quote:Op woensdag 11 november 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
Dat je zelf teleurgesteld kan zijn kan ik mij wel voorstellen, maar dat openlijk teleurgesteld zijn voor een ander vind ik wel wat gek. Om te uiten vooral dusik bedoel, ik was super blij en dan zeggen mensen tegen je "Oh wel jammer dat het geen meisje is hoor"
Dat was dus precies één van de redenen dat ik het dit keer niet wilde weten, geen zin in die idiote opmerkingen.quote:Op woensdag 11 november 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
Dat je zelf teleurgesteld kan zijn kan ik mij wel voorstellen, maar dat openlijk teleurgesteld zijn voor een ander vind ik wel wat gek. Om te uiten vooral dusik bedoel, ik was super blij en dan zeggen mensen tegen je "Oh wel jammer dat het geen meisje is hoor"
Mijn schoonvader is er anders al 37 weken mee bezig. Ook al heb ik hem gevraagd om dat niet te doen.quote:Op woensdag 11 november 2020 21:01 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat was dus precies één van de redenen dat ik het dit keer niet wilde weten, geen zin in die idiote opmerkingen.Ik heb de hoop dat mensen die opmerkingen niet maken als er een überschattige baby (m/v) is.
Wat enorm irritant! Ik snap het ook niet zo goed. Het lijkt me oprecht leuk hoor, een meisje. Maar nog een jongen lijkt me ook geweldig. Het boeit me idd niet echt.quote:Op woensdag 11 november 2020 21:33 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Mijn schoonvader is er anders al 37 weken mee bezig. Ook al heb ik hem gevraagd om dat niet te doen.
Wij willen het graag als een verrassing houden. Voor iedereen. Ook onszelf. Ik snap niet zo goed waarom het geslacht zo enorm belangrijk is voor sommige mensen.
Mijn moeder vond het jammer voor mijn man dat C een meisje was omdat hij al een dochter had, ook zo leukquote:Op woensdag 11 november 2020 19:26 schreef Aure het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat anderen ervan vonden maakte me niet zoveel uit. Onze buurman, die kregen ook eerst een jongetje en toen een meisje, zei "meer heb je er niet nodig". Daar kon ik wel om lachen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Bij jongensquote:Op donderdag 12 november 2020 17:27 schreef Wolken het volgende:
Ik was bij de eerste blij dat het een jongetje was en bij de tweede maakte het mij niet zoveel uit. Qua kleren is het wel lekker makkelijk dat die doorgeschoven kan worden.
Hier zit er 6,5 jaar tussen straks dus ik heb sowieso weinig tot niks bewaard, maar alle broeken hebben kapotte knieen sinds de basisschool vooral, lol.quote:Op donderdag 12 november 2020 18:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Bij jongens![]()
ik vind het een leuke gedachte maar hier gaat alles echt snel kapot door het rouwdouwen en bomen klimmen etc. de babykleertjes/dreumeskleding nog wel want dan doen ze nog weinig maar daarna is alles hier altijd kapot
Hopelijk is ze er bijnaquote:Op donderdag 12 november 2020 16:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier was iedereen ook blij om een meisje want koningskoppel. Maar ze waren vast net zo blij geweest met nog een jommetje.
Even wat anders. Wat is dat gevoel van een volledig ingedaalde baby toch kut.
Letterlijk ook ja. Ik vind half ingedaald al een ontprettig gevoel.quote:Op donderdag 12 november 2020 16:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier was iedereen ook blij om een meisje want koningskoppel. Maar ze waren vast net zo blij geweest met nog een jommetje.
Even wat anders. Wat is dat gevoel van een volledig ingedaalde baby toch kut.
Voelt als een bowlingbal tussen je bennen, of zo.quote:Op donderdag 12 november 2020 19:43 schreef Sway- het volgende:
[..]
Hopelijk is ze er bijnaVoelt t alsof je naar t toilet moet of wat kan ik me erbij voorstellen?
Ik ben bijna 34 weken en die van mij ligt nog dwars.
Dat zou wel een hele soepele bevalling zijnquote:Op donderdag 12 november 2020 21:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Voelt als een bowlingbal tussen je bennen, of zo.Voelt alsof ze er ieder moment uit kan vallen. Was het maar zo.
Naja, iig de eerste 2 jaar danquote:Op donderdag 12 november 2020 18:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Bij jongens![]()
ik vind het een leuke gedachte maar hier gaat alles echt snel kapot door het rouwdouwen en bomen klimmen etc. de babykleertjes/dreumeskleding nog wel want dan doen ze nog weinig maar daarna is alles hier altijd kapot
Any day now!quote:
Ons zoontje is nu net 2. Bij ons in de familie zit er meestal minstens 3,5 jaar tussen dus de meesten vonden het snel. En we hebben het gewoon nooit met anderen over een 2e gehad.quote:Op vrijdag 13 november 2020 17:45 schreef Lemijn het volgende:
Waarom had niemand het zien aankomen VKV? Hoe oud is jullie kind, een peuter toch? Of werd je ingeschat als stel voor 1 kind of zo....
Klinkt goed. Hartstikke fijnquote:Op zaterdag 14 november 2020 15:28 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog maar vier 12 uur diensten deze week en ik ben vrij!Wat ben ik blij dat ik een maand vakantie tijd heb opgespaard het hele jaar!
Lekker volop relaxen na deze week!
Met bijna 31 weken! En hier in Engeland kan je dan 9 maanden zwangerschaps verlof nemen. Alhoewel de eerste 6 weken daarvan goed betaald zijn, de rest kiest mijn organisatie (helaas) voor Engelse statutory maternity pay. Wat niet heel veel is, maar we kunnen het ons veroorloven!quote:Op zaterdag 14 november 2020 17:22 schreef Philomijn het volgende:
Wow, wat lekker!! Met hoeveel weken ga je dan met verlof? En plak je er ook wat achteraan?
Heel veel succes Donna! En gewoon datumbuddy met Samantquote:
quote:Op zondag 15 november 2020 23:54 schreef Wolken het volgende:
[..]
Heel veel succes Donna! En gewoon datumbuddy met Samant![]()
.
Jij hebt daar ook nog 23,5 uur de tijd voor hè....quote:
Dat zit er dik in. Ik heb al weeën, gewoon van mezelf!quote:Op zondag 15 november 2020 23:54 schreef Wolken het volgende:
[..]
Heel veel succes Donna! En gewoon datumbuddy met Samant![]()
.
Tenzij die weeën van jou zo goed hun werk doen dat er geen ontkomen meer aan is natuurlijk! Hopelijk lukt het je dus om lekker in een bubbel te komen en doet dat wat in combinatie met de ballon!quote:Op maandag 16 november 2020 06:57 schreef Donna het volgende:
Ja en dit vertellen ze je dus niet he, dat dit ook kan. Ballon was 'omhoog' geschoten door de drukke baby. Wel goed verweekt, maar nog niet voldoende ontsluiting.
Nu opnieuw wachten dus en hopen dattie er zometeen uit valt, want het is ook nog ineens rete druk geworden op de verloskamers. Als het uitvallen langer duurt gaat het feest pas morgenochtend door.
Na een goed gesprek met de gynaecoloog hebben we besloten om eerst een inleiding te proberen. Maar we gaan geen wild west praktijken doen, dan wordt het alsnog een keizersnee.quote:Op maandag 16 november 2020 13:32 schreef MaJo het volgende:
Goooo Donna!Gaat de keizersnede nu niet door?
Nog even en je kunt baby knuffelen
Ja ons ziekenhuis heeft gelukkig al jaren geen gedeelde kamers meer (iig niet op dit soort afdelingen).quote:Op maandag 16 november 2020 17:23 schreef Wolken het volgende:
Wat super spannend Donna! Heb je wel je eigen kamer? Hopelijk kan je vannacht nog een beetje slapen en morgen jullie meisje ontmoeten
Intake met 27 weken gehad maar ze hebben hier niks over gezegd geloof ikquote:Op maandag 16 november 2020 19:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Onze kraamzorg wil graag op de hoogte worden gebracht wanneer de bevalling begint. Dan kunnen ze daar rekening mee houden met de planning.
@:roos94 Met deze termijn heb je je intake al gehad, toch?
Aha, zo zie je maar, het is overal anders. De meeste organisaties willen het pas weten als je bent bevallen of zelfs als je naar huis toe gaat, dan bekijken ze op dat moment hoe of wat.quote:Op maandag 16 november 2020 19:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Onze kraamzorg wil graag op de hoogte worden gebracht wanneer de bevalling begint. Dan kunnen ze daar rekening mee houden met de planning.
Staat het niet ergens in de papieren?quote:Op maandag 16 november 2020 19:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Intake met 27 weken gehad maar ze hebben hier niks over gezegd geloof ik
Haha, dat wordt weer punt 1 in mijn bevalplan zo ongeveer: Laat Me Met Rust.quote:Op maandag 16 november 2020 20:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij U. had de vk inderdaad gebeld. De kz kwam zich voorstellen toen ik aan het persen was.
quote:Op maandag 16 november 2020 21:17 schreef Donna het volgende:
Wij moeten de kraamzorg bellen als we naar huis gaan vanuit het ziekenhuis.
In de praktijk wordt dat dus als we een paar uurtjes thuis zijn.
Met welke termijn kwam U.? Of anders gezegd zit je al te wachten?quote:Op dinsdag 17 november 2020 18:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Vandaag trouwens 39+4 en nog geen teken van een baby die op komst is.
Natuurlijk is buiten de buik fijner, maar ik vind zwanger zijn (vanaf het moment dat ik me ook echt zwanger ga voelen) zóiets bijzonders. En de kans dat er hierna nog een zwangerschap komt is heel erg klein, dus ik geniet er echt heel erg van nu het nog kan. Ik moest ook heel erg wennen aan mijn lege buik trouwens de vorige keer, hoewel ik het leuker vond om moeder te zijn dan zwanger, miste ik wel het getrappel.quote:Op dinsdag 17 november 2020 20:36 schreef Lemijn het volgende:
Ga je dat echt missen ja @:Gogo83? Had je dat de vorige keer ook? Ik echt geen seconde. Ik verheug me wel op het weer voelen hoor! Het is zo'n fijne bevestiging van dat alles goed gaat binnen. Maar buiten vind ik echt 100x fijner.
Sterkte met het slechte slapen, het is echt andere koek met een peuter ja. Maar nu wel bijna klaar met werken toch? En wanneer gaat T. naar school?
Ik ben trouwens wel zodanig weinig waard dat ik Jacob nu behoorlijk veel uitbesteed. Ik kan simpelweg niet een hele dag voor hem zorgen dus anderen springen bij. Wel heerlijk dat dat kan! En het moet niet nog 7 maanden zo blijven maar ik ga er toch vanuit dat dat ook niet hoeft. Tegen het einde stel ik me daar wel weer op in. Ik weet nog zo goed dat ik de vorige keer me pas echt goed en uitgerust voelde toen ik met verlof ging. Ik dacht 'oh, zo is zwanger zijn best leuk!' Zonde eigenlijk.
Heerlijk zeg, zo'n lang verlof!quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:15 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voel buikbaby inmiddels elke dag, heel fijn vind ik dat
Fijn een kloppend hartje @:Lemijn en balen dat je je zo slecht voelt.
Hier nog steeds heel moe en ik trek vooral werk heel matig. Mag met verlof van half februari t/m eind oktober en met wat mazzel mag ik gespaarde uren inzetten en is het zelfs tot decemberik tel best wel af stiekem...
Nee helemaal niks, niet eens slokjes water volgens mijquote:Op dinsdag 17 november 2020 09:35 schreef Tink89 het volgende:
En Framblij, wat rot zeg... ik ben echt zo blij dat ik dat niet hoef te doen, ik zou gal gaan spugen van de honger. Brrrt! Mag je echt helemaal niks?
Ik mocht nog wel water en nadat ik het drankje had gedronken en 2 uur moest liggen mocht ik ook gewoon nog water drinken. Hopelijk mag jij dat ook.quote:Op dinsdag 17 november 2020 22:33 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Nee helemaal niks, niet eens slokjes water volgens mij. Hoe dan?!
Ja zou wel heel fijn zijn als het kan. Wat was jouw waarde (nuchter)? En wat doe je eigenlijk in die twee uur, beetje series kijken op de mobiel ofzoquote:Op dinsdag 17 november 2020 22:58 schreef Sway- het volgende:
[..]
Ik mocht nog wel water en nadat ik het drankje had gedronken en 2 uur moest liggen mocht ik ook gewoon nog water drinken. Hopelijk mag jij dat ook.
Die drang om te drinken kwam bij mij iig door de zwangerschapsdiabetes, nu met aanpassingen van eten is dat al wat minder gelukkig.
Ja series gekeken inderdaad, ging de tijd iets sneller door. Maar voor het drankje had ik 4.8 en erna 11.3..hopelijk is dat bij jou niet! Ben je al geprikt en t mierzoete drankje op?quote:Op woensdag 18 november 2020 07:54 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ja zou wel heel fijn zijn als het kan. Wat was jouw waarde (nuchter)? En wat doe je eigenlijk in die twee uur, beetje series kijken op de mobiel kijken ofzo![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |