abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196256710
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
  zondag 15 november 2020 @ 15:44:26 #2
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196256753
twitter

Orange Man concedes! :D
pi_196256757
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De uitslag spreekt voor zich.
Nee, echt niet. Jij maakt een specifieke claim over die uitslag en komt geen enkele keer met een onderbouwing. Dat komt voornamelijk omdat de uitslag juist niet voor zich spreekt. Dat is waar we het over hebben. Dus kun je nog één keer proberen om je bewering te staven?
pi_196256782
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Jij maakt een specifieke claim over die uitslag en komt geen enkele keer met een onderbouwing. Dat komt voornamelijk omdat de uitslag juist niet voor zich spreekt. Dat is waar we het over hebben. Dus kun je nog één keer proberen om je bewering te staven?
Jij accepteert de uitslag sowieso niet dus wat ik ook aandraag, het zal geen indruk maken.

De uitslag spreekt voor zich. Dat is waar je het mee kan doen.
  zondag 15 november 2020 @ 15:48:12 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196256803
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196256859
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jij accepteert de uitslag sowieso niet dus wat ik ook aandraag, het zal geen indruk maken.

Misschien is het beter als je ik je alleen laat in je eigen wereldje, wat ik zeg schijnt op geen enkele manier binnen te komen. Veel succes met het bevechten van je stropopjes :)
  zondag 15 november 2020 @ 15:53:18 #7
323876 michaelmoore
pi_196256884
Trump geeft toe dat Biden gewonnen heeft

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196256886
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien is het beter als je ik je alleen laat in je eigen wereldje, wat ik zeg schijnt op geen enkele manier binnen te komen. Veel succes met het bevechten van je stropopjes :)
:?

Nogmaals: Republikeinen krijgen meer zetels in de senaat maar toch verliest hun zittende president. Dan is het duidelijk: men heeft tegen Trump gestemd.

Als je denkt dat het niet zo is, dan kom je maar met bewijzen.
pi_196256961
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

:?

Nogmaals: Republikeinen krijgen meer zetels in de senaat maar toch verliest hun zittende president. Dan is het duidelijk: men heeft tegen Trump gestemd.

Democraten verloren dik in 2010 maar toch werd Obama in 2012 weer makkelijk president. Maar de partij als geheel won niet op dezelfde manier in 2012. En in 2014 werden ze ook weer weggevaagd waardoor Obama vleugellam werd gemaakt.

Hebben mensen dus tegen Obama gestemd?

Daarnaast zit je er naast wat betreft de komende Senaat, de Republikeinen zullen waarschijnlijk op netto -1 zetel uitkomen.
pi_196257087
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Democraten verloren dik in 2010 maar toch werd Obama in 2012 weer makkelijk president. Maar de partij als geheel won niet op dezelfde manier in 2012. En in 2014 werden ze ook weer weggevaagd waardoor Obama vleugellam werd gemaakt.

Daarnaast zit je er naast wat betreft de komende Senaat, de Republikeinen zullen waarschijnlijk op netto -1 zetel uitkomen.
-1 zetel is tegenover de afgang van Trump nog best een succesje te noemen.
pi_196257098
:)
  zondag 15 november 2020 @ 16:07:19 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196257106
quote:

[..]

In Wisconsin hebben 9.000 mensen meer gestemd op de R senator. In Georgia hebben zelfs bijna 1000 mensen meer op Perdue(!) gestemd dan op Trump. En dit zie je op meer plekken, Meer stemmen op de republikeinse kandidaat dan op Trump.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196257262
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

In Wisconsin hebben 9.000 mensen meer gestemd op de R senator. In Georgia hebben zelfs bijna 1000 mensen meer op Perdue(!) gestemd dan op Trump. En dit zie je op meer plekken, Meer stemmen op de republikeinse kandidaat dan op Trump.
Oh absoluut. Maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat er straks twee Republikeinse senatoren zijn uit Georgia terwijl Biden de staat won. Ik denk simpelweg dat de keiharde conclusies die er getrokken worden niet zomaar uit de gegevens blijken.
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 16:44:58 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196257616
quote:

[..]

Huh nee, juist tegen Romney, net als nu tegen Trump. Dat betekent dus dat mensen op Obama als president hebben gestemd maar 'down the ticket' op Republikeinen voor Senaat/Huis.
Net als nu dus mensen op Biden hebben gestemd terwijl ze tegelijkertijd voor een Republikeinse senator/representative hebben gestemd.
'Split ticket' noemen ze dat, Amerikanen gaan er al gauw vanuit dat mensen 'volledig blauw' of 'volledig rood' stemmen, maar niet dus.
Fuck the EBU.
  zondag 15 november 2020 @ 16:49:44 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196257676
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh absoluut. Maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat er straks twee Republikeinse senatoren zijn uit Georgia terwijl Biden de staat won. Ik denk simpelweg dat de keiharde conclusies die er getrokken worden niet zomaar uit de gegevens blijken.
De stelling was dat veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd. Daar word geen keiharde conclusie in genomen. Of het van invloed is geweest weet ik ook niet, ik gok dat er nog boeken vol worden geschreven over dit onderwerp.

Maar de stelling dat er veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd lijkt me niet helemaal vreemd over komen. Maar zijn het er meer als bij vorige verkiezingen? Heeft het invloed gehad? Was het bewust, of is het net als hier dat je VVD stemt in de gemeente en D66 in de provincie?

Maar het is zeker geen vreemde stelling dat er mensen zijn die op Biden hebben gestemd omdat ze het niet zien zitten om weer 4 jaar Trump aan te zien, en een deel daarvan is Republikeins.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196257877
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:44 schreef Moira het volgende:

[..]

Huh nee, juist tegen Romney, net als nu tegen Trump. Dat betekent dus dat mensen op Obama als president hebben gestemd maar 'down the ticket' op Republikeinen voor Senaat/Huis.
Net als nu dus mensen op Biden hebben gestemd terwijl ze tegelijkertijd voor een Republikeinse senator/representative hebben gestemd.
'Split ticket' noemen ze dat, Amerikanen gaan er al gauw vanuit dat mensen 'volledig blauw' of 'volledig rood' stemmen, maar niet dus.
En dus niet uniek voor Trump.
pi_196257893
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

De stelling was dat veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd. Daar word geen keiharde conclusie in genomen.
Wel door de betreffende poster, maar goed. Die kunnen we vanaf nu gewoon negeren :)

De rest van je post klopt. Ik vind alleen het idee dat Trump makkelijk had kunnen winnen door zich anders te gedragen gewoon niet te onderbouwen.
pi_196257904
Ik was enorm opgelucht dat Biden won. Niettemin hebben nog altijd 72 miljoen Amerikanen op Trump gestemd.
Ondanks 4 jaar van vette leugens, openlijke minachting van de Trias Politica, het publiekelijk honen van andersdenkenden, het dwepen met dictators en het weglachen van een gevaarlijk virus.

Ik vrees dat de straks 78-jarige Joe Biden voor een onmogelijke taak gesteld wordt, om de 'wonden te helen'.

Overigens: wanneer wordt normaliter de uitslag van de verkiezingen door het Congres bekrachtigd?
2 weken voor de inauguratie van de nieuwe president?

Het zou mij niet verbazen dat Trump dan zijn ontslag indient, en dan neemt Pence voor een korte periode de boel over. Hij geeft Trump een presidentieel pardon, zodat hij de bak niet inhoeft, en dan kan the most stable genius op de 7th hole gaan overdenken of hij het in 2024 nog eens gaat proberen. Of dat er een ander uit zijn 'kamp' naar voren moet worden geschoven. Er zijn genoeg gegadigden; de vraag is of ze in dezelfde mate zo'n grote massa kunnen mobiliseren.

De Tea Party lag al dwars binnen de GOP toen John McCain het ging opnemen tegen Obama. Dat was dus in 2008. 12 jaar geleden inmiddels.
Ik geloof nooit dat die rechtse opleving, inclusief het benadrukken van verschillen in plaats van overeenkomsten, in 4 jaar gaat verdwijnen. En als Biden er niet in slaagt om de Verenigde Staten weer meer 'verenigd' te krijgen, dan worden de Democraten daar in 2024 weer op afgerekend. Volgens mij is deze carrousel nog lang niet uitgedraaid. Helaas.
Ik doe het ff rustig aan.
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 17:09:57 #19
288245 crew  Moira
pi_196257931
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dus niet uniek voor Trump.
Huh dat suggereert toch ook niemand?
Fuck the EBU.
pi_196258000
Nu weer eens Cuomo , loud en clear! via twitter.
pi_196258181
Poohpooh...dat was een stevige speech! _O_
pi_196258255
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:09 schreef Moira het volgende:

[..]

Huh dat suggereert toch ook niemand?
Jawel. Er wordt gezegd dat mensen tegen Trump stemden onder andere vanwege zijn onpresidentiële gedrag.
pi_196258321
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 17:26 schreef AnneX het volgende:
Poohpooh...dat was een stevige speech! _O_
Nog ergens terug te zien?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_196258323
twitter

Niet gerealiseerd: zolang zg. illegalen niet zijn geregistreerd, zal het virus “onder ons” blijven. Die zijn bang om uitgezet te worden als zij een vaccin willen hebben.
Dus bereik je never bescherming voor de gemeenschap.
De laatste 5 minuten waren ...stevig.

Blijkbaar ben ik niet de enige, die er zo overdenkt.
“ A brilliant speech....
Spoken with passion”
pi_196258397
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 17:35 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Niet gerealiseerd: zolang zg. illegalen niet zijn geregistreerd, zal het virus “onder ons” blijven. Die zijn bang om uitgezet te worden als zij een vaccin willen hebben.
Dus bereik je never bescherming voor de gemeenschap.
De laatste 5 minuten waren ...stevig.

Blijkbaar ben ik niet de enige, die er zo overdenkt.
“ A brilliant speech....
Spoken with passion”
Mooi, even rustig voor zitten
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_196258581
Uitgebreide analyse van de polarisatie in de VS door Pew:
https://www.pewresearch.o(...)ts-political-divide/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 18:20:25 #27
288245 crew  Moira
pi_196259203
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jawel. Er wordt gezegd dat mensen tegen Trump stemden onder andere vanwege zijn onpresidentiële gedrag.
Dat is toch ook zo? Net als dat er in 2012 mensen tegen Romney stemden (en verder wel rood) vanwege redenen waarom ze Romney als ongeschikt zagen?

Ik zie verder niemand claimen dat split-ticket stemmen iets uitzonderlijks is hoor.
Fuck the EBU.
pi_196259242
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:20 schreef Moira het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Net als dat er in 2012 mensen tegen Romney stemden (en verder wel rood) vanwege redenen waarom ze Romney als ongeschikt zagen?

Ik zie verder niemand claimen dat split-ticket stemmen iets uitzonderlijks is hoor.
Laat maar, je hebt niet opgelet en dit gaat nergens heen :)
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 18:27:22 #29
288245 crew  Moira
pi_196259386
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Laat maar, je hebt niet opgelet en dit gaat nergens heen :)
Ik reageer op wat ik hier en in het vorige topic zie staan, dacht misschien kan ik je ff helpen begrijpen wat de ander zegt, maar hoeft niet hoor :)
Fuck the EBU.
  zondag 15 november 2020 @ 18:32:06 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196259497
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niemand zegt dat dat uniek voor Trump is. En er zijn uiteraard kiezers die "tegen de ander" stemmen in een (feitelijk) 2-partijenstelsel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196260678
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:55 schreef Monolith het volgende:
Uitgebreide analyse van de polarisatie in de VS door Pew:
https://www.pewresearch.o(...)ts-political-divide/
Wat ik mis in dit stuk, zijn de grote verschillen tussen 'urban' en 'rural', tussen stad en platteland.
(Overigens is de USA ook daarin niet uniek.)

Grote steden zijn gemoderniseerd, draaien op de moderne en digitale economie, en de bewoners willen meer klimaatbewust en milieuvriendelijk leven.
Op het platteland (het 'heartland' in de VS) krijgen/kregen ouderwetse industrieën en landbouw het steeds moeilijker, juist door al die veranderingen en strengere regels.
Dat zorgt voor een tweedeling, en degenen die achterblijven klampen zich vast aan de politici die hun betere tijden beloven en zeggen dat al die moderniseringen en klimaatgerelateerde oplossingen voor industrie en landbouw bullshit zijn. Als Biden voor die laatste groep geen redelijke alternatieven ophoest, dan heb je ze in 4 jaar tijd niet teruggewonnen. Je kunt wel zeggen dat je aan milieu en klimaat ook veel geld kunt verdienen (en dat is waar), maar lullig genoeg worden veel van die moderne technologieën vanuit de 'urban' wereld geïnitieerd. En dus blijven de grote verdiensten (plus de aansluiting) voor de 'rural' regio's uit. Waardoor de tweedeling gehandhaafd blijft.
pi_196260857
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 19:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Wat ik mis in dit stuk, zijn de grote verschillen tussen 'urban' en 'rural', tussen stad en platteland.
(Overigens is de USA ook daarin niet uniek.)

Grote steden zijn gemoderniseerd, draaien op de moderne en digitale economie, en de bewoners willen meer klimaatbewust en milieuvriendelijk leven.
Op het platteland (het 'heartland' in de VS) krijgen/kregen ouderwetse industrieën en landbouw het steeds moeilijker, juist door al die veranderingen en strengere regels.
Dat zorgt voor een tweedeling, en degenen die achterblijven klampen zich vast aan de politici die hun betere tijden beloven en zeggen dat al die moderniseringen en klimaatgerelateerde oplossingen voor industrie en landbouw bullshit zijn. Als Biden voor die laatste groep geen redelijke alternatieven ophoest, dan heb je ze in 4 jaar tijd niet teruggewonnen. Je kunt wel zeggen dat je aan milieu en klimaat ook veel geld kunt verdienen (en dat is waar), maar lullig genoeg worden veel van die moderne technologieën vanuit de 'urban' wereld geïnitieerd. En dus blijven de grote verdiensten (plus de aansluiting) voor de 'rural' regio's uit. Waardoor de tweedeling gehandhaafd blijft.
Daar gaat het stuk dan ook helemaal niet over. Het is geen demografische analyse. Maar dan nog gaat deze karikatuur over de urban en rural divide voorbij aan het feit dat die scheiding ook veel overlap vertoont met andere demografische kenmerken als etniciteit en leeftijd.

Zo'n grote rol spelen landbouw en industrie ook helemaal niet op de Amerikaanse banenmarkt. De "noeste arbeider" is een imago appelerend aan mijnwerkers, metaalbewerkers en ga zo maar door, maar de dienstensector is al decennia veel groter.
pi_196261154
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar gaat het stuk dan ook helemaal niet over. Het is geen demografische analyse. Maar dan nog gaat deze karikatuur over de urban en rural divide voorbij aan het feit dat die scheiding ook veel overlap vertoont met andere demografische kenmerken als etniciteit en leeftijd.

Zo'n grote rol spelen landbouw en industrie ook helemaal niet op de Amerikaanse banenmarkt. De "noeste arbeider" is een imago appelerend aan mijnwerkers, metaalbewerkers en ga zo maar door, maar de dienstensector is al decennia veel groter.
Het is niet alleen een demografische analyse, maar ook een economische. (En het is zeker geen karikatuur. Die minachtende karakterisering zou voor veel mensen die de tweedeling voelen wel eens een reden kunnen zijn om populistisch te stemmen.) Juist het gegeven dat landbouw en industrie een sterk afnemende rol zijn gaan spelen op de Amerikaanse banenmarkt, is volgens mij een oorzaak van de tweedeling. Dat is niet iets wat sinds kort is ontstaan. Voor de generatie na de 'noeste arbeider' is, in de rural areas, geen redelijk alternatief gekomen, want de dienstensector draait vooral op volle toeren in de stedelijke gebieden (een enkele uitzondering daargelaten). Dus het terugdraaien van de tijd, de terugkeer van de oude glorie, zoals figuren als Trump dat beloven, klinkt de mensen daar als muziek in de oren. Voor deze mensen is iemand als Alexandria Ocasio-Cortez zo'n beetje de verpersoonlijking van Het Kwaad zelve. Zij vertegenwoordigt bij uitstek een beweging die voortkomt uit de 'stedelijke' wereld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 15-11-2020 20:09:30 ]
pi_196261520
Trump heeft de tweedeling niet veroorzaakt. Hij heeft hem uitgebuit. Veel meer dan andere conservatieve Republikeinen. En, met zijn valse retoriek, heeft hij de tweedeling (op zijn minst gevoelsmatig), nog veel groter gemaakt.

Ik ben totaal geen financieel-economisch specialist, maar ik heb een gozer gevonden die misschien beter kan uitleggen wat ik zojuist probeer(de) te zeggen.
Samengevat is, wat hij beweert, datgene waar ik ook 'bang' voor ben. Namelijk dat het een nagenoeg onmogelijke taak wordt om de tweedeling tussen 'urban' en 'rural' weer recht te trekken.

https://www.yahoo.com/fin(...)ation-183613655.html
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:08:07 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196261528
Die arrogantie van de plattelandsbewoner zie je ook in Europa. "Ik kan niet meedoen, DUS moet de stadsmens oprotten!"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196261573
Trump is in geen maanden bij een Covid-overleg geweest, diverse staten scherpen de regels aan en worden wanhopig, 25 staten met recordopnamen in ziekenhuizen, die aan hun maximumcapaciteit zitten.

Trump riep de afgelopen maanden dat je na 3 november niets meer over Covid zou horen ( niet waar, itt Hunters laptop) en hier beweerde gisteren ook iemand dat je sinds de verkiezingen bijna niet meer over Covid hoorde of zag.

Fauci vergelijkt de transitie met het overgeven van een stokje bij estafette, en wil wel met het team van Biden gaan samenwerken, vindt Ron Klain een excellente keuze, heeft al prima met hem samengewerkt tijdens de ebola-uitbraak.
pi_196261580
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:08 schreef Ulx het volgende:
Die arrogantie van de plattelandsbewoner zie je ook in Europa. "Ik kan niet meedoen, DUS moet de stadsmens oprotten!"
In feite voed je met zo'n opmerking alleen maar de tweedeling.
Want het is inderdaad niet alleen een tweedeling die in de USA wordt gevoeld.

Het is niet voor niets dat vele plattelandsregio's kampen met krimp.
pi_196261584
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:27 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik reageer op wat ik hier en in het vorige topic zie staan, dacht misschien kan ik je ff helpen begrijpen wat de ander zegt, maar hoeft niet hoor :)
Goed bedoeld maar 'de ander' zegt iets zonder het te onderbouwen en wordt dan persoonlijk en gaat stropoppen aanvallen. Dan gaat het natuurlijk van de rails:)
  zondag 15 november 2020 @ 20:15:50 #39
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_196261632
Is Giuliani al met het overweldigende bewijs op de proppen gekomen? Dacht dat hij het afgelopen donderdag zou presenteren?
  zondag 15 november 2020 @ 20:17:40 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196261662
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:15 schreef RichardHammond het volgende:
Is Giuliani al met het overweldigende bewijs op de proppen gekomen? Dacht dat hij het afgelopen donderdag zou presenteren?
Stond op hunter's laptop in dezelfde map als waar de stukken voor Obamagate en het Healthcare plan instonden.
pi_196261680
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:15 schreef RichardHammond het volgende:
Ik denk dat het daar niet eens om gaat.
Het is gewoon de bedoeling dat minstens 72 miljoen Amerikanen de komende 4 jaar blijven geloven dat Joe Biden een 'illegale' president is. En iedere miljoentje dat ze erbij kunnen krijgen is meegenomen, voor om het even welke Republikeinse kandidaat van 2024. Dus blijft die kop van Giuliani nog wel even in beeld, vrees ik, al dan niet met zijn hand in de broek.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:21:09 #42
3928 Ulx
pi_196261713
Een snowflake zet de cancelculture in om een safespace te krijgen wegens zijn butthurt en gekwetste gevoelens.

twitter

Of is dit anders?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 15 november 2020 @ 20:22:57 #43
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_196261731
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Stond op hunter's laptop in dezelfde map als waar de stukken voor Obamagate en het Healthcare plan instonden.
Ah, over twee weken dus.

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik denk dat het daar niet eens om gaat.
Het is gewoon de bedoeling dat minstens 72 miljoen Amerikanen de komende 4 jaar blijven geloven dat Joe Biden een 'illegale' president is. En iedere miljoentje dat ze erbij kunnen krijgen is meegenomen, voor om het even welke Republikeinse kandidaat van 2024. Dus blijft die kop van Giuliani nog wel even in beeld, vrees ik, al dan niet met zijn hand in de broek.
Kan je weleens gelijk in hebben, maar het is een ronduit vervelend en gevaarlijk spelletje.
pi_196261776
twitter

Ik ga dit toch missen, denk ik......
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:25:37 #45
3928 Ulx
pi_196261786
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]

In feite voed je met zo'n opmerking alleen maar de tweedeling.
Want het is inderdaad niet alleen een tweedeling die in de USA wordt gevoeld.

Het is niet voor niets dat vele plattelandsregio's kampen met krimp.
De plattelander zegt "jij moet oprotten" en als een stadsmens daar iets over zegt voedt dat de tweedeling? Dat is lekker makkelijk.
pi_196261822
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:21 schreef Ulx het volgende:
Een snowflake zet de cancelculture in om een safespace te krijgen wegens zijn butthurt en gekwetste gevoelens.

[ twitter ]

Of is dit anders?
Dit is fok _O-
pi_196261928
Trump die al maanden de corona-taskforce-vergaderingen niet bezoekt. Weigert krachtig leiding te nemen in deze crisis. Valt hij strafrechterlijk of civielrechterlijk aan te klagen voor het verzuimen de volksgezondheid te onderhouden?
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:34:54 #48
3928 Ulx
pi_196261934
Perdue wil niet nog een keer op zijn sodemieter krijgen van Ossoff.

twitter
pi_196261955
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

De plattelander zegt "jij moet oprotten" en als een stadsmens daar iets over zegt voedt dat de tweedeling? Dat is lekker makkelijk.
De 'plattelander' zegt helemaal niet "jij moet oprotten."
Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
Het is juist omgekeerd: ze voelen zich vaak genoodzaakt om zelf naar de stad te verkassen. Als het ze tenminste lukt om hun huis te verkopen, want in die economisch steeds minder aantrekkelijke regio's wil geen mens nog een huis kopen, behalve een enkele pensionado hier en daar. Dus is dat lang niet voor iedereen weggelegd. Het enige dat ze willen is dat ze, in economisch opzicht, weer aansluiting krijgen bij de stedelijke regio's. En, qua inkomsten, aansluiting krijgen bij wat de 'stadsmens' verdient. Want dat gat is, in veel landen, de laatste 20 tot 25 jaar flink groter geworden.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:37:20 #50
3928 Ulx
pi_196261991
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
Trump die al maanden de corona-taskforce-vergaderingen niet bezoekt. Weigert krachtig leiding te nemen in deze crisis. Valt hij strafrechterlijk of civielrechterlijk aan te klagen voor het verzuimen de volksgezondheid te onderhouden?
Je zou kunnen beweren dat hij hiermee zijn ambtseed breekt, en dat hij daarmee dus meineed gepleegd heeft.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:39:42 #51
3928 Ulx
pi_196262041
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het is juist omgekeerd: ze voelen zich vaak genoodzaakt om zelf naar de stad te verkassen. Als het ze tenminste lukt om hun huis te verkopen, want in die economisch steeds minder aantrekkelijke regio's wil geen mens nog een huis kopen, behalve een enkele pensionado hier en daar. Dus is dat lang niet voor iedereen weggelegd. Het enige dat ze willen is dat ze, in economisch opzicht, weer aansluiting krijgen bij de stedelijke regio's. En, qua inkomsten, aansluiting krijgen bij wat de 'stadsmens' verdient. Want dat gat is, in veel landen, de laatste 20 tot 25 jaar flink groter geworden.
Maar de plattelander kiest constant op partijen die die tweedeling laten vergroten. Moet de stadsmens dan medelijden met die mensen gaan voelen?
pi_196262105
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Los daarvan: tweedeling ontstaat doorgaans van 2 kanten.
Dus als je, in reactie op een opmerking "oprotten", zelf ook "oprotten" zegt, los je geen enkele tweedeling op. Je maakt hem alleen maar groter.

Zeker voor een bestuurder of politicus zou het verstandiger zijn om uit te vinden waarom de opmerking "oprotten" gemaakt wordt. Alleen dan kun je het probleem oplossen, of ontkrachten met argumenten. Helaas vertikken veel politici dat, omdat een dergelijke houding hun stemmen kan kosten bij hun eigen fanatieke achterban.

Joe Biden wil de tweedeling oplossen. Daarom zou het onverstandig zijn om, zoals Hillary Clinton dat deed, neerbuigend te doen over Trump-aanhangers. Dat maakt de zaak er alleen maar slechter op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 15-11-2020 21:27:30 ]
pi_196262242
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar de plattelander kiest constant op partijen die die tweedeling laten vergroten. Moet de stadsmens dan medelijden met die mensen gaan voelen?
Ze kiezen in de eerste plaats op een partij waarvan ze denken dat die hun problemen serieus neemt. Dat doen trouwens alle mensen.
En ten tweede: wat zou er mis zijn met compassie? Is dat een smerig gevoel?

Overigens: ga in Nederland de uitslagen van de laatste jaren eens bekijken. Waar denk je dat de populistische partijen de meeste stemmen hebben vergaard? Op het platteland of in de stad?
In welke gebieden/provincies zitten de meeste vertegenwoordigers van die populistische partijen in gemeenteraden en Gedeputeerde Staten?
Op het platteland of in de Randstad?

Je begrijpt wellicht dat dit grotendeels retorische vragen zijn.

Dat is dan tenminste nog een verschil tussen NL en de USA: dat veel plattelanders in ons land die populisten tamelijk nuchter als "praatjesmakers" beschouwen. (Uitzonderingen uiteraard daargelaten.)
pi_196262257
En Biden word neergezet als een anti brexiteer.

De reacties onder het artikel waar de tweet naar linkt geven hoop.
twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_196262326
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dus als je, in reactie op een opmerking "oprotten", zelf ook "oprotten" zegt, los je geen enkele tweedeling op. Je maakt hem alleen maar groter.

Zeker voor een bestuurder of politicus zou het verstandiger zijn om uit te vinden waarom de opmerking "oprotten" gemaakt komt. Alleen dan kun je het probleem oplossen, of ontkrachten met argumenten. Helaas vertikken veel politici dat, omdat een dergelijke houding hun stemmen kan kosten bij hun eigen fanatieke achterban.

Joe Biden wil de tweedeling oplossen. Daarom zou het onverstandig zijn om, zoals Hillary Clinton dat deed, neerbuigend te doen over Trum-aanhangers. Dat maakt de zaak er alleen maar slechter op.
Ik geloof ook niet dat Biden dat doet, maar een gemakkelijke taak heeft hij niet.
Zeker niet als rechts vol tegen hem in gaat.
pi_196262572
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Wat betreft de situatie in Amerika is dat niet het geval. De tweedeling is vooral veroorzaakt en gevoed door Trump en de Republikeinse partij.
pi_196262717
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 20:50 schreef bedachtzaam het volgende:
En Biden word neergezet als een anti brexiteer.

De reacties onder het artikel waar de tweet naar linkt geven hoop.
[ twitter ]
Grappig dat ze daar nu pas achterkomen, het was Biden die de boodschap overbracht dat het VK achteraan de rij zou staan na Brexit toen hij nog VP was en Biden die enige weken geleden nog heel duidelijk uitspraak geen enkele inbreuk op het GVA toe te staan.

En ja, als het VK een handelsovereenkomst met de VS wil en voor het gemak even vergeet dat het GVA door de EU en de VS gegarandeert wordt dan hebben ze een probleem met Biden en Brexit. Maar dat was ze toch echt wel al in 2016 vertelt.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 21:16:37 #58
3928 Ulx
pi_196262735
twitter

Lekker figuur wel.
pi_196262786
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ze kiezen in de eerste plaats op een partij waarvan ze denken dat die hun problemen serieus neemt. Dat doen trouwens alle mensen.
En ten tweede: wat zou er mis zijn met compassie? Is dat een smerig gevoel?

Overigens: ga in Nederland de uitslagen van de laatste jaren eens bekijken. Waar denk je dat de populistische partijen de meeste stemmen hebben vergaard? Op het platteland of in de stad?
In welke gebieden/provincies zitten de meeste vertegenwoordigers van die populistische partijen in gemeenteraden en Gedeputeerde Staten?
Op het platteland of in de Randstad?

Je begrijpt wellicht dat dit grotendeels retorische vragen zijn.

Dat is dan tenminste nog een verschil tussen NL en de USA: dat veel plattelanders in ons land die populisten tamelijk nuchter als "praatjesmakers" beschouwen. (Uitzonderingen uiteraard daargelaten.)
Bedankt voor het verwoorden van deze punten. Het is bizar dat men nog steeds zulke bizar domme dingen probeert te zeggen als de post waar je op reageerde.
pi_196262835
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat betreft de situatie in Amerika is dat niet het geval. De tweedeling is vooral veroorzaakt en gevoed door Trump en de Republikeinse partij.
Wat mij betreft is dit ten dele onjuist.
Niet veroorzaakt, wel gevoed.
Grotendeels voor eigen politiek gewin.
pi_196262844
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Amerika verkeert al jaren in een koude burgeroorlog, hoorde ik vandaag iemand zeggen. En in plaats van naar verbinding te zoeken en eenheid te krijgen spuit Trump er geregeld wat benzine bij, zei die persoon.
Ik vond “koude burgeroorlog” wel raak getroffen.
pi_196262909
Als ik dan kijk naar de verkiezingen in Georgia, dan zie ik toch vooral Democraten met plannen en Republikeinen die "Socialisme!!!!!" schreeuwen:
https://www.politico.com/(...)e-health-care-436534

Ik zie nou niet echt een hautaine stedelijke houding jegens "het platteland".
pi_196262948
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:27 schreef Monolith het volgende:
Als ik dan kijk naar de verkiezingen in Georgia, dan zie ik toch vooral Democraten met plannen en Republikeinen die "Socialisme!!!!!" schreeuwen:

Het platteland...oh, je bedoelt de "welfare queens"? ;)
pi_196263022
quote:

Onder bepaalde groeperingen werkt de boodschap om ergens tegen te zijn beter dan ergens voor te zijn, dat is ook wel gebleken tijdens de verkiezingen. Het is vooral een strategie.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 21:39:04 #65
3928 Ulx
pi_196263087
twitter

Ik ben benieuwd of McConnell de realiteit, dus het verlies van Trump, kan accepteren.
pi_196263135
quote:

Het woord 'hautain' is ook helemaal niet op zijn plaats.
Het is een ontwikkeling die niet bewust 'hautain' of 'neerbuigend' of 'gemeen' is bedoeld.
Het is ook niet een ontwikkeling waarvan politiek links dan wel politiek rechts 'schuld' aan heeft.
Het is een verandering in de maatschappij, zoals veranderingen al eeuwenlang plaatsvinden.
En deze verandering is sowieso geen ontwikkeling die in 2016 of 2020 pas een rol is gaan spelen.

I.c. Georgia: het is dan ook opvallend dat juist daar de Democraten het verhoudingsgewijs goed hebben gedaan. Daar hebben ze wellicht goed naar de mensen geluisterd. Plus dat Atlanta flink aan het groeien is en dat Georgia in zijn geheel meer is 'geürbaniseerd'. Ik geef toe: ik doe hier een gok, hoewel ik op NBC News in de verkiezingsnacht wel meegekregen heb dat de steden in Georgia (en ook in Arizona) het economisch goed doen, dat er goede banen zijn voor goed opgeleide mensen en dat er daarom misschien meer tevredenheid is dan in andere zuidelijke en 'heartland' staten. En daardoor is het geschreeuw van Trump daar minder relevant geworden.
pi_196263153
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ik ben benieuwd of McConnell de realiteit, dus het verlies van Trump, kan accepteren.
Natuurlijk kan hij dat, wat McConnell nu doet is Trump paaien voor de laatste zaken die Trump nog kan/moet regelen voor de RNC.
pi_196263265
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Natuurlijk kan hij dat, wat McConnell nu doet is Trump paaien voor de laatste zaken die Trump nog kan/moet regelen voor de RNC.
Trump en/of zijn makkers gaan de GOP sowieso niet met rust laten de komende 4 jaar. Daarom wellicht schijten veel Republikeinen nog steeds in hun broek. Omdat ze gezien hebben dat Trump landelijk nog zoveel aanhang heeft, ondanks zijn ernstige onderschatting van het Corona-gevaar, met alle pijnlijke gevolgen van dien.
En McConnell heeft ook altijd al dwarsgelegen tegen de plannen van beide Obama-regeringen. Zijn persoonlijke relatie met Biden schijnt vrij goed te zijn, maar hij gaat alleen maar tegenwerken, daarvan ben ik overtuigd. Alles om de regering-Biden te laten mislukken. De keiharde tweedeling in het Congres blijft, zo vrees ik, grotendeels bestaan. En McConnell is nu alvast begonnen met de hakken (weer) in het zand te zetten.
pi_196263285
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:50 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Trump en/of zijn makkers gaan de GOP sowieso niet met rust laten de komende 4 jaar. Daarom wellicht schijten veel Republikeinen nog steeds in hun broek. Omdat ze gezien hebben dat Trump landelijk nog zoveel aanhang heeft, ondanks zijn ernstige onderschatting van het Corona-gevaar, met alle pijnlijke gevolgen van dien.
En McConnell heeft ook altijd al dwarsgelegen tegen de plannen van beide Obama-regeringen. Zijn persoonlijke relatie met Biden schijnt vrij goed te zijn, maar hij gaat alleen maar tegenwerken, daarvan ben ik overtuigd. Alles om de regering-Biden te laten mislukken. De keiharde tweedeling in het Congres blijft, zo vrees ik, grotendeels bestaan. En McConnell is nu alvast begonnen met de hakken (weer) in het zand te zetten.
Oh ja, in dat opzicht zal er niets veranderen bij McConnell maar Biden niet erkennen zal hij niet aan beginnen, denk ik. En zolang McConnell de Senaat in handen houdt blijft hij heel erg machtig.
pi_196263353
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh ja, in dat opzicht zal er niets veranderen bij McConnell maar Biden niet erkennen zal hij niet aan beginnen, denk ik. En zolang McConnell de Senaat in handen houdt blijft hij heel erg machtig.
Ik had het vermoeden al eerder uitgesproken, maar het zou mij niets verbazen wanneer Trump er voor de nieuwe inauguratie zelf mee stopt, om zodoende Pence de kans te geven hem te pardonneren. Dan is Trump 'veilig', kan Mitch de nieuwe regering erkennen en kan het tegenwerken echt weer beginnen. Geweldig, zo'n tweepartijenstelsel. Helemaal in een land dat zo zwaar tot op het bot is verdeeld.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 21:58:09 #71
3928 Ulx
pi_196263387
Trump gaat gewoon worden aangepakt in New York. Daar helpt geen pardon tegen.
pi_196263422
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:58 schreef Ulx het volgende:
Jawel. Een Presidentieel pardon haalt iedere strafzaak onderuit, dan is Trump gewoon niet te vervolgen in de VS.

Wel kunnen er civiele zaken doorgang vinden.
pi_196263436
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:58 schreef Ulx het volgende:
Ik voorzie dat zelfs de civiele zaken jaren en jaren in beslag zullen gaan nemen.
Geloof me, een 'plattelander' die 5 dollar uit de kas van een lokale winkel steelt, zal veel eerder in de bak belanden. En waarschijnlijk ook veel langer moeten brommen.

Als Trump wordt veroordeeld, is zijn as misschien al wel verstrooid boven Hole Number One.
pi_196263452
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jawel. Een Presidentieel pardon haalt iedere strafzaak onderuit, dan is Trump gewoon niet te vervolgen in de VS.

Maar moet hij daarvoor uit zichzelf opstappen voor 20 januari? Dat zie ik hem niet doen eerlijk gezegd.
pi_196263459
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Maar moet hij daarvoor uit zichzelf opstappen voor 20 januari? Dat zie ik hem niet doen eerlijk gezegd.
Ja, dat wel, hij kan vziw geen pardon aan zichzelf geven. En nee, dat zie ik hem ook niet doen maar een kat in het nauw etc...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 22:04:32 ]
pi_196263466
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het woord 'hautain' is ook helemaal niet op zijn plaats.
Het is een ontwikkeling die niet bewust 'hautain' of 'neerbuigend' of 'gemeen' is bedoeld.
Het is ook niet een ontwikkeling waarvan politiek links dan wel politiek rechts 'schuld' aan heeft.
Het is een verandering in de maatschappij, zoals veranderingen al eeuwenlang plaatsvinden.
En deze verandering is sowieso geen ontwikkeling die in 2016 of 2020 pas een rol is gaan spelen.

I.c. Georgia: het is dan ook opvallend dat juist daar de Democraten het verhoudingsgewijs goed hebben gedaan. Daar hebben ze wellicht goed naar de mensen geluisterd. Plus dat Atlanta flink aan het groeien is en dat Georgia in zijn geheel meer is 'geürbaniseerd'. Ik geef toe: ik doe hier een gok, hoewel ik op NBC News in de verkiezingsnacht wel meegekregen heb dat de steden in Georgia (en ook in Arizona) het economisch goed doen, dat er goede banen zijn voor goed opgeleide mensen en dat er daarom misschien meer tevredenheid is dan in andere zuidelijke en 'heartland' staten. En daardoor is het geschreeuw van Trump daar minder relevant geworden.
Georgia trend al tijden gestaag richting de Democraten en Stacey Abrams heeft daar ook veel werk verricht om met name de zwarte kiezer naar de stembus te krijgen.

Overigens deed Biden het juist iets minder in steden dan Clinton ten opzichte van Trump. Het waren vooral de suburbs die de doorslag gaven:
https://www.politico.com/(...)iden-election-436529
pi_196263473
quote:

[..]

Ik geloof dat 2 weken daarvoor het congres definitief vaststelt wie de verkiezingen heeft gewonnen.
Het zou me werkelijk niet verbazen als Trump dan zijn ontslag indient.

Maar, zoals het Genie zelf pleegt te zeggen: "We'll see what happens."
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 22:05:05 #78
3928 Ulx
pi_196263481
quote:

[..]

Federale zaken.
  zondag 15 november 2020 @ 22:05:21 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_196263491
quote:

[..]

Nee, hij kan zich alleen voor federale rechtzaken pardonneren, niet voor rechtzaken op staatsniveau.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 15 november 2020 @ 22:11:01 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196263580
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, hij kan zich alleen voor federale rechtzaken pardonneren, niet voor rechtzaken op staatsniveau.
All I got was a lousy hoodie. :P

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196263852
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Federale zaken.
Mijn excuses, ik had het fout.
pi_196263855
quote:

[..]

Barr en Trump hebben afgelopen voorjaar al met succes de zittende Attorney for the Southern District of New York (Geoffrey Berman), die een onderzoek naar Trump was begonnen, weten weg te krijgen. Helaas voor hen lukte het niet om deze te vervangen door Trump-lakei (en golfvriendje) Jay Clayton. Er zit nu een (democratisch angehauchte) dame op die stoel.
Maar in ieder geval was toen al wel duidelijk dat Trump druk bezig was om zich in een zo veilig mogelijke positie te manoeuvreren, mocht hij de verkiezingen verliezen.
Dus zou een vervroegd ontslag, om er in ieder geval nog een presidentieel pardon uit te slepen, mij niets verbazen.
Een batterij aan mogelijke NY-zaken zullen zijn advocaten zo lang mogelijk gaan rekken, daar kun je donder op zeggen.
pi_196263904
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik had het fout.
Ja, ik geloof inderdaad dat 'De Staat' dan niets meer tegen Trump kan doen.
Maar afzonderlijke staten nog wel.
pi_196263913
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ja, ik geloof inderdaad dat 'De Staat' dan niets meer tegen Trump kan doen.
Maar afzonderlijke staten nog wel.
Ulx had volkomen gelijk, ik heb het opgezocht. Een Presidentieel pardon vrijwaart je alleen van federale vervolging.
pi_196263925
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ulx had volkomen gelijk, ik heb het opgezocht. Een Presidentieel pardon vrijwaart je alleen van federale vervolging.
Lucky Tricky Dicky, back in 1974.
pi_196263949
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Lucky Tricky Dicky, back in 1974.
Ja, dat had nooit moeten gebeuren maar niemand had er zin in om Nixon daadwerkelijk te vervolgen, ik denk dat het ooit wel eens uit zal komen dan Ford's pardon gewoon een koehandel was, Nixon treed af en krijgt daarvoor een pardon, dat vermeed een hoop langdurige schade dachten ze toen.
pi_196263952
Even gekscherend, een akkoord tussen Trump en 'de staat' en afzonderlijke staten in ruil voor het terug trekken van Trump en progressie in het verbinden van het land? is dat BNW materiaal?
  zondag 15 november 2020 @ 22:39:25 #88
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196263979
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik had het vermoeden al eerder uitgesproken, maar het zou mij niets verbazen wanneer Trump er voor de nieuwe inauguratie zelf mee stopt, om zodoende Pence de kans te geven hem te pardonneren. Dan is Trump 'veilig', kan Mitch de nieuwe regering erkennen en kan het tegenwerken echt weer beginnen. Geweldig, zo'n tweepartijenstelsel. Helemaal in een land dat zo zwaar tot op het bot is verdeeld.
Die verdeeldheid komt juist met name dóór het tweepartijenstelsel. Amerika is namelijk nogal een pluriform land. Die groepen zouden zich makkelijk over 10 verschillende partijen kunnen verdelen, waarna er allemaal compromissen nodig zijn.
  zondag 15 november 2020 @ 22:40:08 #89
262211 hhh38
pi_196263985
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 22:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Even gekscherend, een akkoord tussen Trump en 'de staat' en afzonderlijke staten in ruil voor het terug trekken van Trump en progressie in het verbinden van het land? is dat BNW materiaal?
Wat hebben staten daarmee te winnen? Trump gaat al weg.
pi_196264005
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat had nooit moeten gebeuren maar niemand had er zin in om Nixon daadwerkelijk te vervolgen, ik denk dat het ooit wel eens uit zal komen dan Ford's pardon gewoon een koehandel was, Nixon treed af en krijgt daarvoor een pardon, dat vermeed een hoop langdurige schade dachten ze toen.
Ford heeft voor die daad, van Edward 'Ted' Kennedy, in 2001 de Profile in Courage Award gekregen.
Kennedy hield er een korte toespraak bij:

"I'm honoured to be here today with President Gerald R. Ford, the winner of this year's Profile in Courage Award [...].
At a time of national turmoil, America was fortunate that it was Gerald Ford who took the helm of the storm-tossed ship of state. Unlike many of us at the time, President Ford recognized that the nation had to move forward, and could not do so if there was a continuing effort to prosecute former President Nixon. So President Ford made a courageous decision, one that historians now say cost him his office, and he pardoned Richard Nixon.
I was one of those who spoke out against his action then. But time has a way of clarifying past events, and now we see that President Ford was right. His courage and dedication to our country made it possible for us to begin the process of healing and put the tragedy of Watergate behind us. He eminently deserves this award, and we are proud of his achievement."
pi_196264015
Nabestaanden van coronadoden. Kunnen die van de federale staat schadevergoeding eisen wegens verwaarlozing van de coronabestrijding ?
Zo ja... kunnen ze dan van Trump persoonlijk schadevergoeding eisen.. Wat weer wat anders is dan strafrechterlijke vervolging
Men kan een law-suit proberen, maar heeft het kans .. dus tav de federale staat en tav Trump persoonlijk,
Misschien is dit te juridisch... en kan een heuse Amerikaanse jurist meer vertellen.
pi_196264047
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat hebben staten daarmee te winnen? Trump gaat al weg.
Met terug trekken bedoel ik dan dat hij niet op de voorgrond blijft met zijn eigen propaganda kanalen die het land en volk blijven verdelen.
Er is dus naar mijn mening zeker winst te bahalen op dat vlak.
pi_196264098
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
Nabestaanden van coronadoden. Kunnen die van de federale staat schadevergoeding eisen wegens verwaarlozing van de coronabestrijding ?
Zo ja... kunnen ze dan van Trump persoonlijk schadevergoeding eisen.. Wat weer wat anders is dan strafrechterlijke vervolging
Men kan een law-suit proberen, maar heeft het kans .. dus tav de federale staat en tav Trump persoonlijk,
Misschien is dit te juridisch... en kan een heuse Amerikaanse jurist meer vertellen.
Die laatste zin geldt wat mij betreft sowieso. ;)

In hoeveel andere landen zou dit ook tot de mogelijkheden kunnen behoren?
Misschien gaat de halve wereld dan wel failliet.
(Hoewel vele regeringen op zijn minst nog luister(d)en naar hun medische adviseurs, of de schijn in ieder geval beter ophielden. Trump heeft ze daarentegen met de regelmaat van de klok, en plein publique, belachelijk gemaakt.)
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:03:47 #94
3928 Ulx
pi_196264315
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 22:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

All I got was a lousy hoodie. :P

[ afbeelding ]
SDNY is federaal.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:07:49 #95
3928 Ulx
pi_196264368
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 22:44 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Met terug trekken bedoel ik dan dat hij niet op de voorgrond blijft met zijn eigen propaganda kanalen die het land en volk blijven verdelen.
Er is dus naar mijn mening zeker winst te bahalen op dat vlak.
En als Trump na het sluiten van die deal zegt:"Bedankt voor het pardon. Bekijk het verder trouwens maar, ik ga toch lopen rellen!"?

Wat dan?
pi_196264414
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

En als Trump na het sluiten van die deal zegt:"Bedankt voor het pardon. Bekijk het verder trouwens maar, ik ga toch lopen rellen!"?

Wat dan?
Dan gaan ze fijn door met vervolgen natuurlijk.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:12:48 #97
3928 Ulx
pi_196264434
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 23:11 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dan gaan ze fijn door met vervolgen natuurlijk.
Maar dan gooit Trump het op Artikel 1.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:14:08 #98
3928 Ulx
pi_196264454
twitter

In Europa hadden we dit ook. Driekwart jaar geleden.
pi_196264461
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dan gooit Trump het op Artikel 1.
Eh, ik ging niet uit van een pardon maar van een akkoord.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:28:45 #100
3928 Ulx
pi_196264644
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 23:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Eh, ik ging niet uit van een pardon maar van een akkoord.
Maakt toch niet uit? Het punt is dat Trump niet te vertrouwen is. De man is een op hol geslagen leugenmachine. Daar valt geen deal mee te sluiten als de consequentie voor Trump: "Bek houden!" is.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:30:20 #101
3928 Ulx
pi_196264665
Bovendien is Trump vergeven niets anders dan pappen en nathouden. Maak zijn misdaden maar openbaar.
  zondag 15 november 2020 @ 23:31:36 #102
323876 michaelmoore
pi_196264684
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit? Het punt is dat Trump niet te vertrouwen is. De man is een op hol geslagen leugenmachine. Daar valt geen deal mee te sluiten als de consequentie voor Trump: "Bek houden!" is.
iedereen heeft die Trump wel door nu , ik denk niet dat hij ooit nog terug komt als kandidaat bij de GOP
Die Kayleigh is ook zo en leugenachtige rat
pi_196264717
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:14 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

In Europa hadden we dit ook. Driekwart jaar geleden.
Totaal off topic, maar wie heeft dat idiote paginaformaat bedacht? Dat leest toch voor geen meter?
  zondag 15 november 2020 @ 23:54:20 #104
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_196264925
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Totaal off topic, maar wie heeft dat idiote paginaformaat bedacht? Dat leest toch voor geen meter?
De Britten in de 18e eeuw.
pi_196265878
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grappig dat ze daar nu pas achterkomen, het was Biden die de boodschap overbracht dat het VK achteraan de rij zou staan na Brexit toen hij nog VP was en Biden die enige weken geleden nog heel duidelijk uitspraak geen enkele inbreuk op het GVA toe te staan.

En ja, als het VK een handelsovereenkomst met de VS wil en voor het gemak even vergeet dat het GVA door de EU en de VS gegarandeert wordt dan hebben ze een probleem met Biden en Brexit. Maar dat was ze toch echt wel al in 2016 vertelt.
Vooral grappig is hoe Trump in 2018 Theresa May schoffeerde vanwege haar akkoord omdat het tegen hun plannen in ging.
Biden gaat het er inderdaad om dat het VK zich houdt aan zijn verplichtingen, dat is toch een heel andere insteek en niet zozeer anti brexit.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 06:59:38 #106
3928 Ulx
pi_196266358
twitter

Zielig.
pi_196266375
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 06:59 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zielig.
Zeg dat ja

Gaat ie dit tot 20 januari volhouden? _O-
pi_196266376
quote:
[ twitter ]

Zielig.
Hij klinkt steeds meer als een in de winkel op de grond liggend jankend kind... helaas heeft Trump wat meer impact en krijgt hij er sowieso aandacht mee en kun je dus niet (doen alsof je gaat) weglopen, zodat hij vanzelf stopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 november 2020 @ 07:29:22 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_196266477
Kijk, een 74-jarige peuter.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 november 2020 @ 07:35:01 #110
2651 svann
night-hawk
pi_196266513
In Buitenhof hadden ze het erover dat in een staat de gouverneur en het congres van mening kunnen verschillen over de kiesmannen en dat het dan naar het federale congres wordt doorverwezen.
Stuurt Trump daar op aan of heb ik het verkeerd begrepen?
Kleuter of niet, ik hoor toch graag de fat lady zingen voor Biden.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_196266539
Zijn gedrag en dat van zijn fanatieke volgers uit "het volk" versterken elkaar wederzijds: doordat hij zich gesteund voelt, gaat hij door, hij denkt zelfs dat hij dit zal winnen, want hij heeft zo vrijwel altijd gewonnen. Doordat prominente republikeinen hem niet durven af te vallen uit angst voor zijn woede, zijn twitterstorm waarmee hij het meer gewelddadige deel van zijn base kan activeren en hun eigen hachje, krijgt hij nog meer het idee dat hij deze staatsgreep zal winnen
Van sommige mensen vraag je je af wat hij over ze heeft, dat hij zo'n macht heeft, anderen zullen vanwege hun familie ook niet graag de proud boys verdere ontvoeringsacties op touw willen zien zetten. In elk geval zouden prominente republikeinen (ik wil steeds republikeien, analoog aan lakeien schrijven) zouden zich nu overal publiek moeten uitspreken voor de transitie, tegen Trump. Door te zwijgen en -nog erger- steun uit te spreken, houden zij dit in stand.
Ik ga ervan uit dat zij wel weten (anders dan mensen die echt in een konijnenhol zitten) dat dit niet klopt en ik ga ervan uit dat zij Trump genoeg kennen om te weten dat deze trouw alleen beloond wordt zolang je jaknikkers blijven, maar dat ze ondanks dit tegen de VS gerichte gedrag eruit vliegen zodra ze één keertje tegen hem ingaan.Trumps trouw gaat net zo ver als hij een olifant kan gooien.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 07:40:17 #112
3928 Ulx
pi_196266550
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:04 schreef pullup het volgende:

[..]

Zeg dat ja

Ik gok de rest van zijn leven.
pi_196266620
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zijn gedrag en dat van zijn fanatieke volgers uit "het volk" versterken elkaar wederzijds: doordat hij zich gesteund voelt, gaat hij door, hij denkt zelfs dat hij dit zal winnen, want hij heeft zo vrijwel altijd gewonnen. Doordat prominente republikeinen hem niet durven af te vallen uit angst voor zijn woede, zijn twitterstorm waarmee hij het meer gewelddadige deel van zijn base kan activeren en hun eigen hachje, krijgt hij nog meer het idee dat hij deze staatsgreep zal winnen
Van sommige mensen vraag je je af wat hij over ze heeft, dat hij zo'n macht heeft, anderen zullen vanwege hun familie ook niet graag de proud boys verdere ontvoeringsacties op touw willen zien zetten. In elk geval zouden prominente republikeinen (ik wil steeds republikeien, analoog aan lakeien schrijven) zouden zich nu overal publiek moeten uitspreken voor de transitie, tegen Trump. Door te zwijgen en -nog erger- steun uit te spreken, houden zij dit in stand.
Ik ga ervan uit dat zij wel weten (anders dan mensen die echt in een konijnenhol zitten) dat dit niet klopt en ik ga ervan uit dat zij Trump genoeg kennen om te weten dat deze trouw alleen beloond wordt zolang je jaknikkers blijven, maar dat ze ondanks dit tegen de VS gerichte gedrag eruit vliegen zodra ze één keertje tegen hem ingaan.Trumps trouw gaat net zo ver als hij een olifant kan gooien.
Er is een veel simpelere verklaring dan dit soort samenzweerderige vermoedens hoor. Trump heeft de steun van 90% van de Republikeinen en kan dus bij elke primary een kandidaat maken of breken. In tegenstelling tot veel voorgangers doet hij dat ook expliciet waardoor nogal eens een Republikeins politicus een primary verloor. Kortom, ordinair baantjesbehoud.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 08:16:42 #114
3928 Ulx
pi_196266771
Er zijn geen ICU bedden meer beschikbaar in Oklahoma.
  maandag 16 november 2020 @ 08:46:32 #115
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_196266979
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:29 schreef Perrin het volgende:
Kijk, een 74-jarige peuter.
Misschien moet Hennie Huisman wel komen zingen op de 20e januari :D
pi_196266996
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik gok de rest van zijn leven.
En in principe klopt zijn tweet als hij 2016 erbij gezet zou hebben. :P
pi_196267692
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2020 04:17 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Vooral grappig is hoe Trump in 2018 Theresa May schoffeerde vanwege haar akkoord omdat het tegen hun plannen in ging.
Biden gaat het er inderdaad om dat het VK zich houdt aan zijn verplichtingen, dat is toch een heel andere insteek en niet zozeer anti brexit.
Niet voor Brexiteers, natuurlijk ;)
pi_196267714
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 08:16 schreef Ulx het volgende:
Er zijn geen ICU bedden meer beschikbaar in Oklahoma.
Een staat waar Trump iedere county won. Dus ja.
pi_196267832
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true

Bipartisan én 4 vrouwen op topposities bij Defensie?
Ongetwijfeld capabel, gaan de Amerikaanse machos ofwel de Rep’s dat trekken?
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 10:10:43 #120
3928 Ulx
pi_196267852
twitter

Wat een goor stel schofterige teringlijers zijn die republikeinen.
pi_196267908
quote:
[ twitter ]

Zielig.
Deze man is echt de grootste schandvlek in de presidentiële historie van de VS. En ja, ik weet wat eerdere presidenten hebben uitgevreten, maar niemand van hen was een dictatoriale narcistische gek.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_196268152
twitter
  maandag 16 november 2020 @ 10:59:08 #123
38496 Perrin
pi_196268426
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Sympathieke mensen.
pi_196268759
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:33 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Elders op dit forum lees ik juist dat Trump-aanhangers uiterst vreedzaam zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 november 2020 @ 11:20:30 #125
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_196268774
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Elders op dit forum lees ik juist dat Trump-aanhangers uiterst vreedzaam zijn.
Als ik die foto zo zie dan denk ik ook dat het eigenlijk BLM sympatisanten zijn!
  maandag 16 november 2020 @ 11:44:55 #126
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196269139
quote:
86s.gif Op maandag 16 november 2020 10:59 schreef Perrin het volgende:

Sympathieke mensen.
Very fine nazis.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 16 november 2020 @ 11:50:41 #127
284036 Kotsemmer
Uit naastenliefde
pi_196269208
Interessant artikel, rechts van FOX News staan meerdere kanalen op om de kijkers op te vangen die FOX News nu mainstream media vinden.

Trump’s media favorites battle for the Trump trophy

De kans is groot dat ze de 'Judean People's Front'-kant op gaan:

quote:
The infighting, too, could also reflect the strange state of the MAGA movement after Trump leaves office. Outside of vocal support for Trump and their reflexive hatred for anything considered anti-Trump, few within the movement can pinpoint anything that keeps them together.

Without Trump in office — or even in public life — it’s more than likely that these disparate groups fragment back into their own separate zones online. White nationalists, after all, can’t exist in the same movement as hardline pro-Israel activists. Anarcho-libertarians don’t naturally fit with more extreme evangelicals. And QAnon supporters can hardly stomach anyone reporting any unfavorable news about Trump, even if it’s from Newsmax.
'Let them fight' :7
pi_196269237
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Wat een goor stel schofterige teringlijers zijn die republikeinen.
Dat zijn de types die met een vrome smoel vooraan in de kerk zitten. Verachtelijk volk
  maandag 16 november 2020 @ 11:55:43 #129
262211 hhh38
pi_196269277
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 11:50 schreef Kotsemmer het volgende:
Interessant artikel, rechts van FOX News staan meerdere kanalen op om de kijkers op te vangen die FOX News nu mainstream media vinden.

Trump’s media favorites battle for the Trump trophy

De kans is groot dat ze de 'Judean People's Front'-kant op gaan:
[..]

'Let them fight' :7
Heerlijk.

Kans is ook groot dat het volk met iets meer hersencellen er ook achterkomt door wat voor debielen ze omringd zijn en binnenboord blijven bij Fox. Niet dat dat ineens kwaliteitsmedia is, maar het is tenmimste niet radicaal.
  maandag 16 november 2020 @ 11:58:55 #130
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196269314
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:35 schreef svann het volgende:
In Buitenhof hadden ze het erover dat in een staat de gouverneur en het congres van mening kunnen verschillen over de kiesmannen en dat het dan naar het federale congres wordt doorverwezen.
Stuurt Trump daar op aan of heb ik het verkeerd begrepen?
Kleuter of niet, ik hoor toch graag de fat lady zingen voor Biden.
Ja
Theoretisch zou elke afgevaardige voor Trump kunnen kiezen
Gebeurd niet.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 16 november 2020 @ 12:00:24 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_196269350
Meh ik weet niet. Het "aardige" van Fox News is dat de News afdeling zelf niet compleet coco is. Daarom callden ze Biden gewoon als winnaar. Newsmax en OAN zijn compleet van het padje af. Die hebben geen moeite glashard de uitkomst van verkiezingen te ontkennen als het niet in hun straatje past. Hoe meer mensen daarin gaan, hoe minder eruit komen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Games maandag 16 november 2020 @ 12:01:57 #132
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196269375
Zou trouwens ook wel gewaardeerd worden als Biden de Proud Boys tot terroristische organisatie bestempelt met een executive order.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_196269445
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:01 schreef Puddington het volgende:
Zou trouwens ook wel gewaardeerd worden als Biden de Proud Boys tot terroristische organisatie bestempelt met een executive order.
Daar is geen EO voor nodig, dat kan Homeland Security gewoon doen.
pi_196269470
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 10:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Deze man is echt de grootste schandvlek in de presidentiële historie van de VS. En ja, ik weet wat eerdere presidenten hebben uitgevreten, maar niemand van hen was een dictatoriale narcistische gek.
Jackson kwam redelijk in de buurt, maar was wel competent.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Games maandag 16 november 2020 @ 12:08:32 #135
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_196269474
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is geen EO voor nodig, dat kan Homeland Security gewoon doen.
Ja, maar Homeland Security wordt geleid door een minister die wordt aangesteld door de president. Dus misschien geen executive order maar het heeft wel degelijk invloed wie er in het Witte Huis zit en wie er dan bestempeld gaat worden tot terrorist of niet. Of was die bestempeling van antifa ook niet politiek gemotiveerd?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_196269506
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:08 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ja, maar Homeland Security wordt geleid door een minister die wordt aangesteld door de president. Dus misschien geen executive order maar het heeft wel degelijk invloed wie er in het Witte Huis zit en wie er dan bestempeld gaat worden tot terrorist of niet. Of was die bestempeling van antifa ook niet politiek gemotiveerd?
Sterker nog, de huidige Acting HSS zit daar illegaal en mag niet eens wettelijk zaken vastleggen :)

Natuurlijk is dat politiek. Zou het niet moeten zijn, overigens, maar goed, dat is het Trump beleid.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 12:11:26 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_196269510
quote:
[ twitter ]

Zielig.
Niet eens cognitieve dissonantie maar gewoon cognitieve disconnectie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_196269663
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 07:04 schreef pullup het volgende:

[..]

Zeg dat ja

Die wordt aan zijn toupetje het witte huis uitgesleept :+
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 12:23:24 #139
3928 Ulx
pi_196269680
twitter

Trump en Pence laten het afweten maar hun opvolgers mogen geen vliegende start maken want Trump's fragiele ego zou daar moeite mee kunnen hebben.
  maandag 16 november 2020 @ 13:20:15 #140
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196270371
Eindelijk het eerste succes van Operation Warp Speed: Moderna claimt dat hun vaccin 95% effectief is. Itt BioNTech is Moderna wel gefinancierd door de Amerikaanse overheid.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 13:29:25 #141
3928 Ulx
pi_196270511
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:20 schreef Montov het volgende:
Eindelijk het eerste succes van Operation Warp Speed: Moderna claimt dat hun vaccin 95% effectief is. Itt BioNTech is Moderna wel gefinancierd door de Amerikaanse overheid.
Da's kut voor de GOP dan omdat het door de vrije markt ontwikkelde vaccin minder effectief is dan dit resultaat van een Big Government project.
  maandag 16 november 2020 @ 13:49:04 #142
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196270849
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 12:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Trump en Pence laten het afweten maar hun opvolgers mogen geen vliegende start maken want Trump's fragiele ego zou daar moeite mee kunnen hebben.
Is dit niet gewoon een misdaad?

Het wordt tijd dat Biden en Co naar de SCOTUS gaan.

Het was leuk 2 weekjes, maar het is nou mooi geweest.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 16 november 2020 @ 13:56:19 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196270988
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Uitslag is natuurlijk nog niet helemaal officieel dus ik weet niet of SCOTUS dan wel iets kan doen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2020 @ 14:04:02 #144
426493 crew  PippenScottie
pi_196271098
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 13:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Misdaad, dat denk ik niet.

Wat de republikeinen nu blootleggen is dat het Amerikaanse systeem in grote mate heeft gewerkt op basis van goed vertrouwen en respect. Als dat weg valt blijkt er voor verdraaid veel zaken geen juridische basis te zijn. En waar die basis er wel is, blijkt er lang niet altijd een manier om die te vervolgen.
My friends all drive horses
pi_196271163
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 14:04 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Misdaad, dat denk ik niet.

Wat de republikeinen nu blootleggen is dat het Amerikaanse systeem in grote mate heeft gewerkt op basis van goed vertrouwen en respect. Als dat weg valt blijkt er voor verdraaid veel zaken geen juridische basis te zijn. En waar die basis er wel is, blijkt er lang niet altijd een manier om die te vervolgen.
Wat de republikeinen blootleggen is dat ze helemaal niet zo veel op hebben met het verkiezingsproces als ze er niet hun voordeel mee kunnen halen. Democratie is niet alleen ok als je wint.
  maandag 16 november 2020 @ 14:10:17 #146
262211 hhh38
pi_196271191
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:08 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Wat de republikeinen blootleggen is dat ze helemaal niet zo veel op hebben met het verkiezingsproces als ze er niet hun voordeel mee kunnen halen. Democratie is niet alleen ok als je wint.
Dat is het gevaarlijke. Het is voor hen nu precies duidelijk waar de democratie op drijft en wat ze de volgende keer beter moeten saboteren als ze weer aan de macht zijn.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 14:24:12 #147
3928 Ulx
pi_196271439
twitter

Was was het ook alweer met deplorables? Dat was echt heel erg toch? Dat Clinton dat zei? Vreselijk toch? Gruwelijk?
pi_196271653

Het schijnt goed door hoe serieus de situatie is.
  maandag 16 november 2020 @ 14:47:44 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196271844
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 14:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Was was het ook alweer met deplorables? Dat was echt heel erg toch? Dat Clinton dat zei? Vreselijk toch? Gruwelijk?
Virginia Wesleyan University

Top universiteitje ^O^
pi_196272300
Laat dit toneelstuk een keer voorbij zijn zeg, godsallemachtig.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  maandag 16 november 2020 @ 15:47:20 #151
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196272530
twitter
Huilen dan.
  maandag 16 november 2020 @ 15:58:58 #152
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_196272703
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2020 15:47 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
En waarom? Hersenspoeling is zoo 2016
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 16 november 2020 @ 16:24:17 #153
384435 klappernootopreis
pi_196273050
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

nier eerder dan dat ze alle bewijzen hebben verbrand.

anders kan ik de aarzeling van de GOP en Trump om de transitie in gang te zetten niet vertalen.

Maar de data valt te achterhalen. De VS is een land van cheques and balances
pi_196273055
quote:
[ twitter ]
Deze man :') (Trump dus)

De speculaties dat ie z'n eigen mediakanaal gaat oprichten of iets in die richting worden zo wel geloofwaardiger.
What Would Goku Do
pi_196273149
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

anders kan ik de aarzeling van de GOP en Trump om de transitie in gang te zetten niet vertalen.

Daaraan zit ik ook te denken... :X
  maandag 16 november 2020 @ 16:32:20 #156
262211 hhh38
pi_196273164
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is dit Freudiaans? :D
  maandag 16 november 2020 @ 16:51:00 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_196273441
quote:
[ twitter ]
Even de propaganda maatjes een boost geven.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 16 november 2020 @ 16:57:28 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196273559
quote:
[ twitter ]
twitter

OAN heeft FOX afgeserveerd.... toch wel mooi dat zelfs FOX niet meegaat in de gekte van Trump en hij dus een of ander obscuur netwerkje nodig heeft om dat nog wel te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196273792
Dus Trump verliest verkiezingen, maar probeert nog even de hele republikeinse achterban, naar een Poetin propaganda kanaal te lozen. Nee totaal niet zorgelijk deze president.
  maandag 16 november 2020 @ 17:15:28 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196273794
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 16:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

[ twitter ]

OAN heeft FOX afgeserveerd.... toch wel mooi dat zelfs FOX niet meegaat in de gekte van Trump en hij dus een of ander obscuur netwerkje nodig heeft om dat nog wel te doen.
Probleem is dat een grote groep mensen nog maar naar conspiracy rechts verschuift.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 17:24:06 #161
3928 Ulx
pi_196273904
twitter

Binnenkort zal hij wel ontslagen worden.
  maandag 16 november 2020 @ 17:34:27 #162
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_196274034
quote:

[..]

[ twitter ]

Gaat dat ook op voor die late night opiniemakers bij FOX zoals Carlson, Hannity en Ingraham? Ik dacht dat die nog wel gewoon in het Trump kamp zaten.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 17:37:55 #163
3928 Ulx
pi_196274080
twitter

Trump en co blijven maar verliezen.
pi_196274099
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:34 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Gaat dat ook op voor die late night opiniemakers bij FOX zoals Carlson, Hannity en Ingraham? Ik dacht dat die nog wel gewoon in het Trump kamp zaten.
Voor OANN natuurlijk wel, das gewoon concurrentie.
pi_196274111
twitter

De VS breekt dagrecord na dagrecord wat betreft het aantal coronabesmettingen, terwijl de sterfgevallen ook aanzienlijk stijgen, maar daar hoor je de president niet over. Nee, die maakt zich druk om wat Amerikaanse media schrijven over corona in Europa.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 17:45:43 #166
3928 Ulx
pi_196274181
twitter

Gaat lekker....
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 17:50:02 #167
236264 crew  capricia
pi_196274214
quote:

[..]

[ twitter ]

OANN:
quote:
Overall, we rate One America News Questionable based on far-right bias, lack of sourcing, promotion of conspiracy theories, and propaganda as well as numerous failed fact checks. OAN is not a credible news source.
https://www.google.com/am(...)-news-network/%3famp

Het zou hier in POL geen bron van voldoende kwaliteit zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2020 @ 17:56:31 #168
pi_196274264
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:40 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]

De VS breekt dagrecord na dagrecord wat betreft het aantal coronabesmettingen, terwijl de sterfgevallen ook aanzienlijk stijgen, maar daar hoor je de president niet over. Nee, die maakt zich druk om wat Amerikaanse media schrijven over corona in Europa.
Hij heeft gelijk dat Corona in Europa weer ernstig huis aan het houden is. Hij liegt dat hier niet over gerapporteerd wordt. En hij is een hypocriet die doet alsof Amerika niet veel erger getroffen is.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 17:57:58 #169
3928 Ulx
pi_196274275
twitter

Het is een probleem voor Trump als handmatig tellen snel gaat. Het plan om het te gooien op "de bevolking kon geen keuze maken" mislukt dan.
  maandag 16 november 2020 @ 17:58:20 #170
284036 Kotsemmer
Uit naastenliefde
pi_196274279
OAN is al langer de nieuwe liefde van Trump, dat was John Oliver ook al opgevallen:

maandag 16 november 2020 @ 17:59:06 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196274287
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:50 schreef capricia het volgende:

[..]

OANN:
[..]

Daarom idd een "obscuur netwerkje"
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 16 november 2020 @ 18:00:10 #172
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196274299
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Het is een probleem voor Trump als handmatig tellen snel gaat. Het plan om het te gooien op "de bevolking kon geen keuze maken" mislukt dan.
Ik hoop zo dat de aantallen in het voordeel van Biden uitvallen :D
  maandag 16 november 2020 @ 18:04:02 #173
262211 hhh38
pi_196274349
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Voor OANN natuurlijk wel, das gewoon concurrentie.
Nuance staat niet in het woordenboek van Trump, dus die zal Fox steeds meer volledig afschrijven en z'n fans dus ook. Hopelijk schuift Fox niet met ze mee.
  maandag 16 november 2020 @ 18:04:40 #174
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196274360
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Binnenkort zal hij wel ontslagen worden.
Obviously zegt ie ook, waarmee hij eigenlijk zegt dat Trump gewoon dom is om het te ontkennen. :P

Iig goed dat zo'n iemand niet met Trump mee gaat.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 18:09:26 #175
3928 Ulx
pi_196274409
Trump staat in rechtszaken nu 24-1 achter. Met die ene een bevel aan stembureaus om te doen wat ze al deden.
pi_196274425
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:00 schreef wdn het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat de aantallen in het voordeel van Biden uitvallen :D
Alleen als door die telling de winst alsnog naar Trump gaat maakt die telling verschil, indien niet dan is er vast van alles mis en word de uitkomst niet erkend.
  maandag 16 november 2020 @ 18:11:34 #177
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_196274435
quote:
9s.gif Op maandag 16 november 2020 15:27 schreef nostra het volgende:
Laat dit toneelstuk een keer voorbij zijn zeg, godsallemachtig.
Idd, ja. De afgelopen vier jaar voelden als het uitpersen van een bordvormige drol door een te krappe anus. En nu de nachtmerrie het lijf heeft verlaten, zijn we er nog niet vanaf. Een gruwelijk plakaat op het witte procelein. Eén keer doortrekken, nog een keer, en na vijf spoelbeurten blijft het gewoon koppig zitten. Kan je godverdomme nog met chloor en borstel aan de gang ook! Waarom kan het niet gewoon gemakkelijk, zoals het hoort.
Op het scherp van de snede.
  maandag 16 november 2020 @ 18:13:57 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196274463
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:11 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Idd, ja. De afgelopen vier jaar voelden als het uitpersen van een bordvormige drol door een te krappe anus. En nu de nachtmerrie het lijf heeft verlaten, zijn we er nog niet vanaf. Een gruwelijk plakaat op het witte procelein. Eén keer doortrekken, nog een keer, en na vijf spoelbeurten blijft het gewoon koppig zitten. Kan je godverdomme nog met chloor en borstel aan de gang ook! Waarom kan het niet gewoon gemakkelijk, zoals het hoort.
:D
pi_196274500
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:50 schreef capricia het volgende:

[..]

OANN:
[..]

dat gaat straks compleet mis, als amerika massaal oann gaat kijken. juist omdat ze actief informatie weglaten, liegen en valse geruchten pushen. en een ander deel van de bevolking compleet andere info krijgt.
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 18:17:19 #180
236264 crew  capricia
pi_196274516
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]

dat gaat straks compleet mis, als amerika massaal oann gaat kijken. juist omdat ze actief informatie weglaten, liegen en valse geruchten pushen. en een ander deel van de bevolking compleet andere info krijgt.
Bizar hè. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_196274611
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 17:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Gaat lekker....
Haha, misleidende naam, mijn eerste gedachte was wat die Georgiërs met die verkiezingen te maken hadden :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 november 2020 @ 18:24:11 #182
pi_196274623
quote:

[..]

Dat is al en generatie aan de gang, met Fox News en rightwing talk radio en is met de opkomst van social media in een stroomversnelling geraakt.
pi_196274669
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:24 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat is al en generatie aan de gang, met Fox News en rightwing talk radio en is met de opkomst van social media in een stroomversnelling geraakt.
Ja ik denk ook dat het wat te genereus is om nu het "News" gedeelte van Fox de frontale aanval op de democratie net een stap te ver vindt gaan te doen alsof die zender niet decennialang een rol heeft gespeeld bij het scheppen van een weinig objectief, heel eenzijdig beeld.
  maandag 16 november 2020 @ 18:35:36 #184
262211 hhh38
pi_196274777
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat het wat te genereus is om nu het "News" gedeelte van Fox de frontale aanval op de democratie net een stap te ver vindt gaan te doen alsof die zender niet decennialang een rol heeft gespeeld bij het scheppen van een weinig objectief, heel eenzijdig beeld.
Aan de andere kant is deze ontwikkeling wel gevaarlijk. Fox wist dat het Republikeinen aan zich wist te binden door nieuws te brengen die Democraten in een slecht daglicht bracht. Het is interessant om te kijken wat ze doen als ze rechts worden ingehaald. Ook afhankelijk van hoeveel mensen er overstappen natuurlijk.
  maandag 16 november 2020 @ 18:35:50 #185
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196274780
quote:

[..]

Is dit een verwijzing naar de tirade van Trump over het doorspoelen van wc's?

Géén kloon van tvlxd!
  maandag 16 november 2020 @ 18:38:12 #186
38496 Perrin
pi_196274826
quote:
The Republican Party Is Dead. It’s the Trump Cult Now.

Donald Trump is the past, present, and future of the Republican Party. And that is because the GOP is no longer a traditional political party designed to win elections so that it can enact a policy agenda. It is a personality cult built around grievance.
Zou het echt zo onomkeerbaar zijn, die transformatie van de republikeinse partij?
  Moderator maandag 16 november 2020 @ 18:43:20 #187
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_196274903
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou het echt zo onomkeerbaar zijn, die transformatie van de republikeinse partij?
Ik denk het wel. Zonder een populist als Trump gaan ze nooit meer zoveel stemmen krijgen als dit jaar. En wellicht dus nooit meer een presidentsverkiezing winnen van de Democraten. Beide wegen zijn erg onaantrekkelijk voor de Republikeinen, maar we hebben de afgelopen vier jaren gezien dat ze alle principes laten varen voor de macht.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 16 november 2020 @ 18:45:24 #188
38496 Perrin
pi_196274934
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:43 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Zonder een populist als Trump gaan ze nooit meer zoveel stemmen krijgen als dit jaar. En wellicht dus nooit meer een presidentsverkiezing winnen van de Democraten. Beide wegen zijn erg onaantrekkelijk voor de Republikeinen, maar we hebben de afgelopen vier jaren gezien dat ze alle principes laten varen voor de macht.
Dus zodra deze Trump is afgedankt volgt een Trump de Tweede die mogelijk nog gehaaider is :{

Het is blijkbaar of dát of wegkwijnen voor die partij..

Ik word daar wel een beetje zwartgallig van.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 18:46:09 #189
3928 Ulx
pi_196274946
twitter
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 18:48:50 #190
3928 Ulx
pi_196274991
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus zodra deze Trump is afgedankt volgt een Trump de Tweede die mogelijk nog gehaaider is :{

Het is blijkbaar of dát of wegkwijnen voor die partij..

Ik word daar wel een beetje zwartgallig van.
Zou Trump dat accepteren? Alleen als het Ivanka is denk ik, maar iemand die niet uit zijn directe cirkel komt? Ik denk dan hij direct gaat zagen aan stoelpoten.
  maandag 16 november 2020 @ 18:51:51 #191
38496 Perrin
pi_196275059
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zou Trump dat accepteren? Alleen als het Ivanka is denk ik, maar iemand die niet uit zijn directe cirkel komt? Ik denk dan hij direct gaat zagen aan stoelpoten.
Zijn opvolger zal Trump (zolang hij nog leeft en actief zijn volgelingen opzweept/uitmelkt) ofwel moeten paaien of virtueel de nek om moeten draaien en een 'hostile takeover' van zijn aanhang moeten doen..
pi_196275382
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:56 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk dat Corona in Europa weer ernstig huis aan het houden is. Hij liegt dat hier niet over gerapporteerd wordt. En hij is een hypocriet die doet alsof Amerika niet veel erger getroffen is.
Nou ja, hij liegt wel, natuurlijk, in de WaPo en de NY Times staan geregeld artikelen over corona in Europa. Maar het is Trump, liegen is standaard.
  maandag 16 november 2020 @ 19:25:49 #193
262211 hhh38
pi_196275549
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Goed artikel. En waarheid denk ik.

Toch is denk ik minder dan 1/3e échte Trumpist en de rest Republikein. In een meerpartijenstelsel had de GOP nooit zo gekaapt kunnen worden en was het ook makkelijker geweest om nu een nieuwe partij te creëren en de GOP over te laten aan de gestoorde Trumpisten. Eigenlijk zouden alle senatoren die geloven in de democratie de komende 4 jaar het hele kiesstelsel moeten hervormen, zodat het geen tweestrijd wordt in 2024. Want dan verliest waarschijnlijk iedereen behalve de Trump loyalisten.

Maar dat gaat helaas niet gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door hhh38 op 16-11-2020 19:35:19 ]
pi_196275618
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:25 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Toch is denk ik minder dan 1/3e échte Trumpist, maar Republikein. In een meerpartijenstelsel had de GOP nooit zo gekaapt kunnen worden en was het ook makkelijker geweest om nu een nieuwe partij te creëren en de GOP over te laten aan de gestoorde Trumpisten. Eigenlijk zouden alle senatoren die geloven in de democratie de komende 4 jaar het hele kiesstelsel moeten hervormen, zodat het geen tweestrijd wordt in 2024. Want dan verliest waarschijnlijk iedereen behalve de Trump loyalisten.

Bij de primaries was het wel 1. Trump 2. Ted Cruz en toen een hele tijd niets. Een van die twee wordt presidentskandidaat in 2024 denk ik. Als we pech hebben wacht Cruz of vergelijkbaar figuur tot 2028 om dan acht jaar lang de aarde te verneuken.
pi_196275633
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:25 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Toch is denk ik minder dan 1/3e échte Trumpist, maar Republikein. In een meerpartijenstelsel had de GOP nooit zo gekaapt kunnen worden en was het ook makkelijker geweest om nu een nieuwe partij te creëren en de GOP over te laten aan de gestoorde Trumpisten. Eigenlijk zouden alle senatoren die geloven in de democratie de komende 4 jaar het hele kiesstelsel moeten hervormen, zodat het geen tweestrijd wordt in 2024. Want dan verliest waarschijnlijk iedereen behalve de Trump loyalisten.

Het lastige is dat deze hervormingen ook niet geheel in het voordeel van de democratische partij werkt. Want dan zou je ook een splitsing zien met de linkseflank Sanders, maar ook de groenen. De dems en GOP zijn tot elkaar veroordeeld en houden elkaar gevangen.
pi_196275649
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 18:43 schreef Mike het volgende:

[..]

Ze kunnen toch gewoon een VVD worden en een meerderheid pakken? Wordt denk ik wel jaren 30 voor het zo ver is (misschien tweede helft van dit decennium), maar zie niet waarom dat nooit zal gaan gebeuren.
pi_196275656
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:32 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Het lastige is dat deze hervormingen ook niet geheel in het voordeel van de democratische partij werkt. Want dan zou je ook een splitsing zien met de linkseflank Sanders, maar ook de groenen. De dems en GOP zijn tot elkaar veroordeeld en houden elkaar gevangen.
Terwijl het juist voor Amerika wel interessant zou kunnen zijn.
  maandag 16 november 2020 @ 19:38:12 #198
262211 hhh38
pi_196275701
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Inderdaad, Amerika is veel te divers voor 2 kampen. Maar de pleuris moet eerst uitbreken voordat er ook maar iets aan het kiesstelsel kan veranderen en dan is het natuurlijk al te laat.

Het is waarschijnlijker dat gewoon het hele noordoosten zich afscheidt
  maandag 16 november 2020 @ 19:38:38 #199
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196275709
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 18:24 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Rush is op sterven na dood. *O*
pi_196275759
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:38 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Inderdaad, Amerika is veel te divers voor 2 kampen. Maar de pleuris moet eerst uitbreken voordat er ook maar iets aan het kiesstelsel kan veranderen en dan is het natuurlijk al te laat.

Afscheiding lijkt me verder ook vrij onwaarschijnlijk hoor.

De reden dat wat meer pluriformiteit interessant kan zijn is in mijn ogen dat er sprake is van enorme koppelverkoop van standpunten.
  maandag 16 november 2020 @ 19:43:10 #201
38496 Perrin
pi_196275797
Bovendien werkt pluriformiteit tegen die achterlijke hyperpolarisatie.

Maar ik vrees dat maar weinig van de huidige machthebbers er direct belang bij hebben.
pi_196275806
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 19:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar denk dat op staatsniveau er veel meer bruggen geslagen worden zo heeft elke staat ook een voltallige regering met ministers, staatssecretarissen etc. Iemand in Alaska heeft tuurlijk weinig interesse of belang bij nieuwe ontwikkelingen in california om de hele staat over te zetten op zonne energie. Want die twee staten zijn geografisch niet te vergelijken.
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 19:46:51 #203
3928 Ulx
pi_196275860
quote:

Dan houden ze waarschijnlijk nog steeds hetzelfde systeem. Zelfs het EC nemen ze dan mee.
  maandag 16 november 2020 @ 19:54:35 #204
262211 hhh38
pi_196276002
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 19:43 schreef Perrin het volgende:
Bovendien werkt pluriformiteit tegen die achterlijke hyperpolarisatie.

Maar ik vrees dat maar weinig van de huidige machthebbers er direct belang bij hebben.
Dat is de paradox van de democratie, de partij aan de macht heeft zelden belang bij het democratischer maken van het kiesstelsel.

Er is nog één hele interessante oplossing, hoewel onwaarschijnlijk. De opkomst van een frisse nieuwe partij in het midden met een zeer charismatische en jonge leider à la Macron in Frankrijk. Die doorbrak de klassieke tweestrijd van twee stoffige partijen. Het probleem is dat je in de VS tot nu toe een hele sterke ground game nodig had en daarvoor heb je weer een grote organisatie en ervaring nodig.
  maandag 16 november 2020 @ 20:20:42 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196276397
quote:

[..]

Maar ik hou van Colorado :'(
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 20:25:17 #206
3928 Ulx
pi_196276471
twitter

twitter

Benieuwd wie haar wil hebben.

[ Bericht 36% gewijzigd door Ulx op 16-11-2020 20:35:28 ]
  maandag 16 november 2020 @ 20:44:50 #207
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196276843
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Benieuwd wie haar wil hebben.
En wie haar wil inwerken.
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 maandag 16 november 2020 @ 20:56:59 #208
3928 Ulx
pi_196277090
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2020 20:44 schreef Montov het volgende:

[..]

En wie haar wil inwerken.
En wie als eerste vraagt waarom ze weg wil. Ziet ze geen toekomst onder Trump? Waarom niet?
pi_196278073
twitter

"Stepping in"... jaja... -O- :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_196278141
quote:

[..]

Wie klaagde er de laatste tijd ook alweer ook over te weinig water... in douches, vaatwassers en toiletten? :? Ik kan er even niet meer opkomen... 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 16-11-2020 22:51:16 ]
pi_196278195
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 17:56 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik zou me zorgen maken als een kapitein van een schip uit koers alleen maar over andere schepen elders ter wereld kan lullen.
pi_196279221
Het ziet er naar uit dat in Alaska per referendum ranked choice voting voorafgegaan door partijloze primaries waar de top 4 kandidaten door mogen erdoor komt. Zouden meer staten moeten doen, zou moeten leiden tot betrekkelijk centristische kandidaten en meer onafhankelijkheid van partijen lijkt me?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_196279307
quote:

[..]

Het einddoel van de geldschieters voor OAN & co. Hoe meer onrust daar hoe beter. En hoeveel mensen die beter weten daarin mee gaan, puur om het geld. Ziekelijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196279795
twitter

Geheel netjes verlopen de verkiezingen...alleen de nasleep is wat minder.
pi_196279892
Je gaat je onderhand toch afvragen wat voor belastend materiaal over Graham Trump in zijn bezit heeft.
Iets met pizza?
  dinsdag 17 november 2020 @ 00:24:26 #216
262211 hhh38
pi_196279905
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:09 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Waar is "count every legal vote" nu?
pi_196279927
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Waar is "count every legal vote" nu?
Alternative definitie van legal vote.
Een stem op Biden is vermoedelijk per definitie illegal in de hoofden van die mensen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 00:27:46 #218
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_196279938
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:09 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Als een handtekening overeen moet komen zou mijn stem nooit gelden, die klopt nooit.
  dinsdag 17 november 2020 @ 00:29:13 #219
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_196279949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 00:22 schreef Kansenjongere het volgende:
Je gaat je onderhand toch afvragen wat voor belastend materiaal over Graham Trump in zijn bezit heeft.
Iets met pizza?
Het is algemeen bekend dat Graham mannen in huurt voor sex en de bijnaam Lady G heeft in die kringen, zoals Trump fans zeggen, waar rook is is vuur.
  dinsdag 17 november 2020 @ 00:31:34 #220
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_196279963
Oud nieuws, maar weet niet of die al voorbij was gekomen:
https://www.nytimes.com/2(...)pompeo-emirates.html

Al die "vredesakkoorden" zijn alleen gesloten omdat er wat wapens verkocht worden aan die landen en niet zomaar wapens maar drones en JSF's. Enige probleem voor alle landen is dat Biden ze weer terug kan draaien.
  dinsdag 17 november 2020 @ 00:41:13 #221
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_196280022
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2020 @ 00:45:58 #222
pi_196280054
The lame duck wil nog snel rechten verkopen om in de poolcirkel naar olie te boren.
pi_196280254
twitter

Ik neem toch aan dat dit best nog via de rechtbank vertraagd kan worden tot 20 januari? :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 november 2020 @ 01:26:24 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196280264
Ook echt hè, nog beschermd gebied ook, tha fuck?!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196280271
Nog zo'n briljant idee :X

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 17-11-2020 01:36:35 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 november 2020 @ 01:38:19 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196280301
Ah, de huidige staat van de VS is nog niet voldoende om zijn vernietigingsdrang te bevredigen, als het kapot kan dan zal het nog kapot in zijn laatste dagen.

Totaal gestoord.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196280673
Dan maar zonder medewerking van Trump & Co:

twitter
pi_196280991
In Pennsylvania begint de klucht in de rechtbank wel bizarre vormen aan te nemen. De rechter wees een verzoek om uitstel af nadat Trump's tweede lichting advocaten het ook voor gezien hield. De rechtszaak gaat morgen (vandaag) gewoon door en nu mag een verse advocaat het is zijn uppie gaan proberen. Wel een vreemde keuze trouwens aangezien deze Marc Scaringi (naast bedrijfsjurist ook radio host) al in zijn radioshow heeft verklaard dat er geen 'bombshells' meer te verwachten zijn die Biden's overwinning kunnen tegenhouden

twitter

Geluidsfragment:

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 17-11-2020 05:53:39 ]
pi_196281134
Door wie worden de rekeningen wel/niet betaald van de atty”s?
Zijn er contracten getekend? of doen hullie het voor ‘guts and glory?’.
Wie leent zich hiervoor nog?
Enne...zou Pence nou veel bidden? voor kracht en bijstand? vooraf aan de wekelijkse lunch met trump.
#zootje.
pi_196281235
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 06:36 schreef AnneX het volgende:
Door wie worden de rekeningen wel/niet betaald van de atty”s?
Zijn er contracten getekend? of doen hullie het voor ‘guts and glory?’.
Wie leent zich hiervoor nog?
Enne...zou Pence nou veel bidden? voor kracht en bijstand? vooraf aan de wekelijkse lunch met trump.
#zootje.
Daar zijn inzamelings acties voor gehouden. In principe moet je die als kandidaat zelf betalen. In de praktijk, net als bij de verkiezings campagne, hou je daarvoor inzamelings acties.

Niet alle advocaten lenen zich voor juridisch "omogelijke" zaken. Maar er zijn er uiteraard wel, die uurtje factuurtje, gewoon de zaak aanspannen, en dan tegen Donald zeggen, "kut voor je, rechtzaak verloren, maar hier is de factuur".

(overigens is elections lawyer, in the USA gewoon een specialisme :)).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_196281263
OK. Dank voor de toelichting.
En de campaign zou ook nog bijna 8 miljoen moeten neertellen vooraf aan een hertelling!
# de kas is leeg.

Wat een verspild geld, dat bijv. naar voedselbanken kan gaan.
pi_196281287
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:17 schreef AnneX het volgende:

Of nog 100 andere goede doelen. Te meer omdat Donald naar eigen zeggen een uiterst succesvol zakenman is met een vermogen van een paar miljard. Die zou dat toch wel uit zijn achterzak af kunnen tikken.

Net als Bloomberg indertijd, die betaalde zijn eigen campagne gewoon als een echte vent uit zijn eigen zak.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 07:30:35 #233
3928 Ulx
pi_196281322
Trump is al jaren blut.
pi_196281334
Trump heeft het voor zichzelf verpest in de buitenwijken. Mensen maken zich meer zorgen over het systematische racisme en Trump's ontkenning daarvan dan over zijn doemscenario van wetteloosheid. Verhalen van bewoners van een buitenwijk van Chaska, Minnesota:

twitter

quote:
Some residents said they were repulsed by Mr. Trump’s attitude and his divisive rhetoric on race, leading them to vote for Mr. Biden or a third-party candidate.

Over the past couple of years, the city has grappled with racism after incidents at its high school, which included white students who dressed in blackface. Those episodes, residents said, liberalized some people’s views and fostered a greater understanding of racial justice issues that stands in contrast to Mr. Trump’s denial of systemic racism.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 07:42:22 #235
3928 Ulx
pi_196281384
Graham's poging om stemmen ongeldig te laten verklaren in Georgia backfired aardig.

twitter
pi_196281448
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:42 schreef Ulx het volgende:
Graham's poging om stemmen ongeldig te laten verklaren in Georgia backfired aardig.

[ twitter ]
Is dat geen fraude van de Republikeinen?
pi_196281825
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:42 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
twitter

Ik vraag me af of hij zijn telefoongesprekken ook opneemt O-)

Het is natuurlijk sws al erg vreemd dat Graham Raffensberger gaat bellen over afwijkingen van handtekeningen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 08:35:25 #238
3928 Ulx
pi_196281875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een poging tot fraude lijkt het me wel, minimaal.
Een censure of Graham de senaat uitflikkeren lijkt me niet onlogisch. Hij is tenslotte voorzitter van het juridisch comité.
pi_196282556
quote:
81s.gif Op dinsdag 17 november 2020 01:22 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Ik neem toch aan dat dit best nog via de rechtbank vertraagd kan worden tot 20 januari? :X
Wat ik al dacht. Alles nog even lekker kapot maken.

Kijk voor prachtige beelden over de Arctic National Wildlife Refuge trouwens de serie The Last Alaskans.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:17 schreef AnneX het volgende:
OK. Dank voor de toelichting.
En de campaign zou ook nog bijna 8 miljoen moeten neertellen vooraf aan een hertelling!
# de kas is leeg.

Ik denk dat we de komende maanden van heel veel mensen en bedrijven gaan horen dat ze nog geld van de campagne krijgen.
Spoilers!
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:54:58 #240
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196282864
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2020 04:16 schreef Kijkertje het volgende:
Dan maar zonder medewerking van Trump & Co:

[ twitter ]
Gelukkig zijn recent een hoop mensen met ervaring ontslagen, kunnen ze nu mooi zonder blokkering van bovenaf Biden bijpraten :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 17 november 2020 @ 09:56:19 #241
323876 michaelmoore
pi_196282882
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:54 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Gelukkig zijn recent een hoop mensen met ervaring ontslagen, kunnen ze nu mooi zonder blokkering van bovenaf Biden bijpraten :P.
Trump ontslaat iedereen die tegen hem is, een echte dictator
pi_196282921
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 09:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat ik al dacht. Alles nog even lekker kapot maken.

Kijk voor prachtige beelden over de Arctic National Wildlife Refuge trouwens de serie The Last Alaskans.
[..]

Ik denk dat we de komende maanden van heel veel mensen en bedrijven gaan horen dat ze nog geld van de campagne krijgen.
Dat is al jaren het geval, de Trump rallies zijn een mooi voorbeeld daarvan.
  dinsdag 17 november 2020 @ 10:02:15 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_196282960
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2020 20:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar ik hou van Colorado :'(
Colorado kleurde zelfs in 2016 al blauw ;)

Maar dat is precies het punt, zo'n mooi kaartje met 'blauwe' en 'rode' staten verbloemt natuurlijk wel een beetje dat in sommige staten de marge erg klein is. Ik zie zo'n afscheiding echt niet zo snel gebeuren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_196283007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat dacht je van een couppoging? Als zich exact hetzelfde scenario in een land in Afrika of het Midden-Oosten zou afspelen zouden we immers ook niet twijfelen om het een staatsgreep te noemen.
  dinsdag 17 november 2020 @ 10:47:03 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_196283572
twitter
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 10:59:23 #246
3928 Ulx
pi_196283726
twitter

What the fuck? Zijn d'r niet genoeg besmettingen of zo? Trump en trawanten proberen echt het hele land in de fik te steken.
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:02:59 #247
38496 Perrin
pi_196283777
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 10:59 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

What the fuck? Zijn d'r niet genoeg besmettingen of zo? Trump en trawanten proberen echt het hele land in de fik te steken.
:{
Met zulk gedrag wordt het voor velen idd hun laatste Thanksgiving.
  dinsdag 17 november 2020 @ 11:17:23 #248
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196283939
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 07:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daar zijn inzamelings acties voor gehouden. In principe moet je die als kandidaat zelf betalen. In de praktijk, net als bij de verkiezings campagne, hou je daarvoor inzamelings acties.

Niet alle advocaten lenen zich voor juridisch "omogelijke" zaken. Maar er zijn er uiteraard wel, die uurtje factuurtje, gewoon de zaak aanspannen, en dan tegen Donald zeggen, "kut voor je, rechtzaak verloren, maar hier is de factuur".

(overigens is elections lawyer, in the USA gewoon een specialisme :)).
Iemand een gok hoeveel ze per uur vragen aan ome Donald? Ik denk toch wel om en nabij de 1000 euro per uur. (een normale advocaat in NL vraagt zo al 250 per uur)
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 11:33:31 #249
3928 Ulx
pi_196284088
twitter

Dat Biden de DoJ niet wil vertellen wat wel of niet te doen kan ik inkomen. Maar Trump moet gewoon aangepakt worden, anders flikt de GOP het over vier jaar rustig nog een keer.
pi_196284112
Die trumpadvocaten weten ook wel dat Trump een madman is die de realiteit niet kan erkennen.
Natuurlijk zien ze dat hun lawsuits geen kans hebben voor de rechtbanken. Maar ja... Trump betaalt en ze willen na deze afgang nog meer verdienen aan hem.
pi_196284138
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:33 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat Biden de DoJ niet wil vertellen wat wel of niet te doen kan ik inkomen. Maar Trump moet gewoon aangepakt worden, anders flikt de GOP het over vier jaar rustig nog een keer.
Dat is de zwakte in de politieke lijn van Biden: unite the country.
Dat kan inhouden the dirt of Trump in de doofpot te proppen. Vanwege de lieve vrede.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:02:23 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196284369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:36 schreef Bluesdude het volgende:
Die trumpadvocaten weten ook wel dat Trump een madman is die de realiteit niet kan erkennen.
Natuurlijk zien ze dat hun lawsuits geen kans hebben voor de rechtbanken. Maar ja... Trump betaalt en ze willen na deze afgang nog meer verdienen aan hem.
Dat is de vraag nog maar.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:03:43 #253
38496 Perrin
pi_196284390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 11:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is de zwakte in de politieke lijn van Biden: unite the country.
Dat kan inhouden the dirt of Trump in de doofpot te proppen. Vanwege de lieve vrede.
Uiteindelijk is dat laatste van groter belang.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:13:04 #254
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_196284502
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2020 23:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het ziet er naar uit dat in Alaska per referendum ranked choice voting voorafgegaan door partijloze primaries waar de top 4 kandidaten door mogen erdoor komt. Zouden meer staten moeten doen, zou moeten leiden tot betrekkelijk centristische kandidaten en meer onafhankelijkheid van partijen lijkt me?
Ranked choice voting wel. Die primaries dan weer niet. Als er teveel centrumkandidaten meedoen heb je kans dat ze allemaal in dat stadium al afvallen. Primaries zijn ook een enigszins overbodige tussenstap in dit systeem.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:20:18 #255
262211 hhh38
pi_196284575
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Iedere keuze kan als een boemerang terug in het gezicht komen. Leuk als we 4 relatief vreedzame jaren tegemoet gaan, maar als hetzelfde sentiment bij de volgende verkiezingen terugkomt en de Republikeinen winnen heb je er niets aan gehad.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:23:07 #256
38496 Perrin
pi_196284611
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Iedere keuze kan als een boemerang terug in het gezicht komen. Leuk als we 4 relatief vreedzame jaren tegemoet gaan, maar als hetzelfde sentiment bij de volgende verkiezingen terugkomt en de Republikeinen winnen heb je er niets aan gehad.
Proberen de gapende wonden in de samenleving niet groter te maken, lijkt me dus een goed plan.
  dinsdag 17 november 2020 @ 12:23:33 #257
39333 Zelva
pi_196284616
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Volgende verkiezingen zijn al over twee jaar :'(

Dan zullen de republikeinen het Huis wel weer terugpakken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 13:00:31 #258
3928 Ulx
pi_196285096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Bovendien gaat Trump het Biden na de inauguratie op alle mogelijke manieren moeilijk maken heg land te verenigen. Dan zeg ik: Flikker Trump's vuile was op straat en gooi hem en wat trawanten lekker de cel in. Dat zal heel wat ogen openen.

Bovendien: Niemand staat boven de wet. Wat wil je doen als Trump volgend jaar staatsgeheimen gaat verkopen? Ook maar voor pais en vree toestaan want anders worden ze in Alabama boos?

[ Bericht 11% gewijzigd door Ulx op 17-11-2020 13:05:55 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 13:01:44 #259
3928 Ulx
pi_196285113
twitter
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:18:29 #260
262211 hhh38
pi_196285327
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:23 schreef Perrin het volgende:

[..]

Proberen de gapende wonden in de samenleving niet groter te maken, lijkt me dus een goed plan.
Die gapende wonden worden vervolgens keihard weer opengetrokken door de Republikeinen, wat ben je er dan mee opgeschoten? Je mag dit gedrag van een president (en al z'n holmaatjes) niet tolereren
pi_196285373
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Bovendien gaat Trump het Biden na de inauguratie op alle mogelijke manieren moeilijk maken heg land te verenigen. Dan zeg ik: Flikker Trump's vuile was op straat en gooi hem en wat trawanten lekker de cel in. Dat zal heel wat ogen openen.

Bovendien: Niemand staat boven de wet. Wat wil je doen als Trump volgend jaar staatsgeheimen gaat verkopen? Ook maar voor pais en vree toestaan want anders worden ze in Alabama boos?
Staatsgeheimen verkopen is natuurlijk wat anders, dan moet je hem sowieso vervolgen. Maar verder vrees ik dat het vervolgen van Trump vooral polariserend werkt. Het is een lastige afweging. De belangrijkste taak van Biden de komende 4 jaar is de gapende kloof wat dichten, het land dichter bij elkaar brengen. Zorgen dat men weer Amerikaan is, ipv Republikein of Democraat. Bij die belangrijkste taak helpt een vervolging van Trump waarschijnlijk niet. Maar aan de andere kant heb je gelijk dat als hij echt ernstige dingen heeft gedaan, hij niet boven de wet kan staan. Een lastig dilemma. Zoals Biden er veel zal krijgen. We moeten maar hopen dat Biden 1 van de verstandigste presidenten van Amerika ooit zal blijken, dat heeft hij en het land nodig. Tot nu toe vind ik wel dat alle aanwijzingen goed zijn, hij lijkt echt bruggen te willen gaan slaan. Nou hopen dat die brug ook landt aan de andere kant.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_196285376
twitter

Tja, backlash...dat gebeurt dan.
Lees de opmerkingen na de tweet voor de historie een week eerder!
  dinsdag 17 november 2020 @ 13:38:05 #263
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_196285554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 13:22 schreef Hanca het volgende:

[..]

Staatsgeheimen verkopen is natuurlijk wat anders, dan moet je hem sowieso vervolgen. Maar verder vrees ik dat het vervolgen van Trump vooral polariserend werkt. Het is een lastige afweging. De belangrijkste taak van Biden de komende 4 jaar is de gapende kloof wat dichten, het land dichter bij elkaar brengen. Zorgen dat men weer Amerikaan is, ipv Republikein of Democraat. Bij die belangrijkste taak helpt een vervolging van Trump waarschijnlijk niet. Maar aan de andere kant heb je gelijk dat als hij echt ernstige dingen heeft gedaan, hij niet boven de wet kan staan. Een lastig dilemma. Zoals Biden er veel zal krijgen. We moeten maar hopen dat Biden 1 van de verstandigste presidenten van Amerika ooit zal blijken, dat heeft hij en het land nodig. Tot nu toe vind ik wel dat alle aanwijzingen goed zijn, hij lijkt echt bruggen te willen gaan slaan. Nou hopen dat die brug ook landt aan de andere kant.
It takes two to tango. Je kan niet zelfstandig een kloof dichten. Het beste dat je kan doen is consistent en transparant handelen. Alles volgens het boekje, en als Trump wetten heeft overtreden dan moet je niet vervolging tegenhouden om de vrede maar te bewaren. Wat nodig is om de democratie en rechtstaat te versterken. Biden zal sowieso veel kritiek krijgen op alles wat hij doet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_196285656
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grinnik.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 14:29:02 #265
3928 Ulx
pi_196286402
quote:

[..]

Staatsgeheimen verkopen is natuurlijk wat anders,
Waar leg je de grens? En waarom daar?
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 14:56:53 #266
3928 Ulx
pi_196286827
Een goed artikel over waarom terugkijken naar het regime Trump, en hun corruptie bestraffen wel een goed idee is.

https://www.vanityfair.co(...)age-on-the-trump-era
pi_196286960
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 14:29 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waar leg je de grens? En waarom daar?
Staatsgeheimen verkopen na zijn presidentschap vind ik toch heel wat anders dan wat hij tijdens zijn presidentschap heeft gedaan. Maar goed, ik ben in alles blij dat ik Biden niet ben, ook bij deze beslissing (als hij er tenminste wat over te zeggen heeft, ik begreep dat wat Staten Trump ook al wilden vervolgen).
  dinsdag 17 november 2020 @ 15:10:19 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_196287022
Als de Republikeinen na de verkiezingen Trump hadden laten vallen, dan was het best een aardig idee geweest om verzoenend op te treden om de kloof te dichten. Door Trump niet als een baksteen te laten vallen, en erger, mee te helpen conspiracytheories te verspreiden, signaleren de Republikeinen nadrukkelijk dat de campagne geen Trumpisme was, maar nu een integraal onderdeel van de Republikeinse strategie. De bevolking angst aanjagen zodat ze reactionair anti-progressief stemmen. Elke vorm van appeasement hier is een stap verder naar rechts zetten, waarna de Republikeinen vervolgens nog absurdere angstbeelden moeten creeren. Dat is een heilloze weg, omdat ze al eerder hebben laten zien dat er totaal geen bodem zit in hoever ze willen gaan. De enige strategie daartegen is het gat groter laten worden zodat je het niet normaliseert en ze de gevangenis in te gooien.
pi_196287068
quote:

[..]

Ik vind het echt compleet verwerpelijk wat je hier oppert. Je impliceert de rechtstaat bij het grofvuil te zetten om de lieve vrede te bewaren.

Als je eenmaal begint met tornen aan de rechtstaat (klasse justitie) dan wordt het een hele moeilijke weg terug.

Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 15:38:39 #270
3928 Ulx
pi_196287463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:13 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik vind het echt compleet verwerpelijk wat je hier oppert. Je impliceert de rechtstaat bij het grofvuil te zetten om de lieve vrede te bewaren.

Als je eenmaal begint met tornen aan de rechtstaat (klasse justitie) dan wordt het een hele moeilijke weg terug.

Precies. Bovendien zijn de Republikeinen dol op Law & Order. Die worden boos als er niets tegen witte-boorden criminaliteit wordt gedaan. Ik denk dat de Trumpisten het dus positief zullen opvatten als men ze de gevangenis in jetst.
pi_196287596
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Precies. Bovendien zijn de Republikeinen dol op Law & Order. Die worden boos als er niets tegen witte-boorden criminaliteit wordt gedaan. Ik denk dat de Trumpisten het dus positief zullen opvatten als men ze de gevangenis in jetst.
Je weet wel beter, dat vatten ze helemaal niet positief op.
pi_196287663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:13 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Tja, er is nog nooit een president vervolgd voor zijn daden als president. Zo gek zou het niet zijn om dat niet te doen.

Want je gaat ook een andere weg op: als Biden dan geen president meer is, dan loopt hij de kans dat de Republikeinen alles gaan uitpluizen of ze ook maar iets kunnen vinden waarvoor hij mogelijk vervolgd gaat worden. Zo met ex-presidenten om gaan is ook niet alles.

Maar zoals ik zeg: ik zou het een moeilijke keus vinden als het aan mij was. Ik onderschrijf ook zeker wel wat jij zegt. Maar ik zie ook hoe gepolariseerd Amerika is en hoe belangrijk is om dat terug te draaien.
pi_196287722
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, er is nog nooit een president vervolgd voor zijn daden als president. Zo gek zou het niet zijn om dat niet te doen.

Want je gaat ook een andere weg op: als Biden dan geen president meer is, dan loopt hij de kans dat de Republikeinen alles gaan uitpluizen of ze ook maar iets kunnen vinden waarvoor hij mogelijk vervolgd gaat worden. Zo met ex-presidenten om gaan is ook niet alles.

Maar zoals ik zeg: ik zou het een moeilijke keus vinden als het aan mij was. Ik onderschrijf ook zeker wel wat jij zegt. Maar ik zie ook hoe gepolariseerd Amerika is en hoe belangrijk is om dat terug te draaien.
Trump heeft een uitweg voor de federale zaken: aftreden en Pence hem een pardon laten geven. Maar dat gaat zijn ego te boven omdat het schuld impliceert en voelt als verliezen.
pi_196287753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:52 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Trump heeft een uitweg voor de federale zaken: aftreden en Pence hem een pardon laten geven. Maar dat gaat zijn ego te boven omdat het schuld impliceert en voelt als verliezen.
Het is voor Biden te hopen dat Trump dat doet, dat scheelt een moeilijke beslissing.
  dinsdag 17 november 2020 @ 15:55:43 #275
458679 Ruse
Super, man
pi_196287804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:52 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Ik denk dat Trump daar helemaal niet zo tegenaan kijkt en er ook totaal geen moeite mee heeft. Hij gooit het er gewoon op dat de democraten een complot smeden om hem veroordeeld te krijgen
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 16:07:18 #276
3928 Ulx
pi_196288000
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gaat niet om zijn daden als president. Het gaat on de daden van zijn medewerkers en ministers (en die vsn Nixon verdwenen in de cel) en de acties van Trump als zakenman. Belastingontduiking, corruptie, moem maar op. En maak dat eerst maar openbaar.
pi_196288240
Het beste voor de VS is dat Trump ofwel de politiek geheel de rug toekeert of op korte termijn sterft door een natuurlijke oorzaak. Hem opsluiten gaat nog veel meer problemen geven.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 16:26:40 #278
3928 Ulx
pi_196288319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
Het beste voor de VS is dat Trump ofwel de politiek geheel de rug toekeert of op korte termijn sterft door een natuurlijke oorzaak. Hem opsluiten gaat nog veel meer problemen geven.
Want?
pi_196288416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het gaat niet om zijn daden als president. Het gaat on de daden van zijn medewerkers en ministers (en die vsn Nixon verdwenen in de cel) en de acties van Trump als zakenman. Belastingontduiking, corruptie, moem maar op. En maak dat eerst maar openbaar.
De acties van Trump als zakenman vallen toch onder de wetgeving van de staat New York? Daar hoeft Biden verder zijn handen niet vuil aan te maken.
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 16:37:56 #280
3928 Ulx
pi_196288471
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De acties van Trump als zakenman vallen toch onder de wetgeving van de staat New York? Daar hoeft Biden verder zijn handen niet vuil aan te maken.
Onder andere. Maar een DoJ kan natuurlijk ook op federaal niveau gaan onderzoeken wat Trump allemaal heeft uitgevroten.
pi_196288643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Volgende verkiezingen zijn al over twee jaar :'(

Dan zullen de republikeinen het Huis wel weer terugpakken.
Onze ex-medewerker ergens diep in de Brusselse bureaucratie bij tweakers ziet het somber in:

quote:
De hele periode Trump is één grote voorbereiding op een democratische termijn. Men heeft vanaf dag één ingezet op het scheppen van condities waarbij de Democraten enkel onderuit kunnen gaan richting 2024.

Dat is wat in het andere VS topic een aantal mensen hier aan zagen komen, hoe pijnlijk ook, de Republikeinen hebben stap voor stap de hefboom Trump ingezet voor afbraak, crisis, deregulering en uitkleden van vermogen tot herstel van zowel overheid als publiek debat. En met het gebruik van Trump als chaos actor is hun politieke en bestuurlijke dynamiek volledig gestroomlijnd voor minority rule - met als enige “prijs” een totale afhankelijkheid van libertarische oligarchie voor bereik in en beheersing van informatiestromen alsmede financiering.

Niet à la doemdenken, maar ik zie oprecht niet hoe de Democraten er niet onderuit bij kunnen gaan. Biden kan zelfs bij zijn voornemens van herstel van Justitie al geen ruimte vinden voor accountability voor de schade van de afgelopen vier jaar. Dat is tekenend.

Serieus, als iemand ziet hoe het ze wel kan lukken, laat maar horen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Knipoogje op 17-11-2020 17:26:52 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_196288860
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Onze ex-euro-parlementariër bij tweakers ziet het somber in:
[..]

Welke voormalige europarlementariër is dat?
pi_196288973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:50 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Onze ex-euro-parlementariër bij tweakers ziet het somber in:
[..]

De verwachting is dat de gdp groei gedurende de Biden termijn hoger dan normaal zal zijn na de Corona crisis.

Verder kunnen de Democraten leunen op een meerderheid aan Democratisch leunende kiezers, en bestaat wel degelijk de kans dat de Senaat ook Democratisch wordt (met minimale hoeveelheid), waarmee je mogelijk DC en Puerto Rico als staten zou kunnen verwelkomen.

De Trump-coalitie zal verschuiven aangezien hij niet op het ticket staat en er vindt ook momenteel een stammenstrijd plaats binnen de Republikeinen, waarvan het mij in ieder geval niet duidelijk is hoe dat verder vorm gaat krijgen.

Niet dat ik per se heel hoopvol ben, maar dit zijn wel wat counterfactuals.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 17-11-2020 17:18:27 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 17:15:11 #284
3928 Ulx
pi_196289038
twitter

Insinueert Jr hier dat bij eeen 50/50 senaat de Dems een tie-breaker hebben?
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:18:25 #285
39333 Zelva
pi_196289080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De verwachting is dat de gdp groei gedurende de Biden termijn hoger dan normaal zal zijn na de Corona crisis.

Verder kunnen de Democraten leunen op een meerderheid aan Democratisch leunende kiezers, en bestaat wel degelijk de kans dat de Senaat ook Democratisch wordt (met minimale hoeveelheid), waarmee je mogelijk DC en Puerto Rico als staten zou kunnen verwelkomen.
Puerto Rico is geen zekere democratische stronghold. Las ook ergens dat de Puerto Ricaanse diaspora in meerderheid op Trump heeft gestemd. Die konden wc-papier wel waarderen blijkbaar.
pi_196289084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat is toch ook zo met de VP als stem?
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:19:14 #287
38496 Perrin
pi_196289090
quote:
[ twitter ]

Implicit concession :P
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:19:29 #288
38496 Perrin
pi_196289094
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar Pence was toch de volgende VP? :P
pi_196289097
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

Puerto Rico is geen zekere democratische stronghold. Las ook ergens dat de Puerto Ricaanse diaspora in meerderheid op Trump heeft gestemd. Die konden wc-papier wel waarderen blijkbaar.
Ik zou dat geen zekere staat noemen, maar wel eentje waar kansen liggen.
pi_196289103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar Pence was toch de volgende VP? :P
Oh zo, haha
  Overall beste user 2022 dinsdag 17 november 2020 @ 17:20:13 #291
3928 Ulx
pi_196289106
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maar wie zou er dan VP zijn volgens deze Trump?
pi_196289117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zie boven, nam het iets te letterlijk
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:21:40 #293
39333 Zelva
pi_196289124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Harris. Het Electoral College skipt Biden, maar kiest wel Harris.
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:31:53 #294
262211 hhh38
pi_196289285
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
Dat denk ik inderdaad ook.

En als ze hem niet opsluiten is het het beste dat hij een eigen partij opricht, maar dat is zowel voor hemzelf als de GOP niet tactisch dus dat zal wel niet gebeuren.
pi_196289303
quote:
[ twitter ]

Dat heeft hij goed gezien dan, bij 50/50 geeft de VP de doorslag. En dat is Harris.

Edit: Oh...duh. LOL!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2020 17:33:36 ]
pi_196289312
Er waren getuigen :P

twitter
pi_196289337
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:33 schreef Kijkertje het volgende:
Er waren getuigen :P

[ twitter ]
Zal het iets uitmaken, denk je? Ik ben wel benieuwd wat dit Graham oplevert.
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:39:28 #298
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196289409
Serieus?!??!?
Die idioot is aan het overwegen om Iran aan te vallen?!
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:39:36 #299
384435 klappernootopreis
pi_196289412
Wat veel republikeinen niet door hebben is dat Biden zijn kabinet al aan het vormen is en ze er geen invloed op hebben. Bij vorige transities hadden ze min of meer inspraak wie hun plaats zou innemen. Dat is nu niet het geval. De contrast met deze regering en met die van Bush/Obama is behoorlijk groot. Er zitten ook veel vrouwen en er is een duidelijke etnische diversiteit in zijn keuze. De republikeinen hebben Biden op geen enkele manier kunnen indammen. Ik verwacht een vechtregering, vooral als de republikeinen in staat zijn om de twee resterende senaat zetels te consolideren. Wat Trump doet is irrelevant, wat de republikeinen gaan doen wel.
pi_196289448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:39 schreef wdn het volgende:
Serieus?!??!?
Die idioot is aan het overwegen om Iran aan te vallen?!
Hij zit daar iig op te broeden. Goodman loopt er alvast op vooruit:

twitter

twitter
  dinsdag 17 november 2020 @ 17:42:46 #301
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_196289462
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 november 2020 17:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hij zit daar iig op te broeden. Goodman loopt er alvast op vooruit:

[ twitter ]
[ twitter ]
dank! ik zet net mijn tv aan en viel minder in de discussie op cnn _O-