abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195824818
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik blijf optimistisch, ze vieren eerst een feestje omdat de cijfers zo gedaald zijn. *O*
Jaap is ondertussen zo dronken dat hij op tafel met zijn pielemans staat te zwaaien. :@
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:45:37 #252
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195824828
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
Moet haast wel weer ruim over de 10K gaan... ik zou heel (positief) verrast zijn als we daar nu opeens onder zouden zitten.
Dat er straks zo'n bericht komt van 'er zijn 23 besmettingen en 1 dode gemeld' :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:45:51 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195824832
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jaap is ondertussen zo dronken dat hij op tafel met zijn pielemans staat te zwaaien. :@
Mods, verwijder deze reactie!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195824836
quote:

[..]

Ik ben een beelddenker. Hou er rekening mee! }:|
pi_195824839
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat is veel op een zuchtend apparaat.
Niettemin is +44 nog steeds een relatief kleine stijging.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:46:18 #256
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195824840
quote:

[..]

_O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:47:21 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195824863
Er valt mij wel iets op op stichting nice website, er is iemand op de IC overleden die onder de 20 jaar was. Een paar dagen terug was dat nog 1 en al zo sinds maart. RIP :'( Nu dus 2...
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:47:38 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195824870
Maar goed, we zijn weken geleden begonnen met massaal mondkapjes dragen, maar we zien daar geen enkel effect van terug in de cijfers. The only way is up.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195824874
quote:

[..]

En Ab opent nog even een flesje whiskey 🥃
pi_195824879
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef Momo het volgende:
Er valt mij wel iets op op stichting nice website, er is iemand op de IC overleden die onder de 20 jaar was. Een paar dagen terug was dat nog 1 en al zo sinds maart. RIP :'( Nu dus 2...
-O-
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:48:15 #261
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195824881
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef quirina het volgende:

[..]

En Ab opent nog even een flesje whiskey 🥃
Denk eerder rood wijntje.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195824895
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed, we zijn weken geleden begonnen met massaal mondkapjes dragen, maar we zien daar geen enkel effect van terug in de cijfers. The only way is up.
Het aantal positieve testen is al een week aan het stabiliseren als je ze afzet tegen de effectieve datum.

Niet dat het per se aan de mondkapjes ligt overigens.
pi_195824897
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
Landen waar al langer mondkapjes worden gedragen hebben ook gewoon een tweede golf

Uiteindelijk heeft Jaap gewoon al die tijd gelijk
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:50:28 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195824922
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het aantal positieve testen is al een week aan het stabiliseren als je ze afzet tegen de effectieve datum.

Niet dat het per se aan de mondkapjes ligt overigens.
En het aantal testen wordt uitgebreid, al die invloeden geven ook een vertroebeld beeld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195824926
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:41 schreef polderturk het volgende:
Hoeveel liggen er op de IC's?
HOEVEEL LIGGEN ER OP DE IC'S ?!?!?!?
pi_195824927
In principe zeggen de cijfers niets over de werkzaamheid van de maatregelen.

Zelfs indien de maatregelen vandaag alle besmettingen zouden tegenhouden, zijn er nog tienduizenden mensen die zich met terugwerkende kracht laten testen, omdat het eerst te druk was bij de teststraten, en zo kun je zelfs een oplopend aantal besmettingen hebben terwijl er effectief niemand meer besmet raakt.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:50:57 #267
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195824928
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 10:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verschil is het in een land als Duitsland niet "even mislukt", maar gewoon keihard mislukt is. Ze hebben het tot een punt laten komen waar het in landen als Zuid-Korea NOOIT zal komen. Ook landen als Australië en Nieuw-Zeeland hebben veel drastischer ingegrepen dan Duitsland. Ter illustratie: in Duitsland zijn de aantallen tot 50 keer zo hoog als het laagste punt in juni. Ter vergelijking: in Zuid-Korea kwam het hooguit 10 keer zo ver als het laagste punt. En zelfs het hoogste punt van Zuid-Korea (10x zo hoog als de incidentie daar nu is) is net zo hoog als het laagste punt in Duitsland.

Overigens is mijn vraag niet verwijtend of belerend bedoeld. Ik ben gewoon oprecht benieuwd waarom jij denkt dat het in bv. Duitsland alsnog zo mis heeft kunnen gaan, ondanks dat ze volgens jou officieel een beleid voorstaan waarin ze weken (en misschien wel maanden) geleden al zwaar in hadden moeten grijpen.
Ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht, dus zal ook moeten gissen waarom Duitsland de negatieve trend niet eerder heeft kunnen keren. Dit zal een combinatie van factoren zijn,
waarbij het ongeremde reisverkeer (sinds juni zijn de EU-grenzen vrijwel volledig weer open), het veel slechtere beleid van de buurlanden en de miljoenen Duitsers die zich niet meer aan de basismaatregelen wil houden waarschijnlijk een substantiële rol spelen. Ook in Duitsland zijn er helaas teveel inwoners die de maatregelen maar overdreven vinden en op de lijn zitten van 'het is nauwelijks dodelijker dan de griep' en 'de ziekenhuizen liggen nog lang niet vol'.

De huidige golf ligt in ieder geval niet aan de strategische doelstellingen van de Duitse regering en ook niet aan het BCO- en testapparaat dat ze opgetuigd hebben. Want qua capaciteit zijn ze vooralsnog niet in de problemen gekomen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195824936
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En het aantal testen wordt uitgebreid, al die invloeden geven ook een vertroebeld beeld.
Gelukkig geven ze ook het aantal positieve testen in %. :)
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:51:30 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195824939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

Stichting NICE website... ongeveer 500
pi_195824950
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

Stond exact 2 posts boven de vorige keer dat je het vroeg. :{
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:52:57 #271
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195824963
quote:
Het is op zich niet verrassend dat er ook jongere mensen overlijden?
Ouderen en mensen met een onderliggend ziektebeeld lopen meer risico, maar overlijden door covid-19 voor andere mensen is niet nul.

Je kunt als jongere ook overlijden aan griep, om maar wat te noemen. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt wel.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:53:01 #272
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_195824964
quote:
Sad, maar wat wil je hiermee zeggen?

Sinds maart zij er wel meer dan 2 mensen onder 20 overleden aan een verkeersongeluk in Nederland.
Wereldwijd zijn er velen mensen onder de 20 overleden door oorlogshandelingen, berovingen, ondervoeding, kanker, malaria, polio en nog een heel rijtje ziektes waar we schijnbaar wel mee kunnen leven.

Begrijp me niet verkeerd, elk jong mens dat overlijd is er een te veel, maar wat maakt een jong COVID-slachtoffer meer bijzonder dan alle andere jonge mensen die overlijden die we niet zo expliciet benoemen?
So we just called him Fred
pi_195824966
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 14:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk niet alle wijsheid in pacht, dus zal ook moeten gissen waarom Duitsland de negatieve trend niet eerder heeft kunnen keren. Dit zal een combinatie van factoren zijn,
waarbij het ongeremde reisverkeer (sinds juni zijn de EU-grenzen vrijwel volledig weer open), het veel slechtere beleid van de buurlanden en de miljoenen Duitsers die zich niet meer aan de basismaatregelen wil houden waarschijnlijk een substantiële rol spelen. Ook in Duitsland zijn er helaas teveel inwoners die de maatregelen maar overdreven vinden en op de lijn zitten van 'het is nauwelijks dodelijker dan de griep' en 'de ziekenhuizen liggen nog lang niet vol'.

De huidige golf ligt in ieder geval niet aan de strategische doelstellingen van de Duitse regering en ook niet aan het BCO- en testapparaat dat ze opgetuigd hebben. Want qua capaciteit zijn ze vooralsnog niet in de problemen gekomen.
Dus eigenlijk is het in Duitsland niet anders dan in andere landen en kun je zeggen dat de strategische doelstellingen en het opgetuigde BCO en testapparaat nul effect heeft gehad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195824969
quote:
Tja, en dat terwijl er elke dag iemand onder de 20 overlijdt. Vandaag, gisteren, eergisteren, de dag daarvoor etc.

In de tijd dat wij zitten te wachten op de cijfers van het RIVM (sinds 14.00) zijn er alweer 15 mensen overleden in Nederland. RIP.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:53:40 #275
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195824979
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mogen we dan als dit totaal zinloos blijkt containment.nu etc aanklagen om alle kosten op zich te nemen? Het is zo makkelijk om van de zijlijn te roepen als je geen gevolgen voor je opmerkingen hoeft te dragen.
Ze financieren de rechtszaak zelf, met hulp van donaties.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 03:21 schreef trein2000 het volgende:
Onderstreping door mij.
Vertel me nu nog eens hoe deze zaak precies kans van slagen heeft?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 08:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volkomen kansloos. Ten eerste omdat de rechter al eerder heeft laten zien zijn vingers niet te gaan branden aan dit soort vraagstukken, en ten tweede omdat er goede redenen zijn om de scholen open te houden.
Dit zijn de belangrijkste eisen die juridisch haalbaar worden geacht door Stichting Protect Everybody
quote:
Scholen zijn nu niet veilig. De veiligheidsmaatregelen moeten verbeterd, en ouders moeten geen last krijgen van de leerlingambtenaar als zij ervoor willen kiezen thuisonderwijs aan te bieden. Dit zijn belangrijke aanknopingspunten die juridisch haalbaar worden geacht - want een rechter zal niet gauw de beleidsvrijheid van de overheid aantasten, dus moesten we concrete doelen kiezen die resultaat kunnen opleveren.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')