It's a keeper!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben gestopt met al die CG-routines. Dat kostte me zoveel tijd en zoeken naar de juiste produkten en het werd toch nooit zoals ik wilde.
En toen legde mijn lief een Dyson Airwrap onder de kerstboomDus nu zit mijn haar altijd mooi, of ik nou stijl, krullen, of slagen wil. Echt, liefde dit
Helemaal eensquote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:33 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
It's a keeper!![]()
(Zowel je lief als de Airwrap)
Ik heb ook wel issues met clumping, bij mij ontstaan tijdens het crunchen altijd dunne strengen. Volgens mij is dat een kwestie van techniek. Vorige week goed resultaat nadat ik de krullencreme door geborsteld heb ipv er met mijn vingers doorhakken. Maar toen ging ik slapen met een sjaaltje ipv pineapple en toen was het resultaat dus de volgende ochtend al weg.quote:Op zondag 19 februari 2023 18:19 schreef mootie het volgende:
Ik vind je haar er altijd zo nattig of vettig uitzien. Enig idee waar dat door komt?
Blijft een mooie gezonde bosquote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:33 schreef -Spring het volgende:
Ik volg ook de cg-methode niet meer heel strict. Ik was het eens in de drie of vier dagen met een sulfaatshampoo, dan een conditioner met siliconen, leave in is shea moister en dan snot-gel.
Na het diffusen gaat het tien minuten lis en dan ben ik er alweer klaar mee en gaat het in een klem of knot.
[ afbeelding ]
Nou, ik vind dit gewoon mooi hoor!quote:Op zondag 12 maart 2023 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Mooi hoor, @:-Spring!
Met zo’n droogkap zou ik thuis heel hard uitgelachen worden. Mij te veel gedoe ook. Diffusen doe ik nog wel, maar niet van harte… ik zou ook wel graag een Dyson of een zo’n soort geval willen, dat schijnt echt sneller te gaan.
Ik doe nu sinds een maand of 3 CG. Ik vind het maar lastig. Ik heb heel pluizig en fijn haar en dat is een stomme combi. Te weinig product? Pluis. Te veel? Uitgezakte krullen. Niet föhnen? Te zwaar en dus uitgezakt. Langer föhnen? Pluis. En met het weer van afgelopen tijd vraag ik me wel eens af waar ik het voor doe.
Maar goed, ik hoop vooral dat door toevoeging van proteïne het haar herstelt (gaat niet van de één op andere dag) en dat het uiteindelijk wel mooier gaat vallen.
Plaatje bij het praatje.
[ afbeelding ]
Dit is wmb echt mijn drooooooom qua krullen en kleur en lengte en allesquote:Op zondag 12 maart 2023 07:52 schreef Seven. het volgende:
Iemand al eens zo'n diffuser cap geprobeerd?
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is wmb echt mijn drooooooom qua krullen en kleur en lengte en alles
Heb helaas heel dunne haren en weinig en te kort haar hiervoor. Dream on dus maar
En ze heeft geen pluisquote:Op zondag 12 maart 2023 16:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is wmb echt mijn drooooooom qua krullen en kleur en lengte en alles
Heb helaas heel dunne haren en weinig en te kort haar hiervoor. Dream on dus maar
Ze heeft krullers ingedaan voor het drogen inderdaad.quote:Op zondag 12 maart 2023 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.
Daar gaat de hele video over, hoe ze dat deedquote:Op zondag 12 maart 2023 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.
Ohquote:Op zondag 12 maart 2023 16:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar gaat de hele video over, hoe ze dat deed
Wat gebruik je nu voor je haar? In mijn ervaring is pluis echt het gevolg van beschadigd haar. Ik ben begin januari gestart met CG en hoe meer het herstelt, hoe minder pluis. Fohnen doe ik ook echt niet meer, vind dat zo zonde van alle andere moeite die ik doe om mijn haar te herstellen.quote:Op zondag 12 maart 2023 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Mooi hoor, @:-Spring!
Met zo’n droogkap zou ik thuis heel hard uitgelachen worden. Mij te veel gedoe ook. Diffusen doe ik nog wel, maar niet van harte… ik zou ook wel graag een Dyson of een zo’n soort geval willen, dat schijnt echt sneller te gaan.
Ik doe nu sinds een maand of 3 CG. Ik vind het maar lastig. Ik heb heel pluizig en fijn haar en dat is een stomme combi. Te weinig product? Pluis. Te veel? Uitgezakte krullen. Niet föhnen? Te zwaar en dus uitgezakt. Langer föhnen? Pluis. En met het weer van afgelopen tijd vraag ik me wel eens af waar ik het voor doe.
Maar goed, ik hoop vooral dat door toevoeging van proteïne het haar herstelt (gaat niet van de één op andere dag) en dat het uiteindelijk wel mooier gaat vallen.
Plaatje bij het praatje.
[ afbeelding ]
Oh dat klinkt voor mij als veel producten, maar ik ben lui van nature. Hoe vaak gebruik je dat masker? Aunt Jackie heeft ook een hele fijne leave-in conditioner! Deze: https://www.kruidvat.nl/a(...)onditioner/p/3484797quote:Op maandag 13 maart 2023 08:44 schreef Phaidra het volgende:
@:Nanukerst en @:Seven. ik gebruik deze producten:
Hair dance clarifying growth shampoo
Aunt Jackie's rescued masker of Flora&curl cream conditioner
Voor snelle co-wash heb ik Alikay naturals, een reisverpakking om te proberen.
Daarna Curly secret curl rescue refresh spray (kan ook als leave-in namelijk)
Flora&curl gel
Curly secret foam
Curly secret hair spray
en nog scrunching oil voor na het drogen.
De refresh spray en hair spray heb ik pas toegevoegd. Ik had nog niks als leave-in en hoopte dat ik tussendoor ook met de refresh spray uit de voeten kon. Mijn haar gister op de wasdag zit inderdaad wel mooi, maar ik heb echt moeite om het een beetje aardig te houden. Als ik probeer te refreshen, wordt het standaard vreselijk pluizig. Meer alsof ik door de regen heb gefietst en dat dan is opgedroogd.
Nu doe ik er tussendoor maar helemaal niks meer mee. Ik slaap met een zijden sjaaltje (had ik toevallig nog liggen) en dan maar het beste ervan hopen. Aan de achterkant krult het haar veel minder en wordt het snel sliertig.
quote:Op zondag 19 maart 2023 11:41 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst eens de tijd genomen voor fingercoilen. Ik lijk wel een porseleinen pop.
Nee, maar dat kan komen omdat ik mijn appelrode wangetjes en mutsje met rushes nog niet draag.quote:
Impressive welquote:Op zondag 19 maart 2023 12:05 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Nee, maar dat kan komen omdat ik mijn appelrode wangetjes en mutsje met rushes nog niet draag.
[ afbeelding ]
Ja, de quench staat wel heel goed te boek als leave in.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 13:18 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Oh dat klinkt voor mij als veel producten, maar ik ben lui van nature. Hoe vaak gebruik je dat masker? Aunt Jackie heeft ook een hele fijne leave-in conditioner! Deze: https://www.kruidvat.nl/a(...)onditioner/p/3484797
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |