Mensen die weigeren in feiten te geloven en liever in de verzonnen verhaaltjes van Jensen en Vogel gelovenquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:18 schreef B300 het volgende:
Mensen wie anderen een vaccinatie willen opleggen dat in minder dan een jaar ontwikkeld en getest is
Überhaupt een vaccin nemen voor een virus met zo'n laag sterftecijfer
Maar het belangrijkste:
Andere mensen proberen te dwingen om iets te doen
Ik raad het af om Twitter te openenquote:Op vrijdag 13 november 2020 11:49 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Nog niet ontmoet. Leuk verzonnen dit.
Ongevaccineerde kinderen gewoon toelaten op de kinderopvang dus?quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:56 schreef Anton91 het volgende:
Het verplicht vaccineren of restricties opleggen voor mensen die het vaccin niet willen gaat mij te ver, maar ik vind het wel goed nieuws dat de vaccins hopelijk binnenkort beschikbaar zijn. We zullen genoeg mensen hebben die het vaccin willen helpen en zij zullen dus ervoor zorgen dat weer meer dingen kunnen doen.
Waarom niet? Jonge kinderen waren immers toch niet zo vatbaar?quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:57 schreef devlinmr het volgende:
Ongevaccineerde kinderen gewoon toelaten op de kinderopvang dus?
quote:Wereldwijd zijn er relatief weinig kinderen gemeld met COVID-19, de ziekte die wordt veroorzaakt door het nieuwe coronavirus.
Het nieuwe coronavirus verspreidt zich vooral onder volwassenen en van volwassen familieleden naar kinderen. Verspreiding van COVID-19 onder kinderen of van kinderen naar volwassenen komt minder vaak voor. Over het algemeen geldt: hoe jonger het kind, hoe kleiner de rol bij de verspreiding van het virus.
Ik had het over vaccinaties in het algemeen. Mazelen, polio, de bof, rode hond etc.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:01 schreef Nine. het volgende:
[..]
Waarom niet? Jonge kinderen waren immers toch niet zo vatbaar?
[..]
Ja want de gevaccineerde kinderen hebben dan toch nergens meer last van toch?quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
DKTP vaccinaties hebben we al meer dan 50 jaar. Dit is nog maar net uit een experimentele testbuis gekropen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik had het over vaccinaties in het algemeen. Mazelen, polio, de bof, rode hond etc.
Daar waren allang discussies over het wel of niet toelaten op de kinderopvang. Veel mensen vinden dat het terecht dat je kinderen mag weigeren als ze niet ingeënt zijn. Nu het over Covid gaat is men plotseling tegen dit soort restricties, wellicht omdat het ze nu zelf raakt
Fuck de kinderen die om medische redenen geen inentingen kunnen krijgen toch?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja want de gevaccineerde kinderen hebben dan toch nergens meer last van toch?
De DKTP-vaccinatie heeft veel minder onderzoek gehad voordat die gelanceerd werd ten opzichte van de corona-vaccins.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
DKTP vaccinaties hebben we al meer dan 50 jaar. Dit is nog maar net uit een experimentele testbuis gekropen.
Oh was jij daarbij dan? Plaats eens een bron waaruit dat blijkt. Volgens mij is die vaccinatie een stuk ouder dan wij zijn, en waren difterie, kinkhoest, polio en tetanus er al een hele tijd voordat die vaccinatie uiteindelijk ontwikkeld was.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:33 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
De DKTP-vaccinatie heeft veel minder onderzoek gehad voordat die gelanceerd werd ten opzichte van de corona-vaccins.
Goed voorbeeld wel.
Zullen we eerst maar eens kijken of die überhaupt ziek worden? Kinderen worden daar toch niet ziek, van werd toch altijd geroepen?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:29 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Fuck de kinderen die om medische redenen geen inentingen kunnen krijgen toch?
Dat mensen die daar doodsbang voor zijn dat maar doen. Maar laat de rest van de weldenkende wereld met rust. Gegarandeerd dat er restricties opgelegd gaan worden. Van het mogen betreden tot bepaalde gebouwen en winkels tot aan een vaccinatie verklaring bij een sollicitatie. De natte droom van iedere totalitaire overheid.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:56 schreef Anton91 het volgende:
Het verplicht vaccineren of restricties opleggen voor mensen die het vaccin niet willen gaat mij te ver, maar ik vind het wel goed nieuws dat de vaccins hopelijk binnenkort beschikbaar zijn. We zullen genoeg mensen hebben die het vaccin willen helpen en zij zullen dus ervoor zorgen dat weer meer dingen kunnen doen.
We hebben het hier over corona, voor de doelgroep waar jij naar verwijst is dit een redelijk onschuldig virus dus en ook niet echt veel berichten gelezen dat kinderen nou de grootste verspreiders zijn van deze ziekte.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
We hadden het ook over het verplicht vaccineren.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We hebben het hier over corona, voor de doelgroep waar jij naar verwijst is dit een redelijk onschuldig virus dus en ook niet echt veel berichten gelezen dat kinderen nou de grootste verspreiders zijn van deze ziekte.
Vrij duidelijk dat dit topic initieel over corona vaccin ging:quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
We hadden het ook over het verplicht vaccineren.
Kans om te sterven aan mazelen in Nederland is ongeveer 1:10000 (0,001%) en toch is men hier wel voor restricties
quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:18 schreef B300 het volgende:
Mensen wie anderen een vaccinatie willen opleggen dat in minder dan een jaar ontwikkeld en getest is
Überhaupt een vaccin nemen voor een virus met zo'n laag sterftecijfer
Maar het belangrijkste:
Op een kinderopvang zitten ook baby's die nog niet gevaccineerd kunnen wordenquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja want de gevaccineerde kinderen hebben dan toch nergens meer last van toch?
Ik vermoed dat ze een hersenetende zombie wordt. Veel verschil zul je dus niet gaan merkenquote:Op vrijdag 13 november 2020 12:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik laat wel eerst mijn schoonmoeder vaccineren. Eerst even kijken wat er gebeurd.
Dus dan mag ik niet de hypocrisie aantonen met een relevant ander voorbeeld?quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vrij duidelijk dat dit topic initieel over corona vaccin ging:
[..]
Ik zou even naar mijn uitleg kijken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
We hadden het ook over het verplicht vaccineren.
Kans om te sterven aan mazelen in Nederland is ongeveer 1:10000 (0,001%) en toch is men hier wel voor restricties
Kijk.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:46 schreef Nederturk het volgende:
Ik neem het sowieso niet. Zeker niet de komende 5 jaar. Eerst even zien hoe de kudde erop reageert en wat voor (on)bekende bijwerkingen het heeft.
Lees hierboven eens.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:42 schreef elplato het volgende:
Och guttegut.. er is voor de miskende figuren weer wat nieuws om zich tegen af te zetten. Eerst klagen over alle maatregelen, nu er samengewerkt kan worden om uiteindelijk weer van alle maatregelen af te komen is het weer niet goed.
Hangt er van af. In het geval van corona is het gewoon pure onzin, net als griep, maar ziektes die weldegelijk schadelijk kunnen zijn voor kinderen wil je wel buiten de opvang houden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat ik ook niet snap. Stel dat de helft van de bevolking een dergelijk spuitje neemt, dan zouden de ziekenhuizen toch verlost zijn van de drukte? Ik kan eem gevaccineerde persoon immers niet besmetten.quote:
Dan heeft de huisarts me gister voorgelogen zeker. Ik dacht toch echt in de rij te staan voor een griep vaccin.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tegen griep bestaat nog altijd geen vaccin
De bijwerkingen van covid-19 zijn grotendeels al bekend en die zijn niet mals.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:46 schreef Nederturk het volgende:
Ik neem het sowieso niet. Zeker niet de komende 5 jaar. Eerst even zien hoe de kudde erop reageert en wat voor (on)bekende bijwerkingen het heeft.
Bij de één verloopt het moeizaam en bij de ander merk je er niets van. Ik vertrouw liever op mijn eigen lichaam dan dat ik een gehaaste vaccin van de onbetrouwbare farma-industrie in me laat spuiten. Ik zeg niet dat ik het nooit zal doen, maar ik wacht sowieso 5 jaar af. Als een groot deel van het volk wel is ingeënt, en dat spuitje werkt, dan zal de kans op besmettingen ook drastisch moeten afnemen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De bijwerkingen van covid-19 zijn grotendeels al bekend en die zijn niet mals.
En bij het vaccin verloopt het bij 44.000 probleemloos tot minimale problemen en bij 0 (tot nog toe) dramatisch.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:17 schreef Nederturk het volgende:
Bij de één verloopt het moeizaam en bij de ander merk je er niets van.
Dat is ook de grootste reden waarom ik wil wachten: effecten op wat langere termijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En bij het vaccin verloopt het bij 44.000 probleemloos tot minimale problemen en bij 0 (tot nog toe) dramatisch.
Ik lees net dat 1,4 % overlijdt. Dat is wat anders dan 0,1quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:25 schreef CopyOK het volgende:
99.9% overleeft covid19. De vaccin heeft een reklamewaarde van 90% effectief. Tel uit je winst. Of je verlies met eventuele bijwerkingen als je de vaccin neemt.
Dus in de VS zijn blijkbaar 243 miljoen mensen al besmet geweest?quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:25 schreef CopyOK het volgende:
99.9% overleeft covid19. De vaccin heeft een reklamewaarde van 90% effectief. Tel uit je winst. Of je verlies met eventuele bijwerkingen als je de vaccin neemt.
okquote:
Makkelijk om je uit te lachen? Nee, het is hartstikke pijnlijk. Pijnlijk om onder ogen te moeten zien dat er een groep individuen bestaat die zonder zelf ook maar iets bij te dragen, wel alles in twijfel trekt waar door anderen op basis van veel kennis en ervaring aan gewerkt is en dit vervolgens "kritisch" nadenken noemt.quote:Ik zou even naar mijn uitleg kijken.
En dan hier een grote hoop poep van iemand die nog steeds een pandemie vergelijkt met een griepje, niet snapt hoe wetenschap werkt, complotgelul verkondigt, en zich niet fatsoenlijk heeft verdiept in hoe een goedgekeurd vaccin tot stand komt.
Met anderen meelopen en uitlachen is makkelijk. Zelf kritisch nadenken is dat niet. Maar met uitlachen hebben we geen complete beschaving opgebouwd.
Omdat mensen terecht bepaalde vragen hebben bij dit alles. Daar mag je gerust kritisch over zijn.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:50 schreef Sicstus het volgende:
De rechtse retoriek is weer bizar in dit topic, maar ik zou zelf geen voorstander zijn voor verplichte vaccinatie, bij een vaccin dat zo nieuw is.
Als je kritisch wilt zijn kom dan met kloppende feiten en onderbouw je kritiek een beetje geloofwaardig. Dat blèren in de vrije ruimte is geen kritisch bekijken maar inderdaad blèren in de vrije ruimte.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat mensen terecht bepaalde vragen hebben bij dit alles. Daar mag je gerust kritisch over zijn.
Maar van links mag dat natuurlijk weer niet, voor hen moet alles als zoete koek geslikt worden.
Dat doe ik keer op keer, maar daar willen jullie niet naar kijken. Uitlachen en kritisch nadenken wegzetten als aluhoedje van normaal denkende mensen is daarentegen de norm die jullie je zo graag aanmeten.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:22 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je kritisch wilt zijn kom dan met kloppende feiten en onderbouw je kritiek een beetje geloofwaardig. Dat blèren in de vrije ruimte is geen kritisch bekijken maar inderdaad blèren in de vrije ruimte.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat doe ik keer op keer, maar daar willen jullie niet naar kijken.
Tuurlijk joh, je hebt echte feitenkennis.quote:Op vrijdag 13 november 2020 13:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ze hebben nog nooit een vaccin tegen het griepvirus kunnen ontwikkelen,
Griepvirussen muteren constant, daarom is er ook elk jaar weer een inentingsronde voor ouderen/kwetsbaren die ze weer meer zou moeten beschermen tegen de variant van dat jaar. Daarom is er ook niet één vaccin dat griep volledig kant uitroeien.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dit komt net nagenoeg ongetest uit de reageerbuis. Het coronavirus was toch zogenaamd zo gevaarlijk omdat het zo nieuw was? Tegen griep bestaat nog altijd geen vaccin en dit vaccin zouden ze nu ineens binnen een jaar ontwikkeld hebben. Man man man.
Kinderen worden minder snel ernstig ziek van corona, dat is wel duidelijk. Maar er zijn natuurlijk ook kinderen met minder weerstand.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zullen we eerst maar eens kijken of die überhaupt ziek worden? Kinderen worden daar toch niet ziek, van werd toch altijd geroepen?
Eindelijk iemand die het erkent.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:28 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk joh, je hebt echte feitenkennis.
Deze respons is ook typerend, iedereen die het niet met je eens is wegzetten als kleine kinderen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nu lekker met de lego spelen jij, hup de hoek in.
Ze maken zich nu al druk over die nertsen in Zweden of waar was dat over mutatie.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:38 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Griepvirussen muteren constant, daarom is er ook elk jaar weer een inentingsronde voor ouderen/kwetsbaren die ze weer meer zou moeten beschermen tegen de variant van dat jaar. Daarom is er ook niet één vaccin dat griep volledig kant uitroeien.
COVID-19 is een een coronavirus, daarover was natuurlijk ook wel iets meer dan 0 bekend. Het is niet zo dat ze voor de ontwikkeling van een vaccin vanaf een absoluut 0-punt moesten beginnen. Bovendien is er nu natuurlijk een enorme focus en inzet geweest van mankracht en materialen om het proces van ontwikkeling te versnellen. Niet zo heel gek gegeven de belangen. Ook deze vaccins hebben gewoon de standaardtesten en normen gehaald, je mag immers niet zomaar een vaccin de markt op tyfen.
De ene mutatie is de andere niet. De opbouw van de verschillende virussen zijn bovendien ook niet gelijk. Helaas heb ik niet genoeg kennis om uit te kunnen leggen hoe dat nou helemaal precies zit.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ze maken zich nu al druk over die nertsen in Zweden of waar was dat over mutatie.
En aan griep gaan er dagelijks 1600 mensen dood, dus dat lijkt me ook relevant genoeg na honderden jaren. Daarmee starten we ook niet van een nulpunt, hebben we ook al tientallen jaren ervaring en is er nog steeds geen vaccin gevonden.
Mijn punt is dus, het duikt niet plots op. Er is knetterhard gewerkt door verschillende mensen, verschillende bedrijven in verschillende landen vanaf een vertrekpunt dat niet 0 was. Zo heel gek is dat niet. Bijvoorbeeld Oxford had al gehoopt zelfs eerder wat af te hebben, maar die hebben ook openlijk gecommuniceerd over hun tegenslagen.quote:Dat er nu ineens binnen een jaar plotseling een vaccin opduikt, precies op het moment dat de politieke en commerciele belangen torenhoog zijn,
is op zijn minst twijfelachtig te noemen. En dat mensen daar kritische vragen over stellen is heel normaal.
Haha oei, natuurlijk zo'n gevoelige snaar geraakt dat je denkt met stoere praat je gelijk te moeten halen. Nu kom je ineens heel goed onderbouwd over, chapeau.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij begrijpt het niet. Is ook niet erg, maar doe dat niet begrijpen dan even heel snel niet op fok en laat de grote mensen met verstand met rust.
Nu lekker met de lego spelen jij, hup de hoek in.
Als het als vraag bedoeld is wel maar als je geen antwoorden wilt horen, begrijpen of gewoon geloven dan is het geen vraag maar onrust stoken.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
. En dat mensen daar kritische vragen over stellen is heel normaal.
Iedereen die niet uit een ei komt weet dat dit vaccin gemaakt is uit de jarenlange studiegegevens van oa. de Mexicaanse Griep. Ook zijn zijn er nu *iets* meer modernere onderzoeksmethodes en processen dan 80 jaar geleden, waardoor het allemaal *iets* sneller gaat.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh was jij daarbij dan? Plaats eens een bron waaruit dat blijkt. Volgens mij is die vaccinatie een stuk ouder dan wij zijn, en waren difterie, kinkhoest, polio en tetanus er al een hele tijd voordat die vaccinatie uiteindelijk ontwikkeld was.
En dit komt net nagenoeg ongetest uit de reageerbuis. Het coronavirus was toch zogenaamd zo gevaarlijk omdat het zo nieuw was? Tegen griep bestaat nog altijd geen vaccin en dit vaccin zouden ze nu ineens binnen een jaar ontwikkeld hebben. Man man man.
quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:18 schreef B300 het volgende:
Jij ziet geen verschil tussen een vaccin dat in circa 1 a 1,5 jaar ontwikkeld is en een vaccin dat de normale weg van circa 10 jaar volgt en tevens ook al lange tijd in gebruik is?quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik had het over vaccinaties in het algemeen. Mazelen, polio, de bof, rode hond etc.
Daar waren allang discussies over het wel of niet toelaten op de kinderopvang. Veel mensen vinden dat het terecht dat je kinderen mag weigeren als ze niet ingeënt zijn. Nu het over Covid gaat is men plotseling tegen dit soort restricties, wellicht omdat het ze nu zelf raakt
Jij snapt niet dat het niet alleen gaat om het onderzoek, maar vooral ook om het grondig testen?quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Iedereen die niet uit een ei komt weet dat dit vaccin gemaakt is uit de jarenlange studiegegevens van oa. de Mexicaanse Griep. Ook zijn zijn er nu *iets* meer modernere onderzoeksmethodes en processen dan 80 jaar geleden, waardoor het allemaal *iets* sneller gaat.
En als je het verschil tussen Griep en corona nu nog steeds niet weet, dan ben je simpelweg gewoon te dom om te poepen.
Waarom zou een fabrikant het risico nemen om iets op de markt brengen wat niet veilig is.. dat is een enkeltje bankroet en strafvervolgingquote:Op vrijdag 13 november 2020 18:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij ziet geen verschil tussen een vaccin dat in circa 1 a 1,5 jaar ontwikkeld is en een vaccin dat de normale weg van circa 10 jaar volgt en tevens ook al lange tijd in gebruik is?
Wie zegt dat ze bewust iets op de markt zouden brengen wat onveilig is?quote:Op vrijdag 13 november 2020 19:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom zou een fabrikant het risico nemen om iets op de markt brengen wat niet veilig is.. dat is een enkeltje bankroet en strafvervolging
En jij snapt niet dat deze vaccins net zoals alle andere vaccins ALLE veiligheidstesten heeft moeten doorstaan?quote:Op vrijdag 13 november 2020 18:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat het niet alleen gaat om het onderzoek, maar vooral ook om het grondig testen?
3 voorbeelden uit de vorige eeuw waar het niet helemaal goed ging tegenover honderden zo niet duizenden succesverhalen.quote:Op vrijdag 13 november 2020 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze bewust iets op de markt zouden brengen wat onveilig is?
Iedereen schat risico's op andere manieren in en soms schatten zelfs de hele slimme mensen het risico wel eens verkeerd in. En al helemaal wanneer er extra veel druk is om snel het werk af te leveren.
Meestal gaat het goed maar dat is niet altijd zo:
https://nationalinterest.(...)s-vaccine-166116?amp
En deze vaccatie zijn aan de ene kant natuurlijk extreem veel middelen vrijgemaakt om het versneld te ontwikkelen. Anderzijds is er ook heeel veel druk... Het is dus geen gewone situatie vergelijkbaar met de ontwikkeling van andere vaccins...
Extreemrechtse retoriek bedoel je.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:50 schreef Sicstus het volgende:
De rechtse retoriek is weer bizar in dit topic, maar ik zou zelf geen voorstander zijn voor verplichte vaccinatie, bij een vaccin dat zo nieuw is.
Mwoah extreem links is ook goed vertegenwoordigd bij de antvaxx groepenquote:Op zaterdag 14 november 2020 11:33 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Extreemrechtse retoriek bedoel je.
Extreem rechts.quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mwoah extreem links is ook goed vertegenwoordigd bij de antvaxx groepen
Het is vogeltjeshans hè, dat ventje is 100% zwakzinnig.quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:27 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En als je het verschil tussen Griep en corona nu nog steeds niet weet, dan ben je simpelweg gewoon te dom om te poepen.
Zaligquote:Op zaterdag 14 november 2020 11:33 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Extreemrechtse retoriek bedoel je.
Gelukkig heeft de grootste faalhaas verloren afgelopen week dus ze kunnen weer 'normaal doen'. Ja USA heeft invloed op de rest van de wereld.
Biden 4 jaar.![]()
Harris 8 jaar.
Op zijn minst nog 12 jaar schuim van de extreemrechtse kliek.![]()
Een paar honderd doden en wat extra ongemak over meer dan zeventig jaar. Slechts één is redelijk recent, de rest is meer dan vijftig jaar geleden.quote:Op vrijdag 13 november 2020 20:04 schreef KreKkeR het volgende:
Meestal gaat het goed maar dat is niet altijd zo:
https://nationalinterest.(...)s-vaccine-166116?amp
Levenslange schade en ziekte door vaccinaties. Is iets wat achteraf moeilijk is aan te tonen. Artsen gooien namelijk alle ziektebeelden die zij niet begrijpen op 'het zit vast in je familie'. Maar vaccinatieschade bestaat. Dit laat de mainstream voor het gemak buiten beschouwing.quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een paar honderd doden en wat extra ongemak over meer dan zeventig jaar. Slechts één is redelijk recent, de rest is meer dan vijftig jaar geleden.
Die zeg 300 doden in zeventig jaar is ontiegelijk vervelend maar in die zelfde periode er zijn dus wel 23.500.000 mensen gered met vaccins. Heeft iemand nog zin om een percentage uit te rekenen?
ok viroloog...quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:02 schreef CopyOK het volgende:
90% veilig betekent 10% kans op bijwerkingen. En in dat grval laten medici je links en rechts aan je lot over.
99.9% kans dat een jong persoon het virus overleeft zonder vaccin. Dat lijkt mij dus beter
Is gewoon logisch nadenken hoor. Een viroloog zoals Ab oosterhaus heeft meestal geldelijke belanden. Dus die vertrouw ik niet.quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:15 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Is gewoon logisch nadenken hoor. Een viroloog zoals Ab oosterhaus heeft meestal geldelijke belanden. Dus die vertrouw ik niet.
quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:02 schreef CopyOK het volgende:
90% veilig betekent 10% kans op bijwerkingen. En in dat grval laten medici je links en rechts aan je lot over.
99.9% kans dat een jong persoon het virus overleeft zonder vaccin. Dat lijkt mij dus beter
quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:02 schreef CopyOK het volgende:
Heb je daar een serieuze bron voor of heb je gewoon een levendige fantasiequote:Op zaterdag 14 november 2020 18:36 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Levenslange schade en ziekte door vaccinaties. Is iets wat achteraf moeilijk is aan te tonen. Artsen gooien namelijk alle ziektebeelden die zij niet begrijpen op 'het zit vast in je familie'. Maar vaccinatieschade bestaat. Dit laat de mainstream voor het gemak buiten beschouwing.
https://nos.nl/l/2251232quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb je daar een serieuze bron voor of heb je gewoon een levendige fantasie
Een zeer zeldzame aandoening is nu ineens wel een argument?quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2251232
https://zorgnu.avrotros.n(...)in-mexicaanse-griep/
Vrij recent nog
Maar als jij je laat injecteren prima.
Ik wacht wel even
Zelfde middel... 7-11 mensen. Verwaarloosbaar dusquote:Op zaterdag 14 november 2020 19:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Vrij recent nog
Ik wacht wel even
Ja, het kan een enkele keer niet helemaal goed gaan. 137 mensen met ernstige bijwerkingen op een half miljoen behandelingen. Weet je hoeveel mensen ernstige bijwerkingen hebben van covid? Op lange termijn last van covid is weinig bekend van maar het is al duidelijk dat een aantal, ook jonge mensen er langdurig last van heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Vrij recent nog
Ik wacht wel even
Niks met woke te maken ik trek mij niet af of beperkende maatregelen voor mensen die zich niet vaccineren.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Whehehe.
Kijk deze man briesen.
Lekker de woke burger uithangen, zet ’m op!
Was jij niet ook degene die op de barricades ging tegen dat verbod op gezichtsbedekkende kleding?quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:46 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Niks met woke te maken ik trek mij niet af of beperkende maatregelen voor mensen die zich niet vaccineren.
Eigen keuze eigen vrijheid.
Dat is ook zo met betrekking tot een mondkapje draag t als je t wilt anders niet.
Maar nee overheid moet mensen beperking opleggen daar geilen figuren als jij op.
Voor 1 a 2% vd mensen die te zwak zijn om op eigen benen een virus te verslaan.
Nee maar dat kan mij niet schelen of t er wel of niet is.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Was jij niet ook degene die op de barricades ging tegen dat verbod op gezichtsbedekkende kleding?
Jij bent gewoon een egoïst die alleen maar aan zichzelf kan denken. Het is nu even nodig om solidair te zijn met de zorg zodat de capaciteit niet wordt overschreden. Maar in plaats daarvan loop je alleen maar als een kleuter te janken omdat je wat belemmerd wordt in je nietszeggende kutleventje.quote:Op zaterdag 14 november 2020 20:46 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Niks met woke te maken ik trek mij niet af of beperkende maatregelen voor mensen die zich niet vaccineren.
Eigen keuze eigen vrijheid.
Dat is ook zo met betrekking tot een mondkapje draag t als je t wilt anders niet.
Maar nee overheid moet mensen beperking opleggen daar geilen figuren als jij op.
Voor 1 a 2% vd mensen die te zwak zijn om op eigen benen een virus te verslaan.
Veiligheidstesten wil niet zeggen dat men hierdoor altijd meteen in staat is eventuele problematische (lange termijn) effecten te kunnen ontdekken. Sterker nog, zelfs bij vaccins en medicijnen die minder gehaast zijn ontwikkeld is het wel eens fout gegaan. Voorbeelden van enkele issues met vaccins zijn hier al gepost. En zie hieronder ook een voorbeeld van medicatie waar het fout ging, ondanks dat het alle veiligheidstesten had doorstaan:quote:Op vrijdag 13 november 2020 20:30 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En jij snapt niet dat deze vaccins net zoals alle andere vaccins ALLE veiligheidstesten heeft moeten doorstaan?
Waar is de solidariteit met mensen die hun levenswerk bedrijf verkloot zien worden?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een egoïst die alleen maar aan zichzelf kan denken. Het is nu even nodig om solidair te zijn met de zorg zodat de capaciteit niet wordt overschreden. Maar in plaats daarvan loop je alleen maar als een kleuter te janken omdat je wat belemmerd wordt in je nietszeggende kutleventje.
Waarom jouw focus op de corona doden? Dat doet de overheid ook niet dus waarom jij wel?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Waar is de solidariteit met mensen die hun levenswerk bedrijf verkloot zien worden?
Mensen die hun baan kwijt zijn in de schulden komen?
Werekdweid 100 tot 130 miljoen extra armoede doden?
Solidariteit met mensen die deze crisis gaan terug betalen dertigers twintigers etc.
70% opname ziekenhuizen is 65 plus.
Dit kost klauwen met geld veelal ongezonde mensen die gaan 0 terug betalen.
Daar we beginnen met betalen in 2028 en dan zijn de mensen die we redden als nog dood.
Nee de neveneffecten zijn erger dan het virus zelf.
Maar draag jij maar een kapje laat lekker zien ik ben solidair ik deug met mijn niet werkende mondkapje.
quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
3 voorbeelden uit de vorige eeuw waar het niet helemaal goed ging tegenover honderden zo niet duizenden succesverhalen.
Maar ik zeg toch niet dat we mensen niet moeten vaccineren?quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een paar honderd doden en wat extra ongemak over meer dan zeventig jaar. Slechts één is redelijk recent, de rest is meer dan vijftig jaar geleden.
Die zeg 300 doden in zeventig jaar is ontiegelijk vervelend maar in die zelfde periode er zijn dus wel 23.500.000 mensen gered met vaccins. Heeft iemand nog zin om een percentage uit te rekenen?
quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:19 schreef qajariaq het volgende:
Neven effecten en bijwerkingen van een mondkapje dragen?
Dan zijn alle neveneffecten zoals hierboven genoemd nog steeds van toepassing zolang we alleen aan de zorg denken en elke zwakke 65 plusser met 150 kilo willen redden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom jouw focus op de corona doden? Dat doet de overheid ook niet dus waarom jij wel?
Focus is en blijft op een werkend en bereikbaar zorgsysteem
Dit is echt een heel misselijkmakende vorm van zwartmakerij v/d slachtoffers, eigenlijk een soort van blaming the victim, maar dan ook nog eens op basis van leugensquote:Op zaterdag 14 november 2020 21:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dan zijn alle neveneffecten zoals hierboven genoemd nog steeds van toepassing zolang we alleen aan de zorg denken en elke zwakke 65 plusser met 150 kilo willen redden.
De overheid heeft ons allemaal al de schuld gegeven. Tenzij je straks braaf de vaccin neemt. Hugo de clown heeft dit zelf gezegd. Mogelijk meer bewegingsruimte voor mensen die strakjes de vaccin nemen.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is echt een heel misselijkmakende vorm van zwartmakerij v/d slachtoffers, eigenlijk een soort van blaming the victim, maar dan ook nog eens op basis van leugensWaarschijnlijk omdat dit het voor jezelf makkelijker maakt "och, het is toch hun eigen schuld, hadden ze maar gezonder moeten leven, niet zoveel moeten vreten enzo"...
De realiteit is echter dat dikkere mensen dan wel een verhoogd risico lopen, maar niet de enigen zijn die komen te overlijden en/of zorg/beademingsapparatuur nodig hebben. Ook ogenschijnlijk gezonde mensen van 60+ (en een enkele van jongere leeftijd) hebben soms zorg/beademing nodig en/of komen te overlijden. En het is te makkelijk (waarschijnlijk om je geweten te zussen) om te zeggen dat deze mensen anders volgend jaar wel waren te komen overlijden. Dat is namelijk niet altijd het geval.
Niks slachtoffers de schuld geven.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:31 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit is echt een heel misselijkmakende vorm van zwartmakerij v/d slachtoffers, eigenlijk een soort van blaming the victim, maar dan ook nog eens op basis van leugensWaarschijnlijk omdat dit het voor jezelf makkelijker maakt "och, het is toch hun eigen schuld, hadden ze maar gezonder moeten leven, niet zoveel moeten vreten enzo"...
De realiteit is echter dat dikkere mensen dan wel een verhoogd risico lopen, maar niet de enigen zijn die komen te overlijden en/of zorg/beademingsapparatuur nodig hebben. Ook ogenschijnlijk gezonde mensen van 60+ (en een enkele van jongere leeftijd) hebben soms zorg/beademing nodig en/of komen te overlijden. En het is te makkelijk (waarschijnlijk om je geweten te zussen) om te zeggen dat deze mensen anders volgend jaar wel waren te komen overlijden. Dat is namelijk niet altijd het geval.
Maar zo werkt het toch niet? Mensen van 60+ komen toch ook in aanraking met mensen van <60?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:52 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Niks slachtoffers de schuld geven.
We weten wie risicogroepen zijn blijven hun maar wat meer thuis.
Maar nee we gaan 20 jarige op feestjes beboeten en ze uitmaken voor asocialen aldus aso Grapperhaus
Houden ze maar afstand.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:31 schreef KreKkeR het volgende:
Maar zo werkt het toch niet? Mensen van 60+ komen toch ook in aanraking met mensen van <60?
Nope je snapt het nog steeds niet.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dan zijn alle neveneffecten zoals hierboven genoemd nog steeds van toepassing zolang we alleen aan de zorg denken en elke zwakke 65 plusser met 150 kilo willen redden.
Ben je nu serieus?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Houden ze maar afstand.
Maar blijkbaar gebeurd t niet anders overspoelen ziekenhuizen niet
Als de kwetsbaren een vaccinatie nemen dan is het toch goed?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Hoe oud ben je? Hoe oud zijn je ouders? Ken je überhaupt mensen van 50 of 60+?
30 en een moeder van 59 die vd rest gezond is.quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Wil je dat de overheid 100% zekerheid voor iedereen garandeerd? Hoe zit het met andere ziekten zoals kanker. Of roken? Daar verdient de overheid weer zelf veel aan. Wat doen ze daaraan?quote:Op zaterdag 14 november 2020 22:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Nou zover wil ik nog niet gaan ben niet van complotjes.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:07 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Wil je dat de overheid 100% zekerheid voor iedereen garandeerd? Hoe zit het met andere ziekten zoals kanker. Of roken? Daar verdient de overheid weer zelf veel aan. Wat doen ze daaraan?
Deze Covid19 hysterie is bull shit. En het dient maar 1 doel. En de spoedwet was een deel van dat doel.
Blijkbaar heb jij ook geen enkele solidariteit met de groepen die jij hier aanhaalt, aangezien jij één van de oorzaken bent dat dit zolang duurt.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Waar is de solidariteit met mensen die hun levenswerk bedrijf verkloot zien worden?
Solidariteit met mensen die deze crisis gaan terug betalen dertigers twintigers etc.
Daar we beginnen met betalen in 2028 en dan zijn de mensen die we redden als nog dood.
Maar draag jij maar een kapje laat lekker zien ik ben solidair ik deug met mijn niet werkende mondkapje.
Liever een deuger dan een egoïstische schooier.quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik denk in oplossingen economie open gooien sociaal leven terug mensen geen angst meer aanpraten.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:47 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij ook geen enkele solidariteit met de groepen die jij hier aanhaalt, aangezien jij één van de oorzaken bent dat dit zolang duurt.
Denk eens in oplossingen ipv alleen maar dat constante negatieve gejank van je.
Tja jammer voor jouw dat ik geen schooier ben.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Liever een deuger dan een egoïstische schooier.
Ja jij maakt je enkel druk om je eigen portemonnee. De rest van je betoog zijn enkel gelegenheidsargumenten om je eigen egoïsme goed te praten.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tja jammer voor jouw dat ik geen schooier ben.
Liever economische groei dan achteruitgang
En zoals ik al zei alle ballen op de zorg is net zo egoïstisch voor de jongeren die ook nog eens de rekening gaan betalen.
Herstel stagneert alweer en van -20 na -8% is een verbetering maar is nog steeds heel slecht.quote:Op zondag 15 november 2020 00:00 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja jij maakt je enkel druk om je eigen portemonnee. De rest van je betoog zijn enkel gelegenheidsargumenten om je eigen egoïsme goed te praten.
En de economie herstelt alweer in rap tempo dus die angstbeelden over economische schade kunnen ook gelijk de prullenbak in.
[ afbeelding ]
Je blijft het maar over een mondkapje hebben terwijl niemand hier het over een mondkapje hebt. Ben je niet een beetje geobsedeerd door mondkapjes?quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik denk in oplossingen economie open gooien sociaal leven terug mensen geen angst meer aanpraten.
En de risico groep die 2% volgens het rivm goed advieseren en begeleiden maar blijkbaar gaat daar mis daar nog steeds rond de 70% van de opnames in de ziekenhuizen 65 plus is.
Onder de 60 overspoelt de ziekenhuizen niet
En wie zegt dat ik mij verder niet aan de maatregelen hou omdat ik weiger een niet werkend mondkapje te dragenin de landen waar t verplicht is zijn 0 besmettingen.
Oh nee wacht zonder kapje was t nog erger natuurlijk![]()
Wat als jij morgen een acute blindedarmontsteking krijgt en er helaas geen plek voor je is om geopereerd te worden? Jammer dan?quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:05 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
30 en een moeder van 59 die vd rest gezond is.
Maar gaat ze wel dood is dat verdrietig en veel persoonlijk leed.
Maar daar hoeft de rest niet voor te boeten met solidariteit.
Overlijden bij jouw mensen door covid of wat anders ik hoop het niet voor je, maar gebeurd het is dat jouw persoonlijk leed heb ik verder niks mee te maken.
Dood gaan hoort erbij zonder leven geen dood zonder dood geen leven.
Dat eeuwig ten kosten van alles iedereen in leven laten.
En dan klagen als moeder natuur zoals nu ingrijpt.
Die gespeelde solidariteit en zorghelden onzin ja ze werken hard en ja mogen van mij meer loon maar ja een stratenmaker werkt ook hard voor nog minder vaak.
Bron van -20% en -8%quote:Op zondag 15 november 2020 00:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Herstel stagneert alweer en van -20 na -8% is een verbetering maar is nog steeds heel slecht.
En inderdaad elke euro die we niet hoeven uit te geven aan coronalijers is winst helaas kost zo'n patiënt ik dacht rond de 80.000 euro
We rammen straks gewoon een vaccin in z'n voorpoot.quote:Op zondag 15 november 2020 00:09 schreef JochemSjakie het volgende:
Je blijft het maar over een mondkapje hebben terwijl niemand hier het over een mondkapje hebt. Ben je niet een beetje geobsedeerd door mondkapjes?
Iedereen heeft het grondwettelijk recht op goede zorg, wil je dat die mensen ontnemen?quote:Op zaterdag 14 november 2020 21:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Jongeren betalen nauwelijks mee aan de zorg, het zijn de mensen met de hogere inkomens die het meest betalen, over het algemeen de 45+ersquote:Op zaterdag 14 november 2020 23:56 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tja jammer voor jouw dat ik geen schooier ben.
Liever economische groei dan achteruitgang
En zoals ik al zei alle ballen op de zorg is net zo egoïstisch voor de jongeren die ook nog eens de rekening gaan betalen.
Dat beweert de politiek alleen. Maar ze kunnen er 0,0 bewijs voor leveren. Net zoals bij veel andere zaken waar zij over gaan. Het is allemaal een illusie om het volk dom te houden.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:54 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Oh nee wacht zonder kapje was t nog erger natuurlijk![]()
quote:Op zondag 15 november 2020 11:27 schreef CopyOK het volgende:
[..]
Dat beweert de politiek alleen. Maar ze kunnen er 0,0 bewijs voor leveren. Net zoals bij veel andere zaken waar zij over gaan. Het is allemaal een illusie om het volk dom te houden.
Tuurlijk alleen is inkomsafhankelijke premie bijdrage via je werkgever afhankelijk van je inkomen maar stijgt deze niet meer vanaf ongeveer 2x modaal.quote:Op zondag 15 november 2020 10:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jongeren betalen nauwelijks mee aan de zorg, het zijn de mensen met de hogere inkomens die het meest betalen, over het algemeen de 45+ers
Iedereen wilt ook maar dat alles in het basispakket zit zonder eigen bijdrage.quote:Op zondag 15 november 2020 10:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Iedereen heeft het grondwettelijk recht op goede zorg, wil je dat die mensen ontnemen?
"Iedereen" gaat daar niet overquote:Op zondag 15 november 2020 14:51 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Iedereen wilt ook maar dat alles in het basispakket zit zonder eigen bijdrage.
Als de buurman het maar betaalt daar hij een nieuwe auto kan betalen dus moet hij maar uit solidariteit meer betalen.
dat is over een kleine 8 jaar. Dat is dus niet een hele generatie verder. Iedereen die nu jonger is dan ~59 gaat daar aan mee betalen. Hou dus op met janken over de jongerenquote:Op zondag 15 november 2020 14:49 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Tuurlijk alleen is inkomsafhankelijke premie bijdrage via je werkgever afhankelijk van je inkomen maar stijgt deze niet meer vanaf ongeveer 2x modaal.
Dus als die mensen zogenaamd zoveel verdienen betalen ze niet meer.
Daarbij gaan we deze rekening terug betalen vanaf 2028 dan zijn die twintigers van nu ouder met een beter betaalde baan.
e haalt er wel de hele wereld en z'n moeder er bijquote:Om dan nog maar te zwijgen over de verdamping van de pensioenen omdat mevrouw Lagarde geld gratis gemaakt heeft met de rente op 0.
Met mede als gevolg stijging huis prijzen want extreem lage rentes.
hoogste kosten zijn degenen die in het laatste jaar va hun leven zitten.quote:En daarbij zijn er genoeg 45 plussers die tussen modaal en 2x modaal verdienen wat prima is maar zijn ook genoeg mensen in de 30 die dit hebben gemiddeld inkomen 45-65 is tussen 33.000 en 34.000 dus dat die extreem zoveel meer betalen valt ook wel mee.
Daar 25 tot 45 de 27.000 en 31.000 ligt
Daarbij zijn het vaak de laag opgeleide en of mensen uit achterstand buurten die de meeste zorg kosten.
De schultenbrau drinkende rokende tokkies die ongezond leven.
bron?quote:Verdienen vaak ook het laagst en betalen dus het minst maar kosten het meest.
Gr van een D66'erquote:Groetjes van een vvder
Mazelen heeft een nog veel kleinere kans op overlijden, toch ben je ingeëntquote:Op zondag 15 november 2020 18:04 schreef LXIV het volgende:
Corona is veel te ongevaarlijk om de moeite van een vaccinatie te nemen.
Je moet anders doe je niet meer mee aldus die vaccinatie geilersquote:Op zondag 15 november 2020 18:04 schreef LXIV het volgende:
D66quote:Op zondag 15 november 2020 17:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dat is over een kleine 8 jaar. Dat is dus niet een hele generatie verder. Iedereen die nu jonger is dan ~59 gaat daar aan mee betalen. Hou dus op met janken over de jongeren
[..]
e haalt er wel de hele wereld en z'n moeder er bij
[..]
hoogste kosten zijn degenen die in het laatste jaar va hun leven zitten.
[..]
bron?
[..]
Gr van een D66'er
Precies, daarom ook gedwongen vaccinatie, anders krijg je nooit genoeg mensen over de streep.quote:Op zondag 15 november 2020 18:04 schreef LXIV het volgende:
Tuurlijk knulletje, inhoudelijk iets te melden?quote:Op zondag 15 november 2020 19:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
D66NL uitleveren aan Europa Rob Jetten fanboy ik weet genoeg.
Je staat ook zeker te jammeren over hoe discriminerend Nederland is en dat homo's nog met geweld te maken hebben en als blijkt dat dit voornamelijk medelanders zijn snel weer wegduikenen iets roepen met moeilijke jeugd
Net zo weinig als jijquote:Op zondag 15 november 2020 19:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tuurlijk knulletje, inhoudelijk iets te melden?
Ik zal zo mijn bankrekening eens checken of ik al 1000¤ van Rutte heb gekregenquote:Op zondag 15 november 2020 19:24 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Net zo weinig als jij
D66 is opgericht voor democratische vernieuwing en schafte het referendum af. D66 noemt zichzelf onderwijspartij en kijkt lachend toe hoe de universiteit wordt gesloopt. D66 klopt zichzelf op de borst over vooruitstrevendheid in medisch-ethische kwesties en heeft aan coalitiepartner ChristenUnie beloofd niets te veranderen aan de wetgeving over abortus en euthanasie.![]()
Het enige wat de partij haar kiezers ervoor teruggaf de laatste jaren was een nietszeggende lijsttrekker met een klimaatdrammer t-shirt.
Om over die Zweedse ikea trol maar te zwijgen
Ik niet hoor. Heb ik gewoon gehadquote:Op zondag 15 november 2020 18:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mazelen heeft een nog veel kleinere kans op overlijden, toch ben je ingeënt
Het is overbodig. Roken is ve gevaarlijkerquote:Op zondag 15 november 2020 19:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Precies, daarom ook gedwongen vaccinatie, anders krijg je nooit genoeg mensen over de streep.
Kun je gelijk een volgchip injecteren.
Daar is nog geen vaccin tegen.quote:Op zondag 15 november 2020 20:30 schreef LXIV het volgende:
Het is overbodig. Roken is veel gevaarlijker
Tegen bepaalde griepsoorten bestaat wel degelijk een vaccin. Heb hem laatst nog gehaald ivm werk in de zorg.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh was jij daarbij dan? Plaats eens een bron waaruit dat blijkt. Volgens mij is die vaccinatie een stuk ouder dan wij zijn, en waren difterie, kinkhoest, polio en tetanus er al een hele tijd voordat die vaccinatie uiteindelijk ontwikkeld was.
Zou je salarisstrook controleren dan zie je dat laatste jaren belasting op inkomen iets verlaagd is.quote:Op zondag 15 november 2020 20:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik zal zo mijn bankrekening eens checken of ik al 1000¤ van Rutte heb gekregen
Geen 1000¤ dusquote:Op zondag 15 november 2020 22:14 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Zou je salarisstrook controleren dan zie je dat laatste jaren belasting op inkomen iets verlaagd is.
Hey kijk, een asotokkie.quote:Op zaterdag 14 november 2020 23:05 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
30 en een moeder van 59 die vd rest gezond is.
Maar gaat ze wel dood is dat verdrietig en veel persoonlijk leed.
Maar daar hoeft de rest niet voor te boeten met solidariteit.
Overlijden bij jouw mensen door covid of wat anders ik hoop het niet voor je, maar gebeurd het is dat jouw persoonlijk leed heb ik verder niks mee te maken.
Dood gaan hoort erbij zonder leven geen dood zonder dood geen leven.
Dat eeuwig ten kosten van alles iedereen in leven laten.
En dan klagen als moeder natuur zoals nu ingrijpt.
Die gespeelde solidariteit en zorghelden onzin ja ze werken hard en ja mogen van mij meer loon maar ja een stratenmaker werkt ook hard voor nog minder vaak.
Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 14 november 2020 11:36 schreef Verbruikersnaam het volgende:
extreem rechtse partijen daarintegen.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zeer sceptisch ben over een vaccin. Allereerst omdat dit hele coronagedoe zo fucking random ons leven wereldwijd heeft aangetast terwijl er tig meer mensen doodgaan aan andere ziektes. Ten tweede omdat er letterlijk geen persoon uit de elite kritisch kijkt naar de rol van China bij deze uitbraak. Ten derde omdat de farma-industrie sowieso fucking onbetrouwbaar is aangezien het eigenlijk gewoon commerciele bedrijven zijn die in essentie puur naar winst kijken. En dan heb je nog het feit dat er steeds meer geluiden komen van politici die vaccins willen verplichten en dat zorgt bij mij en velen anderen juist voor meer wantrouwen.quote:Op zondag 15 november 2020 21:20 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik heb niet zozeer moeite met het vaccin zelf, ik vertrouw die zaak op zich wel (zonder vaccins hadden we nu nog steeds polio en dergelijke).
Maar het dwingende/verplichtende karakter vind ik problematisch. Ik zit zelf in de zorg, en daar is wel eens gesproken over dat het verplicht zou worden. Dat vind ik te ver gaan.
Nee hoor. Bof, mazelen, rodehond, waterpokken... de hele zooi heb ik gewoon gehad voordat er vaccinaties waren. En als je die kinderziekten eenmaal hebt gehad, is vaccineren daarna ook onzin.quote:Op zondag 15 november 2020 18:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Mazelen heeft een nog veel kleinere kans op overlijden, toch ben je ingeënt
Ah sorry, je bent een oude lul van voor '75. Vanaf 76 is iedereen gevaccineerd voor mazelenquote:Op vrijdag 20 november 2020 17:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee hoor. Bof, mazelen, rodehond, waterpokken... de hele zooi heb ik gewoon gehad voordat er vaccinaties waren. En als je die kinderziekten eenmaal hebt gehad, is vaccineren daarna ook onzin.
Polioquote:Op vrijdag 20 november 2020 17:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee hoor. Bof, mazelen, rodehond, waterpokken... de hele zooi heb ik gewoon gehad voordat er vaccinaties waren. En als je die kinderziekten eenmaal hebt gehad, is vaccineren daarna ook onzin.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bij dit vaccin ook mijn twijfels heb. Maar die zijn slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens, en dat is niet heel erg objectief vrees ik. Toch kijk ik liever nog even de kat uit de boom, maar ik vraag me af hoe lang ik dat vol ga houden aangezien ze het misschien in de zorg willen verplichten.quote:Op vrijdag 20 november 2020 16:44 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zeer sceptisch ben over een vaccin. Allereerst omdat dit hele coronagedoe zo fucking random ons leven wereldwijd heeft aangetast terwijl er tig meer mensen doodgaan aan andere ziektes. Ten tweede omdat er letterlijk geen persoon uit de elite kritisch kijkt naar de rol van China bij deze uitbraak. Ten derde omdat de farma-industrie sowieso fucking onbetrouwbaar is aangezien het eigenlijk gewoon commerciele bedrijven zijn die in essentie puur naar winst kijken. En dan heb je nog het feit dat er steeds meer geluiden komen van politici die vaccins willen verplichten en dat zorgt bij mij en velen anderen juist voor meer wantrouwen.
We gaan toch allemaal een keer dood en de kans dat ik doodga aan andere ziekten is stukken groter. Ik neem geen vaccin, zeker niet het komende 5 jaar ofso.
non argument.quote:Op vrijdag 20 november 2020 16:44 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zeer sceptisch ben over een vaccin. Allereerst omdat dit hele coronagedoe zo fucking random ons leven wereldwijd heeft aangetast terwijl er tig meer mensen doodgaan aan andere ziektes.
nog een non argumentquote:Ten tweede omdat er letterlijk geen persoon uit de elite kritisch kijkt naar de rol van China bij deze uitbraak.
je gaat ook geen medicijnen meer slikken als het nodig is? Gewoon lekker sterven aan een uit de hand gelopen keelontsteking ofzo? Dat zal ze lerenquote:Ten derde omdat de farma-industrie sowieso fucking onbetrouwbaar is aangezien het eigenlijk gewoon commerciele bedrijven zijn die in essentie puur naar winst kijken.
maar toen men kinderen op de opvang wilde weigeren al ze niet ingeënt waren hield je je mondquote:En dan heb je nog het feit dat er steeds meer geluiden komen van politici die vaccins willen verplichten en dat zorgt bij mij en velen anderen juist voor meer wantrouwen.
Laten we de hele gezondheidszorg maar opdoeken. Is toch nutteloosquote:We gaan toch allemaal een keer dood en de kans dat ik doodga aan andere ziekten is stukken groter. Ik neem geen vaccin, zeker niet het komende 5 jaar ofso.
Verplichten gaat ver inderdaad, maar de enige manier om een ziekte uit te bannen is als 95% van de mensen gevaccineerd en immuun zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2020 21:13 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik bij dit vaccin ook mijn twijfels heb. Maar die zijn slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens, en dat is niet heel erg objectief vrees ik. Toch kijk ik liever nog even de kat uit de boom, maar ik vraag me af hoe lang ik dat vol ga houden aangezien ze het misschien in de zorg willen verplichten.
Ik denk dat dit in 1 reactie samenvat waarom ik geen d66 stemquote:Op zondag 15 november 2020 17:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dat is over een kleine 8 jaar. Dat is dus niet een hele generatie verder. Iedereen die nu jonger is dan ~59 gaat daar aan mee betalen. Hou dus op met janken over de jongeren
[..]
e haalt er wel de hele wereld en z'n moeder er bij
[..]
hoogste kosten zijn degenen die in het laatste jaar va hun leven zitten.
[..]
bron?
[..]
Gr van een D66'er
TBC, ook zo'n fijne.quote:Op vrijdag 20 november 2020 23:35 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Pokken was ook zo'n leuke met 10% van de besmette kinderen die er aan overleed
Dan hebben de angst-troela's hun marketing goed voor elkaar.quote:Op vrijdag 20 november 2020 16:44 schreef Nederturk het volgende:
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zeer sceptisch ben over een vaccin.
Ja, vragen om een bron kan confronterend zijn. Als je niet van feiten houdt snap ik dat andere partijen beter bij je passen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 23:48 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in 1 reactie samenvat waarom ik geen d66 stem
Wat een rare reactie weer.quote:Op zaterdag 21 november 2020 09:17 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja, vragen om een bron kan confronterend zijn. Als je niet van feiten houdt snap ik dat andere partijen beter bij je passen.
Gelukkig leven we in een vrij land
Niet veel vreemder dan zeggen dat je niet op d66 stemt omdat ik om een bron vraag en 2 feiten post.quote:Op zaterdag 21 november 2020 09:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Wat een rare reactie weer.
Je ziet het blijkbaar nog steeds niet.quote:Op zaterdag 21 november 2020 09:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet veel vreemder dan zeggen dat je niet op d66 dtemt omdat ik om een bron vraag en 2 feiten post.
Enlighten mequote:Op zaterdag 21 november 2020 09:39 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Je ziet het blijkbaar nog steeds niet.
Je hele toon, neerbuigende houding naar anderen, je negatieve kijk op de zaak, doen alsof je zelf alle antwoorden hebt en vooral het gebrek aan zelfreflectie/kritiek.quote:
Jeetje, en dat haal je uit een post met 2 feiten en de vraag om een bron?quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:14 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Je hele toon, neerbuigende houding naar anderen, je negatieve kijk op de zaak, doen alsof je zelf alle antwoorden hebt en vooral het gebrek aan zelfreflectie/kritiek.
Ik denk niet dat dit de lading dekt, maar zo hebben we het gros wel te pakken denk ik.
Precies, dus als je echt zo slim bent als je jezelf doet voor komen, dan zou ik er wat mee doen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jeetje, en dat haal je uit een post met 2 feiten en de vraag om een bron?
Niet snappen wat een mRNA vaccin is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:49 schreef Aiciu het volgende:
Lekker vrijwillig corona inspuitenMaar dan deug je wel hoor.
7 hele gevallen op de 500.000. Een heel klein risico. Het risico dat je blijvende schade overhoudt aan covid 19 is groter.quote:Op zaterdag 14 november 2020 19:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Vrij recent nog
Ik wacht wel even
Noem eens een voorbeeld van een NL politicus die vacinaties wil gaan verplichten?quote:Op vrijdag 20 november 2020 16:44 schreef Nederturk het volgende:
En dan heb je nog het feit dat er steeds meer geluiden komen van politici die vaccins willen verplichten
Dat niet op je 'echte' account zeggen.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:14 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Je hele toon, neerbuigende houding naar anderen, je negatieve kijk op de zaak, doen alsof je zelf alle antwoorden hebt en vooral het gebrek aan zelfreflectie/kritiek.
Ik denk niet dat dit de lading dekt, maar zo hebben we het gros wel te pakken denk ik.
Waar heb je het over? Ik heb me afgelopen week pas geregistreerd.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:52 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Dat niet op je 'echte' account zeggen.
Zo werkt dat dus niet, dat is pas 9312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692 x gezegd.quote:Op zaterdag 21 november 2020 11:41 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Als de kwetsbaren zich nou laten inenten, dan kan de normale bevolking ook weer verder.
Dankjewel.
Ik zie graag de 9312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692 quotes tegemoet.quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:58 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus niet, dat is pas 9312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692 x gezegd.
quote:Op zaterdag 21 november 2020 12:55 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Ik heb me afgelopen week pas geregistreerd.
Nou, weet jequote:Op zaterdag 21 november 2020 11:23 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Precies, dus als je echt zo slim bent als je jezelf doet voor komen, dan zou ik er wat mee doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat je het virus wilt uitroeien natuurlijk en het ook schadelijk of dodelijk is voor niet risicogroepen...quote:Op zaterdag 21 november 2020 13:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik zie graag de 9312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692931290473489682347569293129047348968234756929312904734896823475692 quotes tegemoet.
De kans dat je de loterij wint is zowat groter.quote:Op zaterdag 21 november 2020 15:12 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
het ook schadelijk of dodelijk is voor niet risicogroepen...
quote:Op zaterdag 21 november 2020 14:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nou, weet jeIk zou willen zeggen: “Typisch een D66’er”, maar dat punt maak je zelf al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 november 2020 15:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen: “Typisch een D66’er”, maar dat punt maak je zelf al.
Ok viroloog.quote:Op zaterdag 21 november 2020 15:14 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
De kans dat je de loterij wint is zowat groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |