https://www.europe1.fr/fa(...)r&Echobox=1603960308quote:Volgens onze informatie heeft een man donderdagochtend verschillende mensen met een mes aangevallen in de basiliek Notre-Dame in Nice.
Donderdagmorgen, rond 9 uur 's ochtends, viel een man verschillende mensen aan in de basiliek Notre-Dame in Nice. Volgens het eerste rapport stierf een vrouw, onthoofd, en twee gewonden, een van hen in ernstige toestand. De aanvaller werd 10 minuten later gearresteerd door de politie, die het vuur moest openen om hem onder controle te krijgen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)e-gewonden~a04f2314/quote:‘Terreuraanslag’ door messentrekker in kerk Nice: zeker drie doden, meerdere gewonden
VIDEOMinstens drie personen zijn vanmorgen om het leven gekomen door een mesaanval in of voor de deur van een kerk in de Franse stad Nice. Meerdere mensen raakten gewond, berichten Franse media.
Buitenlandredactie 29 okt. 2020 Laatste update: 10:53
32
1
De dader is opgepakt en raakte daarbij gewond. Dit als gevolg van politiekogels, meldt persagentschap AFP. Dat spreekt van drie doden van wie bij zeker n de keel werd doorgesneden en baseert zich op regeringsbronnen. Een man en vrouw werden in de kerk gedood, een andere vrouw bezweek aan haar verwondingen in ene nabijgelegen caf waar ze zwaargewond naartoe was gevlucht. De slachtoffers werden omstreeks 9 uur aangevallen in de kerk.
Volgens de burgemeester van Nice wijst alles op een terreuraanslag die plaatsvond in de Onze Lieve Vrouw basiliek. De anti-terreuraanklager in Parijs heeft een onderzoek geopend wegens “moord en poging tot moord in relatie met een terroristische onderneming’ en “criminele terroristische samenzwering".
Crisisvergadering
De Franse minister van Binnenlandse Zaken Gerald Darmanin kondigde op Twitter aan dat er een interministerile “crisisbijeenkomst” zal worden gehouden in Parijs. President Emmanuel Macron en premier Jean Castex zijn daarbij aanwezig. De Franse president vertrekt daarna naar Nice.
In 2016 was Nice ook al het decor van een terreuraanslag. Daarbij kwamen op 4 juli, de nationale feestdag, maar liefst 86 mensen om het leven toen een man met een vrachtwagen inreed op de feestende menigte op de promenade. De dader bleek een geradicaliseerde jihadist te zijn.
3 aanvallen op Frankrijk vandaag. Toeval?quote:
Want de mocromaffia handelt in naam van de islam of? Wat is dit voor vreemd verbandquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:28 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
[..]
Mocromaffia zegt je niks, denk je dat NL heilig is ofzo?
In Belgi dachten ze ook dat zij de dans wel zouden ontspringen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:28 schreef Durmada het volgende:
[..]
Frankrijk heeft gewoon pech dat zij de klos zijn en wij hebben heel veel geluk. Dat zal het zijn inderdaad.
Om te walgen.quote:
Nee want ik begrijp dat het de verjaardag van de profeet is en dat wil je natuurlijk vieren als moslimwappiequote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
3 aanvallen op Frankrijk vandaag. Toeval?
Verdomd treurig.quote:Vertaling: Tell my children that I love them The last words of the lady slaughtered this morning in #Nice, just before she passed away. Immense emotion in front of this abominable attack. Support for the families of the victims and all the inhabitants of Nice, a martyred city
Nee, is 22 april.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee want ik begrijp dat het de verjaardag van de profeet is en dat wil je natuurlijk vieren als moslimwappie
Dit klopt dus niet?quote:
quote:"As a sign of mourning and solidarity for the victims and their families, I call on all Muslims of France to cancel all festivities for Mawlid (celebrating the birth of the Prophet Mohammed)", taking place on Thursday, said CNFM president Mohammed Moussaoui in a Tweet.
Wikipedia zegt dat Mohammed 22 april is geboren.quote:
Denk dat Mohammed het zelf niet eens weet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wikipedia zegt dat Mohammed 22 april is geboren.
Of is het weer iemand anders?
Ik heb geen flauw idee.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wikipedia zegt dat Mohammed 22 april is geboren.
Of is het weer iemand anders?
Raar hoor.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee.
Misschien vieren ze het vandaag dat hij op 22 april geboren is. Het is in elk geval een feestdag ter ere van de geboorte van de profeet.
quote:Datum Mawlid:
Omdat de islamitische kalender een maankalender is en niet een zonnekalender, schuift de datum van Mawlid an-Nabi in de gregoriaanse kalender elk jaar met tien of elf dagen, soms twaalf in een schrikkeljaar, terug.
Hieronder de data in de gregoriaanse kalender waarop soennieten Mawlid an-Nabi vieren en gedenken:
Mawlid an-Nabi Gregoriaanse datum
1440 AH 20 november 2018
1441 AH 9 november 2019
1442 AH 29 oktober 2020
1443 AH 18 oktober 2021
1444 AH 8 oktober 2022
Niks natuurlijk. Aanwezige in de kerk wrs.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:37 schreef xzaz het volgende:
Wat had deze vrouw verkeerd gedaan dan?
Kuzu is een mafketel die niets te zoeken heeft in de politiek. Engnek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Beweging Denk weigert zich uit te laten over Paty.
Beweging Denk is niet te spreken over de spotprenten van Charlie Hebdo.
Kuzu is de grootste fan van Erdogan.
Tja dan vraag je er ook wel omquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niks natuurlijk. Aanwezige in de kerk wrs.
Zij was een ongelovige in de optiek van de dader.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:37 schreef xzaz het volgende:
Wat had deze vrouw verkeerd gedaan dan?
Ah, Marine moet ook even aandacht krijgen en ziet haar kans.quote:
Kuzu zit lekker warm in die onderbroek van Erdogan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Beweging Denk weigert zich uit te laten over Paty.
Beweging Denk is niet te spreken over de spotprenten van Charlie Hebdo.
Kuzu is de grootste fan van Erdogan.
Very nice!quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:40 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Kuzu zit lekker warm in die onderbroek van Erdogan.
Zo werkt dat. Ook in de landen waar dit soort daders vandaan komen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, Marine moet ook even aandacht krijgen en ziet haar kans.
Maak je daar maar geen zorgen over. Die is super goed beveiligd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:41 schreef Scrummie het volgende:
Wilders heeft al een uur niet getweet. Zou hij nog veilig zijn?
Sad bro.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:38 schreef Zorro het volgende:
Jammer dat die figuren in 1995 niet in Srebrenica zaten.
Hoezo dat dan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef klipper het volgende:
Moslims en christenen dat gaat een keer echt mis.
Dat doen ze vaak genoeg, maar het is toch niet genoeg.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Poison-Ivy het volgende:
Als de Moslimgemeenschap of leiders nou eens uitspreken dat ze tegen dit soort extremistische daden zijn.
Dat ze daar afstand van nemen.
Dat staat los van of ze het niet eens zijn met spots en dergelijke.
Tuurlijk, het is ook niet verrassend dat Le Pen met van dat opruiende gedoe komt. Die staat net als een Erdogan of onze Geert natuurlijk te springen om, zodra zoiets gebeurt, zo hard mogelijk te schreeuwen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo werkt dat. Ook in de landen waar dit soort daders vandaan komen.
Ja, want dit is natuurlijk ook het ergste aan de gehele situatie. Ga de boom in man.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is ook niet verrassend dat Le Pen met van dat opruiende gedoe komt. Die staat net als een Erdogan of onze Geert natuurlijk te springen om, zodra zoiets gebeurt, zo hard mogelijk te schreeuwen.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Poison-Ivy het volgende:
Als de Moslimgemeenschap of leiders nou eens uitspreken dat ze tegen dit soort extremistische daden zijn.
Perfect voor diegene die gevoelig zijn voor populistische praatjes jaquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is ook niet verrassend dat Le Pen met van dat opruiende gedoe komt. Die staat net als een Erdogan of onze Geert natuurlijk te springen om, zodra zoiets gebeurt, zo hard mogelijk te schreeuwen.
Inderdaad ja. En het werkt ook nog...dat gaan we vast wel zien bij de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ook niet helemaal in Frankrijk volgens mijquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens.
Erdogan doet dat niet. Die gebruikt dit om op te reageren om af te leiden van zijn eigen beleid (het gaat helemaal niet goed met Turkije).
Doen ze helemaal niet. Het is altijd "vreselijke daad, maar islam is geen haatgeloof, en blablabla". Zolang ze dat "maar" niet weglaten nemen ze er geen afstand van.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dat doen ze vaak genoeg, maar het is toch niet genoeg.
Ja, maak je maar druk om Le Pen en Wilders. Volgens mij heb je je prioriteiten niet op orde.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is de twitter # God is een klootzak in het arabisch al trending.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:38 schreef DustPuppy het volgende:
God is groot roepen terwijl je net een daad heb verricht die je god echt superklein maakt.
Als een god die een of andere randdebiel nodig heeft om onschuldige mensen te doden, omdat iemand ergens een tekeningetje heeft gemaakt. Small gods indeed.
Weinig moslims die zich hier verantwoordelijk voor voelen. En inderdaad, er is geen individu verantwoordelijk voor buiten de daders zelf en de haat-predikers. Maar een massaal statement en een hart onder de riem vanuit moslimgemeenschappen zou zoveel vertrouwen wekken bij alle niet-moslims in de wereld. De massale stilte wekt argwaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Poison-Ivy het volgende:
In Turkije gaat het nog wel slechter.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ook niet helemaal in Frankrijk volgens mij
Ja, dat kunnen de daders idd nog navertellen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:48 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Dat vinden ze niet leuk ultra-mini-terreur in eigen land die Fransozen. Moord en brand bij een onthoofding. Als ik bedenk hoe talloze landen en volkeren hebben geleden onder de Fransozen omdat ze aan wilden blijven als koloniale supermacht en rivieren van bloed achter lieten om opstanden neer te slaan dan moet ik zeggen dat mijn gevoelens voor dat land totaal zijn afgestompd. Hun criminele daden in Libi 2011 zijn ook vers in mijn geheugens gegrift. Down met dat land.
Jij komt met een standaardpraatje, je krijgt een standaardpraatje terug.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, dit standaardpraatje. Waarvan akte.
"Thoughts and prayers"quote:
Ow ze zijn niet stil hoor, de media is grotendeels stil:quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Weinig moslims die zich hier verantwoordelijk voor voelen. En inderdaad, er is geen individu verantwoordelijk voor buiten de daders zelf en de haat-predikers. Maar een massaal statement en een hart onder de riem vanuit moslimgemeenschappen zou zoveel vertrouwen wekken bij alle niet-moslims in de wereld. De massale stilte wekt argwaan.
Kom op zeg, doe even normaal.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:51 schreef Oostwoud het volgende:
Voor deze werkelijkheid zijn 'onze jongens' op D-Day de stranden van Normandi opgerend. Maar goed, we praten tenminste geen Duits.
Mark dacht, laat ik nou toch maar ff een tweetje eruit gooien, anders heb ik straks weer gezeikquote:
Nee, het is nu toevallig geen vakantie.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mark dacht, laat ik nou toch maar ff een tweetje eruit gooien, anders heb ik straks weer gezeik
TR gemacht bij de AIVDquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:48 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Dat vinden ze niet leuk amateur en kleinschalig terreur in eigen land die Fransozen. Moord en brand bij een onthoofding. Als ik bedenk hoe talloze landen en volkeren hebben geleden onder de Fransozen omdat ze aan wilden blijven als koloniale supermacht en rivieren van bloed achter lieten om opstanden neer te slaan dan moet ik zeggen dat mijn gevoelens voor dat land totaal zijn afgestompd. Hun criminele daden in Libi 2011 zijn ook vers in mijn geheugens gegrift. Down met dat land.
Welke strijd vraag ik me dan af.quote:
Omdat de meeste mensen in de war zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:51 schreef Selenophilia het volgende:
Waarom is iedereen zo boos op elkaar.
eerder machteloosheidquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen in de war zijn.
Oh ja?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Spreek ik jou aan om de daden van een andere Nederlander?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Doen ze helemaal niet. Het is altijd "vreselijke daad, maar islam is geen haatgeloof, en blablabla". Zolang ze dat "maar" niet weglaten nemen ze er geen afstand van.
Als zelfs mensen die je persoonlijk kent, en nooit verwacht had dat ze een bepaalde manier van denken hebben ( het oke vinden dat een leraar na het "bespotten van hun profeet" onthoofd werd) ben ik de hoop in goede moslims verloren.
Wat nou? De liberaal-democratische-financierskapitalistische wereldorde die sinds het einde van WOII aan de macht is in het westen vind open grenzen sinds haar aantreden wel een goed idee. Dit is het gevolg.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kom op zeg, doe even normaal.
Ja, en dit. Nice post 10/10quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:48 schreef Lucci_Crocodille het volgende:
Dat vinden ze niet leuk amateur en kleinschalig terreur in eigen land die Fransozen. Moord en brand bij een onthoofding. Als ik bedenk hoe talloze landen en volkeren hebben geleden onder de Fransozen omdat ze aan wilden blijven als koloniale supermacht en rivieren van bloed achter lieten om opstanden neer te slaan dan moet ik zeggen dat mijn gevoelens voor dat land totaal zijn afgestompd. Hun criminele daden in Libi 2011 zijn ook vers in mijn geheugens gegrift. Down met dat land.
Dat fijne volk toont zijn ware aard. Integratie is 'a great success' zou Borat zeggenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef Draak31 het volgende:
Dit loopt volledig uit de klauwen in Frankrijk. Zag net een filmpje waarin moslims massaal de straat op gaan en alluh akhbar schreeuwen.
Waarom een Engelse vertaling op een Nederlands forum? Dat kan dan toch meteen in het Nederlands.quote:
Als de VS of het Westen een oorlog begint dan zijn er ook een hoop mensen die het niks interesseert of zelfs stiekem wel goed vinden. Maar je hebt ook altijd groeperingen die er tegen protesteren en veel mensen die zich er publiekelijk over uitspreken en politiek tegen verzetten. En juist dat mis heel erg ik bij moslims. Dat er dan wel protesten zijn tegen Macron maakt het extra zuur idd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ow ze zijn niet stil hoor, de media is grotendeels stil:
Moslims overal ter wereld straat op om Macron
Ze gaan alleen de straat op zodra de islam onder vuur ligt, alle ellende vanuit de islam daar kijken ze van weg, en laten we eerlijk zijn iedereen weet dat het merendeel dit soort gedragingen toejuicht.
Dat was van gister, en ze waren op jacht naar Armenen naar wat ik begreep.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef Draak31 het volgende:
Dit loopt volledig uit de klauwen in Frankrijk. Zag net een filmpje waarin moslims massaal de straat op gaan en alluh akhbar schreeuwen.
Ja vreselijk. Ik verlang bijna terug naar de tijden van Auschwitz' en buchenwald.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:58 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wat nou? De liberaal-democratische-financierskapitalistische wereldorde die sinds het einde van WOII aan de macht is in het westen vind open grenzen sinds haar aantreden wel een goed idee. Dit is het gevolg.
Als Nederlanders verspreid over de wereld aanslagen plegen, zou ik mij inderdaad kapot schamen en die figuren aan de schandpaal nagelen of duidelijk laten merken dat ze niet langer welkom zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Spreek ik jou aan om de daden van een andere Nederlander?
Volgens mij heb ik dat zojuist gedaan. Maar kennelijk vind je dat niet interessant.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Poison-Ivy het volgende:
??quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Ik verlang bijna terug naar de tijden van Auschwitz' en buchenwald.
Dat waren betere tijden!
Idioot.
Het leven is zoveel beter tov toen. Er is zoveel meer veranderd dan alleen die open grenzen.
Ik wel. Goed van jou, mensen zoals jij zijn zij die het grootste verschil maken, niet de aanslagplegers.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat zojuist gedaan. Maar kennelijk vind je dat niet interessant.
Jouw mening komt net zo ver als die van mij, helemaal nergens buiten fok.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat zojuist gedaan. Maar kennelijk vind je dat niet interessant.
Moslims zijn nog minder een eenheid dan 'Nederlandsers dat zijn'. Je kapotschamen omdat er groepen binnen die 2 miljard mensen zijn die foute dingen doen, ja dan blijf je wel bezig. We hebben het over 2 miljard mensen. Dus nee, kapotschamen dat ga ik niet doen. Wat je wel kan doen is veroordelen en vechten tegen dat soort ranzige figuren in je groep. Maar dat is dan ook alles wat je kan doen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als Nederlanders verspreid over de wereld aanslagen plegen, zou ik mij inderdaad kapot schamen en die figuren aan de schandpaal nagelen of duidelijk laten merken dat ze niet langer welkom zijn.
Zie bijv. Nederlanders en pedofilie in het buitenland.
Moslims however, houden elkaar de hand boven het hoofd, geen veroordeling TENZIJ we plots toch dingetjes willen gaan aanpassen wat betreft hoe wij omgaan met de eisen vanuit de islam in de maatschappij.. dan is opeens het hek van de dam. (zie burkaverbod en dat soort ongein)
Moslims zijn geen volk, zoals Nederlanders.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als Nederlanders verspreid over de wereld aanslagen plegen, zou ik mij inderdaad kapot schamen en die figuren aan de schandpaal nagelen of duidelijk laten merken dat ze niet langer welkom zijn.
Zie bijv. Nederlanders en pedofilie in het buitenland.
Moslims however, houden elkaar de hand boven het hoofd, geen veroordeling TENZIJ we plots toch dingetjes willen gaan aanpassen wat betreft hoe wij omgaan met de eisen vanuit de islam in de maatschappij.. dan is opeens het hek van de dam. (zie burkaverbod en dat soort ongein)
Als ik niets zeg dan ben ik weer een 'medestander'.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jouw mening komt net zo ver als die van mij, helemaal nergens buiten fok.
#realitysucks
Ja, die zijn toen ook bevrijd, en jij wil even doen alsof het maar beter niet had kunnen gebeuren, gezien wat je er nu voor hebt gekregen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
??
Dat jij over kampen begint zegt mij veel.
We kruipen langzaamaan weer richting kerst, dan zie je meestal wel een piek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Momo het volgende:
Dat kunnen we er nog wel bij hebben...terrorisme dat weer oplaait..
Je kan mij niet eens moslim noemen, jammer joh.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:00 schreef byah het volgende:
[..]
is dit een A/MIVD spot de radicale moslims topic?
De slachtoffers nog wel in ieder geval, waaronder mijn eigen moeder. Maar goed, dat is natuurlijk geen argument om lekker los te gaan op onschuldige Fransen anno nu. Sterker nog, als je dat verband zoekt ben je ook niet helemaal lekker in je hoofd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen de daders idd nog navertellen.
Islamapologeet dan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je kan mij niet eens moslim noemen, jammer joh.
Wellicht komt het ervan:quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Poison-Ivy het volgende:
quote:A representative of the French Council for the Muslim Faith has strongly condemned the attack.
They said: “As a sign of mourning and solidarity with the victims and their loved ones, I call on all Muslims in France to cancel all the celebrations of the holiday of Mawlid.”.
The holiday is the birthday of the Prophet Mohammad, which is being celebrated Thursday.
Waar komt je moeder vandaan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De slachtoffers nog wel in ieder geval, waaronder mijn eigen moeder. Maar goed, dat is natuurlijk geen argument om lekker los te gaan op onschuldige Fransen anno nu. Sterker nog, als je dat verband zoekt ben je ook niet helemaal lekker in je hoofd.
Zullen we eens gewoon de nuance opzoeken met z'n allen. Lijkt mij veel nuttiger voor de discussie, vind je niet?quote:
Maar ze doen het wel in naam van dezelfde profeet waarvoor jij ook dagelijks op de knien ligt. Ze verrechtvaardigen hun acties op geschriften waar jij ook zielsveel waarde aan hecht. Het zijn dan misschien geen landgenoten maar wel geloofsgenoten die jouw geloof, jouw god en jouw profeet op de meest gruwelijke en reputatie schadende manier representeren. Je kan eigenlijk wel zeggen dat mensen meer gemeen hebben met geloofsgenoten dan met landgenoten. Iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan wat je nu laat zien mag wel.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn nog minder een eenheid dan 'Nederlandsers dat zijn'. Je kapotschamen omdat er groepen binnen die 2 miljard mensen zijn die foute dingen doen, ja dan blijf je wel bezig. We hebben het over 2 miljard mensen. Dus nee, kapotschamen dat ga ik niet doen. Wat je wel kan doen is veroordelen en vechten tegen dat soort ranzige figuren in je groep. Maar dat is dan ook alles wat je kan doen.
Ik hoor dit liever een Ayatollah of een Erdogan zeggen. Dat lijkt me iets meer impact hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echt he, gezellig hoor. Wat een verschrikkelijk deprimerende kut tijd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Momo het volgende:
Dat kunnen we er nog wel bij hebben...terrorisme dat weer oplaait..
Zeg doe eens even normaal. Zwijgende groepen moet je aanpakken. Maar hij spreekt toch zijn afkeuring uit. Meer kun je van een individu niet vragen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel in naam van dezelfde profeet waarvoor jij ook dagelijks op de knien ligt. Ze verrechtvaardigen hun acties op geschriften waar jij ook zielsveel waarde aan hecht. Het zijn dan misschien geen landgenoten maar wel geloofsgenoten die jouw geloof, jouw god en jouw profeet op de meest gruwelijke en reputatie schadende manier representeren. Je kan eigenlijk wel zeggen dat mensen meer gemeen hebben met geloofsgenoten dan met landgenoten. Iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan wat je nu laat zien mag wel.
Dat dus. Maar dan weet je nog niet of ze het menen. Als ze hun rug omdraaien kan het weer heel anders zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoor dit liever een Ayatollah of een Erdogan zeggen. Dat lijkt me iets meer impact hebben.
Dat kan je niet eens doen, hoe wil je dat doen? Iemand die radicaal denkt is zo ver van de essentie verwijdert, waarom zou ik die persoon aanspreken?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn nog minder een eenheid dan 'Nederlandsers dat zijn'. Je kapotschamen omdat er groepen binnen die 2 miljard mensen zijn die foute dingen doen, ja dan blijf je wel bezig. We hebben het over 2 miljard mensen. Dus nee, kapotschamen dat ga ik niet doen. Wat je wel kan doen is veroordelen en vechten tegen dat soort ranzige figuren in je groep. Maar dat is dan ook alles wat je kan doen.
Staat nogal ver van mij af. Net als dat een gemiddelde Christen zich niet zo snel zal identificeren met een nutcase in Noorwegen of een Amerikaanse conservatieveling die abortusklinieken opblaast.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel in naam van dezelfde profeet waarvoor jij ook dagelijks op de knien ligt. Het zijn dan misschien geen landgenoten maar wel geloofsgenoten die jouw geloof, jouw god en jouw profeet op de meest gruwelijke en reputatie schadende manier representeren. Je kan eigenlijk wel zeggen dat mensen meer gemeen hebben met geloofsgenoten dan met landgenoten. Iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan wat je nu laat zien mag wel.
Juist, "n van de miljarden" want er waren niet alleen al honderden Nederlandse moslims die enthousiast de halve wereld zijn over gereisd om zich bij het snuff-film kalifaat in Syrie en Irak te voegen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Dus nee, een verantwoordelijkheidsgevoel heb ik niet. Iets waarover ik macht heb, waar ik effect op heb - daarvoor zal ik zeker verantwoordelijkheid dragen. Echter ik kan niet voorkomen dat er rare gedachtekronkels bij n van de miljarden geloofsgenoten ontstaat. Dan geef je mij net iets teveel eer, zo goddelijk ben ik net niet.
Tja, de leiders van de meeste Europese landen weten dat, maar doen de verwarden niet onschadelijk maken. Het is zelfs zo dat men de weldenkende medemensen geen gelegenheid gunt om die vele verwarden te ontwijken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Voor WO1 bestonden grenzen bijna niet en was vrij reizen geen enkel probleem. Het is pas sinds een jaartje of 100, dat we grenzen in beton hebben gegoten.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:58 schreef Oostwoud het volgende:
Wat nou? De liberaal-democratische-financierskapitalistische wereldorde die sinds het einde van WOII aan de macht is in het westen vind open grenzen sinds haar aantreden wel een goed idee. Dit is het gevolg.
In ieder geval meer impact dan de gemiddelde moslim ja. Maar zelfs dan relatief beperkt, de gemiddelde Indonesier heeft niets met een Ayatollah of Erdogan bijv (om maar een land te noemen waar de meeste moslims ter wereld wonen). Maar ik begrijp wat je zegt hoor. Wat dat betreft zou een organisatie als de OIC het voortouw moeten nemen, maar omdat de interne religieuze verschillen zo groot zijn komt dat helaas niet van de grond.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoor dit liever een Ayatollah of een Erdogan zeggen. Dat lijkt me iets meer impact hebben.
Vertel me eens, hoe controversieel is de notie dat in de perfecte (islamitische) staatsvorm de handen van veroordeelde dieven geamputeerd moeten worden? Of dat veroordeelde homo's van het hoogste punt gegooid moeten worden? (En als ze dat onverhoopt overleven dat ze dan gestenigd moeten worden door het publiek..)quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nederlanders kunnen het niet eens eens worden over friet of patat, en dan kom jij dit claimen
Ja en dan? Als ik er ntje van zou kennen had ik mijn best gedaan om 'm tegen te houden, maar goed. Sorry dat ik niet in die groepen zit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Juist, "n van de miljarden" want er waren niet alleen al honderden Nederlandse moslims die enthousiast de halve wereld zijn over gereisd om zich bij het snuff-film kalifaat in Syrie en Irak te voegen.![]()
Ik ben geen soenniet, je moet het hen vragen. Dit is hoe zij het invullen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vertel me eens, hoe controversieel is de notie dat in de perfecte (islamitische) staatsvorm de handen van veroordeelde dieven geamputeerd moeten worden? Of dat veroordeelde homo's van het hoogste punt gegooid moeten worden? (En als ze dat onverhoopt overleven dat ze dan gestenigd moeten worden door het publiek..)
Hoe kom je erbij het woordje ‘perfect’ toe te voegen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vertel me eens, hoe controversieel is de notie dat in de perfecte (islamitische) staatsvorm de handen van veroordeelde dieven geamputeerd moeten worden? Of dat veroordeelde homo's van het hoogste punt gegooid moeten worden? (En als ze dat onverhoopt overleven dat ze dan gestenigd moeten worden door het publiek..)
Het wordt eens tijd dat dat gaat gebeuren dan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat je wel kan doen is veroordelen en vechten tegen dat soort ranzige figuren in je groep. Maar dat is dan ook alles wat je kan doen.
Perfect is misschien niet het juiste woord: perfect was de profeet Mohammed, een rolmodel voor iedere moslim. "Ideaal" zou beter zijn. En die idealen worden de jeugd bijgebracht op islamitische weekendschooltjes, vanuit de soena/hadith.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij het woordje ‘perfect’ toe te voegen?
Wie willen dat zo? Kun je dat uitleggen?
En dat is het gekke wat moslims zelf niet door hebben, niets zeggen over wat er gebeurt is neeeee, maar de personen aanvallen die er wat van zeggen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:15 schreef hyviiee het volgende:
[..]
[..]
Uh, boeiend of je dat doet? Maar mocht je het doen, ga je gang. Als Nederlanders erom bekend staan aanslagen te plegen en dat in naam van hun Nederlandschap doen, mag je mij erop aanspreken, en dan zou ik me er van distantieren ja. Gast, ik schaam me al kapot dat wij als Nederlander al een slechte naam hebben in badplaatsen als Salou en Lloret.
Algerije, ten tijde van de Franse koloniale overheersing (althans, dat was op dat moment al een strijd geworden). Vervolgens de grens over gevlucht naar Marokko. De verhalen die je dan hoort zijn zeg echt verschrikkelijk, maar goed. Dat staat los van deze discussie, aangezien we het hier hebben over een aanval op onschuldige burgers anno 2020.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar komt je moeder vandaan?
Spijker op zijn kop deze postquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:23 schreef Draak31 het volgende:
Die discussie over welke moslims goed zijn en welke niet is ook vermoeiend. Hoor ik al jaren maar wat je voornamelijk ziet is wat je nu ook weer ziet, ze komen pas massaal in actie komen als een land iets onderneemt om hun moordende vriendjes aan te pakken.
Moslims die de Koran verkeerd interpreteren tolereren geen andere godsdiensten en iedere niet moslim heeft in hun ogen geen recht op leven.quote:
Ehm, die strijd is al jaren aan de gang.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het wordt eens tijd dat dat gaat gebeuren dan.
Wat moet er gebeuren dan? Waarom doe jij niets?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:28 schreef Mubassie het volgende:
Maar goed, we hebben het er nu weer over. Nadat er weer een aanslag gepleegd is. Wachten we weer lekker op het volgende, want er gebeurt immers toch niets.
Nou niet alleen dat, de meesten stemmen doodleuk op partijen die het wel prima vinden dat er per jaar > een miljoen nieuwe cultuurverrijkers vanuit veelal islamitische landen zich in Europa vestigen en sterker nog: die ook best te porren zijn voor repatriering van IS-mamma's en IS-gebroed.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:28 schreef Mubassie het volgende:
Maar goed, we hebben het er nu weer over. Nadat er weer een aanslag gepleegd is. Wachten we weer lekker op het volgende, want er gebeurt immers toch niets.
En dit is weer precies wat ik bedoel. Altijd maar die "maar" erachteraan van die moslim gemeenschapquote:
Wie is ze? Ik doe nml geen moer. Ga ik ook niet hardop veroordelen, waarom zou ik?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:23 schreef Draak31 het volgende:
Die discussie over welke moslims goed zijn en welke niet is ook vermoeiend. Hoor ik al jaren maar wat je voornamelijk ziet is wat je nu ook weer ziet, ze komen pas massaal in actie komen als een land iets onderneemt om hun moordende vriendjes aan te pakken.
Er is geen maar.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:29 schreef hyviiee het volgende:
[..]
En dit is weer precies wat ik bedoel. Altijd maar die "maar" erachteraan van die moslim gemeenschap
Repatriering van IS-kinderen zou wat mij betreft moeten. Die kunnen er geen reet aan doen. IS mamma's en pappa's mogen daar lekker blijven. Kindjes naar de pleeggezinnen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou niet alleen dat, de meesten stemmen doodleuk op partijen die het wel prima vinden dat er per jaar > een miljoen nieuwe cultuurverrijkers vanuit veelal islamitische landen zich in Europa vestigen en sterker nog: die ook best te porren zijn voor repatriering van IS-mamma's en IS-gebroed.
Als dat al een 'maar' is, dan wil je gewoon niet de nuance zoeken - maar puur en alleen trollen. Heeft dus geen enkele zin om dan uberhaupt over dit onderwerp te spreken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:31 schreef hyviiee het volgende:
[..]
"ik herhaal dat niet iedere moslim" is voor mij gewoon een "maar".
Lol, nee.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm, die strijd is al jaren aan de gang.
Is dit echt???quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:33 schreef Eufonie het volgende:
[ twitter ]
Aldus de 4th & 7th Prime Minister of Malaysia
Waarom moet hij die zin zetten in een boodschap om zijn medeleven te tonen? Wat heeft dat voor meerwaarde?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat al een 'maar' is, dan wil je gewoon niet de nuance zoeken - maar puur en alleen trollen. Heeft dus geen enkele zin om dan uberhaupt over dit onderwerp te spreken.
Wat mij betreft importeren we een gelijk of (drie)dubbel aantal sweatshopsloven en/of cacaoslaven en leggen we die lekker in de watten. Het IS-nageslacht verklaren we gelijk alle anderen gelieerd aan IS personae non gratae.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Repatriering van IS-kinderen zou wat mij betreft moeten. Die kunnen er geen reet aan doen. IS mamma's en pappa's mogen daar lekker blijven. Kindjes naar de pleeggezinnen.
Yup: https://twitter.com/chedetofficialquote:
Nou vertel, stel we zouden allemaal op de pvv stemmen vanaf nu, Geertje met een landslide minister-president. Wat gaat er voor fundamenteels veranderen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou niet alleen dat, de meesten stemmen doodleuk op partijen die het wel prima vinden dat er per jaar > een miljoen nieuwe cultuurverrijkers vanuit veelal islamitische landen zich in Europa vestigen en sterker nog: die ook best te porren zijn voor repatriering van IS-mamma's en IS-gebroed.
Zieke shit dat de minister president van een land zoiets roeptquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:34 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Yup: https://twitter.com/chedetofficial
Persoonlijk zou ik liever zien dat andere partijen ook gewoon stelling nemen tegen (islamitische) massaimmigratie en repatriering van IS-monsters.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou vertel, stel we zouden allemaal op de pvv stemmen vanaf nu, Geertje met een landslide minister-president. Wat gaat er voor fundamenteels veranderen?
Nee, er was een ICT-storing.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:16 schreef Justin_Case het volgende:
Is de dader toevallig al een bekende van de inlichtingendiensten?
Haten op Marine.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, Marine moet ook even aandacht krijgen en ziet haar kans.
Oud nieuwsquote:
Waarom ga je niet inhoudelijk in op mijn vraag? Kennelijk zijn de pvv en forum de enige die immigratie een halt toe willen kennen dus andere partijen zijn niet relevant in deze, dus nogmaals, wat zal er veranderen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever zien dat andere partijen ook gewoon stelling nemen tegen (islamitische) massaimmigratie en repatriering van IS-monsters.
Ik begrijp je punt, maar jij lijkt nu net te doen alsof hij/zij een onwaarheid zit te verkondigen. Je kan toch ook gewoon zeggen, 'dat begrijp ik - hoef je niet de hele tijd te zeggen'. Voor de persoon zelf heeft het een meerwaarde, omdat hij/zij zich (niet geheel onterecht, getuige de overige reacties) in een bepaalde hoek geduwd voelt. Je kan daar toch op een normale manier met elkaar over praten?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:33 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Waarom moet hij die zin zetten in een boodschap om zijn medeleven te tonen? Wat heeft dat voor meerwaarde?
De grenzen dicht voor mensen uit moslimlanden. Dat zou een goede eerste stap zijn. Niet te vertrouwen dit geloof.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet er gebeuren dan? Waarom doe jij niets?
De tijd dat we dit probleem genuanceerd konden bespreken ligt 25 jaar achter ons. Ik ben wel een beetje klaar met de nuance.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zullen we eens gewoon de nuance opzoeken met z'n allen. Lijkt mij veel nuttiger voor de discussie, vind je niet?
Volgens mij had bijvoorbeeld de SP in de jaren 80 nog veel zinnigere ideen over islamitische massaimmigratie..quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom ga je niet inhoudelijk in op mijn vraag? Kennelijk zijn de pvv en forum de enige die immigratie een halt toe willen kennen dus andere partijen zijn niet relevant in deze, dus nogmaals, wat zal er veranderen?
"Allemaal de schuld van Wilders en Le Pen "quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:40 schreef superniger het volgende:
Waar zal Beatrice de Graaf vandaag te gast zijn? Jinek, Op1 of M?
"We moeten waken voor fundamentalistisch extremisme!"quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
"Allemaal de schuld van Wilders en Le Pen "
- Beatrice
quote:De Franse premier Castex zegt dat de Franse regering met een "stevige en meedogenloze reactie" zal komen. Het veiligheidsniveau van Frankrijk is naar het hoogste niveau bijgesteld, zegt hij.
Voor jou wel ja, maar dat komt door je xenofobe blik.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:31 schreef hyviiee het volgende:
[..]
"ik herhaal dat niet iedere moslim" is voor mij gewoon een "maar".
Klopt man. Maar vertel me, waarom moet de enige die zo'n comment naar buiten brengen nou nt perse een moslim zijn?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:42 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Voor jou wel ja, maar dat komt door je xenofobe blik.
Blijf je mijn vraag nou oprecht negeren?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Volgens mij had bijvoorbeeld de SP in de jaren 80 nog veel zinnigere ideen over islamitische massaimmigratie..
Tja, ik respecteer je keuze om niet meer op een fatsoenlijke manier de discussie aan te gaan. Vind het wel erg jammer, maar jij doet nu hetzelfde als wat die radicale geloofsbroeders doen - de verantwoording voor die keuze buiten jezelf leggen. Nogmaals, dat mag en kan - maar ik vind dat weinig constructief.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De tijd dat we dit probleem genuanceerd konden bespreken ligt 25 jaar achter ons. Ik ben wel een beetje klaar met de nuance.
De islam is een etterend gezwel dat zo snel mogelijk uit Europa verbannen moet worden. Daarmee zeg ik niet dat alle moslims slecht zijn, integendeel, de meeste zijn eerzame burgers. Echter, bepaalde elementen zijn zo schadelijk dat we dit niet langer kunnen accepteren. De islamitische gemeenschap kent ook geen zelfreinigend vermogen. In plaats van de onthoofding te veroordelen gaat men de straat op om te protesteren tegen plaatjes. Ik kan dus niet anders dan concluderen dat we alle moslimimmigratie moeten stoppen en actief gaan werken aan remigratie van moslims.
Bedank je radicale geloofsbroeders maar.
Wat een enorme fobie inderdaad, weerzin jegens het 'vreedzame' geloof van de amputaties van waaruit alsmaar weer amputaties gepleegd worden zonder dat, dat dan zogenaamd iets met dat geloof te maken heeft maar wel in reactie op het overtreden van regels opgelegd door dat geloof.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:42 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Voor jou wel ja, maar dat komt door je xenofobe blik.
Eens. Wat Macron uitkraamt is uiterst ziek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zieke shit dat de minister president van een land zoiets roept
Geef het tijd, dan zie je ook meer andere postsquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:43 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Klopt man. Maar vertel me, waarom moet de enige die zo'n comment naar buiten brengen nou nt perse een moslim zijn?
Maar toch is die turk er als de kippen bij om zoiets te plaatsen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Geef het tijd, dan zie je ook meer andere posts
Iets dichter bij huis weten ze ook wel hoe je ‘heropvoedingskampen’ moet oprichten hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:14 schreef Brede_meneer het volgende:
We moeten de hulp van China inschakelen.
Joh.. Hij is de leider van een politieke partij die het moet hebben van dit soort uitspraken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Maar toch is die turk er als de kippen bij om zoiets te plaatsen.
Interesseert mij echt geen moer tbh.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat een enorme fobie inderdaad, weerzin jegens het 'vreedzame' geloof van de amputaties van waaruit alsmaar weer amputaties gepleegd worden zonder dat, dat dan zogenaamd iets met dat geloof te maken heeft maar wel in reactie op het overtreden van regels opgelegd door dat geloof.
Hoe noemt men dat ook alweer? De dualiteit van islam? Ik heb er mijn buik meer dan vol van!![]()
Ja, omdat hij weet dat de honden zullen blaffen. Wil ze voor zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Maar toch is die turk er als de kippen bij om zoiets te plaatsen.
Maakt niet uit. Als hij het nou gewoon lekker had gelaten bij dat hij de daad verafschuwt en dat zijn medeleven gaat naar de slachtoffers was het goed genoeg geweest toch? Waarom altijd "maar het is geen daad van de hele moslimsgemeenschap". Bewaar dat voor een dag later of beter gewoon niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Joh.. Hij is de leider van een politieke partij die het moet hebben van dit soort uitspraken.
Het is niet mijn doel om anderen te overtuigen. Ik vind wel dat we (en dan bedoel ik nu even de moslimgemeenschap) voldoende moeten laten blijken dat dit soort maniakken ook wat ons betreft achter tralies of in een gesticht thuishoren. En dat ze ook een bedreiging voor ons vormen. Het is een signiaal richting de maniakken, en tegelijkertijd richting de rest van Nederland.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:43 schreef Rupibma het volgende:
Schattig dat je het nog probeert, mutant.
Dat krijgen we niet voor elkaar.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, ik respecteer je keuze om niet meer op een fatsoenlijke manier de discussie aan te gaan. Vind het wel erg jammer, maar jij doet nu hetzelfde als wat die radicale geloofsbroeders doen - de verantwoording voor die keuze buiten jezelf leggen. Nogmaals, dat mag en kan - maar ik vind dat weinig constructief.
Los daarvan is het onrealistisch om te denken dat er een moslimvrij Europa komt (als dat je streven is). Dat gaat nimmer gebeuren (althans, op een normale humane manier). Ik ga er vanuit dat je een fatsoenlijk mens bent en niet denkt in termen van deportatie, kampen of massamoord.
Dan blijft er n ding over, de ervaren problemen gezamenlijk oplossen en raakvlakken zoeken. Wat kunnen we en mogen we van elkaar verwachten en nog belangrijker: hoe krijgen we dat voor elkaar.
Waarom mag dat niet? Als constant iedereen wel de hele moslimgemeenschap iedere keer weer aanspreekt?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef hyviiee het volgende:
Maakt niet uit. Als hij het nou gewoon lekker had gelaten bij dat hij de daad verafschuwt en dat zijn medeleven gaat naar de slachtoffers was het goed genoeg geweest toch? Waarom altijd "maar het is geen daad van de hele moslimsgemeenschap". Bewaar dat voor een dag later of beter gewoon niet.
Eens. Als ik bijvoorbeeld dat filmpje van Kuzu zie waarin hij zit te jammeren over vrijheid van meningsuiting die niet zou mogen gelden voor 'beledigende cartoons' dan denk ik.. die kerel is bij mijn weten geen salafist maar is de spreekbuis van een grote groep moslims in dit land. Dat zijn dus heel veel mensen die hier eigenlijk niet thuishoren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De tijd dat we dit probleem genuanceerd konden bespreken ligt 25 jaar achter ons. Ik ben wel een beetje klaar met de nuance.
De islam is een etterend gezwel dat zo snel mogelijk uit Europa verbannen moet worden. Daarmee zeg ik niet dat alle moslims slecht zijn, integendeel, de meeste zijn eerzame burgers. Echter, bepaalde elementen zijn zo schadelijk dat we dit niet langer kunnen accepteren. De islamitische gemeenschap kent ook geen zelfreinigend vermogen. In plaats van de onthoofding te veroordelen gaat men de straat op om te protesteren tegen plaatjes. Ik kan dus niet anders dan concluderen dat we alle moslimimmigratie moeten stoppen en actief gaan werken aan remigratie van moslims.
Bedank je radicale geloofsbroeders maar.
Constant iedereen? Hoezo constant iedereen? Als de moslimgemeenschap maar dingen blijft roepen op de dag van de aanslag dat het ofwel geen echte moslims zijn, want die moorden niet. Of dat niet de hele moslimsgemeenschap erop aan gekeken moet worden, is dat toch niet gek? Laten ze het nou eerst eens gewoon lekker alleen bij medeleven tonen laten, dat schiet al meer opquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Als constant iedereen wel de hele moslimgemeenschap iedere keer weer aanspreekt?
Toch wel een beetje de kern van het probleem en precies waarom hier van xenofobie/islamofobie geen sprake is.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:47 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Interesseert mij echt geen moer tbh.
Natuurlijk wel, soenieten (die hebben we hier in NL het meest) vormden IS, Al-Nusra en ga zo maar door, zijn van het van hoge gebouwen gooien van homo's, sji-ieten zoals het voor het zeggen hebben in Iran en bekend van bijv. hezbollah verhangen homo's liever aan hijskranen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:47 schreef Rupibma het volgende:
Jij kent niet eens het verschil tussen soennieten en de rest. Je hebt niet eens kennis om te oordelen.
Dit 100%. Het westen heeft geen plaats voor dit soort radicalen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat krijgen we niet voor elkaar.
Een moslimvrij Europa is inderdaad een illusie. We kunnen wel de schade beperken en vanaf nu
- iedere moslim aan de grens tegenhouden
- radicale moskeen sluiten
- islamitische scholen sluiten
- moslims aanmoedigen om terug te gaan
- criminele dubbel paspoorthouders uitzetten.
- moslims uit niet functionerende gezinnen heropvoeden.
- etc.
Moslim zijn moet ontmoedigd worden en niet worden gefaciliteerd. Nuance zorgt voor halve oplossingen en voortetterende problemen. Dat doen we al 40 jaar en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
het siert je dat je zo denkt maar je bent een minderheid. Het merendeel van de gemeenschap beschermt dit soort lui blijkt in de praktijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet mijn doel om anderen te overtuigen. Ik vind wel dat we (en dan bedoel ik nu even de moslimgemeenschap) voldoende moeten laten blijken dat dit soort maniakken ook wat ons betreft achter tralies of in een gesticht thuishoren. En dat ze ook een bedreiging voor ons vormen. Het is een signiaal richting de maniakken, en tegelijkertijd richting de rest van Nederland.
Dat anderen alsnog vinden dat ik actief moet remigreren of dood moet (zie andere reactie hiervoor), dat is aan hun.
Heftig Kaptein. Dan heb je meer nodig dan een grondwetswijziging.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Een moslimvrij Europa is inderdaad een illusie. We kunnen wel de schade beperken en vanaf nu
- etc.
Moslim zijn moet ontmoedigd worden en niet worden gefaciliteerd. Nuance zorgt voor halve oplossingen en voortetterende problemen. Dat doen we al 40 jaar en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Wie heeft jou hier dood gewenst dan? Misschien zie ik het over het hoofd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet mijn doel om anderen te overtuigen. Ik vind wel dat we (en dan bedoel ik nu even de moslimgemeenschap) voldoende moeten laten blijken dat dit soort maniakken ook wat ons betreft achter tralies of in een gesticht thuishoren. En dat ze ook een bedreiging voor ons vormen. Het is een signiaal richting de maniakken, en tegelijkertijd richting de rest van Nederland.
Dat anderen alsnog vinden dat ik actief moet remigreren of dood moet (zie andere reactie hiervoor), dat is aan hun.
ik vind mensen die je hoofd afsnijden veel gevaarlijker. En dat er mensen zoals jij zijn die dat het liefst onder het tapijt vegen vind ik pas ridicuul.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Heftig Kaptein. Dan heb je meer nodig dan een grondwetswijziging.
Ik dit zijn totaal ridicule en zelfs gevaarlijke voorstellen.
Wil je een bloemlezing uit de topic?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:52 schreef hyviiee het volgende:
Constant iedereen? Hoezo constant iedereen?
Fijn dat jij een goed idee hebt van hoe anderen zich moeten gedragen en opstellen ook. Want anders?..quote:Als de moslimgemeenschap maar dingen blijft roepen op de dag van de aanslag dat het ofwel geen echte moslims zijn, want die moorden niet. Of dat niet de hele moslimsgemeenschap erop aan gekeken moet worden, is dat toch niet gek? Laten ze het nou eerst eens gewoon lekker alleen bij medeleven tonen laten, dat schiet al meer op
Ik vind voorstellen om staats gesanctioneerd bevolkingsgroepen te discrimineren, deporteren en verder te onderdrukken veel gevaarlijker.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
ik vind mensen die je hoofd afsnijden veel gevaarlijker. En dat er mensen zoals jij zijn die dat het liefst onder het tapijt vegen vind ik pas ridicuul.
Daar verschillen we van mening over. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een breed netwerk heb en ook letterlijk in die gemeenschap zit. Het meerendeel van die gemeenschap is gewoon kneiterbang voor die radicalen. Zij zien zichzelf als de enige echte moslim. Waarom denk je dat ze zoveel andere geloofsgenoten over de kling hebben gejaagd. Vergeet niet dat de meeste slachtoffers van terreur moslims zelf zijn. Veruit de meeste. Zij geven net zoveel om jou als om mij.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het siert je dat je zo denkt maar je bent een minderheid. Het merendeel van de gemeenschap beschermt dit soort lui blijkt in de praktijk.
Salah Abdeslam kon na zijn aanslag in Bataclan maanden onderduiken in zijn eigen buurt. Hij liep er zelfs op straat. Toen ze binnen vielen bij zijn schuiladres kon hij op klaarlichte dag vluchten en ergens anders onderduiken.
Hoe kan dat? Omdat het merendeel van de gemeenschap helemaal niet vindt dat hij achter de tralies hoort. Die zien hem als held en bieden hem onderdak.
Hoe kom je bij een meerderheid? Er wonen 6 miljoen moslims in Frankrijk, het zal toch niet zo zijn dat er meer dan 3 miljoen moslims zijn met een extremistisch gedachtegoed? Dan zouden er doorgaans ng veel meer aanslagen en andere ongeregeldheden zijn. Er zijn moslims met een extreem gedachtegoed, maar juist zij overschreeuwen die moslims die dit afkeuren. Zij uitten hun gedachtegoed op een veel gruwelijkere en extremere manier dan slechts een blijk van afkeuring van de moslimgemeenschap.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het siert je dat je zo denkt maar je bent een minderheid. Het merendeel van de gemeenschap beschermt dit soort lui blijkt in de praktijk.
Salah Abdeslam kon na zijn aanslag in Bataclan maanden onderduiken in zijn eigen buurt. Hij liep er zelfs op straat. Toen ze binnen vielen bij zijn schuiladres kon hij op klaarlichte dag vluchten en ergens anders onderduiken.
Hoe kan dat? Omdat het merendeel van de gemeenschap helemaal niet vindt dat hij achter de tralies hoort. Die zien hem als held en bieden hem onderdak.
En als ze Saleh Abeslam over straat zien lopen en dat wel best vinden, dat aan niemand melden ondanks dat hij op dat moment zo ongeveer de meest gezochte man van Europa was?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
Als mensen oprecht onderdak en bescherming bieden aan terroristen (d.w.z. ze zijn echt onderdeel van dat netwerk), dan moeten ze zonder twijfel opgepakt / aangepakt worden.
Ik ga die moeite niet meer nemen, man.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik juist niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:45 schreef epicbeardman het volgende:
Moet je nagaan dat er i.v.m. corona vermoedelijk tal van minder aanslagen hebben kunnen plaatsvinden omdat er geen grote groeperingen meer bij elkaar komen.
Maar op islamitische weekendschooltjes moet kinderen nog wel bijgebracht worden dat in de ideale staatsvorm (het kalifaat) de handen van veroordeelde dieven dienen te worden afgehakt, of dat ook niet meer? Zijn dat maniakale wensen of gewoon islamitische idealen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De reactie is gelukkig verwijderd, maar ja iemand die pleit voor een virus die specifiek moslims dood maakt - wenst mij dus dood.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wie heeft jou hier dood gewenst dan? Misschien zie ik het over het hoofd.
Verder heb je gelijk, het is fijn dat jij als individu zoiets hebt van, dit kan niet namens de islam en vind ik fout.
Maar zoiets moet vanuit de moslim gemeenschap komen die toch echt duidelijker moeten gaan worden dat dit niet hun islam is.
Waarom vanuit de gemeenschap? Omdat dit soort aanslagen niet worden gepleegd door een enkele individu, maar door duizenden wereldwijd ieder jaar weer. (de teller staat op bijna 38000 sinds "9/11")
Huh? Mafkees.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:29 schreef hyviiee het volgende:
[..]
En dit is weer precies wat ik bedoel. Altijd maar die "maar" erachteraan van die moslim gemeenschap
Leuk dat je dat aan mij vraagt, maar lang niet alle moslims in Nederland hebben op Islamitische weekendschooltjes gezeten. Ik dus ook niet, je zou die vraag toch aan een ander moeten stellen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar op islamitische weekendschooltjes moet kinderen nog wel bijgebracht worden dat in de ideale staatsvorm (het kalifaat) de handen van veroordeelde dieven dienen te worden afgehakt, of dat ook niet meer? Zijn dat maniakale wensen of gewoon islamitische idealen?
Handdoekje en een kan water.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hopelijk nu een stuk ducktape over z’n bek.
Ik vraag je niet of jij op zo'n schooltje gezeten hebt, wat ik je wil vragen is of jij bezwaar hebt tegen het bestaan van dit soort schooltjes en of jij de denkbeelden die kinderen daar worden bijgebracht zoals bijvoorbeeld: dat van veroordeelde dieven idealiter de handen worden afgehakt, in die ideale staatsvorm: het kalifaat, maniakaal of gewoon islamitisch vindt.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk dat je dat aan mij vraagt, maar lang niet alle moslims in Nederland hebben op Islamitische weekendschooltjes gezeten. Ik dus ook niet, je zou die vraag toch aan een ander moeten stellen.
Dit is geen kennis, dit zijn onelinersquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch wel een beetje de kern van het probleem en precies waarom hier van xenofobie/islamofobie geen sprake is.
[..]
Natuurlijk wel, soenieten (die hebben we hier in NL het meest) vormden IS, Al-Nusra en ga zo maar door, zijn van het van hoge gebouwen gooien van homo's, sji-ieten zoals het voor het zeggen hebben in Iran en bekend van bijv. hezbollah verhangen homo's liever aan hijskranen.Dan heb je nog de soefisten die super spiritueel zouden zijn maar die kennen ook gewoon jihad en ten slotte heb je ook nog koranisten, een kleine minderheid, die alleen de koran als legitiem erkennen en zich lijken af te keren van alle ellende die om de andere stromingen heen hangt maar niet direct uit de koran komt.
(De rest van de kleinere stromingen ken ik inderdaad niet maar ik gok veel moslims evenmin.
)
En dat vind je gek dat mensen zo beginnen te denken over moslims? Ik heb hier vandaag al eerder gepost. Maar sinds ik in gepsrek ben geraakt met 2 marokkanen op werk, die vonden dat het oke was dat die leraar maar onthoofd werd omdat hij hun profeet aangepakt had, waarvan ik nooit gedacht dat die zo zouden denken, ben ik ook wel een beetje klaar met die moslimgemeenschap en hun gebagateliseer over die aanslagen die hun broeders plegen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wil je een bloemlezing uit de topic?![]()
Waarin 'de moslims' en 'de islam' worden uitgemaakt voor vanalles en nogwat?
[quote]Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarin 'de moslims' en 'de islam' worden uitgemaakt voor vanalles en nogwat?
Kom anders even met het oude vetrrouwde "daarvoor moet je bij geloofsgeleerden zijn, islam is goed"quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dit is geen kennis, dit zijn oneliners
Goede post.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
- etc.
Ik heb geen bezwaar tegen het bestaan van islamitische weekendschooltjes, zolang ze maar op een fatsoenlijke manier onderwijs geven en zolang hetgeen waar ze les in geven past binnen de set aan normen en waarden in dit land.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik vraag je niet of jij op zo'n schooltje gezeten hebt, wat ik je wil vragen is of jij bezwaar hebt tegen het bestaan van dit soort schooltjes en of jij de denkbeelden die kinderen daar worden bijgebracht zoals bijvoorbeeld: dat van veroordeelde dieven idealiter de handen worden afgehakt, in die ideale staatsvorm: het kalifaat, maniakaal of gewoon islamitisch vindt.
Na de mondkapjes zie ik ook een markt voor kevlar nektubes.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING NEWS!!!!!!
Weer een aanslag, Lyon dit keer:
[ twitter ]
nouja geen sprake van slachtoffers daar zo te zien, wel weer zo'n mafkees met mesquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING NEWS!!!!!!
Weer een aanslag, Lyon dit keer:
[ twitter ]
Ja. Alsin. Dat is niet hoe ik denk. Of hoe ik opgevoed ben. Mensen veroordeel je individueel op hun daden. Niet op hun afkomst of groep waar ze bijhoren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:11 schreef hyviiee het volgende:
En dat vind je gek dat mensen zo beginnen te denken over moslims?
Dat is een goede reden om een hekel aan jouw collega's te krijgen.quote:Ik heb hier vandaag al eerder gepost. Maar sinds ik in gepsrek ben geraakt met 2 marokkanen op werk, die vonden dat het oke was dat die leraar maar onthoofd werd omdat hij hun profeet aangepakt had, waarvan ik nooit gedacht dat die zo zouden denken, ben ik ook wel een beetje klaar met die moslimgemeenschap en hun gebagateliseer over die aanslagen die hun broeders plegen.
Als ze naar de moskee was gegaan dan was haar niets gebeurd.quote:
Vind jij dat "in een kalifaat worden van veroordeelde dieven de handen afgehakt, zoals God het wil" daaronder valt?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
zolang ze maar op een fatsoenlijke manier onderwijs geven en zolang hetgeen waar ze les in geven past binnen de set aan normen en waarden in dit land.
Ja prima. Dat moeten ze.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening over. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een breed netwerk heb en ook letterlijk in die gemeenschap zit. Het meerendeel van die gemeenschap is gewoon kneiterbang voor die radicalen. Zij zien zichzelf als de enige echte moslim. Waarom denk je dat ze zoveel andere geloofsgenoten over de kling hebben gejaagd. Vergeet niet dat de meeste slachtoffers van terreur moslims zelf zijn. Veruit de meeste. Zij geven net zoveel om jou als om mij.
Als mensen oprecht onderdak en bescherming bieden aan terroristen (d.w.z. ze zijn echt onderdeel van dat netwerk), dan moeten ze zonder twijfel opgepakt / aangepakt worden. Laat dat duidelijk zijn. Maar ik zie wel een verschil tussen meelopers (uit angst) en de hardcore figuren.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
nouja geen sprake van slachtoffers daar zo te zien, wel weer zo'n mafkees met mes
Een app die aangeeft waar de dichtstbijzijnde geloofsgekkies zich bevindenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Na de mondkapjes zie ik ook een markt voor kevlar nektubes.
Er lopen hier een paar mensen met oogkleppen op. Gelukkig weten de meeste mensen wel beter.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Oh
Ik dacht dat ik hier op FOK! las dat Nederland het veel beter deed.
Wacht even nog tot de corona over isquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef klipper het volgende:
Moslims en christenen dat gaat een keer echt mis.
Er is een harde extremistische kern en daaromheen een enorme schil met mensen die niet gewelddadig zijn maar nooit een moslim zullen verraden aan een ongelovige. Dat is de reden dat Abdeslam ongestoord over straat kon in Molenbeek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoe kom je bij een meerderheid? Er wonen 6 miljoen moslims in Frankrijk, het zal toch niet zo zijn dat er meer dan 3 miljoen moslims zijn met een extremistisch gedachtegoed? Dan zouden er doorgaans ng veel meer aanslagen en andere ongeregeldheden zijn. Er zijn moslims met een extreem gedachtegoed, maar juist zij overschreeuwen die moslims die dit afkeuren. Zij uitten hun gedachtegoed op een veel gruwelijkere en extremere manier dan slechts een blijk van afkeuring van de moslimgemeenschap.
Het is erg wat er nu gebeurd, maar we kunnen niet alle moslims hiervoor aansprakelijk stellen, laat staan van iedereen vragen dat ze dit openlijk afkeuren. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor daden van anderen, waarom moeten wij dat dan per se wel van hem verwachten? Hoe wilde je berhaupt dat ze dat gaan doen en dat dan ook nog een groot publiek moet bereiken.
"Deze man was verward MAAR hij werd gedwongen door A, B, C"quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dat doen ze vaak genoeg, maar het is toch niet genoeg.
Als daaraan wordt toegevoegd dat 'het Kalifaat' vooral iets is van eeuwen en eeuwen geleden en dat de religieus historische context van toen toch wel echt een andere is, dan zou dat best onderwezen kunnen worden. Ik neem aan dat de lessen niet blijven bij het uitspreken van n zin - en dat er toch ook wat duiding bij komt kijken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vind jij dat "in een kalifaat worden van veroordeelde dieven de handen afgehakt, zoals God het wil" daaronder valt?
Dat dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is een harde extremistische kern en daaromheen een enorme schil met mensen die niet gewelddadig zijn maar nooit een moslim zullen verraden aan een ongelovige. Dat is de reden dat Abdeslam ongestoord over straat kon in Molenbeek.
Kzie dat tie zelf ooo redelijk beschadigd isquote:
Verjaardag van de profeet, altijd feest.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Is de religie van vrede weer tekeer gegaan?
Dus hoe het ging in de tijd van de profeet dat zou in het heden, wat jou betreft gelden als moreel verwerpelijk?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
Als daaraan wordt toegevoegd dat 'het Kalifaat' vooral iets is van eeuwen en eeuwen geleden en dat de religieus historische context van toen toch wel echt een andere is,
Niet total loss helaasquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Kzie dat tie zelf ooo redelijk beschadigd is
Toch behoorlijk geperforeerd.quote:
Ik ben benieuwd hoe groot het aantal in Nederland is wat daar daadwerkelijk naartoe gaat...quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Perfect is misschien niet het juiste woord: perfect was de profeet Mohammed, een rolmodel voor iedere moslim. "Ideaal" zou beter zijn. En die idealen worden de jeugd bijgebracht op islamitische weekendschooltjes, vanuit de soena/hadith.
Sommige moslims dragen zeker bij maar als een Imam de oorlog aan Nederland verklaard of iets dergelijks moet je kijken hoeveel goede er bij hem zullen aansluitenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Dat er ook moslims zijn die zich goed gedragen is absoluut waar.
Maar de islam heeft nog nooit iets positiefs aan de mensheid bijgedragen en heeft een lange geschiedenis van geweld, slavernij en genocides ( ook jegens andere moslims).
Waarom kunnen de goeden dan niet denken, "Goh, dit geloof brengt eigenlijk vooral ellende voort, wil ik me nog wel moslim noemen?".
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De hulpverleenster ziet er ook niet bepaald Frans uit...
Vaak omdat je je dan afkeert van je hele sociale omgeving, je familie, je cultuur en je identiteit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Maar de islam heeft nog nooit iets positiefs aan de mensheid bijgedragen en heeft een lange geschiedenis van geweld, slavernij en genocides ( ook jegens andere moslims).
Waarom kunnen de goeden dan niet denken, "Goh, dit geloof brengt eigenlijk vooral ellende voort, wil ik me nog wel moslim noemen?".
Die hersenspoeling begint al bij geboorte h, krijg je er niet meer uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Joost Eerdmans komt erbij, FvD, nu heb ik niets met forum maar wel met Joost.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou vertel, stel we zouden allemaal op de pvv stemmen vanaf nu, Geertje met een landslide minister-president. Wat gaat er voor fundamenteels veranderen?
Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Zeer zeker, ook na opkomst van de islam.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.
Die mensen zijn er ook wel en die heb ik ook ontmoet. Dat zijn de mensen van wie de schellen van de ogen zijn gevallen en zich vervolgens bekeren cq afwenden van hun geloof. Maar dat ben je helemaal de sjaak want dan ben je een afvallige en een hypocriet en is het lot van wat er vandaag weer inquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de Arabieren/Irakezen wel het een en ander (understatement) bijgedragen aan de wetenschap en dergelijke.
Het Kalifaat is bij mijn weten iets van na de profeet en niet ten tijde van. Er zullen zeker dingen zijn die we nu als moreel verwerpelijk zouden beschouwen. .quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dus hoe het ging in de tijd van de profeet dat zou in het heden, wat jou betreft gelden als moreel verwerpelijk?
Onder de Arabische overheersing (in bijv. Spanje) was er toch ook wel een mooie culturele meltingpot mogelijk met positieve wetenschappelijke / maatschappelijke / culturele gevolgen. Maar goed, beetje kinderachtig om de discussie weer die kant op te laten gaan.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:33 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.
Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Je drukt je wel erg mild uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het Kalifaat is bij mijn weten iets van na de profeet en niet ten tijde van. Er zullen zeker dingen zijn die we nu als moreel verwerpelijk zouden beschouwen. .
voor zover ik begrepen heb is het niet toegestaan voor moslims om het geloof de rug toe te keren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:24 schreef nomina het volgende:
Dat werd dan toch voornamelijk gedaan door de tot slaven gemaakte Spanjaarden. In rijke oliestaten lijkt het ook beschaafd, maar dat wordt verwezenlijkt door ingevlogen westerse ingenieurs.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onder de Arabische overheersing (in bijv. Spanje) was er toch ook wel een mooie culturele meltingpot mogelijk met positieve wetenschappelijke / maatschappelijke / culturele gevolgen. Maar goed, beetje kinderachtig om de discussie weer die kant op te laten gaan.
Klopt, maar dat is toch ziek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
voor zover ik begrepen heb is het niet toegestaan voor moslims om het geloof de rug toe te keren.
als je het idee hebt om te stoppen met dat achterlijke geloof dan noemen ze je een afvallige. er moet dan geprobeerd worden om je weer terug te keren naar de islam. het merendeel van de theologen is van mening dat als je het gelooft afvalt, dat je dan de doodstraf verdient.
Geen idee wat ik hier mee moet, kerel?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Deze man was verward MAAR hij werd gedwongen door A, B, C"
"Ons geloof is vredelievend MAAR je moet ons niet provoceren"
https://answering-islam.org/Dutch/a/achterdesluier1.htmquote:Een persoon schuldig aan afvalligheid (man of vrouw) moet ter dood gebracht worden als berouw niet binnen de toegestane periode uitgesproken wordt die niet zestig dagen mag overschrijden. Berouw van een persoon die meer dan twee keer afvalligheid heeft gepleegd zal niet worden aanvaard.
Vervang dit met joden en de hele wereld staat op zijn kop.quote:
Dat ligt er uiteraard maar net aan vanuit welke kant je het bekijkt. De hele Islamitische cultuur (dus ook de wat meer gematigde, welke volgens mij toch het grootste gedeelte beslaat) is toch een cultuur wat voor veel mensen een toevoeging in hun leven is geweest.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:33 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Arabieren en Perzen inderdaad. Maar goed, christelijke monniken hebben ook bijgedragen aan de wetenschap, maar is dat een bijdrage van "het christendom"? Daarbij denk ik toch eerder aan culturele, ideologische of spirituele waarden.
Wat betreft cultuur heb ik hierboven al antwoord op gegeven.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef nomina het volgende:
[..]
Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?
Wat hebben ze bijgedragen op gebied van wetenschap, cultuur, technologie om maar wat te noemen?
Enorm objectief die site.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:43 schreef Tengano het volgende:
Hoe heurt het eigenlijk?
[..]
https://answering-islam.org/Dutch/a/achterdesluier1.htm
Wiskunde / algebraquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:36 schreef nomina het volgende:
[..]
Wat dan? Wie is de Arabische Newton, Rembrandt, Marconi, Mozart, Einstein, Aristoteles, etc.?
Wat hebben ze bijgedragen op gebied van wetenschap, cultuur, technologie om maar wat te noemen?
Klopt, maar dat was vr de islam.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dat ligt er uiteraard maar net aan vanuit welke kant je het bekijkt. De hele Islamitische cultuur (dus ook de wat meer gematigde, welke volgens mij toch het grootste gedeelte beslaat) is toch een cultuur wat voor veel mensen een toevoeging in hun leven is geweest.
[..]
Wat betreft cultuur heb ik hierboven al antwoord op gegeven.
Kwa wetenschap was het vooral sterrenkunde, wiskunde etc. Wat betreft technologie is vooral de lens het bekenste. Uiteraard zijn er meer dingen, maar ik zit op mijn werk en dit schoot mij even snel te binnen.
Ik weet in ieder geval wel dat Bagdad vroeger een van de grootste beschavingen uit dat tijdperk geweest moet zijn.
Is min of meer al een keer gebeurd. Valt te lezen in een boek uit 1933.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Vervang dit met joden en de hele wereld staat op zijn kop.
Het was de eerste hit die ik kreeg op internet en ik zie het nu ook; sorry. Maar als je een beetje je best doet kun je zelf de bijbehorende soera's vinden.quote:
Economisch zal het zeker een vooruitgang zijn geweest ten opzichte van het Visigotische koninkrijk omdat Spanje in nauwer contact kwam te staan met de handels- en beschavingscentra van het oosten, maar dat is een politiek gevolg van de Arabische expansie dat niet inherent is aan de islam. Voor een groep als de joden was er wel maatschappelijke vooruitgang, en die is min of meer aan de islam te danken omdat deze religie geen kwalitatief onderscheid maakte tussen jodendom en christendom.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onder de Arabische overheersing (in bijv. Spanje) was er toch ook wel een mooie culturele meltingpot mogelijk met positieve wetenschappelijke / maatschappelijke / culturele gevolgen. Maar goed, beetje kinderachtig om de discussie weer die kant op te laten gaan.
Uiteraard. Joden snijden geen koppen af en laten geen bommen af gaan. Dergelijke drastische maatregelen zouden in het geval van joden niet op hun plaats zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Vervang dit met joden en de hele wereld staat op zijn kop.
Gewoon iemand van z’n fiets gevallen op weg naar de moskee.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
die m..... vinden het aanstootgevend, provocerend en onacceptabel als er een sprookjesboek verscheurd is in de wijk. er moest zelfs een spoeddebat voor worden aangevraagd.
[ twitter ]
of het toiletpapier was op in de moskee.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:51 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gewoon iemand van z’n fiets gevallen op weg naar de moskee.
Ik dacht dat iemand zijn kruiswoordpuzzel verscheurd had omdat het te moeilijk was.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
of het toiletpapier was op in de moskee.
Hij had een groot mes bij zich h.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een mager scharminkel. Dat hem dit gelukt is!
Hm, ja, het hangt het er ook wel van af hoe hoog de lat ligt voor de falsificatie van de stelling dat "X nog nooit iets positiefs aan de mensheid heeft bijgedragen". Als Arnoud van Doorn en Joram van Klaveren zeggen dat ze er tevreden mee zijn is er in elk geval wat henzelf betreft iets positiefs aan een stukje mensheid bijgedragen. Zulke stellige uitspraken zijn ook niet handig.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:45 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dat ligt er uiteraard maar net aan vanuit welke kant je het bekijkt. De hele Islamitische cultuur (dus ook de wat meer gematigde, welke volgens mij toch het grootste gedeelte beslaat) is toch een cultuur wat voor veel mensen een toevoeging in hun leven is geweest.
30 september ok.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
die m..... vinden het aanstootgevend, provocerend en onacceptabel als er een sprookjesboek verscheurd is in de wijk. er moest zelfs een spoeddebat voor worden aangevraagd.
[ twitter ]
In de 40, 45 en 66. Maar waarschijnlijk laf onverwachts aangevallen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had een groot mes bij zich h.
En misschien waren z’n slachtoffers al ouder?
In de rug aangevallen terwijl ze hem niet zagen aankomen?
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 15:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Toch wel apart dat Twitter hier niet zo snel is met het "blokkeren" van "gevaarlijke" meningen. Oud premier Maleisi
[ twitter ]
Opmerkelijk.quote:12. Muslims have a right to be angry and to kill millions of French people for the massacres of the past.
Welnee, gun ze nog wat tijd om hun geloof te integreren met de westerse samenleving, een jaartje of 200 of zo.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Moslims hebben hun krediet verspeeld.
dat laatste zinnetje is eigenlijk zoals je over een hond zegt die net een kind gebeten heeft; Dat doet 'ie anders nooit hoor!quote:Uiteraard veroordeel ik vanzelfsprekend de aanslag in #Nice vandaag. Ik wens de nabestaanden sterkte. Ik herhaal ook dat niet alle moslims aangesproken mogen worden op de daad van een individu.
Nooit meer, mensen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:48 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Is min of meer al een keer gebeurd. Valt te lezen in een boek uit 1933.
Lees je teksten waarin uitleg wordt gegeven met tijdsbeleving, gebeurtenissen en nuance?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het was de eerste hit die ik kreeg op internet en ik zie het nu ook; sorry. Maar als je een beetje je best doet kun je zelf de bijbehorende soera's vinden.
dat duurt veel te lang. bovendien westerse samenleving staat ook niet stil.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 15:04 schreef Mugger2.0 het volgende:
[..]
Welnee, gun ze nog wat tijd om hun geloof te integreren met de westerse samenleving, een jaartje of 200 of zo.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:29 schreef XSbig het volgende:
[..]
Oh ja, die ken ik. Je gaat het nu hebben over contextquote:Op donderdag 29 oktober 2020 15:05 schreef Rupibma het volgende:
Lees je teksten waarin uitleg wordt gegeven met tijdsbeleving, gebeurtenissen en nuance?
over 200 jaar zijn de moslims verlicht en zijn de christenen weer terug bij af en lopen die op straat kelen door te snijden terwijl ze luidkeels 'jesus loves you' roepen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 15:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
dat duurt veel te lang. bovendien westerse samenleving staat ook niet stil.
Over 200 jaar is alles alweer anders dan nu.
Eens behalve dat over Pim. Die is vermoord door een laffe hond uit onze eigen gelederen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 15:09 schreef HansCojona het volgende:
De Islam heeft ons al een tijd geleden de oorlog verklaart. Dat mensen dit niet serieus willen nemen mag. Dan laten dit soort jongens wel even zien dat het serieus is. Ach, mensen vinden het geheel normaal dat Geert Wilders al jaren beveiligd dient te worden, om zijn mening. Vrijheid van meningsuiting is gestorven toen Pim Fortuyn werd doodgeschoten. Een volk dat voor tirannen zwicht, verliest meer dan lijf en goed, dan dooft het licht.
En dan het liefst zonder burgerrechten of privacy in te hoeven leveren...quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Hexagon het volgende:
Tijd om wat meer geld te steken in het opsporen van extremisten door veiligheidsdiensten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |