Volgens mij gaat jakob zo ongeveer naar school als deze komt, dat maakt alles al zoveel eenvoudigerquote:Op woensdag 4 november 2020 13:39 schreef Lemijn het volgende:
Dank jullie! Fijn die jompels op een dag waarop ik verder alleen maar lig te vegeteren op de bank. Ik vind er weer geen klap aan, dat prille zwanger zijn. Ik zie alleen maar voor me hoe ingewikkeld alles straks wordt met 2 en de tijd gaat zo LANGZAAM en ik ben moe en misselijk, etc etc. Maar goed, tegelijk is het een wonder dat het in ronde 20 opeens toch raak was. Dus ik ben heus ook ergens heel blij.
Whahaha! Verrassingspiemel!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:29 schreef kwakz0r het volgende:
Er mag in de OP trouwens jongetje achter mijn naam @:Lemijnkleine trol had m goed verstopt vorige keer maar nu pontificaal een piemol in beeld
Broertjes!quote:Op woensdag 4 november 2020 14:29 schreef kwakz0r het volgende:
Er mag in de OP trouwens jongetje achter mijn naam @:Lemijnkleine trol had m goed verstopt vorige keer maar nu pontificaal een piemol in beeld
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 november 2020 13:39 schreef Lemijn het volgende:
Dank jullie! Fijn die jompels op een dag waarop ik verder alleen maar lig te vegeteren op de bank. Ik vind er weer geen klap aan, dat prille zwanger zijn. Ik zie alleen maar voor me hoe ingewikkeld alles straks wordt met 2 en de tijd gaat zo LANGZAAM en ik ben moe en misselijk, etc etc. Maar goed, tegelijk is het een wonder dat het in ronde 20 opeens toch raak was. Dus ik ben heus ook ergens heel blij.
ronde 20, oef!quote:Op woensdag 4 november 2020 13:39 schreef Lemijn het volgende:
Jaquote:Op woensdag 4 november 2020 14:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Whahaha! Verrassingspiemel!
Was alles verder oké?
Wauw!! Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 4 november 2020 13:39 schreef Lemijn het volgende:
Mijn test in 2014 week ook maar een klein beetje af. Ik moest wel dagcurves prikken maar de waardes bleven gelukkig netjes wat ik ook at. Na een paar weken mocht ik stoppen met curves prikken. Protocol was toen wel inleiden met 40 weken, omdat ze toch bang waren dat baby groot zou zijn maar dat was hij niet uiteindelijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:55 schreef Sway- het volgende:
Heb vandaag die glucose test gehad en was dus afwijkend. Iemand die dit ook had en daarna alsnog positieve ervaringen? Wil mezelf echt niet aanstellen maar baal zo enorm, morgen gaat mn verlof in en wil gewoon lekker eten en mezelf niet allemaal gaan prikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ja ik drink echt veel, dus ik neem het serieus en ga doen wat ze zeggen. Ben het gewoon beu en hopelijk werkt het met kleine aanpassingen.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mijn test in 2014 week ook maar een klein beetje af. Ik moest wel dagcurves prikken maar de waardes bleven gelukkig netjes wat ik ook at. Na een paar weken mocht ik stoppen met curves prikken. Protocol was toen wel inleiden met 40 weken, omdat ze toch bang waren dat baby groot zou zijn maar dat was hij niet uiteindelijk.
Het is vervelend, maar beter wel om te controleren. Je dronk toch ook heel veel?
Het kan best dat je nog prima lekker en 'gewoon' kunt eten hoor! Ik had het bij m'n vorige zwangerschap en nu weer, kan gewoon nog alles eten en nooit een hoge waarde gehad.quote:Op woensdag 4 november 2020 19:55 schreef Sway- het volgende:
Heb vandaag die glucose test gehad en was dus afwijkend. Iemand die dit ook had en daarna alsnog positieve ervaringen? Wil mezelf echt niet aanstellen maar baal zo enorm, morgen gaat mn verlof in en wil gewoon lekker eten en mezelf niet allemaal gaan prikken.
Oke je klinkt er heel relaxed over, dat helpt wel! Ben bijna 33 weken maar ga een weekje eerder met verlof.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Het kan best dat je nog prima lekker en 'gewoon' kunt eten hoor! Ik had het bij m'n vorige zwangerschap en nu weer, kan gewoon nog alles eten en nooit een hoge waarde gehad.
Deze zwangerschap helaas nuchter wel, maar daar is qua eten niks aan te doen.
Ik snap heel goed dat je baalt, deed ik in m'n eerste zwangerschap ook wel, maar het is nog maar een paar weken denk ik? Gezien je verlof? Komt echt goed
Ik kan echt niet alles eten wat ik maar wil, want dan schieten de waardes de lucht in. Ik moet er echt streng aan houden, dan kan ik gelukkig mijn waarden meestal goed houden.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Het kan best dat je nog prima lekker en 'gewoon' kunt eten hoor! Ik had het bij m'n vorige zwangerschap en nu weer, kan gewoon nog alles eten en nooit een hoge waarde gehad.
Deze zwangerschap helaas nuchter wel, maar daar is qua eten niks aan te doen.
Ik snap heel goed dat je baalt, deed ik in m'n eerste zwangerschap ook wel, maar het is nog maar een paar weken denk ik? Gezien je verlof? Komt echt goed
Van harte gefeliciteerd.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:17 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:Lemijn !Wat fijn, het is je zo gegunt.
![]()
Hier is om 16:36 V. era geboren. Ik dacht ondertussen dat ik een nachtje in het ziekenhuis zou moeten blijven om bij te slapen. Na een best heftige bevalling was se er ineens. En het gaat eigenlijk best goed.
Daarom zeg ik ook; het kanquote:Op donderdag 5 november 2020 08:44 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik kan echt niet alles eten wat ik maar wil, want dan schieten de waardes de lucht in. Ik moet er echt streng aan houden, dan kan ik gelukkig mijn waarden meestal goed houden.
Ja dat had ik idd wel begrepen. Ik vind het gewoon vervelend om mezelf erbij neer te leggen omdat ik al genoeg heb aan de rest van mn klachten. Voor het drankje was het 4.8 en daarna 11.2 dus ik begrijp iig dat ik ermee aan de slag moet.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook; het kan![]()
Het is in ieder geval niet onmogelijk dat je je gewone maaltijden nog gewoon 'gewoon' kan eten zonder hoge waardes of dat je weinig aanpassingen hoeft te doen.
Of dat ook voor Sway zo zal zijn weet ik natuurlijk niet, maar ik ga er vanuit dat ze dat zelf ook snapt.
Het verschilt sowieso heel erg per persoon. Ik kan geen krentenbollen eten dan gaat het wel mis. Jammer. Iemand die elke dag 3 krentenbollen eet zal er waarschijnlijk heel heel heel hard van balen als dat niet meer kan.
Dat is echt te zoet hoor. Steeds aaien in het gezichtje, handje op haar blote ruggetje, samen aan de melk, zijn eigen water aanbieden.quote:Op donderdag 5 november 2020 08:15 schreef Lemijn het volgende:
Gefeliciteerd met je dochter PKM! Wat fijn dat ze er nu is. Hopelijk zijn jullie thuis en heeft ze een goede kennismaking met haar grote broer.
Ik heb bij mijn eerste 2 zwangerschappen wekenlang met 2 centimeter gelopen. Maar zo vroeg niet gecheckt. Waarom hebben ze dat opgemeten?quote:
Schattigquote:Op donderdag 5 november 2020 10:33 schreef PKM het volgende:
Bedankt allemaal
[..]
Dat is echt te zoet hoor. Steeds aaien in het gezichtje, handje op haar blote ruggetje, samen aan de melk, zijn eigen water aanbieden.![]()
"Wat heb je daar op je buik/op je arm?"
"Wat is dat kleine babytje?"
"Hoe heet dat babytje?"
[ afbeelding ]
Een beetje wel jaquote:Op woensdag 4 november 2020 21:49 schreef MaJo het volgende:
En Lemijn wat bijzonder na 20 rondes! Had je de hoop al opgegeven?
3 dagen is niks joh, hier ben ik ook regelmatig een paar dagen vooruit en weer achteruit gezet. Het is vooral in het begin millimeterwerk en dan heb je al snel een paar dagen verschil.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:24 schreef Mango91 het volgende:
Wat een mooi kindje PKM!
@:lemijn; gefeliciteerd! En dat na 20 rondes, heel fijn!
Gister en vandaag had ik termijnecho, de groei loopt 3 dagen voor op basis van onze IUI datum. Voor de rest ziet alles er gelukkig goed uit! Nu maar loslaten dat er 3 dagen verschil in zit.
Jup daarom. Ik heb daarom echt een pesthekel aan de term "22 weken-prik".quote:Op donderdag 5 november 2020 21:37 schreef Lemijn het volgende:
Maar hoe erg is dat? Mijn plan is om het op te vatten als de ‘bel met 22 weken prik’, dan zit er er heus ruimschoots voor de bevalling in -> doel bereikt.
Dit. Toen ik 'm haalde (2016) zat het nog niet in het Rijksvaccinatieprogramma, maar adviseerde de Gezondheidsraad het al wel, bij voorkeur bij 27-32 weken, uiterlijk bij 36 weken. Dit is verschoven naar vanaf 22 weken toen bleek dat dit ook effectief is, met als voordeel dat ook (extreem) prematuren bescherming meekrijgen.quote:Op donderdag 5 november 2020 21:37 schreef Lemijn het volgende:
Maar hoe erg is dat? Mijn plan is om het op te vatten als de ‘bel met 22 weken prik’, dan zit er er heus ruimschoots voor de bevalling in -> doel bereikt.
Eens. Daar hebben ze voor gekozen omdat mensen al bekend waren met de "20 weken-echo", wat de Jip & Janneke-term is voor structureel echoscopisch onderzoek (SEO). Maar waar die echo inderdaad op of rond de 20 weken verricht hoort te worden, komt dat voor de vaccinatie veel minder nauw.quote:Op donderdag 5 november 2020 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup daarom. Ik heb daarom echt een pesthekel aan de term "22 weken-prik".
Ik snap dit zo goed, vooral ook die angst nadat het dan eindelijk gelukt isquote:Op donderdag 5 november 2020 20:14 schreef Lemijn het volgende:
Wat gek dat je kindje groter is dan eigenlijk kan @:Mango91! Welke datum houden ze dan aan, die van de IUI of de echo?
Oeh, die foto van baby V. Prachtig! Ik denk er zelfs trekken van haar broer in te zien.
@:Nanuke en @:LeSage, Jacob als grote broer kan ik me echt helemaal NIKS bij voorstellen. Hij ook niet trouwens, hij vraagt er nooit om en speelt bij voorkeur dat hij zelf een baby is. Dat er iemand bij komt in huis zal niet makkelijk aan zijn verstand te brengen zijn denk ik. Ach, hij merkt het op den duur vanzelf.
Wat rot zoveel mensen met diabetes hier. Lijkt me echt vervelend zo continu met je eten bezig te moeten zijn.
[..]
Een beetje wel ja. De laatste 4 rondes waren met IUI, en ik zei de laatste keer tegen de verpleegkundige 'gelukkig maar dat vertrouwen niet nodig is voor een goede afloop'. 9 dagen later wist ik het eigenlijk al en testte ik positief. Maar echt opgegeven hadden we het dus niet, want dan waren we wel gestopt. De wens was (is!) zo enorm groot. Ik ben daarom echt vooral enorm gelukkig dat het gelukt is, maar daardoor ook bang, maar ook vol vertrouwen, maar ook... nou ja, dat gedoe met een hormonaal sausje. Ben niet geheel mezelf in ieder geval. Of: een variant van mezelf die me iets meer moeite kost om te accepteren.
Succes met de echo morgen Tink! En wat fijn van je spoiler, goed dat je hulp kreeg die ook nog eens goed werkt.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef 1inamelon het volgende:
Joehoe meld met baby uit mijn buik![]()
Vandaag had ik een geplande keizersnede, en vannacht braken spontaan m’n vliezen en kreeg ik weeën. Ze was er dus echt klaar voor!
Nu geradbraakt en gelukkig. Ze is mooi
Gefeliciteerd!! Goede timingquote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef 1inamelon het volgende:
Vandaag had ik een geplande keizersnede, en vannacht braken spontaan m’n vliezen en kreeg ik weeën. Ze was er dus echt klaar voor!
Wat fijn! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef 1inamelon het volgende:
Gefeliciteerd! Mooi dat ze het zelf ook tijd vond! Knuffelse!quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef 1inamelon het volgende:
Gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef 1inamelon het volgende:
Ja die voorbereiding is nog wel een dingetje haha. Herkenbaar wel.quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:gogo83 Ik hoop het wel.Hoef ook niet te koken vandaag, dus dat scheelt al een hoop.
Jij bent ook al ver op weg! Hoe gaat het met je?
@:donna Aan de ene kant voelt het allemaal zo snel gaan, maar aan de andere kant voel ik me ook al 1,5 jaar zwanger.![]()
Bij U. zat ik nu al in m’n cocon en was ik helemaal voorbereid op de bevalling. Nu heb ik dat niet. Ben er wel klaar voor, maar heb vrij weinig “voorbereiding” getroffen. Simpelweg geen puf voor.
Hoe gaat het intussen met jou?
Fijn, zo'n rustige dag!quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:gogo83 Ik hoop het wel.Hoef ook niet te koken vandaag, dus dat scheelt al een hoop.
Jij bent ook al ver op weg! Hoe gaat het met je?
Wel met een keizersnede. Mijn lichaam snapt een natuurlijke bevalling nietquote:Op vrijdag 6 november 2020 13:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat fijn! Gefeliciteerd!
Is ze wel met een keizersnede gekomen, of toch natuurlijk?
Super!quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:56 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Wel met een keizersnede. Mijn lichaam snapt een natuurlijke bevalling niet![]()
Ben ook in één klap van m’n carpaal tunnel syndroom af
Gefeliciteerd met je kleinequote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef 1inamelon het volgende:
Oh wat fijn!!quote:Op vrijdag 6 november 2020 17:56 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Wel met een keizersnede. Mijn lichaam snapt een natuurlijke bevalling niet![]()
Ben ook in één klap van m’n carpaal tunnel syndroom af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 6 november 2020 11:59 schreef 1inamelon het volgende:
Leuk een meid! In t ziekenhuis vd week zei iemand dat er alleen maar jongens verwacht worden dus goed voor de balansquote:Op zaterdag 7 november 2020 13:39 schreef VKV het volgende:
Gefeliciteerd 1inamelon!!
Bij mij mag er trouwens meisje achter m'n naam! Ik vind het geweldig om straks een jongen en een meisje te hebben en oehhhh roze kleertjes te kopen
Agos, wat klote. Naweeën zijn sowieso verschrikkelijk. En pijn al helemaal! Heb je pijnstillers?quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:57 schreef 1inamelon het volgende:
Ik heb die keizersnede ditmaal wel echt onderschat. Bij m’n oudste was ik na een dag weer op de been, katheter eruit en hoppa. Nu lig ik lamlendig in bed, 3 keer geprobeerd te lopen maar niet succesvol, alles doet pijn, ik heb naweeën ohne Endeen ik ben steeds misselijk en duizelig. De kraamtranen kwamen vroeg dit keer
Vanwege een allergie krijg ik alleen paracetamol. Maar goed, beter iets dan niets.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Agos, wat klote. Naweeën zijn sowieso verschrikkelijk. En pijn al helemaal! Heb je pijnstillers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door 1inamelon op 07-11-2020 22:14:44 ]
quote:Op maandag 9 november 2020 09:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dacht gister echt dat het begonnen was, maar het zette helaas niet door.
Ben wel echt weer terug bij af qua vermoeidheid. Doei energie..
Hopelijk kun je het lekker rustig aan doen vandaagquote:Op maandag 9 november 2020 09:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dacht gister echt dat het begonnen was, maar het zette helaas niet door.
Ben wel echt weer terug bij af qua vermoeidheid. Doei energie..
He bah, wat naar dat het zo belabberd gaat! Ik snap dat stoppen heel vervelend is als je je werk zo leuk vindt, maar roofbouw plegen op je lijf en geest door door te bikkelen terwijl het niet lukt is ook niet de bedoeling lijkt me. Zou je kunnen afspreken dat je in principe niet werkt en dan kijken of er deadlineloze werkzaamheden zijn die je kan oppakken op de dagen dat je je goed voelt? Zo ben ik begonnen in september. Ik was (nog steeds trouwens) voor 100% ziek gemeld, maar er waren een aantal dingen die ik kon doen als het ging. Dat haalde voor mij de druk eraf, maar zo kon ik me toch nog enigszins nuttig maken. Inmiddels heb ik ook weer wat dingen opgepakt die iets urgenter zijn, gewoon omdat het goed gaat.quote:Op maandag 9 november 2020 10:54 schreef Tink89 het volgende:
Wat balen van de vermoeidheid dames![]()
![]()
Ik heb niet zo'n beste weken. Sinds ik weer aan het werk ben, spuug ik weer meer. En ik wil me zo, zo, zo ontzettend graag nuttig maken, ik vind het zo rot dat ik er na een maand op m'n nieuwe werk al uit lag. En toch vrees ik dat ik woensdag met de bedrijfsarts moet gaan bespreken dat het zo niet gaat. Ik kan niet meer. Die 2 uur per dag zorgen voor zo veel onrust in m'n hoofd en vermoeidheid in m'n lijf. En dat terwijl ik m'n baan zo leuk vind...
Wat moet, dat moet. Wel kut, je voelt je fysiek kut en mentaal ook nog eens een schuldgevoel omdat je niet kunt werken.quote:Op maandag 9 november 2020 10:54 schreef Tink89 het volgende:
Wat balen van de vermoeidheid dames![]()
![]()
Ik heb niet zo'n beste weken. Sinds ik weer aan het werk ben, spuug ik weer meer. En ik wil me zo, zo, zo ontzettend graag nuttig maken, ik vind het zo rot dat ik er na een maand op m'n nieuwe werk al uit lag. En toch vrees ik dat ik woensdag met de bedrijfsarts moet gaan bespreken dat het zo niet gaat. Ik kan niet meer. Die 2 uur per dag zorgen voor zo veel onrust in m'n hoofd en vermoeidheid in m'n lijf. En dat terwijl ik m'n baan zo leuk vind...
Liefffquote:Op maandag 9 november 2020 17:51 schreef 1inamelon het volgende:
Je had een hele begripvolle baas toch @:Tink89? Je hebt geen makkelijke zwangerschap en dat weten ze op je werk ook. Jij en jouw gezondheid (en die van je baby) zijn echt het allerbelangrijkst!
Wij zijn thuisGrote broer begon helemaal te stralen toen hij z’n zusje in de box zag liggen.
Ahw wat liefquote:Op maandag 9 november 2020 17:51 schreef 1inamelon het volgende:
Je had een hele begripvolle baas toch @:Tink89? Je hebt geen makkelijke zwangerschap en dat weten ze op je werk ook. Jij en jouw gezondheid (en die van je baby) zijn echt het allerbelangrijkst!
Wij zijn thuisGrote broer begon helemaal te stralen toen hij z’n zusje in de box zag liggen.
Helemaal mee eens, zo rot!!quote:Op maandag 9 november 2020 14:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat moet, dat moet. Wel kut, je voelt je fysiek kut en mentaal ook nog eens een schuldgevoel omdat je niet kunt werken.
Ik vind het kut voor je dat jou tot zover nog niet echt een vrolijke onbezorgde zwangerschap gegund is
Hahaha sorry! Volgende week heb ik sowieso een baby vanwege de insuline, maar je kan me nog voor zijn natuurlijk!quote:Op maandag 9 november 2020 18:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik sta eerste in de OP, @:Donna . It’s my turn. 😂
Wel spannend voor je! Ben benieuwd hoe het volgende week gaat met je.
Ja, leuk!quote:Op maandag 9 november 2020 19:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha sorry! Volgende week heb ik sowieso een baby vanwege de insuline, maar je kan me nog voor zijn natuurlijk!
Of tegelijk!
Op zich wel goed, hij was een stuk beter te pruimen dan de vorige keer ( toen was hij erg kortaf en nors ) . Hij heeft ook nog een echo gemaakt om te kijken of nog genoeg vruchtwater is. Dus mocht ik eerder een spoed ks moeten krijgen en hij staat aan de operatietafel, dan heb ik daar ook vrede mee.quote:Op maandag 9 november 2020 19:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:wolken hoe verliep dat gesprekje?
Kijk, dat is goed nieuws, dat je daar nu toch vrede mee hebt!quote:Op maandag 9 november 2020 19:37 schreef Wolken het volgende:
[..]
Op zich wel goed, hij was een stuk beter te pruimen dan de vorige keer ( toen was hij erg kortaf en nors ) . Hij heeft ook nog een echo gemaakt om te kijken of nog genoeg vruchtwater is. Dus mocht ik eerder een spoed ks moeten krijgen en hij staat aan de operatietafel, dan heb ik daar ook vrede mee.
Dat is fijn om te horen!quote:Op maandag 9 november 2020 19:37 schreef Wolken het volgende:
[..]
Op zich wel goed, hij was een stuk beter te pruimen dan de vorige keer ( toen was hij erg kortaf en nors ) . Hij heeft ook nog een echo gemaakt om te kijken of nog genoeg vruchtwater is. Dus mocht ik eerder een spoed ks moeten krijgen en hij staat aan de operatietafel, dan heb ik daar ook vrede mee.
Ik hoop het voor je!quote:Op maandag 9 november 2020 19:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen!
Ja wie weet gebeurt het toch spontaan, helemaal prima. Tussen 37 en 38 weken schijnt dat toch best nog wel eens voor te komen.
Ja ik heb een kaartje met het nummer van de verloskamers gekregen een paar weken terug. Dat nummer kan ik altijd bellen, ook met vragen dus dat is wel fijn.quote:Op maandag 9 november 2020 19:50 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je!
Weet jij wie / wat je moet bellen mocht de bevalling spontaan beginnen? En staat je vluchttas ook al klaar? Ik bedacht gisteren dat ik geen idee had wie ik moest bellen dus ook vandaag maar even nagevraagd en in mijn telefoon gezet. Al geloof ik niet dat deze eerder gaat komen.
Oh @Donnaquote:Op maandag 9 november 2020 19:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik heb een kaartje met het nummer van de verloskamers gekregen een paar weken terug. Dat nummer kan ik altijd bellen, ook met vragen dus dat is wel fijn.
Wel apart dat je daar nog niks over gehoord had. Ģelukkig weet je het nu! Hoop ik?
De tas staat nu wel klaar en die van dochter (logeertas) ook!
Net weer goedgekeurd door de vk. Volgens haar moest ik niet te hard hopen op een bevalling nu, de meeste kindjes komen tussen week 40-41.quote:Op dinsdag 10 november 2020 13:03 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Donna en Duman, wat wordt het spannend zo! Ben benieuwd wie het eerst mag babyknuffelen haha.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 10 november 2020 11:34 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Oh @:Donna
Wat een goed idee. Dat moet ik ook zeker doen voor mijn dochter. Zo vanzelf sprekend, maar ik heb er nog helemaal niet aan gedacht.
Fijn dat het aftellen voor je begonnen is.
Ja, ik heb het nog even gevraagd en moet de Moeder en kind afdeling bellen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik heb een kaartje met het nummer van de verloskamers gekregen een paar weken terug. Dat nummer kan ik altijd bellen, ook met vragen dus dat is wel fijn.
Wel apart dat je daar nog niks over gehoord had. Ģelukkig weet je het nu! Hoop ik?
De tas staat nu wel klaar en die van dochter (logeertas) ook!
Ach! Soms is het fijn om even goed uit te huilen! Fijn dat je je vertrouwd voelt bij je vk. Dat is ook erg belangrijk!quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:25 schreef Gogo83 het volgende:
Ik heb ook weer een stempel, alles gaat goed, kindje groeit goed, ligt mooi met zijn hoofd omlaag en bij mij was ook alles goed. Ik kwam bij de VK na vanochtend een afspraak bij de lactatiekundige te hebben gehad en daar was ik wat verdrietig door (voor verhaal, zie HB-topic). Ze was heel erg lief en ik weet weer precies waarom ik voor deze praktijk heb gekozen. Wel deed het lief zijn mijn tranen geen goed, daar ook weer zitten janken. Lekker joh, die hormonen!
Dank je! lief van je.quote:Op woensdag 11 november 2020 17:59 schreef Philomijn het volgende:
He gats wat een beproevingen moeten veel van jullie doorstaan zeg! Maria, kun je ondertusseneen rolstoel lenen van een ... hoe heet zo’n hulpmiddelenwinkel of moet je een gespecialiseerde rolstoel hebben?
Wolken, fijn dat alles goed was met het kleintje in je buikk! En toch prettig dat die gyn iets minder nors was dit keer![]()
@:Gaddle, ik las jouw berichtje het “hormonentopic” en ik wil je even een hele dikke knuffel geven![]()
Tink, wat een ellende zeg. Je krijgt het niet cadeau. Ik denk dat er idd niks anders op zit dan je leidinggevende inlichten. Je toont iig aan dat je het probeert!
DUMAN, spannend! Heb je je bevalbad al een keer als proef gevuld?
1namelon, gefeliciteerd met de geboorte van zusje van Bas!![]()
En Lemijn, wow, welkom hier!![]()
Wij hadden vorige week de 20wknecho. Alles was goedEn we krijgen er een meisje bij
Ik was ervan overtuigd dat we nog een zoon zouden krijgen, dus moest even omschakelen
En misschien super hormonaal: maar mensen die dan enorm blij voor ons zijn dat we straks van beiden geslacht 1 hebben... voelde ik me verdrietig naar mijn niet-bestaande tweede zoon. Maar goed, dat heb ik alweer van me af kunnen zetten.
Hier ook mensen die er voetstoots vanuit gaan dat ik teleurgesteld ben dat het geen meisje is. Het lijkt me juist fabtastisch om later twee grote zoons te hebbenquote:Op woensdag 11 november 2020 18:41 schreef Aure het volgende:
Bizar is dat he Philo, zo had ik een paar echte teleurstellingen dat het weer een jongen isTerwijl ik het super leuk vind om twee jongens te hebben straks
Mariagelukkig kan je wel genieten van het zwanger zijn, maar hopelijk vermindert de pijn nog wel... Klinkt niet fijn..
quote:Op woensdag 11 november 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
Dat je zelf teleurgesteld kan zijn kan ik mij wel voorstellen, maar dat openlijk teleurgesteld zijn voor een ander vind ik wel wat gek. Om te uiten vooral dusik bedoel, ik was super blij en dan zeggen mensen tegen je "Oh wel jammer dat het geen meisje is hoor"
Dat was dus precies één van de redenen dat ik het dit keer niet wilde weten, geen zin in die idiote opmerkingen.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
Dat je zelf teleurgesteld kan zijn kan ik mij wel voorstellen, maar dat openlijk teleurgesteld zijn voor een ander vind ik wel wat gek. Om te uiten vooral dusik bedoel, ik was super blij en dan zeggen mensen tegen je "Oh wel jammer dat het geen meisje is hoor"
Mijn schoonvader is er anders al 37 weken mee bezig. Ook al heb ik hem gevraagd om dat niet te doen.quote:Op woensdag 11 november 2020 21:01 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat was dus precies één van de redenen dat ik het dit keer niet wilde weten, geen zin in die idiote opmerkingen.Ik heb de hoop dat mensen die opmerkingen niet maken als er een überschattige baby (m/v) is.
Wat enorm irritant! Ik snap het ook niet zo goed. Het lijkt me oprecht leuk hoor, een meisje. Maar nog een jongen lijkt me ook geweldig. Het boeit me idd niet echt.quote:Op woensdag 11 november 2020 21:33 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Mijn schoonvader is er anders al 37 weken mee bezig. Ook al heb ik hem gevraagd om dat niet te doen.
Wij willen het graag als een verrassing houden. Voor iedereen. Ook onszelf. Ik snap niet zo goed waarom het geslacht zo enorm belangrijk is voor sommige mensen.
Mijn moeder vond het jammer voor mijn man dat C een meisje was omdat hij al een dochter had, ook zo leukquote:Op woensdag 11 november 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat anderen ervan vonden maakte me niet zoveel uit. Onze buurman, die kregen ook eerst een jongetje en toen een meisje, zei "meer heb je er niet nodig". Daar kon ik wel om lachen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Bij jongensquote:Op donderdag 12 november 2020 17:27 schreef Wolken het volgende:
Ik was bij de eerste blij dat het een jongetje was en bij de tweede maakte het mij niet zoveel uit. Qua kleren is het wel lekker makkelijk dat die doorgeschoven kan worden.
Hier zit er 6,5 jaar tussen straks dus ik heb sowieso weinig tot niks bewaard, maar alle broeken hebben kapotte knieen sinds de basisschool vooral, lol.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Bij jongens![]()
ik vind het een leuke gedachte maar hier gaat alles echt snel kapot door het rouwdouwen en bomen klimmen etc. de babykleertjes/dreumeskleding nog wel want dan doen ze nog weinig maar daarna is alles hier altijd kapot
Hopelijk is ze er bijnaquote:Op donderdag 12 november 2020 16:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier was iedereen ook blij om een meisje want koningskoppel. Maar ze waren vast net zo blij geweest met nog een jommetje.
Even wat anders. Wat is dat gevoel van een volledig ingedaalde baby toch kut.
Letterlijk ook ja. Ik vind half ingedaald al een ontprettig gevoel.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier was iedereen ook blij om een meisje want koningskoppel. Maar ze waren vast net zo blij geweest met nog een jommetje.
Even wat anders. Wat is dat gevoel van een volledig ingedaalde baby toch kut.
Voelt als een bowlingbal tussen je bennen, of zo.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:43 schreef Sway- het volgende:
[..]
Hopelijk is ze er bijnaVoelt t alsof je naar t toilet moet of wat kan ik me erbij voorstellen?
Ik ben bijna 34 weken en die van mij ligt nog dwars.
Dat zou wel een hele soepele bevalling zijnquote:Op donderdag 12 november 2020 21:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Voelt als een bowlingbal tussen je bennen, of zo.Voelt alsof ze er ieder moment uit kan vallen. Was het maar zo.
Naja, iig de eerste 2 jaar danquote:Op donderdag 12 november 2020 18:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Bij jongens![]()
ik vind het een leuke gedachte maar hier gaat alles echt snel kapot door het rouwdouwen en bomen klimmen etc. de babykleertjes/dreumeskleding nog wel want dan doen ze nog weinig maar daarna is alles hier altijd kapot
Any day now!quote:
Ons zoontje is nu net 2. Bij ons in de familie zit er meestal minstens 3,5 jaar tussen dus de meesten vonden het snel. En we hebben het gewoon nooit met anderen over een 2e gehad.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:45 schreef Lemijn het volgende:
Waarom had niemand het zien aankomen VKV? Hoe oud is jullie kind, een peuter toch? Of werd je ingeschat als stel voor 1 kind of zo....
Klinkt goed. Hartstikke fijnquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:28 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog maar vier 12 uur diensten deze week en ik ben vrij!Wat ben ik blij dat ik een maand vakantie tijd heb opgespaard het hele jaar!
Lekker volop relaxen na deze week!
Met bijna 31 weken! En hier in Engeland kan je dan 9 maanden zwangerschaps verlof nemen. Alhoewel de eerste 6 weken daarvan goed betaald zijn, de rest kiest mijn organisatie (helaas) voor Engelse statutory maternity pay. Wat niet heel veel is, maar we kunnen het ons veroorloven!quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:22 schreef Philomijn het volgende:
Wow, wat lekker!! Met hoeveel weken ga je dan met verlof? En plak je er ook wat achteraan?
Heel veel succes Donna! En gewoon datumbuddy met Samantquote:
quote:Op zondag 15 november 2020 23:54 schreef Wolken het volgende:
[..]
Heel veel succes Donna! En gewoon datumbuddy met Samant![]()
.
Jij hebt daar ook nog 23,5 uur de tijd voor hè....quote:
Dat zit er dik in. Ik heb al weeën, gewoon van mezelf!quote:Op zondag 15 november 2020 23:54 schreef Wolken het volgende:
[..]
Heel veel succes Donna! En gewoon datumbuddy met Samant![]()
.
Tenzij die weeën van jou zo goed hun werk doen dat er geen ontkomen meer aan is natuurlijk! Hopelijk lukt het je dus om lekker in een bubbel te komen en doet dat wat in combinatie met de ballon!quote:Op maandag 16 november 2020 06:57 schreef Donna het volgende:
Ja en dit vertellen ze je dus niet he, dat dit ook kan. Ballon was 'omhoog' geschoten door de drukke baby. Wel goed verweekt, maar nog niet voldoende ontsluiting.
Nu opnieuw wachten dus en hopen dattie er zometeen uit valt, want het is ook nog ineens rete druk geworden op de verloskamers. Als het uitvallen langer duurt gaat het feest pas morgenochtend door.
Na een goed gesprek met de gynaecoloog hebben we besloten om eerst een inleiding te proberen. Maar we gaan geen wild west praktijken doen, dan wordt het alsnog een keizersnee.quote:Op maandag 16 november 2020 13:32 schreef MaJo het volgende:
Goooo Donna!Gaat de keizersnede nu niet door?
Nog even en je kunt baby knuffelen
Ja ons ziekenhuis heeft gelukkig al jaren geen gedeelde kamers meer (iig niet op dit soort afdelingen).quote:Op maandag 16 november 2020 17:23 schreef Wolken het volgende:
Wat super spannend Donna! Heb je wel je eigen kamer? Hopelijk kan je vannacht nog een beetje slapen en morgen jullie meisje ontmoeten
Intake met 27 weken gehad maar ze hebben hier niks over gezegd geloof ikquote:Op maandag 16 november 2020 19:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Onze kraamzorg wil graag op de hoogte worden gebracht wanneer de bevalling begint. Dan kunnen ze daar rekening mee houden met de planning.
@:roos94 Met deze termijn heb je je intake al gehad, toch?
Aha, zo zie je maar, het is overal anders. De meeste organisaties willen het pas weten als je bent bevallen of zelfs als je naar huis toe gaat, dan bekijken ze op dat moment hoe of wat.quote:Op maandag 16 november 2020 19:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Onze kraamzorg wil graag op de hoogte worden gebracht wanneer de bevalling begint. Dan kunnen ze daar rekening mee houden met de planning.
Staat het niet ergens in de papieren?quote:Op maandag 16 november 2020 19:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Intake met 27 weken gehad maar ze hebben hier niks over gezegd geloof ik
Haha, dat wordt weer punt 1 in mijn bevalplan zo ongeveer: Laat Me Met Rust.quote:Op maandag 16 november 2020 20:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij U. had de vk inderdaad gebeld. De kz kwam zich voorstellen toen ik aan het persen was.
quote:Op maandag 16 november 2020 21:17 schreef Donna het volgende:
Wij moeten de kraamzorg bellen als we naar huis gaan vanuit het ziekenhuis.
In de praktijk wordt dat dus als we een paar uurtjes thuis zijn.
Met welke termijn kwam U.? Of anders gezegd zit je al te wachten?quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vandaag trouwens 39+4 en nog geen teken van een baby die op komst is.
Natuurlijk is buiten de buik fijner, maar ik vind zwanger zijn (vanaf het moment dat ik me ook echt zwanger ga voelen) zóiets bijzonders. En de kans dat er hierna nog een zwangerschap komt is heel erg klein, dus ik geniet er echt heel erg van nu het nog kan. Ik moest ook heel erg wennen aan mijn lege buik trouwens de vorige keer, hoewel ik het leuker vond om moeder te zijn dan zwanger, miste ik wel het getrappel.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:36 schreef Lemijn het volgende:
Ga je dat echt missen ja @:Gogo83? Had je dat de vorige keer ook? Ik echt geen seconde. Ik verheug me wel op het weer voelen hoor! Het is zo'n fijne bevestiging van dat alles goed gaat binnen. Maar buiten vind ik echt 100x fijner.
Sterkte met het slechte slapen, het is echt andere koek met een peuter ja. Maar nu wel bijna klaar met werken toch? En wanneer gaat T. naar school?
Ik ben trouwens wel zodanig weinig waard dat ik Jacob nu behoorlijk veel uitbesteed. Ik kan simpelweg niet een hele dag voor hem zorgen dus anderen springen bij. Wel heerlijk dat dat kan! En het moet niet nog 7 maanden zo blijven maar ik ga er toch vanuit dat dat ook niet hoeft. Tegen het einde stel ik me daar wel weer op in. Ik weet nog zo goed dat ik de vorige keer me pas echt goed en uitgerust voelde toen ik met verlof ging. Ik dacht 'oh, zo is zwanger zijn best leuk!' Zonde eigenlijk.
Heerlijk zeg, zo'n lang verlof!quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:15 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel buikbaby inmiddels elke dag, heel fijn vind ik dat
Fijn een kloppend hartje @:Lemijn en balen dat je je zo slecht voelt.
Hier nog steeds heel moe en ik trek vooral werk heel matig. Mag met verlof van half februari t/m eind oktober en met wat mazzel mag ik gespaarde uren inzetten en is het zelfs tot decemberik tel best wel af stiekem...
Nee helemaal niks, niet eens slokjes water volgens mijquote:Op dinsdag 17 november 2020 09:35 schreef Tink89 het volgende:
En Framblij, wat rot zeg... ik ben echt zo blij dat ik dat niet hoef te doen, ik zou gal gaan spugen van de honger. Brrrt! Mag je echt helemaal niks?
Ik mocht nog wel water en nadat ik het drankje had gedronken en 2 uur moest liggen mocht ik ook gewoon nog water drinken. Hopelijk mag jij dat ook.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:33 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Nee helemaal niks, niet eens slokjes water volgens mij. Hoe dan?!
Ja zou wel heel fijn zijn als het kan. Wat was jouw waarde (nuchter)? En wat doe je eigenlijk in die twee uur, beetje series kijken op de mobiel ofzoquote:Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ik mocht nog wel water en nadat ik het drankje had gedronken en 2 uur moest liggen mocht ik ook gewoon nog water drinken. Hopelijk mag jij dat ook.
Die drang om te drinken kwam bij mij iig door de zwangerschapsdiabetes, nu met aanpassingen van eten is dat al wat minder gelukkig.
Ja series gekeken inderdaad, ging de tijd iets sneller door. Maar voor het drankje had ik 4.8 en erna 11.3..hopelijk is dat bij jou niet! Ben je al geprikt en t mierzoete drankje op?quote:Op woensdag 18 november 2020 07:54 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ja zou wel heel fijn zijn als het kan. Wat was jouw waarde (nuchter)? En wat doe je eigenlijk in die twee uur, beetje series kijken op de mobiel kijken ofzo![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |