Dat zou e.e.a. wel verklaren. Het is ook niet dat ik het vaak was, dat doe 1x per week (heb vrij droog haar) en dat wassen is meer omdat je haar op een gegeven moment toch wel wat muffig wordt. Maar ik zal het eens proberenquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:42 schreef miss_sly het volgende:
Toevallig laatst een heel stuk over gelezen. Grijs haar is vanzelf droger, omdat de stof die het haar de kleur geeft, ook voeding geeft.
Voor mooi grijs haar zou ik dan ook overgaan op shampoo en conditioner voor grijs haar. Dat is beter voor kleur en glans en het voedt beter.
Ik heb zelf een aantal strengen grijs haar in mjin verder blond-gemeleerd haar, en ik merk dat die strengen echt wel droger en eerder dof zijn dan de rest van het haar. Wat het dan ook lastiger maakt, vind ik, omdat ik dus eigenlijk die strengen wel meer voeding zou moeten geven, maar de rest juist niet, omdat dat nog steeds vrij snel vet wordt. Lastige combiquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:45 schreef Nine. het volgende:
[..]
Dat zou e.e.a. wel verklaren. Het is ook niet dat ik het vaak was, dat doe 1x per week (heb vrij droog haar) en dat wassen is meer omdat je haar op een gegeven moment toch wel wat muffig wordt. Maar ik zal het eens proberen
Thanks, die ga ik even doorlezen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb zelf een aantal strengen grijs haar in mjin verder blond-gemeleerd haar, en ik merk dat die strengen echt wel droger en eerder dof zijn dan de rest van het haar. Wat het dan ook lastiger maakt, vind ik, omdat ik dus eigenlijk die strengen wel meer voeding zou moeten geven, maar de rest juist niet, omdat dat nog steeds vrij snel vet wordt. Lastige combi
Ik vond deze link wel interessant.
Heb je ook zulk donker haar?quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:55 schreef Nine. het volgende:
[..]
Thanks, die ga ik even doorlezen.
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens net zo'n dikke grijze streng/pluk als Stacey London (alleen zit die bij mij wat verder naar achter)
Mijn haar is iets lichter, maar wel donkerbruin. Dus die pluk valt echt wel opquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Heb je ook zulk donker haar?
Ik heb blond in diverse schakeringen en dan grijs erdoor. Dat op zichzelf vind ik niet per se een probleem, behalve dat dat deel dus droger en doffer is.
En dat die strengen rond mijn gezicht zitten en dat me veeeeeeel ouder (volgens dochter dan) maakt dan ik ben.
Is juist mooi vind ik, 1 zo’n pluk.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:01 schreef Nine. het volgende:
[..]
Mijn haar is iets lichter, maar wel donkerbruin. Dus die pluk valt echt wel op
Voordeel van blond haar is dat je het grijze wat minder snel en goed ziet.
Pak je ook echt dat voorbeeld ipv Mr. Sheffield uit The Nanny,quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:55 schreef Nine. het volgende:
[..]
Thanks, die ga ik even doorlezen.
[ afbeelding ]
Ik heb trouwens net zo'n dikke grijze streng/pluk als Stacey London (alleen zit die bij mij wat verder naar achter)
M'n vriendin keek altijd naar e.o.a. programma met haar, dus vandaar. The Nanny heb ik nooit gezienquote:Op donderdag 12 mei 2022 18:08 schreef ChipsZak. het volgende:
Pak je ook echt dat voorbeeld ipv Mr. Sheffield uit The Nanny,.
Wat doe jij allemaal in je haar? Het lijkt erg vet en heavy op je hoofd drukkend.quote:Op donderdag 12 mei 2022 06:24 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ja, ik moest hier nog wel wat meer crunchen zie ik.
Dat lijkt dan zo. Een leave in conditioner, met een krullencreme in de uiteindes en dan lijnzaadgel wat ik na het drogen crunch.quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:44 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Wat doe jij allemaal in je haar? Het lijkt erg vet en heavy op je hoofd drukkend.
Keurig keurig ziet er netjes uit hoorquote:
Fluf je je haar? Dan is je haar wat met meer volumequote:Op donderdag 12 mei 2022 21:04 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dat lijkt dan zo. Een leave in conditioner, met een krullencreme in de uiteindes en dan lijnzaadgel wat ik na het drogen crunch.
Zou dat hetzelfde werken als varkenshaar? Daar ging mijn haar altijd heeel erg van pluizenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand bekend met de boar bristle (borstel met haren van een zwijn)?
Als ik de verhalen mag geloven doet het veel goeds voor het haar. Zit te denken om er eentje te bestellen.
Nee, geen ervaring mee.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand bekend met de boar bristle (borstel met haren van een zwijn)?
Als ik de verhalen mag geloven doet het veel goeds voor het haar. Zit te denken om er eentje te bestellen.
Geen idee of varkens en zwijnen hetzelfde soort haar hebbenquote:Op woensdag 10 augustus 2022 20:23 schreef Meke het volgende:
[..]
Zou dat hetzelfde werken als varkenshaar? Daar ging mijn haar altijd heeel erg van pluizen
We zien je review graag tegemoetquote:Op woensdag 10 augustus 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Geen idee of varkens en zwijnen hetzelfde soort haar hebben![]()
Dit zijn de benefits van de borstel:
The soft bristles allow hair to glide through the brush easily for less damage and breakage.
The bristles massage the scalp and promotes circulation for healthier hair.
The brushes distributes natural hair oils more evenly throughout each strand of hair.
A boar bristle brush gently removes dead hair strands without pulling or breaking.
The bristles close the hair cuticle to create greater shine by reflecting the light that shines upon strands.
The brushes don’t tear or split hair.
Using a boar bristle brush can help pregnant and post-menopausal women that are losing their hair by stimulating growth.
The brushes are great for gently detangling hair. It’s an excellent way to remove tangles from children’s hair.
Flyaway hair is minimized with a boar bristle brush as it doesn’t generate static electricity.
Boar bristle brushes are all natural, free of harmful chemicals, and handmade.
A boar bristle brush has an impressively long lifetime.
Voor 15 euro wil ik het wel proberen
Ik heb al genoeg shampoos geprobeerd en ik ben dat een beetje beu geworden. Constant pluis en droog. De ene keer minder als de andere keer, maar geen enkele keer word ik echt happy van mijn haar.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:46 schreef Candaasje het volgende:
Het klinkt nog steeds wel als veel gedoe![]()
Ooit wel eens no-poo geprobeerd. Ging redelijk, maar na 3 maanden moest ik toch echt solliciteren en moest ik het wel weer wassen. Mijn vriend wast slechts enkele keren per jaar zijn haar met iets van zeep/shampoo; als hij naar de kapper gaat. Voor de rest enkel met water, en tussendoor is het echt niet vet.![]()
Ik was mijn haren de laatste maanden weer met een blok marseillezeep. Ooit eens gedaan toen ik biologisch afbreekbare shampoo zocht wegens kampeeravonturen, en na wat omzwervingen ben ik weer terug.
Al tig andere ' shampoos' geprobeerd (van de kappersmerken tot ghassoullkei) maar deze houdt tenminste het volume er een beetje in. Droog blijft het helaas wel, maar dat heb ik met alle merken. Of nouja, er zijn wel shampoos die het heel zacht en glanzend maken, maar dan hangt het ook wel sluik naar beneden. Dan liever iets meer pluis waar tenminste een elastiekje fatsoenlijk in blijft zitten.
Kwam er pas achter dat in het dorp waar ik nu ben gaan wonen een kapper zit met een liefde voor krullen. Scheelt me wel veel reistijd, dus misschien toch eens gaan proberen. Vind dat ook wel weer eng...
Ik had die onderste, gekocht bij de eksjun toen. Was er geen fan van.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:16 schreef Seven. het volgende:
Ik ga morgen deze proberen, een scrub voor je hoofdhuid!
[ afbeelding ]
Eigenlijk heb ik het niet echt nodig want ik heb eigenlijk nooit last van buildup.
Ben ik geen fan van föhnen. Eigenlijk droogt m'n haar zonder föhnen in een mooie slag, dus ik ga ook de airdry spray proberen:
[ afbeelding ]
Ik blijf HEMA fan. Ik gebruik de shampoo bars (doe ik trouwens maanden mee), de conditioner, haar maskers, conditioner spray als leave in, af en toe de krullenbooster créme, de haarolie, en nu dus de airdry spray en scrub![]()
Iemand al zo'n ding?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |