We kruipen langzaamaan weer richting kerst, dan zie je meestal wel een piek.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Momo het volgende:
Dat kunnen we er nog wel bij hebben...terrorisme dat weer oplaait..
Je kan mij niet eens moslim noemen, jammer joh.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:00 schreef byah het volgende:
[..]
is dit een A/MIVD spot de radicale moslims topic?
De slachtoffers nog wel in ieder geval, waaronder mijn eigen moeder. Maar goed, dat is natuurlijk geen argument om lekker los te gaan op onschuldige Fransen anno nu. Sterker nog, als je dat verband zoekt ben je ook niet helemaal lekker in je hoofd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dat kunnen de daders idd nog navertellen.
Islamapologeet dan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je kan mij niet eens moslim noemen, jammer joh.
Wellicht komt het ervan:quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:42 schreef Poison-Ivy het volgende:
Als de Moslimgemeenschap of leiders nou eens uitspreken dat ze tegen dit soort extremistische daden zijn.
Dat ze daar afstand van nemen.
Dat staat los van of ze het niet eens zijn met spots en dergelijke.
quote:A representative of the French Council for the Muslim Faith has strongly condemned the attack.
They said: “As a sign of mourning and solidarity with the victims and their loved ones, I call on all Muslims in France to cancel all the celebrations of the holiday of Mawlid.”.
The holiday is the birthday of the Prophet Mohammad, which is being celebrated Thursday.
Waar komt je moeder vandaan?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De slachtoffers nog wel in ieder geval, waaronder mijn eigen moeder. Maar goed, dat is natuurlijk geen argument om lekker los te gaan op onschuldige Fransen anno nu. Sterker nog, als je dat verband zoekt ben je ook niet helemaal lekker in je hoofd.
Zullen we eens gewoon de nuance opzoeken met z'n allen. Lijkt mij veel nuttiger voor de discussie, vind je niet?quote:
Maar ze doen het wel in naam van dezelfde profeet waarvoor jij ook dagelijks op de knieën ligt. Ze verrechtvaardigen hun acties op geschriften waar jij ook zielsveel waarde aan hecht. Het zijn dan misschien geen landgenoten maar wel geloofsgenoten die jouw geloof, jouw god en jouw profeet op de meest gruwelijke en reputatie schadende manier representeren. Je kan eigenlijk wel zeggen dat mensen meer gemeen hebben met geloofsgenoten dan met landgenoten. Iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan wat je nu laat zien mag wel.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn nog minder een eenheid dan 'Nederlandsers dat zijn'. Je kapotschamen omdat er groepen binnen die 2 miljard mensen zijn die foute dingen doen, ja dan blijf je wel bezig. We hebben het over 2 miljard mensen. Dus nee, kapotschamen dat ga ik niet doen. Wat je wel kan doen is veroordelen en vechten tegen dat soort ranzige figuren in je groep. Maar dat is dan ook alles wat je kan doen.
Ik hoor dit liever een Ayatollah of een Erdogan zeggen. Dat lijkt me iets meer impact hebben.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat zojuist gedaan. Maar kennelijk vind je dat niet interessant.
Echt he, gezellig hoor. Wat een verschrikkelijk deprimerende kut tijd.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:01 schreef Momo het volgende:
Dat kunnen we er nog wel bij hebben...terrorisme dat weer oplaait..
Zeg doe eens even normaal. Zwijgende groepen moet je aanpakken. Maar hij spreekt toch zijn afkeuring uit. Meer kun je van een individu niet vragen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel in naam van dezelfde profeet waarvoor jij ook dagelijks op de knieën ligt. Ze verrechtvaardigen hun acties op geschriften waar jij ook zielsveel waarde aan hecht. Het zijn dan misschien geen landgenoten maar wel geloofsgenoten die jouw geloof, jouw god en jouw profeet op de meest gruwelijke en reputatie schadende manier representeren. Je kan eigenlijk wel zeggen dat mensen meer gemeen hebben met geloofsgenoten dan met landgenoten. Iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan wat je nu laat zien mag wel.
Dat dus. Maar dan weet je nog niet of ze het menen. Als ze hun rug omdraaien kan het weer heel anders zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoor dit liever een Ayatollah of een Erdogan zeggen. Dat lijkt me iets meer impact hebben.
Dat kan je niet eens doen, hoe wil je dat doen? Iemand die radicaal denkt is zo ver van de essentie verwijdert, waarom zou ik die persoon aanspreken?quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moslims zijn nog minder een eenheid dan 'Nederlandsers dat zijn'. Je kapotschamen omdat er groepen binnen die 2 miljard mensen zijn die foute dingen doen, ja dan blijf je wel bezig. We hebben het over 2 miljard mensen. Dus nee, kapotschamen dat ga ik niet doen. Wat je wel kan doen is veroordelen en vechten tegen dat soort ranzige figuren in je groep. Maar dat is dan ook alles wat je kan doen.
Staat nogal ver van mij af. Net als dat een gemiddelde Christen zich niet zo snel zal identificeren met een nutcase in Noorwegen of een Amerikaanse conservatieveling die abortusklinieken opblaast.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel in naam van dezelfde profeet waarvoor jij ook dagelijks op de knieën ligt. Het zijn dan misschien geen landgenoten maar wel geloofsgenoten die jouw geloof, jouw god en jouw profeet op de meest gruwelijke en reputatie schadende manier representeren. Je kan eigenlijk wel zeggen dat mensen meer gemeen hebben met geloofsgenoten dan met landgenoten. Iets meer verantwoordelijkheidsgevoel dan wat je nu laat zien mag wel.
Juist, "één van de miljarden" want er waren niet alleen al honderden Nederlandse moslims die enthousiast de halve wereld zijn over gereisd om zich bij het snuff-film kalifaat in Syrie en Irak te voegen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Dus nee, een verantwoordelijkheidsgevoel heb ik niet. Iets waarover ik macht heb, waar ik effect op heb - daarvoor zal ik zeker verantwoordelijkheid dragen. Echter ik kan niet voorkomen dat er rare gedachtekronkels bij één van de miljarden geloofsgenoten ontstaat. Dan geef je mij net iets teveel eer, zo goddelijk ben ik net niet.
Tja, de leiders van de meeste Europese landen weten dat, maar doen de verwarden niet onschadelijk maken. Het is zelfs zo dat men de weldenkende medemensen geen gelegenheid gunt om die vele verwarden te ontwijken.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen in de war zijn.
Voor WO1 bestonden grenzen bijna niet en was vrij reizen geen enkel probleem. Het is pas sinds een jaartje of 100, dat we grenzen in beton hebben gegoten.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 12:58 schreef Oostwoud het volgende:
Wat nou? De liberaal-democratische-financierskapitalistische wereldorde die sinds het einde van WOII aan de macht is in het westen vind open grenzen sinds haar aantreden wel een goed idee. Dit is het gevolg.
In ieder geval meer impact dan de gemiddelde moslim ja. Maar zelfs dan relatief beperkt, de gemiddelde Indonesier heeft niets met een Ayatollah of Erdogan bijv (om maar een land te noemen waar de meeste moslims ter wereld wonen). Maar ik begrijp wat je zegt hoor. Wat dat betreft zou een organisatie als de OIC het voortouw moeten nemen, maar omdat de interne religieuze verschillen zo groot zijn komt dat helaas niet van de grond.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik hoor dit liever een Ayatollah of een Erdogan zeggen. Dat lijkt me iets meer impact hebben.
Vertel me eens, hoe controversieel is de notie dat in de perfecte (islamitische) staatsvorm de handen van veroordeelde dieven geamputeerd moeten worden? Of dat veroordeelde homo's van het hoogste punt gegooid moeten worden? (En als ze dat onverhoopt overleven dat ze dan gestenigd moeten worden door het publiek..)quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:17 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nederlanders kunnen het niet eens eens worden over friet of patat, en dan kom jij dit claimen
Ja en dan? Als ik er ééntje van zou kennen had ik mijn best gedaan om 'm tegen te houden, maar goed. Sorry dat ik niet in die groepen zit.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Juist, "één van de miljarden" want er waren niet alleen al honderden Nederlandse moslims die enthousiast de halve wereld zijn over gereisd om zich bij het snuff-film kalifaat in Syrie en Irak te voegen.![]()
Ik ben geen soenniet, je moet het hen vragen. Dit is hoe zij het invullen.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 13:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vertel me eens, hoe controversieel is de notie dat in de perfecte (islamitische) staatsvorm de handen van veroordeelde dieven geamputeerd moeten worden? Of dat veroordeelde homo's van het hoogste punt gegooid moeten worden? (En als ze dat onverhoopt overleven dat ze dan gestenigd moeten worden door het publiek..)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |