abonnement Unibet Coolblue
pi_195913696
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
Resistance is futile.
pi_195913712
HEMA's nieuwe vegan haarproducten schijnen CG te zijn!
Resistance is futile.
pi_195913881
Dus deze, wat denken we hiervan?

https://www.hema.nl/mooi-(...)-300ml-11067107.html

Een volume & shine shampoo met grapefruit en kokosnoot olie voor een milde reiniging van je haar. De toegevoegde rijstproteïne geeft fijn en futloos haar zichtbaar meer volume en glans. Masseer de shampoo in op nat haar tot het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Gebruik voor een volledige verzorging van je haar na het wassen de volume & shine crèmespoeling gebruiken. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
ingredienten beauty: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Lauroyl/ Myristoyl Methyl Glucamide, Coco-Betaine, Glycerin, Lauryl Lactate, Sodium Chloride, Coco-Glucoside, Glycol Distearate, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrolyzed Rice Protein, Citrus Grandis Peel Oil, Cocos Nucifera Oil, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid
geparfurmeerd: ja
geschikt voor haartype: alle haartypen
houdbaarheid na opening: 12M

En deze:

https://www.hema.nl/mooi-(...)-300ml-11067104.html

Een repair & hydrate shampoo abrikozen- en arganolie voor een milde reiniging van je haar. Het voedt en hydrateert droog en beschadigd haar en helpt de conditie van je haar te verbeteren. De shampoo ook helpt haarbeschadiging te verminderen, geeft het haar glans en zorgt voor zichtbaar soepel haar. Masseer de shampoo in op nat haar tot het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Gebruik voor een volledige verzorging van je haar na het wassen de repair & hydrate crèmespoeling en/of haarmasker gebruiken. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
ingredienten beauty: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Betaine, Lauroyl/ Myristoyl Methyl Glucamide, Coco-Betaine, Sodium Chloride, Coco-Glucoside, Glycol Distearate, Glycerin, Parfum, Lauryl Lactate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Benzyl Salicylate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid
geparfurmeerd: ja
houdbaarheid na opening: 12M

https://www.hema.nl/mooi-(...)300-ml-11067100.html

Een shampoo met moringa en avocado olie voor een milde reiniging je haar. Speciaal ontwikkeld voor de dagelijkse verzorging van je haar. Hydrateert en verzorgt elk haartype en geeft het haar een natuurlijke glans. Masseer de shampoo in op nat haar totdat het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
geparfurmeerd: ja
geschikt voor haartype: alle haartypen
houdbaarheid na opening: 12M
artikel nummer: 11067100
Resistance is futile.
pi_195914027
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:57 schreef Seven. het volgende:
Dus deze, wat denken we hiervan?

https://www.hema.nl/mooi-(...)-300ml-11067107.html

Een volume & shine shampoo met grapefruit en kokosnoot olie voor een milde reiniging van je haar. De toegevoegde rijstproteïne geeft fijn en futloos haar zichtbaar meer volume en glans. Masseer de shampoo in op nat haar tot het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Gebruik voor een volledige verzorging van je haar na het wassen de volume & shine crèmespoeling gebruiken. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
ingredienten beauty: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Lauroyl/ Myristoyl Methyl Glucamide, Coco-Betaine, Glycerin, Lauryl Lactate, Sodium Chloride, Coco-Glucoside, Glycol Distearate, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrolyzed Rice Protein, Citrus Grandis Peel Oil, Cocos Nucifera Oil, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid
geparfurmeerd: ja
geschikt voor haartype: alle haartypen
houdbaarheid na opening: 12M

En deze:

https://www.hema.nl/mooi-(...)-300ml-11067104.html

Een repair & hydrate shampoo abrikozen- en arganolie voor een milde reiniging van je haar. Het voedt en hydrateert droog en beschadigd haar en helpt de conditie van je haar te verbeteren. De shampoo ook helpt haarbeschadiging te verminderen, geeft het haar glans en zorgt voor zichtbaar soepel haar. Masseer de shampoo in op nat haar tot het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Gebruik voor een volledige verzorging van je haar na het wassen de repair & hydrate crèmespoeling en/of haarmasker gebruiken. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
ingredienten beauty: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Betaine, Lauroyl/ Myristoyl Methyl Glucamide, Coco-Betaine, Sodium Chloride, Coco-Glucoside, Glycol Distearate, Glycerin, Parfum, Lauryl Lactate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Benzyl Salicylate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid
geparfurmeerd: ja
houdbaarheid na opening: 12M

https://www.hema.nl/mooi-(...)300-ml-11067100.html

Een shampoo met moringa en avocado olie voor een milde reiniging je haar. Speciaal ontwikkeld voor de dagelijkse verzorging van je haar. Hydrateert en verzorgt elk haartype en geeft het haar een natuurlijke glans. Masseer de shampoo in op nat haar totdat het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
geparfurmeerd: ja
geschikt voor haartype: alle haartypen
houdbaarheid na opening: 12M
artikel nummer: 11067100
Kost geen drol
pi_195914221
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 22:03 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Kost geen drol
Dat viel mij als gierige boerin als eerste op :P

Alleen die Laureth Sulfosuccinate zouden wel serieus uitdrogend kunnen werken, ik vermoed dat dit gewoon een sulfaat is? Ff curlsbot.com checken.
Resistance is futile.
pi_195914291
Allebei de ingrediëntenlijsten zijn CG approved volgens curlsbot.
Resistance is futile.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 00:19:53 #7
488458 mr.klojo
bananen zijn tof
pi_195916186
Volgens mij kun je net zo goed een pan rijst koken, kokosolie erdoorheen, lavendel en dan mixen :P helemaal vegan en goedkoop.

Wordt snel rot dus nog wat sodium ofzo erdoorheen?
pi_195918805
Het masker is ook CG approved:

https://www.hema.nl/mooi-(...)-150ml-11067106.html

Aqua, Cetearyl Alcohol, Betaine, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Glycerin, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Dicaprylyl Carbonate, Glyceryl Stearate, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Tocopherol, Glycine Soja Oil, Benzyl Salicylate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Triethyl Citrate, Caprylyl Glycol, Benzoic Acid, Lactic Acid

Hoe herken je proteïne ook alweer? :@
Resistance is futile.
pi_195918965
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:06 schreef Seven. het volgende:
Het masker is ook CG approved:

https://www.hema.nl/mooi-(...)-150ml-11067106.html

Aqua, Cetearyl Alcohol, Betaine, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Glycerin, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Dicaprylyl Carbonate, Glyceryl Stearate, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Tocopherol, Glycine Soja Oil, Benzyl Salicylate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Triethyl Citrate, Caprylyl Glycol, Benzoic Acid, Lactic Acid

Hoe herken je proteïne ook alweer? :@
Dat herken je nog aan bepaalde ingrediënten? Rijst, melk, soja, yoghurt etc?
pi_195920204
quote:
7s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 09:06 schreef Seven. het volgende:
Het masker is ook CG approved:

https://www.hema.nl/mooi-(...)-150ml-11067106.html

Aqua, Cetearyl Alcohol, Betaine, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Glycerin, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Dicaprylyl Carbonate, Glyceryl Stearate, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Tocopherol, Glycine Soja Oil, Benzyl Salicylate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Triethyl Citrate, Caprylyl Glycol, Benzoic Acid, Lactic Acid

Hoe herken je proteïne ook alweer? :@
Ik herken zo snel geen proteïne.

En ipv crulsbot gebruik ik liever www.isitcg.com, die geeft meer info over de ingrediënten. Ik heb bijvoorbeeld nu een shampoo die officieel niet CG is omdat er helemaal achteraan de ingrediëntenlijst een uitdrogende alcohol staat, lekker boeiend als het product verder goed bevalt.
pi_196035492
Ik post hier maar even, want heb geen zin om er een apart topic voor te maken en denk dat dit hier wel past.
Ik heb echt heel erg last van dunner wordend haar, ook veel haaruitval.
Denk dat het door stress komt, en hormonaal. Heb overigens (hoe charmant) ook het gevoel dat ik kaal aan het worden ben, op sommige plekken is mijn haar echt heel dun.

Ik irriteer me er steeds meer aan. Ik heb veel haar, maar het is wel dun (voor de context).
Ik wil echt graag dikker haar, maar denk dat bijv. hair vitamins slikken misschien onzin is, iemand die hier ervaring mee heeft overigens?
Verder was ik wel met een volumeshampoo (Guhl) maar dit werkt echt tijdelijk. In de middag is mijn haar alweer plat en futloos.
Vind het niet meer leuk :'( heeft iemand de gouden tip?
pi_196042949
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik post hier maar even, want heb geen zin om er een apart topic voor te maken en denk dat dit hier wel past.
Ik heb echt heel erg last van dunner wordend haar, ook veel haaruitval.
Denk dat het door stress komt, en hormonaal. Heb overigens (hoe charmant) ook het gevoel dat ik kaal aan het worden ben, op sommige plekken is mijn haar echt heel dun.

Ik irriteer me er steeds meer aan. Ik heb veel haar, maar het is wel dun (voor de context).
Ik wil echt graag dikker haar, maar denk dat bijv. hair vitamins slikken misschien onzin is, iemand die hier ervaring mee heeft overigens?
Verder was ik wel met een volumeshampoo (Guhl) maar dit werkt echt tijdelijk. In de middag is mijn haar alweer plat en futloos.
Vind het niet meer leuk :'( heeft iemand de gouden tip?
Ik denk dat je naar de basis moet gaan. Stress aanpakken voor zover dat mogelijk is.
pi_196043674
Heeft iemand ervaring met de curl girl lijn van Normal? Ik ben wel tevreden over de gel, de leave in conditioner ben ik nog niet over uit. Hoe is de conditioner en het masker?
Het is niet goedkoop (10,60 per verpakking) en geparfumeerd, verder zien de ingrediënten er goed uit.
pi_196047835
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 23:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik post hier maar even, want heb geen zin om er een apart topic voor te maken en denk dat dit hier wel past.
Ik heb echt heel erg last van dunner wordend haar, ook veel haaruitval.
Denk dat het door stress komt, en hormonaal. Heb overigens (hoe charmant) ook het gevoel dat ik kaal aan het worden ben, op sommige plekken is mijn haar echt heel dun.

Ik irriteer me er steeds meer aan. Ik heb veel haar, maar het is wel dun (voor de context).
Ik wil echt graag dikker haar, maar denk dat bijv. hair vitamins slikken misschien onzin is, iemand die hier ervaring mee heeft overigens?
Verder was ik wel met een volumeshampoo (Guhl) maar dit werkt echt tijdelijk. In de middag is mijn haar alweer plat en futloos.
Vind het niet meer leuk :'( heeft iemand de gouden tip?
Als je echt ineens meer haar verliest: contact opnemen met huisarts.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196048620
Bekijk Swisse Haar Huid Nagels Voedingssupplement - 60 tabletten op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Deze slikken is goedkoper dan sugar bear hair.
En werkt ook.
Mijn nagels groeien vooral als een malle.
pi_196060556
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Als je echt ineens meer haar verliest: contact opnemen met huisarts.
Ja ik zat laatst in de auto en ik ging met mijn hand door mijn haar en er kwam wel echt een kleine pluk mee (als in: meer dan een paar haartjes, maar geen volle pluk of zo). En met douchen heb ik dit ook altijd.

Ik zal wel even bellen deze week, maar ik denk eigenlijk dat het door hormonen en stress komt.
pi_196060580
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 07:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik denk dat je naar de basis moet gaan. Stress aanpakken voor zover dat mogelijk is.
True, true maar ik heb van mezelf altijd al wel fijn en dun haar gehad. Het is nu alleen wat erger geworden. Maar ik zou geen idee hebben hoe ik mijn haar kan verdikken of sterker laten worden.
pi_196061374
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:12 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Ja ik zat laatst in de auto en ik ging met mijn hand door mijn haar en er kwam wel echt een kleine pluk mee (als in: meer dan een paar haartjes, maar geen volle pluk of zo). En met douchen heb ik dit ook altijd.

Ik zal wel even bellen deze week, maar ik denk eigenlijk dat het door hormonen en stress komt.
Hoe is je menstruatie?
Heb je onzuiverheden?
Vette huid?
Haargroei?
pi_196061750
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 21:49 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hoe is je menstruatie?
Heb je onzuiverheden?
Vette huid?
Haargroei?
Menstruatie: net weer op gang gekomen na driekwart jaar prikpil (die niet goed bij me viel),
Onzuiverheden: ja, voornamelijk kin en slapen, maar niet extreem (over algemeen goede huid),
Vette huid: nee, alleen aan eind van de dag een beetje rondom neus
Haargroei: op de rest van lichaam nog wel normaal I guess? Alleen ook wat dunnere wenkbrauwen gekregen heb ik het idee
pi_196061755
Kapper zei ooit dat biergist helpt om je haar sterker en voller te maken. Nooit uitgeprobeerd though.
pi_196061934
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:07 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Menstruatie: net weer op gang gekomen na driekwart jaar prikpil (die niet goed bij me viel),
Onzuiverheden: ja, voornamelijk kin en slapen, maar niet extreem (over algemeen goede huid),
Vette huid: nee, alleen aan eind van de dag een beetje rondom neus
Haargroei: op de rest van lichaam nog wel normaal I guess? Alleen ook wat dunnere wenkbrauwen gekregen heb ik het idee
Oh.... Maar dit had ik ook na jarenlang pilgebruik. Je hormonen veranderen. Je moet het uitzitten ;(
pi_196061952
Puistjes op kin is hormonaal, wangen ook.
pi_196063539
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:07 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

Menstruatie: net weer op gang gekomen na driekwart jaar prikpil (die niet goed bij me viel),
Onzuiverheden: ja, voornamelijk kin en slapen, maar niet extreem (over algemeen goede huid),
Vette huid: nee, alleen aan eind van de dag een beetje rondom neus
Haargroei: op de rest van lichaam nog wel normaal I guess? Alleen ook wat dunnere wenkbrauwen gekregen heb ik het idee
Oh, die prikpil kan het inderdaad zijn. Hormonen, raar spul dat. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Tettenkoning donderdag 5 november 2020 @ 09:29:17 #24
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_196066999
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kapper zei ooit dat biergist helpt om je haar sterker en voller te maken. Nooit uitgeprobeerd though.
Met name Vitamine B8 (biotine) zorgt o.a. voor een mooie huid, nagels en gezond haar. Het gehele Vitamine B complex is soberso belangrijk voor een gezond gestel.

Biergist bevat vooral Vitamine B12 (cobalamine) dat een rol speelt bij de vorming van rode bloedcellen. Dit zorgt voor een goede werking van het zenuwstelsel en is tevens een essentiële factor voor de groei. Daarbij kan het helpen tegen eczeem, acné en andere huidziekten.

Een Vitamine B complex (of multi-vitamine complex, daarin zitten ook de belangrijkste mineralen, zoals magnesium, calcium, ijzer, en zink) supplement lijkt mij i.i.g. effectiever dan alleen biergist.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_196204491
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 21:57 schreef Seven. het volgende:
Dus deze, wat denken we hiervan?

https://www.hema.nl/mooi-(...)-300ml-11067107.html

Een volume & shine shampoo met grapefruit en kokosnoot olie voor een milde reiniging van je haar. De toegevoegde rijstproteïne geeft fijn en futloos haar zichtbaar meer volume en glans. Masseer de shampoo in op nat haar tot het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Gebruik voor een volledige verzorging van je haar na het wassen de volume & shine crèmespoeling gebruiken. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
ingredienten beauty: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Lauroyl/ Myristoyl Methyl Glucamide, Coco-Betaine, Glycerin, Lauryl Lactate, Sodium Chloride, Coco-Glucoside, Glycol Distearate, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrolyzed Rice Protein, Citrus Grandis Peel Oil, Cocos Nucifera Oil, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid
geparfurmeerd: ja
geschikt voor haartype: alle haartypen
houdbaarheid na opening: 12M

En deze:

https://www.hema.nl/mooi-(...)-300ml-11067104.html

Een repair & hydrate shampoo abrikozen- en arganolie voor een milde reiniging van je haar. Het voedt en hydrateert droog en beschadigd haar en helpt de conditie van je haar te verbeteren. De shampoo ook helpt haarbeschadiging te verminderen, geeft het haar glans en zorgt voor zichtbaar soepel haar. Masseer de shampoo in op nat haar tot het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Gebruik voor een volledige verzorging van je haar na het wassen de repair & hydrate crèmespoeling en/of haarmasker gebruiken. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
ingredienten beauty: Aqua, Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Betaine, Lauroyl/ Myristoyl Methyl Glucamide, Coco-Betaine, Sodium Chloride, Coco-Glucoside, Glycol Distearate, Glycerin, Parfum, Lauryl Lactate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Argania Spinosa Kernel Oil, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Benzyl Salicylate, Limonene, Hexyl Cinnamal, Alpha-Isomethyl Ionone, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Citric Acid
geparfurmeerd: ja
houdbaarheid na opening: 12M

https://www.hema.nl/mooi-(...)300-ml-11067100.html

Een shampoo met moringa en avocado olie voor een milde reiniging je haar. Speciaal ontwikkeld voor de dagelijkse verzorging van je haar. Hydrateert en verzorgt elk haartype en geeft het haar een natuurlijke glans. Masseer de shampoo in op nat haar totdat het schuimt. Spoel hierna goed uit. Bij oogcontact uitspoelen met water. Tenminste 88% van de ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong en de fles bestaat voor 100% uit gerecyclede materialen. Bevat geen SLS en sulfaat.

Dit artikel is vegan, er zijn geen grondstoffen van dierlijke oorsprong gebruikt.

inhoud ml: 300
*: veganistisch
geparfurmeerd: ja
geschikt voor haartype: alle haartypen
houdbaarheid na opening: 12M
artikel nummer: 11067100
Iemand deze al geprobeerd?

Ik vind het toch maar lastig. Ik heb echt geen zin in en tijd voor al te veel gedoe met mjin haar. En dat is toch wat ik vaak lees over de cg-methode.
Maar als ik eenmalig, zoals gisteren, mijn haren was met NatureBox olijf en in echt drijfnat haar een beetje Garnier milde haver conditioner doe en zo op laat drogen, heb ik al best slag/beginnende krul,

Het voelt ook meteen veel zachter en minder droog nu ik die conditioner er in heel nat haar heb in gedaan.

Is er één goede versteviger die past bij deze shampoo en conditioner?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196207992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 14:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Iemand deze al geprobeerd?

Ik vind het toch maar lastig. Ik heb echt geen zin in en tijd voor al te veel gedoe met mjin haar. En dat is toch wat ik vaak lees over de cg-methode.
Maar als ik eenmalig, zoals gisteren, mijn haren was met NatureBox olijf en in echt drijfnat haar een beetje Garnier milde haver conditioner doe en zo op laat drogen, heb ik al best slag/beginnende krul,

Het voelt ook meteen veel zachter en minder droog nu ik die conditioner er in heel nat haar heb in gedaan.

Is er één goede versteviger die past bij deze shampoo en conditioner?
Ja! Ik vind 'm prettig en ruikt lekker, maar misschien wat snel geconcludeerd na 1 keer wassen. Ik heb nog geen krullen geprobeerd, dus kom er binnenkort op terug.

Ik hou ook niet van gedoe, dus ik zorg gewoon dat ik geen siliconen en sulfaten gebruik in de producten die ik koop en zo nu en dan heb ik zin in gedoe en dan ga ik het stylen met ploppen, scrunchen, drogen en crunchen.
Resistance is futile.
pi_196208370
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja! Ik vind 'm prettig en ruikt lekker, maar misschien wat snel geconcludeerd na 1 keer wassen. Ik heb nog geen krullen geprobeerd, dus kom er binnenkort op terug.

Ik hou ook niet van gedoe, dus ik zorg gewoon dat ik geen siliconen en sulfaten gebruik in de producten die ik koop en zo nu en dan heb ik zin in gedoe en dan ga ik het stylen met ploppen, scrunchen, drogen en crunchen.
Zoals jij het doet, doe ik het ook. Fijn dat ik niet de enige ben :)
Ik heb net het haarmasker gekocht, want volgens mij kan mijn haar daar wel wat van gebruiken. En van l’Oreal een curly mousse die in de OP in de spoiler staat.

We gaan het zien, als ik weer zin heb om ermee bezig te zijn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196208423
Hier nog een die wel oplet in wat er in het haar gaat, maar moeite voor styling doe ik eigenlijk zelden. Mijn haar is wel flink gezonder (en dus meer krullen), dus dikke prima. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196209006
Ik zit te denken om naar eco CG te gaan, maar die prijzen van producten.... Voor een beetje routine ben je minimaal 60 euro aan producten kwijt en dan weet je niet eens zeker of het wel voor je haar werkt :o
pi_196219609
Waarom dure maskers? Een kleimasker met olie bijv is al fantastisch voor je haar.

Heb vorige week olaplex 0 gebruikt, mijn haar krult meer. Kan dat? 😶 Lijkt nu veel korter meteen.
pi_196219765
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:37 schreef Rupibma het volgende:
Waarom dure maskers? Een kleimasker met olie bijv is al fantastisch voor je haar.

Heb vorige week olaplex 0 gebruikt, mijn haar krult meer. Kan dat? 😶 Lijkt nu veel korter meteen.
Olaplex 0 is bedoeld als "bond builder", dus reparatie van de haar. Dus ja, het kan dat je haar nu meer krult, dan zullen de beschadigde stukken als het ware opgevuld zijn. :)

Overigens is het echt té persoonlijk om te zeggen wat voor iemand werkt, ik ben het met je eens dat duur niet altijd beter hoeft te zijn, maar soms is het dure masker gewoon wel precies wat het haar wil. En soms ook totaal niet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196219867
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Olaplex 0 is bedoeld als "bond builder", dus reparatie van de haar. Dus ja, het kan dat je haar nu meer krult, dan zullen de beschadigde stukken als het ware opgevuld zijn. :)

Overigens is het echt té persoonlijk om te zeggen wat voor iemand werkt, ik ben het met je eens dat duur niet altijd beter hoeft te zijn, maar soms is het dure masker gewoon wel precies wat het haar wil. En soms ook totaal niet. :+
Wat is duur eigenlijk? Heb een potje van 15 eur. Is dat duur?

Olaplex is wel echt duur, die nr 0 al helemaal. Maar t doet mijn haar goed. Vooral icm een kleimasker.
pi_196219871
Ik heb nu dat masker van Hema gekocht. Ik moet zeggen dat ik echt al in geen tien jaar een haarmasker heb gebruikt, dus geen idee wat het gaat doen. Met de prijzen van Hema zal ik me er geen bult aan vallen :D

Ik heb vanochtend in mijn droge haar (woensdagochtend gewassen en dus krullen door de conditioner) een bolletje Studioline Curl Power gekneed, en mijn haar krult weer zijn best. Ben benieuwd wat het doet als ik morgen wat meer doe.

Zo'n haarmasker: eerst je haar wassen, dan haarmasker als conditioner erin, dan uitspelen en dan in drijfnat haar de conditioner als leave-in erin doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196220010
Heeft iemand de dyson föhn? Heb een nieuwe nodig nadat mijn andere het na 20 jaar heeft begeven. Zoek krachtig, meerdere settings en kwaliteit. Andere tips zeker welkom!
Met een meidenkwartet
pi_196220025
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:08 schreef Cathmar het volgende:
Heeft iemand de dyson föhn? Heb een nieuwe nodig nadat mijn andere het na 20 jaar heeft begeven. Zoek krachtig, meerdere settings en kwaliteit. Andere tips zeker welkom!
Ik niet nee. Vind 400 euro een beetje overdreven. Maar hij schijnt wel super te zijn.
pi_196220127
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:57 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wat is duur eigenlijk? Heb een potje van 15 eur. Is dat duur?

Olaplex is wel echt duur, die nr 0 al helemaal. Maar t doet mijn haar goed. Vooral icm een kleimasker.
Duur is wat jij duur vindt natuurlijk. :P

Maar even kort door de bocht, duurdere producten (in ieder geval die ook kwalitatief goed aangeschreven staan, da's een kwestie van googlen) hebben vaak minder opvul-ingrediënten, dus je hebt in principe minder product per gebruik nodig. Gecombineerd met mooi resultaat voor minder moeite, kan dat zeker de kosten waard zijn. De kanttekening daarbij is wel dat je echt goed moet kijken naar je haar en wat het nodig heeft, ik kan een dikke leave in van ¤80 in m'n haar smeren, maar dan wordt het met mijn überfijne haar gegarandeerd een sliertbende, terwijl het voor iemand met kroeshaar briljant werkt. Andersom heb ik 'm ook wel gelezen, dames met dikke bossen krullen die door tig flessen leave in gaan omdat 'ie wel goed werkt, maar hun haar er gewoon veel van nodig heeft, waar ik vrij zuinig kan doen met exact hetzelfde product. Dan kan je je afvragen wat per maand goedkoper is. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196220174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb nu dat masker van Hema gekocht. Ik moet zeggen dat ik echt al in geen tien jaar een haarmasker heb gebruikt, dus geen idee wat het gaat doen. Met de prijzen van Hema zal ik me er geen bult aan vallen :D

Ik heb vanochtend in mijn droge haar (woensdagochtend gewassen en dus krullen door de conditioner) een bolletje Studioline Curl Power gekneed, en mijn haar krult weer zijn best. Ben benieuwd wat het doet als ik morgen wat meer doe.

Zo'n haarmasker: eerst je haar wassen, dan haarmasker als conditioner erin, dan uitspelen en dan in drijfnat haar de conditioner als leave-in erin doen?
Ik doe zelf meestal eerst m'n masker (soms was ik het vooraf, soms maak ik het alleen nat, soms smeer ik het in droog haar, net hoe m'n pet staat), daarna was ik het en daarna inderdaad in nat haar de leave in. Als ik het niet was na het masker, wordt het te zwaar voor m'n haar.

Zou gewoon wat uitproberen ook. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_196220231
Olaplex is super!

Olaplex 3 en 0 is het zelfde als 1 en 2 maar dan verdund. Zelfde ingrediënten.
Wat ook heel goed werkt en vergelijkbaar is met olaplex 1 en 2 is LisaPlex.
LisaPlex is een goed alternatief.
pi_196560450
Ik heb van de week proefjes binnengekregen met diverse eco haarspul. Gisteren haar gewassen met Marlie hydratant shampoo en daarna gewassen met een conditioner, TJK 4-1. Beetje uitgespoeld en de rest als leave-in gebruikt. Daarna wat Marlie gel erbij gescruncht en gediffused. I moet zeggen dat ik wel verschil merk hoor. Ik had sowieso moeite met verschillende cg styleproducten een cast te krijgen. Met Marlie gel kreeg ik een mega cast. Verder is het minder pluizig en de Krul zit er beter in.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 22:04:30 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197788589
Sinds december gebruik ik de shampoos van Hema. Zo voor dagelijks gebruik ben ik daar echt enorm tevreden over, kan niet anders zeggen _O_ . Zowel de shampoo als de conditioner bevallen me geweldig goed. Ik ga nu ook het masker en conditionerspray bestellen ^O^ .

Alleen Hema heeft de producten online lang niet altijd op voorraad. De CG krullenboost is niet op voorraad -O- .

Binnenkort maar eens krullen proberen en kijken of al dat CG spul met proteïne na een paar maanden nog verschil geeft in de krullen.
Resistance is futile.
pi_197795463
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
Sinds december gebruik ik de shampoos van Hema. Zo voor dagelijks gebruik ben ik daar echt enorm tevreden over, kan niet anders zeggen _O_ . Zowel de shampoo als de conditioner bevallen me geweldig goed. Ik ga nu ook het masker en conditionerspray bestellen ^O^ .

Alleen Hema heeft de producten online lang niet altijd op voorraad. De CG krullenboost is niet op voorraad -O- .

Binnenkort maar eens krullen proberen en kijken of al dat CG spul met proteïne na een paar maanden nog verschil geeft in de krullen.
Apart he, hoe dat soort merken soms ineens een zoveel prettiger product beschikbaar hebben dan hun veeeeeel duurdere broers en zussen. Met make up heb ik dat bij Essence, alleen die wisselen zo snel door hun producten heen, dat je zodra je echtecht fan bent weer op zoek kunt naar iets anders :( ik mis nog steeds 2 lijnen lippenbalsem :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_197795894
Na ruim een jaar CG en veel producten later ben ik overgestapt op eco cg. Rib uit mijn lijf, maar het werkt beter voor mijn haar dan gewone cg producten. Minder pluis, makkelijker te ontwarren, iets meer slag en krul. Bij mijn dochter gebruik ik het ook. Die heeft heel lastig haar wat ik echt smorgens en savonds moet kammen, anders is het achter op haar hoofd één vogelnest. Heel apart, de plukken aan de achterkant klitten heel makkelijk samen, terwijl het haar aan de zijkant dat totaal niet heeft. We gebruiken nu shampoo en conditioner van Mas Newen. Conditioner vind ik heel fijn, shampoo schuimt naar mijn gading niet genoeg. Ga daar een vervanger voor zoeken. Heb ook wat ecocg stylingproducten maar die gebruik ik nu vrij weinig. Iets met heel weinig tijd hebben :)
  zondag 18 april 2021 @ 16:56:31 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199057498
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Na ruim een jaar CG en veel producten later ben ik overgestapt op eco cg. Rib uit mijn lijf, maar het werkt beter voor mijn haar dan gewone cg producten. Minder pluis, makkelijker te ontwarren, iets meer slag en krul. Bij mijn dochter gebruik ik het ook. Die heeft heel lastig haar wat ik echt smorgens en savonds moet kammen, anders is het achter op haar hoofd één vogelnest. Heel apart, de plukken aan de achterkant klitten heel makkelijk samen, terwijl het haar aan de zijkant dat totaal niet heeft. We gebruiken nu shampoo en conditioner van Mas Newen. Conditioner vind ik heel fijn, shampoo schuimt naar mijn gading niet genoeg. Ga daar een vervanger voor zoeken. Heb ook wat ecocg stylingproducten maar die gebruik ik nu vrij weinig. Iets met heel weinig tijd hebben :)
Wat is eco CG? :@
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2021 @ 17:15:06 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199058001
Nog maar eens mijn CG journey :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat ik ooit echt krullen zal krijgen zonder mousse, gel en haarlak, maar het is wel superleuk om de ene met steil haar voor de dag te komen en de volgende dag met enorme slag. ^O^
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2021 @ 17:16:19 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199058034
Hoe is het hier met de krullies en non-krullies?
Resistance is futile.
pi_199058325
Tegenwoordig gebruik ik Shea moisture conditioner en Cantu stylingcreme. Haren wassen met shampoo hoeft eigenlijk maar eens in de 1-2 weken, m’n haar wordt echt niet vet.

Eco cg is denk ik diy, had laatst lijnzaadgel gemaakt, dat werkte best aardig, maar je moet t in de koelkast bewaren en dat vond ik toch wat teveel gedoe.
  zondag 18 april 2021 @ 17:32:24 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199058536
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tegenwoordig gebruik ik Shea moisture conditioner en Cantu stylingcreme. Haren wassen met shampoo hoeft eigenlijk maar eens in de 1-2 weken, m’n haar wordt echt niet vet.

Eco cg is denk ik diy, had laatst lijnzaadgel gemaakt, dat werkte best aardig, maar je moet t in de koelkast bewaren en dat vond ik toch wat teveel gedoe.
Ik was m'n haren meestal ook maar 1x per week maar dan föhn ik het steil. Want anders is het teveel gedoe :+ . Maar niet zo vaak wassen scheelt echt enorm, superpraktisch!
Resistance is futile.
pi_199058672
quote:
89s.gif Op zondag 18 april 2021 16:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is eco CG? :@
Haarproducten van natuurlijke oorsprong. Lijnzaadgel is ook ecocg ja.

Ik heb het een tijdje gebruikt, verschillende merken ook, uiteindelijk vind ik het toch te weinig doen voor mij prijstechnisch. Het is namelijk best duur. Ik denk dat als bouclème wat ik nu gebruik op is ik gewoon weer over ga naar normaal CG.
pi_199058736
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Haarproducten van natuurlijke oorsprong. Lijnzaadgel is ook ecocg ja.

Ik heb het een tijdje gebruikt, verschillende merken ook, uiteindelijk vind ik het toch te weinig doen voor mij prijstechnisch. Het is namelijk best duur. Ik denk dat ik gewoon weer overga naar normaal CG.
Ik doe wel m’n best om geen producten met microplastics te kopen. Dat is al lastig.
  zondag 18 april 2021 @ 18:27:22 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199059644
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik doe wel m’n best om geen producten met microplastics te kopen. Dat is al lastig.
Hema heeft een CG shampoo bar.
Resistance is futile.
  woensdag 21 april 2021 @ 22:52:46 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105173
Hema krullenbooster _O_ O+

Hier is geen föhn aan te pas gekomen. Zeiknat het ergste water eruit geknepen. Toen met handdoek verder droog geknepen. Nivea krullencreme gevolgd door Hema krullenbooster (niet veel van nodig trouwens). Laten drogen aan de lucht. Hier nog niet gecruncht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen eens proberen met ploppen ipv droogknijpen met handdoek, want net teveel pluis.
Resistance is futile.
  woensdag 21 april 2021 @ 23:00:03 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199105269
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 april 2021 @ 23:43:22 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199105696
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:00 schreef Molo het volgende:
Dit spul?
https://www.hema.nl/mooi-(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds

En ziet er goed uit! ^O^
Dat is 'm!
Resistance is futile.
pi_199107090
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Duur is wat jij duur vindt natuurlijk. :P

Maar even kort door de bocht, duurdere producten (in ieder geval die ook kwalitatief goed aangeschreven staan, da's een kwestie van googlen) hebben vaak minder opvul-ingrediënten, dus je hebt in principe minder product per gebruik nodig. Gecombineerd met mooi resultaat voor minder moeite, kan dat zeker de kosten waard zijn. De kanttekening daarbij is wel dat je echt goed moet kijken naar je haar en wat het nodig heeft, ik kan een dikke leave in van ¤80 in m'n haar smeren, maar dan wordt het met mijn überfijne haar gegarandeerd een sliertbende, terwijl het voor iemand met kroeshaar briljant werkt. Andersom heb ik 'm ook wel gelezen, dames met dikke bossen krullen die door tig flessen leave in gaan omdat 'ie wel goed werkt, maar hun haar er gewoon veel van nodig heeft, waar ik vrij zuinig kan doen met exact hetzelfde product. Dan kan je je afvragen wat per maand goedkoper is. :P
Ja hoi, ik lees überfijn haar en sliertbende. Wat gebruik jij nu? Spul wat ik nu heb is al vele malen beter dan wat ik had, maar op slierterigheid is er nog wel winst te behalen :+
pi_199170599
Slierten zijn vooral te voorkomen door de producten (ook gel) ik zeiknat haar aan te brengen en pas daarna het overtollige vocht eruit te knijpen met een zachte doek.
pi_199170653
Ik ben weer helemaal into de zelfgemaakte lijnzaadgel als styler. Het blijft toch mn favoriet.

pi_199170660
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:29 schreef -Spring het volgende:
Ik ben weer helemaal into de zelfgemaakte lijnzaadgel als styler. Het blijft toch mn favoriet.

[ afbeelding ]
O+
  maandag 26 april 2021 @ 21:39:51 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199170931
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is 'm!
Fijn spul! Maakt mijn fijne krulhaar stukje dikker/volumineuzer zonder pluizig of stug te worden. Chill!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 21:40:13 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199170942
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:29 schreef -Spring het volgende:
Ik ben weer helemaal into de zelfgemaakte lijnzaadgel als styler. Het blijft toch mn favoriet.

[ afbeelding ]
Hatsa _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199182342
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:27 schreef -Spring het volgende:
Slierten zijn vooral te voorkomen door de producten (ook gel) ik zeiknat haar aan te brengen en pas daarna het overtollige vocht eruit te knijpen met een zachte doek.
Je haar, wauw! O+

Mijn haar is erg fijn, krult zonder al teveel moeite, maar 't gros van de producten is te zwaar en dan heb ik dag erna megasliertjes. Vanochtend alles in zeiknat haar gedaan, maar zit wel minder nu dan normaal. Benieuwd wat het morgen doet. Ben nu een paar maanden weer bezig, gebruik Aunt Jackie's Quench en Frizz Patrol, verder niks. Iemand nog andere tips? Kinky Curly producten doen het tot dusver minder, en heb hier een winkel met allesssss in de buurt :P Al zal een goede knipbeurt ook wel helpen, gok ik. Moet nog op zoek naar een krullenkapper.
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:50:23 #61
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199182399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:41 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja hoi, ik lees überfijn haar en sliertbende. Wat gebruik jij nu? Spul wat ik nu heb is al vele malen beter dan wat ik had, maar op slierterigheid is er nog wel winst te behalen :+
Op het moment heb ik weinig zin in mijn haar, dus ik ben mijn petal fresh en nature box avocado leave in aan het opmaken en verder heb ik het vooral ingevlochten. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199182711
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:50 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Op het moment heb ik weinig zin in mijn haar, dus ik ben mijn petal fresh en nature box avocado leave in aan het opmaken en verder heb ik het vooral ingevlochten. :+
Ik kan mijn haar niet zelf vlechten ;( Maar er zit hier in de buurt een CG kapper, zo blijkt. Daar eena langs :7
pi_199182908
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:45 schreef Holyme het volgende:

[..]

Je haar, wauw! O+

Mijn haar is erg fijn, krult zonder al teveel moeite, maar 't gros van de producten is te zwaar en dan heb ik dag erna megasliertjes. Vanochtend alles in zeiknat haar gedaan, maar zit wel minder nu dan normaal. Benieuwd wat het morgen doet. Ben nu een paar maanden weer bezig, gebruik Aunt Jackie's Quench en Frizz Patrol, verder niks. Iemand nog andere tips? Kinky Curly producten doen het tot dusver minder, en heb hier een winkel met allesssss in de buurt :P Al zal een goede knipbeurt ook wel helpen, gok ik. Moet nog op zoek naar een krullenkapper.
Doe je squish to condishen? En gebruik je een gel?
pi_199182948
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:32 schreef -Spring het volgende:

[..]

Doe je squish to condishen? En gebruik je een gel?
Ja, s2c, nee geen gel. Alle gels tot dusver zijn te zwaar, als in, dan worden het dunne krullies en vettig. Misschien ook daar nog maar eens naar kijken..
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:48:37 #65
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199183131
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:16 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik kan mijn haar niet zelf vlechten ;( Maar er zit hier in de buurt een CG kapper, zo blijkt. Daar eena langs :7
Oefening baarde hier kunst gelukkig. :D Wel nog steeds lamme armpjes daarna. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199183276
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:36 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik vind gel wel onmisbaar. Wel eens zelf lijnzaadgel gemaakt?

Ja, s2c, nee geen gel. Alle gels tot dusver zijn te zwaar, als in, dan worden het dunne krullies en vettig. Misschien ook daar nog maar eens naar kijken..
pi_199184910
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:58 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nee, maar dat zal ik eens proberen, thanks! Ik zal ff kijken of t ook werkt met gebroken lijnzaad, dat heb ik al in huis, anders even de hele variant halen.
pi_199185041
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:32 schreef Holyme het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite, dat lukt niet. Krijg je allemaal stukjes in je gel. Been there. :D

Nee, maar dat zal ik eens proberen, thanks! Ik zal ff kijken of t ook werkt met gebroken lijnzaad, dat heb ik al in huis, anders even de hele variant halen.
pi_199185096
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:38 schreef -Spring het volgende:

[..]

Aha, ok dankje :D Ik had hoop dat het met een pantyfilter zou lukken, maar ik zal mezelf dat experiment en de bijbehorende zooi besparen dan :+
pi_199185150
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:40 schreef Holyme het volgende:

[..]


Aha, ok dankje :D Ik had hoop dat het met een pantyfilter zou lukken, maar ik zal mezelf dat experiment en de bijbehorende zooi besparen dan :+
God ja. Sowieso is dat hele geklieder met een panty niet nodig. Gewoon direct uit de pan door een zeef gieten; dan is het nog vloeibaar. Het dikt in tijdens het afkoelen.
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 22:33:02 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_199186174
Je yari green producten schijnen ook erg fijn te zijn. Die wil ik ook nog graag proberen. De kinky curly producten werken echt fantastisch bij mij maar vind ze zo duur ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 28 april 2021 @ 11:49:49 #72
403520 Sway-
La vie est belle
pi_199190968
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:29 schreef -Spring het volgende:
Ik ben weer helemaal into de zelfgemaakte lijnzaadgel als styler. Het blijft toch mn favoriet.

[ afbeelding ]
Jézus wat ben ik jaloers >:)
pi_199190982
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:33 schreef senesta het volgende:
Je yari green producten schijnen ook erg fijn te zijn. Die wil ik ook nog graag proberen. De kinky curly producten werken echt fantastisch bij mij maar vind ze zo duur ;(
Ik ben er ook wel benieuwd naar :Y
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 09:51:25 #74
5428 crew  miss_sly
pi_199258175
Ik doe ook een beetje halfslachtig cg :D
Ik doe het niet strikt genoeg om echt standaard krullen te hebben. Het wordt toch vaak meer slag, maar dat vind ik op zich ook prima. Ik was het in ieder geval zeker niet meer iedere dag maar 1 a 2 keer per week. Gezonder is het ook zeker wel, heb ik het idee.

Ik heb al heel lang mijn haar niet meer gekleurd. Ik vond het niet erg dat er grijs doorheen kwam en op zich vind ik dat nog steeds niet, maar ik zou best weer eens wat kleur willen. En gezond haar houden, uiteraard :P

Ik ben naar twee opties aan het kijken: een natuurkapper die met natuurlijke produkten kleurt, en een olaplex behandeling samen met een kleurbehandeling bij de kapper waar ik altijd al ga.

Wat zijn jullie ervaringen? Op zich spreekt het natuurlijke me wel aan, maar de wonderen die kennelijk verricht worden met olaplex staan me ook wel aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199258784
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik doe ook een beetje halfslachtig cg :D
Ik doe het niet strikt genoeg om echt standaard krullen te hebben. Het wordt toch vaak meer slag, maar dat vind ik op zich ook prima. Ik was het in ieder geval zeker niet meer iedere dag maar 1 a 2 keer per week. Gezonder is het ook zeker wel, heb ik het idee.

Ik heb al heel lang mijn haar niet meer gekleurd. Ik vond het niet erg dat er grijs doorheen kwam en op zich vind ik dat nog steeds niet, maar ik zou best weer eens wat kleur willen. En gezond haar houden, uiteraard :P

Ik ben naar twee opties aan het kijken: een natuurkapper die met natuurlijke produkten kleurt, en een olaplex behandeling samen met een kleurbehandeling bij de kapper waar ik altijd al ga.

Wat zijn jullie ervaringen? Op zich spreekt het natuurlijke me wel aan, maar de wonderen die kennelijk verricht worden met olaplex staan me ook wel aan.
Ik kleur mijn haar ook vaak in het voorjaar omdat het dan zo donker en somber is geworden in de winter, om er dan in het najaar achter te komen dat ik beter gewoon het zonnetje haar werk had kunnen laten doen. :D

Wat betreft kleuren: wil je het lichter? Want als dat zo is, zal er sowieso waterstofperoxide aan te pas moeten komen, ongeacht of het verder natuurlijk gekleurd wordt, en waterstofperoxide blíjft slecht voor je haar. Hou er hiernaast rekening mee dat als er Henna oid gebruikt wordt, het bijna onmogelijk is om daarna ooit een 'gewone' verf te gebruiken. De Henna moet er dan eerst volledig uitgegroeid zijn.

Ik zou zelf kiezen voor een salon die écht gespecialiseerd is in kleuren en (dus) Olaplex gebruikt. Persoonlijk ben ik fan van de resultaten van de salon van Leonie Rietdijk. Check haar Instagram maar eens. Ze zit in Vlaardingen, ik weet niet of je dat te ver vindt.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 11:02:08 #76
5428 crew  miss_sly
pi_199258883
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:52 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik kleur mijn haar ook vaak in het voorjaar omdat het dan zo donker en somber is geworden in de winter, om er dan in het najaar achter te komen dat ik beter gewoon het zonnetje haar werk had kunnen laten doen. :D

Wat betreft kleuren: wil je het lichter? Want als dat zo is, zal er sowieso waterstofperoxide aan te pas moeten komen, ongeacht of het verder natuurlijk gekleurd wordt, en waterstofperoxide blíjft slecht voor je haar. Hou er hiernaast rekening mee dat als er Henna oid gebruikt wordt, het bijna onmogelijk is om daarna ooit een 'gewone' verf te gebruiken. De Henna moet er dan eerst volledig uitgegroeid zijn.

Ik zou zelf kiezen voor een salon die écht gespecialiseerd is in kleuren en (dus) Olaplex gebruikt. Persoonlijk ben ik fan van de resultaten van de salon van Leonie Rietdijk. Check haar Instagram maar eens. Ze zit in Vlaardingen, ik weet niet of je dat te ver vindt.
Het gaat mij niet zozeer om lichter. Ik weet intussen best dat het met de zomer en de zon lichter wordt. Het grijs dat erin zit, is niet allemaal even mooi; als in mooi, glanzend grijs, maar een beetje doffe strengetjes zitten ertussen. En dat zou ik graag wat op laten leven.

Prachtige resultaten inderdaad bij Leonie Rietdijk! Ik vind Vlaardingen inderdaad wel een beetje ver weg :D Ik wil wel graag mooi(er) haar, maar ik ben ook lui :P Dus iets meer in de buurt lijkt me wel fijn. Ik zal eens kijken wat we hier in de omgeving hebben. En iets verder weg, Amsterdam, zou toch ook wel een en ander moeten hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199261250
Grappig dat dit topic onderhand beter het mooie krullen topic kan heten als je, zoals ik, emmers met geld uitgeeft aan temmende behandelingen :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 18:19:58 #78
5428 crew  miss_sly
pi_199264430
quote:
1s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:52 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik zou zelf kiezen voor een salon die écht gespecialiseerd is in kleuren en (dus) Olaplex gebruikt. Persoonlijk ben ik fan van de resultaten van de salon van Leonie Rietdijk. Check haar Instagram maar eens. Ze zit in Vlaardingen, ik weet niet of je dat te ver vindt.
Ik vind het echt ontzettend mooi wat op haar insta te zien is O+
Maar dat is meteen na de behandeling nog in de salon. Hoe lang en gemakkelijk blijft dat zo mooi? Moet je er heel veel voor doen om het weer zo mooi glanzend en goed vallend te krijgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199265138
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het echt ontzettend mooi wat op haar insta te zien is O+
Maar dat is meteen na de behandeling nog in de salon. Hoe lang en gemakkelijk blijft dat zo mooi? Moet je er heel veel voor doen om het weer zo mooi glanzend en goed vallend te krijgen?
Dat weet ik helaas ook niet.
pi_199265294
Wow spring! Wat een gelijkmatige krullen! Ik krijg altijd een variatie van recht, pijpekrul en hoeken _O-
pi_199265761
Jullie kunnen mij vast wel helpen :P

Ik ben een man en heb een beetje halflang donkerblond haar en zat er over na te denken om een middel/klein stuk haar blond te verven. Ik dacht dat is wel cool, en waarom ook niet? Zie bijvoorbeeld hier: https://i.pinimg.com/736x(...)fe3356a473ab7e28.jpg , maar dan doe ik dus niet zo veel overal, maar laten we zeggen een pluk haar voor.

Wat kost zoiets gemiddeld bij de kapper? En kan het ook zelf, wat heb ik allemaal nodig? Ik heb echt geen idee namelijk als man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 3 mei 2021 @ 22:25:01 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199268261
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Jullie kunnen mij vast wel helpen :P

Ik ben een man en heb een beetje halflang donkerblond haar en zat er over na te denken om een middel/klein stuk haar blond te verven. Ik dacht dat is wel cool, en waarom ook niet? Zie bijvoorbeeld hier: https://i.pinimg.com/736x(...)fe3356a473ab7e28.jpg , maar dan doe ik dus niet zo veel overal, maar laten we zeggen een pluk haar voor.

Wat kost zoiets gemiddeld bij de kapper? En kan het ook zelf, wat heb ik allemaal nodig? Ik heb echt geen idee namelijk als man.
Ik zou het absoluut niet zelf doen. Ikzelf betaal voor wassen/knippen/kleuren/stylen 125 euro.

Loop eens bij Kinki kapper binnen, die specialiseren zich in verven. En volgens mij staan hun tarieven ook wel online.
Resistance is futile.
  maandag 3 mei 2021 @ 22:35:22 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199268405
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 18:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het echt ontzettend mooi wat op haar insta te zien is O+
Maar dat is meteen na de behandeling nog in de salon. Hoe lang en gemakkelijk blijft dat zo mooi? Moet je er heel veel voor doen om het weer zo mooi glanzend en goed vallend te krijgen?
Ik laat het altijd door Kinki kapper kleuren, zij doen ook Olaplex. Mijn laatste balayage is meer dan een jaar mooi gebleven. De coupe zelf heb ik tussendoor door een andere kapper laten doen. Never again :') .
Resistance is futile.
pi_199269947
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
Jullie kunnen mij vast wel helpen :P

Ik ben een man en heb een beetje halflang donkerblond haar en zat er over na te denken om een middel/klein stuk haar blond te verven. Ik dacht dat is wel cool, en waarom ook niet? Zie bijvoorbeeld hier: https://i.pinimg.com/736x(...)fe3356a473ab7e28.jpg , maar dan doe ik dus niet zo veel overal, maar laten we zeggen een pluk haar voor.

Wat kost zoiets gemiddeld bij de kapper? En kan het ook zelf, wat heb ik allemaal nodig? Ik heb echt geen idee namelijk als man.
Dat wil je niet zelf doen. Verven doe ik zelf, blonderen absoluut niet. Been there, done that. Gelukkig was ik toen nogal punky en boeide het weinig dat het er niet uitzag :P Geen idee qua kosten, als het enkel een pluk is hoeven ze niet veel mengsel te maken.
pi_199270024
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat mij niet zozeer om lichter. Ik weet intussen best dat het met de zomer en de zon lichter wordt. Het grijs dat erin zit, is niet allemaal even mooi; als in mooi, glanzend grijs, maar een beetje doffe strengetjes zitten ertussen. En dat zou ik graag wat op laten leven.

Prachtige resultaten inderdaad bij Leonie Rietdijk! Ik vind Vlaardingen inderdaad wel een beetje ver weg :D Ik wil wel graag mooi(er) haar, maar ik ben ook lui :P Dus iets meer in de buurt lijkt me wel fijn. Ik zal eens kijken wat we hier in de omgeving hebben. En iets verder weg, Amsterdam, zou toch ook wel een en ander moeten hebben.
De krullenkapper, ze zit vaak vol, maar elke dag openen er nieuwe slots.
pi_199270930
Ik zat te denken om een stukje te rijden en naar PureLou te gaan om te laten knippen, maar Leonie is bekant om de hoek :D

Ooit eens naar een krullenkapper geweest die hier nog dichterbij zit, die knipte met de devacut techniek. Was er niet kapot van. Eigenlijk van de hele kapsalon niet. Was een beetje ons kent ons en allemaal luidruchtige types... Nope, not again.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:55:56 #87
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199270990
Ergens lijkt een krullenkapper me wel een geinig, maar m'n vaste kapper knipt me prima en ik ben toch max een 2C qua slag. :+

Qua haarkleuring raad ik een kapper aan die goed is met kleuren, een kapper met alleen/vooral natuurlijke producten is leuk, maar helemaal met grijs haar kan het nog wel eens anders uitpakken en het speelt niet leuk samen met "normale" verf (niet dat het perse afbreekt of knalgroen wordt, maar het resultaat wordt wel lastiger te voorspellen. Zelfde met verf bij de drogist vandaan). Beter één keer je haar extra belasten dan tig keer. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 10:49:00 #88
5428 crew  miss_sly
pi_199271670
Zo denk ik ook over een krullenkapper :D Ik heb ook maar een 2a/b/c (ik vind het lastig te bepalen) type, dus ik vraag me af of ze dan op me zitten te wachten. Het lijkt me wel eens leuk, en ook handig omdat ze misschien beter kunnen zien wat ik nou precies voor haartype heb en hoe ik er het beste mee om kan gaan. Overigens zag ik op deze site dat cg niet puur om krullen draait, maar om gezond haar. En daar kan ik me dan wel weer heel erg in vinden. Het nadeel van veel gewone kappers is dat ze toch allerlei producten gebruiken die ik zelf liever niet gebruik.

Ik ben zelf één keer gekleurd door Kinki, heel lang geleden. Het was een prachtige aubergine-kleur, die er met een dag of drie vrijwel uit was. Dat vond ik zo'n deceptie, dat ik nooit meer naar Kinki geweest ben.

Wel een belangrijk punt wat je aandraagt, @IJsdraakje, over die grijze haren. Dat maakt kleuren wel wat lastiger en dus belangrijk om het goed te laten doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199276562
Net terug van CG krullenkapper, ook met een haarsoort ergens in de 2. Blij mee O+ Wat een verschil met gewone kappers! Ook veel tips gekregen, o.a... lijnzaadgel :D
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 17:28:00 #90
5428 crew  miss_sly
pi_199276935
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 16:59 schreef Holyme het volgende:
Net terug van CG krullenkapper, ook met een haarsoort ergens in de 2. Blij mee O+ Wat een verschil met gewone kappers! Ook veel tips gekregen, o.a... lijnzaadgel :D
Wat leuk! Hoe had je de kapper uitgezocht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199277166
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat leuk! Hoe had je de kapper uitgezocht?
Google op locatie + krullenkapper :P op haar FB zagen de resultaten er goed uit, en dus erop gegokt. Moest hier nog een kapper zoeken, dat is dus bij deze gelukt. Die bekeek deels zelfs per plukje wat ze ermee ging doen :D
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 19:16:09 #92
5428 crew  miss_sly
pi_199278218
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 17:44 schreef Holyme het volgende:

[..]

Google op locatie + krullenkapper :P op haar FB zagen de resultaten er goed uit, en dus erop gegokt. Moest hier nog een kapper zoeken, dat is dus bij deze gelukt. Die bekeek deels zelfs per plukje wat ze ermee ging doen :D
Klinkt goed!
Had je gezocht op CG-kapper of krullenkapper?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199279203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 19:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klinkt goed!
Had je gezocht op CG-kapper of krullenkapper?
Krullenkapper. En toen zag ik op de site dat ze ook goed bekend zijn met CG :)
pi_199279602
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:42 schreef Holyme het volgende:
Dat wil je niet zelf doen. Verven doe ik zelf, blonderen absoluut niet. Been there, done that. Gelukkig was ik toen nogal punky en boeide het weinig dat het er niet uitzag Geen idee qua kosten, als het enkel een pluk is hoeven ze niet veel mengsel te maken.
Ah, oké. Nou als het niet al te duur wordt ga ik het sowieso doen, maar hoe lang blijft zoiets zitten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 21:38:02 #95
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199280925
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ah, oké. Nou als het niet al te duur wordt ga ik het sowieso doen, maar hoe lang blijft zoiets zitten?
Blonder verven gaat sowieso niet echt, dat moet geblondeerd en da's een kwestie van uitgroeien. :P

Speelt wel mee dat er nog wel iets van verf/toner over het gebleekte gaat wat wel vervaagt, maar hoe snel hangt af van hoe je het verzorgt ook. Lastig te zeggen dus.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_199281100
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Blonder verven gaat sowieso niet echt, dat moet geblondeerd en da's een kwestie van uitgroeien. :P

Speelt wel mee dat er nog wel iets van verf/toner over het gebleekte gaat wat wel vervaagt, maar hoe snel hangt af van hoe je het verzorgt ook. Lastig te zeggen dus.
Oja, is ook zo natuurlijk met blonderen. Nou des te beter, heb ik er langer plezier van. Denk dat blonderen voor mij dan het beste is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 5 mei 2021 @ 12:31:54 #97
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_199287501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 21:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Oja, is ook zo natuurlijk met blonderen. Nou des te beter, heb ik er langer plezier van. Denk dat blonderen voor mij dan het beste is.
Dan is het hoogstens wat bijhouden met een toner, dat kan je (met goed spul, kan je ook wel via de kapper kopen meteen) makkelijk zelf. :Y

Want geblondeerd haar heeft eigenlijk altijd wel een gelige tint (of krijgt het later wel, yay luchtvervuiling en andere dingen die toch altijd wel wat in het haar achterblijven), dat wil je neutraliseren met een paarse tint. Daarom zijn shampoos enzo speciaal voor blond haar altijd knalpaars. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:55:46 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199426218
Iemand al cocunat producten geprobeerd?

https://cocunat.com/en-nl(...)-in-just-three-steps

Wel prijzig, maar CG proof!
Resistance is futile.
pi_199643764
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:55 schreef Seven. het volgende:
Iemand al cocunat producten geprobeerd?

https://cocunat.com/en-nl(...)-in-just-three-steps

Wel prijzig, maar CG proof!
Nope, ik hoor er niet zulke heel goede verhalen over. Jij wel inmiddels?

Ik heb vandaag de shampoo en de conditioner van de nieuwe Andrelon Special Krul Care geprobeerd, ook cg. De conditioner voelde zo goed dat ik m alleen bij mn wortels wat heb uitgespoeld en verder als leave in heb laten zitten. Daarna een krulcreme van Treluxe erin gedaan , zelfgemaakte lijnzaadgel en gediffused:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 27 mei 2021 @ 16:36:40 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199643825
Jouw haar zit zo ziek goed dat het nep lijkt jonguh :D :D :D
Mooi!

Hoe maakte je eigenlijk lijnzaadgel? En hoe pas je dat toe en hoeveel?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199643884
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:36 schreef Molo het volgende:
Jouw haar zit zo ziek goed dat het nep lijkt jonguh :D :D :D
Mooi!

Hoe maakte je eigenlijk lijnzaadgel? En hoe pas je dat toe en hoeveel?
Ja dit. Hoe? Wat?
pi_199643954
quote:
10s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:36 schreef Molo het volgende:
Jouw haar zit zo ziek goed dat het nep lijkt jonguh :D :D :D
Mooi!

Hoe maakte je eigenlijk lijnzaadgel? En hoe pas je dat toe en hoeveel?
Haha, dank je! Als je ff googlet op 'flaxseed gel recipe", vind je er een hoop. Ik giet het direct uit de pan door zeef, dan hoef je niet te klooien met een pantykousje.

Ik doe het nog onder de douche in mn haar, na de curl cream. Ik scrunch het erin zonder mn clumps uit elkaar te halen. Dan knijp in mn haar voorzichtig droog met een hydrofiel en voor het diffusen doe ik voorzichtig nog wat bij. Dan dus diffusen tot droog en de harde cast eruit knijpen.
  donderdag 27 mei 2021 @ 16:52:04 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199644040
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:46 schreef -Spring het volgende:

[..]

Haha, dank je! Als je ff googlet op 'flaxseed gel recipe", vind je er een hoop. Ik giet het direct uit de pan door zeef, dan hoef je niet te klooien met een pantykousje.

Ik doe het nog onder de douche in mn haar, na de curl cream. Ik scrunch het erin zonder mn clumps uit elkaar te halen. Dan knijp in mn haar voorzichtig droog met een hydrofiel en voor het diffusen doe ik voorzichtig nog wat bij. Dan dus diffusen tot droog en de harde cast eruit knijpen.
Dank, ik ga dit dit weekend eens proberen

Dramatische en langdurige haaruitval gehad hier maar ik heb inmiddels weer ietsjes van haar en krullen dus is weer wat mee aan te vangen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 27 mei 2021 @ 19:28:29 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199646046
quote:
1s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:32 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nope, ik hoor er niet zulke heel goede verhalen over. Jij wel inmiddels?

Ik heb vandaag de shampoo en de conditioner van de nieuwe Andrelon Special Krul Care geprobeerd, ook cg. De conditioner voelde zo goed dat ik m alleen bij mn wortels wat heb uitgespoeld en verder als leave in heb laten zitten. Daarna een krulcreme van Treluxe erin gedaan , zelfgemaakte lijnzaadgel en gediffused:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, ik wacht nog even de reviews af.

Je haren O+
Resistance is futile.
  donderdag 27 mei 2021 @ 19:36:04 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199646179
Ik ga ook eens proberen te drogen met een hydrofiel. Ik gebruik nog steeds naar tevredenheid de Hema shampoo en conditioner. Vervolgens scrunch ik het onder de douche (als ik met zeiknat haar headbang, dan heb ik kleinere strengetjes). Daarna in een handdoek wikkelen en gewoon laten drogen. Resultaat is een hele mooie slag maar het oogt dan vaak wel heel droog, en meer pluis dan me lief is. Dus als het zo goed als droog is, dan doe ik er nog wat Hema haarolie in.
Resistance is futile.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 mei 2021 @ 19:39:44 #106
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199646248
Jahoi, user met steil haar komt even tussendoor, :+.

Momenteel gebruik ik volumeshampoo en -conditioner van [Sans]Ceuticals en op zich is het heerlijk lichtgewicht en geeft het mijn haar iets meer bounce. Maarrr omdat het zo natuurlijk is en weinig schuimt vind ik het soms zo lastig om mee om te gaan, :@. Regelmatig wrijf ik er daardoor per ongeluk klitten in, :').

Ik zag laatst een Insta van zo’n meisje met heel erg glanzend en gezond haar maar als ik kijk naar de ingrediënten van de producten die zij gebruikt, zitten daar gewoon alcohol en sulfaten in (bijv. Kerastase). Snap er niks van :+.

Iemand nog tips qua shampoos (zonder alcohol, parfum en SFS etc.)? Ik zoek lichtgewicht en volume, met name. Zaken zoals Naturebox heb ik geprobeerd maar doet niet echt iets voor m’n haar.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 13:22:50 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199668570
Jezus, ik wist wel dat mijn haar richting mijn nek krult.. dit is voorover hangend, alleen gescruncht en half uurtje laten drogen in een handdoek, geen producten aan te pas gekomen!

Resistance is futile.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 13:25:43 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199668591
quote:
17s.gif Op donderdag 27 mei 2021 19:39 schreef ChipsZak. het volgende:
Jahoi, user met steil haar komt even tussendoor, :+.

Momenteel gebruik ik volumeshampoo en -conditioner van [Sans]Ceuticals en op zich is het heerlijk lichtgewicht en geeft het mijn haar iets meer bounce. Maarrr omdat het zo natuurlijk is en weinig schuimt vind ik het soms zo lastig om mee om te gaan, :@. Regelmatig wrijf ik er daardoor per ongeluk klitten in, :').

Ik zag laatst een Insta van zo’n meisje met heel erg glanzend en gezond haar maar als ik kijk naar de ingrediënten van de producten die zij gebruikt, zitten daar gewoon alcohol en sulfaten in (bijv. Kerastase). Snap er niks van :+.

Iemand nog tips qua shampoos (zonder alcohol, parfum en SFS etc.)? Ik zoek lichtgewicht en volume, met name. Zaken zoals Naturebox heb ik geprobeerd maar doet niet echt iets voor m’n haar.
Je zou de hema producten kunnen proberen, die bevallen mij in ieder geval supergoed. De volume en shine doet het prima! Ik heb nu de everyday variant, krijg ik ook hele lichte haren van. Ik gebruik ook de bijbehorende conditioner.
Resistance is futile.
pi_199668693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:31 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dan is het hoogstens wat bijhouden met een toner, dat kan je (met goed spul, kan je ook wel via de kapper kopen meteen) makkelijk zelf. :Y

Want geblondeerd haar heeft eigenlijk altijd wel een gelige tint (of krijgt het later wel, yay luchtvervuiling en andere dingen die toch altijd wel wat in het haar achterblijven), dat wil je neutraliseren met een paarse tint. Daarom zijn shampoos enzo speciaal voor blond haar altijd knalpaars. :P
#teamblauwevingertoppen
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 29 mei 2021 @ 18:31:57 #110
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_199671070
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 13:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je zou de hema producten kunnen proberen, die bevallen mij in ieder geval supergoed. De volume en shine doet het prima! Ik heb nu de everyday variant, krijg ik ook hele lichte haren van. Ik gebruik ook de bijbehorende conditioner.
Thanks voor de tip. Zal er eens naar kijken, Hema zit hier toch dichtbij!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_199864276
Oké, sinds 2 weken bezig met CG methode, en heel erg zoekende nog naar producten en tips. Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld op werkdagen, met nat haar vol met producten, je moet je aankleden zonder vlekken ed maar ook de eerste uren op het werk, dan ziet het er niet uit (vind ik). Ik heb dun haar en bovenop zit duidelijk minder haar, droog lijkt het gelukkig nog wat, nat dus niet zo.

Ik heb helaas geen voor-foto, zo ziet het er nu uit.
- Vegan shampoo
- Conditioner
- Leave-in
- Krullencreme
- Gel op basis van lijnzaad

pi_199864401
Ik was mijn haar 1 a 2 x per week en doe daarna (afhankelijk hoeveel tijd en zin ik heb) leave in en stylingproducten in mij haar.De rest van de dagen doe ik een douchemuts op mijn haar in de douche.

Smorgens op de niet wasdagen refresh ik het. Ik heb zo'n mistbottle (te koop bij kapperszaken) waar ik een beetje leave-in in doe, aangevuld met water. Goed schudden en dan sprayen op je haar. Haar hoeft niet drijfnat te zijn, maar genoeg om de stylingproducten die er al in zitten weer tot leven te wekken. Beetje scrunchen, klaar. Haar is meteen minuut of 15 droog.
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 14:41:09 #113
5428 crew  miss_sly
pi_199864422
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was mijn haar 1 a 2 x per week en doe daarna (afhankelijk hoeveel tijd en zin ik heb) leave in en stylingproducten in mij haar.De rest van de dagen doe ik een douchemuts op mijn haar in de douche.

Smorgens op de niet wasdagen refresh ik het. Ik heb zo'n mistbottle (te koop bij kapperszaken) waar ik een beetje leave-in in doe, aangevuld met water. Goed schudden en spreken op je haar. Haar hoeft niet drijfnat te zijn, maar genoeg om de stylingproducten die er al in zitten weer tot leven te wekken. Beetje scrunchen, klaar. Haar is meteen minuut of 15 droog.
Wat een goede tip van die mistbottle met een beetje leave-in en water! Zou ik zelf niet bedacht hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199864442
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een goede tip van die mistbottle met een beetje leave-in en water! Zou ik zelf niet bedacht hebben.
Ik kan natuurlijk zeggen dat dit geheel mijn eigen idee is, maar ik heb het ook van internet :+ Maar zo'n mistbottle is echt heel fijn. Veel fijner dan een plantenspuit.
pi_199864523
Ooh, dat klinkt veelbelovend, zo'n spuit ga ik ook regelen. Meteen ook handig voor de kinderen met slaaphaar/vogelnestje O+
pi_200072015
Vandaag bij Lush geweest, die hadden bezoek van Curls & Fro's, kon je op afspraak advies krijgen. Ik had ergens verwacht dat het vooral ook een Lush promo praatje zou worden, maar nee hoor. Keiveel tips op maat, specifieke producten van allerlei merken aangeraden gekregen voor mijn haar, porositeit bekeken, enz O+ Binnenkort hebben ze een evenement met muziek en krullenkappers en workshops en eten en weetikwat allemaal. Hier om de hoek :7 Dus daar ga ik dan wel even kijken.
pi_200084328
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 14:32 schreef Holyme het volgende:
Vandaag bij Lush geweest, die hadden bezoek van Curls & Fro's, kon je op afspraak advies krijgen. Ik had ergens verwacht dat het vooral ook een Lush promo praatje zou worden, maar nee hoor. Keiveel tips op maat, specifieke producten van allerlei merken aangeraden gekregen voor mijn haar, porositeit bekeken, enz O+ Binnenkort hebben ze een evenement met muziek en krullenkappers en workshops en eten en weetikwat allemaal. Hier om de hoek :7 Dus daar ga ik dan wel even kijken.
Hoe wat waar?
pi_200087584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hoe wat waar?
https://www.curlsandfrosofficial.com/pages/events

Staat er nog niet bij blijkbaar, maar 18 juli.
pi_200161024
Mijn haar is na mijn zwangerschap één grote ellende :'( Nu na 10 maanden nog steeds...

Ik heb altijd mooie slag gehad en hier en daar een krul, ook tijdens mijn zwangerschap. Maar sinds dat ik bevallen ben is er gewoon niks mee aan te vangen. Geen tot weinig slag. Sommige plekken zelfs gewoon helemaal steil. Geen volume en de punten zijn heel droog. Pas geleden nog naar de kapper geweest, dus aan dooie punten ligt het niet.

Waardeloos :'(
  donderdag 1 juli 2021 @ 21:59:20 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200161727
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn haar is na mijn zwangerschap één grote ellende :'( Nu na 10 maanden nog steeds...

Ik heb altijd mooie slag gehad en hier en daar een krul, ook tijdens mijn zwangerschap. Maar sinds dat ik bevallen ben is er gewoon niks mee aan te vangen. Geen tot weinig slag. Sommige plekken zelfs gewoon helemaal steil. Geen volume en de punten zijn heel droog. Pas geleden nog naar de kapper geweest, dus aan dooie punten ligt het niet.

Waardeloos :'(
;(

Misschien ff opnieuw de elasticiteit enzo vaststellen en daar je producten op afstemmen?
Resistance is futile.
pi_200161772
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juli 2021 21:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

;(

Misschien ff opnieuw de elasticiteit enzo vaststellen en daar je producten op afstemmen?
Ja, goede tip. Ik ben nu weer begonnen met cheapo cg producten. En alleen maar shampoo, conditioner en leave in. Ik ben momenteel niet echt gemotiveerd om mijn haar te stylen. Het zit even ok, maar met een uur is het compleet uitgezakt.

Maar je krijgt er zoveel voor terug hè :7
  donderdag 1 juli 2021 @ 22:17:41 #122
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_200161914
quote:
7s.gif Op donderdag 27 mei 2021 19:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, ik wacht nog even de reviews af.

Je haren O+
Haar ogen!
Prrrrr
  donderdag 1 juli 2021 @ 23:09:51 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200162797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 22:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, goede tip. Ik ben nu weer begonnen met cheapo cg producten. En alleen maar shampoo, conditioner en leave in. Ik ben momenteel niet echt gemotiveerd om mijn haar te stylen. Het zit even ok, maar met een uur is het compleet uitgezakt.

Maar je krijgt er zoveel voor terug hè :7
Piekhaar en babyknuffels *O*
Resistance is futile.
pi_200393065
Ik heb sinds tijden weer eens een goede refreshdag. Deze keer dankzij de Andrelon Happy Curls Crème. Ik hoor dat ie voor veel wavies te zwaar en te vet is, maar mij geeft ie op refreshdagen genoeg stevigheid. En mn haar lijkt er beter van te 'clumpen'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200397801
Heeft iemand hier ervaring met de producten van Olaplex? Ik wil die binnenkort gaan proberen, omdat dat me echt goed spul lijkt.
pi_200398611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:06 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de producten van Olaplex? Ik wil die binnenkort gaan proberen, omdat dat me echt goed spul lijkt.
Alleen nr 3: de bond builder. Fantastisch spul. ♡
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 19:57:50 #127
5428 crew  miss_sly
pi_200398780
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:49 schreef -Spring het volgende:

[..]

Alleen nr 3: de bond builder. Fantastisch spul. ♡
Heb je ervoor 1 en 2 in de salon laten doen? Of alleen 3 zelf gedaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200398906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb je ervoor 1 en 2 in de salon laten doen? Of alleen 3 zelf gedaan?
Alleen 3. Kappers zeggen uit commercieel oogpunt dat dat zinloos is, maar het kan prima. En met een waanzinnig resultaat.
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:21:05 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200678170
Ik gebruik 3 ook al tijden. Het klopt wel dat het resultaat nog beter is na gebruik van 1 en 2, maar met alleen 3 mag het resultaat er ook zijn.
Zelf bouw ik wel een paar x per jaar een pauze in. Na een paar maanden lijkt mijn haar sneller gegaan breken na gebruik nummer 3.
Ik heb overigens steil, fijn en blond haar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_200684284
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:49 schreef -Spring het volgende:

[..]

Alleen nr 3: de bond builder. Fantastisch spul. ♡
Nr 3 is de hair perfector zie ik? Bedoel je die?
pi_200690025
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:06 schreef Holyme het volgende:

[..]


Nr 3 is de hair perfector zie ik? Bedoel je die?
Oh ja, zo heet ie!
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:19:14 #132
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_200690238
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:21 schreef Tinkepink het volgende:
Ik gebruik 3 ook al tijden. Het klopt wel dat het resultaat nog beter is na gebruik van 1 en 2, maar met alleen 3 mag het resultaat er ook zijn.
Zelf bouw ik wel een paar x per jaar een pauze in. Na een paar maanden lijkt mijn haar sneller gegaan breken na gebruik nummer 3.
Ik heb overigens steil, fijn en blond haar.
Dit wilde ik nog even aanhalen. :Y Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar de Nr 3 heeft proteïne en een teveel daarvan kan je haar ook weer kwetsbaar maken.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200692381
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dit wilde ik nog even aanhalen. :Y Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar de Nr 3 heeft proteïne en een teveel daarvan kan je haar ook weer kwetsbaar maken.
Oh goed om te weten. Mijn haar doet het slecht op proteïne.
  maandag 2 augustus 2021 @ 12:15:39 #134
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_200692511
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:09 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh goed om te weten. Mijn haar doet het slecht op proteïne.
Hier hetzelfde, daarom heb ik 'm ook niet geprobeerd. :P

Wel leuk om te delen wellicht: sinds ik (halfslachtig, styling laat ik meestal zitten, want 2C max) CG doe, is m'n haar een stuk gezonder en (dus) minder breekbaar! Het lijkt ook daadwerkelijk langer te worden in plaats van af te slijten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200694360
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, daarom heb ik 'm ook niet geprobeerd. :P

Wel leuk om te delen wellicht: sinds ik (halfslachtig, styling laat ik meestal zitten, want 2C max) CG doe, is m'n haar een stuk gezonder en (dus) minder breekbaar! Het lijkt ook daadwerkelijk langer te worden in plaats van af te slijten. *O*
Dat geeft moed :D Al gaat het hier al een stuk beter na nog wat bijknippen en advies van specialisten (recent curls event). En m'n haaruitval wat ik pas ineens had lijkt gestopt te zijn O+ Gogo haartjes!
  maandag 2 augustus 2021 @ 13:35:47 #136
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_200694563
quote:
1s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:28 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat geeft moed :D Al gaat het hier al een stuk beter na nog wat bijknippen en advies van specialisten (recent curls event). En m'n haaruitval wat ik pas ineens had lijkt gestopt te zijn O+ Gogo haartjes!
Het duurde even (want hey, de lengtes hangen er al even), maar ik zie resultaat. *O* Nu anderhalf jaar wat meer bezig met lief zijn voor m'n haar. :') Zelfs de plukken vooraan die het meeste te verduren krijgen, houden hun slag wat beter. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:23:38 #137
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_200802170
Ik probeerde eens wat Curlsmith producten, ik ben niet ontevreden. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:25:28 #138
5428 crew  miss_sly
pi_200802215
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik probeerde eens wat Curlsmith producten, ik ben niet ontevreden. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel mooi *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200802220
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik probeerde eens wat Curlsmith producten, ik ben niet ontevreden. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh mooi!
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:41:17 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200802724
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik probeerde eens wat Curlsmith producten, ik ben niet ontevreden. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_ mooi zeg!
Resistance is futile.
pi_200803569
Tipje na gebruik olaplex 3. Haarmasker nutricare van fanola gebruiken.
Je ruikt wel even naar een toffee, maar je haar glanst als een spiegeltje.
pi_200858397
Ik doe niet heel veel bijzonders, want daar ben ik te lui voor :P, maar ik ben wel blij met hoe mijn haar valt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het gisterochtend gewassen met shampoo uit de Hema lijn, conditioner van Garnier (honing en haver?), en als leave in het masker van de Hema lijn. Even uitgeknepen, wrap op mijn hoofd om het ergste vocht te absorberen en daarna laten drogen aan de lucht. Vannacht vlecht erin, vanochtend beetje opgefrist met water met wat haarmasker erin erin te spuiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201221687
Ik heb ondertussen de CG methode aan de wilgen gehangen. Teveel gedoe en er gaat teveel tijd in zitten die ik momenteel niet heb. Ik heb een cheapo eco shampoo gekocht bij TKmaxx (zonder siliconen, wel met sulfaten) en mijn haar zit ook gewoon prima. Ik was bang voor de pluis, maar dat valt ook reuze mee.
pi_201250075
O+
Aan het typen...
pi_201250213
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 09:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb ondertussen de CG methode aan de wilgen gehangen. Teveel gedoe en er gaat teveel tijd in zitten die ik momenteel niet heb. Ik heb een cheapo eco shampoo gekocht bij TKmaxx (zonder siliconen, wel met sulfaten) en mijn haar zit ook gewoon prima. Ik was bang voor de pluis, maar dat valt ook reuze mee.
Mijn haar wordt juist mooier van 2 x per maand wassen met sulfaten.
pi_201307703
Iets heel anders dan alle krullen-perikelen: ik heb blond met grijs haar. Ik lees ineens overal dat ik zilvershampoo zou kunnen gebruiken en dat mjin haar daar mooier van zou kunnen worden.

Wat doet zilvershampoo? Ik lees dat het de gele en oranje tinten uit je haar wast. en ik heb geen idee of ik die heb. Ik dacht dat zilvershampoo voor oude vrouwen was, en dat vind ik mezelf nog niet :P Ik wil het best eens gebruiken, maar ik weet niet of het ook ongewenste nare effecten kan hebben op de kleur.

Iemand ervaring met zilvershampoo?
Ik wil Olaplex 3 bestellen, en ik zag dat ze ook een 4P hebben, een zilvershampoo dus, dus ik wilde dat wellicht combineren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201310582
Kort door de bocht: in (goede) zilvershampoo zitten paarse pigmenten, dat heft de gelige tint op. En dat gele/oranje kan eigenlijk door van alles komen, bepaalde build up van producten, maar ook door dingen in de lucht die aan je haar blijven hangen. Vergelijk het met iets als nicotine aanslag. :P

En ja, op donkerdere haarkleuren heb je dat ook, maar dat zie je gewoon niet.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 14 september 2021 @ 22:43:57 #148
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_201361583
Weet iemand hoe het zit met het doneren van haar?

Ik heb inmiddels een goede 60-80cm haar hangen (misschien wel langer :') ) en wil dit graag doneren zodat er pruiken van gemaakt kunnen worden voor zieke kinderen e.d.

Nu weet ik dat ze vroeger je haar dan gratis deden knippen in ruil voor die mooie blonde lokken. Nu alleen de vraag, waar doen ze dit nog? Ik ben m'n extreem lange lokken inmiddels wel zat dus er mag flink wat af.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_201362143
Ja er zijn nog steeds kappers die dat doen en sowieso krijg je vaak wel korting.

En eens iets anders dan de bekende stichting Haarwensen om je haar aan te doneren:
https://www.toupim.nl/haar-doneren/
Dit is mijn volgende donatiedoel. Het vraagt wel om een hele andere manier van afknippen en verwerken waardoor je eerst contact moet opnemen.
pi_201380264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 22:43 schreef Jimbo het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het doneren van haar?

Ik heb inmiddels een goede 60-80cm haar hangen (misschien wel langer :') ) en wil dit graag doneren zodat er pruiken van gemaakt kunnen worden voor zieke kinderen e.d.

Nu weet ik dat ze vroeger je haar dan gratis deden knippen in ruil voor die mooie blonde lokken. Nu alleen de vraag, waar doen ze dit nog? Ik ben m'n extreem lange lokken inmiddels wel zat dus er mag flink wat af.
Mijn kapper geeft 50% korting. Maar Nederland is groot, dit is regio Amsterdam/Haarlem. Geen idee of dat een beetje in de buurt is voor je.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201832164
Ik doe een aantal cg-producten weg die ik niet meer gebruik voor kleine prijsjes. Is het toegestaan om die hier te verkopen (ik maak geen winst uiteraard) en is er interesse?

Het gaat onder andere om:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door -Spring op 20-10-2021 15:59:46 ]
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:34:02 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202799059
Schopje. Ondertussen ben ik ruim 2 jaar CG en ik was m'n haar tegenwoordig alleen met Hema shampoo en conditioner, soms nog conditioner spray als leave-in of Nivea krullencreme, verder geen poespas.

Ik ga zo de Denman brush proberen. Ben benieuwd, eerst even wat youtube tutorials kijken.
Resistance is futile.
  donderdag 30 december 2021 @ 08:19:19 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202918430
Beduidend minder pluis! Maar nog niet de betere kruldefinitie.
Resistance is futile.
pi_203108776
Ik heb het afgelopen jaar nauwelijks producten gekocht, ik had zoveel staan dat ik eerst alles moest opmaken van mijzelf. Inmiddels is de shampoo op, en de conditioner bijna.
Maar... Ik heb al een tijd geen fb meer. En ik haalde al mijn cg-info daar vandaan. Dus nu de vraag aan jullie:

Wat zijn op dit moment de cg-toppers die ik in een standaard winkelstraat kan kopen?
Ik zoek shampoo (met proteïne, liefst een bar) en conditioner (idem), en gel (zonder proteïne).
Clap your hands if you're working too hard
pi_203111358
Waarom shampoo met proteïne? shampoo blijft niet lang genoeg in je haar om de proteïne op te nemen.
pi_203111759
Om toch nog een beetje proteïne toe te voegen? Tot nu toe werkt dat goed bij mij.
Clap your hands if you're working too hard
  maandag 10 januari 2022 @ 08:25:55 #157
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_203119450
Ik gebruik juist overwegend spul zónder proteïne, maar Kruidvat heeft een serieus goed aanbod CG-spul tegenwoordig, dus die binnenstappen kan je sowieso overwegen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203121132
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 08:25 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik gebruik juist overwegend spul zónder proteïne, maar Kruidvat heeft een serieus goed aanbod CG-spul tegenwoordig, dus die binnenstappen kan je sowieso overwegen.
Ik zag dat kruidvat een heel schap heeft met CG spul _O_

Ik volg op Facebook de eco kapsalon Pure Lou en die verkoopt haarproducten die eco en CG zijn. Heb bij haar ook wel eens wat besteld, maar als ik kijk naar wat het kost vind ik het niet waard. Mijn haar zag er niet heel anders uit dan met normale CG producten. De eigenaresse van de kapsalon maakt wel vaak filmpjes hoe ze haar haar doet en dat vind ik dan wel weer tof om te zien. Maar ze mietert zo 4 of 5 producten in haar haar en als je dat moet kopen ben je (inclusief shampoo en conditioner) makkelijk 150-200 euro kwijt.
  maandag 10 januari 2022 @ 12:00:34 #159
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_203122557
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik zag dat kruidvat een heel schap heeft met CG spul _O_

Ik volg op Facebook de eco kapsalon Pure Lou en die verkoopt haarproducten die eco en CG zijn. Heb bij haar ook wel eens wat besteld, maar als ik kijk naar wat het kost vind ik het niet waard. Mijn haar zag er niet heel anders uit dan met normale CG producten. De eigenaresse van de kapsalon maakt wel vaak filmpjes hoe ze haar haar doet en dat vind ik dan wel weer tof om te zien. Maar ze mietert zo 4 of 5 producten in haar haar en als je dat moet kopen ben je (inclusief shampoo en conditioner) makkelijk 150-200 euro kwijt.
Zelf ben ik sowieso veel te lui om langer dan een paar minuten aan m'n haar te besteden én dankzij sporten moet m'n hoofdhuid zo'n beetje om de dag schoon (ik zweet om de een of andere reden eigenlijk alleen op m'n hoofd :')), dus ik ga écht geen duur spul in m'n haar doen voor effectief anderhalve dag als ik met spul van zeg ¤10 max ook een voor mij acceptabel resultaat heb. _O-

Maar eigenlijk alles bij de Kruidvat op 5 minuten lopen kunnen halen. _O_ Petal Fresh shampoo en conditioner (al zijn de flessen bij m'n H&B groter, dus beter), Novex masker en Nature Box Leave In (aangenomen dat ze die niet wéér omgegooid hebben inmiddels) en voor hold heb ik een ratjetoe aan spullen, want daar zit ik nog mee in uitprobeerfase omdat ik het toch amper gebruik. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203129496
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik zag dat kruidvat een heel schap heeft met CG spul _O_

Waar herken ik dat schap aan? Ik zie allerlei schappen met hier en daar iets cg's. Maar omdat het allemaal steeds verandert denk ik dat mijn kennis van anderhalf jaar terug niet meer bij de tijd is.
Clap your hands if you're working too hard
pi_203129613
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:00 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Maar eigenlijk alles bij de Kruidvat op 5 minuten lopen kunnen halen. _O_ Petal Fresh shampoo en conditioner (al zijn de flessen bij m'n H&B groter, dus beter), Novex masker en Nature Box Leave In (aangenomen dat ze die niet wéér omgegooid hebben inmiddels) en voor hold heb ik een ratjetoe aan spullen, want daar zit ik nog mee in uitprobeerfase omdat ik het toch amper gebruik. :+
Is álle Petal Fresh cg? Destijds niet.
Novex masker is nog niet op maar dat is sowieso een blijvert :Y
Nature Box Leave In heb ik ooit geprobeerd, is niet mijn vriend.

Wat is de standaard conditioner en gel nu?
Clap your hands if you're working too hard
  maandag 10 januari 2022 @ 20:06:24 #162
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_203129796
quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:58 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]
Is álle Petal Fresh cg? Destijds niet.
Novex masker is nog niet op maar dat is sowieso een blijvert :Y
Nature Box Leave In heb ik ooit geprobeerd, is niet mijn vriend.

Wat is de standaard conditioner en gel nu?
Ik heb altijd de Rosemary en Mint, die is zeker weten CG. En daar dus shampoo en conditioner van. Voor hold heb ik oa spul van Nivea en Curlsmith (ander uiterste :+ ).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 10 januari 2022 @ 20:24:32 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203130230
quote:
15s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:37 schreef Snolkelderij het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar nauwelijks producten gekocht, ik had zoveel staan dat ik eerst alles moest opmaken van mijzelf. Inmiddels is de shampoo op, en de conditioner bijna.
Maar... Ik heb al een tijd geen fb meer. En ik haalde al mijn cg-info daar vandaan. Dus nu de vraag aan jullie:

Wat zijn op dit moment de cg-toppers die ik in een standaard winkelstraat kan kopen?
Ik zoek shampoo (met proteïne, liefst een bar) en conditioner (idem), en gel (zonder proteïne).
Betaalbare bar met proteïne:

https://www.hema.nl/mooi-(...)OUyePahoCVoMQAvD_BwE
Resistance is futile.
pi_203130875
Novex maskers zijn al een paar jaar niet meer CG. Alcohol ergens halverwege de ingrediëntenlijst.
Nature box heeft de producten flink omgegooid maar volgens mij was de leave-in spray nog oke. De shampoobar helaas niet meer maar die van de hema heb ik ook goede verhalen over gehoord.
pi_203132515
Th
quote:
7s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Betaalbare bar met proteïne:

https://www.hema.nl/mooi-(...)OUyePahoCVoMQAvD_BwE
Tanx, dit gaat 'm worden.
Nu nog conditioner en gel...
Clap your hands if you're working too hard
pi_203132569
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:55 schreef Elleska het volgende:
Novex maskers zijn al een paar jaar niet meer CG. Alcohol ergens halverwege de ingrediëntenlijst.
Nature box heeft de producten flink omgegooid maar volgens mij was de leave-in spray nog oke. De shampoobar helaas niet meer maar die van de hema heb ik ook goede verhalen over gehoord.
Dit dacht ik me ook te herinneren.
Novex had toen toch een verklaring dat dat kleine beetje alcohol een ingrediënt was van een half-fabricaat dat ze gebruiken, en dat het verdwijnt tijdens het fabricage-proces?
NB bar heb ik ooit gebruikt, was ook fijn, maar later niet meer cg.
Clap your hands if you're working too hard
pi_203132611
Hema heeft meer CG proof producten, misschien zit daar een goede conditioner tussen?

quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:25 schreef Snolkelderij het volgende:
Novex had toen toch een verklaring dat dat kleine beetje alcohol een ingrediënt was van een half-fabricaat dat ze gebruiken, en dat het verdwijnt tijdens het fabricage-proces?
Zoiets was inderdaad het verhaal maar als het een restje is dan zou alcohol niet halverwege de lijst staan maar ergens onderaan.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 19:21:49 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203143606
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:27 schreef Elleska het volgende:
Hema heeft meer CG proof producten, misschien zit daar een goede conditioner tussen?
[..]
Zoiets was inderdaad het verhaal maar als het een restje is dan zou alcohol niet halverwege de lijst staan maar ergens onderaan.
Ik gebruik dus ook de conditioners van Hema, ik ben er tevreden over. Maar goed, ik moet wel zeggen dat ik geen hardcore curly girl ben, dus ik wil gewoon een fatsoenlijke conditioner die geen fortuin kost.
Resistance is futile.
pi_203143807
Ik heb de roze conditioner van de hema eerder gehad, maar was er niet weg van. Daarom zoek ik iets anders.
Clap your hands if you're working too hard
pi_203227637
Ik heb 1x een haarverzorgingsproduct gekocht van de Hema. Iets van shampoo die niet schuimt of zo. Ik vond het niks, wrs bevatte het ook veel water als opvulmiddel.
pi_203499268
Ik ben wel te spreken over Syoss, goede prijs kwaliteit verhouding. Zowel shampoo, conditioner en haarverf.
Ik heb lang haar tot halvewege mijn rug maar het is wel ietwat aan de dunne kant.

Mijn eigen haarkleur was donkerbruin (nu donkerbruin/grijs ;( ) Maar gebruik nu Syoss Oleo Intense Stralend Rood 5-92. Mijn haar blijft lekker zacht en soepel zo en het geeft me een jongere look.

Eens in de zoveel tijd laat ik het een beetje bijpunten, maar het is super stijl, zonder enige krul of golf erin, dus ik kan er qua styling vrijwel niets mee aanvangen maar daar heb ik vrede mee.

Als borstel gebruik ik eigenlijk alleen zo'n detangler brush.


Andere shampoo/conditioners die ik fijn vind zijn die van Gliss Kur (Schwartskopf) of Guhl maar die zijn iets duurder maar niet per definitie beter.

Andrelon vind ik rommel en niet prettig
  vrijdag 4 februari 2022 @ 11:12:56 #172
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_203499715
quote:
15s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:25 schreef Snolkelderij het volgende:

[..]
Dit dacht ik me ook te herinneren.
Novex had toen toch een verklaring dat dat kleine beetje alcohol een ingrediënt was van een half-fabricaat dat ze gebruiken, en dat het verdwijnt tijdens het fabricage-proces?
NB bar heb ik ooit gebruikt, was ook fijn, maar later niet meer cg.
Zoiets ja, maar ik heb voor mezelf besloten me daar niet druk om te maken. Blijkbaar waren de ingrediënten al jaren hetzelfde, maar waren ze nu door verscherping van regels gedwongen om het ook op de lijst te zetten. M'n haar lijkt er niet onder te lijden, in ieder geval. Ik begin nu ook daadwerkelijk te merken dat het langer wordt, dus goed genoeg voor mij. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:21:30 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203626835
2,5 jaar CG. Vanmorgen alleen gewassen met Hema shampoobar en conditioner, zeiknat haar in de douche gecruncht en een half uurtje met een handdoek op m'n kop gezeten om het te laten drogen.



Mooie slag vind ik, maar wel vrij droog en pluizig.
Resistance is futile.
pi_203627673
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:21 schreef Seven. het volgende:
2,5 jaar CG. Vanmorgen alleen gewassen met Hema shampoobar en conditioner, zeiknat haar in de douche gecruncht en een half uurtje met een handdoek op m'n kop gezeten om het te laten drogen.

[ afbeelding ]

Mooie slag vind ik, maar wel vrij droog en pluizig.
Mooie slag inderdaad. Ik zit met hetzelfde: ik krijg er best een leuke slag in, maar het blijft er toch wel wat droog en pluizig uit zien.

Ik overweeg een stuk van mijn haar te laten knippen, tot net iets korter dan jij nu hebt, net op/over de schouder. Het is nu een stuk langer, en ik heb het idee dat het korter wel mooier zal zijn en gemakkelijker om mooi te krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203628829
Mooie slag, seven. Hoe voelt het aan? Het oogt inderdaad wat frizzy, maar dat snap ik wel, je hebt meer nazorg nodig denk ik? Minstens een leave in conditioner, of een krullencreme?

Miss Sly, ik herken dat wel. Ik overweeg ook om een stuk eraf te halen. Zo ziet het er nu uit:

pi_204713822
Up.

Iemand ervaring met Deheb? Ben voor het eerst naar een krullenkapper gegaan voor een behandeling en advies. Ze heeft in 1 beurt m’n haar van grove slag naar toch echt een bos (pijpen)krullen weten te toveren. Ze was zelf ook verbaasd (ik steil mijn haar meestal).

Maargoed, heb dus Deheb spullen nu. Wat is jullie ervaring daarmee?
pi_204713890
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:12 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mooie slag, seven. Hoe voelt het aan? Het oogt inderdaad wat frizzy, maar dat snap ik wel, je hebt meer nazorg nodig denk ik? Minstens een leave in conditioner, of een krullencreme?

Miss Sly, ik herken dat wel. Ik overweeg ook om een stuk eraf te halen. Zo ziet het er nu uit:

[ afbeelding ]
Is dit je haar droog?
pi_204714536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 23:40 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Is dit je haar droog?
Ja, ik moest hier nog wel wat meer crunchen zie ik.
  Tettenkoning donderdag 12 mei 2022 @ 07:49:05 #179
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204714785
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 19:21 schreef Seven. het volgende:
Ik gebruik dus ook de conditioners van Hema, ik ben er tevreden over.
Zou dat ook helpen voor grijze haren bij een man? Ik heb een dikke volle bos lang haar, maar nu ik wat meer grijze haren krijg wordt het ook een stuk stugger, pluiziger en weerbarstiger.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:42:19 #180
5428 crew  miss_sly
pi_204715155
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2022 07:49 schreef Nine. het volgende:

[..]
Zou dat ook helpen voor grijze haren bij een man? Ik heb een dikke volle bos lang haar, maar nu ik wat meer grijze haren krijg wordt het ook een stuk stugger, pluiziger en weerbarstiger.
Toevallig laatst een heel stuk over gelezen. Grijs haar is vanzelf droger, omdat de stof die het haar de kleur geeft, ook voeding geeft.
Voor mooi grijs haar zou ik dan ook overgaan op shampoo en conditioner voor grijs haar. Dat is beter voor kleur en glans en het voedt beter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:44:50 #181
5428 crew  miss_sly
pi_204715178
Ik heb me door dochter over laten halen om mijn haar toch wat te laten kleuren :')

Ze bleef maar herhalen dat ik er nog zo jong uitzie, maar dat de grijze haren dat verpesten. Aangezien ik al een tijdje eigenlijk niets meer doe met cg, maar alleen was met zilvershampoo van HEMA en van dezelfde lijn de conditioner gebruik, kan kleuren niet echt een negatief effect hebben op eventuele krullen/slag. Ik vind mijn haar zonder al die toeters en bellen eigenlijk ook al erg mooi vallen, ook als zit het dan een beetje tussen slag en stijl in.

Dus morgenochtend heb ik een afspraak bij de kapper voor high- en lowlights :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Tettenkoning donderdag 12 mei 2022 @ 08:45:45 #182
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204715185
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:42 schreef miss_sly het volgende:
Toevallig laatst een heel stuk over gelezen. Grijs haar is vanzelf droger, omdat de stof die het haar de kleur geeft, ook voeding geeft.
Voor mooi grijs haar zou ik dan ook overgaan op shampoo en conditioner voor grijs haar. Dat is beter voor kleur en glans en het voedt beter.
Dat zou e.e.a. wel verklaren. Het is ook niet dat ik het vaak was, dat doe 1x per week (heb vrij droog haar) en dat wassen is meer omdat je haar op een gegeven moment toch wel wat muffig wordt. Maar ik zal het eens proberen :)
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:47:36 #183
5428 crew  miss_sly
pi_204715199
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:45 schreef Nine. het volgende:

[..]
Dat zou e.e.a. wel verklaren. Het is ook niet dat ik het vaak was, dat doe 1x per week (heb vrij droog haar) en dat wassen is meer omdat je haar op een gegeven moment toch wel wat muffig wordt. Maar ik zal het eens proberen :)
Ik heb zelf een aantal strengen grijs haar in mjin verder blond-gemeleerd haar, en ik merk dat die strengen echt wel droger en eerder dof zijn dan de rest van het haar. Wat het dan ook lastiger maakt, vind ik, omdat ik dus eigenlijk die strengen wel meer voeding zou moeten geven, maar de rest juist niet, omdat dat nog steeds vrij snel vet wordt. Lastige combi :D

Ik vond deze link wel interessant.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Tettenkoning donderdag 12 mei 2022 @ 08:55:34 #184
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204715252
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb zelf een aantal strengen grijs haar in mjin verder blond-gemeleerd haar, en ik merk dat die strengen echt wel droger en eerder dof zijn dan de rest van het haar. Wat het dan ook lastiger maakt, vind ik, omdat ik dus eigenlijk die strengen wel meer voeding zou moeten geven, maar de rest juist niet, omdat dat nog steeds vrij snel vet wordt. Lastige combi :D

Ik vond deze link wel interessant.
Thanks, die ga ik even doorlezen.

Ik heb trouwens net zo'n dikke grijze streng/pluk als Stacey London (alleen zit die bij mij wat verder naar achter) :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 08:59:14 #185
5428 crew  miss_sly
pi_204715274
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:55 schreef Nine. het volgende:

[..]
Thanks, die ga ik even doorlezen.
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens net zo'n dikke grijze streng/pluk als Stacey London (alleen zit die bij mij wat verder naar achter) :')
Heb je ook zulk donker haar?

Ik heb blond in diverse schakeringen en dan grijs erdoor. Dat op zichzelf vind ik niet per se een probleem, behalve dat dat deel dus droger en doffer is.

En dat die strengen rond mijn gezicht zitten en dat me veeeeeeel ouder (volgens dochter dan) maakt dan ik ben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Tettenkoning donderdag 12 mei 2022 @ 09:01:21 #186
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204715291
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Heb je ook zulk donker haar?

Ik heb blond in diverse schakeringen en dan grijs erdoor. Dat op zichzelf vind ik niet per se een probleem, behalve dat dat deel dus droger en doffer is.

En dat die strengen rond mijn gezicht zitten en dat me veeeeeeel ouder (volgens dochter dan) maakt dan ik ben.
Mijn haar is iets lichter, maar wel donkerbruin. Dus die pluk valt echt wel op :')

Voordeel van blond haar is dat je het grijze wat minder snel en goed ziet.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204716306
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:01 schreef Nine. het volgende:

[..]
Mijn haar is iets lichter, maar wel donkerbruin. Dus die pluk valt echt wel op :')

Voordeel van blond haar is dat je het grijze wat minder snel en goed ziet.
Is juist mooi vind ik, 1 zo’n pluk.
  Tettenkoning donderdag 12 mei 2022 @ 16:00:13 #188
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204718873
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:00 schreef Azula2.0 het volgende:
Is juist mooi vind ik, 1 zo’n pluk.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 12 mei 2022 @ 18:08:24 #189
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204720046
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2022 08:55 schreef Nine. het volgende:

[..]
Thanks, die ga ik even doorlezen.
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens net zo'n dikke grijze streng/pluk als Stacey London (alleen zit die bij mij wat verder naar achter) :')
Pak je ook echt dat voorbeeld ipv Mr. Sheffield uit The Nanny, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Tettenkoning donderdag 12 mei 2022 @ 18:46:06 #190
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204720518
quote:
17s.gif Op donderdag 12 mei 2022 18:08 schreef ChipsZak. het volgende:
Pak je ook echt dat voorbeeld ipv Mr. Sheffield uit The Nanny, :+.
M'n vriendin keek altijd naar e.o.a. programma met haar, dus vandaar. The Nanny heb ik nooit gezien :P
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204721073
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 06:24 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ja, ik moest hier nog wel wat meer crunchen zie ik.
Wat doe jij allemaal in je haar? Het lijkt erg vet en heavy op je hoofd drukkend.
pi_204722666
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:44 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Wat doe jij allemaal in je haar? Het lijkt erg vet en heavy op je hoofd drukkend.
Dat lijkt dan zo. Een leave in conditioner, met een krullencreme in de uiteindes en dan lijnzaadgel wat ik na het drogen crunch.
pi_204724346
quote:
80s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:00 schreef Nine. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Keurig keurig ziet er netjes uit hoor :7

Die van mij staat nog in babyschoenen, maar de ontwikkeling is reeds van start gegaan.
pi_204728311
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 21:04 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Dat lijkt dan zo. Een leave in conditioner, met een krullencreme in de uiteindes en dan lijnzaadgel wat ik na het drogen crunch.
Fluf je je haar? Dan is je haar wat met meer volume
pi_204976695
Nu mijn krullen beetje bij beetje lijken terug te komen, wil ik het ook weer wat beter verzorgen. Nu gebruik ik cheapo kruidvat haarproducten. Voor de prijs vind ik het absoluut niet slecht, mijn haar wordt er niet zo pluizig van en da's al een hele plus. Maar ik wil toch weer haarproducten gebruiken die wat natuurlijker zijn en waar niet zoveel zooi in zit.

Ik heb een tijdje eco cg spullen gebruikt. Het idee erachter spreekt me nog steeds aan, maar ik vind het veel te duur. Plus dat ik toen het resultaat niet echt heel boeiend vond.

Dus... ik heb besloten om zelf shampoo te gaan maken. Ik ga straks een fles vloeibare castille zeep kopen en daar wat olie en water bijgooien. Uiteraard volgens een recept :)

Ik ben ook van plan om zelf conditioner te maken, maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen.
pi_205148561
Ok. Even update.

Het begin van het gebruik van nieuwe haar verzorging is een beetje trial and error. Het meeste error eigenlijk :P

Ik heb nog eens de artikelen over castille zeep online gelezen en wat blijkt, het gaat niet samen met hard water. Hetgeen wat uit mijn kraan komt dus. De zeep lost door de mineralen in het water niet goed op waardoor je soort van film om je haren krijgt. Haar oogt na het wassen vet. Op verschillende sites staat dat zacht water of gedistilleerd water hetgeen is wat je moet gebruiken, dus die combi heb ik vandaag voor het eerst gebruikt. Het spul is vrij potent, dus verdunnen met water is de boodschap. Ik doe één eetlepel zeep in een kom met 400 ml gedistilleerd water en meng het wat. Als conditioner doe ik een appelazijn spoeling.

Resultaat: véél beter dan dat ik water uit de kraan gebruikte. Haar voelt en oogt veel schoner en ook heel belangrijk, meer slag/krul! Ik denk toch dat in heel veel shampoos iets verzwarends zit waardoor krullend haar niet tot zijn recht kan komen.

Ik ben happy en ik denk wel dat ik shampoo ga afzweren.

Deze castille zeep gebruik ik momenteel, te koop bij Holland & Barrett.

pi_205295228
Net voor het eerst lijnzaadgel gemaakt. Denk ik.


Ik heb de lijnzaad 5 minuten gekookt en daarna heb ik alles in een zeef gegooid om het voor 10 minuten uit te laten lekken. Toen ik na 10 minuten de zeef van het bakje haalde zag ik dat er een gelachtig iets in zat. Volgens het recept moet je dan de lijnzaad in een pantykousje doen en dan de gel eruit knijpen. Ik kreeg er niks uit op deze manier dus ik gok dat het spul wat ik had na het zeven de gel is :P

Heb het net na het wassen in mijn haar gedaan. We gaan het zien.
pi_205295810
Als het eenmaal gel is geworden krijg je het niet meer door een pantykousje. Daar moet je het gloeiend heet doorheen gieten. De zeef is een alternatief voor het pantykousje wat naar mijn idee veel beter werkt omdat je de hete lijnzaad niet aan hoeft te raken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 10 juli 2022 @ 15:06:09 #199
485843 crew  Jippie
pi_205297859
Gebruiken jullie wel eens shea butter voor jullie haar (of huid)? Enige nadeel is dat het pas vloeibaar wordt bij 25 C, klop het nu op met een andere olie en krijg dan een zachte crème die bij aanraking gelijk vloeibaar wordt.

Zelf laat ik de shea butter au-bain smelten, verplaats het dan naar een andere au-bain setting met ijsklontjes en voeg er dan andere olie bij.-Laatste keer jojobaolie, maar kan ook een andere olie zijn. Essentiële oliën heb ik nooit geprobeerd -

Als de sheabutter/olie dan begint af te koelen zie je het mengsel wat 'dikker' worden, dan ga ik mixen met een gewone garde-mixer. Het duurt soms even maar opeens zie je het oliemengsel in een crème-zalf substantie veranderen. Ik laat het dan even staan en verdeel het over twee potten, één gaat naar de badkamer en één in de koelkast. Belangrijk is om schoon te werken, dat verlengt de houdbaarheid.

Het is even gokken en uitproberen wat voor jou de beste verhouding is, op internet vind je meerdere recepten voor deze hair/bodybutter. Ik merk dat bijv MCT kokos olie sneller stijf klopt dan jojobaolie, dus daar moet ik dan wat meer van bijvoegen.


Zie :
pi_205601248
Iemand bekend met de boar bristle (borstel met haren van een zwijn)?

Als ik de verhalen mag geloven doet het veel goeds voor het haar. Zit te denken om er eentje te bestellen.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:23:19 #201
403253 Meke
after all this time? always.
pi_205602306
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand bekend met de boar bristle (borstel met haren van een zwijn)?

Als ik de verhalen mag geloven doet het veel goeds voor het haar. Zit te denken om er eentje te bestellen.
Zou dat hetzelfde werken als varkenshaar? Daar ging mijn haar altijd heeel erg van pluizen :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:25:02 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205602317
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand bekend met de boar bristle (borstel met haren van een zwijn)?

Als ik de verhalen mag geloven doet het veel goeds voor het haar. Zit te denken om er eentje te bestellen.
Nee, geen ervaring mee.
Resistance is futile.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:33:07 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205602388
Ik ben nu 3 jaar GC. Ik gebruik nog steeds de shampoo bars en conditioner van HEMA. En ik heb ontdekt dat het haarmasker van HEMA ook leidt tot extra krul bij mij. Verder gebruik ik tegenwoordig de conditioner spray van HEMA er ook nog bij voor de dagelijkserefresh (water en conditionerspray). Ik was m'n haar 1x per week, dan 3 dagen los en daarna teveel pluis om nog fatsoenlijk over straat te gaan met losse haren :P .
Resistance is futile.
pi_205602398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:23 schreef Meke het volgende:

[..]
Zou dat hetzelfde werken als varkenshaar? Daar ging mijn haar altijd heeel erg van pluizen :P
Geen idee of varkens en zwijnen hetzelfde soort haar hebben :P

Dit zijn de benefits van de borstel:

The soft bristles allow hair to glide through the brush easily for less damage and breakage.
The bristles massage the scalp and promotes circulation for healthier hair.
The brushes distributes natural hair oils more evenly throughout each strand of hair.
A boar bristle brush gently removes dead hair strands without pulling or breaking.
The bristles close the hair cuticle to create greater shine by reflecting the light that shines upon strands.
The brushes don’t tear or split hair.
Using a boar bristle brush can help pregnant and post-menopausal women that are losing their hair by stimulating growth.
The brushes are great for gently detangling hair. It’s an excellent way to remove tangles from children’s hair.
Flyaway hair is minimized with a boar bristle brush as it doesn’t generate static electricity.
Boar bristle brushes are all natural, free of harmful chemicals, and handmade.
A boar bristle brush has an impressively long lifetime.

Voor 15 euro wil ik het wel proberen :Y
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:45:30 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205602508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Geen idee of varkens en zwijnen hetzelfde soort haar hebben :P

Dit zijn de benefits van de borstel:

The soft bristles allow hair to glide through the brush easily for less damage and breakage.
The bristles massage the scalp and promotes circulation for healthier hair.
The brushes distributes natural hair oils more evenly throughout each strand of hair.
A boar bristle brush gently removes dead hair strands without pulling or breaking.
The bristles close the hair cuticle to create greater shine by reflecting the light that shines upon strands.
The brushes don’t tear or split hair.
Using a boar bristle brush can help pregnant and post-menopausal women that are losing their hair by stimulating growth.
The brushes are great for gently detangling hair. It’s an excellent way to remove tangles from children’s hair.
Flyaway hair is minimized with a boar bristle brush as it doesn’t generate static electricity.
Boar bristle brushes are all natural, free of harmful chemicals, and handmade.
A boar bristle brush has an impressively long lifetime.

Voor 15 euro wil ik het wel proberen :Y
We zien je review graag tegemoet *)
Resistance is futile.
pi_205676212
Ik heb besloten om mijn haarverzorging zo minimalistisch en natuurlijk mogelijk te houden.

Ik heb net mijn haar gewassen met een papje van roggemeel en daarna een masker in mijn haar gedaan van Griekse yoghurt met honing.

Afgelopen zondag heb ik omdat mijn haar wat vettig was het gewassen met een eidooier. Ging ook prima!

Ik ben geen hipster ofzo (verre van! :P) maar ik ben ervan overtuigd dat shampoo niet hoeft voor je haar. Je kunt je hoofdhuid en haar ook schoon krijgen met wat meer natuurlijker producten. Het is meer omdat je haar gewend is aan shampoo dat het gaat protesteren. Vet en futloos worden dus. Wanneer je door die afkickfase bent (1 tot 4 maanden heb ik gelezen) is het de bedoeling dat je haar mooier en voller terug komt. Ik wil het wel proberen :)
pi_205678208
Het klinkt nog steeds wel als veel gedoe :D
Ooit wel eens no-poo geprobeerd. Ging redelijk, maar na 3 maanden moest ik toch echt solliciteren en moest ik het wel weer wassen. Mijn vriend wast slechts enkele keren per jaar zijn haar met iets van zeep/shampoo; als hij naar de kapper gaat. Voor de rest enkel met water, en tussendoor is het echt niet vet. :)

Ik was mijn haren de laatste maanden weer met een blok marseillezeep. Ooit eens gedaan toen ik biologisch afbreekbare shampoo zocht wegens kampeeravonturen, en na wat omzwervingen ben ik weer terug.
Al tig andere ' shampoos' geprobeerd (van de kappersmerken tot ghassoullkei) maar deze houdt tenminste het volume er een beetje in. Droog blijft het helaas wel, maar dat heb ik met alle merken. Of nouja, er zijn wel shampoos die het heel zacht en glanzend maken, maar dan hangt het ook wel sluik naar beneden. Dan liever iets meer pluis waar tenminste een elastiekje fatsoenlijk in blijft zitten.

Kwam er pas achter dat in het dorp waar ik nu ben gaan wonen een kapper zit met een liefde voor krullen. Scheelt me wel veel reistijd, dus misschien toch eens gaan proberen. Vind dat ook wel weer eng... :P
pi_205678639
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:46 schreef Candaasje het volgende:
Het klinkt nog steeds wel als veel gedoe :D
Ooit wel eens no-poo geprobeerd. Ging redelijk, maar na 3 maanden moest ik toch echt solliciteren en moest ik het wel weer wassen. Mijn vriend wast slechts enkele keren per jaar zijn haar met iets van zeep/shampoo; als hij naar de kapper gaat. Voor de rest enkel met water, en tussendoor is het echt niet vet. :)

Ik was mijn haren de laatste maanden weer met een blok marseillezeep. Ooit eens gedaan toen ik biologisch afbreekbare shampoo zocht wegens kampeeravonturen, en na wat omzwervingen ben ik weer terug.
Al tig andere ' shampoos' geprobeerd (van de kappersmerken tot ghassoullkei) maar deze houdt tenminste het volume er een beetje in. Droog blijft het helaas wel, maar dat heb ik met alle merken. Of nouja, er zijn wel shampoos die het heel zacht en glanzend maken, maar dan hangt het ook wel sluik naar beneden. Dan liever iets meer pluis waar tenminste een elastiekje fatsoenlijk in blijft zitten.

Kwam er pas achter dat in het dorp waar ik nu ben gaan wonen een kapper zit met een liefde voor krullen. Scheelt me wel veel reistijd, dus misschien toch eens gaan proberen. Vind dat ook wel weer eng... :P
Ik heb al genoeg shampoos geprobeerd en ik ben dat een beetje beu geworden. Constant pluis en droog. De ene keer minder als de andere keer, maar geen enkele keer word ik echt happy van mijn haar.

Nu kan dit ook aan het water liggen. Hier (en op veel andere plaatsen) hebben we hard water en daar worden haren doorgaans niet zo heel happy van. Ik doe nu na het wassen een appelazijnspoeling. De appelazijn neutraliseert het harde water. Je kan ook gedestilleerd water gebruiken, dat is wel zacht water.
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:16:05 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206006053
Ik ga morgen deze proberen, een scrub voor je hoofdhuid!



Eigenlijk heb ik het niet echt nodig want ik heb eigenlijk nooit last van buildup.

Ben ik geen fan van föhnen. Eigenlijk droogt m'n haar zonder föhnen in een mooie slag, dus ik ga ook de airdry spray proberen:



Ik blijf HEMA fan. Ik gebruik de shampoo bars (doe ik trouwens maanden mee), de conditioner, haar maskers, conditioner spray als leave in, af en toe de krullenbooster créme, de haarolie, en nu dus de airdry spray en scrub :+

Iemand al zo'n ding?

Resistance is futile.
pi_206006138
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:16 schreef Seven. het volgende:
Ik ga morgen deze proberen, een scrub voor je hoofdhuid!

[ afbeelding ]

Eigenlijk heb ik het niet echt nodig want ik heb eigenlijk nooit last van buildup.

Ben ik geen fan van föhnen. Eigenlijk droogt m'n haar zonder föhnen in een mooie slag, dus ik ga ook de airdry spray proberen:

[ afbeelding ]

Ik blijf HEMA fan. Ik gebruik de shampoo bars (doe ik trouwens maanden mee), de conditioner, haar maskers, conditioner spray als leave in, af en toe de krullenbooster créme, de haarolie, en nu dus de airdry spray en scrub :+

Iemand al zo'n ding?

[ afbeelding ]
Ik had die onderste, gekocht bij de eksjun toen. Was er geen fan van.

Ik was mijn haar alweer een tijdje met
ayurvedische kruiden. Erg tevreden over. Ik gebruik nu een combi van shikakai, amla en neem.
pi_206007259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand bekend met de boar bristle (borstel met haren van een zwijn)?

Als ik de verhalen mag geloven doet het veel goeds voor het haar. Zit te denken om er eentje te bestellen.
Ja ik heb een mason pearson. Mijn haar glanst meer omdat je je eigen huidvetten door je haar verdeeld dmv borstelen. Ik had eerst een zwijnenharen borstel van Denman met nylon en Zwijnenhaar maar die is minder prettig.
Die trekt meer haren mee, mason pearson is veel zachter.
pi_206007488
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:40 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja ik heb een mason pearson. Mijn haar glanst meer omdat je je eigen huidvetten door je haar verdeeld dmv borstelen. Ik had eerst een zwijnenharen borstel van Denman met nylon en Zwijnenhaar maar die is minder prettig.
Die trekt meer haren mee, mason pearson is veel zachter.
Ja, daar zat ik ook maar te kijken. Echter is 100+ euro voor een borstel mij te gortig.
  zondag 18 september 2022 @ 11:26:53 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206016314
De scalp scrub van HEMA is goedgekeurd. Waarschuwing: het is wel ff wennen want hoe breng je het aan zonder dat de helft op de vloer belandt, en je haar voelt wel gortdroog na het spoelen. Maar na het wassen erna (met shampoobar), voelt het véél zachter. Verder weer conditioner en haarmasker gedaan.

De krullen erin scrunchen ging supergoed (zeiknatte haren), daarna leave-in conditioner spray en nog een keer scrunchen. Kwartiertje met een handdoek op de kop gezeten. Daar kwamen echt mooie krullen onder vandaan, alleen omdat ik dus verder geen gel gebruik en niet föhn, zakt het uit naar een flinke slag.

Daarna de airdry spray erin gedaan, en dat werkt nu als een tierelier. M'n haar droogt echt merkbaar veel sneller.

Als het straks helemaal droog is, nog wat haarolie tegen de pluis, en later in de week doe ik nog wat volumepowder zodat het langer meegaat.

Dus op zich, het klinkt als heel wat gedoe. Maar met een goeie kapper die heel veel laagjes knipt, 1x per week een uurtje badderen voor het wassen: elke ochtend 5 minuutjes werk. Niet slecht voor krullen zonder gel en föhnen.
Resistance is futile.
  zondag 18 september 2022 @ 11:29:16 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206016331
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 14:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, daar zat ik ook maar te kijken. Echter is 100+ euro voor een borstel mij te gortig.
Jemig, dat zijn wel astronomische bedragen :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:40 schreef quirina het volgende:

[..]
Ja ik heb een mason pearson. Mijn haar glanst meer omdat je je eigen huidvetten door je haar verdeeld dmv borstelen. Ik had eerst een zwijnenharen borstel van Denman met nylon en Zwijnenhaar maar die is minder prettig.
Die trekt meer haren mee, mason pearson is veel zachter.
En is het de moeite? :@

Ik borstel m'n haar maar 1x per week trouwens, voor ik het was. Tijdens het wassen komen er ook nog klauwen vol met haren uit :7 .
Resistance is futile.
pi_206016470
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 11:29 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jemig, dat zijn wel astronomische bedragen :+
Voor een borstel absoluut, sowieso is 100 euro veel geld voor de meeste mensen.
  zondag 18 september 2022 @ 19:21:15 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206022241
Ik ben sowieso niet van dure verzorgingsproducten (ik ben niet voor niets een fan van de HEMA producten :') ). Ik heb bijna geen make-up in huis, en ook qua haarverzorging moet het vooral makkelijk te krijgen zijn en geen drol kosten :') . Maar OK, ik ben een knieperd op dat gebied.



Wat ik wel irritant vind is dat het achter en onder echt goed wil krullen, maar vooraan en bovenop droogt mijn haar veel sneller en dat wil ook niet zo hard krullen als de rest. En achter heb ik veel meer pluis :+ . Dus dat maakt het wel lastig om gericht aan het werk te gaan.
Resistance is futile.
  zondag 18 september 2022 @ 19:22:20 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206022253
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had die onderste, gekocht bij de eksjun toen. Was er geen fan van.

Ik was mijn haar alweer een tijdje met
ayurvedische kruiden. Erg tevreden over. Ik gebruik nu een combi van shikakai, amla en neem.
Hoe werkt dat ook alweer? Maak je zelf shampoo dan?
Resistance is futile.
pi_206023283
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 19:22 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe werkt dat ook alweer? Maak je zelf shampoo dan?
Yes. Poeder met warm water mengen. Ik doe altijd genoeg water tot ik een yoghurtachtige dikte krijg, maar ik kan het zo moeilijk op hoofdhuid inmasseren. Heb op YouTube een filmpje gezien waarin iemand het veel dunner maakte en met een doseerfles over haar en hoofdhuid aan brengt. Iets voor de volgende keer :)

Fijn dat de Hema spullen zo goed voor je werken!
pi_206026058
Dit is toch meer golven dan krullen?
  donderdag 10 november 2022 @ 19:02:47 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206627761
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 07:54 schreef Rupibma het volgende:
Dit is toch meer golven dan krullen?
Klopt.
Resistance is futile.
  donderdag 10 november 2022 @ 19:06:47 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206627801
Kruidvat heeft nu ook een CG approved haarlijn (perfect curl). Ik zie shampoo, conditioner, haarmasker en krullen crème. Ik heb nog een enorme voorraad aan HEMA spullen maar over een paar maanden maar eens proberen.

Mijn stiefdochter heeft er trouwens prachtige krullen door!
Resistance is futile.
pi_206658176
quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2022 19:06 schreef Seven. het volgende:
Kruidvat heeft nu ook een CG approved haarlijn (perfect curl). Ik zie shampoo, conditioner, haarmasker en krullen crème. Ik heb nog een enorme voorraad aan HEMA spullen maar over een paar maanden maar eens proberen.

Mijn stiefdochter heeft er trouwens prachtige krullen door!
Ik ben net begonnen met CG, en de Kruidvat lijn aangeschaft (shampoo, conditinor, krullencreme en mousse). Bevallen mij heel goed tot nu toe!
pi_206927781
Alweer een tijdje no poo. Nog steeds wel een beetje zoekende. Vandaag mijn haar weer eens gewassen met een eidooier en het is echt belachelijk hoe schoon je haar van zoiets simpels wordt. Helaasch kan het niet vaak vanwege een proteïne overload, maar zo eens in de 2/3 maanden is echt perfect :)

Oja, 2 weken geleden een heel stuk van mijn haar laten knippen. Gelijk weer wat meer volume!
  zaterdag 3 december 2022 @ 18:22:14 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206928299
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Alweer een tijdje no poo. Nog steeds wel een beetje zoekende. Vandaag mijn haar weer eens gewassen met een eidooier en het is echt belachelijk hoe schoon je haar van zoiets simpels wordt. Helaasch kan het niet vaak vanwege een proteïne overload, maar zo eens in de 2/3 maanden is echt perfect :)

Oja, 2 weken geleden een heel stuk van mijn haar laten knippen. Gelijk weer wat meer volume!
Wassen met een eidooier?

:?

Misschien ook maar eens proberen. Ik kan wel wat proteïne gebruiken.
Resistance is futile.
pi_206928358
Die proteinemoleculen zijn toch te groot om in je haar te kunnen dringen?
pi_206928411
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 december 2022 18:22 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wassen met een eidooier?

:?

Misschien ook maar eens proberen. Ik kan wel wat proteïne gebruiken.
Jazeker. Ik heb nu half lang haar dus aan eentje heb ik genoeg. Misschien dat jij er 2 nodig hebt. Alleen op je hoofdhuid inmasseren, niet over je gehele haar doen. Even 5 minuten laten inwerken en dan uitspoelen. Niet met al te warm water, anders gaat de boel mogelijk stollen. Werkt echt top.
  zondag 19 februari 2023 @ 16:26:48 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208062985
Stiekem wordt mijn routine toch steeds uitgebreider.

1x per week:

Beginnen met hoofdhuid scrub van HEMA
Dan HEMA shampoo bar
Dan HEMA conditioner
Vervolgens HEMA haarmasker (die laat ik 15 minuten intrekken)
Nivea krullen crème in kletsnat haar
Scrunchen met m'n handen
Nivea krullen mousse erin scrunchen
Vervolgens met tshirt scrunchen
Said tshirt op m'n hoofd (minimaal 15 min)
Vervolgens föhnen volgens de Mel methode

Ooit begonnen met 1b krultype. Nu voornamelijk 2c en zelfs 3a her en der.

Resistance is futile.
pi_208064645
Ik vind je haar er altijd zo nattig of vettig uitzien. Enig idee waar dat door komt?
  zondag 19 februari 2023 @ 18:29:27 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208064788
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:19 schreef mootie het volgende:
Ik vind je haar er altijd zo nattig of vettig uitzien. Enig idee waar dat door komt?
Ik heb de krullen nog niet gecruncht ;)
Resistance is futile.
  maandag 20 februari 2023 @ 12:48:16 #230
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208074482
  maandag 20 februari 2023 @ 14:27:23 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_208075690
Ik was op zoek naar een betaalbare vervanger voor de loeidure moroccan oil krullencreme die ik van de kapper meenam. Verschillende dingen gekocht waaronder een tube van 2,99 van kruidvat huismerk. Verwachtingen waren erg laag, maar omg wat een fantastisch spul :D

(Ik ben overigens een luie krullenbol hoor, ik heb geen zin in een routine met 15 handelingen en 8 producten, dus een beetje toelie in mijn haar kneden is wel de maximum effort die ik er in steek :P )
disclaimer
pi_208076671
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 14:27 schreef SQ het volgende:
Ik was op zoek naar een betaalbare vervanger voor de loeidure moroccan oil krullencreme die ik van de kapper meenam. Verschillende dingen gekocht waaronder een tube van 2,99 van kruidvat huismerk. Verwachtingen waren erg laag, maar omg wat een fantastisch spul :D

(Ik ben overigens een luie krullenbol hoor, ik heb geen zin in een routine met 15 handelingen en 8 producten, dus een beetje toelie in mijn haar kneden is wel de maximum effort die ik er in steek :P )
Welke is dat?
  maandag 20 februari 2023 @ 16:35:00 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_208076815
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:20 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Welke is dat?
https://www.kruidvat.nl/k(...)pxja59RoCUqEQAvD_BwE

Moet er wel bij zeggen dat ik kort haar heb. Geen idee wat het met lang haar doet.
disclaimer
  maandag 20 februari 2023 @ 19:45:44 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208079071
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]
https://www.kruidvat.nl/k(...)pxja59RoCUqEQAvD_BwE

Moet er wel bij zeggen dat ik kort haar heb. Geen idee wat het met lang haar doet.
Dank u!

Hier vind ik ook Maroccan oil veel te duur maar wel fijn dus ik ga het eens proberen ^O^

Overigens hier ook blij met de Lotus Keratine conditioner van Syoss ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 20 februari 2023 @ 22:40:36 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208081970
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]
https://www.kruidvat.nl/k(...)pxja59RoCUqEQAvD_BwE

Moet er wel bij zeggen dat ik kort haar heb. Geen idee wat het met lang haar doet.
Deze is CG proof dus je bent gewoon een stiekeme curly girl!

Doe je dit in nat haar of..?
Resistance is futile.
pi_208082070
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]
https://www.kruidvat.nl/k(...)pxja59RoCUqEQAvD_BwE

Moet er wel bij zeggen dat ik kort haar heb. Geen idee wat het met lang haar doet.
Vanmiddag het masker gehaald.
Mijn haar was al vet, morgen wassen. Dus dat masker voor de nacht in mijn haar gedaan. Op de een of andere manier krult het als een gek nu.
pi_208082083
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Deze is CG proof dus je bent gewoon een stiekeme curly girl!

Doe je dit in nat haar of..?
De shampoo en conditioner zijn nu 5 voor 5 euro.
Maar niet op voorraad in de winkel. En met 3 betaal je de volle mep. |:)
  dinsdag 21 februari 2023 @ 07:40:29 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_208083542
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 22:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Deze is CG proof dus je bent gewoon een stiekeme curly girl!

Doe je dit in nat haar of..?
Ik hoef helemaal geen labeltje :P

Heb het in droog gedaan, was mijn haar meestal in de avond na het sporten namelijk.
disclaimer
pi_208083690
Ik ben ook weer overgestapt naar Kruidvat haarverzorging. Ik gebruikte natuurlijke spulletjes en het beviel prima, maar het kostte ook wel wat tijd. Ik vind het nu een verademing dat ik gewoon shampoo zo kan in mijn haar kan doen en gelijk kan uitspoelen. Ik vind het natuurlijke nog steeds interessant en ik zie het ook een beetje als een soort van hobby, dus ik zal er vast ooit weer mee verder gaan. Ik merk welsinds dat ik mijn haar weer met reguliere shampoo was het veel sneller vet wordt.


En soms baal ik zo van mijn haar hè :( Bovenlaag zit mooi slag en krul in en de onderlaag is gewoon steil. Ook gewoon niks mee te beginnen ;(
  dinsdag 28 februari 2023 @ 09:50:43 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208175098
Ja hooi! Hier ook weer een haar baal fase.

Mijn haar is bij de hoofdhuid enorm vet en ik krijg het er momenteel niet uitgewassen met shampoo.
Weet iemand een goede cleanser die ik daarvoor kan gebruiken?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 28 februari 2023 @ 10:46:19 #241
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_208175690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 09:50 schreef Barreltje het volgende:
Ja hooi! Hier ook weer een haar baal fase.

Mijn haar is bij de hoofdhuid enorm vet en ik krijg het er momenteel niet uitgewassen met shampoo.
Weet iemand een goede cleanser die ik daarvoor kan gebruiken?
Wat voor shampoo gebruik je nu?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 28 februari 2023 @ 10:47:22 #242
382129 crew  Donna
pi_208175705
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]
https://www.kruidvat.nl/k(...)pxja59RoCUqEQAvD_BwE

Moet er wel bij zeggen dat ik kort haar heb. Geen idee wat het met lang haar doet.
Ook fijn voor lang haar. :Y
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:04:40 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208175946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 10:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Wat voor shampoo gebruik je nu?
De merken
As I Am en Naughty
Ik moet even kijken welke versie precies..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:18:39 #244
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_208176080
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]
De merken
As I Am en Naughty
Ik moet even kijken welke versie precies..
Oh, dat zijn volgens mij allemaal erg milde shampoos, dus niet heel verbazingwekkend. :Y Even kijken naar een simpele shampoo met SLS als buildup-verwijderaar of, als je het wat meer CG wil hebben, een appelazijnspoeling/ACV-rinse.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:47:24 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208176331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Oh, dat zijn volgens mij allemaal erg milde shampoos, dus niet heel verbazingwekkend. :Y Even kijken naar een simpele shampoo met SLS als buildup-verwijderaar of, als je het wat meer CG wil hebben, een appelazijnspoeling/ACV-rinse.
Ik probeer te snappen wat je zegt, maar het lukt me niet :D
Milde shampoo? Is dat niet juist de bedoeling?
Sls? Wat is deze?
En ACV? :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 28 februari 2023 @ 11:57:36 #246
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_208176444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2023 11:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Ik probeer te snappen wat je zegt, maar het lukt me niet :D
Milde shampoo? Is dat niet juist de bedoeling?
Sls? Wat is deze?
En ACV? :o
ACV = Apple Cider Vinegar, dus een andere naam voor de appelazijnspoeling. Is wat makkelijker zoeken voor de verhoudingen en hoe het aan te pakken. :P

Milde shampoo is op zich de bedoeling, maar sommige dingen krijg je niet uit je haren gewassen als je bepaalde ingrediënten niet in je shampoo/cleanser hebt zitten. SLES/SLS (Sodium Laureth/Lauryl Sulfate) is een wat heftigere reiniger die als bij-effect heeft dat je haar wat meer op z'n lazer krijgt, maar voor af en toe is dat echt geen probleem.

Zelf heb ik het ook, dat ik na een tijdje alleen milde shampoos een vettige plek blijf houden, dus zo eens in de twee-drie weken gooi ik er een goedkope Kruidvatshampoo tegenaan. Meestal gecombineerd met een (voor mijn haar) zwaar masker.

En als je bijvoorbeeld een conditioner met siliconen erin gebruikt (dimethicone komt vaak voor), ontkom je er niet aan om af en toe SLS te gebruiken, want dat krijg je zonder gewoon niet uitgewassen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 10 maart 2023 @ 07:09:35 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208309203
Volgens mij moet ik eens wat gaan experimenteren met proteïne.

En ik had van de week hele goeie resultaten met de krullencreme er met de Denman borstel door te trekken. Veel betere clumps.

En ik wil ook graag een ACV proberen. Zaterdag maar eens naar de toko om wat spullen te halen.

En ik wil microvezel handdoeken. Geneuzel met die tshirts steeds :') .

En ik wil een zo'n satijnen diffuser kap. :@
Resistance is futile.
pi_208309762
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 07:09 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij moet ik eens wat gaan experimenteren met proteïne.

En ik had van de week hele goeie resultaten met de krullencreme er met de Denman borstel door te trekken. Veel betere clumps.

En ik wil ook graag een ACV proberen. Zaterdag maar eens naar de toko om wat spullen te halen.

En ik wil microvezel handdoeken. Geneuzel met die tshirts steeds :') .

En ik wil een zo'n satijnen diffuser kap. :@
Ik heb een paar microvezel haarwraps bij kruidvat, hema en action. Ideaal. Douchen, haar ff in die doek binden, de rest doen en tegen de tijd dat je toe bent aan je haar is de ergste netheid al weg. Zonder pluis O+
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 09:15:57 #249
5428 crew  miss_sly
pi_208309992
Ik ben gestopt met al die CG-routines. Dat kostte me zoveel tijd en zoeken naar de juiste produkten en het werd toch nooit zoals ik wilde.

En toen legde mijn lief een Dyson Airwrap onder de kerstboom O+ Dus nu zit mijn haar altijd mooi, of ik nou stijl, krullen, of slagen wil. Echt, liefde dit O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 maart 2023 @ 09:49:38 #250
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_208310317
Strikt CG doe ik ook niet inderdaad, ik gebruik het meer als leidraad om m'n haar wat gezonder/sterker te krijgen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208310653
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 09:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben gestopt met al die CG-routines. Dat kostte me zoveel tijd en zoeken naar de juiste produkten en het werd toch nooit zoals ik wilde.

En toen legde mijn lief een Dyson Airwrap onder de kerstboom O+ Dus nu zit mijn haar altijd mooi, of ik nou stijl, krullen, of slagen wil. Echt, liefde dit O+
It's a keeper! O+

(Zowel je lief als de Airwrap *) )
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 12:33:55 #252
5428 crew  miss_sly
pi_208311893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:33 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
It's a keeper! O+

(Zowel je lief als de Airwrap *) )
Helemaal eens :Y

Ik had er zelf al een paar keer naar gekeken, maar ik vond het telkens toch echt te duur. Dus ik had besloten te wachten op een aanbieding...as if :') Deze verrassing was echt te gek O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208324912
Ik volg ook de cg-methode niet meer heel strict. Ik was het eens in de drie of vier dagen met een sulfaatshampoo, dan een conditioner met siliconen, leave in is shea moister en dan snot-gel.

Na het diffusen gaat het tien minuten lis en dan ben ik er alweer klaar mee en gaat het in een klem of knot.



[ Bericht 24% gewijzigd door -Spring op 11-03-2023 13:13:47 ]
  zondag 12 maart 2023 @ 07:49:38 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339542
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:19 schreef mootie het volgende:
Ik vind je haar er altijd zo nattig of vettig uitzien. Enig idee waar dat door komt?
Ik heb ook wel issues met clumping, bij mij ontstaan tijdens het crunchen altijd dunne strengen. Volgens mij is dat een kwestie van techniek. Vorige week goed resultaat nadat ik de krullencreme door geborsteld heb ipv er met mijn vingers doorhakken. Maar toen ging ik slapen met een sjaaltje ipv pineapple en toen was het resultaat dus de volgende ochtend al weg.

Verder nog steeds veel pluis, dat is wel minder geworden maar verre van verdwenen. Dus eens kijken wat proteïne mij brengt. Na 3,5 jaar CG ben ik overstag en heb ik zowaar duurdere producten van Cantu aangeschaft. Straks mijn wasdag routine doen maar dan met Cantu shampoo, conditioner, curl activator, lijnzaad gel ipv mousse. En nog acv na de shampoo.

En ik heb een refresh spray van Cantu gekocht.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:50:57 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339553
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:33 schreef -Spring het volgende:
Ik volg ook de cg-methode niet meer heel strict. Ik was het eens in de drie of vier dagen met een sulfaatshampoo, dan een conditioner met siliconen, leave in is shea moister en dan snot-gel.

Na het diffusen gaat het tien minuten lis en dan ben ik er alweer klaar mee en gaat het in een klem of knot.

[ afbeelding ]
Blijft een mooie gezonde bos O+ . Is dit jouw eigen haarkleur?
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:52:38 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339568
Resistance is futile.
pi_208344030
Mooi hoor, @-Spring!

Met zo’n droogkap zou ik thuis heel hard uitgelachen worden _O-. Mij te veel gedoe ook. Diffusen doe ik nog wel, maar niet van harte… ik zou ook wel graag een Dyson of een zo’n soort geval willen, dat schijnt echt sneller te gaan.

Ik doe nu sinds een maand of 3 CG. Ik vind het maar lastig. Ik heb heel pluizig en fijn haar en dat is een stomme combi. Te weinig product? Pluis. Te veel? Uitgezakte krullen. Niet föhnen? Te zwaar en dus uitgezakt. Langer föhnen? Pluis. En met het weer van afgelopen tijd vraag ik me wel eens af waar ik het voor doe.

Maar goed, ik hoop vooral dat door toevoeging van proteïne het haar herstelt (gaat niet van de één op andere dag) en dat het uiteindelijk wel mooier gaat vallen.

Plaatje bij het praatje :P.



[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 12-03-2023 15:33:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208345334
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Mooi hoor, @:-Spring!

Met zo’n droogkap zou ik thuis heel hard uitgelachen worden _O-. Mij te veel gedoe ook. Diffusen doe ik nog wel, maar niet van harte… ik zou ook wel graag een Dyson of een zo’n soort geval willen, dat schijnt echt sneller te gaan.

Ik doe nu sinds een maand of 3 CG. Ik vind het maar lastig. Ik heb heel pluizig en fijn haar en dat is een stomme combi. Te weinig product? Pluis. Te veel? Uitgezakte krullen. Niet föhnen? Te zwaar en dus uitgezakt. Langer föhnen? Pluis. En met het weer van afgelopen tijd vraag ik me wel eens af waar ik het voor doe.

Maar goed, ik hoop vooral dat door toevoeging van proteïne het haar herstelt (gaat niet van de één op andere dag) en dat het uiteindelijk wel mooier gaat vallen.

Plaatje bij het praatje :P.

[ afbeelding ]
Nou, ik vind dit gewoon mooi hoor!
  zondag 12 maart 2023 @ 16:25:31 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208345416
Ik zie Spring en Phaidra en denk 'jezus, mooi haar zo zeg, hartstikke mooie krullen en verzorgd ook nog!' ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 12 maart 2023 @ 16:26:34 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208345438
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:52 schreef Seven. het volgende:
Iemand al eens zo'n diffuser cap geprobeerd?

Dit is wmb echt mijn drooooooom qua krullen en kleur en lengte en alles

Heb helaas heel dunne haren en weinig en te kort haar hiervoor. Dream on dus maar :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 12 maart 2023 @ 16:40:58 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208345608
Goeie resultaten al voor 3 maanden CG @Phaidra ^O^ , echt al flinke krul definitie. Welke producten gebruik je? En idd, dit weer is echt de natuurlijke vijand van curly girls :') .

Ik vraag me dus af of zo'n droogkap pluis voorkomt. Met deze nieuwe producten weer wat geleerd: pluis ontstaat bij mij puur tijdens het föhnen. En ik heb echt niet het geduld om een half uur te diffuser op lage temperatuur. Dus vandaar dat ik het wil proberen.

Ervaringen met Cantu: wow, dit heeft wel potentie! Ik heb vooraan normaal gesproken 2a slag. Dat is in één klap naar 2b gegaan links en zelfs 2c gegaan rechts. Verder is m'n haar nu veel zachter. Het voelde na het wassen ook veen schoner. En trouwens ook met een shitload aan product erin voelt het ook veel schoner. Het ruikt heel lekker O+ . Wel pluis maar voor het föhnen zat er geen enkel haartje verkeerd.
Resistance is futile.
pi_208345627
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit is wmb echt mijn drooooooom qua krullen en kleur en lengte en alles

Heb helaas heel dunne haren en weinig en te kort haar hiervoor. Dream on dus maar :+
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:50:45 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208345703
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit is wmb echt mijn drooooooom qua krullen en kleur en lengte en alles

Heb helaas heel dunne haren en weinig en te kort haar hiervoor. Dream on dus maar :+
En ze heeft geen pluis :D . Maar idd, supergaaf kapsel zo.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:51:29 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208345714
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.
Ze heeft krullers ingedaan voor het drogen inderdaad.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:56:55 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208345780
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.
Daar gaat de hele video over, hoe ze dat deed ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208345891
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Daar gaat de hele video over, hoe ze dat deed ;)
Oh :') Ik had alleen het plaatje gezien. Ik zie bij de reacties dat ze een uur de föhn aan heeft gehad?! Poeh, da's lang :P

Cantu heb ik ook goede ervaring mee. Ik heb de cowash gebruikt, kreeg er erg mooie slag van.
  zondag 12 maart 2023 @ 19:08:59 #267
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208347938
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Mooi hoor, @:-Spring!

Met zo’n droogkap zou ik thuis heel hard uitgelachen worden _O-. Mij te veel gedoe ook. Diffusen doe ik nog wel, maar niet van harte… ik zou ook wel graag een Dyson of een zo’n soort geval willen, dat schijnt echt sneller te gaan.

Ik doe nu sinds een maand of 3 CG. Ik vind het maar lastig. Ik heb heel pluizig en fijn haar en dat is een stomme combi. Te weinig product? Pluis. Te veel? Uitgezakte krullen. Niet föhnen? Te zwaar en dus uitgezakt. Langer föhnen? Pluis. En met het weer van afgelopen tijd vraag ik me wel eens af waar ik het voor doe.

Maar goed, ik hoop vooral dat door toevoeging van proteïne het haar herstelt (gaat niet van de één op andere dag) en dat het uiteindelijk wel mooier gaat vallen.

Plaatje bij het praatje :P.

[ afbeelding ]
Wat gebruik je nu voor je haar? In mijn ervaring is pluis echt het gevolg van beschadigd haar. Ik ben begin januari gestart met CG en hoe meer het herstelt, hoe minder pluis. Fohnen doe ik ook echt niet meer, vind dat zo zonde van alle andere moeite die ik doe om mijn haar te herstellen.
pi_208354136
@Nanukerst en @Seven. ik gebruik deze producten:

Hair dance clarifying growth shampoo
Aunt Jackie's rescued masker of Flora&curl cream conditioner

Voor snelle co-wash heb ik Alikay naturals, een reisverpakking om te proberen.

Daarna Curly secret curl rescue refresh spray (kan ook als leave-in namelijk)
Flora&curl gel
Curly secret foam
Curly secret hair spray

en nog scrunching oil voor na het drogen.

De refresh spray en hair spray heb ik pas toegevoegd. Ik had nog niks als leave-in en hoopte dat ik tussendoor ook met de refresh spray uit de voeten kon. Mijn haar gister op de wasdag zit inderdaad wel mooi, maar ik heb echt moeite om het een beetje aardig te houden. Als ik probeer te refreshen, wordt het standaard vreselijk pluizig. Meer alsof ik door de regen heb gefietst en dat dan is opgedroogd.

Nu doe ik er tussendoor maar helemaal niks meer mee. Ik slaap met een zijden sjaaltje (had ik toevallig nog liggen) en dan maar het beste ervan hopen. Aan de achterkant krult het haar veel minder en wordt het snel sliertig.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:18:02 #269
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208371174
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:44 schreef Phaidra het volgende:
@:Nanukerst en @:Seven. ik gebruik deze producten:

Hair dance clarifying growth shampoo
Aunt Jackie's rescued masker of Flora&curl cream conditioner

Voor snelle co-wash heb ik Alikay naturals, een reisverpakking om te proberen.

Daarna Curly secret curl rescue refresh spray (kan ook als leave-in namelijk)
Flora&curl gel
Curly secret foam
Curly secret hair spray

en nog scrunching oil voor na het drogen.

De refresh spray en hair spray heb ik pas toegevoegd. Ik had nog niks als leave-in en hoopte dat ik tussendoor ook met de refresh spray uit de voeten kon. Mijn haar gister op de wasdag zit inderdaad wel mooi, maar ik heb echt moeite om het een beetje aardig te houden. Als ik probeer te refreshen, wordt het standaard vreselijk pluizig. Meer alsof ik door de regen heb gefietst en dat dan is opgedroogd.

Nu doe ik er tussendoor maar helemaal niks meer mee. Ik slaap met een zijden sjaaltje (had ik toevallig nog liggen) en dan maar het beste ervan hopen. Aan de achterkant krult het haar veel minder en wordt het snel sliertig.
Oh dat klinkt voor mij als veel producten, maar ik ben lui van nature. Hoe vaak gebruik je dat masker? Aunt Jackie heeft ook een hele fijne leave-in conditioner! Deze: https://www.kruidvat.nl/a(...)onditioner/p/3484797
pi_208373064
Na het wassen deed ik eerst alleen gel en foam, maar dat zakte dus na het drogen snel uit (dezelfde dag nog) waardoor ik wat extra hold wilde toevoegen met de hairspray. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind.

Ik doe het masker meestal 1x per week. Het resultaat is eigenlijk altijd beter na het masker dan na gewone conditioner of co-wash.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208449301
Ik heb vandaag voor het eerst eens de tijd genomen voor fingercoilen. Ik lijk wel een porseleinen pop.
pi_208449474
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:41 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst eens de tijd genomen voor fingercoilen. Ik lijk wel een porseleinen pop.
:D Vind je het mooi bij jezelf?
pi_208449662
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D Vind je het mooi bij jezelf?
Nee, maar dat kan komen omdat ik mijn appelrode wangetjes en mutsje met rushes nog niet draag.



[ Bericht 5% gewijzigd door bloempje-moi op 19-03-2023 12:18:48 ]
  zondag 19 maart 2023 @ 12:55:27 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208450294
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:05 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Nee, maar dat kan komen omdat ik mijn appelrode wangetjes en mutsje met rushes nog niet draag.

[ afbeelding ]
Impressive wel ^O^
Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 12:56:50 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208450309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:18 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Oh dat klinkt voor mij als veel producten, maar ik ben lui van nature. Hoe vaak gebruik je dat masker? Aunt Jackie heeft ook een hele fijne leave-in conditioner! Deze: https://www.kruidvat.nl/a(...)onditioner/p/3484797
Ja, de quench staat wel heel goed te boek als leave in.
Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 14:10:05 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208451275
Ik heb gisteren de Cantu leave in als masker ingedaan. Zodirect uitspoelen, hopelijk geen proteïne overload.

En ik wil deze eens proberen:

Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 19:25:09 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208457107
Mind = blown! Volgens mij zit ik wel op het juiste spoor, veel minder pluis, veel betere clumps. Het kan nog beter qua kruldefinitie, ik denk dat ik de leave in volgende week oversla.

plaatjes delen

Resistance is futile.
pi_208457563
Impressive inderdaad! Misschien dat ik toch ook moet experimenteren met het langer laten intrekken van het masker.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 19 maart 2023 @ 20:39:24 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208458811
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:43 schreef Phaidra het volgende:
Impressive inderdaad! Misschien dat ik toch ook moet experimenteren met het langer laten intrekken van het masker.
Maskertje heeft wel wat geholpen, maar ik ben wel blij dat ik de keave-in gebruikt heb en dat ik niet het masker zelf 24 uur heb laten zitten.

Naar mijn gevoel ligt het bij mij eerder aan de techniek. Pixie diffusing gedaan deze keer (deze keer met geduld). En het fingercloilen met een zeer beperkt aantal clumps heeft wel veel gedaan voor het uiteindelijke clumpen. Alleen bij mij waren het al veel meer losse clumps toen ik begon aan ploppen dan bij haar. Dus daar ga ik de volgende wash day nog werk van maken.

En lang ploppen werkt voor mij heel goed, ik heb zeker 1,5 uur met tshirt op m'n kop gezeten :') .
Resistance is futile.
pi_208662085
Gisteravond heb ik een kleine hoeveelheid conditioner in mijn haar gedaan, gemixt met een beetje water. Vervolgens aan de lucht laten drogen en voor de nacht gewikkeld in een zijden sjaaltje. Vanochtend alleen een beetje scrunching oil en het resultaat was best ok!

Zaterdag had ik het gewassen, dit was dus dag 4. Gister had ik mijn haar in een staart wegens niet meer toonbaar, maar nu vond ik het wel goed genoeg om los te dragen. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208662461
Wat is een fijne haarolie zonder siliconen en andere troep erin?
Aan het typen...
  woensdag 5 april 2023 @ 02:34:25 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208663100
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:48 schreef Phaidra het volgende:
Gisteravond heb ik een kleine hoeveelheid conditioner in mijn haar gedaan, gemixt met een beetje water. Vervolgens aan de lucht laten drogen en voor de nacht gewikkeld in een zijden sjaaltje. Vanochtend alleen een beetje scrunching oil en het resultaat was best ok!

Zaterdag had ik het gewassen, dit was dus dag 4. Gister had ik mijn haar in een staart wegens niet meer toonbaar, maar nu vond ik het wel goed genoeg om los te dragen. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice! Ik heb in de strijd tegen pluis ontdekt:

Praying hands om producten aan te brengen
Lang ploppen
Niet scrunchen maar fingercoilen
Hover en daarna pixie föhnen

Alleen na 1x slapen/refreshen is de e pluis terug.

En dit product maakt ook echt verschil voor mij:



[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 05-04-2023 07:46:40 ]
Resistance is futile.
  woensdag 5 april 2023 @ 07:45:59 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208663622
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:32 schreef Yasmin__x het volgende:
Wat is een fijne haarolie zonder siliconen en andere troep erin?
Ik gebruik die van de Hema. Ruikt niet fantastisch maar doet wat het moet doen.
Resistance is futile.
pi_208663814
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2023 02:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nice! Ik heb in de strijd tegen pluis ontdekt:

Praying hands om producten aan te brengen
Lang ploppen
Niet scrunchen maar fingercoilen
Hover en daarna pixie föhnen

Alleen na 1x slapen/refreshen is de e pluis terug.

En dit product maakt ook echt verschil voor mij:

[ afbeelding ]
Dat is best wat moeite voor iets wat niet zo lang mooi blijft. Maar als je een avondje uit gaat is het natuurlijk wel fijn dat dit werkt :)
pi_208663823
quote:
11s.gif Op zondag 19 maart 2023 19:25 schreef Seven. het volgende:
Mind = blown! Volgens mij zit ik wel op het juiste spoor, veel minder pluis, veel betere clumps. Het kan nog beter qua kruldefinitie, ik denk dat ik de leave in volgende week oversla.

[ link | afbeelding ]plaatjes delen

[ link | afbeelding ]
Wat een volume! Mooie haarkleur ook :Y Welk nummer/merk is dat?
  woensdag 5 april 2023 @ 18:29:49 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208670679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 08:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat een volume! Mooie haarkleur ook :Y Welk nummer/merk is dat?
Eigen haarkleur! En eens, veel moeite maar met het refreshen sta ik altijd te scrunchen als een malle en dat helpt niet. Dus een andere refresh routine heb ik ook wel nodig.
Resistance is futile.
pi_208671135
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:32 schreef Yasmin__x het volgende:
Wat is een fijne haarolie zonder siliconen en andere troep erin?
Ik gebruik de scrunching oil van Curly Secret (kan ook als gewone haarolie). Die ruikt goddelijk lekker! Ik vind het resultaat ook goed.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208673911
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik gebruik de scrunching oil van Curly Secret (kan ook als gewone haarolie). Die ruikt goddelijk lekker! Ik vind het resultaat ook goed.
Zou je misschien een foto kunnen maken van de ingrediënten op het flesje? O+
Aan het typen...
pi_208673972
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:06 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Zou je misschien een foto kunnen maken van de ingrediënten op het flesje? O+
Het zijn nogal kleine lettertjes, maar deze lijst vind ik op hun website:
Grape Seed oil, Triticum Vulgare (Wheat) Oil, Sweet Almond Oil, Olea Europea (Olive) Oil, Jojoba Oil Papaya Fruit Extract, Hemp Seed Oil.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208673989
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 21:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het zijn nogal kleine lettertjes, maar deze lijst vind ik op hun website:
Grape Seed oil, Triticum Vulgare (Wheat) Oil, Sweet Almond Oil, Olea Europea (Olive) Oil, Jojoba Oil Papaya Fruit Extract, Hemp Seed Oil.
Top, dank je wel!
Aan het typen...
  donderdag 6 april 2023 @ 19:14:30 #291
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208685188
Goed, hier nu 3 maanden bezig met CG. Afgelopen zomer besloot ik te stoppen met mijn haar te (laten) verven omdat ik het wilde laten herstellen. In de maanden daarna kwam er steeds meer slag tevoorschijn, vandaar de overstap naar CG gemaakt. Waar ik blij mee ben: ik zie absoluut dat mijn haar herstelt, het is gezonder en makkelijker hanteerbaar. Wat ik nog lastig vind: de perfecte routine heb ik nog niet. Wat ik nu doe:
- co wash
- leave in conditioner
- curl custard
- ploppen met microfiberhanddoek

Niet föhnen, krijg ik pluis van, ook niet borstelen. Eens per week was ik met gewone CG-friendly shampoo en gebruik ik een haarmasker.

Soms zit het met deze routine geweldig, soms eindig ik toch met pluis en lijkt de slag er een beetje uit te zakken (zie foto in spoiler). Kwestie van lange adem hebben en doorzetten, of iets veranderen aan de routine?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 april 2023 @ 19:30:35 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208685448
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:14 schreef Nanukerst het volgende:
Goed, hier nu 3 maanden bezig met CG. Afgelopen zomer besloot ik te stoppen met mijn haar te (laten) verven omdat ik het wilde laten herstellen. In de maanden daarna kwam er steeds meer slag tevoorschijn, vandaar de overstap naar CG gemaakt. Waar ik blij mee ben: ik zie absoluut dat mijn haar herstelt, het is gezonder en makkelijker hanteerbaar. Wat ik nog lastig vind: de perfecte routine heb ik nog niet. Wat ik nu doe:
- co wash
- leave in conditioner
- curl custard
- ploppen met microfiberhanddoek

Niet föhnen, krijg ik pluis van, ook niet borstelen. Eens per week was ik met gewone CG-friendly shampoo en gebruik ik een haarmasker.

Soms zit het met deze routine geweldig, soms eindig ik toch met pluis en lijkt de slag er een beetje uit te zakken (zie foto in spoiler). Kwestie van lange adem hebben en doorzetten, of iets veranderen aan de routine?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou de leave in conditioner eens achterwege laten (volgens mij meest geschikt voor mensen die echt type 3 krullen hebben, voor mijn 2a-b-c krullen verzwaart het teveel). In plaats daarvan kun je een haarmasker lang in laten trekken (maar wel uitspoelen). En heb je al eens geprobeerd om zo nu en dan een spoeling te doen met appelciderazijn? Dan haal je buildup weg, ik krijg daar wel lichtere krullen door.

Kruldefinitie is bij mij vooral een kwestie van techniek. Pluis voorkomen betekent voor mij niet scrunchen en met beleid föhnen (hover en dan pixie), en ook niet refreshen met producten.
Resistance is futile.
  donderdag 6 april 2023 @ 21:25:35 #293
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208687248
Thanks! Die leave-in ga ik volgende keer eens achterwege laten dan. Ik ontdek net dat er in Amsterdam een CG-winkel zit die ik dus echt wel ga bezoeken he: https://www.curlygirlmovement.com/nl/
  vrijdag 7 april 2023 @ 10:26:57 #294
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208690807
Vanmorgen meteen gedaan: haar nat gemaakt, curl custard erin gescruncht, en ver buiten mijn comfortzone gegaan door toch (ondersteboven) te fohnen. Zoals verwacht nog steeds pluis - want fohn - maar ik zie ook een voorzichtige toename in kruldefinitie! *O* Ik laat de leave-in voorlopig dus achterwege.
pi_208690959
Ik wil ook weer eens een beginnetje maken met cg :) Welke shampoo bij Kruidvat was ook alweer geschikt voor de final wash? Al heb ik daar ook een beetje mijn vraagtekens bij... Heb ooit eens gelezen dat siliconen niet met één keer uit je haren te wassen zijn.

De mooie haarfoto's hebben me over de streep geholpen :)
  vrijdag 7 april 2023 @ 10:44:00 #296
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208690985
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wil ook weer eens een beginnetje maken met cg :) Welke shampoo bij Kruidvat was ook alweer geschikt voor de final wash? Al heb ik daar ook een beetje mijn vraagtekens bij... Heb ooit eens gelezen dat siliconen niet met één keer uit je haren te wassen zijn.

De mooie haarfoto's hebben me over de streep geholpen :)
https://www.aukjeswereld.(...)-producten-kruidvat/
  vrijdag 7 april 2023 @ 10:47:23 #297
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208691010
Wat betreft final wash: ik lees inderdaad dat veel mensen geen fan zijn van eenmalig een final wash maar om de zoveel tijd dat doen. Ik wil me daar ook in verdiepen, men claimt dat het belangrijk is om ook de built-up die frizz veroorzaakt tegen te gaan.
pi_208691021
quote:
Bedankt!

Ik heb nog ergens een pot haarmasker van bouclème staan. Als dat nog ok is doe ik die na de final wash vanavond :) Toen ik eerder een final wash deed zag mijn haar er niet uit, zo droog dat het was.
pi_208691356
Een goed masker is denk ik wel essentieel na een final wash :Y.

Ik was wel zeker 1x per week met een clarifying shampoo. Vooral mijn hoofdhuid heeft het nodig, maar voor mijn gevoel zit mijn haar ook beter na wassen met shampoo dan alleen conditioner of co-wash.

Ik ben ook buiten mijn comfortzone gegaan door ruim een uur te ploppen :D. Het helpt inderdaad enorm tegen pluis! Ik moet nu nog scrunchen, ik ben benieuwd als het echt helemaal droog is. Ik heb wel geföhnd nog, maar korter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 april 2023 @ 11:27:56 #300
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208691378
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 10:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bedankt!

Ik heb nog ergens een pot haarmasker van bouclème staan. Als dat nog ok is doe ik die na de final wash vanavond :) Toen ik eerder een final wash deed zag mijn haar er niet uit, zo droog dat het was.
Herkenbaar. Mijn haar kan niet alleen gewassen worden, er moet echt iets voedends in erna anders is het een vogelnestje. ;(
pi_208700986
Dicht!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')