abonnement Unibet Coolblue
pi_195663684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:44 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Boven je comment is een tweet gepost die de hypocrisie van Twitter uitlegt.
Hoezo?

twitter


Wereld van verschil dus in de berichtgeving van de NYP en de NYT.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik vind een nieuwsbericht gebaseerd op echte emails weghalen wel degelijk cencuur.
Dat is nog maar de vraag.

quote:
Zelfs al is het geschreven artikel veel te sensationeel moet het volk de kans krijgen om gebaseerd op het feitelijke bewijs ( de emails en de foto's) een conclusie te trekken. Vooral gezien de tijdlijn van de emails klopt met de reden voor Trump zijn impeachment.
Volgens mij worden andere artikelen die het verhaal behandelen niet geblokkeerd. Alleen het originele verhaal van de NYP omdat het persoonlijke informatie bevat. Volgens mij zit het dus wel goed met de kansen die users krijgen om aan het hele verhaal te komen.

quote:
Maar wanneer vind je het wel cencuur? Wanneer ze een bericht van de NOS blokkeren? Het probleem is nu niet eens de overheid die censureert maar een groot bedrijf.
Wanneer ze een verhaal blokkeren die de regels niet overtreed.

quote:
Een overheid kun je nog wegstemmen of tegen demonstreren ( in westerse landen tenminste) maar wat doe je tegen bijvoorbeeld Facebook?
Naar de concurrent gaan?
Incelfrikandel
pi_195663737
Ik had net een binnenpretje :D

Trump wil nu dat Twitter aangepakt wordt.

Stel je voor: het lukt Trump om Twitter te straffen en Twitter wordt offline gehaald door de rechter.

Vervolgens pakt Trump z'n telefoon om z'n succes tegen Twitter te Tweeten... om vervolgens verontwaardigd aan z'n IT-guys te vragen waarom z'n favoriete website "not reachable" is _O-
pi_195663762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Wie is de eigenaar van NY Post? Trump zelf? Het is gewoon een lastercampagne om een soort 'Comey-effect' te genereren. Ben niet zozeer pro Democraten maar dat Trumpiaanse volk is zo laag bij de grond..je moet er toch niet aan denken dat ze 4 jaar langer hun spoor van ellende kunnen doortrekken.
Rupert Murdoch is de eigenaar. Hij is ook de eigenaar van Fox News en roddeltabloid the Sun. The NY Post staat bekend als populistisch conservatieve sensatiekrant.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195663858
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:33 schreef recursief het volgende:

[..]

Rupert Murdoch is de eigenaar. Hij is ook de eigenaar van Fox News en roddeltabloid the Sun. The NY Post staat bekend als populistisch conservatieve sensatiekrant.
Ah, dat verklaart wel wat. Het plot wordt wel wat duidelijker, zo kort voor de verkiezingen.
pi_195663890
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Was nichtje Mary Trump niet de bron van de belastingaangiftes?
Die beweerde zelf de bron te zijn voor het verhaal van de New York Times uit 2018. Niet die van hun recente onthullingen.
Incelfrikandel
pi_195664002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart wel wat. Het plot wordt wel wat duidelijker, zo kort voor de verkiezingen.
Murdoch heeft eerder de NY Post ingezet om Reagan aan een overwinning te helpen, en het is bekend dat hij feiten weleens laat sneuvelen ten faveure van zijn zakelijke belangen:

quote:
Murdoch used the same playbook in the United States. In 1980, he met Roy Cohn — the former adviser to Senator Joseph McCarthy and a Trump mentor — who introduced him to Gov. Ronald Reagan’s inner circle. It was a group that included Roger Stone Jr., another Trump confidant and the head of Reagan’s New York operations, who said in a later interview that he helped Murdoch weaponize his latest tabloid purchase, The New York Post, on Reagan’s behalf in the 1980 election. Reagan’s team credited Murdoch with delivering him the state that year — Murdoch gave Stone an Election Day printing plate from The Post over a celebratory meal at the 21 Club — and his administration subsequently facilitated Murdoch’s entry into the American television market, quickly approving his application for American citizenship so he could buy TV stations too.
bron
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:45:53 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195664059
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:27 schreef Scrummie het volgende:
Verder kan dit natuurlijk niet. Wat anderen al zeggen, je kan het niet van de ene politieke stroming iets wel toelaten, en zodra het andersom is de boel gaan lopen verwijderen onder het mom van 'voorwaarden!'.

Twitter is een gevaar voor de samenleving.
Waarom "kan" dat niet? Stel je voor dat een privaat bedrijf haar eigen voorwaarden bepaalt. Ik ben totaal niet links en niet pro-Biden, maar ik zou het heel vreemd vinden dat een platform zelf niet zou mogen bepalen welke content ze wel of niet toelaten. Ze hebben helemaal geen plicht om een onafhankelijk nieuwsmedium te zijn en gebruikers hebben zelf de keuze of ze zich in de voorwaarden kunnen vinden. Anders staat het ze volledig vrij om een platform naar eigen inzicht op te richten.

Zou je ook willen dat kranten als De Telegraaf, Volkskrant, AD zelf niet meer mogen bepalen wat ze publiceren?

Daarnaast: met die 31 miljoen dagelijkse gebruikers in de VS, wel 9% van de gehele bevolking, is het echt een enorm "gevaar voor de samenleving" ja. En met 145 miljoen dagelijkse gebruikers wereldwijd, wel 2% van de wereldbevolking, zou ik het zelfs een gevaar voor de wereldvrede willen beschouwen. :')
pi_195664064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:44 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Boven je comment is een tweet gepost die de hypocrisie van Twitter uitlegt.

Ik vind een nieuwsbericht gebaseerd op echte emails weghalen wel degelijk cencuur. Zelfs al is het geschreven artikel veel te sensationeel moet het volk de kans krijgen om gebaseerd op het feitelijke bewijs ( de emails en de foto's) een conclusie te trekken. Vooral gezien de tijdlijn van de emails klopt met de reden voor Trump zijn impeachment.

Maar wanneer vind je het wel cencuur? Wanneer ze een bericht van de NOS blokkeren? Het probleem is nu niet eens de overheid die censureert maar een groot bedrijf. Een overheid kun je nog wegstemmen of tegen demonstreren ( in westerse landen tenminste) maar wat doe je tegen bijvoorbeeld Facebook?
Wie zegt dat het gaat om echte e-mails en videomateriaal? Het komt allemaal te goed van pas voor Trump, die er nogal wat belang bij heeft om zoveel mogelijk ruis te genereren. Die kerel zit iedere dag te jammeren over fake news, maar dit is natuurlijk niet fake..ondanks de schimmige herkomst en het vage verhaal.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:52:48 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195664182
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wie zegt dat het gaat om echte e-mails en videomateriaal? Het komt allemaal te goed van pas voor Trump, die er nogal wat belang bij heeft om zoveel mogelijk ruis te genereren. Die kerel zit iedere dag te jammeren over fake news, maar dit is natuurlijk niet fake..ondanks de schimmige herkomst en het vage verhaal.
Als de video's en fotos van Hunter Biden nep zijn, wat zou daar dan het nut van zijn? Hunter Biden is geen kandidaat dus als het gefabriceerd zou zijn zouden de emails voldoende zijn
pi_195664183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wie zegt dat het gaat om echte e-mails en videomateriaal? Het komt allemaal te goed van pas voor Trump, die er nogal wat belang bij heeft om zoveel mogelijk ruis te genereren. Die kerel zit iedere dag te jammeren over fake news, maar dit is natuurlijk niet fake..ondanks de schimmige herkomst en het vage verhaal.
Video kan je ook amper nog vertrouwen sinds AI en deepfake.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:54:55 #61
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195664226
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Video kan je ook amper nog vertrouwen sinds AI en deepfake.
Maar wat zou het nut daarvan dan moeten zijn? Dat Hunter coke gebruikte maakt voor het presidentschap van pappa niets uit en het was ook allang bekend
pi_195664245
Gaat richting BNW nu.

Ben benieuwd wat er nog meer uitkomt :D
pi_195664264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Maar wat zou het nut daarvan dan moeten zijn?
Ik zeg niet dat het gedaan is, ik stel dat video amper nog te vertrouwen is. Foto idem.

En dit soort hacks / lekken zijn ideaal om wat kunstmatig gefabriceerd materiaal mee te lekken en een nieuw schandaal is geboren. En tegen de tijd de verkiezingen voorbij zijn is het "oh, het blijkt toch nep" maar dan heeft het z'n effect al gehad.
pi_195664280
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als de video's en fotos van Hunter Biden nep zijn, wat zou daar dan het nut van zijn? Hunter Biden is geen kandidaat dus als het gefabriceerd zou zijn zouden de emails voldoende zijn
Geen idee.. ik zie alleen een wanhopige poging van Trumpianen om Biden te besmeuren, net zoals ze in 2016 in contact gingen met de Russen om Clinton te kunnen besmeuren. Zoals gezegd ben ik niet eens echt pro Democraten, maar de Trump-kliek vind ik maar een criminele bende.
pi_195664291
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:55 schreef Tmarus het volgende:
Gaat richting BNW nu.

Ben benieuwd wat er nog meer uitkomt :D
Het zal niet voor het eerst zijn dat er mails of documenten worden vervalst om verkiezingen te sturen.

En de titel "Brave New World" vind ik het niet waard, meer "belangen corrumperen".
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:01:31 #66
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195664375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen idee.. ik zie alleen een wanhopige poging van Trumpianen om Biden te besmeuren, net zoals ze in 2016 in contact gingen met de Russen om Clinton te kunnen besmeuren. Zoals gezegd ben ik niet eens echt pro Democraten, maar de Trump-kliek vind ik maar een criminele bende.
Je acht het uitgesloten dat het echte emails betreft?
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:02:28 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_195664395
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:28 schreef recursief het volgende:
Dit verhaal roept ook wel vragen op. FileVault (disk encryption) is een onderdeel van MacOS en het is standaard policy om dat vinkje aan te zetten bij pro-users. En lever je als publiek figuur een laptop in bij een repairshop voor datarecovery als daar video's op staan waarop je drugs gebruikt? En zou het niet voor de hand liggen dat video's in iCloud worden opgeslagen ipv lokaal? Het kan allemaal hoor, maar hoe waarschijnlijk is het eigenlijk?
Totaal niet, daarom gaat iedereen er vanuit dat het computer repair verhaal niet waar is en de materialen gehacked en gestolen zijn. Zelfs Fox News blijft het allegedly noemen. Wil niet zeggen dat de gestolen materialen gefabriceerd zijn, maar goed. Dat Hunter een drugsprobleem had wisten we al, daar was Joe Biden ook gewoon open over, en bewijs dat er een prive ontmoeting is geweest tussen iemand van Burisma en Joe Biden is er ook niet echt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195664416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:01 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je acht het uitgesloten dat het echte emails betreft?
Je kan het niet uitsluiten.
Je mag je wel afvragen waarom er nog geen 3 weken voor de verkiezingen zo'n bommetje gegooid wordt.
pi_195664464
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het zal niet voor het eerst zijn dat er mails of documenten worden vervalst om verkiezingen te sturen.

En de titel "Brave New World" vind ik het niet waard, meer "belangen corrumperen".
Daarom kijk ik er naar uit wat er nog meer uitkomt en wat de reacties daarop zullen zijn.
pi_195664531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:01 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je acht het uitgesloten dat het echte emails betreft?
Dat kan niet he, maar dat is ook precies het doel van zo'n pulpkrant: verwarring en twijfel zaaien. Trump vind ik een leugenaar, maar hij zal ook wel eens de waarheid spreken.. je weet het niet. Dat is één van de bezwaren die ik tegen die kerel heb. Politici hebben al geen beste naam als het om eerlijkheid en waarheid gaat, maar door zijn constante aanvallen op de media zorgt hij ervoor dat niemand nog iets aanneemt dat niet in zijn of haar straatje past. Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten dus als je zelf altijd leugens verspreidt dan vertrouw je natuurlijk zelf niemand.
pi_195664586
Die emails zijn vrij gedetailleerd, als dit een hoax betreft zou dat makkelijk te counteren moeten zijn voor Biden.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:17:02 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195664763
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan het niet uitsluiten.
Je mag je wel afvragen waarom er nog geen 3 weken voor de verkiezingen zo'n bommetje gegooid wordt.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat kan niet he, maar dat is ook precies het doel van zo'n pulpkrant: verwarring en twijfel zaaien. Trump vind ik een leugenaar, maar hij zal ook wel eens de waarheid spreken.. je weet het niet. Dat is één van de bezwaren die ik tegen die kerel heb. Politici hebben al geen beste naam als het om eerlijkheid en waarheid gaat, maar door zijn constante aanvallen op de media zorgt hij ervoor dat niemand nog iets aanneemt dat niet in zijn of haar straatje past. Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten dus als je zelf altijd leugens verspreidt dan vertrouw je natuurlijk zelf niemand.
Het gaat over emails die de FBI onderzoekt. Zou de NY Post het risico nemen als ze wisten dat de emails niet echt zijn?
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:17:22 #73
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195664770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ervaring en de feiten.
Zelf nog nooit aangehouden. Wel zijn mijn POC vrienden meerdere keren aangehouden terwijl ik bij ze was.

Met racisme wordt letterlijk niks gedaan bij de politie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)h-aboutaleb-appgroep

Keer op keer blijkt dat de politie onderling niet optreed tegen racisme. Niet racistisch zijn in een positie van macht is niet genoeg.

Keer op keer blijkt dat er ethnisch wordt geprofileerd.
Ik vind denkwijzes zoals die van jou altijd wel vermakelijk. Op basis van wat anekdotisch bewijs is het wel prima om een volledige groep mensen aan de hand van een groepskenmerk, in dit geval politieagenten, als "racistisch en seksistisch" te betitelen. Gewoon, "All Cops Are Bastards", omdat het kan. Maar dan moet je "all" opeens niet "letterlijk" nemen en blijkt er een nuance te zijn. Maar nog steeds is het dan een "buitenproportioneel deel".

Wordt er in een app-groep een ander groepskenmerk gebruikt, dus 'kut-Afrikanen' of 'pauperallochtonen', zeer waarschijnlijk gewoon naar aanleiding van bepaalde incidenten die men heeft meegemaakt, dan is het opeens een groot probleem. Ze zeggen helemaal niet, zoals jij wel zonder verder te knipperen t.o.v. politieagenten doet, "alle Afrikanen" of "alle allochtonen", maar identificeren gewoon een bepaald deel van een groep waar ze mee te maken hebben met een bepaald kenmerk.

Alle kenmerken om een groep te identificeren, of dat nu bijvoorbeeld beroepsgroep, politieke voorkeur, voorkeur voor een voetbalclub, provincie of weet ik veel wat is, is allemaal prima. Alleen de afkomst uit bepaalde delen van de wereld erbij betrekken, is op een of andere manier direct 'racisme' en kan er geen enkele andere bedoeling of uitleg mogelijk zijn. :')
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:20:12 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195664846
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:28 schreef recursief het volgende:
En lever je als publiek figuur een laptop in bij een repairshop voor datarecovery als daar video's op staan waarop je drugs gebruikt? En zou het niet voor de hand liggen dat video's in iCloud worden opgeslagen ipv lokaal? Het kan allemaal hoor, maar hoe waarschijnlijk is het eigenlijk?
Misschien moet je dat eens vragen aan mensen die in de IT zitten en daar desktop support doen.

Je hebt echt geen idee wat mensen allemaal op hun computer zetten.

Denk een dikke 20 jaar + terug dat ik me daar zijdelings mee bezig hield, je wil niet weten wat voor shit je allemaal tegenkomt.

Als er 1 argument niks waard is is, het wel: Ja, maar belastende shit op je laptop hebben, en hem dan toch inleveren bij en reparatie winkel, dat doe je toch niet?

Ja, dat doen mensen. Heel veel mensen.
&lt;signature here&gt;.
pi_195664903
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:17 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Het gaat over emails die de FBI onderzoekt. Zou de NY Post het risico nemen als ze wisten dat de emails niet echt zijn?
Ik zou niet weten waarom niet. Het verleden heeft bewezen dat er nogal wat Trumpianen zijn vervolgd vanwege hun praktijken ten behoeve van ome Donald. Die mensen doen alles om aan de macht te blijven.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:23:04 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195664932
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan het niet uitsluiten.
Je mag je wel afvragen waarom er nog geen 3 weken voor de verkiezingen zo'n bommetje gegooid wordt.
Dit is aangekondigd. Vraag me niet waar, maar ik las een republikein zeggen: we hebben nog wat leuks in petto, nog vlak voor de verkiezingen.

Maar timing alleen lijkt me een slechte reden om het hele verhaal maar af te schrijven.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:26:06 #77
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195664996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Het verleden heeft bewezen dat er nogal wat Trumpianen zijn vervolgd vanwege hun praktijken ten behoeve van ome Donald. Die mensen doen alles om aan de macht te blijven.
Aan de andere kant zullen ze ook de verantwoordelijkheid voelen zo met de verkiezingen voor de deur. Als dit allemaal klopt moet je er toch niet aan denken dat zo'n leugenachtige corrupte kerel in the oval office was komen te zitten?
pi_195665063
Volgens de Media Bias Chart die in POL gehanteerd wordt is de NY Post een prima bron, toch? CNN (geaccepteerde bron) is hier linkser dan de NYP rechts is. Of zie ik iets over het hoofd.

pi_195665151
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:17 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Het gaat over emails die de FBI onderzoekt. Zou de NY Post het risico nemen als ze wisten dat de emails niet echt zijn?
De NY Post staat er nou juist om bekend om het met de waarheid niet al te nauw te nemen, zeker als Rupert Murdoch daar zakelijk voordeel uit kan halen. Hij heeft destijds de NY Post ingezet om Reagan aan een overwinning te helpen. Saillant is dat ook mensen uit de inner circle van Trump daarbij betrokken waren, o.a. Roger Stone:
quote:
Murdoch used the same playbook in the United States. In 1980, he met Roy Cohn — the former adviser to Senator Joseph McCarthy and a Trump mentor — who introduced him to Gov. Ronald Reagan’s inner circle. It was a group that included Roger Stone Jr., another Trump confidant and the head of Reagan’s New York operations, who said in a later interview that he helped Murdoch weaponize his latest tabloid purchase, The New York Post, on Reagan’s behalf in the 1980 election. Reagan’s team credited Murdoch with delivering him the state that year — Murdoch gave Stone an Election Day printing plate from The Post over a celebratory meal at the 21 Club — and his administration subsequently facilitated Murdoch’s entry into the American television market, quickly approving his application for American citizenship so he could buy TV stations too.
https://www.nytimes.com/i(...)-fox-news-trump.html
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_195665198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Aan de andere kant zullen ze ook de verantwoordelijkheid voelen zo met de verkiezingen voor de deur. Als dit allemaal klopt moet je er toch niet aan denken dat zo'n leugenachtige corrupte kerel in the oval office was komen te zitten?
Ja zo redeneerde men ook toen Comey zijn onderzoek naar Hillary aankondigde he..zie je de overeenkomsten niet? En stel dat het waar is, dan is het natuurlijk een zegen van God dat Trump president blijft, de hoeder van waarheid en fatsoen en de man met de brandschone handen en het smetteloze geweten. Het zou komisch zijn als het eigenlijk niet heel treurig was.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:37:09 #81
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195665210

Go Ted! Die Biden wordt echt finaal gesloopt straks. _O-
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:37:13 #82
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_195665212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Nee, dat zegt ook niemand.
Wel buitenproportioneel veel agenten. Vaak racistisch en seksistisch.
:')
Ik ben inmiddels overleden
pi_195665238
Sommigen hier zeggen dat het raar is dat iemand als Hunter Biden een laptop naar een repairshop zou brengen, maar we hebben het hier over iemand die een crack/coke pijp en cocaine in een huurauto liet liggen en die een stripper zwanger maakte.

Niet een hele slimme gozer dus.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_195665987
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Tenzij je autisme oid hebt, kun je wel snappen dat taal niet zo eenzijdig is.

Als iemand zegt "all men are trash", bedoelen ze ook niet dat letterlijk alle mannen trash zijn.
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:13:01 #85
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195666024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Tenzij je autisme oid hebt, kun je wel snappen dat taal niet zo eenzijdig is.

Als iemand zegt "all men are trash", bedoelen ze ook niet dat letterlijk alle mannen trash zijn.
Aha, spraakgebrek dus.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:14:22 #86
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195666046
quote:
4s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Sommigen hier zeggen dat het raar is dat iemand als Hunter Biden een laptop naar een repairshop zou brengen, maar we hebben het hier over iemand die een crack/coke pijp en cocaine in een huurauto liet liggen en die een stripper zwanger maakte.

Niet een hele slimme gozer dus.
Wel uitermate geschikt voor een topfunctie bij een Oekraïens gasconcern voor 50K per maand, zonder enige ervaring. Volledig op eigen kracht, op basis van zijn kwaliteiten. :')
pi_195666082
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 21:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik had net een binnenpretje :D

Trump wil nu dat Twitter aangepakt wordt.

Stel je voor: het lukt Trump om Twitter te straffen en Twitter wordt offline gehaald door de rechter.

Vervolgens pakt Trump z'n telefoon om z'n succes tegen Twitter te Tweeten... om vervolgens verontwaardigd aan z'n IT-guys te vragen waarom z'n favoriete website "not reachable" is _O-
_O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195666095
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:29 schreef Tmarus het volgende:
Volgens de Media Bias Chart die in POL gehanteerd wordt is de NY Post een prima bron, toch? CNN (geaccepteerde bron) is hier linkser dan de NYP rechts is. Of zie ik iets over het hoofd.

[ afbeelding ]
Het is een verhaal wat de rivaal van trump kan schaden. Daarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:21:24 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_195666149
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:34 schreef recursief het volgende:

De NY Post staat er nou juist om bekend om het met de waarheid niet al te nauw te nemen,
Ja, en die ander, die doet dat natuurlijk niet.

Fascinerend en tragisch tegelijkertijd, mensen die gezeten pal in het midden van hun eigen bubbel naar buiten gaan roepen "dat die ander het mis heeft!".
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:35:05 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195666363
Het lijkt me dat de NY Post verantwoordelijk is voor hetgeen ze de wereld ingooien. Net zoals andere nieuwsbronnen dat zijn. Als twitter/Facebook consequent zijn dan kan er vanaf nu naar geen enkel artikel meer gelinkt worden want zij kunnen niet weten in hoeverre zo'n artikel op waarheid berust
pi_195666429
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 19:15 schreef Mikeytt het volgende:
Een bedrijf dat zelf bepaald wat op hun eigen platform gebeurd... De horror :(
Een groep monopolisten die samen optrekken om informatie onbereikbaar te maken te maken voor het grootste deel van de samenleving. Ik vind dat best horror ja.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:41:51 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195666445
Tja dat krijg je met commerciële media. Die bepalen zelf wat er op hun platform komt.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:43:42 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_195666470
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:29 schreef Tmarus het volgende:
Volgens de Media Bias Chart die in POL gehanteerd wordt is de NY Post een prima bron, toch? CNN (geaccepteerde bron) is hier linkser dan de NYP rechts is. Of zie ik iets over het hoofd.

[ afbeelding ]
Nee, alhoewel de nieuwste Ad fontes in een poging een soort both-sides fair and balanced grafiek te maken de plank misslaat imo. Nu staan riool-outlets als Washington Examiner en zeker OAN qua correctheid boven MSNBC wat natuurlijk kant noch wal slaat (ookal is MSNBC absoluut biased). Maar goed, we hebben zelf gezegd dat het plaatje in de OP moest. NYP heeft een Mixed rating in mediabiasfactcheck en het is een Murdoch tabloid, maar de sources zijn meestal betrouwbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:44:01 #94
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195666478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:41 schreef Hexagon het volgende:
Tja dat krijg je met commerciële media. Die bepalen zelf wat er op hun platform komt.
Daarvoor zijn deze techreuzen echt te groot geworden. Er kan niet toegestaan worden dat de wereld geregeerd gaat worden door hen. Dan is het echt tijd dat er ingegrepen gaat worden
  donderdag 15 oktober 2020 @ 23:45:06 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_195666494
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:44 schreef the-eye het volgende:
Daarvoor zijn deze techreuzen echt te groot geworden. Er kan niet toegestaan worden dat de wereld geregeerd gaat worden door hen. Dan is het echt tijd dat er ingegrepen gaat worden
Ja dat is inderdaad het standpunt van de linkervleugel van de Democraten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195666510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:44 schreef the-eye het volgende:

[..]

Daarvoor zijn deze techreuzen echt te groot geworden. Er kan niet toegestaan worden dat de wereld geregeerd gaat worden door hen. Dan is het echt tijd dat er ingegrepen gaat worden
Maar een 'redactie' (in dit geval dan een team van factcheckers) die controleert of de berichten wel goed onderbouwd zijn heb je bij elk nieuwsmedium, dat is niet puur voorbehouden aan de extreem grote jongens.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:04:05 #98
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_195666774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 23:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar een 'redactie' (in dit geval dan een team van factcheckers) die controleert of de berichten wel goed onderbouwd zijn heb je bij elk nieuwsmedium, dat is niet puur voorbehouden aan de extreem grote jongens.
Blijkbaar vertrouwen de techreuzen de factcheckers van gerenomeerde nieuwsmediums niet want dat bleek nu. Dat betekent dat ze niets meer door kunnen geven voordat ze het zelf gecheckt hebben. Lijkt me lastig want in sommige gevallen worden door nieuwsmediums bronnen geheim gehouden. Nieuws wat komt uit bijvoorbeeld "bronnen in het Witte Huis" zal niet meer doorgegeven kunnen worden
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:04:13 #99
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_195666778
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja zo redeneerde men ook toen Comey zijn onderzoek naar Hillary aankondigde he..zie je de overeenkomsten niet? En stel dat het waar is, dan is het natuurlijk een zegen van God dat Trump president blijft, de hoeder van waarheid en fatsoen en de man met de brandschone handen en het smetteloze geweten. Het zou komisch zijn als het eigenlijk niet heel treurig was.
Het is mijns inziens vrijwel onmogelijk om 'brandschoon' te zijn, zeker wanneer je al een heel leven in de top (of dat nu politiek, het bedrijfsleven, media, entertainment enz. is) achter je hebt en voor de belangrijkste positie ter wereld gaat. Dan ligt je hele levenswandel voorafgaand daaraan onder een vergrootglas, zeker bij je tegenstanders.

Ik denk dat er over ieder mens wel vuile was is te vinden, maar zeker bij mensen die al een publiek figuur zijn, invloed hebben en beslissingen over miljoenen of zelfs miljarden dollars hebben genomen, zal het vrij eenvoudig zijn om zaken te vinden die je als misstappen kunt betitelen.

Het aloude gezegde "hoge bomen vangen veel wind" mag dan een cliché zijn, het blijkt keer op keer toch weer van toepassing te zijn. Ik kan geen politicus noemen die van volledig onbesproken gedrag is voorafgaand dan wel tijdens uitoefening van het ambt. Je hebt nu eenmaal altijd voor- en tegenstanders.

Het enige opvallende dat ik zie sinds de verkiezing van Trump eind 2016, is de onafgebroken stroom aan soms ronduit hysterische retoriek vanuit tegenstanders, nu al bijna vier jaar lang. Non-stop wordt het einde van de wereld en mensenrechten, of zelfs de totale destructie van de beschaving gepropageerd. De man wordt als een zware misdadiger en totalitaire dictator afgeschilderd.

Nu is hij zelf ook totaal niet genuanceerd ten opzichte van zijn tegenstanders, doet hij uitspraken en vertoont hij gedrag waar je je vraagtekens bij kunt zetten, maar de totalitaire, krankzinnige en wereldvernietigende despoot die sommigen willen doen geloven dat hij is, is hij tot nu toe mijns inziens echt niet gebleken.

Dan is het uiteindelijk simpelweg aan de Amerikaanse kiezer om te bepalen in wie ze het meeste vertrouwen hebben, ondanks alle negatieve kanten die er aan een kandidaat kleven.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:20:31 #100
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195667016
Hahahah lijkt er op dat Twitter plat ligt bijna ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')