Echt totaal onvergelijkbaar. 4 miljoen km en 446 miljoen inwoners in de EU vs Australi 25 miljoen inwoners op 7.5 miljoen km. Wat daar kan zou hier nooit kunnen, teveel mensen op een beperkte oppervlakte.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende: [..] nogmaals ....staatsgrenzen in australie zijn zowat hetzelfde als de landsgrenzen in Europa, en Melbourne, Adelaide, Sydney zijn niet zo heel dun bevolkt, er gingen ook dagelijks tientallen vluchten tussen die steden ( net zoals in europa, van amsterdam naar barcelona bijv )
waar zeg ik dat het kan of moet, gaat hier toch nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Echt totaal onvergelijkbaar. 4 miljoen km en 446 miljoen inwoners in de EU vs Australi 25 miljoen inwoners op 7.5 miljoen km. Wat daar kan zou hier nooit kunnen, teveel mensen op een beperkte oppervlakte.
Ja levensgevaarlijk al die kindjes die in de openlucht een liedje zingen aan de deur. Zal een stevige piek in de besmettingen opleveren de volgende week!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, zie hier een van de redenen waarom het hier weer uit de hand loopt: zoveel mensen die vinden dat ze zelf hun ‘gezonde’ verstand kunnen gebruiken en het toch anders doen dan het advies is.
Ik wil niet oordelen of het wel of niet terecht is dat het is afgelast; punt is dat het advies is om het hier te doen. Doe het dan ook niet.
Missing the point completely.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja levensgevaarlijk al die kindjes die in de openlucht een liedje zingen aan de deur. Zal een stevige piek in de besmettingen opleveren volgende week!
Maar het kan hier ook niet. Door het verschil in geografische ligging.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar zeg ik dat het kan of moet, gaat hier toch nooit gebeuren.
Nee joh.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja levensgevaarlijk al die kindjes die in de openlucht een liedje zingen aan de deur. Zal een stevige piek in de besmettingen opleveren de volgende week!
jij hebt het over landsgrenzen, en dat klopt dat je die wat makkelijker dicht kan gooien op een eiland, alhoewel het in de UK ook niet al te best gaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het kan hier ook niet. Door het verschil in geografische ligging.
Ja dat idee had ik ook bij jouw post.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Missing the point completely.
Never mind.
Dit is echt zo'n onzin. Ook een land als Nederland kun je vrij eenvoudig voor 99% afsluiten als je de wegen afsluit. Gewone mensen die naar de Ikea of Amsterdam willen, wat het overgrote deel van de buitenlanders is, gaan niet te voet via landweggetjes zich Nederland binnensmokkelen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jij hebt het over landsgrenzen, en dat klopt dat je die wat makkelijker dicht kan gooien op een eiland, alhoewel het in de UK ook niet al te best gaat.
Gezinnen en kinderen tot en met twaalf jaar zijn uitgezonderd van die groepsgrootte.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:57 schreef Collide het volgende:
Zolang bedrijven en mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen gaat deze hele softe lockdown niets worden. Ik had Nederlanders iets slimmer ingeschat.
Bij de Efteling kun je gewoon nog steeds 8 tickets per bestelling kopen, terwijl de maximale groepsgrootte 4 personen is. Pretparken en dierentuinen gewoon groepen groter dan 4 personen binnen laten mogen van mij per direct gesloten worden.
Klopt. Frustrerend. Kraamzorg heeft nu bekend gemaakt dat er in de week van kraamzorg overdag geen bezoek mag komen, en in de avond enkel 1 persoon die de hele week mag komen, verder niemand anders. Bedankt mensen! Was totaal niet nodig geweest als iedereen z'n verantwoordelijkheid had genomen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:57 schreef Collide het volgende:
Zolang bedrijven en mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen gaat deze hele softe lockdown niets worden. Ik had Nederlanders iets slimmer ingeschat.
Bij de Efteling kun je gewoon nog steeds 8 tickets per bestelling kopen, terwijl de maximale groepsgrootte 4 personen is. Pretparken en dierentuinen gewoon groepen groter dan 4 personen binnen laten mogen van mij per direct gesloten worden.
Ook groepen met alleen volwassenen worden toegelaten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gezinnen en kinderen tot en met twaalf jaar zijn uitgezonderd van die groepsgrootte.
Wat niet wegneemt dat het me niet de bedoeling lijkt om lekker een kinderfeestje te gaan doen nu.
De laatste maanden is R gebaseerd op aantal gemelde positieve gevallen. Dit was ook de laatste weekrapportage nog het geval.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:
Ik kwam nog eens wat tegen dat de moeite van het delen waard is.
Dit is een hele mooie overzichtssite:
https://covid19-country-overviews.ecdc.europa.eu/
En hier staan ook nog dingen over de R (die zoals bekend wordt uitgerekend adhv ziekenhuisopnames en niet adhv gerapporteerde besmettingen).
https://www.rivm.nl/en/novel-coronavirus-covid-19/modelling
Beide zijn aan te raden voor iedereen die graag onderbouwde posts schrijft over trends en andere landen.
Zeker tof!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:38 schreef Elan het volgende:
Wel tof dat Sint Maarten in veel gemeentes gewoon door kan gaan
hoe kan je een R baseren op ziekenhuis opnames ?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De laatste maanden is R gebaseerd op aantal gemelde positieve gevallen. Dit was ook de laatste weekrapportage nog het geval.
Wellicht dat het binnenkort wel weer verandert idd, maar vooralsnog is R niet gebaseerd op ziekenhuis opnames
Heb je wel door hoeveel grenswegen er zijn in Nederland? En hoeveel mensen er over de grens werken?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n onzin. Ook een land als Nederland kun je vrij eenvoudig voor 99% afsluiten als je de wegen afsluit. Gewone mensen die naar de Ikea of Amsterdam willen, wat het overgrote deel van de buitenlanders is, gaan niet te voet via landweggetjes zich Nederland binnensmokkelen.
Betrouwbaardere statistiek omdat melding te afhankelijk zijn van aantal testen. Liefst baseert RIVM zich dus op ziekenhuisopnames, tenzij die te laag zijn.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kan je een R baseren op ziekenhuis opnames ?
daar is het reproductiegetal niet voor
quote:Tussen 14 tot 20 oktober waren er dagelijks gemiddeld 11.201 nieuwe besmettingen met het coronavirus, een stijging met 56 procent tegenover de zeven dagen ervoor.In totaal raakten sinds het begin van de pandemie al 287.700 mensen besmet met het virus. De voorbije twee weken ging het om 1.118,6 mensen per 100.000 inwoners.
De voorlopige piek werd afgelopen dinsdag vastgesteld. Volgens de cijfers waar Sciensano over beschikt, zijn die dag 15.432 positieve tests afgelegd. Van recentere dagen zijn nog geen volledige gegevens beschikbaar, maar viroloog Steven De Gucht hield er op de persconferentie van gisteren rekening mee dat ergens in de loop van deze week een dag met 20.000 besmettingen zou opgetekend worden.
Dubbel zoveel patinten in ziekenhuis
Per dag worden gemiddeld bijna 399 mensen opgenomen in het ziekenhuis, een stijging van 93 procent op weekbasis. Momenteel liggen 4.061 coronapatinten in het ziekenhuis. Een week geleden waren dat er nog maar 2.098. Er is dus bijna sprake van een verdubbeling in een week tijd. Onder hen liggen 632 mensen op intensive care.
Vrijdag alleen al werden 585 nieuwe opnames opgetekend. Dat zijn er meer dan twee keer zoveel als maandag. Daar tegenover stond dat 304 patinten het ziekenhuis mochten verlaten.
Overlijdens
Het aantal overlijdens steeg tot 10.658. In de periode van 14 tot 20 oktober stierven elke dag 37,1 mensen aan COVID-19. Dat zijn er 12 meer tegenover de zeven dagen ervoor. Woensdag alleen al werden 54 overlijdens gemeld, het hoogste aantal sinds midden mei.
De positiviteitsratio, het aantal mensen dat positief test in verhouding tot het totale aantal tests, bedraagt nu 17,5 procent.
Het 'reproductiegetal' is nergens voor, dus dat is al een rare opmerking. Verder is het aantal ziekenhuisopnames vrij direct gerelateerd aan het aantal besmette personen, dus meer ziekenhuisopnames is een indicatie dat er meer besmette personen zijn en de groei van het aantal besmette personen en dus zegt dat iets over de R.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe kan je een R baseren op ziekenhuis opnames ?
daar is het reproductiegetal niet voor
Daar verdubbelen ze steeds sneller, hier gaat het juist steeds trager. Niet best, bij de Belgen.quote:
Kinderen van mijn zus gaan niet dit jaar. Denk ook dat veel mensen het niet zullen waarderen, al slaat dat eigenlijk nergens op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zeker tof!
Maar ik moet er nog even over nadenken.
Dit soort nonsens negeer je toch gewoon ?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:00 schreef wpor het volgende:
[..]
Klopt. Frustrerend. Kraamzorg heeft nu bekend gemaakt dat er in de week van kraamzorg overdag geen bezoek mag komen, en in de avond enkel 1 persoon die de hele week mag komen, verder niemand anders. Bedankt mensen! Was totaal niet nodig geweest als iedereen z'n verantwoordelijkheid had genomen.
heel veel....ook in australie over de staatsgrenzen, maar diegenen die over de grenzen werken krijgen een uitzondering natuurlijkquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heb je wel door hoeveel grenswegen er zijn in Nederland? En hoeveel mensen er over de grens werken?
een R kan je nooit baseren op het aantal ziekenhuisopnames.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Betrouwbaardere statistiek omdat melding te afhankelijk zijn van aantal testen. Liefst baseert RIVM zich dus op ziekenhuisopnames, tenzij die te laag zijn.
Die ca 200.000 mensen moeten dan maar lekker WW aanvragen, pech gehad. En dat zijn alleen de grenswerkers, laat staan de Polen, Bulgaren en andere Oostblokkers die door dat soort maatregelen gedwongen in eigen land moeten blijven in plaats van hier de bouwplaatsen te bevolken. Het is ook niet dat er een tekort is aan woningen verder, dus ach.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heb je wel door hoeveel grenswegen er zijn in Nederland? En hoeveel mensen er over de grens werken?
Het is buiten heh, niet in een afgesloten hok.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:57 schreef Collide het volgende:
Bron? Dan laat ik het het RIVM even weten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een R kan je nooit baseren op het aantal ziekenhuisopnames.
Ja kermissen zijn ook buiten die moesten ook dicht. Het gaat om de drukte toch?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is buiten heh, niet in een afgesloten hok.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:54 schreef Luke83 het volgende:
Zonet in de winkel stond ik gewoon helemaal klem. Aan beide kanten mensen die voor me langs kwamen om de kaas uit de koeling te halen. En als je er wat van zegt kijken ze je een beetje meewarig aan. Goh, hoe zou het komen dat de cijfers niet goed zijn.
Leg me dat eens uit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een R kan je nooit baseren op het aantal ziekenhuisopnames.
Post je nu mobiel? Of ben je door de brandweer ontzet?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:54 schreef Luke83 het volgende:
Zonet in de winkel stond ik gewoon helemaal klem. Aan beide kanten mensen die voor me langs kwamen om de kaas uit de koeling te halen. En als je er wat van zegt kijken ze je een beetje meewarig aan. Goh, hoe zou het komen dat de cijfers niet goed zijn.
Ik weet niet of ik de deur wel open ga doen op 11 november, als ik eerlijk ben. Persoonlijk zit ik er ook niet zo op te wachten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Kinderen van mijn zus gaan niet dit jaar. Denk ook dat veel mensen het niet zullen waarderen, al slaat dat eigenlijk nergens op.
Ik snap die focus niet op al die randzaken, het gaat de verspreiding toch niet stoppen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja kermissen zijn ook buiten die moesten ook dicht. Het gaat om de drukte toch?
De kraamzorgorganisatie beoogt een veilige werkomgeving voor hun personeel te regelen. Zodat zij veilig zorg kunnen verlenen. Als iedereen dat negeert, kunnen ze dat niet meer garanderen en dus geen veilige zorg meer leveren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit soort nonsens negeer je toch gewoon ?
Een kraamzorg organisatie die wel even gaat vertellen wat jij wel en niet mag.
Sinds wanneer mogen gezinnen met 3 kinderen niet meer naar buiten met zijn allen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 11:57 schreef Collide het volgende:
Waar ben je bang voor dan? Ik ben niet zo spastisch en probeer vooral logica toe te passen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik de deur wel open ga doen op 11 november, als ik eerlijk ben. Persoonlijk zit ik er ook niet zo op te wachten.
Gewoon een emmertje bij de deur met een briefje erop: We doen dit jaar de deur niet open, maar jullie mogen 2 snoepjes hebben! maar dan zonder snoep erin. Zo is het lekker goedkoop en scoor je toch sociale punten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik de deur wel open ga doen op 11 november, als ik eerlijk ben. Persoonlijk zit ik er ook niet zo op te wachten.
Ik begrijp het best van die kant. En op het moment dat ze er niet zijn in de avond zou je gewoon personen mogen uitnodigingen die je wenst.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De kraamzorgorganisatie beoogt een veilige werkomgeving voor hun personeel te regelen. Zodat zij veilig zorg kunnen verlenen. Als iedereen dat negeert, kunnen ze dat niet meer garanderen en dus geen veilige zorg meer leveren.
Als het me te druk wordt hoest ik 3 keer, werkt perfect.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor dan? Ik ben niet zo spastisch en probeer vooral logica toe te passen.
Laatst ging ik naar de bieb om te kopiren daar zat iemand pal de kopieermachine aan zo'n tafel te hoesten ja doei ben zo weggelopen daar heb ik dan ff geen zin in.
Neem je geen kraamzorg, opgelost.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dit soort nonsens negeer je toch gewoon ?
Een kraamzorg organisatie die wel even gaat vertellen wat jij wel en niet mag.
Ohh ik heb dus echt nooit snoep in huis... dus bij mij aanbellen is sws kansloos haha.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat is gemeen!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gewoon een emmertje bij de deur met een briefje erop: We doen dit jaar de deur niet open, maar jullie mogen 2 snoepjes hebben! maar dan zonder snoep erin. Zo is het lekker goedkoop en scoor je toch sociale punten.
Bij ons organiseren de ouders met kinderen samen iets, ze gaan niet langs de deuren vanwege covid, en ze doen een zakje met snoep voor ieder kind aan het eind van hun activiteiten. Leek mij een prima plan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohh ik heb dus echt nooit snoep in huis... dus bij mij aanbellen is sws kansloos haha.
Naja, ik heb soms chips, dat wel. Maar zoetigheid of chocola eet ik eigenlijk gewoon nooit. Dus ik doe ook niet open, maar dat is meer omdat ik het awkward "sorry, ik heb niks in huis voor je" gesprek dan gewoon voorkom
Ja, dat is wel weer dat je denktquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:42 schreef RipCity het volgende:
Ook een leuk regerings dingetje:
Sokken en water koker mag niet verkocht worden maar vodka en adventskalenders wel:’)
https://news.sky.com/stor(...)nd-barriers-12112887
Een andere user zei een paar dagen terug dat er flink wat Nederlanders over de grens uit eten gingen in Duitsland. Dus tja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:20 schreef Sfancta het volgende:
Woon niet eens gelijk aan de grens, en het stikt hier van de moffen in ieder geval vanmorgen. Geen idee wat ze allemaal komen doen.
Grens bij Tegelen worden Nederlanders tegengehouden door de polizei, terwijl de moffen wel ons land in mogen
Nee, Telegraaf?? Die doen dat niet hoor! Heel raar wat je nu zegt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:49 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)volledig-in-lockdown
Telegraaf is ook weer lekker stemming aan het maken he.
Zal meevallen denk ik. Het regende annuleringen nadat Zeeland code rood kreeg van Duitsland. Belgen komen doorgaans voor de horeca de grens over, dus die zijn er ook niet veel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Een andere user zei een paar dagen terug dat er flink wat Nederlanders over de grens uit eten gingen in Duitsland. Dus tja.
Ik rij dadelijk richting Zeeland, ik zal eens tellen hoeveel witte nummerborden (Duits en Belgisch) ik vanaf Bergen op Zoom tegen kom. Zou me niets verbazen als er gewoon toeristen komen. Campings en hotels zijn nog steeds open, dacht ik.
En het zijn Duitsers trouwens, geen moffen.
Fijn weekend alvast iedereen.
Logica zegt dat de kans dat je besmet raakt, klein is, maar betekent niet dat we bereid zijn dat risico te nemen. Dussss we gaan er nog eens even over nadenken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:33 schreef Elan het volgende:
Waar ben je bang voor dan? Ik ben niet zo spastisch en probeer vooral logica toe te passen.
Laatst ging ik naar de bieb om te kopiren daar zat iemand pal de kopieermachine aan zo'n tafel te hoesten ja doei ben zo weggelopen daar heb ik dan ff geen zin in.
Laat me weten hoe dat is verlopenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Gewoon een emmertje bij de deur met een briefje erop: We doen dit jaar de deur niet open, maar jullie mogen 2 snoepjes hebben! maar dan zonder snoep erin. Zo is het lekker goedkoop en scoor je toch sociale punten.
Vroeger, toen we nog met z'n tweetjes waren, deden we wel eens het licht in huis uit op de avond van Sint Maartenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:40 schreef dick_laurent het volgende:
Ohh ik heb dus echt nooit snoep in huis... dus bij mij aanbellen is sws kansloos haha.
Naja, ik heb soms chips, dat wel. Maar zoetigheid of chocola eet ik eigenlijk gewoon nooit. Dus ik doe ook niet open, maar dat is meer omdat ik het awkward "sorry, ik heb niks in huis voor je" gesprek dan gewoon voorkom
Oude Duitsers die met pensioen zijn gaan nog wel hoor. Die malen echt niet om een quarantaine.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zal meevallen denk ik. Het regende annuleringen nadat Zeeland code rood kreeg van Duitsland. Belgen komen doorgaans voor de horeca de grens over, dus die zijn er ook niet veel.
Ik zie dat jij al net zo geschokt bent als ik door dat berichtquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, Telegraaf?? Die doen dat niet hoor! Heel raar wat je nu zegt.
Maandag het bericht dat een meerderheid van de bevolking een lockdown wilt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:49 schreef quirina het volgende:
Dit is gewoon hoe het werkt, roep om scholen dicht, roep om mondkapjes, roep om lockdown.. ik denk niet zozeer dat het kabinet de maatregelen invoert dankzij deze berichten, eerder dat het de media gebruikt om de bevolking achter de maatregelen te krijgen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:49 schreef quirina het volgende:
https://www.hartvannederl(...)r-algehele-lockdown/quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maandag het bericht dat een meerderheid van de bevolking een lockdown wilt.
Op basis van een onderzoek door red team lid Maurice de hondquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maandag het bericht dat een meerderheid van de bevolking een lockdown wilt.
Vanmorgen nog een heel stuk zitten lezen waarom geen lockdown en nu weer ditquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:49 schreef quirina het volgende:
Het Hart van Nederland-panel bestaat op dit moment uit 35.000 leden. Per onderzoek wordt een deel van het panel uitgenodigd. Dat gebeurt op basis van de kenmerken van de deelnemers, zoals politieke voorkeur, geslacht, woonplaats, leeftijd. Alle onderzoeken vinden plaats onder begeleiding van opiniepeiler Maurice de Hond.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op basis van een onderzoek door red team lid Maurice de hond
https://www.parool.nl/ams(...)e-lockdown~b66f7e21/quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:01 schreef quirina het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)r-algehele-lockdown/
Te laat schat!
Met die laatste zin haal je alle betrouwbaarheid onderuitquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Het Hart van Nederland-panel bestaat op dit moment uit 35.000 leden. Per onderzoek wordt een deel van het panel uitgenodigd. Dat gebeurt op basis van de kenmerken van de deelnemers, zoals politieke voorkeur, geslacht, woonplaats, leeftijd. Alle onderzoeken vinden plaats onder begeleiding van opiniepeiler Maurice de Hond.
Welnee, het is gewoon de logische reactie na de constant oplopende cijfers van de afgelopen week.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)e-lockdown~b66f7e21/
Het media offensief is begonnen
Met een biertje/wijntje erbij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
Als meerderheid voor lockdown is moet hij er wel komen, die nemen het er nu allemaal nog even lekker van.
O ja, code rood voor Zeeland. Alweer vergeten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zal meevallen denk ik. Het regende annuleringen nadat Zeeland code rood kreeg van Duitsland. Belgen komen doorgaans voor de horeca de grens over, dus die zijn er ook niet veel.
Oh, is hij lid van het Red Team?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Op basis van een onderzoek door red team lid Maurice de hond
Hoe kun je uberhaupt voor iets zijn wat helemaal geen definitie heeft?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
Als meerderheid voor lockdown is moet hij er wel komen, die nemen het er nu allemaal nog even lekker van.
Geef ze eens ongelijk de strategie van de regering is wat dat betreft wel erg doorzichtig. Mensen zien alleen die maatregelen en sorteren voor op nog meer maatregelen.quote:
Gisteren ook een logische reactie op de oplopende cijfers op een hele hoop nieuws websites op hetzelfde moment:quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee, het is gewoon de logische reactie na de constant oplopende cijfers van de afgelopen week.
Haha benieuwd op hoeveel je komt. Er zullen er echt nog zeker wel zijn, maar dat zal een schijntje zijn van normaal.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:09 schreef Salina het volgende:
[..]
O ja, code rood voor Zeeland. Alweer vergeten.
Toch ga ik witte nummerborden tegenkomen onderweg. Ik zal ze tellen vanaf Bergen op Zoom. Leuk spelletje om wakker te blijven onderweg.
[..]
Oh, is hij lid van het Red Team?
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe kun je uberhaupt voor iets zijn wat helemaal geen definitie heeft?
Fok!kers zonder kinderen hebben inderdaad lekker makkelijk praten. Als ze de scholen sluiten weet ik echt niet of dat nog een keer ga trekken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, voor mij zou die 'lockdown' vrijwel geen reet uitmaken. Werk toch al 100% thuis. Voor de boodschappen hebben we de Picnic. Vrienden zag ik de laatste weken zo goed als niet, mijn ouders wonen allebij tyfusver van mij af, en euhhhh ja, buiten een wandeling maken etc mag ws ook tijdens een lockdown nog steeds.
Dus ja, ik merk t wel
Momenteel zou ruim 1% van de Belgen besmettelijk zijn, en de R wordt op 1.3 tot 1.5 geschat. Tja...quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar verdubbelen ze steeds sneller, hier gaat het juist steeds trager. Niet best, bij de Belgen.
Sja. Kinderen maken is een keuze. Net zoals geen kinderen maken een keuze is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:13 schreef byah het volgende:
[..]
Fok!kers zonder kinderen hebben inderdaad lekker makkelijk praten. Als ze de scholen sluiten weet ik echt niet of dat nog een keer ga trekken.
Lockdown heeft geen omschreven definitie. Het kan lopen van wat we nu hebben tot alles dicht en huizen dicht zoals eerder dit jaar in Spanje.quote:
Accidents happenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja. Kinderen maken is een keuze. Net zoals geen kinderen maken een keuze is.
Stel je voor paar weken je eigen kinderen thuis! Dat kan echt nietquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:13 schreef byah het volgende:
[..]
Fok!kers zonder kinderen hebben inderdaad lekker makkelijk praten. Als ze de scholen sluiten weet ik echt niet of dat nog een keer ga trekken.
Alle voordeuren dichtlassen!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lockdown heeft geen omschreven definitie. Het kan lopen van wat we nu hebben tot alles dicht en huizen dicht zoals eerder dit jaar in Spanje.
Dat is wel een beetje te kort door de bocht maar in deze corona-tijd is of zijn kinderen toch echt het probleem van de ouders en niemand anders.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:17 schreef asco het volgende:
[..]
Bij vrouwen zonder verstand dan meestal toch.
Oh zo, mensen zijn niet stom, of eigenlijk wel .Zo'n min of meer totale lockdown waarbij de winkels ook grotendeels moeten sluiten is een steeds reler scenario aan het worden. Daarmee leg je vervolgens nu de drukte bij de IKEA niet mee aan banden want ja ik moet als we straks een maand binnen zitten wel een ander bed hebben.. Gevolg is overal drukte die je nu juist niet wilde zien.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lockdown heeft geen omschreven definitie. Het kan lopen van wat we nu hebben tot alles dicht en huizen dicht zoals eerder dit jaar in Spanje.
Wat een egostische kutredenatie.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:20 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje te kort door de bocht maar in deze corona-tijd is of zijn kinderen toch echt het probleem van de ouders en niemand anders.
Kijkende naar andere landen om ons heen zou ik eerder inzetten op 13.000quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:22 schreef Markesh het volgende:
Ik ben benieuwd naar de cijfers vandaag.
Gaan we over de 10.000 heen of niet?
Vaak zijn de cijfers in het weekend wat lager dus ik denk dat we eronder blijven.
Ach, dat vind ik geen enkel probleem, mijn vrouw en ik werken allebei 32 uur, maar de tijd in maart waarbij zowel gewerkt moest worden als tegelijkertijd de kinderen vermaken vond ik zeer frustrerendquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:18 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Stel je voor paar weken je eigen kinderen thuis! Dat kan echt niet
Oh wow dat is veel!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Kijkende naar andere landen om ons heen zou ik eerder inzetten op 13.000
Ik denk dat je die impact nogal onderschat. Thuiswerken en kinderen trekt een enorme leer op mensen. Dan kun je wel roepen dat het je eigen keuze is, maar ik gok dat veel mensen niet vooraf hadden ingezet op een pandemie met dit soort restricties overal.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:24 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Scholen open willen houden want 'nog een keer de kinderen thuis trek ik niet' is dat ook
16000 ofzo.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:22 schreef Markesh het volgende:
Vaak zijn de cijfers in het weekend wat lager dus ik denk dat we eronder blijven.
Eens. No offence, maar mensen kiezen er, laten we zeggen in het overgrote merendeel zelf voor om kinderen te nemen. Dan moet je die verantwoordelijkheid ook dragen vind ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:20 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje te kort door de bocht maar in deze corona-tijd is of zijn kinderen toch echt het probleem van de ouders en niemand anders.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat je die impact nogal onderschat. Thuiswerken en kinderen trekt een enorme leer op mensen. Dan kun je wel roepen dat het je eigen keuze is, maar ik gok dat veel mensen niet vooraf hadden ingezet op een pandemie met dit soort restricties overal.
Jij maakt er helemaal een feestje vanquote:
Op dat stukje weg rijden, zeker in het weekend, bijna net zoveel Belgen als Nederlanders.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha benieuwd op hoeveel je komt. Er zullen er echt nog zeker wel zijn, maar dat zal een schijntje zijn van normaal.
Het zou mij niet verbazen als we vandaag richting de 12.000 gaan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:22 schreef Markesh het volgende:
Zo zwart/wit is het natuurlijk ook niet. Het is niet dat je alles maar ok moet vinden als je besluit kinderen te nemen. Iedereen heeft af en toe rust nodig. Even alleen tijd. Mensen gaan er bij het nemen van kinderen natuurlijk ook niet van uit dat ze in lockdowns terecht komen. Net wat anders dan een schoolvakantie, waar mensen rekening mee kunnen houden. Vind het alleen maar logisch dat er ouders zijn die het er moeilijk mee hebben. Mogen ze best over beginnen zonder het argument ''dan had je maar geen kinderen moeten nemen'' aan te horen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja. Kinderen maken is een keuze. Net zoals geen kinderen maken een keuze is.
Ook zonder werk en kinderen is het afgrijselijk. Gewoon, voor iedereen, ongeacht hoe de omstandigheden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik denk dat je die impact nogal onderschat. Thuiswerken en kinderen trekt een enorme leer op mensen. Dan kun je wel roepen dat het je eigen keuze is, maar ik gok dat veel mensen niet vooraf hadden ingezet op een pandemie met dit soort restricties overal.
Teringviruswappiesquote:Teststraat GGD in Breda beklad en vernield met graffiti, verkeersregelaars gentimideerd
De corona-teststraat in Breda is zaterdag beklad en vernield door verschillende mensen. Ook zijn medewerkers uitgescholden en gentimideerd.
Volgens burgemeester Paul Depla gebeurde dat door ‘mensen die corona een sprookje vinden'. Hij noemt de intimidaties, bekladdingen en vernielingen te triest voor woorden: ,,Toon respect voor onze mensen in de zorg en bij GGD”.
GGD laat via sociale media weten dat er naast de gepleegde vernielingen ook mensen aanwezig waren bij de teststraat die overlast veroorzaken. De politie kwam met meerdere agenten ter plaatse. Een woordvoerder bevestigde dat een paar borden besmeurd waren met graffiti. Zo zou op een van de borden de leus ‘Covid is een hoax’ staan. De gemeente heeft de borden inmiddels weer gereinigd.
Wat er precies voor is gevallen qua intimidatie, kan de politie nog niet vertellen. ,,We weten wel dat een van de verkeersregelaars erg agressief is aangesproken. Maar of dat strafrechtelijk vervolgd kan worden, is nog onduidelijk.” De politie roept getuigen van de incidenten op zich te melden. Er is nog niemand aangehouden.
https://www.bndestem.nl/d(...)ntimideerd~a0789e61/
Tegenwoordig ligt het allemaal niet zo eenvoudig je wordt door de situatie op de woningmarkt gedwongen om samen te werken, met 1 modaal salarisje koop je nog geen flat van 60m2 in Diemen. Zat mensen waarvan de vrouw of man liever thuis zit bij de kinderen maar waar economische noodzaak een rol speelt om samen te werken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. No offence, maar mensen kiezen er, laten we zeggen in het overgrote merendeel zelf voor om kinderen te nemen. Dan moet je die verantwoordelijkheid ook dragen vind ik.
Net zoals mijn vrouw niet snapt (terwijl ze wel op een BSO werkt nota bene haha) dat sommige ouders daar hun kids echt VIJF dagen per week van half 2 tot half 7 naartoe dumpen.
Sure, dat is een keuze en daar is men vrij in. Maar waarom heb je dan kinderen vragen wij ons dan af, als je ze het grootste deel van elke dag uit huis wilt hebben en anderen ermee wilt opzadelen.
Net als mensen die een kat nemen, maar dan wel dat beest de hele dag in de tuin en buiten op straat willen hebben maar niet binnenNEEM DAN GEEN KAT
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Eens. No offence, maar mensen kiezen er, laten we zeggen in het overgrote merendeel zelf voor om kinderen te nemen. Dan moet je die verantwoordelijkheid ook dragen vind ik.
Net zoals mijn vrouw niet snapt (terwijl ze wel op een BSO werkt nota bene haha) dat sommige ouders daar hun kids echt VIJF dagen per week van half 2 tot half 7 naartoe dumpen.
Sure, dat is een keuze en daar is men vrij in. Maar waarom heb je dan kinderen vragen wij ons dan af, als je ze het grootste deel van elke dag uit huis wilt hebben en anderen ermee wilt opzadelen.
Net als mensen die een kat nemen, maar dan wel dat beest de hele dag in de tuin en buiten op straat willen hebben maar niet binnenNEEM DAN GEEN KAT
Klopt, ik begrijp ook niet waarom sommigen kinderen willen. Ze zien ze vaak amper. Is voor kinderen ook niet echt leuk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jammer dat je in je eerste reactie op mij zo heftig reageerde. Want met wat je hier zegt ben ik het volledig eens.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Tegenwoordig ligt het allemaal niet zo eenvoudig je wordt door de situatie op de woningmarkt gedwongen om samen te werken, met 1 modaal salarisje koop je nog geen flat van 60m2 in Diemen. Zat mensen waarvan de vrouw of man liever thuis zit bij de kinderen maar waar economische noodzaak een rol speelt om samen te werken.
En dan breekt er een pandemie uit lekker dikke middelvinger zeker. Zo goedkoop.
Dat zijn ballonnen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:37 schreef quirina het volgende:
https://m.facebook.com/politiegooisemeren/posts/1674761559357627
15 mensen op een boot feesten en in t gooi hebben ze fun in een tunnel.
Heb op feesboek gestaan.
De confetti is t bewijs.
Ja. Je weet wat ze daarmee doen h.quote:
Zou zomaar kunnen. Confetti is het iig niet.quote:
Oppakken en snelrecht.quote:
Het ging er meer om dat het geen confetti wasquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je weet wat ze daarmee doen h.
Ik begreep dat op mijn 20e zoals de meesten niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
[..]
Klopt, ik begrijp ook niet waarom sommigen kinderen willen.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het ging er meer om dat het geen confetti was
Wagelijk, ook die mensen die hele tijd in de zomer hebben geroepen corona is weg/nep, er komt geen tweede golf en dan nu toch weer dit soort dingen doenquote:
quote:
Ik hoop dat ze niet tot meer in staat zijn dan teststraten slopen en 5G masten in de fik zetten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze denken dat ze iets goeds/zinnigs doen ook?
Vrij simpel. Gewoon een heel laag IQ en EQ hebben en: tadaa!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze denken dat ze iets goeds/zinnigs doen ook?
Omdat ze ongelijk hebben gehad en het virus helemaal niet nep/weg is en er wel degelijk een tweede golf is weten ze van gekheid niet meer wat ze moeten doen volgens mij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wagelijk, ook die mensen die hele tijd in de zomer hebben geroepen corona is weg/nep, er komt geen tweede golf en dan nu toch weer dit soort dingen doen
Ik heb ook mijn mening over de Telegraaf, maar deze column snijdt wel degelijk hout. Ik snap niet dat het "ja maar de economie"-argument nog steeds gevoerd wordt terwijl nota bene het IMF dit al van tafel heeft geveegd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 12:49 schreef quirina het volgende:
Voor wie meer hierover wil lezen:quote:Deze strenge lockdown van 4-6 weken is volgens het IMF ook economisch gezien de beste oplossing met de minste econmische schade Voor een snel economisch herstel zijn korte strenge lockdowns effectiever dan langere milde lockdowns.
quote:Despite lockdowns having negative short-term economic effects, letting infections grow uncontrolled can also have dire economic consequences. This is because voluntary social distancing in response to rising COVID-19 infections has severe detrimental effects on the economy.
quote:The important contribution of voluntary social distancing to the recession should caution against expecting a quick economic rebound once lockdowns are lifted. This is especially relevant for countries that lift lockdowns prematurely, when infections are still relatively high. In this case, lockdowns tend to have a weaker impact on mobility, likely because people’s decisions are driven by fear of contracting the virus.
quote:The analysis also finds that lockdowns are powerful instruments to reduce infections, especially when they are introduced early in a country’s epidemic and when they are sufficiently stringent. Considering also that lockdowns appear to impose decreasing marginal costs on economic activity as they become more stringent, policymakers may want to lean toward rapidly adopting tight lockdowns when infections increase rather than rely on delayed mild measures.
Omdat ze ongelijk hebben gehad en het virus helemaal niet nep/weg is en er wel degelijk een tweede golf is weten ze van gekheid niet meer wat ze moeten doen volgens mij.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wagelijk, ook die mensen die hele tijd in de zomer hebben geroepen corona is weg/nep, er komt geen tweede golf en dan nu toch weer dit soort dingen doen
Ik zie het vaak genoeg in de supermarkt. Degenen die weigeren een mondkapje op te doen is echt een bepaald slag volk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vrij simpel. Gewoon een heel laag IQ en EQ hebben en: tadaa!
Dat laatste vraag ik me dus ook wel eens af.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit is toch echt de schuld van volksmenners Thierry Baudet en Willem Engel. Gevaarlijke gekken die met hun woorden idioten aanzetten tot gevaarlijke acties.quote:
Bericht past weer helemaal in jouw straatje h Ven?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:58 schreef Ven1972 het volgende:
Het was gisteravond te druk in de Doubletstraat in Den Haag, waardoor de prostitutiestraat eerder dan gepland werd gesloten. Daarom werd besloten om de panden dicht te doen en de rolluiken al naar beneden te halen. Daarna werd het extra druk in de Geleenstraat, de andere prostitutiezone van de stad.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)en-politie~a5d6c9c7/
Ik vraag mij af wat ze daar willen doen in de Doublestraat in Den Haag, ah, dus ze willen allemaal een hoertje bezoeken. Als het te druk zou zijn zou het wel goed zijn om die groep reguleren.
Iedereen doet 't op z'n eigen manier & er zullen ook redenen zijn waarom 't niet anders kan. Bijv. een alleenstaande moeder die haar kind naar de dagopvang stuurt omdat ze moet werken om de rekeningen te betalen. Lijkt me best pittig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
[..]
Klopt, ik begrijp ook niet waarom sommigen kinderen willen. Ze zien ze vaak amper. Is voor kinderen ook niet echt leuk.
Ik denk dat dat ook 1 van de redenen is dat kinderen tegenwoordig vreselijk brutaal zijn. Ze hebben amper een thuis en worden door teveel mensen "opgevoed"
Dat kan er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:05 schreef RipCity het volgende:
Naast het coronavirus heeft Hongkong last van een uitbraak van een andere ziekmaker, de schimmel candida auris. De schimmel kan in veel gevallen dodelijk zijn. Zover bekend heeft n Nederlander de superschimmel gehad. "Die patint is meteen in isolatie gezet en heeft het overleefd", zegt microbioloog en schimmelkenner Ferry Hagen.
De schimmelinfecties in Hongkong zijn opgedoken in de publieke ziekenhuizen en bejaardenhuizen van de stad, meldt de South China Morning Post. De koepelorganisatie van ziekenhuizen in Hongkong noemt de uitbraak 'zorgwekkend'.
Dit jaar is de schimmel bij 136 mensen vastgesteld. In heel 2019 ging het om 20 gevallen.
Zorgelijk
Microbioloog Ferry Hagen doet al jaren onderzoek naar de superschimmel. Sinds 2012 zijn er regelmatig uitbraken in de wereld geweest. "Veelal in landen als Pakistan en India. Maar ook in de Verenigde Staten".
De microbioloog zegt dat alle patinten de schimmel in ziekenhuizen hebben opgelopen. "Daar worden ze behandeld voor onderliggend lijden en krijgen ze antischimmel-middelen toegediend. Maar de candida auris overleeft die."
Een Nederlander
Zover bekend heeft tot nu toe n Nederlander de schimmel opgelopen. "De patint had de schimmel meegenomen vanuit het buitenland. We zijn in onze ziekenhuizen erg alert op dit soort gevallen. Er wordt meteen gevraagd in welke landen de persoon is geweest en de patint wordt in een isolatiekamer opgenomen en behandeld door ziekenhuispersoneel dat beschermende kleding draagt."
In Nederlandse ziekenhuizen zijn nog nooit mensen besmet geraakt met de schimmel, zegt Hagen.
Schimmel
Mensen die de schimmel hebben opgelopen, hebben een overlijdenskans van tussen de 30 en 60 procent, afhankelijk van waar de infectie zit. Hoeveel mensen aan de gevolgen van de schimmel in Hongkong zijn overleden, is niet bekend. "De schimmel is dodelijk omdat candida auris bloedvergiftigingen veroorzaakt", zegt de microbioloog.
De schimmel kan zich in Hongkong momenteel gemakkelijk verspreiden doordat isoleerkamers in ziekenhuizen vanwege het coronavirus veelal bezet zijn. Patinten met candida auris blijven daardoor in ruimtes met andere patinten liggen.
"In Nederland zijn de hygineprotocollen velen malen strenger en is de kans dat bij ons een uitbraak ontstaat velen malen kleiner dan in ziekenhuizen in India of Pakistan."
Super schimmel
Als er een eenmaal een uitbraak is, kan die heel moeilijk te stoppen zijn. "In Londen is een hele afdeling gesloopt omdat het ziekenhuis de schimmel daar niet onder controle kreeg. Achteraf bleek de schimmel te zitten op de oormeters waarmee temperatuur werd gemeten. Die werden steeds niet goed schoongemaakt."
Het is een bevestiging hoe sterk de schimmel is. "De schimmel overleeft op medische materialen. Er zijn zelfs gevallen bekend dat de schimmel drie jaar op de huid van een persoon heeft gezeten."
Schimmels
Een miljard mensen per jaar heeft last van schimmels.
De meest voorkomende soort is voetschimmel maar er bestaan ook hele ernstige soorten schimmelinfecties.
Daar overlijden wereldwijd jaarlijks anderhalf miljoen mensen per jaar aan.
Deskundiges maken zich momenteel vooral zorgen over het oprukken van 2 ernstige schimmelsoorten; aspergillus fumigatus, die tot longproblemen kan zorgen. En candida auris, wat tot bloedvergiftiging kan leiden.
Candida auris is tot op heden pas 1 keer voorgekomen in Nederland.
Aspergillus Fumigatus treft naar schatting 600 patinten per jaar in Nederland. Het gaat dan eigenlijk altijd om mensen die al een verminderde weerstand hebben.
De sterfte onder mensen die aspergillus fumigatus oplopen is ongeveer 30 procent.
Nou als dat gezegd wordt weet je het wel
Ik heb echt moeite om dit soort berichten vol met superlatieven nog serieus te nemenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:28 schreef quirina het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)in-alblasserdam.html
Wel 15 mensen op een boot!
Mijn hemel.
Oh ja absoluut. Maar het gebeurd vaak genoeg dat koppels bewust voor meerdere kinderen kiezen terwijl ze van te voren weten dat ze om dat te kunnen bekostigen allebei fulltime moeten blijven werken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Iedereen doet 't op z'n eigen manier & er zullen ook redenen zijn waarom 't niet anders kan. Bijv. een alleenstaande moeder die haar kind naar de dagopvang stuurt omdat ze moet werken om de rekeningen te betalen. Lijkt me best pittig.
We kunnen geen minuut langer meer wachten om in lockdown te gaan, om de mensen met een verminderde weerstand te redden. Doodgaan aan Schimpie is echt heel erg niet cool.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:05 schreef RipCity het volgende:
Het gaat dan eigenlijk altijd om mensen die al een verminderde weerstand hebben.
De sterfte onder mensen die aspergillus fumigatus oplopen is ongeveer 30 procent.
+38quote:
2020 gaat lekker zegquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:05 schreef RipCity het volgende:
Naast het coronavirus heeft Hongkong last van een uitbraak van een andere ziekmaker, de schimmel candida auris. De schimmel kan in veel gevallen dodelijk zijn. Zover bekend heeft n Nederlander de superschimmel gehad. "Die patint is meteen in isolatie gezet en heeft het overleefd", zegt microbioloog en schimmelkenner Ferry Hagen.
De schimmelinfecties in Hongkong zijn opgedoken in de publieke ziekenhuizen en bejaardenhuizen van de stad, meldt de South China Morning Post. De koepelorganisatie van ziekenhuizen in Hongkong noemt de uitbraak 'zorgwekkend'.
Dit jaar is de schimmel bij 136 mensen vastgesteld. In heel 2019 ging het om 20 gevallen.
Zorgelijk
Microbioloog Ferry Hagen doet al jaren onderzoek naar de superschimmel. Sinds 2012 zijn er regelmatig uitbraken in de wereld geweest. "Veelal in landen als Pakistan en India. Maar ook in de Verenigde Staten".
De microbioloog zegt dat alle patinten de schimmel in ziekenhuizen hebben opgelopen. "Daar worden ze behandeld voor onderliggend lijden en krijgen ze antischimmel-middelen toegediend. Maar de candida auris overleeft die."
Een Nederlander
Zover bekend heeft tot nu toe n Nederlander de schimmel opgelopen. "De patint had de schimmel meegenomen vanuit het buitenland. We zijn in onze ziekenhuizen erg alert op dit soort gevallen. Er wordt meteen gevraagd in welke landen de persoon is geweest en de patint wordt in een isolatiekamer opgenomen en behandeld door ziekenhuispersoneel dat beschermende kleding draagt."
In Nederlandse ziekenhuizen zijn nog nooit mensen besmet geraakt met de schimmel, zegt Hagen.
Schimmel
Mensen die de schimmel hebben opgelopen, hebben een overlijdenskans van tussen de 30 en 60 procent, afhankelijk van waar de infectie zit. Hoeveel mensen aan de gevolgen van de schimmel in Hongkong zijn overleden, is niet bekend. "De schimmel is dodelijk omdat candida auris bloedvergiftigingen veroorzaakt", zegt de microbioloog.
De schimmel kan zich in Hongkong momenteel gemakkelijk verspreiden doordat isoleerkamers in ziekenhuizen vanwege het coronavirus veelal bezet zijn. Patinten met candida auris blijven daardoor in ruimtes met andere patinten liggen.
"In Nederland zijn de hygineprotocollen velen malen strenger en is de kans dat bij ons een uitbraak ontstaat velen malen kleiner dan in ziekenhuizen in India of Pakistan."
Super schimmel
Als er een eenmaal een uitbraak is, kan die heel moeilijk te stoppen zijn. "In Londen is een hele afdeling gesloopt omdat het ziekenhuis de schimmel daar niet onder controle kreeg. Achteraf bleek de schimmel te zitten op de oormeters waarmee temperatuur werd gemeten. Die werden steeds niet goed schoongemaakt."
Het is een bevestiging hoe sterk de schimmel is. "De schimmel overleeft op medische materialen. Er zijn zelfs gevallen bekend dat de schimmel drie jaar op de huid van een persoon heeft gezeten."
Schimmels
Een miljard mensen per jaar heeft last van schimmels.
De meest voorkomende soort is voetschimmel maar er bestaan ook hele ernstige soorten schimmelinfecties.
Daar overlijden wereldwijd jaarlijks anderhalf miljoen mensen per jaar aan.
Deskundiges maken zich momenteel vooral zorgen over het oprukken van 2 ernstige schimmelsoorten; aspergillus fumigatus, die tot longproblemen kan zorgen. En candida auris, wat tot bloedvergiftiging kan leiden.
Candida auris is tot op heden pas 1 keer voorgekomen in Nederland.
Aspergillus Fumigatus treft naar schatting 600 patinten per jaar in Nederland. Het gaat dan eigenlijk altijd om mensen die al een verminderde weerstand hebben.
Wanneer zij het heeft over masks, zal ze wel bedoelen N95 / FFP masks. Dat zijn de enige die iets doen tegen aerosollenverspreiding. Helaas zijn dat niet de mondkappen die 99% van de mensen hier in Nederland draagt.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor diegene die niet geloven dat er dagelijks 10k besmettingen komen door mensen die allemaal in hun gezicht gehoest worden.
Wetenschapper en expert in virusoverdacht Linsey Marr legt uit hoe je jezelf kan beschermen tegen besmetting dmv aerosolen
zeiquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Wanneer zei het heeft over masks, zal ze wel bedoelen N95 / FFP masks. Dat zijn de enige die iets doen tegen aerosollenverspreiding. Helaas zijn dat niet de mondkappen die 99% van de mensen hier in Nederland draagt.
Ze gaan een week met herfstvakantie.quote:
Die zijn natuurlijk naar de Action om eiersnijders te kopen.quote:
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk naar de Action om eiersnijders te kopen.
Wie weet is er (soms) ook sprake van een soort sociale druk: broers en zussen met kinderen, dus word er half/half verwacht dat jij ze ook wel zal willen. Toen mijn man en ik een paar jaar getrouwd waren, had een buurvrouw uit 't appartementencomplex waar we destijds woonden, het lef om te vragen of ik zwanger was.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:11 schreef Markesh het volgende:
[..]
Oh ja absoluut. Maar het gebeurd vaak genoeg dat koppels bewust voor meerdere kinderen kiezen terwijl ze van te voren weten dat ze om dat te kunnen bekostigen allebei fulltime moeten blijven werken.
Kies dan gewoon voor maximaal 1 kind denk ik dan altijd. (Geen kinderen vind ik nog altijd de beste optie overigens)
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:36 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Jammer dat je in je eerste reactie op mij zo heftig reageerde. Want met wat je hier zegt ben ik het volledig eens.
Deze ontwikkeling van de laatste jaren heb ik altijd zeer verontrustend gevonden.
Ik heb 2 meiden, wonen beiden zelfstandig.
1 daarvan spreek ik door deze pandemie nauwelijks, zij studeert, dus zijn onze contacten ook niet meer zoals voorheen. Ik mis haar enorm. Dat doet deze pandemie ook met je als je kinderen hebt.
Ik steek geen dikke middelvinger op, ik hoop dat je me begrijpt.
Gisteren zaten er iets van 500 van dinsdag bij!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ha zelfs als het stagneerde was het beter dan een stijging.
Geeft wel aan dat ze geen idee hebben.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:22 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen publiceert het parool de cijfers van gisteren
+12.500quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Breekfast het volgende:
ICT systeem van het RIVM kan misschien de aantallen niet aan
quote:
Ze pakken letterlijk die 10004, 'drie minder dan vrijdag'.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:22 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen publiceert het parool de cijfers van gisteren
Invoerbalkje te kort!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Breekfast het volgende:
Die zitten nu in paniek te telefoneren voor meer capaciteitquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Breekfast het volgende:
Zou de excelsheet over de max aantal kolommen heen zijn, net zoals in UK paar weken terug?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Breekfast het volgende:
Dan hebben we direct de groepsimmuniteit te pakkenquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
Honderdmiljoenmiljard besmettingen vandaag!
De Jonge had te weinig besteld en nu hebben ze een tekort?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Natalie het volgende:
[..]
Die zitten nu in paniek te telefoneren voor meer capaciteit
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
Iedereen dood. Einde.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
Haha het zou mij niet verbazen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zou de excelsheet over de max aantal kolommen heen zijn, net zoals in UK paar weken terug?
Voor de komende 6 millenniaquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dan hebben we direct de groepsimmuniteit te pakken
In Amsterdam ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:24 schreef dick_laurent het volgende:
Blijkbaar kijken zij op medischinfo.nl want zo kwam ik ook aan 10004 😉quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Ze pakken letterlijk die 10004, 'drie minder dan vrijdag'.
Hoi Parool-redacteur.
Mehquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:26 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Blijkbaar kijken zij op medischinfo.nl want zo kwam ik ook aan 10004 😉
Excel is op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:23 schreef Breekfast het volgende:
Een geforceerde update van Windows 8quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:27 schreef hollandia02 het volgende:
Rivm heeft EXCEL (office) niet verlengt
Dacht ook al zoiets ja hahaquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er wordt nu spoedoverleg gevoerd of het RIVM de dramatische cijfers van vandaag wel naar buiten mag brengen van het kabinet.
Excel crasht door de vele rijen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Een geforceerde update van Windows 8
Interessant!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er wordt nu spoedoverleg gevoerd of het RIVM de dramatische cijfers van vandaag wel naar buiten mag brengen van het kabinet.
Stagiaire had een (illegaal) feestje en ligt nog in coma.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
Hallo stagiaire, het is al 14:20 geweest.
Ik blijf optimistisch, ze vieren eerst een feestje omdat de cijfers zo gedaald zijn.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De Hamer van Ruttequote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:29 schreef Confetti het volgende:
Er zijn mysterieuze krachten bezig op de achtergrond.
Oke Fransquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:29 schreef Confetti het volgende:
Dat zou betekenen dat we ruim n miljoen besmettingen hadden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Excel crasht door de vele rijen.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:29 schreef Confetti het volgende:
Ze doen een Ab Osterhausje. Poppin' bottles!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik blijf optimistisch, ze vieren eerst een feestje omdat de cijfers zo gedaald zijn.
Zijn er nog mensen die op Windows 8 draaien dan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Een geforceerde update van Windows 8
Hij is echt al zooo lang Aliens-expertquote:
Overheidscomputers hebben tot 2016 nog op XP gedraaidquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die op Windows 8 draaien dan?
XP > Windows 8. Als je vanuit Windows 8 niet gepdatet heb naar Windows 10 heb je het gewoon niet begrepen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:32 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Regeringscomputer hebben tot 2016 nog op XP gedraaid
Iszo hahahahaquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
XP > Windows 8. Als je vanuit Windows 8 niet gepdatet heb naar Windows 10 heb je het gewoon niet begrepen.
Morgen 0quote:
Volledige groepsimmuniteit🥰quote:
Dan hebben we alvast die nieuwe super schimmelquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:33 schreef Jazeg het volgende:
Mooi vermaak dat Corona. Als dat vaccin er straks is vallen we in een gat met z’n allen jongens.
Privatisering het RIVM!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:33 schreef Multatilu het volgende:
Gisteren had Rutte het over IT problemen. Zou dit nu weer spelen? Het is een overheidsorganisatie dus dat zou goed kunnen
IT afdeling ook besmet met de Coronaquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:33 schreef Multatilu het volgende:
Gisteren had Rutte het over IT problemen. Zou dit nu weer spelen? Het is een overheidsorganisatie dus dat zou goed kunnen
Virus in het systeem!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:34 schreef quirina het volgende:
[..]
IT afdeling ook besmet met de Corona
Er is altijd weer een nieuw virusquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:33 schreef Jazeg het volgende:
Mooi vermaak dat Corona. Als dat vaccin er straks is vallen we in een gat met z’n allen jongens.
En anders bestellen we er wel een bij de Chinezen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Er is altijd weer een nieuw virus
Ja, we zitten ruim op tijd klaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:35 schreef groenen het volgende:
Gelukkig sturen we niet op dagkoersen, dinsdag de weekcijfers.
Nu het RIVM nogquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, we zitten ruim op tijd klaar.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rzorgingstehuis.htmlquote:2115 coronapatinten in het ziekenhuis
Er zijn 284 nieuwe coronapatinten opgenomen op de verpleegafdelingen in het ziekenhuis, meldt het Landelijk Cordinatiecentrum Patinten Spreiding (LCPS). Dat zijn 36 nieuwe opnames meer dan gisteren.
Op de intensive care werden 52 nieuwe patinten opgenomen, bijna allemaal doorgestroomd vanaf de verpleegafdelingen. Dat zijn 9 nieuwe opnames meer dan gisteren.
In totaal liggen er nu 2115 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2073), van wie 501 op de IC (gisteren: 472). Er zijn dus meer coronapatinten opgenomen dan ontslagen.
Ja ik wil ook dingen gaan doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Schiet effe op! Ik wilde een rondje gaan hardlopen..
Ongelofelijk dit. Hoe moeilijk kan het zijn om alle cijfers bij elkaar te verzamelen en in excel te flikkeren?quote:
Je kunt beter het bericht van LCPS zelf overnemen:quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:37 schreef summer2bird het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)rzorgingstehuis.html
https://lcps.nu/#/nieuwsquote:501 covidpatinten op IC, 1614 in kliniek
24 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatinten bedraagt 2115, 42 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1614 buiten de Intensive Care, 13 meer dan gisteren. Op de IC liggen 501 covidpatinten, 29 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 431 non-covid-patinten op de IC, 45 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 932, 16 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 284 in de kliniek en 52 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 40 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 7 IC-patinten, waarvan 2 naar Duitsland. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.
Ja en nee. Het is veel, maar relatief is het zeer vergelijkbaar met eerdere dagen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
284 nieuwe opnames meldt LCPS.. dat is echt veel!
Inderdaad. De NOS shopt selectief in deze cijfersquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt beter het bericht van LCPS zelf overnemen:
[..]
https://lcps.nu/#/nieuws
Ik vind vooral het overzicht van LCPS helderder. Bovendien is dat de primaire bron.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Inderdaad. De NOS shopt selectief in deze cijfers
Het komt er wel weer bovenop, bij een zorgsysteem dat al zwaar op z’n tenen aan het lopen is..quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is veel, maar relatief is het zeer vergelijkbaar met eerdere dagen.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Er is wel weer relatie tussen het stijgend aantal besmettingen en de toename van de opnames. Dat was in de zomer anders.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt beter het bericht van LCPS zelf overnemen:
[..]
https://lcps.nu/#/nieuws
Jaap:"lol, was hoax jonguh. Jullie er allemaal intrappen.quote:
Klopt, maar tegelijkertijd is de netto stijging 'slechts' +44.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het komt er wel weer bovenop, bij een zorgsysteem dat al zwaar op z’n tenen aan het lopen is..
Maar je weet toch dat dit de komende tijd nog wel even zo zal blijven toch?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het komt er wel weer bovenop, bij een zorgsysteem dat al zwaar op z’n tenen aan het lopen is..
De zomer beviel sowieso beter.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is wel weer relatie tussen de stijgend aantal besmettingen en de toename van de opnames. Dat was in de zomer anders.
Die relatie was er destijds op, maar het valt nu gewoon meer op omdat de aantallen hoger liggen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is wel weer relatie tussen het stijgend aantal besmettingen en de toename van de opnames. Dat was in de zomer anders.
Dat is veel op een zuchtend apparaat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar tegelijkertijd is de netto stijging 'slechts' +44.
Jaap is ondertussen zo dronken dat hij op tafel met zijn pielemans staat te zwaaien.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik blijf optimistisch, ze vieren eerst een feestje omdat de cijfers zo gedaald zijn.
Dat er straks zo'n bericht komt van 'er zijn 23 besmettingen en 1 dode gemeld'quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
Moet haast wel weer ruim over de 10K gaan... ik zou heel (positief) verrast zijn als we daar nu opeens onder zouden zitten.
Mods, verwijder deze reactie!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jaap is ondertussen zo dronken dat hij op tafel met zijn pielemans staat te zwaaien.
Ik ben een beelddenker. Hou er rekening mee!quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jaap is ondertussen zo dronken dat hij op tafel met zijn pielemans staat te zwaaien.
Niettemin is +44 nog steeds een relatief kleine stijging.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is veel op een zuchtend apparaat.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En Ab opent nog even een flesje whiskey 🥃quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
Er valt mij wel iets op op stichting nice website, er is iemand op de IC overleden die onder de 20 jaar was. Een paar dagen terug was dat nog 1 en al zo sinds maart. RIPNu dus 2...
Denk eerder rood wijntje.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef quirina het volgende:
[..]
En Ab opent nog even een flesje whiskey 🥃
Het aantal positieve testen is al een week aan het stabiliseren als je ze afzet tegen de effectieve datum.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed, we zijn weken geleden begonnen met massaal mondkapjes dragen, maar we zien daar geen enkel effect van terug in de cijfers. The only way is up.
Landen waar al langer mondkapjes worden gedragen hebben ook gewoon een tweede golfquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed, we zijn weken geleden begonnen met massaal mondkapjes dragen, maar we zien daar geen enkel effect van terug in de cijfers. The only way is up.
En het aantal testen wordt uitgebreid, al die invloeden geven ook een vertroebeld beeld.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal positieve testen is al een week aan het stabiliseren als je ze afzet tegen de effectieve datum.
Niet dat het per se aan de mondkapjes ligt overigens.
Ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht, dus zal ook moeten gissen waarom Duitsland de negatieve trend niet eerder heeft kunnen keren. Dit zal een combinatie van factoren zijn,quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verschil is het in een land als Duitsland niet "even mislukt", maar gewoon keihard mislukt is. Ze hebben het tot een punt laten komen waar het in landen als Zuid-Korea NOOIT zal komen. Ook landen als Australi en Nieuw-Zeeland hebben veel drastischer ingegrepen dan Duitsland. Ter illustratie: in Duitsland zijn de aantallen tot 50 keer zo hoog als het laagste punt in juni. Ter vergelijking: in Zuid-Korea kwam het hooguit 10 keer zo ver als het laagste punt. En zelfs het hoogste punt van Zuid-Korea (10x zo hoog als de incidentie daar nu is) is net zo hoog als het laagste punt in Duitsland.
Overigens is mijn vraag niet verwijtend of belerend bedoeld. Ik ben gewoon oprecht benieuwd waarom jij denkt dat het in bv. Duitsland alsnog zo mis heeft kunnen gaan, ondanks dat ze volgens jou officieel een beleid voorstaan waarin ze weken (en misschien wel maanden) geleden al zwaar in hadden moeten grijpen.
Gelukkig geven ze ook het aantal positieve testen in %.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En het aantal testen wordt uitgebreid, al die invloeden geven ook een vertroebeld beeld.
Stichting NICE website... ongeveer 500quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
HOEVEEL LIGGEN ER OP DE IC'S ?!?!?!?
Stond exact 2 posts boven de vorige keer dat je het vroeg.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef polderturk het volgende:
[..]
HOEVEEL LIGGEN ER OP DE IC'S ?!?!?!?
Het is op zich niet verrassend dat er ook jongere mensen overlijden?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
Er valt mij wel iets op op stichting nice website, er is iemand op de IC overleden die onder de 20 jaar was. Een paar dagen terug was dat nog 1 en al zo sinds maart. RIPNu dus 2...
Sad, maar wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
Dus eigenlijk is het in Duitsland niet anders dan in andere landen en kun je zeggen dat de strategische doelstellingen en het opgetuigde BCO en testapparaat nul effect heeft gehad.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht, dus zal ook moeten gissen waarom Duitsland de negatieve trend niet eerder heeft kunnen keren. Dit zal een combinatie van factoren zijn,
waarbij het ongeremde reisverkeer (sinds juni zijn de EU-grenzen vrijwel volledig weer open), het veel slechtere beleid van de buurlanden en de miljoenen Duitsers die zich niet meer aan de basismaatregelen wil houden waarschijnlijk een substantile rol spelen. Ook in Duitsland zijn er helaas teveel inwoners die de maatregelen maar overdreven vinden en op de lijn zitten van 'het is nauwelijks dodelijker dan de griep' en 'de ziekenhuizen liggen nog lang niet vol'.
De huidige golf ligt in ieder geval niet aan de strategische doelstellingen van de Duitse regering en ook niet aan het BCO- en testapparaat dat ze opgetuigd hebben. Want qua capaciteit zijn ze vooralsnog niet in de problemen gekomen.
Tja, en dat terwijl er elke dag iemand onder de 20 overlijdt. Vandaag, gisteren, eergisteren, de dag daarvoor etc.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
Ze financieren de rechtszaak zelf, met hulp van donaties.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 08:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mogen we dan als dit totaal zinloos blijkt containment.nu etc aanklagen om alle kosten op zich te nemen? Het is zo makkelijk om van de zijlijn te roepen als je geen gevolgen voor je opmerkingen hoeft te dragen.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 03:21 schreef trein2000 het volgende:
Onderstreping door mij.
Vertel me nu nog eens hoe deze zaak precies kans van slagen heeft?
Dit zijn de belangrijkste eisen die juridisch haalbaar worden geacht door Stichting Protect Everybodyquote:Op zaterdag 24 oktober 2020 08:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volkomen kansloos. Ten eerste omdat de rechter al eerder heeft laten zien zijn vingers niet te gaan branden aan dit soort vraagstukken, en ten tweede omdat er goede redenen zijn om de scholen open te houden.
quote:Scholen zijn nu niet veilig. De veiligheidsmaatregelen moeten verbeterd, en ouders moeten geen last krijgen van de leerlingambtenaar als zij ervoor willen kiezen thuisonderwijs aan te bieden. Dit zijn belangrijke aanknopingspunten die juridisch haalbaar worden geacht - want een rechter zal niet gauw de beleidsvrijheid van de overheid aantasten, dus moesten we concrete doelen kiezen die resultaat kunnen opleveren.
We zitten hier in het covid topic, niet in een topic over berovingen of verkeersongelukken....quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:53 schreef Fred het volgende:
[..]
Sad, maar wat wil je hiermee zeggen?
Sinds maart zij er wel meer dan 2 mensen onder 20 overleden aan een verkeersongeluk in Nederland.
Wereldwijd zijn er velen mensen onder de 20 overleden door oorlogshandelingen, berovingen, ondervoeding, kanker, malaria, polio en nog een heel rijtje ziektes waar we schijnbaar wel mee kunnen leven.
Begrijp me niet verkeerd, elk jong mens dat overlijd is er een te veel, maar wat maakt een jong COVID-slachtoffer meer bijzonder dan alle andere jonge mensen die overlijden die we niet zo expliciet benoemen?
Dan nog is het de vraag: waarom wil je het expliciet benoemen?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:54 schreef Momo het volgende:
We zitten hier in het covid topic, niet in een topic over berovingen of verkeersongelukken....
Een goed systeem voor test-and-tracing heeft natuurlijk wel enig effect, waarschijnlijk een significant effect. Dat is vermoedelijk ook de reden dat het vertraagd toeslaat in Duitsland.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het in Duitsland niet anders dan in andere landen en kun je zeggen dat de strategische doelstellingen en het opgetuigde BCO en testapparaat nul effect heeft gehad.
Nee, het ligt veel complexer dan jij nu doet voorkomen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het in Duitsland niet anders dan in andere landen en kun je zeggen dat de strategische doelstellingen en het opgetuigde BCO en testapparaat nul effect heeft gehad.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:27 schreef Gretzl het volgende:
- Dit kan Nederland leren van de Duitse aanpak van de coronacrisis
- Waarom onze Duitse buren veel minder coronadoden hebben.
- Niet alleen Nederland worstelt met de bestrijding van de tweede golf
- Een korte samenvatting van de verschillen tussen NL en Duitsland door een hoogleraar gezondheidseconomie
- Podcast: Bert Slagter over het lezen van coronacijfers. In het tweede deel wordt ook ingegaan op de succesvolle Duitse aanpak
Omdat het opvallend is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan nog is het de vraag: waarom wil je het expliciet benoemen?
Zijn natuurlijk wel allemaal geluiden uit de tijd dat het een stuk beter ging in Duitsland.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:55 schreef Gretzl het volgende:
Je zou echt eens moeten lezen over de belangrijkste verschillen tussen bijvoorbeeld Duitsland en Nederland.
Zijn eigenlijk net zo idioot als viruswaarheid, middels onrust stoken en rechtszaken proberen verdeeldheid te creeren.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:53 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ze financieren de rechtszaak zelf, met hulp van donaties.
[..]
Dit zijn de belangrijkste eisen die juridisch haalbaar worden geacht door Stichting Protect Everybody
[..]
Nee, eigenlijk is het niet complexer. Het is juist veel te makkelijk naar je buurlanden te wijzen wanneer je eigen strategie niet werkt. Blijkbaar is je strategie dan gewoon niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:55 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, het ligt veel complexer dan jij nu doet voorkomen.
Iedereen kan wel zien dat lastiger is om een succesvol containmentstrategie vol te houden als je buurlanden er al bij voorbaat een enorme puinhoop van maken, omdat ze zich enkel richten op de ziekenhuiscapaciteit.
Je zou echt eens moeten lezen over de belangrijkste verschillen tussen bijvoorbeeld Duitsland en Nederland.
[..]
Dat is waar, en we zien het ook gewoon stijgen in de ziekenhuizen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gelukkig geven ze ook het aantal positieve testen in %.
Plus wat toen ook vaak genoeg gezegd werd: er was geen enkele aanleiding te geloven dat Duitsland anders zou zijn dan de rest van Europa.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zijn natuurlijk wel allemaal geluiden uit de tijd dat het een stuk beter ging in Duitsland.
Fred heeft gelijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:57 schreef Mammietje het volgende:
Omdat het opvallend is?
Vraag is waarom jij er zolang op door wil gaan.
Yep. Was oorspronkelijk ook de bedoeling. Maar we blijken niet zo'n georganiseerd land als we dachten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is waar, en we zien het ook gewoon stijgen in de ziekenhuizen.
Maar idealiter zou je een situatie hebben dat de test-capaciteit unlimited is, dan heb je een heel betrouwbaar percentage.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
Nee, dat heeft ie niet. En tevens bepaal jij dat verder niet. Als iemand hier wil benoemen dat dat ernstig en opvallend is, mag dat.quote:
Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat Duitsland op tijd hard zou hebben ingegrepen, zoals ze dus hadden moeten doen als ze daadwerkelijk in hun eigen officile strategie hadden geloofd. Dan hadden we een mooie testcase op twee vlakken:quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Plus wat toen ook vaak genoeg gezegd werd: er was geen enkele aanleiding te geloven dat Duitsland anders zou zijn dan de rest van Europa.
Het wordt opgepakt alsof het heel bijzonder is dat er persoon onder de 20 overlijd. Terwijl dat bijna dagelijks gebeurd in Nederland. Die mensen krijgen daar nul,nul aandacht voor in de meeste gevallen en hier doen we zielig, zielig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:57 schreef Mammietje het volgende:
Omdat het opvallend is?
Vraag is waarom jij er zolang op door wil gaan.
Open een topic voor verkeersslachtoffers ofzo...quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Het wordt opgepakt alsof het heel bijzonder is dat er persoon onder de 20 overlijd. Terwijl dat bijna dagelijks gebeurd in Nederland. Die mensen krijgen daar nul,nul aandacht voor in de meeste gevallen en hier doen we zielig, zielig.
Het is ook zielig, maar imho onredelijk tegenover andere jonge mensen die net zo hard hebben geleden, maar geen COVID hebben, dus geen landelijke aandacht krijgen.
Dude, er schijnt een reden te zijn waarom alle Oost-Aziatische landen een streng reizigersbeleid hebben. M.a.w., je komt er alleen in met een recente negatieve test of een preventieve quarantaineperiode van 14 dagen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk is het niet complexer. Het is juist veel te makkelijk naar je buurlanden te wijzen wanneer je eigen strategie niet werkt. Blijkbaar is je strategie dan gewoon niet goed genoeg.
Lesje nieuws: aangezien het pas de tweede persoon onder de 20 is die deze pandemie in Nederland aan Covid-19 overlijdt, is dit nieuws. Want bijzonder. Wat jij er nu allemaal bij haalt is volstrekt irrelevant.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Het wordt opgepakt alsof het heel bijzonder is dat er persoon onder de 20 overlijd. Terwijl dat bijna dagelijks gebeurd in Nederland. Die mensen krijgen daar nul,nul aandacht voor in de meeste gevallen en hier doen we zielig, zielig.
Het is ook zielig, maar imho onredelijk tegenover andere jonge mensen die net zo hard hebben geleden, maar geen COVID hebben, dus geen landelijke aandacht krijgen.
Dit is veel te genuanceerd.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Geen COVID stempel, dan kan men niet met chocoladeletters uitpakken hoe erg het is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Een nuance die (zeker in dit topic) steeds harder nodig is.quote:
Dat kom je in Duitsland ook.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 15:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dude, er schijnt een reden te zijn waarom alle Oost-Aziatische landen een streng reizigersbeleid hebben. M.a.w., je komt er alleen in met een recente negatieve test of een preventieve quarantaineperiode van 14 dagen.
Een containmentland dat zich geen raad weet met de importgevallen heeft het nu eenmaal een stuk lastiger. Dat is volkomen logisch.
Kom net van de Lidl, het zijn inderdaad vooral mensen met een etnische afkomst.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
[..]
Omdat ze ongelijk hebben gehad en het virus helemaal niet nep/weg is en er wel degelijk een tweede golf is weten ze van gekheid niet meer wat ze moeten doen volgens mij.
Ze moeten echt eens harder op gaan treden tegen dit tuig
[..]
Ik zie het vaak genoeg in de supermarkt. Degenen die weigeren een mondkapje op te doen is echt een bepaald slag volk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |