Ik denk gewoon dat maatregelen niet veel meer zullen helpen. Je zult zelf dingen moeten afwegen. Ik heb een abonnement op een sportschool, maar ga er niet heen, ook al mag het officieel nu wel weer. Hetzelfde met zwemmen. Naar de supermarkt ga ik maar een keer in de week, dat is de duur van de houdbaarheid van brood en fruit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De reguliere zorg is nu al in de knel. Als we het 'over ons heen laten komen' gaat dat natuurlijk nooit goed komen. Dus nogmaals; hoe?
Bijzonder idd.....quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In maart/april 0 dagen thuis gezeten, collega's van me een week of 3-4 om de dag thuis. Toen was het snel afgelopen met thuiswerken. Na mijn vakantie in Spanje een weekje thuisgewerkt vanwege verplichte quarantaine.
Bedrijf moedigt thuiswerken simpelweg niet aan vanwege (??) terwijl 70-80% van het kantoorpersoneel dat makkelijk kan. (3-4 dagen per week sowieso).
Dit ben ik wel gewoon eens. Maar ik ben het wel met Katja eens dat het gedoe met meten met dubbele maten ook gewoon moet kappen. Als een busbedrijf minder mensen in een bus mag proppen dan een OV bedrijf gaat er iets goed mis. Net als dat er ook gewoon ingegrepen moet worden bij een kerkdienst. Te veel mensen is te veel mensen. Je kan nog steeds godsdienstvrijheid doen alleen niet in hetzelfde gebouw.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:14 schreef wpor het volgende:
Oftewel, een grens is een grens, kappen met zeiken.
Dat is dus geen optie zonder heel veel doden, en dan niet alleen maar COVID doden maar ook andere patiënten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
We moeten het verder maar wat uitzingen.
Ik heb er alle begrip voor dat 'de toko' draaiende moet blijven, natuurlijk. Iedereen wil ook het liefst op kantoor zijnjuist vanwege de sfeer en de praktische voordelen. Maar je hebt te maken met oudere collega's (50 en 60+), thuis situaties, collega's die hun schouders ophalen en die juist angstig zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij mij op de afdeling is het ook 2 dagen op kantoor nu. Veel andere afdelingen zitten grotendeels thuis.
De wisselwerking tussen collega's en het sociale aspect is waarom. We kunnen ook goed afstand houden dus dat is goed genoeg.
Je loopt immers ook in de supermarkt en heb kinderen op school. Dan kan je ook wel 2 dagen hier zitten. Als het kan zitten wij ook weer op 5 dagen.
Oh dat klopt, maar om deze cijfers te interpreteren hoef je geen achtergrond in epidemiologie of virologie te hebben, maar gewoon data kunnen interpreteren. Aangezien dat een belangrijk onderdeel van mijn werk is, durf ik te zeggen dat ik daar vrij aardig in ben. Ik probeer met opzet te voorkomen om er conclusies aan te verbinden, maar probeer de data feitelijk te interpreteren omdat ik niet de kennis heb om er inhoudelijke conclusies aan te verbinden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In principe zit jij in hetzelfde groepje mensen dat even de cijfers zal interpreteren
En eerlijk gezegd ga ik ook bij jou niet af op het juist interpreteren van de juiste cijfers. Leuk om te hobby'en, maar om daar nou conclusies aan te verbinden, gaat me wat ver. Dat is niet persoonlijk bedoeld, overigens, maar ik denk wel eens dat ik een van de weinige mensen ben die zich bewust is van de eigen gebreken en hiaten in de kennis en het feit dat er mensen zijn die gestudeerd hebben en ervaring hebben en derhalve beter (het beste wat mogelijk is op dat moment met de beschikbare informatie) kunnen interpreteren hoe en wat.
Wat dom!quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
In maart/april 0 dagen thuis gezeten, collega's van me een week of 3-4 om de dag thuis. Toen was het snel afgelopen met thuiswerken. Na mijn vakantie in Spanje een weekje thuisgewerkt vanwege verplichte quarantaine.
Bedrijf moedigt thuiswerken simpelweg niet aan vanwege (??) terwijl 70-80% van het kantoorpersoneel dat makkelijk kan. (3-4 dagen per week sowieso).
Voor jou maken de nieuwe maatregelen dan dus ook niet uit. Ze zijn nu net bedoeld voor de mensen die er minder verstandig mee omgaan. Die hun eigen verantwoordelijkheid niet aan kunnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat maatregelen niet veel meer zullen helpen. Je zult zelf dingen moeten afwegen. Ik heb een abonnement op een sportschool, maar ga er niet heen, ook al mag het officieel nu wel weer. Hetzelfde met zwemmen. Naar de supermarkt ga ik maar een keer in de week, dat is de duur van de houdbaarheid van brood en fruit.
Het virus zal vanzelf wel een keer afzwakken, tenzij de medicijnen gaan werken. We moeten het verder maar wat uitzingen.
Ze willen vast ook wel helpen met de avondklok hier. Goede buren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze wel ervaring met het afzonderen van mensen door een politiemacht.
Dat is weer een stap verder. Scholen testen geeft denk ik een heel duidelijk beeld van hoe de besmettingen bij leerlingen nu echt zitten. En het maakt het ook weer veiliger voor de rest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zelfs in Duitsland sluiten ze gewoon wijken of flats af met politieagenten. De angst in Nederland om de sterke arm zichtbaar in te zetten kost ons nu heel veel
Is al verbodenquote:Alcoholverkoop na 22:00 verbieden
Kan niet zolang de Coronawet er nog niet is.quote:Verplicht dragen mondkapjes
Dat kan niet. Er zijn simpelweg nog genoeg functies die niet vanuit huis kunnen worden uitgevoerd, ook als het een kantoorbaan betreft is dat gezien de aard van het werk lang niet altijd mogelijk.quote:Verplichting thuiswerken
Wantrouwen naar werknemers speelt inderdaad een grote rol. Maar denk ook aan een heel andere werkwijze. Vaak zijn het bedrijven die niet zo flexibel zijn en/of geen ander plan hebben. Die moeten echt bij de hand genomen worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
Wat is dat toch met bedrijven die in deze crisis (zo noem ik het maar even) hun personeel naar het werk laten komen?
Is dat wantrouwen dat ze het persoon wel werkt?
Ik ben 10x meer productiever thuis dan op het werk, ik verlies geen tijd met reizen, ben meer uitgerust.
Als je prima thuis kan werken, vraag ik mij echt af wat de drijfveer is voor de werkgever is om werken op kantoor te verplichten.
Ik kan mij voorstellen dat er bepaalde zaken (bv contracten die getekend moeten worden, of de post die afgehandeld moet worden, maar dat kan je prima door 1 persoon of in roulatie laten afhandelen.
Natuurlijk kan je als bv orderpicker niet thuiswerken, maar voor heel veel functies kan het echt heel makkelijk en zonder problemen, zeker met de moderne middelen als Office 365, teams, zoom, etc.
Ik mag bijvoorbeeld niet eens meer op kantoorkomen waar het in de zomer maximaal 1x in de 2 weken was, zo lang de voorraad strekt met werkplekken waar je verantwoord kon werken.
Het is puur wantrouwen en denken dat de omzet keldert wanneer je kantoorpersoneel thuiswerkt. Wij hebben ook orderpick en inpakafdelingen. Die mensen moeten uiteraard hier zijn. Ook ik moet toch zeker 1-2 dagen per week hier zijn vanwege interne processen die ik niet mee naar huis kan nemen. Maar de rest: probeer gewoon het risico zo laag mogelijk te houdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
Wat is dat toch met bedrijven die in deze crisis (zo noem ik het maar even) hun personeel naar het werk laten komen?
Ik ben 10x meer productiever thuis dan op het werk, ik verlies geen tijd met reizen, ben meer uitgerust.
Als je prima thuis kan werken, vraag ik mij echt af wat de drijfveer is voor de werkgever is om werken op kantoor te verplichten.
Ik kan mij voorstellen dat er bepaalde zaken (bv contracten die getekend moeten worden, of de post die afgehandeld moet worden, maar dat kan je prima door 1 persoon of in roulatie laten afhandelen.
Natuurlijk kan je als bv orderpicker niet thuiswerken, maar voor heel veel functies kan het echt heel makkelijk en zonder problemen, zeker met de moderne middelen als Office 365, teams, zoom, etc.
Ik mag bijvoorbeeld niet eens meer op kantoorkomen waar het in de zomer maximaal 1x in de 2 weken was, zo lang de voorraad strekt met werkplekken waar je verantwoord kon werken.
Je kunt toch nog steeds drank kopen in (nacht)winkels?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:24 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
Is al verboden
[..]
Kan niet zolang de Coronawet er nog niet is.
[..]
Dat kan niet. Er zijn simpelweg nog genoeg functies die niet vanuit huis kunnen worden uitgevoerd, ook als het een kantoorbaan betreft is dat gezien de aard van het werk lang niet altijd mogelijk.
Wat ik van mijn eigen werkgever begrepen heb is dat een bedrijf medewerkers thuis moet laten werken als het kan. Als dat niet kan, dan moet de directie ook kunnen motiveren waarom thuiswerken voor die bepaalde medewerker niet mogelijk is en de arbo-dienst ziet hier ook op toe.
Een bedrijf kan nu dus wel degelijk aangepakt worden als zij mensen niet thuis laat werken terwijl dat wel kan (o.a. met een verplichte sluiting van 2 weken bij een coronabesmetting die terug te leiden is naar de werksituatie).
Daarbij heb ik de indruk dat de meeste besmettingen op het werk ontstaan juist in een situatie waar thuiswerken niet kan en waarbij 1,5 afstand houden ook een probleem kan zijn.
Anyway, ik ben ook erg benieuwd naar wat Knabbel en Babbel morgen te melden hebben....Ik gok op: minstens toch weer horeca dicht of dusdanig sterk gelimiteerd dat ze eigenlijk ook gewoon beter dicht kunnen gaan.
Ja precies. die interne processen zijn echt wel begrijpelijk, en orderpicken kan niet thuis.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is puur wantrouwen en denken dat de omzet keldert wanneer je kantoorpersoneel thuiswerkt. Wij hebben ook orderpick en inpakafdelingen. Die mensen moeten uiteraard hier zijn. Ook ik moet toch zeker 1-2 dagen per week hier zijn vanwege interne processen die ik niet mee naar huis kan nemen. Maar de rest: probeer gewoon het risico zo laag mogelijk te houden
Eens ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar over allerlei strengere maatregelen, maar hoe zit het eigenlijk op de IC's? Want daar doen we het voor, of althans dat was ooit de gedachte. Voordat we 3 dagen nadat er maatregelen werden afgekondigd we alweer in een stuip schoten omdat het aantal positieve tests bleef stijgen.
Echt de ziekte van de huidige tijd, het korte termijn denken. Zodra straks iedereen ziek thuiszit dan heb je inderdaad enorme omzetverlies.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is puur wantrouwen en denken dat de omzet keldert wanneer je kantoorpersoneel thuiswerkt. Wij hebben ook orderpick en inpakafdelingen. Die mensen moeten uiteraard hier zijn. Ook ik moet toch zeker 1-2 dagen per week hier zijn vanwege interne processen die ik niet mee naar huis kan nemen. Maar de rest: probeer gewoon het risico zo laag mogelijk te houden
Er zijn natuurlijk ook praktische problemen. Ik werk voor een groot bedrijf, en wij hadden daadwerkelijk issues met bandbreedte. In plaats van 20% van onze mensen die thuis werkten moest ineens 80% thuis werken, dus in veel van onze datacenters moesten we ineens onze internetverbindingen opschalen, VPN concentrators enzo te vervangen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
Wordt hij zelf in zijn bestaan geraakt door eventuele maatregelen? Zo niet dan denk ik dat het vooral tussen de oren zit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zijn er meer mensen die morgen als een soort D-Day zien? Een collega van mij is helemaal panisch dat het 'morgen helemaal fout gaat en we in een totale lockdown gaan'
Sta er zelf wel nuchterder inmaar vroeg het me zo af!
Goed bedoelt en verre van een persoonlijk aanval, maar... Je komt vrij negatief over. "Hoe lang gaat dit nog duren", "We zitten nog maar aan het begin" en bij elke melding van de nieuwe cijfers is het sentiment bang/negatief. Doe je er niet goed aan om eens een beetje afstand te nemen van heel deze coronazooi? Je iets minder druk maken over dat wat nu allemaal speelt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
En dan vergeet ik nog te zeggen: we zijn pas net begonnen in deze shitstorm. Hoe lang gaat dit nog duren zo?
Dit is een user die prima relativeren kan hoorquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:32 schreef Benny het volgende:
[..]
Goed bedoelt en verre van een persoonlijk aanval, maar... Je komt vrij negatief over. "Hoe lang gaat dit nog duren", "We zitten nog maar aan het begin" en bij elke melding van de nieuwe cijfers is het sentiment bang/negatief. Doe je er niet goed aan om eens een beetje afstand te nemen van heel deze coronazooi? Je iets minder druk maken over dat wat nu allemaal speelt.
Geldt overigens voor wel meer mensen hierzo. Met de dag lijkt de paniek groter te worden. Ik snap dat er zorgen zijn, maar een beetje nuance en/of afstand nemen van dat gene kan echt geen kwaad.
Hij refereert naar het feit dat we pas net in de herfst zitten en dat dit pas het begin is van het gezeik de komende maanden. Je kan inderdaad ook je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is, maar de kans is groot dat we nog zeker twee seizoenen moeten aankloten met dit virus. Ik zie geen paniek in zijn post verder, puur realisme.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:32 schreef Benny het volgende:
[..]
Goed bedoelt en verre van een persoonlijk aanval, maar... Je komt vrij negatief over. "Hoe lang gaat dit nog duren", "We zitten nog maar aan het begin" en bij elke melding van de nieuwe cijfers is het sentiment bang/negatief. Doe je er niet goed aan om eens een beetje afstand te nemen van heel deze coronazooi? Je iets minder druk maken over dat wat nu allemaal speelt.
Geldt overigens voor wel meer mensen hierzo. Met de dag lijkt de paniek groter te worden. Ik snap dat er zorgen zijn, maar een beetje nuance en/of afstand nemen van dat gene kan echt geen kwaad.
Onnodig. Je moet je sociale contacten zo veel mogelijk beperken. Als jij kantoor belangrijk vindt, moet je dat maar doen maar dan maar niet naar de supermarkt. Dan bereik je pas effect. Als iedereen zo denkt als jij dan heeft het weinig zin. Ik snap niet dat je dat niet begrijpt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij mij op de afdeling is het ook 2 dagen op kantoor nu. Veel andere afdelingen zitten grotendeels thuis.
De wisselwerking tussen collega's en het sociale aspect is waarom. We kunnen ook goed afstand houden dus dat is goed genoeg.
Je loopt immers ook in de supermarkt en heb kinderen op school. Dan kan je ook wel 2 dagen hier zitten. Als het kan zitten wij ook weer op 5 dagen.
Maar wordt het ook onmogelijk gemaakt?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
kromme redenatie, ik zit echt niet 16 uur boodschappen te doen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Met nog 6 maanden griepseizoen en louter binnenactiviteiten voor de boeg is er ook maar heel weinig optimisme. Had toch gehoopt dat we pas ergens rond kerst op dit punt zouden zitten, het is pas oktoberquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:32 schreef Benny het volgende:
[..]
En dan zegt de baas dat je helemaal niet meer terug hoeft te komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar wordt het ook onmogelijk gemaakt?
Zo nee hoeft het personeel natuurlijk niet als makke schaapjes naar een signaal van boven af te luisteren he?
Als men zich zo zorgen maakt kan je zelf ook aangeven : toedels vanaf vandaag werk ik thuis.
Dan kan de baas een hoop hele negatieve publiciteit verwachten en een probleem hebben met het UWV en de kantonrechter, denk ikquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:37 schreef Q. het volgende:
[..]
En dan zegt de baas dat je helemaal niet meer terug hoeft te komen.
UWVakantieeeeeeeeequote:Op maandag 12 oktober 2020 11:37 schreef Q. het volgende:
[..]
En dan zegt de baas dat je helemaal niet meer terug hoeft te komen.
Uiteraard zijn die uitdagingen logisch, ik werk voor een ISP, maar als je na 7 maanden daar nog over aan het nadenken bent is het wel beetje laat.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook praktische problemen. Ik werk voor een groot bedrijf, en wij hadden daadwerkelijk issues met bandbreedte. In plaats van 20% van onze mensen die thuis werkten moest ineens 80% thuis werken, dus in veel van onze datacenters moesten we ineens onze internetverbindingen opschalen, VPN concentrators enzo te vervangen.
Ook prima als het anders blijkt te zijn hoor. Het gaat ook niet alleen om nu, het is me al vaker opgevallen. Mis hier in veel gevallen toch een stukje nuance. Het is in veel gevallen armzwaaiend rondrennen na elk (bevestiging van) slecht nieuws. Ik hoop dat er ook verder wordt gekeken dan dat. Want wordt er tegenin gegaan worden in veel gevallen de hooivorken nog net niet gepakt.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hij refereert naar het feit dat we pas net in de herfst zitten en dat dit pas het begin is van het gezeik de komende maanden. Je kan inderdaad ook je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is, maar de kans is groot dat we nog zeker twee seizoenen moeten aankloten met dit virus. Ik zie geen paniek in zijn post verder, puur realisme.
Het 'grapje' over een Locktober werd al in mei/juni gemaakt. Niet zonder reden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Met nog 6 maanden griepseizoen en louter binnenactiviteiten voor de boeg is er ook maar heel weinig optimisme. Had toch gehoopt dat we pas ergens rond kerst op dit punt zouden zitten, het is pas oktober.
Als die verplichting er komt, zou ik dat juist als een reden zien om je personeel nog meer thuis te laten werken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:35 schreef Cue_ het volgende:
Afgelopen vrijdag is er mailing vanuit de directie bij ons op het werk gekomen dat je nu bij elke verplaatsing op je werk een mondkapje moet dragen.
Collega van me ziet nu 1 van de directeuren.. geen mondkapje![]()
Het verbaast me helaas niets, maar vind het wel slecht.. Beetje goed voorbeeld moet er wel komen.
Dat hangt van het contract afquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan kan de baas een hoop hele negatieve publiciteit verwachten en een probleem hebben met het UWV en de kantonrechter, denk ik
Ja het verbaasd me dat mensen dit niet hadden verwacht.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:40 schreef Benny het volgende:
[..]
Het 'grapje' over een Locktober werd al in mei/juni gemaakt. Niet zonder reden.
Daar had het hele rijk last van, was ook wel heel abrupt ineens. Momenteel werkt het allemaal naar behoren, eigenlijk al na 2-3 weken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook praktische problemen. Ik werk voor een groot bedrijf, en wij hadden daadwerkelijk issues met bandbreedte. In plaats van 20% van onze mensen die thuis werkten moest ineens 80% thuis werken, dus in veel van onze datacenters moesten we ineens onze internetverbindingen opschalen, VPN concentrators enzo te vervangen.
Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken door te stellen dat we nu al hier zitten, zodat we hopelijk tijdens de Kerst juist op een laag niveau zitten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Met nog 6 maanden griepseizoen en louter binnenactiviteiten voor de boeg is er ook maar heel weinig optimisme. Had toch gehoopt dat we pas ergens rond kerst op dit punt zouden zitten, het is pas oktober.
It afdelingen zijn bij heel veel bedrijven tot op het bot financieel uitgekleed of nog meer...quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard zijn die uitdagingen logisch, ik werk voor een ISP, maar als je na 7 maanden daar nog over aan het nadenken bent is het wel beetje laat.
In het geval van het bedrijf waar ik werk moesten er ~100 nieuwe VPN concentrators/firewalls gekocht en geplaatst worden. De problemen zijn inmiddels idd wel opgelost, maar dat had wel even nodig, zeker in landen die qua IT 'raar' in elkaar zittenquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard zijn die uitdagingen logisch, ik werk voor een ISP, maar als je na 7 maanden daar nog over aan het nadenken bent is het wel beetje laat.
Zo werkt dat helaas niet. Er van uitgaand dat je werkgever een dick is (wat helaas vaak zo is), roept die dan al snel "werkweigering" en hoewel dat juridisch vast geen stand houdt, krijg je vervolgens een heel traject waarin je als werknemer voor je loon moet gaan knokken e.d.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar wordt het ook onmogelijk gemaakt?
Zo nee hoeft het personeel natuurlijk niet als makke schaapjes naar een signaal van boven af te luisteren he?
Als men zich zo zorgen maakt kan je zelf ook aangeven : toedels vanaf vandaag werk ik thuis.
En als we dat met Kerst zo willen houden dan zal men zich wel aan de maatregelen en adviezen moeten houden en ik heb daar een beetje een hard hoofd in.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken door te stellen dat we nu al hier zitten, zodat we hopelijk tijdens de Kerst juist op een laag niveau zitten.
https://www.thetimes.co.u(...)bf3d1e45d8a2bb07489equote:Op maandag 12 oktober 2020 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
En dan vergeet ik nog te zeggen: we zijn pas net begonnen in deze shitstorm. Hoe lang gaat dit nog duren zo?
Of je kan zeggen dat de mensen die nu sterven bij de kerst niet meer sterven. Dus dat scheelt weer in de hoogte van het sterftecijfer dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken door te stellen dat we nu al hier zitten, zodat we hopelijk tijdens de Kerst juist op een laag niveau zitten.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je kan zeggen dat de mensen die nu sterven bij de kerst niet meer sterven. Dus dat scheelt weer in de hoofte van het sterftecijfer dan.
Voor somimge collega's zal dit het idd ook wel zijn. Dus dat is niet verkeerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:41 schreef _serial_ het volgende:
Als die verplichting er komt, zou ik dat juist als een reden zien om je personeel nog meer thuis te laten werken.
Zo denk ik er ook over. Wereldwijd verwacht ik tussen 2025-2030 pas een einde. Dat heb ik hier al vaker gepost.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef Dos37 het volgende:
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)bf3d1e45d8a2bb07489e
Net gelezen deze 'expert' verwacht pas in 2024 en als ze optimistisch is 2023
Oh, mooi die duizenden die al dood zijn kunnen met de Kerst niet meer doodgaan! Echt, he?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je kan zeggen dat de mensen die nu sterven bij de kerst niet meer sterven. Dus dat scheelt weer in de hoogte van het sterftecijfer dan.
Vanmorgen was ook Wim Schellekens op de radio (BNR), die pleitte voor nu 4 weken keihard ingrijpen en daarna 'langzaam voortkabbelen'quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Die Yorick die hier eerder voorbij kwam met wat goede verduidelijking van de cijfers, plaatst daaropvolgend de volgende tweet:
[ twitter ]
Dat is dan wel weer jammer. Je moet niet het nemen van maatregelen propageren omdat je ze toch over 3 dagen weer zou kunnen afschaffen. Deze man is ook lid van het Red Team overigens en dit geeft maar weer aan waarom je die mensen toch niet echt bij de besluitvorming wil betrekken.
De moeite die ik heb met die lui is dat ik ze zo moeilijk op waarde kan schatten. Wanneer hebben ze nou terecht een punt en wanneer is het de hobbyist die wat met data aan het klooien is in de vrije tijd?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Die Yorick die hier eerder voorbij kwam met wat goede verduidelijking van de cijfers, plaatst daaropvolgend de volgende tweet:
[ twitter ]
Dat is dan wel weer jammer. Je moet niet het nemen van maatregelen propageren omdat je ze toch over 3 dagen weer zou kunnen afschaffen. Deze man is ook lid van het Red Team overigens en dit geeft maar weer aan waarom je die mensen toch niet echt bij de besluitvorming wil betrekken.
Je weet wat ze zeggen, 'doe je best en sterf voor kerst'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, mooi die duizenden die al dood zijn kunnen met de Kerst niet meer doodgaan! Echt, he?
Dat klopt toch? Je moet wel positief blijven...quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, mooi die duizenden die al dood zijn kunnen met de Kerst niet meer doodgaan! Echt, he?
Dank. Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is alweer half oktober. Ik begrijp dat het vooruitzicht niet heel florissant is, maar het is eerder kerst dan je denkt en voor je het weet komen in februari de eerste lentebloemetjes alweer tevoorschijn. Nee, leuk gaat het niet worden komende tijd maar zo zwart als hier af en toe geschetst wordt vind ik overdreven.
Het lijkt me bijzonder naïef dat we hier in de loop van volgend jaar al vanaf zouden zijn en terugkunnen naar het 'oude normaal'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef Dos37 het volgende:
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)bf3d1e45d8a2bb07489e
Net gelezen deze 'expert' verwacht pas in 2024 en als ze optimistisch is 2023
Dan nog - je hebt nog altijd te maken met persoonlijke situaties en de banen van mensen die op het spel staan (eventueel). Je kunt dat niet zo maar af doen als 'onnodige paniek'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:48 schreef Benny het volgende:
[..]
Dank. Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Dat was altijd ook mijn idee, gewoon keihard aanpakken, want in maart en april heeft dat uitstekend geholpen. Eigenlijk was het virus binnen 4 weken nagenoeg volledig uitgeroeid in Nederland.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanmorgen was ook Wim Schellekens op de radio (BNR), die pleitte voor nu 4 weken keihard ingrijpen en daarna 'langzaam voortkabbelen'
Denk niet dat Willem 2 iets gaat winnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:50 schreef RipCity het volgende:
Wat ze in Tilburg kunnen willen ze in LA weer beter doen https://www.instagram.com/reel/CGOpRkChEZ7/?igshid=1xvihbw62fetw
En tegen welke prijs?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Elan het volgende:
Dat was altijd ook mijn idee, gewoon keihard aanpakken, want in maart en april heeft dat uitstekend geholpen. Eigenlijk was het virus binnen 4 weken nagenoeg volledig uitgeroeid in Nederland.
Dan moet je we uitgewerkt plan cq roadmap hebben. Die is er nog steeds niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was altijd ook mijn idee, gewoon keihard aanpakken, want in maart en april heeft dat uitstekend geholpen. Eigenlijk was het virus binnen 4 weken nagenoeg volledig uitgeroeid in Nederland.
Maar wat als het door de andere omstandigheden (het weer, binnen zitten, griepseizoen, veranderd bewustzijn) nu binnen no time weer op laait tot alarmerende aantallen?
Je kan niet een heel land 6 maanden in volledige lockdown houden, dat kost honderden miljarden euro's om nog maar te zwijgen over de sociaalmaatschappelijke problemen die je gaat krijgen. Dus dan zou een mildere aanpak die je langer vol kunt houden misschien toch beter zijn.
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerstquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is de moeite die ik heb. Als ik puur feitelijk naar de cijfers kijk kan ik er heel veel mee. Welke conclusie ik daaraan moet verbinden, geen flauw idee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De moeite die ik heb met die lui is dat ik ze zo moeilijk op waarde kan schatten. Wanneer hebben ze nou terecht een punt en wanneer is het de hobbyist die wat met data aan het klooien is in de vrije tijd?
Dit is overigens ook een interessante:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik snap je niet, je wil 4 weken lockdown, want dat is genoeg, om een lockdown van 6 maanden te voorkomen. Waarom zou die lockdown van 6 maanden dan niet na 4 weken al effectief zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar wat als het door de andere omstandigheden (het weer, binnen zitten, griepseizoen, veranderd bewustzijn) nu binnen no time weer op laait tot alarmerende aantallen?
Je kan niet een heel land 6 maanden in volledige lockdown houden, dat kost honderden miljarden euro's om nog maar te zwijgen over de sociaalmaatschappelijke problemen die je gaat krijgen. Dus dan zou een mildere aanpak die je langer vol kunt houden misschien toch beter zijn.
Gezellie samen etc etc etcquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerst![]()
Die zetten altijd volle bak in op emotie.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk niet dat Willem 2 iets gaat winnen.
Kijk ik stiekem ook naar uit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerst![]()
John Lewis gaat records breken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ja, het Red Team wil superdaadkrachtig een R van 0,6 bewerkstelligen - bij de eerste golf zorgde de lockdown voor een R van tussen de 0,7 en 0,8.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanmorgen was ook Wim Schellekens op de radio (BNR), die pleitte voor nu 4 weken keihard ingrijpen en daarna 'langzaam voortkabbelen'
Jaap van Dissel heeft laatst uitgelegd dat voor elke week dat het reproductiegetal rond de 1,3 is, er drie weken nodig zijn met een waarde van 0,9 om weer op het originele aantal besmettingen te komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je wil 4 weken lockdown, want dat is genoeg, om een lockdown van 6 maanden te voorkomen. Waarom zou die lockdown van 6 maanden dan niet na 4 weken al effectief zijn?
Ik zeg alleen wat de wergever tegen ons zegt. Ik zit in een risicogroep en werk in Rotterdam. Als het aan mij ligt werk ik 5 dagen thuis ipv 3.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Onnodig. Je moet je sociale contacten zo veel mogelijk beperken. Als jij kantoor belangrijk vindt, moet je dat maar doen maar dan maar niet naar de supermarkt. Dan bereik je pas effect. Als iedereen zo denkt als jij dan heeft het weinig zin. Ik snap niet dat je dat niet begrijpt.
We moeten met zijn allen even een donkere winter door een heel bittere pil heen, maar daarna gaat het echt beter.
John Lewis kerstreclamesquote:
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer terug in zo'n soort heftige lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je wil 4 weken lockdown, want dat is genoeg, om een lockdown van 6 maanden te voorkomen. Waarom zou die lockdown van 6 maanden dan niet na 4 weken al effectief zijn?
Maar als je het na de lockdown weer naar 1,3 laat oplopen maakt het sowieso allemaal niet uit in welke volgorde je wat doet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jaap van Dissel heeft laatst uitgelegd dat voor elke week dat het reproductiegetal rond de 1,3 is, er drie weken nodig zijn met een waarde van 0,9 om weer op het originele aantal besmettingen te komen.
Hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe langer daarna de beperkende maatregelen moeten worden afgedwongen.
De cijfers blijven na een lockdown niet automagisch laag inderdaad. Die volgen gewoon weer hun oude patroon.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer in lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?
Frank Lammers heeft heel de kerst nodig om al het geld te tellen van z’n jumbo reclames.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:57 schreef Benny het volgende:
[..]
John Lewis kerstreclames
Dat kind van de Appie zal wel weer met z'n oma videobellen aan een goedbedekte kersttafel
Vast inspelen op de samenhorigheid zoals ze al het hele jaar doenquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het virus uitbannen in de winter redelijk pittig is, een R1.0 voor de periode tot maart zou ik op dit moment ideaal vinden qua mix vrijheid/bestrijdingquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer terug in zo'n soort heftige lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?
Inderdaad. Hopelijk hebben we wel wat geleerd sinds de zomer:quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar als je het na de lockdown weer naar 1,3 laat oplopen maakt het sowieso allemaal niet uit in welke volgorde je wat doet.
Ja, bij sommigen heerst blijkbaar het idee dat na die extreme lockdown, de R niet opeens weer hoger gaat worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer terug in zo'n soort heftige lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?
Dat is ook direct het lastige inderdaad. Stel dat je nu idd 4 weken in die hele strenge lockdown gaat, dan heb je een lage R0 waarde erna, maar kun je eigenlijk ook niet heel erg versoepelen, want die gaat gewoon weer stijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dit precies. Het is gewoon een feit, het gaat erom hoe je er mee omgaat. Als er heel 2021 geen vaccin komt dat in de hele bevolking uitgerold kan worden en groepsimmuniteit biedt, dan zitten we op dit moment, as we speak, nog niet eens op de helft van de coronaproblematiek.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hij refereert naar het feit dat we pas net in de herfst zitten en dat dit pas het begin is van het gezeik de komende maanden. Je kan inderdaad ook je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is, maar de kans is groot dat we nog zeker twee seizoenen moeten aankloten met dit virus. Ik zie geen paniek in zijn post verder, puur realisme.
Ik vrees voor de Plus-reclames. Na die smakeloze met die overleden moeder zaten ze wel aan hun piek maar toen zei corona: "Hold my beer." Ik verwacht beelden van mensen aan de beademing, zorghelden met afdrukken van de maskers nog op hun gezicht, enz.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dan bereik je in feite met je ingrijpende maatregelen toch maar heel weinig, terwijl je heel veel vraagt van de bevolking....quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef galantis het volgende:
[..]
De cijfers blijven na een lockdown niet automagisch laag inderdaad. Die volgen gewoon weer hun oude patroon.
Ik heb inderdaad niet het idee dat veel mensen beseffen dat we nog niet eens op de helft zijn van deze ellendequote:Op maandag 12 oktober 2020 12:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja dit precies. Het is gewoon een feit, het gaat erom hoe je er mee omgaat. Als er heel 2021 geen vaccin komt dat in de hele bevolking uitgerold kan worden en groepsimmuniteit biedt, dan zitten we op dit moment, as we speak, nog niet eens op de helft van de coronaproblematiek.
Jij werkt zeker niet in de zorg?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het virus uitbannen in de winter redelijk pittig is, een R1.0 voor de periode tot maart zou ik op dit moment ideaal vinden qua mix vrijheid/bestrijding
Aantal besmettingen ligt wereldwijd ook krankzinnig hoog, ik denk dat wat Nederland ook aan binnenlandse maatregelen er op los laat morgen er eerst en vooral een verplichting tot quarantaine moet komen, en als dat niet te handhaven is moet je in deze fase wellicht weer grenzen gaan sluiten voor niet noodzakelijke reisbewegingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, bij sommigen heerst blijkbaar het idee dat na die extreme lockdown, de R niet opeens weer hoger gaat worden.
Het is het rangschikken van vermenigvuldingsfactoren, of je nu eerst een tijdje met 1,3 en dan een tijdje met 0,9 vermenigvuldigd, of dat wat afwisselt, zolang je het aantal factoren 1,3 en 0,9 niet aanpast blijft er aan het einde hetzelfde getal over.
Het is te hopen dat die sneltest snel en breed beschikbaar komt. Dat zou de maatschappij en economie zoveel ellende besparen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet het idee dat veel mensen beseffen dat we nog niet eens op de helft zijn van deze ellende
Want zo'n lockdown heeft geen impact op hoe mensen er na die lockdown mee omgaan? Echt zeker weten doet niemand iets natuurlijk, maar wanneer ik bv. een ondernemer ben die mensen nu toch naar kantoor 'dwingt', dan zou ik dat niet meer doen wanneer is gebleken dat dat soort stappen kunnen leiden tot een lockdown.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dan bereik je in feite met je ingrijpende maatregelen toch maar heel weinig, terwijl je heel veel vraagt van de bevolking....
Ik ben benieuwd hoe snel en in welke aantallen ze in NL gemaakt kunnen worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is te hopen dat die sneltest snel en breed beschikbaar komt. Dat zou de maatschappij en economie zoveel ellende besparen.
Echt he, van die mensen die thuis gillend gek worden en 4x per jaar weg moeten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Aantal besmettingen ligt wereldwijd ook krankzinnig hoog, ik denk dat wat Nederland ook aan binnenlandse maatregelen er op los laat morgen er eerst en vooral een verplichting tot quarantaine moet komen, en als dat niet te handhaven is moet je in deze fase wellicht weer grenzen gaan sluiten voor niet noodzakelijke reisbewegingen.
Als ik hoor hoeveel mensen het er de komende herfstvakantie weer van nemen en lekker naar Frankrijk gaan
Ze vergeten ze waarschijnlijk te bestellen ofzo. Niet teveel verwachten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe snel en in welke aantallen ze in NL gemaakt kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |