Als het in 216 jaar 5 keer gebeurd is, waarvan nooit tussen 1888 en 2000 dan is het simpelweg wel stuitend als hij 2 keer de verkiezingen wint terwijl hij geen van beide keren de popular vote heeft gewonnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:56 schreef zopias het volgende:
[..]
niet stuitend hoor. Democraten winnen ook zetels in het House terwijl ze de popular vote verliezen. want er wordt geen campagne gevoerd op popular vote.
McConnel heeft toch een rustige transfer of power beloofd?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:54 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dat roepen mensen al jaren en telkens worden ze teleurgesteld. Ik zie het niet gebeuren.
Popular vote zoals die nu telt is een onzinnige parameter zolang ze nog dat kiesmannestelsel hebben. Opkomst ligt altijd maar tussen de 50 en 60 procent. Zonder kiesmannenstelsel zou er ook heel anders campagne gevoerd worden. Ik geloof gerust dat de dems dat wel zouden winnen, maar zoals het er nu voor ligt is het niet te vergelijken.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:54 schreef Leandra het volgende:
En inmiddels is het verschil tussen Biden (70.203.832) en Trump (67.404.162) met 2.799.670 bijna net zo groot als in 2016 tussen Clinton (65,853,514) en Trump (62,984,828), want in 2016 waren het 2.868.686 meer stemmen voor Clinton dan voor Trump.
Het zou eigenlijk stuitend zijn als hij het twee keer presteert om de verkiezingen te winnen terwijl de andere kandidaat bijna 3.000.000 stemmen meer heeft.
Helemaal omdat het zeer uitzonderlijk is dat een winnaar van de verkiezingen de popular vote niet wint, als dat in 196 jaar slechts 5 keer is voorgekomen, of in de 216 jaar van Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Geloof je 't zelf?quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef BlackNero het volgende:
[..]
McConnel heeft toch een rustige transfer of power beloofd?
Nee.quote:
Om te voorkomen dat een paar grote steden de baas spelen over een heel continent.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in 216 jaar 5 keer gebeurd is, waarvan nooit tussen 1888 en 2000 dan is het simpelweg wel stuitend als hij 2 keer de verkiezingen wint terwijl hij geen van beide keren de popular vote heeft gewonnen.
Dat het berhaupt im frage is is wat er zo vreselijk mis (en achterhaald) is aan het kiesmannen systeem.
im frage nog wel. er zijn gewoon goede argumenten voor dit systeem op landelijk niveau hoor. bijv. vertraagt groepsdenken. kijk naar de steden waar het broeit van extreem links denken.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het in 216 jaar 5 keer gebeurd is, waarvan nooit tussen 1888 en 2000 dan is het simpelweg wel stuitend als hij 2 keer de verkiezingen wint terwijl hij geen van beide keren de popular vote heeft gewonnen.
Dat het berhaupt im frage is is wat er zo vreselijk mis (en achterhaald) is aan het kiesmannen systeem.
Edison, Fox gebruikt APquote:Op woensdag 4 november 2020 20:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
CNN gebruikt AP of hebben die weer hun eigen mensen hiervoor?
John King zegt dat dat hoogst onwaarschijnlijk is.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:02 schreef Tocadisco het volgende:
Wisconsin zit wel binnen de recount marge toch?
Als dat het argument is kan ik ook wel zeggen dat ik een staat heb gewonnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:50 schreef zopias het volgende:
[..]
Arizona is al voor Trump. ze hebben betere data en zijn er zelfverzekerd over.
Een argument hierbij zou wel prettig zijn...quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
John King zegt dat dat hoogst onwaarschijnlijk is.
Wist het! Met die kop ben je goed voor 300 kiesmannen!quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Als dat het argument is kan ik ook wel zeggen dat ik een staat heb gewonnen.
Scott Walker zegt dat toch?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
John King zegt dat dat hoogst onwaarschijnlijk is.
Yup, marge zit binnen 1% dus Trump campagne mag dat aanvragenquote:Op woensdag 4 november 2020 20:02 schreef Tocadisco het volgende:
Wisconsin zit wel binnen de recount marge toch?
Ik wel. Hoewel het een enorme plurk is denk ik niet dat hij belang heeft bij een Trump-dictatuur.quote:
49,7 vs 48,8, gaat niet veel schelenquote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef L3gend het volgende:
[..]
Yup, marge zit binnen 1% dus Trump campagne mag dat aanvragen
En wanneer zijn die "uitslagen" te verwachten?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef MoreDakka het volgende:
Nu Michigan en Nevada nog en dan zijn we klaar
Het verschil is 25000 stemmen. Dat is teveel voor een recount. M.a.w. er zal niet heel veel gaan veranderen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een argument hierbij zou wel prettig zijn...
ze wisten ook beter dat Wisconsin close zou worden ipv de blowout die media had voorspeld. is een geloofwaardige claim.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Alleen is de VS natuurlijk niet echt een land. Je moet de Amerikaanse verkiezingen eigenlijk vergelijken met Europese verkiezingen. Wij zouden ook niet willen dat de kandidaat van Spanje, Itali en Frankrijk altijd zou winnen.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je plaat blijft hangenquote:Op woensdag 4 november 2020 20:06 schreef zopias het volgende:
[..]
ze wisten ook beter dan Wisconsin close zou worden ipv de blowout die media had voorspeld. is een geloofwaardige claim.
Dat is Michigan, In Wisconsin is het 49,6% vs 49,0% en zo goed alles is geteldquote:Op woensdag 4 november 2020 20:06 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
49,7 vs 48,8, gaat niet veel schelen
Zijn bij jou de poles al geclosed dan?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:04 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zijn bij jou de poles al geclosed dan?
Is voor mij ook de belangrijkste reden. En dat soortgenoten in Europa hun goeroe kwijt zijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:43 schreef Tocadisco het volgende:
Puur vanwege klimaatverandering zou ik Biden zeggen, maar op vrijwel andere terreinen maakt het voor ons eigenlijk vrij weinig uit of Biden of Trump wint.
Nou nee, dat was niet de reden van het instellen van de kiesmannen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:01 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat een paar grote steden de baas spelen over een heel continent.
Ik snap je, maar zelf vind ik het geen slecht systeem.
(Even Los van Trump/Biden geneuzel)
Neuuhh..quote:Op woensdag 4 november 2020 20:09 schreef zopias het volgende:
[..]
veel beginners hier die hulp nodig hebben van mij.
Die overrepresentatie voor kleinere staten zit toch al in de senaat, waarom zou die ook nog eens voor het kiezen van de president van toepassing moeten zijn?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen is de VS natuurlijk niet echt een land. Je moet de Amerikaanse verkiezingen eigenlijk vergelijken met Europese verkiezingen. Wij zouden ook niet willen dat de kandidaat van Spanje, Itali en Frankrijk altijd zou winnen.
Het systeem klopt nu niet, maar een wel goed systeem verzinnen dat recht doet aan de enorme verschillen in de VS tussen de Staten is ook weer niet zo makkelijk.
quote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat hoeft toch helemaal niet johquote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Not reallyquote:Op woensdag 4 november 2020 20:09 schreef zopias het volgende:
[..]
veel beginners hier die hulp nodig hebben van mij.
VS heeft nauwelijks effect op klimaatverandering als je dat hele verhaal al gelooft. gaat om China en India op termijn.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is voor mij ook de belangrijkste reden. En dat soortgenoten in Europa hun goeroe kwijt zijn.
Owh? En de "clean coals" enzo dan?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:10 schreef zopias het volgende:
[..]
VS heeft nauwelijks effect op klimaatverandering als je dat hele verhaal al gelooft. gaat om China en India op termijn.
in het westen fossiel gebruiken terwijl we kernenergie verder ontwikkelen is meest rationele positie. de positie van Trump / GOP.
Iemand een idee/schatting (Michigan en Nevada)?quote:Op woensdag 4 november 2020 20:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wanneer zijn die "uitslagen" te verwachten?
Omdat een president toch alleen, zonder Huis en Senaat, nog redelijk wat besluiten kan nemen. En omdat in theorie de president de hele VS moet vertegenwoordigen, niet alleen de steden.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die overrepresentatie voor kleinere staten zit toch al in de senaat, waarom zou die ook nog eens voor het kiezen van de president van toepassing moeten zijn?
er zijn te veel fundamentele problemen met wind en zon, dus je ontkomt niet aan fossiel of kernenergie.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? En de "clean coals" enzo dan?
Gaat nachtwerk worden (NL)quote:Op woensdag 4 november 2020 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iemand een idee/schatting (Michigan en Nevada)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |