abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:41:35 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195909957
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vergeet dat vaccin maar gewoon. Kan het alleen maar meevallen.
Het is alleen een beetje jammer dat de regering Het Vaccin als de enige mogelijke uitweg uit alle beperkende maatregelen ziet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195909962
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 17:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Korte lockdowns werken alleen als de verspreiding na opheffing automagisch laag blijft. Het virus heeft geen geheugen en de R is - als er weinig verandert aan BCO - onafhankelijk van totaal aantal besmettingen, dus daarna gewoon weer hetzelfde riedeltje.
Als het totaal aantal besmettingen heel laag is na een korte harde lockdown, dan is een hogere R na de lockdown minder zorgelijk.
pi_195909969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is alleen een beetje jammer dat de regering Het Vaccin als de enige mogelijke uitweg uit alle beperkende maatregelen ziet.
Mja, groepsimmuniteit ga je met dit geklooi niet bereiken en het virus helemaal wegdrukken lukt je ook niet. Dan blijft 'n vaccin over.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:42:17 #254
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_195909971
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De overheid koopt voor miljoenen extra verlengde support voor Windows 95/98 Vista etc
Oh jee. Heb tot 2004 voor de overheid gewerkt, wist niet dat het er nu nog steeds zo sneu was.
Geen wonder dat het RIVM moeite heeft om de cijfers op orde te krijgen!
Kun je het RIVM dus niet kwalijk nemen.
pi_195909975
Waar komen opeens al die gitzwarte scenario's over een vaccin vandaan?

Tuurlijk is niet iedereen in februari gevaccineerd. Maar goedkeuring van een veilig en werkzaam vaccin begin volgend jaar is toch nog steeds een vrij realistische verwachting?

Dan gaat het inderdaad nog een paar maanden duren voordat je de risicogroepen gevaccineerd hebt. Maar als het lukt om de herfst/winter van 2021 in te gaan met gevaccineerde risicogroepen dan scheelt dat al vrij veel lijkt mij.

Dat het virus nog zeker een aantal jaren blijft rondgaan is wel realistisch. Maar zolang je het % dat ernstige klachten krijgt en opgenomen moet worden maar een stuk naar beneden weet te krijgen dan hoeft dat geen groot probleem te zijn. Een vaccin, of die nu een super sterke immuunreactie of een voldoende immuunreactie oproept, kan daar veel bij helpen.
pi_195909994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:42 schreef Breekfast het volgende:
Waar komen opeens al die gitzwarte scenario's over een vaccin vandaan?

Een gevolg van het naïeve geneuzel dat er in een paar maanden tijd wel even een vaccin in elkaar geknutseld kan worden. Normaal duurt dat jaren en dat kun je niet terugdringen naar 'n paar maanden door er een bijna ongelimiteerde hoeveelheid geld tegenaan te kwakken.
pi_195910020
Is narcolepsie nog een dingetje straks bij het vaccin?
pi_195910033
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een gevolg van het naïeve geneuzel dat er in een paar maanden tijd wel even een vaccin in elkaar geknutseld kan worden. Normaal duurt dat jaren en dat kun je niet terugdringen naar 'n paar maanden door er een bijna ongelimiteerde hoeveelheid geld tegenaan te kwakken.
Een goed vaccin ontwikkelen is heel makkelijk. Het goed testen hiervan duurt echter jaren, en dit slaan we even over voor het gemak.

Er kan dus best een goed effectief vaccin komen in korte tijd maar het is dus niet zo goed getest op bijwerkingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195910063
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een goed vaccin ontwikkelen is heel makkelijk. Het goed testen hiervan duurt echter jaren, en dit slaan we even over voor het gemak.

Er kan dus best een goed effectief vaccin komen in korte tijd maar het is dus niet zo goed getest op bijwerkingen.
Ik mag hopen dat men niet 'n vaccin dat niet fatsoenlijk is getest los gaat laat lopen de bevolking. Helemaal niet als dit vaccineren verplicht is of min of meer wordt afgedwongen.
pi_195910082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat men niet 'n vaccin dat niet fatsoenlijk is getest los gaat laat lopen de bevolking. Helemaal niet als dit vaccineren verplicht is of min of meer wordt afgedwongen.
Ik neem het sowieso niet voorlopig. Ik heb het waarschijnlijk al gehad dus het is niet meer nodig. Verder ben ik jong en gezond en dus niet vatbaar voor corona.

Vaccinatie kan ook niet verplicht worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195910084
De jeugd van tegenwoordig kan ook nix meer hebben!
Neem een paar boterhammen pindakaas ipv een pokebowl!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:50:01 #262
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195910095
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:41 schreef Tegan het volgende:

[..]

Als het totaal aantal besmettingen heel laag is na een korte harde lockdown, dan is een hogere R na de lockdown minder zorgelijk.
Nee, R en BCO gaan hand in hand. Als je een hoge R hebt na een korte lockdown ga je dat niet meer kunnen herstellen met je BCO, die had dat namelijk al moeten voorkomen.
pi_195910098
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik neem het sowieso niet voorlopig. Ik heb het waarschijnlijk al gehad dus het is niet meer nodig. Verder ben ik jong en gezond en dus niet vatbaar voor corona.

Vaccinatie kan ook niet verplicht worden.
Ik kijk het ook wel even aan. Eerst maar eens zien hoe de mensen uit de eerste batches reageren op die troep. Sowieso zal men eerst wel bejaarden gaan vaccineren. En wie weet blijft het ook wel bij bejaarden.
pi_195910118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vergeet dat vaccin maar gewoon. Kan het alleen maar meevallen.
Natuurlijk komt er wel een vaccin. Zelfs met een licht effectief vaccin kunnen we de druk op de ziekenhuizen wegnemen en zijn we er al. We proberen geen besmettingen te voorkomen maar druk op de ziekenhuizen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:51:54 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195910120
quote:
6s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik neem het sowieso niet voorlopig. Ik heb het waarschijnlijk al gehad dus het is niet meer nodig. Verder ben ik jong en gezond en dus niet vatbaar voor corona.

Vaccinatie kan ook niet verplicht worden.
Je hebt het al gehad, maar je bent niet vatbaar? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:52:03 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195910123
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een gevolg van het naïeve geneuzel dat er in een paar maanden tijd wel even een vaccin in elkaar geknutseld kan worden. Normaal duurt dat jaren en dat kun je niet terugdringen naar 'n paar maanden door er een bijna ongelimiteerde hoeveelheid geld tegenaan te kwakken.
Herinner me nog dat in maart of april werd gesproken van 'oktober/november' een vaccin. Die doelpalen blijven ook schuiven. Nu is het al Q2 2021, straks is het januari en roepen ze 2022.
pi_195910131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik kijk het ook wel even aan. Eerst maar eens zien hoe de mensen uit de eerste batches reageren op die troep. Sowieso zal men eerst wel bejaarden gaan vaccineren. En wie weet blijft het ook wel bij bejaarden.
ik hou jullie wel op de hoogte, als het goed is kan ik als een van de eersten een shot krijgen als mantelzorger zijnde en dat ga ik ook zeker doen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195910134
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een goed vaccin ontwikkelen is heel makkelijk. Het goed testen hiervan duurt echter jaren, en dit slaan we even over voor het gemak.

Er kan dus best een goed effectief vaccin komen in korte tijd maar het is dus niet zo goed getest op bijwerkingen.
Weet niet of wij dat zo kunnen stellen. Ze proberen een aantal testfases wat slimmer te combineren. Of dat gevolgen heeft voor de veiligheid is voor ons leken niet echt in te schatten. Je mag hopen dat de deskundigen inderdaad niet een vaccin gaan goedkeuren zonder dat ze met betrouwbaarheid kunnen zeggen dat het veilig is.
pi_195910139
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik kijk het ook wel even aan. Eerst maar eens zien hoe de mensen uit de eerste batches reageren op die troep. Sowieso zal men eerst wel bejaarden gaan vaccineren. En wie weet blijft het ook wel bij bejaarden.
Ouderen en kwetsbaren en mensen met overgewicht vaccineren en je bent er al. Wij hebben rond de 7 miljoen doses nodig dus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195910142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Herinner me nog dat in maart of april werd gesproken van 'oktober/november' een vaccin. Die doelpalen blijven ook schuiven. Nu is het al Q2 2021, straks is het januari en roepen ze 2022.
eind dit jaar hebben we al een goedgekeurd vaccin.......of er moet echt iets goed fout gaan in de testfases.
de vraag alleen wanneer nederland dit krijgt en wanneer de eerste vaccinaties gaan plaatsvinden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 28 oktober 2020 @ 18:54:27 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195910152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

eind dit jaar hebben we al een goedgekeurd vaccin.......of er moet echt iets goed fout gaan in de testfases
Nou vooruit dan maar.

Ik hoop met je mee.
pi_195910162
tegen die tijd maak ik wel een apart vaccinatie topic aan voor de ervaringen :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 28 oktober 2020 @ 18:56:14 #273
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195910170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

eind dit jaar hebben we al een goedgekeurd vaccin.......of er moet echt iets goed fout gaan in de testfases.
de vraag alleen wanneer nederland dit krijgt en wanneer de eerste vaccinaties gaan plaatsvinden

En anders gewoon uit China halen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195910174
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt het al gehad, maar je bent niet vatbaar? :?
Man man man. Wat is er erg aan besmet raken met corona? Zo lang je geen ernstige symptomen ontwikkeld is er niets aan de hand zoals ik had. Daarom snap ik die paniek rond dagcijfers van besmettingen ook niet. Er word gedaan alsof al deze mensen in het ziekenhuis komen of arbeidsongeschikt raken. Dat zeg je nu misschien ook niet letterlijk maar is wel de tendens van je bericht.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195910179
Ik verwacht een boel Bill Gates adoratietopics na de vaccinatieronde :P .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')