Als het in 216 jaar 5 keer gebeurd is, waarvan nooit tussen 1888 en 2000 dan is het simpelweg wel stuitend als hij 2 keer de verkiezingen wint terwijl hij geen van beide keren de popular vote heeft gewonnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:56 schreef zopias het volgende:
[..]
niet stuitend hoor. Democraten winnen ook zetels in het House terwijl ze de popular vote verliezen. want er wordt geen campagne gevoerd op popular vote.
McConnel heeft toch een rustige transfer of power beloofd?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:54 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dat roepen mensen al jaren en telkens worden ze teleurgesteld. Ik zie het niet gebeuren.
Popular vote zoals die nu telt is een onzinnige parameter zolang ze nog dat kiesmannestelsel hebben. Opkomst ligt altijd maar tussen de 50 en 60 procent. Zonder kiesmannenstelsel zou er ook heel anders campagne gevoerd worden. Ik geloof gerust dat de dems dat wel zouden winnen, maar zoals het er nu voor ligt is het niet te vergelijken.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:54 schreef Leandra het volgende:
En inmiddels is het verschil tussen Biden (70.203.832) en Trump (67.404.162) met 2.799.670 bijna net zo groot als in 2016 tussen Clinton (65,853,514) en Trump (62,984,828), want in 2016 waren het 2.868.686 meer stemmen voor Clinton dan voor Trump.
Het zou eigenlijk stuitend zijn als hij het twee keer presteert om de verkiezingen te winnen terwijl de andere kandidaat bijna 3.000.000 stemmen meer heeft.
Helemaal omdat het zeer uitzonderlijk is dat een winnaar van de verkiezingen de popular vote niet wint, als dat in 196 jaar slechts 5 keer is voorgekomen, of in de 216 jaar van Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Geloof je 't zelf?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef BlackNero het volgende:
[..]
McConnel heeft toch een rustige transfer of power beloofd?
Nee.quote:
Om te voorkomen dat een paar grote steden de baas spelen over een heel continent.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in 216 jaar 5 keer gebeurd is, waarvan nooit tussen 1888 en 2000 dan is het simpelweg wel stuitend als hij 2 keer de verkiezingen wint terwijl hij geen van beide keren de popular vote heeft gewonnen.
Dat het berhaupt im frage is is wat er zo vreselijk mis (en achterhaald) is aan het kiesmannen systeem.
im frage nog wel. er zijn gewoon goede argumenten voor dit systeem op landelijk niveau hoor. bijv. vertraagt groepsdenken. kijk naar de steden waar het broeit van extreem links denken.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in 216 jaar 5 keer gebeurd is, waarvan nooit tussen 1888 en 2000 dan is het simpelweg wel stuitend als hij 2 keer de verkiezingen wint terwijl hij geen van beide keren de popular vote heeft gewonnen.
Dat het berhaupt im frage is is wat er zo vreselijk mis (en achterhaald) is aan het kiesmannen systeem.
Edison, Fox gebruikt APquote:Op woensdag 4 november 2020 20:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
CNN gebruikt AP of hebben die weer hun eigen mensen hiervoor?
John King zegt dat dat hoogst onwaarschijnlijk is.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:02 schreef Tocadisco het volgende:
Wisconsin zit wel binnen de recount marge toch?
Als dat het argument is kan ik ook wel zeggen dat ik een staat heb gewonnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:50 schreef zopias het volgende:
[..]
Arizona is al voor Trump. ze hebben betere data en zijn er zelfverzekerd over.
Een argument hierbij zou wel prettig zijn...quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
John King zegt dat dat hoogst onwaarschijnlijk is.
Wist het! Met die kop ben je goed voor 300 kiesmannen!quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als dat het argument is kan ik ook wel zeggen dat ik een staat heb gewonnen.
Scott Walker zegt dat toch?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
John King zegt dat dat hoogst onwaarschijnlijk is.
Yup, marge zit binnen 1% dus Trump campagne mag dat aanvragenquote:Op woensdag 4 november 2020 20:02 schreef Tocadisco het volgende:
Wisconsin zit wel binnen de recount marge toch?
Ik wel. Hoewel het een enorme plurk is denk ik niet dat hij belang heeft bij een Trump-dictatuur.quote:
49,7 vs 48,8, gaat niet veel schelenquote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef L3gend het volgende:
[..]
Yup, marge zit binnen 1% dus Trump campagne mag dat aanvragen
En wanneer zijn die "uitslagen" te verwachten?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
Nu Michigan en Nevada nog en dan zijn we klaar
Het verschil is 25000 stemmen. Dat is teveel voor een recount. M.a.w. er zal niet heel veel gaan veranderen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een argument hierbij zou wel prettig zijn...
ze wisten ook beter dat Wisconsin close zou worden ipv de blowout die media had voorspeld. is een geloofwaardige claim.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Alleen is de VS natuurlijk niet echt een land. Je moet de Amerikaanse verkiezingen eigenlijk vergelijken met Europese verkiezingen. Wij zouden ook niet willen dat de kandidaat van Spanje, Itali en Frankrijk altijd zou winnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je plaat blijft hangenquote:Op woensdag 4 november 2020 20:06 schreef zopias het volgende:
[..]
ze wisten ook beter dan Wisconsin close zou worden ipv de blowout die media had voorspeld. is een geloofwaardige claim.
Dat is Michigan, In Wisconsin is het 49,6% vs 49,0% en zo goed alles is geteldquote:Op woensdag 4 november 2020 20:06 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
49,7 vs 48,8, gaat niet veel schelen
Zijn bij jou de poles al geclosed dan?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zijn bij jou de poles al geclosed dan?
Is voor mij ook de belangrijkste reden. En dat soortgenoten in Europa hun goeroe kwijt zijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:43 schreef Tocadisco het volgende:
Puur vanwege klimaatverandering zou ik Biden zeggen, maar op vrijwel andere terreinen maakt het voor ons eigenlijk vrij weinig uit of Biden of Trump wint.
Nou nee, dat was niet de reden van het instellen van de kiesmannen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat een paar grote steden de baas spelen over een heel continent.
Ik snap je, maar zelf vind ik het geen slecht systeem.
(Even Los van Trump/Biden geneuzel)
Neuuhh..quote:Op woensdag 4 november 2020 20:09 schreef zopias het volgende:
[..]
veel beginners hier die hulp nodig hebben van mij.
Die overrepresentatie voor kleinere staten zit toch al in de senaat, waarom zou die ook nog eens voor het kiezen van de president van toepassing moeten zijn?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen is de VS natuurlijk niet echt een land. Je moet de Amerikaanse verkiezingen eigenlijk vergelijken met Europese verkiezingen. Wij zouden ook niet willen dat de kandidaat van Spanje, Itali en Frankrijk altijd zou winnen.
Het systeem klopt nu niet, maar een wel goed systeem verzinnen dat recht doet aan de enorme verschillen in de VS tussen de Staten is ook weer niet zo makkelijk.
quote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat hoeft toch helemaal niet johquote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Not reallyquote:Op woensdag 4 november 2020 20:09 schreef zopias het volgende:
[..]
veel beginners hier die hulp nodig hebben van mij.
VS heeft nauwelijks effect op klimaatverandering als je dat hele verhaal al gelooft. gaat om China en India op termijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is voor mij ook de belangrijkste reden. En dat soortgenoten in Europa hun goeroe kwijt zijn.
Owh? En de "clean coals" enzo dan?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:10 schreef zopias het volgende:
[..]
VS heeft nauwelijks effect op klimaatverandering als je dat hele verhaal al gelooft. gaat om China en India op termijn.
in het westen fossiel gebruiken terwijl we kernenergie verder ontwikkelen is meest rationele positie. de positie van Trump / GOP.
Iemand een idee/schatting (Michigan en Nevada)?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wanneer zijn die "uitslagen" te verwachten?
Omdat een president toch alleen, zonder Huis en Senaat, nog redelijk wat besluiten kan nemen. En omdat in theorie de president de hele VS moet vertegenwoordigen, niet alleen de steden.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die overrepresentatie voor kleinere staten zit toch al in de senaat, waarom zou die ook nog eens voor het kiezen van de president van toepassing moeten zijn?
er zijn te veel fundamentele problemen met wind en zon, dus je ontkomt niet aan fossiel of kernenergie.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? En de "clean coals" enzo dan?
Gaat nachtwerk worden (NL)quote:Op woensdag 4 november 2020 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand een idee/schatting (Michigan en Nevada)?
Totale onzin, maar hier offtopic.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:12 schreef zopias het volgende:
[..]
er zijn te veel fundamentele problemen met wind en zon, dus je ontkomt niet aan fossiel of kernenergie.
Thanksquote:
Dat lukt sowieso niet met dit systeem.... of juist wel omdat het slechts een twee partijen systeem is.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen is de VS natuurlijk niet echt een land. Je moet de Amerikaanse verkiezingen eigenlijk vergelijken met Europese verkiezingen. Wij zouden ook niet willen dat de kandidaat van Spanje, Itali en Frankrijk altijd zou winnen.
Het systeem klopt nu niet, maar een wel goed systeem verzinnen dat recht doet aan de enorme verschillen in de VS tussen de Staten is ook weer niet zo makkelijk.
Nachtdienstquote:Op woensdag 4 november 2020 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks![]()
Werderom zie ik het dan morgen wel
Het zou wel echt beter voor de VS en de wereld zijn als ze de popular vote aanhielden. Er zit gewoon meer intelligentie in steden, en die mensen stemmen ook beter genformeerd.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. Ik heb Trump nog nooit gehoord over kernenergie, wel over "clean coals" en ander fossiel spul.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:12 schreef zopias het volgende:
[..]
er zijn te veel fundamentele problemen met wind en zon, dus je ontkomt niet aan fossiel of kernenergie.
Alweer? Hele week ofzo?quote:
Ja, een winner takes it all systeem, dat altijd in 2 partijen uit loopt, is gewoon echt waardeloos. Lang leve ons stelsel waar je ook gewoon met 1 zetel gewoon de kamer in kunt komen en zelfs verschil kunt maken.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lukt sowieso niet met dit systeem.... of juist wel omdat het slechts een twee partijen systeem is.
De kandidaten komen feitelijk overal vandaan maar zijn altijd van TeamBlauw of TeamRood.... een verdwaalde deelnemer van TeamGeel of TeamGroen na, maar die komen dan ook nooit in de buurt.
Is niet per se heel lastig om het te verzinnen, als je wilt dat:quote:Op woensdag 4 november 2020 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga je dat trekken voor de tweede keer?quote:
Daarbij: Het aantal kiesmannen is nu ook grotendeels gebaseerd op het aantal inwoners en dat aantal is weer groter in gebieden met veel grote steden.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:15 schreef Ruse het volgende:
[..]
Het zou wel echt beter voor de VS en de wereld zijn als ze de popular vote aanhielden. Er zit gewoon meer intelligentie in steden, en die mensen stemmen ook beter genformeerd.
Niet eerlijk? Elke stem telt toch even zwaar? Dat is nu niet zo. Een systeem wat z'n domme kant voortrekt
Hij zal wel moeten. Is zijn werkquote:Op woensdag 4 november 2020 20:16 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Ga je dat trekken voor de tweede keer?
Zal wel moeten he.. ik word er voor betaaldquote:Op woensdag 4 november 2020 20:16 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Ga je dat trekken voor de tweede keer?
Wisonsin heeft voor zover ik weet geen recount wet, ze mogen altijd een recount aanvragen maar moeten het zelf betalen. Schijnbaar heeft de Trump campagne dan ook al de hele dag gebedeld om meer geld van de Trump army leden.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef L3gend het volgende:
[..]
Yup, marge zit binnen 1% dus Trump campagne mag dat aanvragen
Nicequote:Op woensdag 4 november 2020 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zal wel moeten he.. ik word er voor betaald
Ruim twee keer zoveel blauw als rood in Detroit.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:15 schreef DonDruiper het volgende:
Biden gaat Michigan ook winnen.
In Detroit moeten nog 35% van de stemmen geteld worden.. hevig blauw.
Las Vegas moet nog binnenkomen toch?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:18 schreef MoreDakka het volgende:
Biden moet Nevada houden, dan is het klaar denk ik. Maar dat is echt super close.
Trump wil dus fossiel blijven gebruiken. wat achter de schermen de specifieke redenen zijn is niet echt relevant. wat relevant is is dat dit het meest rationele beleid is. het laatste wat we nu moeten doen is beginnen met zon en wind terwijl andere landen straks goedkope kernenergie hebben.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. Ik heb Trump nog nooit gehoord over kernenergie, wel over "clean coals" en ander fossiel spul.
Mwah.. meeste stemmen moeten nog geteld worden in de twee grote steden; Reno en Las Vegas.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:18 schreef MoreDakka het volgende:
Biden moet Nevada houden, dan is het klaar denk ik. Maar dat is echt super close.
Een paar miljoen is toch niet zoveel geld voor een campagne waarin miljarden omgaan?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Wisonsin heeft voor zover ik weet geen recount wet, ze mogen altijd een recount aanvragen maar moeten het zelf betalen. Schijnbaar heeft de Trump campagne dan ook al de hele dag gebedeld om meer geld van de Trump army leden.
gerrymandering is voornamelijk in het voordeel van de Democraten hoor.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:17 schreef Ruse het volgende:
om maar niet over Gerrymandering te beginnen. Het is gewoon al zo corrupt als de pest, en dan ook nog gaan janken als Biden ondanks dat alsnog weet te winnen
Was dat al bekend?quote:Breaking News: Senator Susan Collins, the moderate Republican senator from Maine, defeated Sara Gideon, dashing Democratic hopes of a crucial pickup.
Ik ben wel een beetje klaar met al die alternatieve feiten van je.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:20 schreef zopias het volgende:
[..]
gerrymandering is voornamelijk in het voordeel van de Democraten hoor.
Maar niet hevig. Ik hoop dat Nevada blauw blijft maar ook bij CNN zijn ze daar nog absoluut niet zeker van.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mwah.. meeste stemmen moeten nog geteld worden in de twee grote steden; Reno en Las Vegas.
Allebei blauw gekleurd.
Absoluut NIET. Fake news.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:20 schreef zopias het volgende:
[..]
ow okquote:Op woensdag 4 november 2020 20:20 schreef zopias het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of daar de early votes eerder worden geteld dan de election day votes.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar niet hevig. Ik hoop dat Nevada blauw blijft maar ook bij CNN zijn ze daar nog absoluut niet zeker van.
Uhuh. Tuurlijk. Net wilde Trump nog kernenergie volgens jou.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:19 schreef zopias het volgende:
[..]
Trump wil dus fossiel blijven gebruiken. wat achter de schermen de specifieke redenen zijn is niet echt relevant. wat relevant is is dat dit het meest rationele beleid is. het laatste wat we nu moeten doen is beginnen met zon en wind terwijl andere landen straks goedkope kernenergie hebben.
CNN is deze verkiezingen wel echt extreem voorzichtig. Ze hebben ook Florida heel lang op too early to call gehouden toen eigenlijk al lang een breed duidelijk was dat het nagenoeg onmogelijk was voor Biden om het verschil nog in te lopen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar niet hevig. Ik hoop dat Nevada blauw blijft maar ook bij CNN zijn ze daar nog absoluut niet zeker van.
Whut?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:23 schreef Szura het volgende:
Hoe verzinnen ze het om pas donderdag verder te gaan tellen in Nevada
Serieus?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:23 schreef Szura het volgende:
Zorg een steuntje in de rug geven. Die draaien straks een recordomzet door alle hartaanvallen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:23 schreef Szura het volgende:
Michigan geloof ik wel, maar Arizona, Nevada en Pennsylvania vind ik wel wat freaky.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:23 schreef DonDruiper het volgende:
Biden loopt weer wat uit in Michigan.. bijna 50.000 stemmen verschil nu.
Arizona niet zozeer..quote:Op woensdag 4 november 2020 20:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Michigan geloof ik wel, maar Arizona, Nevada en Pennsylvania vind ik wel wat freaky.
zeker wel. 6 van de 10 House verkiezingen in 2000 - 2018 zijn in popular vote gewonnen door Republikeinen, maar het waren Democraten die in 6 van de 10 House verkiezingen hun zetelaantal zag groeien:quote:
Heb het voor je gecheckt, die doen dat.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Arizona niet zozeer..
Nevada, ik weet niet of ze daar de eraly votes of de election day votes eerder tellen.
Volgens mij vroeger in het voordeel van de democraten, maar tegenwoordig in het voordeel voor republikeinen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:20 schreef zopias het volgende:
[..]
Eerst early?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:26 schreef Puddington het volgende:
[..]
Heb het voor je gecheckt, die doen dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |