abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196256710
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
  zondag 15 november 2020 @ 15:44:26 #2
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_196256753
twitter

Orange Man concedes! :D
pi_196256757
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De uitslag spreekt voor zich.
Nee, echt niet. Jij maakt een specifieke claim over die uitslag en komt geen enkele keer met een onderbouwing. Dat komt voornamelijk omdat de uitslag juist niet voor zich spreekt. Dat is waar we het over hebben. Dus kun je nog één keer proberen om je bewering te staven?
pi_196256782
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Jij maakt een specifieke claim over die uitslag en komt geen enkele keer met een onderbouwing. Dat komt voornamelijk omdat de uitslag juist niet voor zich spreekt. Dat is waar we het over hebben. Dus kun je nog één keer proberen om je bewering te staven?
Jij accepteert de uitslag sowieso niet dus wat ik ook aandraag, het zal geen indruk maken.

De uitslag spreekt voor zich. Dat is waar je het mee kan doen.
  zondag 15 november 2020 @ 15:48:12 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196256803
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196256859
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Jij accepteert de uitslag sowieso niet dus wat ik ook aandraag, het zal geen indruk maken.

Misschien is het beter als je ik je alleen laat in je eigen wereldje, wat ik zeg schijnt op geen enkele manier binnen te komen. Veel succes met het bevechten van je stropopjes :)
  zondag 15 november 2020 @ 15:53:18 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_196256884
Trump geeft toe dat Biden gewonnen heeft

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_196256886
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Misschien is het beter als je ik je alleen laat in je eigen wereldje, wat ik zeg schijnt op geen enkele manier binnen te komen. Veel succes met het bevechten van je stropopjes :)
:?

Nogmaals: Republikeinen krijgen meer zetels in de senaat maar toch verliest hun zittende president. Dan is het duidelijk: men heeft tegen Trump gestemd.

Als je denkt dat het niet zo is, dan kom je maar met bewijzen.
pi_196256961
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

:?

Nogmaals: Republikeinen krijgen meer zetels in de senaat maar toch verliest hun zittende president. Dan is het duidelijk: men heeft tegen Trump gestemd.

Democraten verloren dik in 2010 maar toch werd Obama in 2012 weer makkelijk president. Maar de partij als geheel won niet op dezelfde manier in 2012. En in 2014 werden ze ook weer weggevaagd waardoor Obama vleugellam werd gemaakt.

Hebben mensen dus tegen Obama gestemd?

Daarnaast zit je er naast wat betreft de komende Senaat, de Republikeinen zullen waarschijnlijk op netto -1 zetel uitkomen.
pi_196257087
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 15:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Democraten verloren dik in 2010 maar toch werd Obama in 2012 weer makkelijk president. Maar de partij als geheel won niet op dezelfde manier in 2012. En in 2014 werden ze ook weer weggevaagd waardoor Obama vleugellam werd gemaakt.

Daarnaast zit je er naast wat betreft de komende Senaat, de Republikeinen zullen waarschijnlijk op netto -1 zetel uitkomen.
-1 zetel is tegenover de afgang van Trump nog best een succesje te noemen.
pi_196257098
:)
  zondag 15 november 2020 @ 16:07:19 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196257106
quote:

[..]

In Wisconsin hebben 9.000 mensen meer gestemd op de R senator. In Georgia hebben zelfs bijna 1000 mensen meer op Perdue(!) gestemd dan op Trump. En dit zie je op meer plekken, Meer stemmen op de republikeinse kandidaat dan op Trump.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196257262
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

In Wisconsin hebben 9.000 mensen meer gestemd op de R senator. In Georgia hebben zelfs bijna 1000 mensen meer op Perdue(!) gestemd dan op Trump. En dit zie je op meer plekken, Meer stemmen op de republikeinse kandidaat dan op Trump.
Oh absoluut. Maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat er straks twee Republikeinse senatoren zijn uit Georgia terwijl Biden de staat won. Ik denk simpelweg dat de keiharde conclusies die er getrokken worden niet zomaar uit de gegevens blijken.
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 16:44:58 #14
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_196257616
quote:

[..]

Huh nee, juist tegen Romney, net als nu tegen Trump. Dat betekent dus dat mensen op Obama als president hebben gestemd maar 'down the ticket' op Republikeinen voor Senaat/Huis.
Net als nu dus mensen op Biden hebben gestemd terwijl ze tegelijkertijd voor een Republikeinse senator/representative hebben gestemd.
'Split ticket' noemen ze dat, Amerikanen gaan er al gauw vanuit dat mensen 'volledig blauw' of 'volledig rood' stemmen, maar niet dus.
Fuck the EBU.
  zondag 15 november 2020 @ 16:49:44 #15
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196257676
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh absoluut. Maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat er straks twee Republikeinse senatoren zijn uit Georgia terwijl Biden de staat won. Ik denk simpelweg dat de keiharde conclusies die er getrokken worden niet zomaar uit de gegevens blijken.
De stelling was dat veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd. Daar word geen keiharde conclusie in genomen. Of het van invloed is geweest weet ik ook niet, ik gok dat er nog boeken vol worden geschreven over dit onderwerp.

Maar de stelling dat er veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd lijkt me niet helemaal vreemd over komen. Maar zijn het er meer als bij vorige verkiezingen? Heeft het invloed gehad? Was het bewust, of is het net als hier dat je VVD stemt in de gemeente en D66 in de provincie?

Maar het is zeker geen vreemde stelling dat er mensen zijn die op Biden hebben gestemd omdat ze het niet zien zitten om weer 4 jaar Trump aan te zien, en een deel daarvan is Republikeins.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_196257877
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:44 schreef Moira het volgende:

[..]

Huh nee, juist tegen Romney, net als nu tegen Trump. Dat betekent dus dat mensen op Obama als president hebben gestemd maar 'down the ticket' op Republikeinen voor Senaat/Huis.
Net als nu dus mensen op Biden hebben gestemd terwijl ze tegelijkertijd voor een Republikeinse senator/representative hebben gestemd.
'Split ticket' noemen ze dat, Amerikanen gaan er al gauw vanuit dat mensen 'volledig blauw' of 'volledig rood' stemmen, maar niet dus.
En dus niet uniek voor Trump.
pi_196257893
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 16:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

De stelling was dat veel Republikeinen tegen Trump hebben gestemd. Daar word geen keiharde conclusie in genomen.
Wel door de betreffende poster, maar goed. Die kunnen we vanaf nu gewoon negeren :)

De rest van je post klopt. Ik vind alleen het idee dat Trump makkelijk had kunnen winnen door zich anders te gedragen gewoon niet te onderbouwen.
pi_196257904
Ik was enorm opgelucht dat Biden won. Niettemin hebben nog altijd 72 miljoen Amerikanen op Trump gestemd.
Ondanks 4 jaar van vette leugens, openlijke minachting van de Trias Politica, het publiekelijk honen van andersdenkenden, het dwepen met dictators en het weglachen van een gevaarlijk virus.

Ik vrees dat de straks 78-jarige Joe Biden voor een onmogelijke taak gesteld wordt, om de 'wonden te helen'.

Overigens: wanneer wordt normaliter de uitslag van de verkiezingen door het Congres bekrachtigd?
2 weken voor de inauguratie van de nieuwe president?

Het zou mij niet verbazen dat Trump dan zijn ontslag indient, en dan neemt Pence voor een korte periode de boel over. Hij geeft Trump een presidentieel pardon, zodat hij de bak niet inhoeft, en dan kan the most stable genius op de 7th hole gaan overdenken of hij het in 2024 nog eens gaat proberen. Of dat er een ander uit zijn 'kamp' naar voren moet worden geschoven. Er zijn genoeg gegadigden; de vraag is of ze in dezelfde mate zo'n grote massa kunnen mobiliseren.

De Tea Party lag al dwars binnen de GOP toen John McCain het ging opnemen tegen Obama. Dat was dus in 2008. 12 jaar geleden inmiddels.
Ik geloof nooit dat die rechtse opleving, inclusief het benadrukken van verschillen in plaats van overeenkomsten, in 4 jaar gaat verdwijnen. En als Biden er niet in slaagt om de Verenigde Staten weer meer 'verenigd' te krijgen, dan worden de Democraten daar in 2024 weer op afgerekend. Volgens mij is deze carrousel nog lang niet uitgedraaid. Helaas.
Ik doe het ff rustig aan.
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 17:09:57 #19
288245 crew  Moira
pi_196257931
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dus niet uniek voor Trump.
Huh dat suggereert toch ook niemand?
Fuck the EBU.
pi_196258000
Nu weer eens Cuomo , loud en clear! via twitter.
pi_196258181
Poohpooh...dat was een stevige speech! _O_
pi_196258255
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:09 schreef Moira het volgende:

[..]

Huh dat suggereert toch ook niemand?
Jawel. Er wordt gezegd dat mensen tegen Trump stemden onder andere vanwege zijn onpresidentiële gedrag.
pi_196258321
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 17:26 schreef AnneX het volgende:
Poohpooh...dat was een stevige speech! _O_
Nog ergens terug te zien?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_196258323
twitter

Niet gerealiseerd: zolang zg. illegalen niet zijn geregistreerd, zal het virus “onder ons” blijven. Die zijn bang om uitgezet te worden als zij een vaccin willen hebben.
Dus bereik je never bescherming voor de gemeenschap.
De laatste 5 minuten waren ...stevig.

Blijkbaar ben ik niet de enige, die er zo overdenkt.
“ A brilliant speech....
Spoken with passion”
pi_196258397
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 17:35 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Niet gerealiseerd: zolang zg. illegalen niet zijn geregistreerd, zal het virus “onder ons” blijven. Die zijn bang om uitgezet te worden als zij een vaccin willen hebben.
Dus bereik je never bescherming voor de gemeenschap.
De laatste 5 minuten waren ...stevig.

Blijkbaar ben ik niet de enige, die er zo overdenkt.
“ A brilliant speech....
Spoken with passion”
Mooi, even rustig voor zitten
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_196258581
Uitgebreide analyse van de polarisatie in de VS door Pew:
https://www.pewresearch.o(...)ts-political-divide/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 18:20:25 #27
288245 crew  Moira
pi_196259203
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jawel. Er wordt gezegd dat mensen tegen Trump stemden onder andere vanwege zijn onpresidentiële gedrag.
Dat is toch ook zo? Net als dat er in 2012 mensen tegen Romney stemden (en verder wel rood) vanwege redenen waarom ze Romney als ongeschikt zagen?

Ik zie verder niemand claimen dat split-ticket stemmen iets uitzonderlijks is hoor.
Fuck the EBU.
pi_196259242
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:20 schreef Moira het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo? Net als dat er in 2012 mensen tegen Romney stemden (en verder wel rood) vanwege redenen waarom ze Romney als ongeschikt zagen?

Ik zie verder niemand claimen dat split-ticket stemmen iets uitzonderlijks is hoor.
Laat maar, je hebt niet opgelet en dit gaat nergens heen :)
  PR en moderator zondag 15 november 2020 @ 18:27:22 #29
288245 crew  Moira
pi_196259386
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Laat maar, je hebt niet opgelet en dit gaat nergens heen :)
Ik reageer op wat ik hier en in het vorige topic zie staan, dacht misschien kan ik je ff helpen begrijpen wat de ander zegt, maar hoeft niet hoor :)
Fuck the EBU.
  zondag 15 november 2020 @ 18:32:06 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_196259497
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niemand zegt dat dat uniek voor Trump is. En er zijn uiteraard kiezers die "tegen de ander" stemmen in een (feitelijk) 2-partijenstelsel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_196260678
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 17:55 schreef Monolith het volgende:
Uitgebreide analyse van de polarisatie in de VS door Pew:
https://www.pewresearch.o(...)ts-political-divide/
Wat ik mis in dit stuk, zijn de grote verschillen tussen 'urban' en 'rural', tussen stad en platteland.
(Overigens is de USA ook daarin niet uniek.)

Grote steden zijn gemoderniseerd, draaien op de moderne en digitale economie, en de bewoners willen meer klimaatbewust en milieuvriendelijk leven.
Op het platteland (het 'heartland' in de VS) krijgen/kregen ouderwetse industrieën en landbouw het steeds moeilijker, juist door al die veranderingen en strengere regels.
Dat zorgt voor een tweedeling, en degenen die achterblijven klampen zich vast aan de politici die hun betere tijden beloven en zeggen dat al die moderniseringen en klimaatgerelateerde oplossingen voor industrie en landbouw bullshit zijn. Als Biden voor die laatste groep geen redelijke alternatieven ophoest, dan heb je ze in 4 jaar tijd niet teruggewonnen. Je kunt wel zeggen dat je aan milieu en klimaat ook veel geld kunt verdienen (en dat is waar), maar lullig genoeg worden veel van die moderne technologieën vanuit de 'urban' wereld geïnitieerd. En dus blijven de grote verdiensten (plus de aansluiting) voor de 'rural' regio's uit. Waardoor de tweedeling gehandhaafd blijft.
pi_196260857
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 19:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Wat ik mis in dit stuk, zijn de grote verschillen tussen 'urban' en 'rural', tussen stad en platteland.
(Overigens is de USA ook daarin niet uniek.)

Grote steden zijn gemoderniseerd, draaien op de moderne en digitale economie, en de bewoners willen meer klimaatbewust en milieuvriendelijk leven.
Op het platteland (het 'heartland' in de VS) krijgen/kregen ouderwetse industrieën en landbouw het steeds moeilijker, juist door al die veranderingen en strengere regels.
Dat zorgt voor een tweedeling, en degenen die achterblijven klampen zich vast aan de politici die hun betere tijden beloven en zeggen dat al die moderniseringen en klimaatgerelateerde oplossingen voor industrie en landbouw bullshit zijn. Als Biden voor die laatste groep geen redelijke alternatieven ophoest, dan heb je ze in 4 jaar tijd niet teruggewonnen. Je kunt wel zeggen dat je aan milieu en klimaat ook veel geld kunt verdienen (en dat is waar), maar lullig genoeg worden veel van die moderne technologieën vanuit de 'urban' wereld geïnitieerd. En dus blijven de grote verdiensten (plus de aansluiting) voor de 'rural' regio's uit. Waardoor de tweedeling gehandhaafd blijft.
Daar gaat het stuk dan ook helemaal niet over. Het is geen demografische analyse. Maar dan nog gaat deze karikatuur over de urban en rural divide voorbij aan het feit dat die scheiding ook veel overlap vertoont met andere demografische kenmerken als etniciteit en leeftijd.

Zo'n grote rol spelen landbouw en industrie ook helemaal niet op de Amerikaanse banenmarkt. De "noeste arbeider" is een imago appelerend aan mijnwerkers, metaalbewerkers en ga zo maar door, maar de dienstensector is al decennia veel groter.
pi_196261154
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2020 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar gaat het stuk dan ook helemaal niet over. Het is geen demografische analyse. Maar dan nog gaat deze karikatuur over de urban en rural divide voorbij aan het feit dat die scheiding ook veel overlap vertoont met andere demografische kenmerken als etniciteit en leeftijd.

Zo'n grote rol spelen landbouw en industrie ook helemaal niet op de Amerikaanse banenmarkt. De "noeste arbeider" is een imago appelerend aan mijnwerkers, metaalbewerkers en ga zo maar door, maar de dienstensector is al decennia veel groter.
Het is niet alleen een demografische analyse, maar ook een economische. (En het is zeker geen karikatuur. Die minachtende karakterisering zou voor veel mensen die de tweedeling voelen wel eens een reden kunnen zijn om populistisch te stemmen.) Juist het gegeven dat landbouw en industrie een sterk afnemende rol zijn gaan spelen op de Amerikaanse banenmarkt, is volgens mij een oorzaak van de tweedeling. Dat is niet iets wat sinds kort is ontstaan. Voor de generatie na de 'noeste arbeider' is, in de rural areas, geen redelijk alternatief gekomen, want de dienstensector draait vooral op volle toeren in de stedelijke gebieden (een enkele uitzondering daargelaten). Dus het terugdraaien van de tijd, de terugkeer van de oude glorie, zoals figuren als Trump dat beloven, klinkt de mensen daar als muziek in de oren. Voor deze mensen is iemand als Alexandria Ocasio-Cortez zo'n beetje de verpersoonlijking van Het Kwaad zelve. Zij vertegenwoordigt bij uitstek een beweging die voortkomt uit de 'stedelijke' wereld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Toby56 op 15-11-2020 20:09:30 ]
pi_196261520
Trump heeft de tweedeling niet veroorzaakt. Hij heeft hem uitgebuit. Veel meer dan andere conservatieve Republikeinen. En, met zijn valse retoriek, heeft hij de tweedeling (op zijn minst gevoelsmatig), nog veel groter gemaakt.

Ik ben totaal geen financieel-economisch specialist, maar ik heb een gozer gevonden die misschien beter kan uitleggen wat ik zojuist probeer(de) te zeggen.
Samengevat is, wat hij beweert, datgene waar ik ook 'bang' voor ben. Namelijk dat het een nagenoeg onmogelijke taak wordt om de tweedeling tussen 'urban' en 'rural' weer recht te trekken.

https://www.yahoo.com/fin(...)ation-183613655.html
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:08:07 #35
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_196261528
Die arrogantie van de plattelandsbewoner zie je ook in Europa. "Ik kan niet meedoen, DUS moet de stadsmens oprotten!"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_196261573
Trump is in geen maanden bij een Covid-overleg geweest, diverse staten scherpen de regels aan en worden wanhopig, 25 staten met recordopnamen in ziekenhuizen, die aan hun maximumcapaciteit zitten.

Trump riep de afgelopen maanden dat je na 3 november niets meer over Covid zou horen ( niet waar, itt Hunters laptop) en hier beweerde gisteren ook iemand dat je sinds de verkiezingen bijna niet meer over Covid hoorde of zag.

Fauci vergelijkt de transitie met het overgeven van een stokje bij estafette, en wil wel met het team van Biden gaan samenwerken, vindt Ron Klain een excellente keuze, heeft al prima met hem samengewerkt tijdens de ebola-uitbraak.
pi_196261580
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:08 schreef Ulx het volgende:
Die arrogantie van de plattelandsbewoner zie je ook in Europa. "Ik kan niet meedoen, DUS moet de stadsmens oprotten!"
In feite voed je met zo'n opmerking alleen maar de tweedeling.
Want het is inderdaad niet alleen een tweedeling die in de USA wordt gevoeld.

Het is niet voor niets dat vele plattelandsregio's kampen met krimp.
pi_196261584
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 18:27 schreef Moira het volgende:

[..]

Ik reageer op wat ik hier en in het vorige topic zie staan, dacht misschien kan ik je ff helpen begrijpen wat de ander zegt, maar hoeft niet hoor :)
Goed bedoeld maar 'de ander' zegt iets zonder het te onderbouwen en wordt dan persoonlijk en gaat stropoppen aanvallen. Dan gaat het natuurlijk van de rails:)
  zondag 15 november 2020 @ 20:15:50 #39
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_196261632
Is Giuliani al met het overweldigende bewijs op de proppen gekomen? Dacht dat hij het afgelopen donderdag zou presenteren?
  zondag 15 november 2020 @ 20:17:40 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_196261662
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:15 schreef RichardHammond het volgende:
Is Giuliani al met het overweldigende bewijs op de proppen gekomen? Dacht dat hij het afgelopen donderdag zou presenteren?
Stond op hunter's laptop in dezelfde map als waar de stukken voor Obamagate en het Healthcare plan instonden.
pi_196261680
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:15 schreef RichardHammond het volgende:
Ik denk dat het daar niet eens om gaat.
Het is gewoon de bedoeling dat minstens 72 miljoen Amerikanen de komende 4 jaar blijven geloven dat Joe Biden een 'illegale' president is. En iedere miljoentje dat ze erbij kunnen krijgen is meegenomen, voor om het even welke Republikeinse kandidaat van 2024. Dus blijft die kop van Giuliani nog wel even in beeld, vrees ik, al dan niet met zijn hand in de broek.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:21:09 #42
3928 Ulx
pi_196261713
Een snowflake zet de cancelculture in om een safespace te krijgen wegens zijn butthurt en gekwetste gevoelens.

twitter

Of is dit anders?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 15 november 2020 @ 20:22:57 #43
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_196261731
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Stond op hunter's laptop in dezelfde map als waar de stukken voor Obamagate en het Healthcare plan instonden.
Ah, over twee weken dus.

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik denk dat het daar niet eens om gaat.
Het is gewoon de bedoeling dat minstens 72 miljoen Amerikanen de komende 4 jaar blijven geloven dat Joe Biden een 'illegale' president is. En iedere miljoentje dat ze erbij kunnen krijgen is meegenomen, voor om het even welke Republikeinse kandidaat van 2024. Dus blijft die kop van Giuliani nog wel even in beeld, vrees ik, al dan niet met zijn hand in de broek.
Kan je weleens gelijk in hebben, maar het is een ronduit vervelend en gevaarlijk spelletje.
pi_196261776
twitter

Ik ga dit toch missen, denk ik......
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:25:37 #45
3928 Ulx
pi_196261786
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]

In feite voed je met zo'n opmerking alleen maar de tweedeling.
Want het is inderdaad niet alleen een tweedeling die in de USA wordt gevoeld.

Het is niet voor niets dat vele plattelandsregio's kampen met krimp.
De plattelander zegt "jij moet oprotten" en als een stadsmens daar iets over zegt voedt dat de tweedeling? Dat is lekker makkelijk.
pi_196261822
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:21 schreef Ulx het volgende:
Een snowflake zet de cancelculture in om een safespace te krijgen wegens zijn butthurt en gekwetste gevoelens.

[ twitter ]

Of is dit anders?
Dit is fok _O-
pi_196261928
Trump die al maanden de corona-taskforce-vergaderingen niet bezoekt. Weigert krachtig leiding te nemen in deze crisis. Valt hij strafrechterlijk of civielrechterlijk aan te klagen voor het verzuimen de volksgezondheid te onderhouden?
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:34:54 #48
3928 Ulx
pi_196261934
Perdue wil niet nog een keer op zijn sodemieter krijgen van Ossoff.

twitter
pi_196261955
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

De plattelander zegt "jij moet oprotten" en als een stadsmens daar iets over zegt voedt dat de tweedeling? Dat is lekker makkelijk.
De 'plattelander' zegt helemaal niet "jij moet oprotten."
Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
Het is juist omgekeerd: ze voelen zich vaak genoodzaakt om zelf naar de stad te verkassen. Als het ze tenminste lukt om hun huis te verkopen, want in die economisch steeds minder aantrekkelijke regio's wil geen mens nog een huis kopen, behalve een enkele pensionado hier en daar. Dus is dat lang niet voor iedereen weggelegd. Het enige dat ze willen is dat ze, in economisch opzicht, weer aansluiting krijgen bij de stedelijke regio's. En, qua inkomsten, aansluiting krijgen bij wat de 'stadsmens' verdient. Want dat gat is, in veel landen, de laatste 20 tot 25 jaar flink groter geworden.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:37:20 #50
3928 Ulx
pi_196261991
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
Trump die al maanden de corona-taskforce-vergaderingen niet bezoekt. Weigert krachtig leiding te nemen in deze crisis. Valt hij strafrechterlijk of civielrechterlijk aan te klagen voor het verzuimen de volksgezondheid te onderhouden?
Je zou kunnen beweren dat hij hiermee zijn ambtseed breekt, en dat hij daarmee dus meineed gepleegd heeft.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 20:39:42 #51
3928 Ulx
pi_196262041
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het is juist omgekeerd: ze voelen zich vaak genoodzaakt om zelf naar de stad te verkassen. Als het ze tenminste lukt om hun huis te verkopen, want in die economisch steeds minder aantrekkelijke regio's wil geen mens nog een huis kopen, behalve een enkele pensionado hier en daar. Dus is dat lang niet voor iedereen weggelegd. Het enige dat ze willen is dat ze, in economisch opzicht, weer aansluiting krijgen bij de stedelijke regio's. En, qua inkomsten, aansluiting krijgen bij wat de 'stadsmens' verdient. Want dat gat is, in veel landen, de laatste 20 tot 25 jaar flink groter geworden.
Maar de plattelander kiest constant op partijen die die tweedeling laten vergroten. Moet de stadsmens dan medelijden met die mensen gaan voelen?
pi_196262105
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Los daarvan: tweedeling ontstaat doorgaans van 2 kanten.
Dus als je, in reactie op een opmerking "oprotten", zelf ook "oprotten" zegt, los je geen enkele tweedeling op. Je maakt hem alleen maar groter.

Zeker voor een bestuurder of politicus zou het verstandiger zijn om uit te vinden waarom de opmerking "oprotten" gemaakt wordt. Alleen dan kun je het probleem oplossen, of ontkrachten met argumenten. Helaas vertikken veel politici dat, omdat een dergelijke houding hun stemmen kan kosten bij hun eigen fanatieke achterban.

Joe Biden wil de tweedeling oplossen. Daarom zou het onverstandig zijn om, zoals Hillary Clinton dat deed, neerbuigend te doen over Trump-aanhangers. Dat maakt de zaak er alleen maar slechter op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 15-11-2020 21:27:30 ]
pi_196262242
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar de plattelander kiest constant op partijen die die tweedeling laten vergroten. Moet de stadsmens dan medelijden met die mensen gaan voelen?
Ze kiezen in de eerste plaats op een partij waarvan ze denken dat die hun problemen serieus neemt. Dat doen trouwens alle mensen.
En ten tweede: wat zou er mis zijn met compassie? Is dat een smerig gevoel?

Overigens: ga in Nederland de uitslagen van de laatste jaren eens bekijken. Waar denk je dat de populistische partijen de meeste stemmen hebben vergaard? Op het platteland of in de stad?
In welke gebieden/provincies zitten de meeste vertegenwoordigers van die populistische partijen in gemeenteraden en Gedeputeerde Staten?
Op het platteland of in de Randstad?

Je begrijpt wellicht dat dit grotendeels retorische vragen zijn.

Dat is dan tenminste nog een verschil tussen NL en de USA: dat veel plattelanders in ons land die populisten tamelijk nuchter als "praatjesmakers" beschouwen. (Uitzonderingen uiteraard daargelaten.)
pi_196262257
En Biden word neergezet als een anti brexiteer.

De reacties onder het artikel waar de tweet naar linkt geven hoop.
twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_196262326
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dus als je, in reactie op een opmerking "oprotten", zelf ook "oprotten" zegt, los je geen enkele tweedeling op. Je maakt hem alleen maar groter.

Zeker voor een bestuurder of politicus zou het verstandiger zijn om uit te vinden waarom de opmerking "oprotten" gemaakt komt. Alleen dan kun je het probleem oplossen, of ontkrachten met argumenten. Helaas vertikken veel politici dat, omdat een dergelijke houding hun stemmen kan kosten bij hun eigen fanatieke achterban.

Joe Biden wil de tweedeling oplossen. Daarom zou het onverstandig zijn om, zoals Hillary Clinton dat deed, neerbuigend te doen over Trum-aanhangers. Dat maakt de zaak er alleen maar slechter op.
Ik geloof ook niet dat Biden dat doet, maar een gemakkelijke taak heeft hij niet.
Zeker niet als rechts vol tegen hem in gaat.
pi_196262572
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Wat betreft de situatie in Amerika is dat niet het geval. De tweedeling is vooral veroorzaakt en gevoed door Trump en de Republikeinse partij.
pi_196262717
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 20:50 schreef bedachtzaam het volgende:
En Biden word neergezet als een anti brexiteer.

De reacties onder het artikel waar de tweet naar linkt geven hoop.
[ twitter ]
Grappig dat ze daar nu pas achterkomen, het was Biden die de boodschap overbracht dat het VK achteraan de rij zou staan na Brexit toen hij nog VP was en Biden die enige weken geleden nog heel duidelijk uitspraak geen enkele inbreuk op het GVA toe te staan.

En ja, als het VK een handelsovereenkomst met de VS wil en voor het gemak even vergeet dat het GVA door de EU en de VS gegarandeert wordt dan hebben ze een probleem met Biden en Brexit. Maar dat was ze toch echt wel al in 2016 vertelt.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 21:16:37 #58
3928 Ulx
pi_196262735
twitter

Lekker figuur wel.
pi_196262786
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 20:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ze kiezen in de eerste plaats op een partij waarvan ze denken dat die hun problemen serieus neemt. Dat doen trouwens alle mensen.
En ten tweede: wat zou er mis zijn met compassie? Is dat een smerig gevoel?

Overigens: ga in Nederland de uitslagen van de laatste jaren eens bekijken. Waar denk je dat de populistische partijen de meeste stemmen hebben vergaard? Op het platteland of in de stad?
In welke gebieden/provincies zitten de meeste vertegenwoordigers van die populistische partijen in gemeenteraden en Gedeputeerde Staten?
Op het platteland of in de Randstad?

Je begrijpt wellicht dat dit grotendeels retorische vragen zijn.

Dat is dan tenminste nog een verschil tussen NL en de USA: dat veel plattelanders in ons land die populisten tamelijk nuchter als "praatjesmakers" beschouwen. (Uitzonderingen uiteraard daargelaten.)
Bedankt voor het verwoorden van deze punten. Het is bizar dat men nog steeds zulke bizar domme dingen probeert te zeggen als de post waar je op reageerde.
pi_196262835
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat betreft de situatie in Amerika is dat niet het geval. De tweedeling is vooral veroorzaakt en gevoed door Trump en de Republikeinse partij.
Wat mij betreft is dit ten dele onjuist.
Niet veroorzaakt, wel gevoed.
Grotendeels voor eigen politiek gewin.
pi_196262844
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Amerika verkeert al jaren in een koude burgeroorlog, hoorde ik vandaag iemand zeggen. En in plaats van naar verbinding te zoeken en eenheid te krijgen spuit Trump er geregeld wat benzine bij, zei die persoon.
Ik vond “koude burgeroorlog” wel raak getroffen.
pi_196262909
Als ik dan kijk naar de verkiezingen in Georgia, dan zie ik toch vooral Democraten met plannen en Republikeinen die "Socialisme!!!!!" schreeuwen:
https://www.politico.com/(...)e-health-care-436534

Ik zie nou niet echt een hautaine stedelijke houding jegens "het platteland".
pi_196262948
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:27 schreef Monolith het volgende:
Als ik dan kijk naar de verkiezingen in Georgia, dan zie ik toch vooral Democraten met plannen en Republikeinen die "Socialisme!!!!!" schreeuwen:

Het platteland...oh, je bedoelt de "welfare queens"? ;)
pi_196263022
quote:

Onder bepaalde groeperingen werkt de boodschap om ergens tegen te zijn beter dan ergens voor te zijn, dat is ook wel gebleken tijdens de verkiezingen. Het is vooral een strategie.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 21:39:04 #65
3928 Ulx
pi_196263087
twitter

Ik ben benieuwd of McConnell de realiteit, dus het verlies van Trump, kan accepteren.
pi_196263135
quote:

Het woord 'hautain' is ook helemaal niet op zijn plaats.
Het is een ontwikkeling die niet bewust 'hautain' of 'neerbuigend' of 'gemeen' is bedoeld.
Het is ook niet een ontwikkeling waarvan politiek links dan wel politiek rechts 'schuld' aan heeft.
Het is een verandering in de maatschappij, zoals veranderingen al eeuwenlang plaatsvinden.
En deze verandering is sowieso geen ontwikkeling die in 2016 of 2020 pas een rol is gaan spelen.

I.c. Georgia: het is dan ook opvallend dat juist daar de Democraten het verhoudingsgewijs goed hebben gedaan. Daar hebben ze wellicht goed naar de mensen geluisterd. Plus dat Atlanta flink aan het groeien is en dat Georgia in zijn geheel meer is 'geürbaniseerd'. Ik geef toe: ik doe hier een gok, hoewel ik op NBC News in de verkiezingsnacht wel meegekregen heb dat de steden in Georgia (en ook in Arizona) het economisch goed doen, dat er goede banen zijn voor goed opgeleide mensen en dat er daarom misschien meer tevredenheid is dan in andere zuidelijke en 'heartland' staten. En daardoor is het geschreeuw van Trump daar minder relevant geworden.
pi_196263153
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:39 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ik ben benieuwd of McConnell de realiteit, dus het verlies van Trump, kan accepteren.
Natuurlijk kan hij dat, wat McConnell nu doet is Trump paaien voor de laatste zaken die Trump nog kan/moet regelen voor de RNC.
pi_196263265
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Natuurlijk kan hij dat, wat McConnell nu doet is Trump paaien voor de laatste zaken die Trump nog kan/moet regelen voor de RNC.
Trump en/of zijn makkers gaan de GOP sowieso niet met rust laten de komende 4 jaar. Daarom wellicht schijten veel Republikeinen nog steeds in hun broek. Omdat ze gezien hebben dat Trump landelijk nog zoveel aanhang heeft, ondanks zijn ernstige onderschatting van het Corona-gevaar, met alle pijnlijke gevolgen van dien.
En McConnell heeft ook altijd al dwarsgelegen tegen de plannen van beide Obama-regeringen. Zijn persoonlijke relatie met Biden schijnt vrij goed te zijn, maar hij gaat alleen maar tegenwerken, daarvan ben ik overtuigd. Alles om de regering-Biden te laten mislukken. De keiharde tweedeling in het Congres blijft, zo vrees ik, grotendeels bestaan. En McConnell is nu alvast begonnen met de hakken (weer) in het zand te zetten.
pi_196263285
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:50 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Trump en/of zijn makkers gaan de GOP sowieso niet met rust laten de komende 4 jaar. Daarom wellicht schijten veel Republikeinen nog steeds in hun broek. Omdat ze gezien hebben dat Trump landelijk nog zoveel aanhang heeft, ondanks zijn ernstige onderschatting van het Corona-gevaar, met alle pijnlijke gevolgen van dien.
En McConnell heeft ook altijd al dwarsgelegen tegen de plannen van beide Obama-regeringen. Zijn persoonlijke relatie met Biden schijnt vrij goed te zijn, maar hij gaat alleen maar tegenwerken, daarvan ben ik overtuigd. Alles om de regering-Biden te laten mislukken. De keiharde tweedeling in het Congres blijft, zo vrees ik, grotendeels bestaan. En McConnell is nu alvast begonnen met de hakken (weer) in het zand te zetten.
Oh ja, in dat opzicht zal er niets veranderen bij McConnell maar Biden niet erkennen zal hij niet aan beginnen, denk ik. En zolang McConnell de Senaat in handen houdt blijft hij heel erg machtig.
pi_196263353
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh ja, in dat opzicht zal er niets veranderen bij McConnell maar Biden niet erkennen zal hij niet aan beginnen, denk ik. En zolang McConnell de Senaat in handen houdt blijft hij heel erg machtig.
Ik had het vermoeden al eerder uitgesproken, maar het zou mij niets verbazen wanneer Trump er voor de nieuwe inauguratie zelf mee stopt, om zodoende Pence de kans te geven hem te pardonneren. Dan is Trump 'veilig', kan Mitch de nieuwe regering erkennen en kan het tegenwerken echt weer beginnen. Geweldig, zo'n tweepartijenstelsel. Helemaal in een land dat zo zwaar tot op het bot is verdeeld.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 21:58:09 #71
3928 Ulx
pi_196263387
Trump gaat gewoon worden aangepakt in New York. Daar helpt geen pardon tegen.
pi_196263422
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:58 schreef Ulx het volgende:
Jawel. Een Presidentieel pardon haalt iedere strafzaak onderuit, dan is Trump gewoon niet te vervolgen in de VS.

Wel kunnen er civiele zaken doorgang vinden.
pi_196263436
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:58 schreef Ulx het volgende:
Ik voorzie dat zelfs de civiele zaken jaren en jaren in beslag zullen gaan nemen.
Geloof me, een 'plattelander' die 5 dollar uit de kas van een lokale winkel steelt, zal veel eerder in de bak belanden. En waarschijnlijk ook veel langer moeten brommen.

Als Trump wordt veroordeeld, is zijn as misschien al wel verstrooid boven Hole Number One.
pi_196263452
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jawel. Een Presidentieel pardon haalt iedere strafzaak onderuit, dan is Trump gewoon niet te vervolgen in de VS.

Maar moet hij daarvoor uit zichzelf opstappen voor 20 januari? Dat zie ik hem niet doen eerlijk gezegd.
pi_196263459
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:03 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Maar moet hij daarvoor uit zichzelf opstappen voor 20 januari? Dat zie ik hem niet doen eerlijk gezegd.
Ja, dat wel, hij kan vziw geen pardon aan zichzelf geven. En nee, dat zie ik hem ook niet doen maar een kat in het nauw etc...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2020 22:04:32 ]
pi_196263466
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:42 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Het woord 'hautain' is ook helemaal niet op zijn plaats.
Het is een ontwikkeling die niet bewust 'hautain' of 'neerbuigend' of 'gemeen' is bedoeld.
Het is ook niet een ontwikkeling waarvan politiek links dan wel politiek rechts 'schuld' aan heeft.
Het is een verandering in de maatschappij, zoals veranderingen al eeuwenlang plaatsvinden.
En deze verandering is sowieso geen ontwikkeling die in 2016 of 2020 pas een rol is gaan spelen.

I.c. Georgia: het is dan ook opvallend dat juist daar de Democraten het verhoudingsgewijs goed hebben gedaan. Daar hebben ze wellicht goed naar de mensen geluisterd. Plus dat Atlanta flink aan het groeien is en dat Georgia in zijn geheel meer is 'geürbaniseerd'. Ik geef toe: ik doe hier een gok, hoewel ik op NBC News in de verkiezingsnacht wel meegekregen heb dat de steden in Georgia (en ook in Arizona) het economisch goed doen, dat er goede banen zijn voor goed opgeleide mensen en dat er daarom misschien meer tevredenheid is dan in andere zuidelijke en 'heartland' staten. En daardoor is het geschreeuw van Trump daar minder relevant geworden.
Georgia trend al tijden gestaag richting de Democraten en Stacey Abrams heeft daar ook veel werk verricht om met name de zwarte kiezer naar de stembus te krijgen.

Overigens deed Biden het juist iets minder in steden dan Clinton ten opzichte van Trump. Het waren vooral de suburbs die de doorslag gaven:
https://www.politico.com/(...)iden-election-436529
pi_196263473
quote:

[..]

Ik geloof dat 2 weken daarvoor het congres definitief vaststelt wie de verkiezingen heeft gewonnen.
Het zou me werkelijk niet verbazen als Trump dan zijn ontslag indient.

Maar, zoals het Genie zelf pleegt te zeggen: "We'll see what happens."
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 22:05:05 #78
3928 Ulx
pi_196263481
quote:

[..]

Federale zaken.
  zondag 15 november 2020 @ 22:05:21 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_196263491
quote:

[..]

Nee, hij kan zich alleen voor federale rechtzaken pardonneren, niet voor rechtzaken op staatsniveau.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 15 november 2020 @ 22:11:01 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_196263580
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee, hij kan zich alleen voor federale rechtzaken pardonneren, niet voor rechtzaken op staatsniveau.
All I got was a lousy hoodie. :P

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_196263852
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Federale zaken.
Mijn excuses, ik had het fout.
pi_196263855
quote:

[..]

Barr en Trump hebben afgelopen voorjaar al met succes de zittende Attorney for the Southern District of New York (Geoffrey Berman), die een onderzoek naar Trump was begonnen, weten weg te krijgen. Helaas voor hen lukte het niet om deze te vervangen door Trump-lakei (en golfvriendje) Jay Clayton. Er zit nu een (democratisch angehauchte) dame op die stoel.
Maar in ieder geval was toen al wel duidelijk dat Trump druk bezig was om zich in een zo veilig mogelijke positie te manoeuvreren, mocht hij de verkiezingen verliezen.
Dus zou een vervroegd ontslag, om er in ieder geval nog een presidentieel pardon uit te slepen, mij niets verbazen.
Een batterij aan mogelijke NY-zaken zullen zijn advocaten zo lang mogelijk gaan rekken, daar kun je donder op zeggen.
pi_196263904
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn excuses, ik had het fout.
Ja, ik geloof inderdaad dat 'De Staat' dan niets meer tegen Trump kan doen.
Maar afzonderlijke staten nog wel.
pi_196263913
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ja, ik geloof inderdaad dat 'De Staat' dan niets meer tegen Trump kan doen.
Maar afzonderlijke staten nog wel.
Ulx had volkomen gelijk, ik heb het opgezocht. Een Presidentieel pardon vrijwaart je alleen van federale vervolging.
pi_196263925
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ulx had volkomen gelijk, ik heb het opgezocht. Een Presidentieel pardon vrijwaart je alleen van federale vervolging.
Lucky Tricky Dicky, back in 1974.
pi_196263949
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Lucky Tricky Dicky, back in 1974.
Ja, dat had nooit moeten gebeuren maar niemand had er zin in om Nixon daadwerkelijk te vervolgen, ik denk dat het ooit wel eens uit zal komen dan Ford's pardon gewoon een koehandel was, Nixon treed af en krijgt daarvoor een pardon, dat vermeed een hoop langdurige schade dachten ze toen.
pi_196263952
Even gekscherend, een akkoord tussen Trump en 'de staat' en afzonderlijke staten in ruil voor het terug trekken van Trump en progressie in het verbinden van het land? is dat BNW materiaal?
  zondag 15 november 2020 @ 22:39:25 #88
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196263979
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:55 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik had het vermoeden al eerder uitgesproken, maar het zou mij niets verbazen wanneer Trump er voor de nieuwe inauguratie zelf mee stopt, om zodoende Pence de kans te geven hem te pardonneren. Dan is Trump 'veilig', kan Mitch de nieuwe regering erkennen en kan het tegenwerken echt weer beginnen. Geweldig, zo'n tweepartijenstelsel. Helemaal in een land dat zo zwaar tot op het bot is verdeeld.
Die verdeeldheid komt juist met name dóór het tweepartijenstelsel. Amerika is namelijk nogal een pluriform land. Die groepen zouden zich makkelijk over 10 verschillende partijen kunnen verdelen, waarna er allemaal compromissen nodig zijn.
  zondag 15 november 2020 @ 22:40:08 #89
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_196263985
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 22:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Even gekscherend, een akkoord tussen Trump en 'de staat' en afzonderlijke staten in ruil voor het terug trekken van Trump en progressie in het verbinden van het land? is dat BNW materiaal?
Wat hebben staten daarmee te winnen? Trump gaat al weg.
pi_196264005
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, dat had nooit moeten gebeuren maar niemand had er zin in om Nixon daadwerkelijk te vervolgen, ik denk dat het ooit wel eens uit zal komen dan Ford's pardon gewoon een koehandel was, Nixon treed af en krijgt daarvoor een pardon, dat vermeed een hoop langdurige schade dachten ze toen.
Ford heeft voor die daad, van Edward 'Ted' Kennedy, in 2001 de Profile in Courage Award gekregen.
Kennedy hield er een korte toespraak bij:

"I'm honoured to be here today with President Gerald R. Ford, the winner of this year's Profile in Courage Award [...].
At a time of national turmoil, America was fortunate that it was Gerald Ford who took the helm of the storm-tossed ship of state. Unlike many of us at the time, President Ford recognized that the nation had to move forward, and could not do so if there was a continuing effort to prosecute former President Nixon. So President Ford made a courageous decision, one that historians now say cost him his office, and he pardoned Richard Nixon.
I was one of those who spoke out against his action then. But time has a way of clarifying past events, and now we see that President Ford was right. His courage and dedication to our country made it possible for us to begin the process of healing and put the tragedy of Watergate behind us. He eminently deserves this award, and we are proud of his achievement."
pi_196264015
Nabestaanden van coronadoden. Kunnen die van de federale staat schadevergoeding eisen wegens verwaarlozing van de coronabestrijding ?
Zo ja... kunnen ze dan van Trump persoonlijk schadevergoeding eisen.. Wat weer wat anders is dan strafrechterlijke vervolging
Men kan een law-suit proberen, maar heeft het kans .. dus tav de federale staat en tav Trump persoonlijk,
Misschien is dit te juridisch... en kan een heuse Amerikaanse jurist meer vertellen.
pi_196264047
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Wat hebben staten daarmee te winnen? Trump gaat al weg.
Met terug trekken bedoel ik dan dat hij niet op de voorgrond blijft met zijn eigen propaganda kanalen die het land en volk blijven verdelen.
Er is dus naar mijn mening zeker winst te bahalen op dat vlak.
pi_196264098
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
Nabestaanden van coronadoden. Kunnen die van de federale staat schadevergoeding eisen wegens verwaarlozing van de coronabestrijding ?
Zo ja... kunnen ze dan van Trump persoonlijk schadevergoeding eisen.. Wat weer wat anders is dan strafrechterlijke vervolging
Men kan een law-suit proberen, maar heeft het kans .. dus tav de federale staat en tav Trump persoonlijk,
Misschien is dit te juridisch... en kan een heuse Amerikaanse jurist meer vertellen.
Die laatste zin geldt wat mij betreft sowieso. ;)

In hoeveel andere landen zou dit ook tot de mogelijkheden kunnen behoren?
Misschien gaat de halve wereld dan wel failliet.
(Hoewel vele regeringen op zijn minst nog luister(d)en naar hun medische adviseurs, of de schijn in ieder geval beter ophielden. Trump heeft ze daarentegen met de regelmaat van de klok, en plein publique, belachelijk gemaakt.)
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:03:47 #94
3928 Ulx
pi_196264315
quote:
12s.gif Op zondag 15 november 2020 22:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

All I got was a lousy hoodie. :P

[ afbeelding ]
SDNY is federaal.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:07:49 #95
3928 Ulx
pi_196264368
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 22:44 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Met terug trekken bedoel ik dan dat hij niet op de voorgrond blijft met zijn eigen propaganda kanalen die het land en volk blijven verdelen.
Er is dus naar mijn mening zeker winst te bahalen op dat vlak.
En als Trump na het sluiten van die deal zegt:"Bedankt voor het pardon. Bekijk het verder trouwens maar, ik ga toch lopen rellen!"?

Wat dan?
pi_196264414
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

En als Trump na het sluiten van die deal zegt:"Bedankt voor het pardon. Bekijk het verder trouwens maar, ik ga toch lopen rellen!"?

Wat dan?
Dan gaan ze fijn door met vervolgen natuurlijk.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:12:48 #97
3928 Ulx
pi_196264434
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 23:11 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dan gaan ze fijn door met vervolgen natuurlijk.
Maar dan gooit Trump het op Artikel 1.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:14:08 #98
3928 Ulx
pi_196264454
twitter

In Europa hadden we dit ook. Driekwart jaar geleden.
pi_196264461
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 23:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dan gooit Trump het op Artikel 1.
Eh, ik ging niet uit van een pardon maar van een akkoord.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:28:45 #100
3928 Ulx
pi_196264644
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2020 23:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Eh, ik ging niet uit van een pardon maar van een akkoord.
Maakt toch niet uit? Het punt is dat Trump niet te vertrouwen is. De man is een op hol geslagen leugenmachine. Daar valt geen deal mee te sluiten als de consequentie voor Trump: "Bek houden!" is.
  Overall beste user 2022 zondag 15 november 2020 @ 23:30:20 #101
3928 Ulx
pi_196264665
Bovendien is Trump vergeven niets anders dan pappen en nathouden. Maak zijn misdaden maar openbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')