunnen dan aan de hand van het volgende artikel zeggen wanneer we virusdeeltjes kunnen verwachten in deze aerosolen van verschillende groottes.quote:Zelfs een goed aansluitend N95-masker haalt bij effectief gebruik zijn 95%-score niet en blijft hangen bij een filtering van ongeveer 90% binnenkomende aerosolen tot 0,3 µm. En, zo luidt het in een nog niet verschenen onderzoek, N95-maskers zonder uitademkleppen - die de ongefilterde uitgeademde lucht uitstoten - blokkeren een gelijkaardige hoeveelheid uitgaande aerosolen. Over chirurgische maskers en stoffen mondkapjes weten we echter veel minder, zegt Kevin Fennelly, longarts aan het US National Heart, Lung, and Blood Institute in Bethesda.
In een review van observationele studies schat een internationaal onderzoeksteam dat chirurgische en vergelijkbare stoffen maskers de drager beschermen met een doeltreffendheid van 67%.
Milieu-ingenieur Linsey Marr en haar collega's (Virginia Tech in Blacksburg) ontdekten in een ongepubliceerde studie dat zelfs een katoenen T-shirt de helft van de ingeademde aerosolen en bijna 80% van de uitgeademde microdruppeltjes met een diameter van 2 µm kan tegenhouden. Bij aerosolen van 4-5 µm kan zelfs bijna elke soort stof de partikeltjes voor 80% en in twee richtingen afblokken, zegt ze.
Maar ook dus bij deze SuperShedders zit 99% van de virusdeeltjes in deeltjes groter dan 5 µm. Daarbij komt dat we hierboven hebben gelezen dat zelfs katoenen shirts 80% van deze deeltjes tegenhoudt.quote:Maar bij de super-produceerders was dat flink anders. Bij de mensen met de hoogste virusproductie is er op de eerste dag van de klachten 18 procent kans dat er minstens één virusdeeltje zit in de kleinste druppeltjes van 5 micrometer doorsnede. En dat loopt op tot 99 procent in de iets grotere druppeltjes met een doorsnede van 15 micrometer of groter
quote:..as shown here the vast majority of particles are less than 5 µm and thus unlikely to have originated at sizes larger than 20 µm
Nog steeds laten deze cijfers zien dat er wel degelijk virusdeeltjes door mondneusmaskers heen gaan. Om maar niet te spreken over langs. Ook is het juiste of onjuiste gebruik van al deze maskers niets meegenomen. Maar deze cijfers laten wel zien dat een groot deel van de virusdeeltjes worden afgevangen en daarmee het risico op besmetten of besmetting verlagen. Daarom spelen ze wel een rol (in het spectrum van alle maatregelen) in het terugdringen van het aantal besmettingen.quote:wearing a surgical mask or a KN95 respirator significantly reduced the outward number of particles emitted per second of breathing. The median outward emission rates for these masks were 0.06 and 0.07 particles/s, respectively, representing an approximately sixfold decrease compared to no mask. Wearing a homemade single layer paper towel (SL-P) mask yielded a similar decrease in outward emission rate, although not as statistically significant as the medical-grade masks.
Zo simpel ligt dat niet. Ze hebben eigenlijk twee verschillende strategieën getest. Één meer twee dosissen en één met anderhalf. Die met anderhalf leek significant hogere effectiviteit te hebben, maar daar zijn wel de nodige methodologische problemen, met name dat er geen patiënten dan boven de 55 jaar in die groep zouden zitten. Misschien blijkt bij een representatievere populatie wel dat anderhalve dosis juist veel minder effectief is.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:18 schreef Breekfast het volgende:
Lees net het bericht over het Oxford vaccin. Lekker dan![]()
Gaan ze nou echt weer een nieuw onderzoek doen van een paar maand om te bepalen of de effectiviteit nu 60% of 90% is? Beiden voldoen toch aan het minimum vereiste van de WHO?
Dan kun je toch gewoon starten als er over de veiligheid geen twijfels zijn?
Begrijp ik het dan goed dat de strategie met twee dosissen de hoofdmethodiek is geweest tijdens de testfase, dat daar wel voldoende representatieve data voor is, en dat de methodiek met de 1x een halve en 1x een hele dosis als het ware meer verkennend is getest?quote:Op donderdag 26 november 2020 21:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo simpel ligt dat niet. Ze hebben eigenlijk twee verschillende strategieën getest. Één meer twee dosissen en één met anderhalf. Die met anderhalf leek significant hogere effectiviteit te hebben, maar daar zijn wel de nodige methodologische problemen, met name dat er geen patiënten dan boven de 55 jaar in die groep zouden zitten. Misschien blijkt bij een representatievere populatie wel dat anderhalve dosis juist veel minder effectief is.
De vraag is dan vervolgens wat je wil doen. Ga je gewoon iedereen alvast twee dosissen geven met een relatief lage effectiviteit? Die data is waarschijnlijk wel voldoende zeker om daar er door te krijgen bij de regulerende instanties.
De vermeende effectievere optie van anderhalve dosis heeft echter gewoon meer onderzoek nodig, want die is niet getest met een representatieve populatie. Dat gaat een regulerende instantie niet zo maar accepteren, verwacht ik.
Een afspraak maken, komt van twee kanten he.Dit is tot 1 december, niets meer dan een mededeling/advies.quote:Op donderdag 26 november 2020 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is mij nog onduidelijk hoe het precies zit met die anderhalve dosis, maar daarvoor lijkt in ieder geval het adagium 'more research is needed' op te gaan. Ik lees zaken als dat ze initieel per ongeluk verkeerd gedoseerd hebben en dat maar structureel zijn gaan doen en meer van dat soort zaken, maar geen idee in hoeverre daar klopt.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed dat de strategie met twee dosissen de hoofdmethodiek is geweest tijdens de testfase, dat daar wel voldoende representatieve data voor is, en dat de methodiek met de 1x een halve en 1x een hele dosis als het ware meer verkennend is getest?
Als ze voor beide methodieken onvoldoende representatieve data hebben dan begrijp ik het niet.
Ja, de strategie met één volledige dosis, gevolgd door nog een volledige dosis was hun hoofdmethodiek. Die andere strategie, met één halve dosis, gevolgd door een volledige dosis was eigenlijk een foutje.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed dat de strategie met twee dosissen de hoofdmethodiek is geweest tijdens de testfase, dat daar wel voldoende representatieve data voor is, en dat de methodiek met de 1x een halve en 1x een hele dosis als het ware meer verkennend is getest?
Als ze voor beide methodieken onvoldoende representatieve data hebben dan begrijp ik het niet.
Wie wel dan?quote:Op donderdag 26 november 2020 21:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Van Dissel is bij Nieuwsuur ook niet al te positief over de December maand..
Snap die logica niet. Wij mogen geen vuurwerk afsteken of een biertje drinken, dus wij gaan rellen?quote:Op donderdag 26 november 2020 22:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wie wel dan?
December is verloren, januari is verloren. Hopen dat het in februari weer wat rustiger wordt.
Oud en nieuw gaat ook nog wat worden trouwens.. ik voorspel grote rellen in het gehele land met heeuul veel ziekenhuisbezoekjes.
Ik begrijp het ook niet. Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die niet gaan rellen.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Snap die logica niet. Wij mogen geen vuurwerk afsteken of een biertje drinken, dus wij gaan rellen?
Zeg niet dat je gelijk/ongelijk gaat krijgen, maar snap gewoon die gedachtengang niet. Waarom zouden er opeens in heel Nederland hele grote rellen gaan uitbreken? Wat is daar je onderbouwing van?
Hier loopt iedereen gewoon met die goedkope rommel. Meeste mensen dragen het ook niet omdat ze denken dat het werkt maar vanwege groepsdruk en vanaf volgende week omdat het officieel moet.quote:Op donderdag 26 november 2020 21:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zie je ook mensen met N95 maskers? Hier in België worden ze in de meeste winkels verkocht (meestal Chinese versies, KN95), maar haast niemand draagt ze (minder dan 1%, schat ik).
Ik ben er vorige maand op overgestapt. Het wekelijkse aantal bewezen besmettingen in m'n stad was toen opgelopen tot 1200 per 100.000, in een naburige gemeente was het ruim 2000, en dat zijn enkel de personen die getest werden. Best mogelijk dat 2% tot 4% van de lokale bevolking toen besmettelijk was, als je dan verplicht bent een masker te dragen lijkt kiezen voor een masker dat goede bescherming biedt een no-brainer, maar blijkbaar ben ik de enige die dat denkt.
Het lijkt nu snel te gaan en iedereen begint toch een beetje hoop te krijgen. Ik ben bang dat we volgende zomer best wat gezeur krijgen.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:13 schreef Vallon het volgende:
Van Dissel Nieuwsuur: (ik vertaal/vat het samen) "alles alles goed gaat met vaccins is er tegen/met de Zomer 2021 misschien zicht op enige normalisering."
Kortom iedereen moet dit goed in de oren knopen en niet gaan zeuren over vakanties, festivals en ander vermakelijk gedoe.
Ik voorzie met een paar weken al. We gaan volgende zomer echt niet bereiken zonder volksopstand. Dinsdag komt dichterbij. Oudjaar komt dichterbij.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het lijkt nu snel te gaan en iedereen begint toch een beetje hoop te krijgen. Ik ben bang dat we volgende zomer best wat gezeur krijgen.
Hmmm. Het verband is onterecht en die van een doorgeschoten conclusie die alleen kijkt naar het resultaat.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Snap die logica niet. Wij mogen geen vuurwerk afsteken of een biertje drinken, dus wij gaan rellen?
Zeg niet dat je gelijk/ongelijk gaat krijgen, maar snap gewoon die gedachtengang niet. Waarom zouden er opeens in heel Nederland hele grote rellen gaan uitbreken? Wat is daar je onderbouwing van?
ik heb 2021 al in de prullenbak gegooid.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wie wel dan?
December is verloren, januari is verloren. Hopen dat het in februari weer wat rustiger wordt.
Oud en nieuw gaat ook nog wat worden trouwens.. ik voorspel grote rellen in het gehele land met heeuul veel ziekenhuisbezoekjes.
Wensdenken, ingegeven door je eigen bubbel, denk ik. Er komt geen volksopstand en het is niet met een paar weken echt klaar. Er zal best een flink aantal mensen zijn dat met Kerst of Oud en Nieuw toch meer doen dan wenselijk is, maar meer dan dat verwacht ik niet. En wat eikels die rellen met O&N, vooral vanwege het rellen.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik voorzie met een paar weken al. We gaan volgende zomer echt niet bereiken zonder volksopstand. Dinsdag komt dichterbij. Oudjaar komt dichterbij.
Het is klaar. Een steeds groter wordende meerderheid is klaar.
Ik vind het nobel van degenen die er toch voor willen gaan, de maatregelen steunen, hun omgeving willen beschermen, etc.
Maar het is binnen nu en een paar weken echt klaar.
Je moet er het beste van hopen, maar je voorbereiden op het ergste.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ik heb 2021 al in de prullenbak gegooid.
Ik heb mijn post nog iets geüpdate.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet er het beste van hopen, maar je voorbereiden op het ergste.
Ik zie dat je veel van je punten hebt opgehangen aan de wijze waarop wij in NL o.a. het vaccineren gaan tackelen.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn post nog iets geüpdate.
En inderdaad dat doe ik dus door 2021 nu al volledig af te schrijven.
Januari gaan ze vol de (virtuele) straat op voor de verkiezingen, ik denk dat dit een groot punt gaat worden, zeker als vaccineren dan nog niet in volle gang is of de plannen nog niet aangekondigd zijn.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie dat je veel van je punten hebt opgehangen aan de wijze waarop wij in NL o.a. het vaccineren gaan tackelen.
Ik heb daar ook wel zorgen over, het is veel te stil vanuit Den Haag, ik heb echt de indruk dat ze helemaal geen idee hebben hoe ze het vanaf januari willen gaan aanpakken, of er nu een vaccin voor de deur staat of niet.
Mondkapjes, micromanagen van de kerstkalkoen, vuurwerk verbieden: het is allemaal geploeter in de marge, er zit geen enkele strategie achter voor lange termijn.
Ja maar als er nihil vaccins komen in Q1 zet dat natuurlijk geen zoden aan de dijk en glijden we zo de 3e golf in, met nog een kwartaal aan lockdowns en beperkingen.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Januari gaan ze vol de (virtuele) straat op voor de verkiezingen, ik denk dat dit een groot punt gaat worden, zeker als vaccineren dan nog niet in volle gang is of de plannen nog niet aangekondigd zijn.
Ik geloof best dat het goed komt. Indien niet door MinVWS dan wel ondanks MinVWS. Op vrij grote schaal vaccineren wordt elk jaar gedaan, dit moet echt wel haalbaar zijn.
Sorry, maar dit is echt onzin. Er gaat helemaal geen volksopstand komen. Paar rellende jongeren/hooligans staat ook absoluut niet gelijk aan het volk. Het is ook daadwerkelijk nergens op gebaseerd.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik voorzie met een paar weken al. We gaan volgende zomer echt niet bereiken zonder volksopstand. Dinsdag komt dichterbij. Oudjaar komt dichterbij.
Ik vind het nobel van degenen die er toch voor willen gaan, de maatregelen steunen, hun omgeving willen beschermen, etc.
Regie voor vaccinaties ligt toch niet bij de GGD'en?quote:Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar als er nihil vaccins komen in Q1 zet dat natuurlijk geen zoden aan de dijk en glijden we zo de 3e golf in, met nog een kwartaal aan lockdowns en beperkingen.
Misschien moet je de regie weghalen dan wel weghalen bij de GGD en bij het leger neerleggen.
Als er in andere landen ook pas later wordt gevaccineerd kan ik het ze nog wel vergeven.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar als er nihil vaccins komen in Q1 zet dat natuurlijk geen zoden aan de dijk en glijden we zo de 3e golf in, met nog een kwartaal aan lockdowns en beperkingen.
Misschien moet je de regie weghalen dan wel weghalen bij de GGD en bij het leger neerleggen.
Duindorp is geen representatie van Nederland iddquote:Op donderdag 26 november 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt onzin. Er gaat helemaal geen volksopstand komen. Paar rellende jongeren/hooligans staat ook absoluut niet gelijk aan het volk. Het is ook daadwerkelijk nergens op gebaseerd.
Ja, als er Q1 geen vaccins komen is 't inderdaad lastiger. Voor vaccineren van de gewone burger is misschien wel simpel, lekker naar de drive-in teststraat, deurtje open, arm naar buiten en hop, prik erin. Klaar? Weer door.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tering, of Covid?quote:Op donderdag 26 november 2020 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als er in andere landen ook pas later wordt gevaccineerd kan ik het ze nog wel vergeven.
Maar als ze overal om ons heen al beginnen en wij lopen hier nog steeds wat aan te rommelen dan kunnen ze echt de tering krijgen daar in Den Haag.
Welnee. Je hebt gelijk dat de onvrede alleen maar groeit.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Een paar rellende jongeren/hooligans kunnen al een hoop ellende veroorzaken hè. Als je nu kijkt in Arnhem en Roosendaal voorspelt dat niet heel veel goeds. Ik hoor bij mij in de omgeving ook iedere avond zwaar vuurwerk, dat gaat denk alleen maar meer worden.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt onzin. Er gaat helemaal geen volksopstand komen. Paar rellende jongeren/hooligans staat ook absoluut niet gelijk aan het volk. Het is ook daadwerkelijk nergens op gebaseerd.
3e golf.. ik gok zo dat medio januari zal gaan surfen, EU breed.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog zijn rellende jongeren/hooligans geen volksopstand.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar rellende jongeren/hooligans kunnen al een hoop ellende veroorzaken hè. Als je nu kijkt in Arnhem en Roosendaal voorspelt dat niet heel veel goeds. Ik hoor bij mij in de omgeving ook iedere avond zwaar vuurwerk, dat gaat denk alleen maar meer worden.
Woordkunstenaarquote:Op donderdag 26 november 2020 22:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Welnee. Je hebt gelijk dat de onvrede alleen maar groeit.
Voor een opstand is organisatie & samenkomst nodig en reken maar dat die worden opgemerkt door inlichtingen diensten en in de eerste kiem zal worden gesmoord. Hooguit dat via de media wat uitvergrote lokale opstootjes worden getoond om aan te geven dat dit echt niet langer kan.
99% van de Nederlanders zijn brave mensen die ook snappen dat een bushokje stukmaken, niets toevoegt zolang er maar eiersnijders zijn.
Wat ik wel zorgelijk vind, is gebrek aan totaalperspectief en dan bedoel ik niet routekaart die - achteraf - alleen van links naar rechts gelezen mag worden. Net als met kinderen moeten mensen wat geboden & beloond worden dat tastbaarder is dan wacht af.
Sinterklaas is al door de schoorsteen gejaagd, Kerst hooguit een fonduetje met 4, Oudjaar Zoomt in op een sterretje als vuurwerk en Nieuwjaar wordt een gemaskeerd concert uit Wenen.
Kennissen van mij hebben, dom-o-dom, hun vouchers uit april omgewisseld om alsnog in 2021 hun Route66 te doen en ik zie de weg al wegslippen dat dit daar niet gaat gebeuren.
Nee joh, dan zijn we nog bezig met het einde van de 2e golf denk ik.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
3e golf.. ik gok zo dat medio januari zal gaan surfen, EU breed.
Carnaval viert men gelukkig in kleine golvenquote:Op donderdag 26 november 2020 22:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee joh, dan zijn we nog bezig met het einde van de 2e golf denk ik.
Nou, inderdaad, wat een kolder.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wensdenken, ingegeven door je eigen bubbel, denk ik. Er komt geen volksopstand en het is niet met een paar weken echt klaar. Er zal best een flink aantal mensen zijn dat met Kerst of Oud en Nieuw toch meer doen dan wenselijk is, maar meer dan dat verwacht ik niet. En wat eikels die rellen met O&N, vooral vanwege het rellen.
Ik ben blij met mijn bubbel van mensen die genoeg om anderen geven om hun gedrag aan te passen.quote:En ja, dat kan dan ook weer ingegeven zijn door mijn bubbel
Carnaval is gelukkig al gecanceledquote:Op donderdag 26 november 2020 22:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Carnaval viert men gelukkig in kleine golven
Ik denk vooral dat dit komt omdat dergelijke beelden de msm niet halen en dat er zo min mogelijk aandacht aan wordt geschonken om mensen maar niet op ideeen te brengen dat die dingen werkelijk gaande zijn. Of bewust klein gehouden, gedowngrade wordenquote:Op donderdag 26 november 2020 22:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog zijn rellende jongeren/hooligans geen volksopstand.
Bij een volksopstand denk ik aan tienduizenden of zelfs honderduizenden mensen op straat. Niet een groepje mafkezen met een IQ lager dan hun leeftijd.
Carnaval gaat natuurlijk gewoon gevierd worden op een alternatieve manier. Zeker als we tegen die tijd nog steeds aan allerlei beperkingen vast zitten, mensen raken steeds gefrustreerder dat ze niks mogen.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Carnaval is gelukkig al gecanceled
(maar mijn favo festival in feb gaat natuurlijk ook niet door, dat vind ik misschien nog wel erger)
Precies. Ik denk dat het heel naïef is om te denken dat er niets gedaan gaat worden met carnaval. Wellicht geen hippe wagens en dergelijken, maar ik denk zeker wel een hoop illegale feestjes.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Carnaval gaat natuurlijk gewoon gevierd worden op een alternatieve manier. Zeker als we tegen die tijd nog steeds aan allerlei beperkingen vast zitten, mensen raken steeds gefrustreerder dat ze niks mogen.
O jee.... die was ik - tegenwoordig boven de rivieren wonend - glad vergeten.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Carnaval viert men gelukkig in kleine golven
De meeste mensen proberen gewoon hun dagelijkse leven te leiden. Ze nemen deel aan vergaderingen via Teams en hun grootste daad van verzet is dat ze naar het winkelcentrum gaan voor niet-noodzakelijke aankopen. Er zijn wat mensen die hen ervan betichten oogkleppen op te hebben: 'Doe je ogen open! Zie wat er werkelijk aan de hand is!' En die lopen ze net zo achteloos voorbij als de evangelisten die verkondigen dat Jezus het licht is.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:57 schreef Twinkle20 het volgende:
De drang om dat kenbaar te maken, omdat heel veel de msm niet haalt, wordt alsmaar groter. Er ontstaan kanalen die alsmaar groter worden. Daar kom je op den duur niet meer doorheen.
* Molo wil instant naar het Zillertalquote:Op donderdag 26 november 2020 23:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
O jee.... die was ik - tegenwoordig boven de rivieren wonend - glad vergeten.
Dan wordt het geen golf maar een plateau van nu dat zich in één strakke lijn voortkabbelt tot zeg maart 2021 mits het Zillertal niet haar skihutten gaat openstellen voor bezoek van kleine groepen die op de wintercamping willen zitten.
Iedereen met enig inzicht in de menselijke psyche snapt dat je niet eeuwig mensen alles kunt verbieden, afpakken en ontraden. Daar komen ze in Den Haag ook nog wel achter.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat het heel naïef is om te denken dat er niets gedaan gaat worden met carnaval. Wellicht geen hippe wagens en dergelijken, maar ik denk zeker wel een hoop illegale feestjes.
'ze' in Den Haag zijn op zich óók gewoon mensen hèquote:Op donderdag 26 november 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen met enig inzicht in de menselijke psyche snapt dat je niet eeuwig mensen alles kunt verbieden, afpakken en ontraden. Daar komen ze in Den Haag ook nog wel achter.
Kyran doelt niet op de andersdenkenden, maar op de vuurwerk-hooligans.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:57 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat dit komt omdat dergelijke beelden de msm niet halen en dat er zo min mogelijk aandacht aan wordt geschonken om mensen maar niet op ideeen te brengen dat die dingen werkelijk gaande zijn. Of bewust klein gehouden, gedowngrade worden
'Er waren een paar 100 boeren'
Terwijl het er duizenden waren (via internet makkelijk beeldmateriaal van te vinden.
Dat gaatval maanden zo.
De drang om dat kenbaar te maken, omdat heel veel de msm niet haalt, wordt alsmaar groter. Er ontstaan kanalen die alsmaar groter worden. Daar kom je op den duur niet meer doorheen.
Dat je nog eens benadrukt dat de rellenden onder ons een laag IQ hebben, vind ik denigerend. Er zit heel veel hoog opgeleid spul tussen. Het zijn niet alleen de tokkies.
Nergens zul je mij horen zeggen dat mensen schapen zijn of weet ik wat. Waarom dan toch iedere keer benadrukt moet worden dat anders denkenden een laag IQ hebben ofzo, waar die drang vandaan komt.. schiet mij maar lek.
Werkt alleen nog maar meer polarisatie in de hand. Niet iets om trots op te zijn.
Mwah. Denk het niet.quote:Op donderdag 26 november 2020 22:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Carnaval gaat natuurlijk gewoon gevierd worden op een alternatieve manier. Zeker als we tegen die tijd nog steeds aan allerlei beperkingen vast zitten, mensen raken steeds gefrustreerder dat ze niks mogen.
ARGHHHHHquote:Op donderdag 26 november 2020 23:05 schreef chratnox het volgende:
@:_serial_ Zit Op1 te kijken, Ernst Kuipers is daar nu. "Bij de piek in oktober hadden we 11.000 besmettingen per dag"
Klopt, maar op een gegeven moment is 'hou vol' roepen en 'we doen het samen' niet houdbaar meer.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:04 schreef Molo het volgende:
[..]
'ze' in Den Haag zijn op zich óók gewoon mensen hè
Het is gewoon schipperen en pogen minst slechte route te kiezen
Kuipers is een proleet.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:05 schreef chratnox het volgende:
@:_serial_ Zit Op1 te kijken, Ernst Kuipers is daar nu. "Bij de piek in oktober hadden we 11.000 besmettingen per dag"
Carnaval thuis vieren is echt geen bal aan. Horeca zal er zijn vingers niet aan branden, als ze al open zijn. Ik verwacht er niet veel van.quote:
Hier iig niet. En niemand die ik ken.quote:
Zijn nog wel wat alternatieven te bedenken.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Carnaval thuis vieren is echt geen bal aan. Horeca zal er zijn vingers niet aan branden, als ze al open zijn. Ik verwacht er niet veel van.
Dat weet ook iedereen die ook maar iets met capaciteiten doet in de zorg. Behalve Kuipers.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
ARGHHHHH
9768 is de max, scheelt toch wel een boel op dat aantal
Oftewel: polderen.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:04 schreef Molo het volgende:
[..]
'ze' in Den Haag zijn op zich óók gewoon mensen hè
Het is gewoon schipperen en pogen minst slechte route te kiezen
Wat voor alternatieven dan? Ik kan me echt geen carnaval voorstellen.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn nog wel wat alternatieven te bedenken.
Maar we zullen zien.
Plan B dus.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:06 schreef _serial_ het volgende:
Het snelst beschikbare(want makkelijk te maken, eigen fabrieken) vaccin (Oxford, 11,6 milj stuks voor NL) kunnen we in elk geval wel een half jaar vergeten.
Er zijn in die regio schuren en dergelijken zat. Daar vinden ze denk ik echt wel wat op. Ik denk wel dat we onderscheid moeten maken tussen de die-hard carnavalsvierders (zoals Lenny) en de mensen die carnaval gebruiken als een excuus om een week dronken te zijn. Voor de eerste groep is de lol er denk ik af, voor de tweede groep lijkt het mij een uitdaging die oplosbaar is.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Carnaval thuis vieren is echt geen bal aan. Horeca zal er zijn vingers niet aan branden, als ze al open zijn. Ik verwacht er niet veel van.
An sich niet zo gek veel mee misquote:
Dit.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn in die regio schuren en dergelijken zat. Daar vinden ze denk ik echt wel wat op. Ik denk wel dat we onderscheid moeten maken tussen de die-hard carnavalsvierders (zoals Lenny) en de mensen die carnaval gebruiken als een excuus om een week dronken te zijn. Voor de eerste groep is de lol er denk ik af, voor de tweede groep lijkt het mij een uitdaging die oplosbaar is.
Iedereen krijgt evenveel niet wat-ie wil. Alleen in Nederland kun je daarmee wegkomen.quote:
En toch zijn we daar als land zijnde best ver mee gekomen toch?quote:Op donderdag 26 november 2020 23:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Iedereen krijgt evenveel niet wat-ie wil. Alleen in Nederland kun je daarmee wegkomen.
De nuchtere poldermentaliteit werkt in veel gevallen denk ik best goed. Op dit soort momenten zorgt het voor (voorkombare) vertragingen.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:13 schreef Molo het volgende:
[..]
En toch zijn we daar als land zijnde best ver mee gekomen toch?![]()
Beide waar
Ik denk eerlijk gezegd dat we later zullen concluderen dat het een tamelijk succesvolle strategie was, dat een enorme ramp voor de volksgezondheid is afgewend en dat het draagvlak onder de bevolking nooit echt in het gedrang is gekomen.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
De nuchtere poldermentaliteit werkt in veel gevallen denk ik best goed. Op dit soort momenten zorgt het voor (voorkombare) vertragingen.
Denk het ook.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat we later zullen concluderen dat het een tamelijk succesvolle strategie was, dat een enorme ramp voor de volksgezondheid is afgewend en dat het draagvlak onder de bevolking nooit echt in het gedrang is gekomen.
Ik denk dat dat iets te positief is. Ik geloof best dat we zullen concluderen dat de strategie succesvol was en een ramp voor de volksgezondheid is afgewend, maar op een aantal momenten kwam het gevoel wel over dat het kantje boord was. Daar zal nog wel tijdje discussie over zijn.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat we later zullen concluderen dat het een tamelijk succesvolle strategie was, dat een enorme ramp voor de volksgezondheid is afgewend en dat het draagvlak onder de bevolking nooit echt in het gedrang is gekomen.
Mee eensquote:Op donderdag 26 november 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet voor niets komt de gedragsunit van het RIVM wat meer in beeld, dat ook op EU niveau wordt aangegeven.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen met enig inzicht in de menselijke psyche snapt dat je niet eeuwig mensen alles kunt verbieden, afpakken en ontraden. Daar komen ze in Den Haag ook nog wel achter.
*NPI staat voor Non-pharmaceutical interventions oftewel Niet Medische Maatregelen.quote:bron: ecdc
...
"While there is no ‘one-size-fits-all’ approach to promoting NPI* compliance, there are nonetheless some key principles that can be applied in all settings, as defined in various theories of behaviour change. The COM-B* model is one such theory, based on the common-sense idea that a given behaviour occurs when both the capability and opportunity are present, and when the individual concerned is more motivated to adopt that behaviour than any other. Systematically applying such models can optimise the effectiveness of strategies promoting NPI.
...
Draagvlak? het zijn allemaal goboden of verboden bij monde van wet.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of het werkt de andere kant op en er zal meer oog zijn voor de problemen waar 'jongeren' voor staan.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat dat iets te positief is. Ik geloof best dat we zullen concluderen dat de strategie succesvol was en een ramp voor de volksgezondheid is afgewend, maar op een aantal momenten kwam het gevoel wel over dat het kantje boord was. Daar zal nog wel tijdje discussie over zijn.
Of het draagvlak er wel of niet nog is verschilt denk ik nogal per leeftijdsgroep. Ik zou me de komende jaren als jongere flink bekocht voelen met de versoberingen die die al gehad hebben en er nog aan komen, met daarbij 2020 en een stuk van 2021 wat afgeschreven kan worden.
Kan zeker geen kwaad, maar de afgelopen 9 maanden hebben vooral laten zien dat dat oog er niet is. Ik denk niet dat dat na deze crisis ineens wel komt. Ik ben eerder bang voor dat er een hele duidelijke splitsing in de maatschappij komt. Jongeren die zich tegen die tijd al een jaar niet gehoord voelen, van wie hun diploma in 2020 minder waard is, hun opleiding in 2020 (en misschien stukje 2021) vertraging opgelopen heeft en nog veel meer dingen.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Of het werkt de andere kant op en er zal meer oog zijn voor de problemen waar 'jongeren' voor staan.
Kan geen kwaad denk ik. Volgens mij is woningnood een aardig groter probleem dan bezuinigingen.
De middelste groep is er ook wel klaar mee dat ze niet mogen teamsporten of een biertje in de kroeg of festival mogen. Zeker als dat nog een jaar doorgetrokken wordt.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan zeker geen kwaad, maar de afgelopen 9 maanden hebben vooral laten zien dat dat oog er niet is. Ik denk niet dat dat na deze crisis ineens wel komt. Ik ben eerder bang voor dat er een hele duidelijke splitsing in de maatschappij komt. Jongeren die zich tegen die tijd al een jaar niet gehoord voelen, van wie hun diploma in 2020 minder waard is, hun opleiding in 2020 (en misschien stukje 2021) vertraging opgelopen heeft en nog veel meer dingen.
Als er volgend jaar grote bezuinigingen aangekondigd worden om dit jaar te kunnen betalen heb je denk ik wel stront aan de knikker.
quote:Op donderdag 26 november 2020 23:38 schreef Salina het volgende:
Ik stel voor om de Pfizer fabriek in België (Puurs, vlak onder Antwerpen waar het vaccin gemaakt wordt) te overvallen als het allemaal te lang duurt.
Misschien kan Twinkle20 de troepen regelen die we kunnen inzetten. Dan buigen we die gekanaliseerde volkswoede nog om in iets nuttigs.
Ik word beetje moe dat die man een beetje mediageil is, doe gewoon je werk, en onthou je zelf van verdere duiding in de media, doe dat lekker in het OMT. (overigens mag dat ook best gelden voor overige OMT leden)quote:Op donderdag 26 november 2020 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat heeft de beste man je toch misdaan?
Fok vaccinatieploegquote:Op donderdag 26 november 2020 23:38 schreef Salina het volgende:
Ik stel voor om de Pfizer fabriek in België (Puurs, vlak onder Antwerpen waar het vaccin gemaakt wordt) te overvallen als het allemaal te lang duurt.
Misschien kan Twinkle20 de troepen regelen die we kunnen inzetten. Dan buigen we die gekanaliseerde volkswoede nog om in iets nuttigs.
Het wordt de komende jaren een moeilijke afweging voor de politiek. Ga je de baby boomers aanpakken die eigenlijk tot nu toe alles safe hadden voor hun oude dag of de werkende/jongeren mensen. Want daar zit wel een kloof tussen zeker na deze crisis.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan zeker geen kwaad, maar de afgelopen 9 maanden hebben vooral laten zien dat dat oog er niet is. Ik denk niet dat dat na deze crisis ineens wel komt. Ik ben eerder bang voor dat er een hele duidelijke splitsing in de maatschappij komt. Jongeren die zich tegen die tijd al een jaar niet gehoord voelen, van wie hun diploma in 2020 minder waard is, hun opleiding in 2020 (en misschien stukje 2021) vertraging opgelopen heeft en nog veel meer dingen.
Als er volgend jaar grote bezuinigingen aangekondigd worden om dit jaar te kunnen betalen heb je denk ik wel stront aan de knikker.
Psst.... ik heb hier laatst gelezen....quote:Op donderdag 26 november 2020 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat heeft de beste man je toch misdaan?
Leipersquote:Op donderdag 26 november 2020 23:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Psst.... ik heb hier laatst gelezen....
Lenny = Kuipers...![]()
Dat is de vaccineercrew inderdaad.quote:
Fok! OMT, Fok! VMT (Vaccinatie Meeneem Team). Gaat helemaal goed komen, plannen sliden morgen je DM in.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat is de vaccineercrew inderdaad.
Maar we hebben ook de Fok Knok crew om het vaccin te bemachtigen.
Ik ben pro vaccineren maar ik wil me toch wel laten vaccineren door mensen die weten wat ze doen anders kan ik het net zo goed zelf doen.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat is de vaccineercrew inderdaad.
Maar we hebben ook de Fok Knok crew om het vaccin te bemachtigen.
Zeker.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Fok! OMT, Fok! VMT (Vaccinatie Meeneem Team). Gaat helemaal goed komen, plannen sliden morgen je DM in.
We hebben al wat expertises hier.quote:
Mag ook natuurlijk...quote:Op donderdag 26 november 2020 23:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben pro vaccineren maar ik wil me toch wel laten vaccineren door mensen die weten wat ze doen anders kan ik het net zo goed zelf doen.
Geen probleem. Wat vinden we van: Fok! & the Furious die de vaccins in België ophaalt, ze bij Lenny (niet Kuipers) afdropt en we de Fok! Gezondheidsdienst (FGD klinkt raar) inzetten om te vaccineren? Effectief is dat de Fok! laag over de GGD's heen, dus dan worden mensen nog steeds gevaccineerd door mensen die die kennis hebben.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker.![]()
Neem jij de coördinatie weer op je?
"Vaccinatie op uw eigen veilige zolderkamer? De FOK!Vaccinatieploeg staat voor u klaar en is uiteraard online te boeken"quote:Op donderdag 26 november 2020 23:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben pro vaccineren maar ik wil me toch wel laten vaccineren door mensen die weten wat ze doen anders kan ik het net zo goed zelf doen.
Het is meer van ook vaccineren of een spuit zetten is een medische handeling. Daar moet je wel vakbekwame mensen voor hebben. Niet dat de luizenmoeder van gisteren de inent moeder wordt van morgen.quote:
Ik heb een aantal keer met het krijgen van de griepprik gedacht dat het de luizenmoeder van gisteren was (niet luizenmoeder, eerder schoonmaakster van dat pand). Één keer zat ze helemaal verkeerd met prikken, 2 weken beurs en mn arm moeilijk kunnen bewegen.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is meer van ook vaccineren of een spuit zetten is een medische handeling. Daar moet je wel vakbekwame mensen voor hebben. Niet dat de luizenmoeder van gisteren de inent moeder wordt van morgen.
FOK! & the Furious!quote:Op donderdag 26 november 2020 23:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen probleem. Wat vinden we van: Fok! & the Furious die de vaccins in België ophaalt, ze bij Lenny (niet Kuipers) afdropt en we de Fok! Gezondheidsdienst (FGD klinkt raar) inzetten om te vaccineren? Effectief is dat de Fok! laag over de GGD's heen, dus dan worden mensen nog steeds gevaccineerd door mensen die die kennis hebben.
Uiteraard niet overbodig om te melden dat tijdens het ophalen van de vaccins eerst even door het Fok! & the Furious team een vrachtwagen met supervriezer opgehaald moet worden, maar dat komt goed. Hebben we alleen helikopter en 5 motoren voor nodig, staan morgen klaar.
Dat is wat ik bedoel. Ook met een spuit zetten heb je dingen waar je rekening mee moet houden. Daar zijn er genoeg mensen van hoor in Nederland. Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een aantal keer met het krijgen van de griepprik gedacht dat het de luizenmoeder van gisteren was (niet luizenmoeder, eerder schoonmaakster van dat pand). Één keer zat ze helemaal verkeerd met prikken, 2 weken beurs en mn arm moeilijk kunnen bewegen.
Molo en Kyran kunnen dat wel toch? Lenny ook. Het is trouwens foksinatie dan ipv vaccinatie. Die is wel wat waard hoor, die foksinatie.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is meer van ook vaccineren of een spuit zetten is een medische handeling. Daar moet je wel vakbekwame mensen voor hebben. Niet dat de luizenmoeder van gisteren de inent moeder wordt van morgen.
D'r zit nogal verschil in prikkers.quote:Op donderdag 26 november 2020 23:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een aantal keer met het krijgen van de griepprik gedacht dat het de luizenmoeder van gisteren was (niet luizenmoeder, eerder schoonmaakster van dat pand). Één keer zat ze helemaal verkeerd met prikken, 2 weken beurs en mn arm moeilijk kunnen bewegen.
Wie herschrijft dit nummer?quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Molo en Kyran kunnen dat wel toch? Lenny ook. Het is trouwens foksinatie dan ipv vaccinatie. Die is wel wat waard hoor, die foksinatie.
Psies. En voor het snellere effect kruip ik dan wel op die zolderkamer van Molo.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Molo en Kyran kunnen dat wel toch? Lenny ook. Het is trouwens foksinatie dan ipv vaccinatie. Die is wel wat waard hoor, die foksinatie.
Ligt eraan of iedereen een mondkapje draagtquote:Op vrijdag 27 november 2020 00:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
FOK! & the Furious!![]()
Ik vind het echt een hartstikke goed plan! Sta er helemaal achter.![]()
Denk aan de touringcar om het team te vervoeren... Zal één genoeg zijn?
Morgen tijdens wat saaie meetings wel even mn best doenquote:Op vrijdag 27 november 2020 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Wie herschrijft dit nummer?![]()
FOK!cination![]()
O ships... dat wordt hem niet.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt eraan of iedereen een mondkapje draagt
quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:02 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik geloof graag dat hun het kunnen. Maar het gaat me meer omdat dat dat een medische handeling blijft. Ik ben helemaal pro vaccin en die ontwikkelingen volg ik ook graag. Maar ook met injecteren moet je bepaalde dingen weten.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:02 schreef Salina het volgende:
[..]
Injecteren kun je lerenquote:Op vrijdag 27 november 2020 00:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik geloof graag dat hun het kunnen. Maar het gaat me meer omdat dat dat een medische handeling blijft. Ik ben helemaal pro vaccin en die ontwikkelingen volg ik ook graag. Maar ook met injecteren moet je bepaalde dingen weten.
Zit jij buiten joh?!quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik geloof graag dat hun het kunnen. Maar het gaat me meer omdat dat dat een medische handeling blijft. Ik ben helemaal pro vaccin en die ontwikkelingen volg ik ook graag. Maar ook met injecteren moet je bepaalde dingen weten.
Zo werkt het niet dat weet je zelf ook.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Injecteren kun je leren![]()
YouTube tutorial maken, hoppa, heb je zo een paar duizend extra prikkers
Ja dat weet ik. Dat is echt prima geregeld in Nederland, hoef je je geen zorgen om te maken.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet dat weet je zelf ook.
Geef jij ff een linkje als je het filmpje klaar hebt?quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Prikvolgers, pretprikkers, priklikes, prikreacties. Advertenties op het kanaal aanzetten en dat gaat helemaal los. Moeten alleen nog iemand vinden die elke dag wil vloggenquote:Op vrijdag 27 november 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik maak me geen zorgen. Ik wist niet dat je post grappig bedoel was dus sorry daarvoor.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Dat is echt prima geregeld in Nederland, hoef je je geen zorgen om te maken.
Zal heus een enkele keer mis gaan, maar dat zijn echt uitzonderingen.
Bovenstaande posts waren uiteraard een grapje
Ga lekker slapen, morgen gezond weer op
Daar lijkt Miss_Sly me dan weer een uitstekende kandidaat voor.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Prikvolgers, pretprikkers, priklikes, prikreacties. Advertenties op het kanaal aanzetten en dat gaat helemaal los. Moeten alleen nog iemand vinden die elke dag wil vloggen
https://rijksvaccinatiepr(...)0worden%20uitgevoerd.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik maak me geen zorgen. Ik wist niet dat je post grappig bedoel was dus sorry daarvoor.
Mooi zo. Want anders gaat daar weer gezeik over komen. Je merkt nu al bij sommige mensen twijfel. Dat moet je gewoon voorkomen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:24 schreef Molo het volgende:
[..]
https://rijksvaccinatiepr(...)0worden%20uitgevoerd.
Zie 2.2.
Is afgedekt
quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Prikvolgers, pretprikkers, priklikes, prikreacties.
Komt goed. Alleen een medisch bevoegd persoon zal jou vaccineren (indien je gevaccineerd wilt worden) uiteraard. Geen zorgen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:09 schreef ipa84 het volgende:
Prikklok minimaal.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Welke dag of dagen gaat het gebeuren?
Zet ik die alvast in onze datumprikker.
Voor je toevoeging. Ik ben pro vaccineren. Ik roep van af de zomer dat de vaccins er aan gaan komen en als ik in aanmerking kom dan neem ik hem graag.quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:32 schreef Salina het volgende:
[..]
Welke dag of dagen gaat het gebeuren?
Zet ik die alvast in onze datumprikker.
[..]
Komt goed. Alleen een medisch bevoegd persoon zal jou vaccineren (indien je gevaccineerd wilt worden) uiteraard. Geen zorgen.
On a serious note. Hoe lang heb je nodig om mensen dat fatsoenlijk te leren? 2 dagen?quote:Op vrijdag 27 november 2020 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope.quote:Op vrijdag 27 november 2020 03:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
On a serious note. Hoe lang heb je nodig om mensen dat fatsoenlijk te leren? 2 dagen?
Sporthal vol zetten met die mensen. Handjevol artsen er bij voor toezicht en klaar is Klara.
Op afstand uiteraardquote:Op vrijdag 27 november 2020 03:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nope.![]()
Volle sporthallen kan pas weer ná het vaccineren.
Is een voorbehouden handeling, dus dat kan en mag niet zo maarquote:Op vrijdag 27 november 2020 03:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
On a serious note. Hoe lang heb je nodig om mensen dat fatsoenlijk te leren? 2 dagen?
Sporthal vol zetten met die mensen. Handjevol artsen er bij voor toezicht en klaar is Klara.
Je kunt ook deze beetje tweaken voor Covid-vaccin doeleinden!quote:
Oh zeker wel. Is gewoon handelen in opdracht dan. Ik noem die artsen niet voor niks.quote:Op vrijdag 27 november 2020 03:20 schreef Molo het volgende:
Is een voorbehouden handeling, dus dat kan en mag niet zo maar
Er zijn zat verpleegkundigen die dat mogen, dat is niet een issuequote:Op vrijdag 27 november 2020 03:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh zeker wel. Is gewoon handelen in opdracht dan. Ik noem die artsen niet voor niks.
(En ja ik ben zo’n nerd die om kwart over drie in de wet big heeft gekeken)
Ik heb al heel wat prikken gezetquote:Op vrijdag 27 november 2020 00:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar lijkt Miss_Sly me dan weer een uitstekende kandidaat voor.![]()
Daar komt al die nuance wel van pas. De Furious hebben toch niks aan haar.
Ook bij het prikken niet trouwens, huppakee, beetje voortmaken.
Raymond van Barneveld laten vaccineren.quote:
quote:Op vrijdag 27 november 2020 08:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Raymond van Barneveld laten vaccineren.
Hoeveel doet die er in een uurtje?quote:Op vrijdag 27 november 2020 08:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One Hunderdddd aaaaaand Eeeeeeiigghttyyyyyquote:Op vrijdag 27 november 2020 08:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 november 2020 07:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb al heel wat prikken gezetWeliswaar van een andere soort en in mijn eigen buik, maar als het niet, had ik hem er bij een ander zo in
Mag je alweer?quote:Op vrijdag 27 november 2020 08:47 schreef Kyran het volgende:
Leuk zo'n strenge (wel terechte) protocol op werk.
Keelpijn en/of hoofdpijn = testen
Denk dat ik een abonnement op teststraat ga nemen.
En anders zo'n spijkerpistool aanpassen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 03:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt ook deze beetje tweaken voor Covid-vaccin doeleinden!
Ja, tikje overdreven, maar goed, het zou wat zijn als ik het een keer wel heb en niet test.quote:
Goedzo! Heb jij hoe dan ook weer je steentje bijgedragen!quote:Op vrijdag 27 november 2020 09:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, tikje overdreven, maar goed, het zou wat zijn als ik het een keer wel heb en niet test.
Als het negatief is heb ik in ieder geval % positieve van totaal aantal testen omlaag geholpen
Da's een duidelijk plaatje. Wel jammer dat er geen vergelijking is met de periode voorafgaand aan 2016.quote:
Lees dat de verhouding tussen golf 1 en 2 nu zo'n 9000 en 4000 is qua oversterfte. In die zin valt het (vooralsnog) dus echt mee deze huidige situatie en overall kun je - met terugwerkende kracht - eigenlijk ook concluderen dat de berekeningen die door Rutte toen werden verwoord als 'mogelijk 50.000 doden door Corona' echt stukken minder heftig uit zullen vallen.*quote:
Deze tweede golf gaat sowieso een stuk beter dan de eerste golf, zeker als je het vergelijkt met de tweede golf in de meeste andere Europese landen.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lees dat de verhouding tussen golf 1 en 2 nu zo'n 9000 en 4000 is qua oversterfte. In die zin valt het (vooralsnog) dus echt mee deze huidige situatie en overall kun je - met terugwerkende kracht - eigenlijk ook concluderen dat de berekeningen die door Rutte toen werden verwoord als 'mogelijk 50.000 doden door Corona' echt stukken minder heftig uit zullen vallen.*
*rekening houdend met dat deze getallen waarschijnlijk onvolledig zijn (en met name in golf 1 wellicht wel enkele duizenden doden door corona missen) en zonder het virus en alle oversterfte verder te bagatelliseren.
Heb je daar vergelijkingsdata van? Ben ik wel benieuwd naar in hoeverre Nederland het nu 'beter' doet dan de rest van Europa.quote:Op vrijdag 27 november 2020 10:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Deze tweede golf gaat sowieso een stuk beter dan de eerste golf, zeker als je het vergelijkt met de tweede golf in de meeste andere Europese landen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |