abonnement Unibet Coolblue
pi_196423196
Update van 26 November (donderdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM



Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

Piekdag staat nu op 19-10 met 9768 besmettingen. (mutaties : 6) om op de voet gevolgd te worden door 20-10 (9693, mutaties 3) het is zeker dat 19-10 piekdag was (toch wonderbaarlijk dat ze bijna 2 maanden na dato nog DPL's weten te vinden)

In heel oktober vonden nog -106 mutaties plaats (-33 t.o.v. gisteren)

Dag met grootste mutatie : 25-11 1158 (-238 dan de voorgaande dag met grootste mutatie)
Oudste mutatie : 26-3 !!

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3021 (-413 t.o.v. gisteren) van de afgelopen 5 dagen, 962(-35 tov gisteren) t.o.v. gisteren) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 266(-9 t.o.v. gisteren) nog ouder.

6-11 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt, dit is 2 weken later dan in de vorige update gemeld is.

De trend over de laatste dagen :
21-11 3335 (569 mutaties)
22-11 2529 (694 mutaties)
23-11 2010 (486 mutaties)
24-11 1750 (114 mutaties)
25-11 1346 (1158 mutaties)

De lijn van is redelijk stabiel en nog steeds iets dalende de laatste dagen, de meeste mutaties vinden de eerste 5 dagen plaatst.
Er is geen dag geweest dat we 10K besmettingen hebben gehaald.

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 26 november 2020 @ 16:14:34 #102
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196423254
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Kom jij dan met bewijs dat het totaal niet werkt, ben benieuwd of je uit het drijfzand blijft.

Maar verder is dat niet het punt van de discussie, er worden afspraken over gemaakt en daar hou ik me dan aan. Ik vind ook dat ik teveel belasting betaal maar dat schijnt ook een afspraak te zijn.
Onder meer Kassa besteedde aandacht aan de mondkapjes: https://www.bnnvara.nl/ka(...)sdeeltjes-niet-tegen

Wat wel kan werken is een medisch mondkapje, maar de regering wil niet dat we effectieve mondkapjes dragen.

Bovendien was het tot nu toe een advies en geen afspraak. Dus daar hoef ik mij niet aan te houden. Helaas wordt dat vanaf 1 december anders en wordt de samenleving nog meer de duimschroeven aangedraaid.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196423257
De cijfers worden steeds overzichtelijker (mede omdat we dus al langere tijd een stagnatie / zeer langzame daling hebben) heb ik het idee. Hopelijk zetten deze afgelopen 2 dagen door in de juiste richting :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 26 november 2020 @ 16:18:40 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196423293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:14 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Onder meer Kassa besteedde aandacht aan de mondkapjes: https://www.bnnvara.nl/ka(...)sdeeltjes-niet-tegen

Wat wel kan werken is een medisch mondkapje, maar de regering wil niet dat we effectieve mondkapjes dragen.

Bovendien was het tot nu toe een advies en geen afspraak. Dus daar hoef ik mij niet aan te houden. Helaas wordt dat vanaf 1 december anders en wordt de samenleving nog meer de duimschroeven aangedraaid.
Zucht. Vanuit je eigen bron: "Wel denken de wetenschappers dat de meeste mondmaskers bescherming bieden als iemand hoest of niest."

Fijn dat jouw soort volk er straks ook aan moet geloven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 26 november 2020 @ 16:21:05 #105
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196423316
Misschien denk ik te simpel, maar dat plaatje van pissen met een broek aan of zonder broek legt toch ongeveer uit hoe wel/niet productief een mondkapje is?

Het helpt niet 100% maar wel een beetje bv bij niesen enzo. Of als je net wat dichter bij staat dat de meeste druppels/aerosolen/whatver je dan niet raken.
Terwijl zonder mondkapje dat wel (makkelijker) gebeurd.
  donderdag 26 november 2020 @ 16:21:45 #106
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196423323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:14 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Onder meer Kassa besteedde aandacht aan de mondkapjes: https://www.bnnvara.nl/ka(...)sdeeltjes-niet-tegen

Wat wel kan werken is een medisch mondkapje, maar de regering wil niet dat we effectieve mondkapjes dragen.

Bovendien was het tot nu toe een advies en geen afspraak. Dus daar hoef ik mij niet aan te houden. Helaas wordt dat vanaf 1 december anders en wordt de samenleving nog meer de duimschroeven aangedraaid.
quote:
Het dragen van een mondkapje is wél een aanvullend middel om het risico dat blijft bestaan af te dekken. Nu de epidemie oplaait, helpen alle kleine beetjes - zeker op plekken waar het moeilijk is de anderhalve meter afstand te houden."
Uit je eigen kassa stukje, helemaal niet, klopt dus niet.

Het punt is dat het grootste deel van de samenleving zich er al aan houdt en de verplichting is om de 4-elements onder ons er ook aan te krijgen.
pi_196423458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

Uit je eigen kassa stukje, helemaal niet, klopt dus niet.

Het punt is dat het grootste deel van de samenleving zich er al aan houdt en de verplichting is om de 4-elements onder ons er ook aan te krijgen.
Ik deed er best even over om te ontdekken wat de 4-elements onders ons zijn :')
  donderdag 26 november 2020 @ 16:33:14 #108
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196423464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Zucht. Vanuit je eigen bron: "Wel denken de wetenschappers dat de meeste mondmaskers bescherming bieden als iemand hoest of niest."

Fijn dat jouw soort volk er straks ook aan moet geloven.
Mijn soort volk :')

Volgens mij ken je mij niet, dus ik vind het knap dat je zo over mij kunt oordelen. Alsof het feit dat ik wat sceptischer sta in de discussie over mondkapjes mij tot een bepaalde bevolkingsgroep veroordeelt...

Bij niezen en hoesten moet dan wel iemand ongeveer bovenop je staan en recht in je smoel niezen, wil je besmet worden. In dat geval helpt het ja. Eerder zei het RIVM nog dat een buitenproportioneel aantal mensen in openbare ruimte een mondkapje moest dragen om één besmetting te voorkomen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196423475
Ik zie trouwens veel mensen met een mondkapje die moeten hoesten (maar vooral niezen) dat ding eerst afzetten....
  donderdag 26 november 2020 @ 16:34:17 #110
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196423480
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik deed er best even over om te ontdekken wat de 4-elements onders ons zijn :')
Het valt best aan te raden om 4-elements te zijn hoor. Heb niets te klagen. Behalve over mondkapjes dan :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196423490
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:34 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Het valt best aan te raden om 4-elements te zijn hoor. Heb niets te klagen. Behalve over mondkapjes dan :P
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk. :*
Ik draag overigens ook geen mondkapje als het niet verplicht is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2020 16:35:16 ]
  donderdag 26 november 2020 @ 16:45:12 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_196423619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Mijn soort volk :')

Volgens mij ken je mij niet,
Klopt, doch was één post meer dan genoeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_196423623
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik zie trouwens veel mensen met een mondkapje die moeten hoesten (maar vooral niezen) dat ding eerst afzetten....
Zie dat ook af en toe.Bang dat anders hun mondkapje vies wordt :+
Leipe shit ouwe
  donderdag 26 november 2020 @ 16:51:45 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196423683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 15:17 schreef Tarado het volgende:
Vandaag toch opvallend veel oudjes in de AH zonder mondkapje, nog niet eerder in die mate gezien sinds het advies, dat ze het snel mogen krijgen is dan toch wel mijn gedachte.
Snap ik, het is ook onzin natuurlijk. Dat weet Hugo zelf ook:


Kijk daarnaast eens hoe goed het in de landen met zo'n mondkapjes plicht gaat :')
Nee, dit is gewoon een onzinmaatregel.
  donderdag 26 november 2020 @ 16:53:05 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196423698
Zag trouwens vandaag een bericht van de sportschool:

per 1 december:

"Voor onze leden geldt dat bij binnenkomst en vertrek een mondkapje verplicht is. Tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen."

Wat is dit :') _O-
  donderdag 26 november 2020 @ 16:54:06 #116
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196423708
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt, doch was één post meer dan genoeg.
Alleen omdat ik tegen de verplichting ben om overal in de publieke ruimte binnen een mondkapje te dragen? Omdat ik vind dat mensen dat zelf mogen beslissen? Omdat ik tegen dwang vanuit de overheid ben?

En tot wat voor volk behoor ik dan? Wat zijn mijn andere standpunten? Ben wel benieuwd...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196423764
quote:
80s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:33 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik zie trouwens veel mensen met een mondkapje die moeten hoesten (maar vooral niezen) dat ding eerst afzetten....
Anders kan je het mondkapje niet nog een keer gebruiken hè :P
Als ik met mondkapje moet hoesten, hoest ik alsnog in mijn elleboog. Ik vind het een beetje vies als mensen niet eens hun hand voor hun mond houden, omdat ze toch een mondkapje op hebben.
pi_196423774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:54 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Alleen omdat ik tegen de verplichting ben om overal in de publieke ruimte binnen een mondkapje te dragen? Omdat ik vind dat mensen dat zelf mogen beslissen? Omdat ik tegen dwang vanuit de overheid ben?

En tot wat voor volk behoor ik dan? Wat zijn mijn andere standpunten? Ben wel benieuwd...
Ik ben het met je eens dat het een vorm van repressie is die nodig was geweest als ze vanaf het begin een advies hadden uitgevaardigd, dan was er ook niet een enorme discussie ontstaan over het nut van de kapjes.

Zo van, we weten niet of het werkt, maar je mag altijd een kapje opzetten.

Nu voelt het alsof ze nog even met een stijve piemel achter het bureau een verplichting hebben kunnen uitvaardigen om toch maar te laten zien dat ze repressie kunnen toepassen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 26 november 2020 @ 17:02:13 #119
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196423787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:

Wat is dit :') _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
een bericht van de sportschool

pi_196423802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
Zag trouwens vandaag een bericht van de sportschool:

per 1 december:

"Voor onze leden geldt dat bij binnenkomst en vertrek een mondkapje verplicht is. Tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen."

Wat is dit :') _O-
Welkom in de wereld van mondkapjesplicht.

We zetten een mondkapje op bij het naar binnenlopen op 1,5 meter met dezelfde mensen. En gaan daarna sporten met dezelfde mensen in dezelfde ruimte.

Doe normaal...

Symboolpolitiek.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 26 november 2020 @ 17:05:29 #121
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196423805
Bij m'n vriend bij het boulderen, moeten ze het mondkapje ook tijdens het klimmen ophouden.
Scheelt dat hij er weinig last van heeft.

Maar ik zou dat echt niet bij het sporten willen hebben. (al is de vraag in hoeverre je boulderen echt sport kan noemen :+ )
pi_196423809
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:05 schreef Cue_ het volgende:
Bij m'n vriend bij het boulderen, moeten ze het mondkapje ook tijdens het klimmen ophouden.
Scheelt dat hij er weinig last van heeft.

Maar ik zou dat echt niet bij het sporten willen hebben. (al is de vraag in hoeverre je boulderen echt sport kan noemen :+ )
Bij het sporten hoeft het niet, ik zou daar niet eens meer gaan sporten op die manier.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196423819
quote:
2s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:05 schreef Cue_ het volgende:
Bij m'n vriend bij het boulderen, moeten ze het mondkapje ook tijdens het klimmen ophouden.
Scheelt dat hij er weinig last van heeft.

Maar ik zou dat echt niet bij het sporten willen hebben. (al is de vraag in hoeverre je boulderen echt sport kan noemen :+ )
Gelukkig hoeven user @fetX en ik bij onze 'sport' geen mondkapje op :).
pi_196423916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:59 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Anders kan je het mondkapje niet nog een keer gebruiken hè :P
Als ik met mondkapje moet hoesten, hoest ik alsnog in mijn elleboog. Ik vind het een beetje vies als mensen niet eens hun hand voor hun mond houden, omdat ze toch een mondkapje op hebben.
Ik snap het, zou hetzelfde doen. Maar dan is het als plassen met je hand voor je piel (om dat voorbeeld maar te gebruiken). Dan spettert het alsnog.
  donderdag 26 november 2020 @ 17:15:57 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_196423918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:09 schreef _serial_ het volgende:

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
Zou je mij deze grafiek even kunnen uitleggen?
Dat is die van de GGD en totaal
  donderdag 26 november 2020 @ 17:16:28 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196423921
Hé maar het lek is boven toch? ca 4500 toch :o

Bijna hebben we het killervirus verslagen _O_ _O_
  donderdag 26 november 2020 @ 17:18:17 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196423943
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
Zag trouwens vandaag een bericht van de sportschool:

per 1 december:

"Voor onze leden geldt dat bij binnenkomst en vertrek een mondkapje verplicht is. Tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen."

Wat is dit :') _O-
Voldoen aan de wet vanwege de wet en zich niet willen branden aan betrokkenheid die mensen uitnodigt tot het overtreden daarvan.

//--//

Ongeveer elke winkel of publieksplaats zal een dergelijk bordbericht (moeten) gaan ophangen zodat zij hun taak "hebben" gedaan. Zoiets al dat wij dat herkennen van de restaurants die hun bezoekers moeten registreren.
We zullen in de komende tijd wel meer van dit absurdistische fratsen, uitwassen en Kafkaanse vormen zien.

In de achtergrond speelt bij een ondernemer mee dat anders een burgemeester als opperBOA hun tent anders kan sluiten omdat zij zich niet aan de maatregelen houden die van overheidswege mogelijk (lijken te) zijn geworden.
Dus stoor je niet aan het bericht, ga er ook zeker niet tegenin (je mag iemand immers niet oproepen de wet te overtreden) en trek de eigen noodzakelijke afweging.

In geval je door een BOA in functie onverhoopt wordt aangesproken, kan je duidelijk aangeven dat je op grond van je lichamelijke of geestelijke gesteldheid van dat moment; geen mondkapje verdraagt. Je hoeft daartoe aan ondeskundigen en onbevoegden geen verdere explicatie te geven. Mensen die je aanspreken op gedrag, kun je het beste negeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196424002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:53 schreef leolinedance het volgende:
Zag trouwens vandaag een bericht van de sportschool:

per 1 december:

"Voor onze leden geldt dat bij binnenkomst en vertrek een mondkapje verplicht is. Tijdens het sporten hoef je geen mondkapje te dragen."

Wat is dit :') _O-
Dit is je reinste nonsens. Wat een toneelstuk zeg. Wie kan dat nog serieus nemen. Maar goed we spelen het spelletje allemaal vrolijk mee.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 26 november 2020 @ 17:25:00 #129
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_196424022
Krijgen we toch de zombie apocalypse dit jaar nog? :o

https://www.theguardian.c(...)-denmark-coronavirus

quote:
Dead mink are rising from their graves in Denmark after a rushed cull over fears of a coronavirus mutation led to thousands being slaughtered and buried in shallow pits – from which some are now emerging.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_196424050
quote:
5s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:21 schreef Cue_ het volgende:
Misschien denk ik te simpel, maar dat plaatje van pissen met een broek aan of zonder broek legt toch ongeveer uit hoe wel/niet productief een mondkapje is?

Het helpt niet 100% maar wel een beetje bv bij niesen enzo. Of als je net wat dichter bij staat dat de meeste druppels/aerosolen/whatver je dan niet raken.
Terwijl zonder mondkapje dat wel (makkelijker) gebeurd.
Leuk zo'n vergelijking maar het helpt niet echt als iedereen alsnog 90% van de tijd, daar waar het júíst effectief zou kunnen zijn, geen broek aan heeft en alsnog alles en iedereen eronder pist.
I'll give you something to do
  donderdag 26 november 2020 @ 17:34:30 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196424119
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Leuk zo'n vergelijking maar het helpt niet echt als iedereen alsnog 90% van de tijd, daar waar het júíst effectief zou kunnen zijn, geen broek aan heeft en alsnog alles en iedereen eronder pist.
maar is dat zo dan die 90%, dat betwijfel ik toch wel
pi_196424125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:25 schreef chratnox het volgende:
Krijgen we toch de zombie apocalypse dit jaar nog? :o

https://www.theguardian.c(...)-denmark-coronavirus
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X
  donderdag 26 november 2020 @ 17:37:23 #133
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196424152
quote:
bron:: nu.nl 6 november 2020 17:25
De screening bij het bevolkingsonderzoek borstkanker zal vanwege personeelstekort voorlopig om de drie jaar in plaats van om de twee jaar plaatsvinden. Dat heeft staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) besloten, schrijft hij donderdag in een brief aan de Tweede Kamer
....
Hierbij speelt de coronapandemie een belangrijke rol, aldus de staatssecretaris. Het ziekteverzuim onder personeelsleden van het bevolkingsonderzoek borstkanker is hierdoor groter. Daarbij speelt mee dat laboranten thuis moeten blijven bij klachten, totdat een negatieve coronatest is afgelegd.
....
Bovendien beïnvloedt het 1,5 meter afstand houden de capaciteit aan vrouwen, die dagelijks gecontroleerd kunnen worden.
Te triest voor verdere verdere woorden omdat regels het enige doel lijken te zijn geworden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196424157
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar is dat zo dan die 90%, dat betwijfel ik toch wel
Thuis? Werk? Bij familie of andere informele setting? Daar draagt men eerder bij uitzondering een mondkap.
I'll give you something to do
  donderdag 26 november 2020 @ 17:38:38 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196424165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Thuis? Werk? Bij familie of andere informele setting? Daar draagt men eerder bij uitzondering een mondkap.
90% is dan zwaar overdreven
pi_196424199
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

90% is dan zwaar overdreven
Wat is daar overdreven aan? Ik denk dat de gemiddelde persoon momenteel maximaal een uurtje per dag zo'n ding opzet. Dan is 90% zonder eerder een understatement.
I'll give you something to do
  donderdag 26 november 2020 @ 17:44:34 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196424239
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat is daar overdreven aan? Ik denk dat de gemiddelde persoon momenteel maximaal een uurtje per dag zo'n ding opzet. Dan is 90% zonder eerder een understatement.
als je heel ver kan pissen wel ja
pi_196424496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:22 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit is je reinste nonsens. Wat een toneelstuk zeg. Wie kan dat nog serieus nemen. Maar goed we spelen het spelletje allemaal vrolijk mee.
Twinkle20 echt niet :N
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 november 2020 @ 18:36:19 #139
408813 crew  trein2000
pi_196424940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 14:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow.... :{
Nah.... hoef je je niet te vervelen tijdens de quarantainetijd! Gewoon wat onduidelijkheden erin gooien en je hebt wat aanspraak! :D :s)
Ik zou die lui echt geen anderhalf uur te woord staan. Ik bel zelf wel even rond.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196424965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zou die lui echt geen anderhalf uur te woord staan. Ik bel zelf wel even rond.
Nounou, niet zo onverschillig, Trein! :{w
Wie weet wat voor aardig vrouwtje je treft aan de foon! :P
pi_196425021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:02 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Twinkle20 echt niet :N
De meesten wel helaas.
In de sportschool heb ik liever geen discussie met de lui die er werken want zij kunnen er ook niets aan doen. Ze hebben er al wel te kennen gegeven het een achterlijke regel te vinden dus hoop dat ze het maar z'n gang laten gaan. Je mag er al niet in de kleedkamers dus je komt er omgekleed binnen en het is letterlijk 5 meter langs een balie lopen en dan ben je al 'in' de sportschool. En dan voor die 3 seconden zo'n ding op zeker :')
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 november 2020 @ 18:48:38 #142
408813 crew  trein2000
pi_196425089
Japie vanavond bij nieuwsuur.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_196425565
quote:
9s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Te triest voor verdere verdere woorden omdat regels het enige doel lijken te zijn geworden.
Als ik ergens we overtuigd ben dat mensen met klachten niet moeten gaan werken, is het wel bij deze onderzoeken. De dame die de foto’s moet maken, omhelst de dame waarvan een foto gemaakt moet worden vier maal nogal innig. Dat is wang tegen wang. Daar wil je niet iemand tussen hebben die besmettelijk is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196425586
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 17:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat is daar overdreven aan? Ik denk dat de gemiddelde persoon momenteel maximaal een uurtje per dag zo'n ding opzet. Dan is 90% zonder eerder een understatement.
Ik haal dat uurtje per dag niet. Maar ik zie dan ook verder weinig mensen, en thuis met mijn gezin is dan ook geen plaats voor een mondkapje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196425634
https://nos.nl/artikel/23(...)vaccinonderzoek.html

Jammer joh, de media die berichten over de groep die onderzocht is...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196425778
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Wat ook opvalt: van 13/11 tot nu is de weektoename met ruim 350 afgenomen, maar de netto daling is slechts 150 personen. De ligtijd is dus wel fors toegenomen, want eerst kwam dat vrij 1-op-1 overeen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_196425824
Helaas alle moties tegen de mondkapjes zijn verworpen.

We zullen er dus toch aan moeten geloven.

Tot iemand een succesvol proefproces aanhangig maakt natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 26 november 2020 @ 19:31:17 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196425864
Tja, als bedrijven denken voor doktertje te mogen spelen.....
quote:
bron: nu.nl 26nov20 14u39
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft twee bedrijven op de vingers getikt omdat ze de temperatuur van werknemers wilden meten. Volgens de waakhond overtraden de twee bedrijven, waaronder een multinational, hiermee de privacywetgeving, meldt de AP donderdag.
Ik kom/kwam dit vaker tegen waarbij bedrijven menen hun medewerkers te mogen bevragen over hun thuisstatus en eigen gezondheid, inclusief vroegen naar de inhoudelijke details.

Nu is oprechte belangstelling voor het welzijn van een medewerker een pluspunt ... dat echter niet mag worden gebruikt als be(ver)oordeling. Wanneer een werkgever gegronde reden heeft te twijfelen aan de geschiktheid, kan die de bedrijfsarts inschakelen.

Doet mij denken aan de geprezen methodes in Aziatische streken waar men het doodnormaal vindt dat iemands temperatuur ongevraagd wordt gemeten, bepoteld en bij weigering wordt getrakteerd op consequenties.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 26 november 2020 @ 19:33:43 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196425902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 18:48 schreef trein2000 het volgende:
Japie vanavond bij nieuwsuur.
JaapGod
  donderdag 26 november 2020 @ 19:34:11 #150
75556 erkel
back from Dagestan
pi_196425907
quote:
6s.gif Op donderdag 26 november 2020 16:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik vermoed, omdat dit "foutje" sws in het volle bijzijn van de EMA zal zijn gebeurd die immers direct meekijkt, dit wel "deskundig" wordt weggewerkt in de goedkeuring. Het voordeel van meekijken tijdens ontwikkeling is de specs en resultaten gelijk "goed" kunnen verwoord. Zoals "Bijwerking bij 1.5 dosis: geeft effectiviteitstoename van 70 naar 95%". Niets mis mee verder, ook omdat het immers wordt vermeld.

Verder is het gebruikelijk dat medicijnen/vaccins ook onverwacht, andere werkingen hebben. De meeste ontwikkelingen zijn onverwachte bijvangsten. Het enig dat (vroeger dan) hoefde te gebeuren was/is het onderzoek opnieuw doen met de aanvulling dat bijwerking een werking is geworden. Denk bv aan behandeling waar o.a. Dexamethason en (wel retedure) Tocilizumab die beide voor flinke behandelverbeteringen kan zorgen omdat ze het immuunsysteem(reacties op verschillend wijze) onderdrukken.
Waarom vergelijk je medicijnen met vaccins? De werking ervan is compleet verschillend en ook de opbouw.
Weisst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')