Partij voor de Dieren. Tja.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SOOOOOOOW... KOEKOEK
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:29 schreef OProg het volgende:
Haga was er bij de VVD voor het MKB. Maar toen hij op zichzelf ging was dat niet echt een een item wat voor het uniek is, dus nu is hij er voor de wappies, bowlingbanen en kermissen. Want die doelgroep was nog vrij.
En het is best tochtig daar.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De uiers heeft ze in ieder geval.
Presentquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo, lekker rustig dit topic... Alle mannen blijven bij de eerste post hangen!
Misschien is er iemand op fok.de een topic begonnen dat Nederland een gidsland is en hebben ze ook een Red Team. Ik denk alleen dat het geen Rote Armee Fraktion heet dan.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Niet heel veel anders dan wat wij reeds hebben..
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo, lekker rustig dit topic... Alle mannen blijven bij de eerste post hangen!
Cijfers weer niet compleetquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:32 schreef Benny het volgende:
8102 nieuwe positieve testen
313 nieuwe ziekenhuisopnames
57 nieuwe IC-opnames
60 nieuwe overlijdens
Echt hè, classicquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
Femke Merel laat uitstekend zien waar het misgaat bij mannen: ze zien door de tieten de borderliner niet meer.
HAHA. Called it.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:33 schreef Elvi het volgende:
[..]
Cijfers weer niet compleetJa zo kan je een goede beslissing maken als de komende dagen cruciaal zijn
Vrees dat dit niet klopt, al zou ik dat nog zo graag willen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:32 schreef Benny het volgende:
57 nieuwe IC-opnames
60 nieuwe overlijdens
Morgen weer 13kquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vrees dat dit niet klopt, al zou ik dat nog zo graag willen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn 7 gemeentes met 0 besmettingen
Er zijn 11 gemeentes met 1 besmetting
Er zijn 53 gemeentes met 2-5 besmettingen
Er zijn 66 gemeentes met 6-9 besmettingen
[ Bericht 3% gewijzigd door _serial_ op 28-10-2020 16:46:33 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Zolang je niet weet van welke datums de meldingen zijn is het sowieso nietszeggend.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
Publiceer dan geen cijfers en publiceer morgen dan het gemiddelde over 2 dagen.
Dit schiet toch niet op. Die 8100 zijn totaal nietszeggend nu.
Zat daar nog voorbehoud in?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Zoooo 8123 nieuwe gevallen maar, volgende week weer op café koekoek
Wat zeg ik, 8102 slechts!
Tja misschien zien we morgen dan 12.000 ofzo....quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:35 schreef Kyran het volgende:
Roepen dat de komende dagen heeeeeel belangrijk zijn en dat men goed gaat kijken naar wat de getallen doen .... en dan de getallen niet op orde hebben.
Maar die dagcijfers zijn sowieso werk van mensen buiten de RIVM.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
Publiceer dan geen cijfers en publiceer morgen dan het gemiddelde over 2 dagen.
Dit schiet toch niet op. Die 8100 zijn totaal nietszeggend nu.
Dus je zegt dat het een compot is of opzet in het spel is? Fake news!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:35 schreef Kyran het volgende:
Roepen dat de komende dagen heeeeeel belangrijk zijn en dat men goed gaat kijken naar wat de getallen doen .... en dan de getallen niet op orde hebben.
Dan lijkt alleen Amsterdam al zo'n 300 te missen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amsterdam bv in de 300 range is veel te laag helaas. Daar ontbreken sowieso cijfers.
Ja dat zit normaal rond de 700 de laatste dagen...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Amsterdam bv in de 300 range is veel te laag helaas. Daar ontbreken sowieso cijfers.
Hoop gewoon weer lage cijfers natuurlijk, maar stel dat het vandaag nou bijvoorbeeld 12.000 of meer zou zijn zonder de storing. Dat is een belangrijk signaal en dat mis je dan.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja misschien zien we morgen dan 12.000 ofzo....
je verzint het niet hequote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:35 schreef Kyran het volgende:
Ja deze klopt niet, weggehaald, ook aangeklopt bij Marino.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 10315
Totaal: 319991 (+8102 ivm -23 corr.)
???
De waarheid, die bepaal je zelf!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:37 schreef byah het volgende:
Als de cijfers laag zijn dan "kloppen de cijfers niet" wat een topic dit
Ze zeggen dat toch zelf dat er een deel mist.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:37 schreef byah het volgende:
En dan niet een incidentje, nee gewoon binnen 5 dagen weer een miskleun ictquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoop gewoon weer lage cijfers natuurlijk, maar stel dat het vandaag nou bijvoorbeeld 12.000 of meer zou zijn zonder de storing. Dat is een belangrijk signaal en dat mis je dan.
Zeg niet dat het zo is, maar dit soort dingen mogen toch niet fout lopen man.
Twente = Duitslandquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:37 schreef Remco het volgende:
Lol in Twente zijn er sowieso een test of 500 op de plank blijven liggen. Van gisteren vrijwel alles 80+ naar 21 in Almelo nu.
Het wordt er toch gewoon bijverteld dat ze onvolledig zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:37 schreef byah het volgende:
Dat wordt toch gemeld op de radio.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:37 schreef byah het volgende:
Annuleringsverzekeringquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:32 schreef Molo het volgende:
Is er ook een vouchers/geldterugvraag topic qua reizen?
Mijn tripje naar Berlijn gaat volgende week niet door en vraag me af of de NS die denkt dat dat wel gewoon kan, daarin een handje geholpen kan worden.
Hoeft geen ICT issue te zijn, sterker nog, is het meestal niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:38 schreef Ebinas het volgende:
[..]
En dan niet een incidentje, nee gewoon binnen 5 dagen weer een miskleun ict
Ja prachtig.. "de komende dagen worden cruciaal.."quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is toch genieten man zoveel incompetentie
Maar het vervelende (voor mij) is dat ik nu de hele overheid als een incompetent zootje zie.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is toch genieten man zoveel incompetentie
Ja snap ik, maar ik wilde eerst wat meer informatie inwinnenquote:
Ja doet dat even op feesboek ofzo.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar ik wilde eerst wat meer informatie inwinnen
Moet ook even nog uitzoeken of ik wel een annuleringsverzekering in mijn reisverzekering heb zitten 🤤
En waarom en ten behoeve van wat zou dat het doen zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nu denken we dat het beter gaat, gaan we weer meer dingen doen. Dat is het doel. Een lockdown.
Hoeft ook niet idd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeft geen ICT issue te zijn, sterker nog, is het meestal niet.
Menselijk falen dit dat
Dan heb ik liever dat de cijfers niet kloppen als ik mag kiezenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:40 schreef Simmertje het volgende:
Sorry hoor, maar wat een puinhoop. Bij de zuiderburen liggen mensen bijna in de hal van het ziekenhuis, onze oosterburen gaan in lockdown en hier krijgen we niet eens de cijfers goed verwerkt.
NS International nog niet gevraagd?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:32 schreef Molo het volgende:
Is er ook een vouchers/geldterugvraag topic qua reizen?
Mijn tripje naar Berlijn gaat volgende week niet door en vraag me af of de NS die denkt dat dat wel gewoon kan, daarin een handje geholpen kan worden.
Ik stuur Hugo wel even een appjequote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja doet dat even op feesboek ofzo.
De Schaduw.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
En waarom en ten behoeve van wat zou dat het doen zijn?
Die zeggen dat er nog gewoon gereisd kan wordenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
NS International nog niet gevraagd?
Wat ik bedoel is dat wij nu echt op het punt zijn beland dat er beslissingen genomen moeten worden. Hoe krijg je het dan voor elkaar om voor de tweede keer een ICT storing te hebben, komop zeg.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan heb ik liever dat de cijfers niet kloppen als ik mag kiezen
Mijn voorspelling is ze lekker zacht blijven doen met de lockdown afhouden, en straks met kerst heel gek opkijken dat niemand kerst mag vieren bij elkaarquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:42 schreef raptorix het volgende:
57 extra op de IC is niet goed te noemen, als we terugkijken naar de eerste golf.
Je moet NU aan op de rem trappen, je kunt niet nog eens 3 weken toekijken.
"Iemand bitterballen?"quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:41 schreef Mammietje het volgende:
Goh.... wat zal de eerste vraag na de schorsing zijn in het debat?
Probeer het treinentopic .quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Die zeggen dat er nog gewoon gereisd kan worden![]()
In theorie, ja, maar niet bepaald noodzakelijke reis dit![]()
Ik ga sowieso nogmaals bellen morgen, want ander iemand aan de lijn kan ook weer verschil maken.
Maar vroeg me af of er een speciaal topic is voor reisvragen, kan zo gauw niet vinden
En 80% het toch doet!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:44 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mijn voorspelling is ze lekker zacht blijven doen met de lockdown afhouden, en straks met kerst heel gek opkijken dat niemand kerst mag vieren bij elkaar![]()
![]()
Ben wel benieuwd of er enkele regio's zijn waar de cijfers niet kloppen of over het gehele land. Voor dat laatste maak ik mij wel zorgen wanneer Amsterdam al de helft aan cijfers mist.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:45 schreef Mammietje het volgende:
De cijfers die wel kloppen zijn verre van positief in ieder geval.(Ja, kweet, lopen achter.)
ziet er goed uit, tenminste ik neem aan dat het met correctie niet ver boven de 10k uit gaat komenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:32 schreef Benny het volgende:
57 nieuwe IC-opnames
60 nieuwe overlijdens
Mee eens, kijkend naar de top 10 kun je snel berekenen dat het eerder om enkele duizenden dan honderden besmettingen gaat die je nu mist.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:45 schreef Mammietje het volgende:
De cijfers die wel kloppen zijn verre van positief in ieder geval.(Ja, kweet, lopen achter.)
We schieten er niks mee op zo. Valt totaal niet te zeggen of het nou positief is of niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:45 schreef Mammietje het volgende:
Lekker een corona schotel ipv een gourmet schotelquote:
Dat is enkel instroom.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:42 schreef raptorix het volgende:
57 extra op de IC is niet goed te noemen, als we terugkijken naar de eerste golf.
Voor de 3e keer in 7 dagen? Nee.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:46 schreef Questular het volgende:
Het kan toch gebeuren dat er systeem/netwerk problemen zijn? Overtrokken reacties hier.
Het moment is niet bepaald ideaal..quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:46 schreef Questular het volgende:
Het kan toch gebeuren dat er systeem/netwerk problemen zijn? Overtrokken reacties hier.
Moet nu aan Hallomann denken van Rammsteinquote:
We leven niet meer in 1995.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:46 schreef Questular het volgende:
Dank!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probeer het treinentopic .
PTA / Het grote treinentopic #1150 - Flexibeler staken?
Zelfs ouderwets telefonisch zou het te doen moeten zijn in 2 uur tijd!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:47 schreef raptorix het volgende:
Ok een heel simpel voorstel, we stellen in elk ziekenhuis een werkstudent aan, hetzelfde doen we bij alle testlokaties. De student heeft 1 taak: Hij telt het aantal gevallen per dag en geeft dat aan 1 iemand door, die persoon zet dat in een Excel, echt heel moeilijk allemaal.
quote:Het aantal coronapatiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is de afgelopen 24 uur met 18 toegenomen. Die relatief kleine stijging lijkt te komen doordat veel mensen het ziekenhuis hebben verlaten, want er kwamen de afgelopen 24 uur in totaal wel 370 nieuwe opnames bij. De afgelopen dagen was de stijging van het aantal patiënten hoger.
Schijnbaar wel.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voor de 3e keer in 7 dagen? Nee.
Dan nog, zo'n data logistiek organiseer je toch. Deze pandemie is niet van gister ofzo.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet hoop ik dat zij niet de bron van de data zijn? Ze verzamelen alleen en zijn afhankelijk van van alles en zijn moeder
De mensen zijn een beetje on edge lijkt het welquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:46 schreef Questular het volgende:
Dus? Hier op het werk doet het systeem het toch ook wel eens niet. Maar goed op jullie werk is altijd alles 100% in orde dat is wel duidelijk.quote:
Wanneer was het voor het laatst dat we 370 opnames hadden op 1 dag?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:48 schreef Justin_Case het volgende:
Ik vond dit toch een stuk positiever klinken.
[..]
zekerquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:48 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Dat is echt te vaak. En hoeveel GGD's zijn er? Niet zo veel. Laat ze even communiceren met het hoofdkantoor op een andere manier hoeveel er zijn. Klaar.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:46 schreef Questular het volgende:
Die ligt in de la waar ook het bonnetje van Teeven ligt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:48 schreef xFriendx het volgende:
Misschien is er een usb-stick achtergebleven in de trein....
Ja, moeilijk iddquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:47 schreef raptorix het volgende:
Ok een heel simpel voorstel, we stellen in elk ziekenhuis een werkstudent aan, hetzelfde doen we bij alle testlokaties. De student heeft 1 taak: Hij telt het aantal gevallen per dag en geeft dat aan 1 iemand door, die persoon zet dat in een Excel, echt heel moeilijk allemaal.
Niet heel gek toch? Ik denk dat iedereen toch wel een beetje in spanning zit over wat komen gaat.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De mensen zijn een beetje on edge lijkt het wel
Alsof dat iets met deze cijfers te maken heeftquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja prachtig.. "de komende dagen worden cruciaal.."
Mijn werk is om essentiële systemen in de lucht te houdenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus? Hier op het werk doet het systeem het toch ook wel eens niet. Maar goed op jullie werk is altijd alles 100% in orde dat is wel duidelijk.
Iedereen raakt in paniek hierquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:46 schreef Questular het volgende:
En het fotorolletje van Srebrenicaquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die ligt in de la waar ook het bonnetje van Teeven ligt.
wel eens en wat incompleet is kan je beter gewoon niet vermelden denk ik, dit is gewoon verwarrendquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog, zo'n data logistiek organiseer je toch. Deze pandemie is niet van gister ofzo.
Ja, want Rutte heeft dat gisteren nog expliciet gezegd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alsof dat iets met deze cijfers te maken heeft.
?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:42 schreef raptorix het volgende:
Die beslissing heeft echt niet zoveel te maken met het wel of niet om 14.15 publiceren van openbare data hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:44 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat wij nu echt op het punt zijn beland dat er beslissingen genomen moeten worden. Hoe krijg je het dan voor elkaar om voor de tweede keer een ICT storing te hebben, komop zeg.
Al die afzonderlijke organisaties die op eenzelfde manier moeten doorgeven, en niet dubbel mogen doorgeven, en moeten samenwerken terwijl ze allemaal decentraal en anders werken en aangestuurd wordenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog, zo'n data logistiek organiseer je toch. Deze pandemie is niet van gister ofzo.
Dat corrigeer je later, het gaat erom dat je trends kunt vaststellen, kortom het gaat om de kwaliteit van je meting/telling niet van de kwantiteit.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, moeilijk idd
Want hoe zorg je ervoor dat alle data ook echt klopt en bij die student aan komt.
Het lijkt altijd zo makkelijk.
Tevens gaan er zat mensen dood of worden positief getest buiten het ziekenhuis.
Privacygevoelige data uit 30 verschillende bronnen samenvoegen en dagelijks publiceren. Mag blijkbaar niet wat langer duren want dan wordt de massa kwaad.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:46 schreef Questular het volgende:
Weet je hoeveel databronnen er zijn om tot die cijfers te komen?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is echt te vaak. En hoeveel GGD's zijn er? Niet zo veel. Laat ze even communiceren met het hoofdkantoor op een andere manier hoeveel er zijn. Klaar.
Geen flauw idee, dat houd ik niet bij.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wanneer was het voor het laatst dat we 370 opnames hadden op 1 dag?
Hoezo?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het moment is niet bepaald ideaal..
Dat is wel wat Rutte en de Jong aangeven: we willen een echte stabilisatie en het liefste een daling zien. Van deze cijfers.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alsof dat iets met deze cijfers te maken heeft.
Ja kerel, stop met dit soort open deur vragen.. dit doe je puur om te pesten.quote:
Wel opvallend dat het maandenlang geen probleem is en dan nu precies in deze cruciale periode gaat het 2x mis. Daar mag je oprecht boos op worden, helpt de besluitvorming niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Privacygevoelige data uit 30 verschillende bronnen samenvoegen en dagelijks publiceren. Mag blijkbaar niet wat langer duren want dan wordt de massa kwaad.
Jij denkt dat de beslissing van komende dagen gaat afhangen van of er wel of niet een openbaar csv-filetje geupload wordt om stipt kwart over twee?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, want Rutte heeft dat gisteren nog expliciet gezegd.
Maar in zo'n klein landje als het onze moet dat toch te behappen zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet hoop ik dat zij niet de bron van de data zijn? Ze verzamelen alleen en zijn afhankelijk van van alles en zijn moeder
Hoezo privacy gevoelig? Ik neem aan dat de tellingen gewoon van de afdelingen komen, ik kan me niet voorstellen dat men dit koppelt met een elektronisch patienten dossier.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Privacygevoelige data uit 30 verschillende bronnen samenvoegen en dagelijks publiceren. Mag blijkbaar niet wat langer duren want dan wordt de massa kwaad.
"Indien de cijfers niet beter / slechter worden de komende dagen, gaan we eerder een persconferentie houden met aanvullende maatregelen", aldus Rutte gisteren.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij denkt dat de beslissing van komende dagen gaat afhangen van of er wel of niet een openbaar csv-filetje geupload wordt om stipt kwart over twee?
In dit kleine landje is zorg en alles eromheen enorm decentraal belegdquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:54 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar in zo'n klein landje als het onze moet dat toch te behappen zijn?
Krijg dit jaar steeds meer de indruk dat alles hier in dit land als los zand aan elkaar hangt.
Iedereen is maar bezig op z'n kleine eilandje, coördinatie is zó ver te zoeken.
Deprimerend hoor.
Dit staat los van de besluitvorming.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel opvallend dat het maandenlang geen probleem is en dan nu precies in deze cruciale periode gaat het 2x mis. Daar mag je oprecht boos op worden, helpt de besluitvorming niet.
Ze hameren er zelf steeds op dat ze niet blind varen op de cijfers van 1 dag. Dan zou dit geen probleem mogen zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wel opvallend dat het maandenlang geen probleem is en dan nu precies in deze cruciale periode gaat het 2x mis. Daar mag je oprecht boos op worden, helpt de besluitvorming niet.
Blijkt dat er een floppy is gestolen met de back-up.quote:
Precies, dit herstel je gewoon morgen/overmorgen, in tegenstelling tot de datavernaggelaars op Twitter kijken ze naar meer dan de dag waarop de positieve uitslag in het bestand terecht kwam, dus dan maakt een dagje vertraging niet zo veel uit.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze hameren er zelf steeds op dat ze niet blind varen op de cijfers van 1 dag. Dan zou dit geen probleem mogen zijn.
wel lekker dat de kroegen weer open kunnen, kniesoor die er op let hoe de cijfers tot stand komenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze hameren er zelf steeds op dat ze niet blind varen op de cijfers van 1 dag. Dan zou dit geen probleem mogen zijn.
Het ziekenhuis verlaten kan ook in een kist.......quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:48 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Of de langverwachte update van MS-DOS kwam er tussen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Blijkt dat er een floppy is gestolen met de back-up.
Yep.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:01 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het ziekenhuis verlaten kan ook in een kist.......
Eindelijk over naar Windows 95quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Of de langverwachte update van MS-DOS kwam er tussen.
Boem is hoquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:02 schreef HPoi het volgende:
We stuurden al in de mist en die is zojuist nog dikker geworden doordat we moeten werken met incomplete besmettingscijfers. Nee, dit vaart heel lekker zo. We hebben 1cm zicht vooruit.
Jaloers!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Eindelijk over naar Windows 95
Dat stemt mij treurig. Want sinds maart van dit jaar had er veel meer gewerkt kunnen worden aan optimaliseren van die decentrale systemen om ze op elkaar af te stemmen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 16:55 schreef Molo het volgende:
[..]
In dit kleine landje is zorg en alles eromheen enorm decentraal belegd
Dat is vaak handig
Maar niet bij de aanpak en coördinatie van een pandemie. Dat blijkt
Klopt!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:06 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat stemt mij treurig. Want sinds maart van dit jaar had er veel meer gewerkt kunnen worden aan optimaliseren van die decentrale systemen om ze op elkaar af te stemmen.
Iedereen blijft lekker op z'n eigen eilandje verder prutsten.
Nog een wonder dat het RIVM al die cijfers bij elkaar weet te sprokkelen
Ja en de Jonge is de misthoorn. (maar die mag niet te luid schreeuwen want dat geeft alleen maar kans op coronabesmettingen)quote:
Ipv op 'Verzenden' heeft de stagiaire op 'Verwijderen' gedruktquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:12 schreef VacaLoca het volgende:
"ICT-Problemen"
Stond er weer een Excel met alle uitslagen in de kolommen ofzo?
Yep absoluut.... de democratie inbrengen dat het de taak is van de TK om verandering te doen die de MP moet uitvoeren en dat laten liften op het sentiment van de zorg (waar iedereen immers voor is).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:28 schreef nostra het volgende:
Dit doet Geertje technisch toch wel erg goed.
Nog een week en dan zijn we hopelijk van die clown afquote:
ik vrees het ergstequote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nog een week en dan zijn we hopelijk van die clown af
Commerciële testen worden niet meegeteld (nog).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:40 schreef ondeugend het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de positieve uitslagen van de commerciële teststraten, komen die ook bij de GGD terecht en dus bij het RIVM?
Of zijn de dagelijkse cijfers van het RIVM sowieso de laatste tijd onvolledig?
En dan 4 jaar een demente aan de knopjes...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Terwijl die commerciele teststraten nu uit de grond schieten als paddestoelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Commerciële testen worden niet meegeteld (nog).
Formeel moeten de commerciële teststraten, die onder toezicht staan van een arts, de GGD te informeren dat zij een A-ziekte hebben geconstateerd. Of dat zo binnenkomt is dan idd de vraag.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:40 schreef ondeugend het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de positieve uitslagen van de commerciële teststraten, komen die ook bij de GGD terecht en dus bij het RIVM?
Of zijn de dagelijkse cijfers van het RIVM sowieso de laatste tijd onvolledig?
En dan krijgen 'we' die andere clownquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Klopt. Een van de vele miskleunen van Hugo.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 11:28 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar toen wilde hij het nog mooi klein houden ( Lubach)
Het is de clown van de Amerikanen hè? Niet die van ons.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Het is de clown van de Amerikanen hè? Niet die van ons.
Wat mij betreft beslissen de Amerikanen daar zelf over.
Zoals wij over onze eigen clowns beslissen.
Ben jij vatbaar voor zulk goedkoop populisme?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
Als je al door Ouwehand wordt kapot gemaakt
Zij hebben gewoon een punt. Je kan niet zeggen dat je een motie uitvoert, terwijl je die gewoon niet uitvoert. Zeg dan gewoon eerlijk "nope, not gonna happen". Dat is waar Klaver en Ouwehand over vallen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij vatbaar voor zulk goedkoop populisme?
Dit hele gedoe trekt al een een zware wissel op de rijksfinanciën. Er is geen ruimte. Helaas.
True, schakel net in.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zij hebben gewoon een punt. Je kan niet zeggen dat je een motie uitvoert, terwijl je die gewoon niet uitvoert. Zeg dan gewoon eerlijk "nope, not gonna happen". Dat is waar Klaver en Ouwehand over vallen.
Dit dus, dat geneuzel over die salarissen terwijl echt al best veel geld bijkomt... Maar het doet het qua sentiment gewoon lekker natuurlijk. Hopelijk snappen mensen ook dat een hoger salaris voor de zorg ook een hogere zorgpremie betekent...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij vatbaar voor zulk goedkoop populisme?
Dit hele gedoe trekt al een een zware wissel op de rijksfinanciën. Er is geen ruimte. Helaas.
Motie zelf is natuurlijk één grote show. Hoe het aangenomen is is ook om te janken, maar hoe het kabinet er op reageert is gewoon fout. Zeg gewoon dat je het niet gaat doen, klaar. Die mogelijkheid hebben ze gewoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
True, schakel net in.
Maar sowieso vind ik deze motie onbegrijpelijk, zeker met in inachtneming van de loonstijging in juni dit jaar en juli volgend jaar.
Dat dus. Het zijn vaak ook de wat simpelere mensen die hier in tuinen. Beetje gratis bier enzo.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, dat geneuzel over die salarissen terwijl echt al best veel geld bijkomt... Maar het doet het qua sentiment gewoon lekker natuurlijk. Hopelijk snappen mensen ook dat een hoger salaris voor de zorg ook een hogere zorgpremie betekent...
Gemakkelijk scoren. En stel ze krijgen hun zin met salarisverhoging, schiet je nu werkelijk waar niets mee op.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:41 schreef Tegan het volgende:
Het debat ging alleen over de zorgsalarissen i.p.v. de coronamaatregelen.
Standpunt van kabinet is ook gewoon prima hierin. Kunnen niet alleen maar geld pompen richting zorgmedewerks. Snap het helemaal, zelfs als zorgmedewerker.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Gemakkelijk scoren. En stel ze krijgen hun zin met salarisverhoging, schiet je nu werkelijk waar niets mee op.
Dan kan corona voortaan ook op tijd z'n nest in.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:51 schreef Dven het volgende:
Nooooo
Op last van de gemeente alle cafés hier om 22:00 sluiten
Korte lockdowns werken alleen als de verspreiding na opheffing automagisch laag blijft. Het virus heeft geen geheugen en de R is - als er weinig verandert aan BCO - onafhankelijk van totaal aantal besmettingen, dus daarna gewoon weer hetzelfde riedeltje.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:48 schreef Tegan het volgende:
De grote vraag is: Wat is beter als je op alle vlakken kijkt (economie, zorg, onderwijs, etc.), een kortere harde lockdown of een langdurige halve lockdown?
Ik ben zelf ook werkzaam in de zorg, maar zie dat soort moties met afgrijzen aan. Want hiermee creëer je bij andere zorgmedewerkers het beeld dat zou recht zouden hebben op meer.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Standpunt van kabinet is ook gewoon prima hierin. Kunnen niet alleen maar geld pompen richting zorgmedewerks. Snap het helemaal, zelfs als zorgmedewerker.
Het gaat mij nu echt over hoe het gespeeld wordt. Is gewoon niet nodig en het helpt niet.
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:51 schreef Dven het volgende:
Nooooo
Op last van de gemeente alle cafés hier om 22:00 sluiten
Ik denk Rutte. We hebben de hamer al gehad. Dat was de intelligente lockdown. Daarna hadden we moeten dansen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:03 schreef Bocaj het volgende:
Asscher snapt 'dansen met het virus' niet!
We wachten nog op de effecten... en daarna gaan we dansen!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:04 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik denk Rutte. We hebben de hamer al gehad. Dat was de intelligente lockdown. Daarna hadden we moeten dansen.
Het werkt eigenlijk ook alleen als het virus nog amper present is en je de boel kunt locken. Zoals bv in Nieuw-Zeeland. De EU had - achteraf gezien - in het begin dicht moeten gaan voor reizen vanuit bv. China. Desnoods de hele EU dicht mikken voor mensen van buiten de EU. Daarna eventueel bij binnenkomst testen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Korte lockdowns werken alleen als de verspreiding na opheffing automagisch laag blijft. Het virus heeft geen geheugen en de R is - als er weinig verandert aan BCO - onafhankelijk van totaal aantal besmettingen, dus daarna gewoon weer hetzelfde riedeltje.
Rutte heeft een speelgoedhamertje gebruikt en 4 weken te laat. Hij noemt het "dansen" om een derde golf te voorkomen helemaal niet, omdat hij weet dat hij de noodzakelijke voorwaarden voor de periode na een 'lockdown' (strict quarantainebeleid, uitmuntend BCO uitvoeren) niet op tijd voor elkaar kan krijgen. Alleen qua testen lijkt er voortgang geboekt te zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:03 schreef Bocaj het volgende:
Asscher snapt 'dansen met het virus' niet!
hij is de clown van de wereld, USA is een wereldmachtquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Het is de clown van de Amerikanen hè? Niet die van ons.
Wat mij betreft beslissen de Amerikanen daar zelf over.
Zoals wij over onze eigen clowns beslissen.
en dan denken dat we het in nederland wel vlak/omlaag kunnen brengen met die open grenzen en een qarantainebeleid van niksquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Percentage ziekenhuisopnames dat er in beide landen bij komt is ook schrikbarend hoog vind ik. Bijna 10% erbij in het VK bijvoorbeeld, op 1 dag.
Ja, en die besmettingen is al gauw weer oud nieuws omdat mensen ook met 10 of 14 dagen weer virusvrij zijn...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zoveel besmettingen inmiddels
lijkt wel alsof je er niet meer bij hoort als je het niet hebt (gehad)
die 0.88 is in het meest gunstige scenario !quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:11 schreef jcdragon het volgende:
Een R van 0,88. Ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Dat geld gaat straks al een jaar lang naar de horeca.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Standpunt van kabinet is ook gewoon prima hierin. Kunnen niet alleen maar geld pompen richting zorgmedewerks. Snap het helemaal, zelfs als zorgmedewerker.
Het gaat mij nu echt over hoe het gespeeld wordt. Is gewoon niet nodig en het helpt niet.
Van Dissel liet wel uitschijnen dat die 0.88 is wat Hugo hoopt, niet wat de werkelijke stand van zaken is. Kortom: Hugo heeft weer staan te liegen bij het perspraatje.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die 0.88 is in het meest gunstige scenario !
niet in het meest realtische scenario
Biden is niet dement.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dan 4 jaar een demente aan de knopjes...
juist dit....maar Hugo hoopte/verwachtte ook dat ze met het pakket maatregelen onder de 1 zouden komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Van Dissel liet wel uitschijnen dat die 0.88 is wat Hugo hoopt, niet wat de werkelijke stand van zaken is. Kortom: Hugo heeft weer staan te liegen bij het perspraatje.
Onverantwoord om die man te handhaven.
Dit is niet waar.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nouja, als je denkt dat George.. je tegenstander is lijkt mij dat niet bepaald een toonbeeld van geestelijke helderheid.quote:
alles beter dan een mentaal gestoorde gekquote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dan 4 jaar een demente aan de knopjes...
Fake news. De interviewer heette George.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, als je denkt dat George.. je tegenstander is lijkt mij dat niet bepaald een toonbeeld van geestelijke helderheid.
Mwah, hij dacht dat zijn tegenstander george bush was...quote:
dat gaan we zienquote:
Bordelen zijn nog open.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:19 schreef Bocaj het volgende:
War is er nog over? Winkels dicht, scholen dicht, sportscholen dicht.
Iedereen thuis en alleen nog naar buiten voor hondje of boodschappen!
Nee hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fake news. De interviewer heette George.
Sommige mensen trappen helaas makkelijk in fake news.
Nee, dat dacht hij niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mwah, hij dacht dat zijn tegenstander george bush was...
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Okquote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon niet waar. De 0,88 is niet het meest gunstige scenario.
Zuchtquote:
Je wil niet weten hoeveel kleine bedrijfjes nog met Windows 7 werken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:10 schreef Breekfast het volgende:
De overheid en ICT; het zal nooit een gelukkige combinatie worden
Dat is dus Fakenews, als je gewoon terug luistert:quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zucht![]()
https://apnews.com/articl(...)8f0d0d98bf0e4c5959ca
Windows 7 is nog modernquote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:23 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel kleine bedrijfjes nog met Windows 7 werken.
Of zelfs zorginstellingen
Four more years of George...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zucht![]()
https://apnews.com/articl(...)8f0d0d98bf0e4c5959ca
Slechte frame om dan te doen of je eigenlijk de presentatrice bedoelde.quote:
Nope https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=Tquote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is dus Fakenews, als je gewoon terug luistert:
Hij zegt: what kind of country we gonna be, four more years of George....u uh uhu hu
Slechte frame om te doen of Trump bedoeld werd. https://abcnews.go.com/En(...)hared-video-73840603quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Slechte frame om dan te doen of je eigenlijk de presentatrice bedoelde.
Premium artikel kun je altijd met een korrel zout nemen. Stemmingmakerij.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:20 schreef Markesh het volgende:
Dit ziet er ook niet hoopvol uit..
https://www.telegraaf.nl/(...)t-nieuws-over-vaccin
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32175-9/fulltext
De oppositie gaat wel vaker heel lang door op futiliteiten, omdat ze weten dat ze daar makkelijk op kunnen scoren, zoals die bonus voor zorgmedewerkers.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Gemakkelijk scoren. En stel ze krijgen hun zin met salarisverhoging, schiet je nu werkelijk waar niets mee op.
Wat jij wil Whiskas!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Daar heeft de gemiddelde stemgerechtigde Amerikaan echter totaal geen boodschap aan.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hij is de clown van de wereld, USA is een wereldmacht
Haha, geloof ik niet. Gezien zijn formulering was ie het echt vergeten. Geeft niks, die man is al 78, en blijkbaar mentaal minder fit als zijn tegenstander.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Yups: https://abcnews.go.com/En(...)hared-video-73840603quote:
Tja, dit zijn toch open deuren. Of dachten we met zijn allen dat we in februari allemaal de magische injectie zouden kunnen krijgen?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:20 schreef Markesh het volgende:
Dit ziet er ook niet hoopvol uit..
https://www.telegraaf.nl/(...)t-nieuws-over-vaccin
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32175-9/fulltext
Vergeet dat vaccin maar gewoon. Kan het alleen maar meevallen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, dit zijn toch open deuren. Of dachten we met zijn allen dat we in februari allemaal de magische injectie zouden kunnen krijgen?
De overheid koopt voor miljoenen extra verlengde support voor Windows 95/98 Vista etcquote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:32 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Wordt toch ook niet meer ondersteund dacht ik
Sorry, ging ook helemaal off topic.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:31 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Amerika heeft diverse andere topics. In COR, in POL en voor de verkiezingen een heel subforum.
[/modbreak]
Nou ja, dat is weer het andere uiterste; er zal echt wel enig mitigatie-effect mee gepaard gaan vermoed ik. Maar dat binaire denken dat we ons nu allemaal in onze schuilkelders moeten opsluiten totdat daar Het Moment gaat zijn begint gewoon gevaarlijk te worden. Gaat niet gebeuren, sorteer daar op voor.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vergeet dat vaccin maar gewoon. Kan het alleen maar meevallen.
Over 10 jaar, in Andere Tijden wellicht.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:39 schreef Tegan het volgende:
Ik wacht nog op de dag dat NOS in het journaal en trouwens alle andere media de dagelijkse besmettingscijfers in een grafiek op datum van besmetting tonen i.p.v. op meldingsdatum.
Het is alleen een beetje jammer dat de regering Het Vaccin als de enige mogelijke uitweg uit alle beperkende maatregelen ziet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het totaal aantal besmettingen heel laag is na een korte harde lockdown, dan is een hogere R na de lockdown minder zorgelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 17:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Korte lockdowns werken alleen als de verspreiding na opheffing automagisch laag blijft. Het virus heeft geen geheugen en de R is - als er weinig verandert aan BCO - onafhankelijk van totaal aantal besmettingen, dus daarna gewoon weer hetzelfde riedeltje.
Mja, groepsimmuniteit ga je met dit geklooi niet bereiken en het virus helemaal wegdrukken lukt je ook niet. Dan blijft 'n vaccin over.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is alleen een beetje jammer dat de regering Het Vaccin als de enige mogelijke uitweg uit alle beperkende maatregelen ziet.
Oh jee. Heb tot 2004 voor de overheid gewerkt, wist niet dat het er nu nog steeds zo sneu was.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De overheid koopt voor miljoenen extra verlengde support voor Windows 95/98 Vista etc
Een gevolg van het naïeve geneuzel dat er in een paar maanden tijd wel even een vaccin in elkaar geknutseld kan worden. Normaal duurt dat jaren en dat kun je niet terugdringen naar 'n paar maanden door er een bijna ongelimiteerde hoeveelheid geld tegenaan te kwakken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:42 schreef Breekfast het volgende:
Waar komen opeens al die gitzwarte scenario's over een vaccin vandaan?
Een goed vaccin ontwikkelen is heel makkelijk. Het goed testen hiervan duurt echter jaren, en dit slaan we even over voor het gemak.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een gevolg van het naïeve geneuzel dat er in een paar maanden tijd wel even een vaccin in elkaar geknutseld kan worden. Normaal duurt dat jaren en dat kun je niet terugdringen naar 'n paar maanden door er een bijna ongelimiteerde hoeveelheid geld tegenaan te kwakken.
Ik mag hopen dat men niet 'n vaccin dat niet fatsoenlijk is getest los gaat laat lopen de bevolking. Helemaal niet als dit vaccineren verplicht is of min of meer wordt afgedwongen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een goed vaccin ontwikkelen is heel makkelijk. Het goed testen hiervan duurt echter jaren, en dit slaan we even over voor het gemak.
Er kan dus best een goed effectief vaccin komen in korte tijd maar het is dus niet zo goed getest op bijwerkingen.
Ik neem het sowieso niet voorlopig. Ik heb het waarschijnlijk al gehad dus het is niet meer nodig. Verder ben ik jong en gezond en dus niet vatbaar voor corona.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat men niet 'n vaccin dat niet fatsoenlijk is getest los gaat laat lopen de bevolking. Helemaal niet als dit vaccineren verplicht is of min of meer wordt afgedwongen.
Nee, R en BCO gaan hand in hand. Als je een hoge R hebt na een korte lockdown ga je dat niet meer kunnen herstellen met je BCO, die had dat namelijk al moeten voorkomen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
Als het totaal aantal besmettingen heel laag is na een korte harde lockdown, dan is een hogere R na de lockdown minder zorgelijk.
Ik kijk het ook wel even aan. Eerst maar eens zien hoe de mensen uit de eerste batches reageren op die troep. Sowieso zal men eerst wel bejaarden gaan vaccineren. En wie weet blijft het ook wel bij bejaarden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik neem het sowieso niet voorlopig. Ik heb het waarschijnlijk al gehad dus het is niet meer nodig. Verder ben ik jong en gezond en dus niet vatbaar voor corona.
Vaccinatie kan ook niet verplicht worden.
Natuurlijk komt er wel een vaccin. Zelfs met een licht effectief vaccin kunnen we de druk op de ziekenhuizen wegnemen en zijn we er al. We proberen geen besmettingen te voorkomen maar druk op de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je hebt het al gehad, maar je bent niet vatbaar?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik neem het sowieso niet voorlopig. Ik heb het waarschijnlijk al gehad dus het is niet meer nodig. Verder ben ik jong en gezond en dus niet vatbaar voor corona.
Vaccinatie kan ook niet verplicht worden.
Herinner me nog dat in maart of april werd gesproken van 'oktober/november' een vaccin. Die doelpalen blijven ook schuiven. Nu is het al Q2 2021, straks is het januari en roepen ze 2022.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een gevolg van het naïeve geneuzel dat er in een paar maanden tijd wel even een vaccin in elkaar geknutseld kan worden. Normaal duurt dat jaren en dat kun je niet terugdringen naar 'n paar maanden door er een bijna ongelimiteerde hoeveelheid geld tegenaan te kwakken.
ik hou jullie wel op de hoogte, als het goed is kan ik als een van de eersten een shot krijgen als mantelzorger zijnde en dat ga ik ook zeker doen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kijk het ook wel even aan. Eerst maar eens zien hoe de mensen uit de eerste batches reageren op die troep. Sowieso zal men eerst wel bejaarden gaan vaccineren. En wie weet blijft het ook wel bij bejaarden.
Weet niet of wij dat zo kunnen stellen. Ze proberen een aantal testfases wat slimmer te combineren. Of dat gevolgen heeft voor de veiligheid is voor ons leken niet echt in te schatten. Je mag hopen dat de deskundigen inderdaad niet een vaccin gaan goedkeuren zonder dat ze met betrouwbaarheid kunnen zeggen dat het veilig is.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een goed vaccin ontwikkelen is heel makkelijk. Het goed testen hiervan duurt echter jaren, en dit slaan we even over voor het gemak.
Er kan dus best een goed effectief vaccin komen in korte tijd maar het is dus niet zo goed getest op bijwerkingen.
Ouderen en kwetsbaren en mensen met overgewicht vaccineren en je bent er al. Wij hebben rond de 7 miljoen doses nodig dus.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik kijk het ook wel even aan. Eerst maar eens zien hoe de mensen uit de eerste batches reageren op die troep. Sowieso zal men eerst wel bejaarden gaan vaccineren. En wie weet blijft het ook wel bij bejaarden.
eind dit jaar hebben we al een goedgekeurd vaccin.......of er moet echt iets goed fout gaan in de testfases.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herinner me nog dat in maart of april werd gesproken van 'oktober/november' een vaccin. Die doelpalen blijven ook schuiven. Nu is het al Q2 2021, straks is het januari en roepen ze 2022.
Nou vooruit dan maar.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eind dit jaar hebben we al een goedgekeurd vaccin.......of er moet echt iets goed fout gaan in de testfases
En anders gewoon uit China halenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eind dit jaar hebben we al een goedgekeurd vaccin.......of er moet echt iets goed fout gaan in de testfases.
de vraag alleen wanneer nederland dit krijgt en wanneer de eerste vaccinaties gaan plaatsvinden
Man man man. Wat is er erg aan besmet raken met corona? Zo lang je geen ernstige symptomen ontwikkeld is er niets aan de hand zoals ik had. Daarom snap ik die paniek rond dagcijfers van besmettingen ook niet. Er word gedaan alsof al deze mensen in het ziekenhuis komen of arbeidsongeschikt raken. Dat zeg je nu misschien ook niet letterlijk maar is wel de tendens van je bericht.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt het al gehad, maar je bent niet vatbaar?
Maar dat kan je niet delen voor de likes. Die gooi je met zakje en al de prullenbak in.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:49 schreef Bocaj het volgende:
De jeugd van tegenwoordig kan ook nix meer hebben!
Neem een paar boterhammen pindakaas ipv een pokebowl!
Helaas is herinfectie ook een ding...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt het al gehad, maar je bent niet vatbaar?
Je kan je immuunreactie van tevoren toch niet voorspellen? Daarnaast zijn ook nog wat langetermijneffecten die mogelijk optreden. Als het even kan kun je beter even wachten met besmet raken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Man man man. Wat is er erg aan besmet raken met corona? Zo lang je geen ernstige symptomen ontwikkeld is er niets aan de hand zoals ik had. Daarom snap ik die paniek rond dagcijfers van besmettingen ook niet. Er word gedaan alsof al deze mensen in het ziekenhuis komen of arbeidsongeschikt raken. Dat zeg je nu misschien ook niet letterlijk maar is wel de tendens van je bericht.
ben wel benieuwd hoe goed die 5g chip werkt in mijn lichaamquote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:56 schreef Breekfast het volgende:
Ik verwacht een boel Bill Gates adoratietopics na de vaccinatieronde.
Het vaccin is er aan het eind van het jaar of zelfs in november al. Daar is dus niets aan gelogen. Daarna moet het nog geproduceerd en gedistributeerd worden en dit kost het meeste tijd.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Herinner me nog dat in maart of april werd gesproken van 'oktober/november' een vaccin. Die doelpalen blijven ook schuiven. Nu is het al Q2 2021, straks is het januari en roepen ze 2022.
sommigen zijn al volle bak aan het produceren tegelijk met de testenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het vaccin is er aan het eind van het jaar of zelfs in november al. Daar is dus niets aan gelogen. Daarna moet het nog geproduceerd en gedistributeerd worden en dit kost het meeste tijd.
Oftewel: we hebben al een shitload spullen ingekocht in China opportunistisch als we zijn en gaan straks weer klagen als het niet mag.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ohja oud en nieuw wordt ook een ding met corona, jammer dat ik in regio Den Haag woon
Ik ben een risicogroep en wil geen ongetest snel in elkaar broddelvaccin. Laat ze aub gewoon de normale tijd aanhouden voor we allemaal kinderen met 3 armpjes krijgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:42 schreef Breekfast het volgende:
Waar komen opeens al die gitzwarte scenario's over een vaccin vandaan?
Tuurlijk is niet iedereen in februari gevaccineerd. Maar goedkeuring van een veilig en werkzaam vaccin begin volgend jaar is toch nog steeds een vrij realistische verwachting?
Dan gaat het inderdaad nog een paar maanden duren voordat je de risicogroepen gevaccineerd hebt. Maar als het lukt om de herfst/winter van 2021 in te gaan met gevaccineerde risicogroepen dan scheelt dat al vrij veel lijkt mij.
Dat het virus nog zeker een aantal jaren blijft rondgaan is wel realistisch. Maar zolang je het % dat ernstige klachten krijgt en opgenomen moet worden maar een stuk naar beneden weet te krijgen dan hoeft dat geen groot probleem te zijn. Een vaccin, of die nu een super sterke immuunreactie of een voldoende immuunreactie oproept, kan daar veel bij helpen.
Wij staan wel achter USA en UK op de voorrangslijst van veel potentiële vaccins. Meeste schattingen zijn Q2 voor een grote uitrol, eventueel erger in Q1 de zwakkeren en zorgmedewerkers.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het vaccin is er aan het eind van het jaar of zelfs in november al. Daar is dus niets aan gelogen. Daarna moet het nog geproduceerd en gedistributeerd worden en dit kost het meeste tijd.
Net zoals bij alle andere virussen waar het ook mogelijk is maar het gros immuun is. Tot nu toe zijn er enkele cases op de 750 miljoen geïnfecteerden bekend en is dus niet significant te noemen. Snap niet waarom hier zo zwaar aan getild wordt, de media probeert je bang te maken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Helaas is herinfectie ook een ding...
Plus een DKTP-Hib-HepB en Pneu prik dan hè.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:49 schreef Bocaj het volgende:
De jeugd van tegenwoordig kan ook nix meer hebben!
Neem een paar boterhammen pindakaas ipv een pokebowl!
Ik eis tenminste 60 Mbit anders begin ik er niet aan.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 18:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben wel benieuwd hoe goed die 5g chip werkt in mijn lichaam
Waarschijnlijk er wel meer he als de herinfectie of oorspronkelijke infectie zonder klachten was, maar ook bijvoorbeeld een topsporter Gaviria heeft een herinfectie te pakken na de eerste keer al in het ziekenhuis te hebben gelegen. Wel interessantquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net zoals bij alle andere virussen waar het ook mogelijk is maar het gros immuun is. Tot nu toe zijn er enkele cases op de 750 miljoen geïnfecteerden bekend en is dus niet significant te noemen. Snap niet waarom hier zo zwaar aan getild wordt, de media probeert je bang te maken.
https://www.telegraaf.nl/(...)boek-ligt-nog-ergensquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:01 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik ben een risicogroep en wil geen ongetest snel in elkaar broddelvaccin. Laat ze aub gewoon de normale tijd aanhouden voor we allemaal kinderen met 3 armpjes krijgen.
Je kan wel zo bijdehand doen maar ik zou eens wat achtergrondinformatie opzoeken bij vaccinatie die iets te snel werden gegeven in het verleden. Van de regen in de drup.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)boek-ligt-nog-ergens
Maak je geen zorgen, het wordt niet verplicht, maar zoals die expert hier zegt: "het kabinet gaat dan echt niet wachten op wat groepen die het vaccin niet willen".
MAW: prima als je het nog even niet neemt, maar dan mag je volgende winter proberen corona te voorkomen ZONDER maatregelen, MET carnaval 2022, en ZONDER vaccin.
Roll d20!
Nu gaan bij mij wat alarmbellen rinkelen. Een topsporter die in het ziekenhuis terecht komt met corona. Dan ga ik denken van: heeft hij misschien een onbekende kwaal? Een immuunsysteem die extra vatbaar is voor corona? Juist deze dingen maken deze uitzonderingen mogelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk er wel meer he als de herinfectie of oorspronkelijke infectie zonder klachten was, maar ook bijvoorbeeld een topsporter Gaviria heeft een herinfectie te pakken na de eerste keer al in het ziekenhuis te hebben gelegen. Wel interessant
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30764-7/fulltext
maar bij een verbod komt er weer veel meer zwaar ongekeurd vuurwerk op de markt wat voor meer en groter letsel zorgt.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:08 schreef Kyran het volgende:
Ben tegen een vuurwerkverbod, maar laatste wat je nu wil is extra druk op de zorg door vuurwerk.
Dit heb ik al eerder geroepen hier. Ze moeten echt goed gaan nadenken over de jaarwisseling.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ohja oud en nieuw wordt ook een ding met corona, jammer dat ik in regio Den Haag woon
nadenkenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:10 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Dit heb ik al eerder geroepen hier. Ze moeten echt goed gaan nadenken over de jaarwisseling.
Regeren is achteraf zien toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nadenkenreally ?
het word een grote chaos.....
Ja dat is niet zo moeilijk te voorspellen, als je geen ruk kan/mag en alles gesloten is.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nadenkenreally ?
het word een grote chaos.....
Hij had de tweede keer wel geen klachten toch?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk er wel meer he als de herinfectie of oorspronkelijke infectie zonder klachten was, maar ook bijvoorbeeld een topsporter Gaviria heeft een herinfectie te pakken na de eerste keer al in het ziekenhuis te hebben gelegen. Wel interessant
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30764-7/fulltext
Jammer voor die jongen dat hij na zijn ziekenhuisopname nog niet op niveau is geweest en nu weer corona heeft. Ik denk dat ze zon jongen bij een miljoenenploeg wel helemaal gechecked hebben al allerlei afwijkingen, ik denk dat hij gewoon pech heeft (misschien genetisch).quote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nu gaan bij mij wat alarmbellen rinkelen. Een topsporter die in het ziekenhuis terecht komt met corona. Dan ga ik denken van: heeft hij misschien een onbekende kwaal? Een immuunsysteem die extra vatbaar is voor corona? Juist deze dingen maken deze uitzonderingen mogelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |