abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208310653
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 09:15 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben gestopt met al die CG-routines. Dat kostte me zoveel tijd en zoeken naar de juiste produkten en het werd toch nooit zoals ik wilde.

En toen legde mijn lief een Dyson Airwrap onder de kerstboom O+ Dus nu zit mijn haar altijd mooi, of ik nou stijl, krullen, of slagen wil. Echt, liefde dit O+
It's a keeper! O+

(Zowel je lief als de Airwrap *) )
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 12:33:55 #252
5428 crew  miss_sly
pi_208311893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 10:33 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
It's a keeper! O+

(Zowel je lief als de Airwrap *) )
Helemaal eens :Y

Ik had er zelf al een paar keer naar gekeken, maar ik vond het telkens toch echt te duur. Dus ik had besloten te wachten op een aanbieding...as if :') Deze verrassing was echt te gek O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208324912
Ik volg ook de cg-methode niet meer heel strict. Ik was het eens in de drie of vier dagen met een sulfaatshampoo, dan een conditioner met siliconen, leave in is shea moister en dan snot-gel.

Na het diffusen gaat het tien minuten lis en dan ben ik er alweer klaar mee en gaat het in een klem of knot.

[ Bericht 24% gewijzigd door -Spring op 11-03-2023 13:13:47 ]
  zondag 12 maart 2023 @ 07:49:38 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339542
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2023 18:19 schreef mootie het volgende:
Ik vind je haar er altijd zo nattig of vettig uitzien. Enig idee waar dat door komt?
Ik heb ook wel issues met clumping, bij mij ontstaan tijdens het crunchen altijd dunne strengen. Volgens mij is dat een kwestie van techniek. Vorige week goed resultaat nadat ik de krullencreme door geborsteld heb ipv er met mijn vingers doorhakken. Maar toen ging ik slapen met een sjaaltje ipv pineapple en toen was het resultaat dus de volgende ochtend al weg.

Verder nog steeds veel pluis, dat is wel minder geworden maar verre van verdwenen. Dus eens kijken wat proteïne mij brengt. Na 3,5 jaar CG ben ik overstag en heb ik zowaar duurdere producten van Cantu aangeschaft. Straks mijn wasdag routine doen maar dan met Cantu shampoo, conditioner, curl activator, lijnzaad gel ipv mousse. En nog acv na de shampoo.

En ik heb een refresh spray van Cantu gekocht.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:50:57 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339553
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 12:33 schreef -Spring het volgende:
Ik volg ook de cg-methode niet meer heel strict. Ik was het eens in de drie of vier dagen met een sulfaatshampoo, dan een conditioner met siliconen, leave in is shea moister en dan snot-gel.

Na het diffusen gaat het tien minuten lis en dan ben ik er alweer klaar mee en gaat het in een klem of knot.

[ afbeelding ]
Blijft een mooie gezonde bos O+ . Is dit jouw eigen haarkleur?
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 07:52:38 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208339568
Resistance is futile.
pi_208344030
Mooi hoor, @-Spring!

Met zo’n droogkap zou ik thuis heel hard uitgelachen worden _O-. Mij te veel gedoe ook. Diffusen doe ik nog wel, maar niet van harte… ik zou ook wel graag een Dyson of een zo’n soort geval willen, dat schijnt echt sneller te gaan.

Ik doe nu sinds een maand of 3 CG. Ik vind het maar lastig. Ik heb heel pluizig en fijn haar en dat is een stomme combi. Te weinig product? Pluis. Te veel? Uitgezakte krullen. Niet föhnen? Te zwaar en dus uitgezakt. Langer föhnen? Pluis. En met het weer van afgelopen tijd vraag ik me wel eens af waar ik het voor doe.

Maar goed, ik hoop vooral dat door toevoeging van proteïne het haar herstelt (gaat niet van de één op andere dag) en dat het uiteindelijk wel mooier gaat vallen.

Plaatje bij het praatje :P.

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 12-03-2023 15:33:56 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208345334
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Mooi hoor, @:-Spring!

Met zo’n droogkap zou ik thuis heel hard uitgelachen worden _O-. Mij te veel gedoe ook. Diffusen doe ik nog wel, maar niet van harte… ik zou ook wel graag een Dyson of een zo’n soort geval willen, dat schijnt echt sneller te gaan.

Ik doe nu sinds een maand of 3 CG. Ik vind het maar lastig. Ik heb heel pluizig en fijn haar en dat is een stomme combi. Te weinig product? Pluis. Te veel? Uitgezakte krullen. Niet föhnen? Te zwaar en dus uitgezakt. Langer föhnen? Pluis. En met het weer van afgelopen tijd vraag ik me wel eens af waar ik het voor doe.

Maar goed, ik hoop vooral dat door toevoeging van proteïne het haar herstelt (gaat niet van de één op andere dag) en dat het uiteindelijk wel mooier gaat vallen.

[ afbeelding ]
Nou, ik vind dit gewoon mooi hoor!
  zondag 12 maart 2023 @ 16:25:31 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208345416
Ik zie Spring en Phaidra en denk 'jezus, mooi haar zo zeg, hartstikke mooie krullen en verzorgd ook nog!' ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 12 maart 2023 @ 16:26:34 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208345438
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 07:52 schreef Seven. het volgende:
Iemand al eens zo'n diffuser cap geprobeerd?

Dit is wmb echt mijn drooooooom qua krullen en kleur en lengte en alles

Heb helaas heel dunne haren en weinig en te kort haar hiervoor. Dream on dus maar :+
  zondag 12 maart 2023 @ 16:40:58 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208345608
Goeie resultaten al voor 3 maanden CG @Phaidra ^O^ , echt al flinke krul definitie. Welke producten gebruik je? En idd, dit weer is echt de natuurlijke vijand van curly girls :') .

Ik vraag me dus af of zo'n droogkap pluis voorkomt. Met deze nieuwe producten weer wat geleerd: pluis ontstaat bij mij puur tijdens het föhnen. En ik heb echt niet het geduld om een half uur te diffuser op lage temperatuur. Dus vandaar dat ik het wil proberen.

Ervaringen met Cantu: wow, dit heeft wel potentie! Ik heb vooraan normaal gesproken 2a slag. Dat is in één klap naar 2b gegaan links en zelfs 2c gegaan rechts. Verder is m'n haar nu veel zachter. Het voelde na het wassen ook veen schoner. En trouwens ook met een shitload aan product erin voelt het ook veel schoner. Het ruikt heel lekker O+ . Wel pluis maar voor het föhnen zat er geen enkel haartje verkeerd.
Resistance is futile.
pi_208345627
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb helaas heel dunne haren en weinig en te kort haar hiervoor. Dream on dus maar :+
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:50:45 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208345703
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]

En ze heeft geen pluis :D . Maar idd, supergaaf kapsel zo.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:51:29 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208345714
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat hier de krultang oid wat invloed heeft gehad. Maar het zit mooi inderdaad.
Ze heeft krullers ingedaan voor het drogen inderdaad.
Resistance is futile.
  zondag 12 maart 2023 @ 16:56:55 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208345780
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Daar gaat de hele video over, hoe ze dat deed ;)
pi_208345891
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 16:56 schreef Molo het volgende:

[..]
Daar gaat de hele video over, hoe ze dat deed ;)
Oh :') Ik had alleen het plaatje gezien. Ik zie bij de reacties dat ze een uur de föhn aan heeft gehad?! Poeh, da's lang :P

Cantu heb ik ook goede ervaring mee. Ik heb de cowash gebruikt, kreeg er erg mooie slag van.
  zondag 12 maart 2023 @ 19:08:59 #267
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208347938
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Mooi hoor, @:-Spring!

[ afbeelding ]
Wat gebruik je nu voor je haar? In mijn ervaring is pluis echt het gevolg van beschadigd haar. Ik ben begin januari gestart met CG en hoe meer het herstelt, hoe minder pluis. Fohnen doe ik ook echt niet meer, vind dat zo zonde van alle andere moeite die ik doe om mijn haar te herstellen.
pi_208354136
@Nanukerst en @Seven. ik gebruik deze producten:

Hair dance clarifying growth shampoo
Aunt Jackie's rescued masker of Flora&curl cream conditioner

Voor snelle co-wash heb ik Alikay naturals, een reisverpakking om te proberen.

Daarna Curly secret curl rescue refresh spray (kan ook als leave-in namelijk)
Flora&curl gel
Curly secret foam
Curly secret hair spray

en nog scrunching oil voor na het drogen.

De refresh spray en hair spray heb ik pas toegevoegd. Ik had nog niks als leave-in en hoopte dat ik tussendoor ook met de refresh spray uit de voeten kon. Mijn haar gister op de wasdag zit inderdaad wel mooi, maar ik heb echt moeite om het een beetje aardig te houden. Als ik probeer te refreshen, wordt het standaard vreselijk pluizig. Meer alsof ik door de regen heb gefietst en dat dan is opgedroogd.

Nu doe ik er tussendoor maar helemaal niks meer mee. Ik slaap met een zijden sjaaltje (had ik toevallig nog liggen) en dan maar het beste ervan hopen. Aan de achterkant krult het haar veel minder en wordt het snel sliertig.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 14 maart 2023 @ 13:18:02 #269
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208371174
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 08:44 schreef Phaidra het volgende:
@:Nanukerst en @:Seven. ik gebruik deze producten:

Hair dance clarifying growth shampoo
Aunt Jackie's rescued masker of Flora&curl cream conditioner

Voor snelle co-wash heb ik Alikay naturals, een reisverpakking om te proberen.

Daarna Curly secret curl rescue refresh spray (kan ook als leave-in namelijk)
Flora&curl gel
Curly secret foam
Curly secret hair spray

en nog scrunching oil voor na het drogen.

De refresh spray en hair spray heb ik pas toegevoegd. Ik had nog niks als leave-in en hoopte dat ik tussendoor ook met de refresh spray uit de voeten kon. Mijn haar gister op de wasdag zit inderdaad wel mooi, maar ik heb echt moeite om het een beetje aardig te houden. Als ik probeer te refreshen, wordt het standaard vreselijk pluizig. Meer alsof ik door de regen heb gefietst en dat dan is opgedroogd.

Nu doe ik er tussendoor maar helemaal niks meer mee. Ik slaap met een zijden sjaaltje (had ik toevallig nog liggen) en dan maar het beste ervan hopen. Aan de achterkant krult het haar veel minder en wordt het snel sliertig.
Oh dat klinkt voor mij als veel producten, maar ik ben lui van nature. Hoe vaak gebruik je dat masker? Aunt Jackie heeft ook een hele fijne leave-in conditioner! Deze: https://www.kruidvat.nl/a(...)onditioner/p/3484797
pi_208373064
Na het wassen deed ik eerst alleen gel en foam, maar dat zakte dus na het drogen snel uit (dezelfde dag nog) waardoor ik wat extra hold wilde toevoegen met de hairspray. Ik weet nog niet wat ik daarvan vind.

Ik doe het masker meestal 1x per week. Het resultaat is eigenlijk altijd beter na het masker dan na gewone conditioner of co-wash.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208449301
Ik heb vandaag voor het eerst eens de tijd genomen voor fingercoilen. Ik lijk wel een porseleinen pop.
pi_208449474
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:41 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst eens de tijd genomen voor fingercoilen. Ik lijk wel een porseleinen pop.
:D Vind je het mooi bij jezelf?
pi_208449662
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D Vind je het mooi bij jezelf?
Nee, maar dat kan komen omdat ik mijn appelrode wangetjes en mutsje met rushes nog niet draag.

[ Bericht 5% gewijzigd door bloempje-moi op 19-03-2023 12:18:48 ]
  zondag 19 maart 2023 @ 12:55:27 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208450294
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 12:05 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]
Nee, maar dat kan komen omdat ik mijn appelrode wangetjes en mutsje met rushes nog niet draag.

[ afbeelding ]
Impressive wel ^O^
Resistance is futile.
  zondag 19 maart 2023 @ 12:56:50 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208450309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 13:18 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Oh dat klinkt voor mij als veel producten, maar ik ben lui van nature. Hoe vaak gebruik je dat masker? Aunt Jackie heeft ook een hele fijne leave-in conditioner! Deze: https://www.kruidvat.nl/a(...)onditioner/p/3484797
Ja, de quench staat wel heel goed te boek als leave in.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')