Haten op Marine.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, Marine moet ook even aandacht krijgen en ziet haar kans.
Oud nieuwsquote:
Waarom ga je niet inhoudelijk in op mijn vraag? Kennelijk zijn de pvv en forum de enige die immigratie een halt toe willen kennen dus andere partijen zijn niet relevant in deze, dus nogmaals, wat zal er veranderen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik liever zien dat andere partijen ook gewoon stelling nemen tegen (islamitische) massaimmigratie en repatriering van IS-monsters.
Ik begrijp je punt, maar jij lijkt nu net te doen alsof hij/zij een onwaarheid zit te verkondigen. Je kan toch ook gewoon zeggen, 'dat begrijp ik - hoef je niet de hele tijd te zeggen'. Voor de persoon zelf heeft het een meerwaarde, omdat hij/zij zich (niet geheel onterecht, getuige de overige reacties) in een bepaalde hoek geduwd voelt. Je kan daar toch op een normale manier met elkaar over praten?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:33 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Waarom moet hij die zin zetten in een boodschap om zijn medeleven te tonen? Wat heeft dat voor meerwaarde?
De grenzen dicht voor mensen uit moslimlanden. Dat zou een goede eerste stap zijn. Niet te vertrouwen dit geloof.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat moet er gebeuren dan? Waarom doe jij niets?
De tijd dat we dit probleem genuanceerd konden bespreken ligt 25 jaar achter ons. Ik ben wel een beetje klaar met de nuance.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zullen we eens gewoon de nuance opzoeken met z'n allen. Lijkt mij veel nuttiger voor de discussie, vind je niet?
Volgens mij had bijvoorbeeld de SP in de jaren 80 nog veel zinnigere ideeën over islamitische massaimmigratie..quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom ga je niet inhoudelijk in op mijn vraag? Kennelijk zijn de pvv en forum de enige die immigratie een halt toe willen kennen dus andere partijen zijn niet relevant in deze, dus nogmaals, wat zal er veranderen?
"Allemaal de schuld van Wilders en Le Pen "quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:40 schreef superniger het volgende:
Waar zal Beatrice de Graaf vandaag te gast zijn? Jinek, Op1 of M?
"We moeten waken voor fundamentalistisch extremisme!"quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
"Allemaal de schuld van Wilders en Le Pen "
- Beatrice
quote:De Franse premier Castex zegt dat de Franse regering met een "stevige en meedogenloze reactie" zal komen. Het veiligheidsniveau van Frankrijk is naar het hoogste niveau bijgesteld, zegt hij.
Voor jou wel ja, maar dat komt door je xenofobe blik.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:31 schreef hyviiee het volgende:
[..]
"ik herhaal dat niet iedere moslim" is voor mij gewoon een "maar".
Klopt man. Maar vertel me, waarom moet de enige die zo'n comment naar buiten brengen nou nét perse een moslim zijn?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:42 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Voor jou wel ja, maar dat komt door je xenofobe blik.
Blijf je mijn vraag nou oprecht negeren?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Volgens mij had bijvoorbeeld de SP in de jaren 80 nog veel zinnigere ideeën over islamitische massaimmigratie..
Tja, ik respecteer je keuze om niet meer op een fatsoenlijke manier de discussie aan te gaan. Vind het wel erg jammer, maar jij doet nu hetzelfde als wat die radicale geloofsbroeders doen - de verantwoording voor die keuze buiten jezelf leggen. Nogmaals, dat mag en kan - maar ik vind dat weinig constructief.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De tijd dat we dit probleem genuanceerd konden bespreken ligt 25 jaar achter ons. Ik ben wel een beetje klaar met de nuance.
De islam is een etterend gezwel dat zo snel mogelijk uit Europa verbannen moet worden. Daarmee zeg ik niet dat alle moslims slecht zijn, integendeel, de meeste zijn eerzame burgers. Echter, bepaalde elementen zijn zo schadelijk dat we dit niet langer kunnen accepteren. De islamitische gemeenschap kent ook geen zelfreinigend vermogen. In plaats van de onthoofding te veroordelen gaat men de straat op om te protesteren tegen plaatjes. Ik kan dus niet anders dan concluderen dat we alle moslimimmigratie moeten stoppen en actief gaan werken aan remigratie van moslims.
Bedank je radicale geloofsbroeders maar.
Wat een enorme fobie inderdaad, weerzin jegens het 'vreedzame' geloof van de amputaties van waaruit alsmaar weer amputaties gepleegd worden zonder dat, dat dan zogenaamd iets met dat geloof te maken heeft maar wel in reactie op het overtreden van regels opgelegd door dat geloof.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:42 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Voor jou wel ja, maar dat komt door je xenofobe blik.
Eens. Wat Macron uitkraamt is uiterst ziek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zieke shit dat de minister president van een land zoiets roept
Geef het tijd, dan zie je ook meer andere postsquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:43 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Klopt man. Maar vertel me, waarom moet de enige die zo'n comment naar buiten brengen nou nét perse een moslim zijn?
Maar toch is die turk er als de kippen bij om zoiets te plaatsen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:45 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Geef het tijd, dan zie je ook meer andere posts
Iets dichter bij huis weten ze ook wel hoe je ‘heropvoedingskampen’ moet oprichten hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:14 schreef Brede_meneer het volgende:
We moeten de hulp van China inschakelen.
Joh.. Hij is de leider van een politieke partij die het moet hebben van dit soort uitspraken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Maar toch is die turk er als de kippen bij om zoiets te plaatsen.
Interesseert mij echt geen moer tbh.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:44 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat een enorme fobie inderdaad, weerzin jegens het 'vreedzame' geloof van de amputaties van waaruit alsmaar weer amputaties gepleegd worden zonder dat, dat dan zogenaamd iets met dat geloof te maken heeft maar wel in reactie op het overtreden van regels opgelegd door dat geloof.
Hoe noemt men dat ook alweer? De dualiteit van islam? Ik heb er mijn buik meer dan vol van!![]()
Ja, omdat hij weet dat de honden zullen blaffen. Wil ze voor zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:46 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Maar toch is die turk er als de kippen bij om zoiets te plaatsen.
Maakt niet uit. Als hij het nou gewoon lekker had gelaten bij dat hij de daad verafschuwt en dat zijn medeleven gaat naar de slachtoffers was het goed genoeg geweest toch? Waarom altijd "maar het is geen daad van de hele moslimsgemeenschap". Bewaar dat voor een dag later of beter gewoon niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Joh.. Hij is de leider van een politieke partij die het moet hebben van dit soort uitspraken.
Het is niet mijn doel om anderen te overtuigen. Ik vind wel dat we (en dan bedoel ik nu even de moslimgemeenschap) voldoende moeten laten blijken dat dit soort maniakken ook wat ons betreft achter tralies of in een gesticht thuishoren. En dat ze ook een bedreiging voor ons vormen. Het is een signiaal richting de maniakken, en tegelijkertijd richting de rest van Nederland.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:43 schreef Rupibma het volgende:
Schattig dat je het nog probeert, mutant.
Dat krijgen we niet voor elkaar.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, ik respecteer je keuze om niet meer op een fatsoenlijke manier de discussie aan te gaan. Vind het wel erg jammer, maar jij doet nu hetzelfde als wat die radicale geloofsbroeders doen - de verantwoording voor die keuze buiten jezelf leggen. Nogmaals, dat mag en kan - maar ik vind dat weinig constructief.
Los daarvan is het onrealistisch om te denken dat er een moslimvrij Europa komt (als dat je streven is). Dat gaat nimmer gebeuren (althans, op een normale humane manier). Ik ga er vanuit dat je een fatsoenlijk mens bent en niet denkt in termen van deportatie, kampen of massamoord.
Dan blijft er één ding over, de ervaren problemen gezamenlijk oplossen en raakvlakken zoeken. Wat kunnen we en mogen we van elkaar verwachten en nog belangrijker: hoe krijgen we dat voor elkaar.
Waarom mag dat niet? Als constant iedereen wel de hele moslimgemeenschap iedere keer weer aanspreekt?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef hyviiee het volgende:
Maakt niet uit. Als hij het nou gewoon lekker had gelaten bij dat hij de daad verafschuwt en dat zijn medeleven gaat naar de slachtoffers was het goed genoeg geweest toch? Waarom altijd "maar het is geen daad van de hele moslimsgemeenschap". Bewaar dat voor een dag later of beter gewoon niet.
Eens. Als ik bijvoorbeeld dat filmpje van Kuzu zie waarin hij zit te jammeren over vrijheid van meningsuiting die niet zou mogen gelden voor 'beledigende cartoons' dan denk ik.. die kerel is bij mijn weten geen salafist maar is de spreekbuis van een grote groep moslims in dit land. Dat zijn dus heel veel mensen die hier eigenlijk niet thuishoren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De tijd dat we dit probleem genuanceerd konden bespreken ligt 25 jaar achter ons. Ik ben wel een beetje klaar met de nuance.
De islam is een etterend gezwel dat zo snel mogelijk uit Europa verbannen moet worden. Daarmee zeg ik niet dat alle moslims slecht zijn, integendeel, de meeste zijn eerzame burgers. Echter, bepaalde elementen zijn zo schadelijk dat we dit niet langer kunnen accepteren. De islamitische gemeenschap kent ook geen zelfreinigend vermogen. In plaats van de onthoofding te veroordelen gaat men de straat op om te protesteren tegen plaatjes. Ik kan dus niet anders dan concluderen dat we alle moslimimmigratie moeten stoppen en actief gaan werken aan remigratie van moslims.
Bedank je radicale geloofsbroeders maar.
Constant iedereen? Hoezo constant iedereen? Als de moslimgemeenschap maar dingen blijft roepen op de dag van de aanslag dat het ofwel geen echte moslims zijn, want die moorden niet. Of dat niet de hele moslimsgemeenschap erop aan gekeken moet worden, is dat toch niet gek? Laten ze het nou eerst eens gewoon lekker alleen bij medeleven tonen laten, dat schiet al meer opquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Als constant iedereen wel de hele moslimgemeenschap iedere keer weer aanspreekt?
Toch wel een beetje de kern van het probleem en precies waarom hier van xenofobie/islamofobie geen sprake is.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:47 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Interesseert mij echt geen moer tbh.
Natuurlijk wel, soenieten (die hebben we hier in NL het meest) vormden IS, Al-Nusra en ga zo maar door, zijn van het van hoge gebouwen gooien van homo's, sji-ieten zoals het voor het zeggen hebben in Iran en bekend van bijv. hezbollah verhangen homo's liever aan hijskranen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:47 schreef Rupibma het volgende:
Jij kent niet eens het verschil tussen soennieten en de rest. Je hebt niet eens kennis om te oordelen.
Dit 100%. Het westen heeft geen plaats voor dit soort radicalen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat krijgen we niet voor elkaar.
Een moslimvrij Europa is inderdaad een illusie. We kunnen wel de schade beperken en vanaf nu
- iedere moslim aan de grens tegenhouden
- radicale moskeeën sluiten
- islamitische scholen sluiten
- moslims aanmoedigen om terug te gaan
- criminele dubbel paspoorthouders uitzetten.
- moslims uit niet functionerende gezinnen heropvoeden.
- etc.
Moslim zijn moet ontmoedigd worden en niet worden gefaciliteerd. Nuance zorgt voor halve oplossingen en voortetterende problemen. Dat doen we al 40 jaar en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
het siert je dat je zo denkt maar je bent een minderheid. Het merendeel van de gemeenschap beschermt dit soort lui blijkt in de praktijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet mijn doel om anderen te overtuigen. Ik vind wel dat we (en dan bedoel ik nu even de moslimgemeenschap) voldoende moeten laten blijken dat dit soort maniakken ook wat ons betreft achter tralies of in een gesticht thuishoren. En dat ze ook een bedreiging voor ons vormen. Het is een signiaal richting de maniakken, en tegelijkertijd richting de rest van Nederland.
Dat anderen alsnog vinden dat ik actief moet remigreren of dood moet (zie andere reactie hiervoor), dat is aan hun.
Heftig Kaptein. Dan heb je meer nodig dan een grondwetswijziging.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Een moslimvrij Europa is inderdaad een illusie. We kunnen wel de schade beperken en vanaf nu
- etc.
Moslim zijn moet ontmoedigd worden en niet worden gefaciliteerd. Nuance zorgt voor halve oplossingen en voortetterende problemen. Dat doen we al 40 jaar en daar plukken we nu de wrange vruchten van.
Wie heeft jou hier dood gewenst dan? Misschien zie ik het over het hoofd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is niet mijn doel om anderen te overtuigen. Ik vind wel dat we (en dan bedoel ik nu even de moslimgemeenschap) voldoende moeten laten blijken dat dit soort maniakken ook wat ons betreft achter tralies of in een gesticht thuishoren. En dat ze ook een bedreiging voor ons vormen. Het is een signiaal richting de maniakken, en tegelijkertijd richting de rest van Nederland.
Dat anderen alsnog vinden dat ik actief moet remigreren of dood moet (zie andere reactie hiervoor), dat is aan hun.
ik vind mensen die je hoofd afsnijden veel gevaarlijker. En dat er mensen zoals jij zijn die dat het liefst onder het tapijt vegen vind ik pas ridicuul.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Heftig Kaptein. Dan heb je meer nodig dan een grondwetswijziging.
Ik dit zijn totaal ridicule en zelfs gevaarlijke voorstellen.
Wil je een bloemlezing uit de topic?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:52 schreef hyviiee het volgende:
Constant iedereen? Hoezo constant iedereen?
Fijn dat jij een goed idee hebt van hoe anderen zich moeten gedragen en opstellen ook. Want anders?..quote:Als de moslimgemeenschap maar dingen blijft roepen op de dag van de aanslag dat het ofwel geen echte moslims zijn, want die moorden niet. Of dat niet de hele moslimsgemeenschap erop aan gekeken moet worden, is dat toch niet gek? Laten ze het nou eerst eens gewoon lekker alleen bij medeleven tonen laten, dat schiet al meer op
Ik vind voorstellen om staats gesanctioneerd bevolkingsgroepen te discrimineren, deporteren en verder te onderdrukken veel gevaarlijker.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
ik vind mensen die je hoofd afsnijden veel gevaarlijker. En dat er mensen zoals jij zijn die dat het liefst onder het tapijt vegen vind ik pas ridicuul.
Daar verschillen we van mening over. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een breed netwerk heb en ook letterlijk in die gemeenschap zit. Het meerendeel van die gemeenschap is gewoon kneiterbang voor die radicalen. Zij zien zichzelf als de enige echte moslim. Waarom denk je dat ze zoveel andere geloofsgenoten over de kling hebben gejaagd. Vergeet niet dat de meeste slachtoffers van terreur moslims zelf zijn. Veruit de meeste. Zij geven net zoveel om jou als om mij.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het siert je dat je zo denkt maar je bent een minderheid. Het merendeel van de gemeenschap beschermt dit soort lui blijkt in de praktijk.
Salah Abdeslam kon na zijn aanslag in Bataclan maanden onderduiken in zijn eigen buurt. Hij liep er zelfs op straat. Toen ze binnen vielen bij zijn schuiladres kon hij op klaarlichte dag vluchten en ergens anders onderduiken.
Hoe kan dat? Omdat het merendeel van de gemeenschap helemaal niet vindt dat hij achter de tralies hoort. Die zien hem als held en bieden hem onderdak.
Hoe kom je bij een meerderheid? Er wonen 6 miljoen moslims in Frankrijk, het zal toch niet zo zijn dat er meer dan 3 miljoen moslims zijn met een extremistisch gedachtegoed? Dan zouden er doorgaans nóg veel meer aanslagen en andere ongeregeldheden zijn. Er zijn moslims met een extreem gedachtegoed, maar juist zij overschreeuwen die moslims die dit afkeuren. Zij uitten hun gedachtegoed op een veel gruwelijkere en extremere manier dan slechts een blijk van afkeuring van de moslimgemeenschap.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het siert je dat je zo denkt maar je bent een minderheid. Het merendeel van de gemeenschap beschermt dit soort lui blijkt in de praktijk.
Salah Abdeslam kon na zijn aanslag in Bataclan maanden onderduiken in zijn eigen buurt. Hij liep er zelfs op straat. Toen ze binnen vielen bij zijn schuiladres kon hij op klaarlichte dag vluchten en ergens anders onderduiken.
Hoe kan dat? Omdat het merendeel van de gemeenschap helemaal niet vindt dat hij achter de tralies hoort. Die zien hem als held en bieden hem onderdak.
En als ze Saleh Abeslam over straat zien lopen en dat wel best vinden, dat aan niemand melden ondanks dat hij op dat moment zo ongeveer de meest gezochte man van Europa was?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
Als mensen oprecht onderdak en bescherming bieden aan terroristen (d.w.z. ze zijn echt onderdeel van dat netwerk), dan moeten ze zonder twijfel opgepakt / aangepakt worden.
Ik ga die moeite niet meer nemen, man.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik juist niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:45 schreef epicbeardman het volgende:
Moet je nagaan dat er i.v.m. corona vermoedelijk tal van minder aanslagen hebben kunnen plaatsvinden omdat er geen grote groeperingen meer bij elkaar komen.
Maar op islamitische weekendschooltjes moet kinderen nog wel bijgebracht worden dat in de ideale staatsvorm (het kalifaat) de handen van veroordeelde dieven dienen te worden afgehakt, of dat ook niet meer? Zijn dat maniakale wensen of gewoon islamitische idealen?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De reactie is gelukkig verwijderd, maar ja iemand die pleit voor een virus die specifiek moslims dood maakt - wenst mij dus dood.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wie heeft jou hier dood gewenst dan? Misschien zie ik het over het hoofd.
Verder heb je gelijk, het is fijn dat jij als individu zoiets hebt van, dit kan niet namens de islam en vind ik fout.
Maar zoiets moet vanuit de moslim gemeenschap komen die toch echt duidelijker moeten gaan worden dat dit niet hun islam is.
Waarom vanuit de gemeenschap? Omdat dit soort aanslagen niet worden gepleegd door een enkele individu, maar door duizenden wereldwijd ieder jaar weer. (de teller staat op bijna 38000 sinds "9/11")
Huh? Mafkees.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:29 schreef hyviiee het volgende:
[..]
En dit is weer precies wat ik bedoel. Altijd maar die "maar" erachteraan van die moslim gemeenschap
Leuk dat je dat aan mij vraagt, maar lang niet alle moslims in Nederland hebben op Islamitische weekendschooltjes gezeten. Ik dus ook niet, je zou die vraag toch aan een ander moeten stellen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar op islamitische weekendschooltjes moet kinderen nog wel bijgebracht worden dat in de ideale staatsvorm (het kalifaat) de handen van veroordeelde dieven dienen te worden afgehakt, of dat ook niet meer? Zijn dat maniakale wensen of gewoon islamitische idealen?
Handdoekje en een kan water.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hopelijk nu een stuk ducktape over z’n bek.
Ik vraag je niet of jij op zo'n schooltje gezeten hebt, wat ik je wil vragen is of jij bezwaar hebt tegen het bestaan van dit soort schooltjes en of jij de denkbeelden die kinderen daar worden bijgebracht zoals bijvoorbeeld: dat van veroordeelde dieven idealiter de handen worden afgehakt, in die ideale staatsvorm: het kalifaat, maniakaal of gewoon islamitisch vindt.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk dat je dat aan mij vraagt, maar lang niet alle moslims in Nederland hebben op Islamitische weekendschooltjes gezeten. Ik dus ook niet, je zou die vraag toch aan een ander moeten stellen.
Dit is geen kennis, dit zijn onelinersquote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch wel een beetje de kern van het probleem en precies waarom hier van xenofobie/islamofobie geen sprake is.
[..]
Natuurlijk wel, soenieten (die hebben we hier in NL het meest) vormden IS, Al-Nusra en ga zo maar door, zijn van het van hoge gebouwen gooien van homo's, sji-ieten zoals het voor het zeggen hebben in Iran en bekend van bijv. hezbollah verhangen homo's liever aan hijskranen.Dan heb je nog de soefisten die super spiritueel zouden zijn maar die kennen ook gewoon jihad en ten slotte heb je ook nog koranisten, een kleine minderheid, die alleen de koran als legitiem erkennen en zich lijken af te keren van alle ellende die om de andere stromingen heen hangt maar niet direct uit de koran komt.
(De rest van de kleinere stromingen ken ik inderdaad niet maar ik gok veel moslims evenmin.
)
En dat vind je gek dat mensen zo beginnen te denken over moslims? Ik heb hier vandaag al eerder gepost. Maar sinds ik in gepsrek ben geraakt met 2 marokkanen op werk, die vonden dat het oke was dat die leraar maar onthoofd werd omdat hij hun profeet aangepakt had, waarvan ik nooit gedacht dat die zo zouden denken, ben ik ook wel een beetje klaar met die moslimgemeenschap en hun gebagateliseer over die aanslagen die hun broeders plegen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wil je een bloemlezing uit de topic?![]()
Waarin 'de moslims' en 'de islam' worden uitgemaakt voor vanalles en nogwat?
[quote]Op donderdag 29 oktober 2020 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarin 'de moslims' en 'de islam' worden uitgemaakt voor vanalles en nogwat?
Kom anders even met het oude vetrrouwde "daarvoor moet je bij geloofsgeleerden zijn, islam is goed"quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dit is geen kennis, dit zijn oneliners
Goede post.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
- etc.
Ik heb geen bezwaar tegen het bestaan van islamitische weekendschooltjes, zolang ze maar op een fatsoenlijke manier onderwijs geven en zolang hetgeen waar ze les in geven past binnen de set aan normen en waarden in dit land.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik vraag je niet of jij op zo'n schooltje gezeten hebt, wat ik je wil vragen is of jij bezwaar hebt tegen het bestaan van dit soort schooltjes en of jij de denkbeelden die kinderen daar worden bijgebracht zoals bijvoorbeeld: dat van veroordeelde dieven idealiter de handen worden afgehakt, in die ideale staatsvorm: het kalifaat, maniakaal of gewoon islamitisch vindt.
Na de mondkapjes zie ik ook een markt voor kevlar nektubes.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING NEWS!!!!!!
Weer een aanslag, Lyon dit keer:
[ twitter ]
nouja geen sprake van slachtoffers daar zo te zien, wel weer zo'n mafkees met mesquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING NEWS!!!!!!
Weer een aanslag, Lyon dit keer:
[ twitter ]
Ja. Alsin. Dat is niet hoe ik denk. Of hoe ik opgevoed ben. Mensen veroordeel je individueel op hun daden. Niet op hun afkomst of groep waar ze bijhoren.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:11 schreef hyviiee het volgende:
En dat vind je gek dat mensen zo beginnen te denken over moslims?
Dat is een goede reden om een hekel aan jouw collega's te krijgen.quote:Ik heb hier vandaag al eerder gepost. Maar sinds ik in gepsrek ben geraakt met 2 marokkanen op werk, die vonden dat het oke was dat die leraar maar onthoofd werd omdat hij hun profeet aangepakt had, waarvan ik nooit gedacht dat die zo zouden denken, ben ik ook wel een beetje klaar met die moslimgemeenschap en hun gebagateliseer over die aanslagen die hun broeders plegen.
Als ze naar de moskee was gegaan dan was haar niets gebeurd.quote:
Vind jij dat "in een kalifaat worden van veroordeelde dieven de handen afgehakt, zoals God het wil" daaronder valt?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
zolang ze maar op een fatsoenlijke manier onderwijs geven en zolang hetgeen waar ze les in geven past binnen de set aan normen en waarden in dit land.
Ja prima. Dat moeten ze.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening over. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een breed netwerk heb en ook letterlijk in die gemeenschap zit. Het meerendeel van die gemeenschap is gewoon kneiterbang voor die radicalen. Zij zien zichzelf als de enige echte moslim. Waarom denk je dat ze zoveel andere geloofsgenoten over de kling hebben gejaagd. Vergeet niet dat de meeste slachtoffers van terreur moslims zelf zijn. Veruit de meeste. Zij geven net zoveel om jou als om mij.
Als mensen oprecht onderdak en bescherming bieden aan terroristen (d.w.z. ze zijn echt onderdeel van dat netwerk), dan moeten ze zonder twijfel opgepakt / aangepakt worden. Laat dat duidelijk zijn. Maar ik zie wel een verschil tussen meelopers (uit angst) en de hardcore figuren.
quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
nouja geen sprake van slachtoffers daar zo te zien, wel weer zo'n mafkees met mes
Een app die aangeeft waar de dichtstbijzijnde geloofsgekkies zich bevindenquote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Na de mondkapjes zie ik ook een markt voor kevlar nektubes.
Er lopen hier een paar mensen met oogkleppen op. Gelukkig weten de meeste mensen wel beter.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Oh
Ik dacht dat ik hier op FOK! las dat Nederland het veel beter deed.
Wacht even nog tot de corona over isquote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef klipper het volgende:
Moslims en christenen dat gaat een keer echt mis.
Er is een harde extremistische kern en daaromheen een enorme schil met mensen die niet gewelddadig zijn maar nooit een moslim zullen verraden aan een ongelovige. Dat is de reden dat Abdeslam ongestoord over straat kon in Molenbeek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoe kom je bij een meerderheid? Er wonen 6 miljoen moslims in Frankrijk, het zal toch niet zo zijn dat er meer dan 3 miljoen moslims zijn met een extremistisch gedachtegoed? Dan zouden er doorgaans nóg veel meer aanslagen en andere ongeregeldheden zijn. Er zijn moslims met een extreem gedachtegoed, maar juist zij overschreeuwen die moslims die dit afkeuren. Zij uitten hun gedachtegoed op een veel gruwelijkere en extremere manier dan slechts een blijk van afkeuring van de moslimgemeenschap.
Het is erg wat er nu gebeurd, maar we kunnen niet alle moslims hiervoor aansprakelijk stellen, laat staan van iedereen vragen dat ze dit openlijk afkeuren. Ik voel me ook niet verantwoordelijk voor daden van anderen, waarom moeten wij dat dan per se wel van hem verwachten? Hoe wilde je überhaupt dat ze dat gaan doen en dat dan ook nog een groot publiek moet bereiken.
"Deze man was verward MAAR hij werd gedwongen door A, B, C"quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:43 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dat doen ze vaak genoeg, maar het is toch niet genoeg.
Als daaraan wordt toegevoegd dat 'het Kalifaat' vooral iets is van eeuwen en eeuwen geleden en dat de religieus historische context van toen toch wel echt een andere is, dan zou dat best onderwezen kunnen worden. Ik neem aan dat de lessen niet blijven bij het uitspreken van één zin - en dat er toch ook wat duiding bij komt kijken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vind jij dat "in een kalifaat worden van veroordeelde dieven de handen afgehakt, zoals God het wil" daaronder valt?
Dat dus.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is een harde extremistische kern en daaromheen een enorme schil met mensen die niet gewelddadig zijn maar nooit een moslim zullen verraden aan een ongelovige. Dat is de reden dat Abdeslam ongestoord over straat kon in Molenbeek.
Kzie dat tie zelf ooo redelijk beschadigd isquote:
Verjaardag van de profeet, altijd feest.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 14:16 schreef Scorpie het volgende:
Is de religie van vrede weer tekeer gegaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |