abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195585028
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
En dan vergeet ik nog te zeggen: we zijn pas net begonnen in deze shitstorm. Hoe lang gaat dit nog duren zo?
Goed bedoelt en verre van een persoonlijk aanval, maar... Je komt vrij negatief over. "Hoe lang gaat dit nog duren", "We zitten nog maar aan het begin" en bij elke melding van de nieuwe cijfers is het sentiment bang/negatief. Doe je er niet goed aan om eens een beetje afstand te nemen van heel deze coronazooi? Je iets minder druk maken over dat wat nu allemaal speelt.

Geldt overigens voor wel meer mensen hierzo. Met de dag lijkt de paniek groter te worden. Ik snap dat er zorgen zijn, maar een beetje nuance en/of afstand nemen van dat gene kan echt geen kwaad.
pi_195585049
quote:
11s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:32 schreef Benny het volgende:

[..]

Goed bedoelt en verre van een persoonlijk aanval, maar... Je komt vrij negatief over. "Hoe lang gaat dit nog duren", "We zitten nog maar aan het begin" en bij elke melding van de nieuwe cijfers is het sentiment bang/negatief. Doe je er niet goed aan om eens een beetje afstand te nemen van heel deze coronazooi? Je iets minder druk maken over dat wat nu allemaal speelt.

Geldt overigens voor wel meer mensen hierzo. Met de dag lijkt de paniek groter te worden. Ik snap dat er zorgen zijn, maar een beetje nuance en/of afstand nemen van dat gene kan echt geen kwaad.
Dit is een user die prima relativeren kan hoor ;)
Althans, qua posts. In z'n hoofd weet ik het niet natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2020 11:34:29 ]
pi_195585054
quote:

[..]

Hij refereert naar het feit dat we pas net in de herfst zitten en dat dit pas het begin is van het gezeik de komende maanden. Je kan inderdaad ook je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is, maar de kans is groot dat we nog zeker twee seizoenen moeten aankloten met dit virus. Ik zie geen paniek in zijn post verder, puur realisme.
  Public Relations / Redactie Film maandag 12 oktober 2020 @ 11:35:01 #129
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195585063
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bij mij op de afdeling is het ook 2 dagen op kantoor nu. Veel andere afdelingen zitten grotendeels thuis.
De wisselwerking tussen collega's en het sociale aspect is waarom. We kunnen ook goed afstand houden dus dat is goed genoeg.
Je loopt immers ook in de supermarkt en heb kinderen op school. Dan kan je ook wel 2 dagen hier zitten. Als het kan zitten wij ook weer op 5 dagen.
Onnodig. Je moet je sociale contacten zo veel mogelijk beperken. Als jij kantoor belangrijk vindt, moet je dat maar doen maar dan maar niet naar de supermarkt. Dan bereik je pas effect. Als iedereen zo denkt als jij dan heeft het weinig zin. Ik snap niet dat je dat niet begrijpt.

We moeten met zijn allen even een donkere winter door een heel bittere pil heen, maar daarna gaat het echt beter.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:35:37 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195585074
Afgelopen vrijdag is er mailing vanuit de directie bij ons op het werk gekomen dat je nu bij elke verplaatsing op je werk een mondkapje moet dragen.
Collega van me ziet nu 1 van de directeuren.. geen mondkapje :X
Het verbaast me helaas niets, maar vind het wel slecht.. Beetje goed voorbeeld moet er wel komen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:36:03 #131
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_195585080
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Bedrijf moedigt thuiswerken simpelweg niet aan vanwege (??) terwijl 70-80% van het kantoorpersoneel dat makkelijk kan. (3-4 dagen per week sowieso).
Maar wordt het ook onmogelijk gemaakt?
Zo nee hoeft het personeel natuurlijk niet als makke schaapjes naar een signaal van boven af te luisteren he?
Als men zich zo zorgen maakt kan je zelf ook aangeven : toedels vanaf vandaag werk ik thuis.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:36:17 #132
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195585084
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bij mij op de afdeling is het ook 2 dagen op kantoor nu. Veel andere afdelingen zitten grotendeels thuis.
De wisselwerking tussen collega's en het sociale aspect is waarom. We kunnen ook goed afstand houden dus dat is goed genoeg.
Je loopt immers ook in de supermarkt en heb kinderen op school. Dan kan je ook wel 2 dagen hier zitten. Als het kan zitten wij ook weer op 5 dagen.
kromme redenatie, ik zit echt niet 16 uur boodschappen te doen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195585087
quote:

[..]

Met nog 6 maanden griepseizoen en louter binnenactiviteiten voor de boeg is er ook maar heel weinig optimisme. Had toch gehoopt dat we pas ergens rond kerst op dit punt zouden zitten, het is pas oktober :{ .
blablablabla
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:37:07 #134
141482 Q.
JurassiQ
pi_195585096
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elpis het volgende:

[..]

Zo nee hoeft het personeel natuurlijk niet als makke schaapjes naar een signaal van boven af te luisteren he?
Als men zich zo zorgen maakt kan je zelf ook aangeven : toedels vanaf vandaag werk ik thuis.
En dan zegt de baas dat je helemaal niet meer terug hoeft te komen. *O*
For great justice!
pi_195585109
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Dan kan de baas een hoop hele negatieve publiciteit verwachten en een probleem hebben met het UWV en de kantonrechter, denk ik
pi_195585114
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:37 schreef Q. het volgende:

[..]

UWVakantieeeeeeeee _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195585133
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook praktische problemen. Ik werk voor een groot bedrijf, en wij hadden daadwerkelijk issues met bandbreedte. In plaats van 20% van onze mensen die thuis werkten moest ineens 80% thuis werken, dus in veel van onze datacenters moesten we ineens onze internetverbindingen opschalen, VPN concentrators enzo te vervangen.
Uiteraard zijn die uitdagingen logisch, ik werk voor een ISP, maar als je na 7 maanden daar nog over aan het nadenken bent is het wel beetje laat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195585134
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Hij refereert naar het feit dat we pas net in de herfst zitten en dat dit pas het begin is van het gezeik de komende maanden. Je kan inderdaad ook je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is, maar de kans is groot dat we nog zeker twee seizoenen moeten aankloten met dit virus. Ik zie geen paniek in zijn post verder, puur realisme.
Ook prima als het anders blijkt te zijn hoor. Het gaat ook niet alleen om nu, het is me al vaker opgevallen. Mis hier in veel gevallen toch een stukje nuance. Het is in veel gevallen armzwaaiend rondrennen na elk (bevestiging van) slecht nieuws. Ik hoop dat er ook verder wordt gekeken dan dat. Want wordt er tegenin gegaan worden in veel gevallen de hooivorken nog net niet gepakt.

Nogmaals... Enkel goed bedoeld. Geldt niet alleen voor hem, maar valt me vaker bij een aantal op.
pi_195585146
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Met nog 6 maanden griepseizoen en louter binnenactiviteiten voor de boeg is er ook maar heel weinig optimisme. Had toch gehoopt dat we pas ergens rond kerst op dit punt zouden zitten, het is pas oktober :{ .
Het 'grapje' over een Locktober werd al in mei/juni gemaakt. Niet zonder reden.
pi_195585155
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:35 schreef Cue_ het volgende:
Afgelopen vrijdag is er mailing vanuit de directie bij ons op het werk gekomen dat je nu bij elke verplaatsing op je werk een mondkapje moet dragen.
Collega van me ziet nu 1 van de directeuren.. geen mondkapje :X
Het verbaast me helaas niets, maar vind het wel slecht.. Beetje goed voorbeeld moet er wel komen.
Als die verplichting er komt, zou ik dat juist als een reden zien om je personeel nog meer thuis te laten werken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195585163
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan kan de baas een hoop hele negatieve publiciteit verwachten en een probleem hebben met het UWV en de kantonrechter, denk ik
Dat hangt van het contract af
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195585177
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:40 schreef Benny het volgende:

[..]

Het 'grapje' over een Locktober werd al in mei/juni gemaakt. Niet zonder reden.
Ja het verbaasd me dat mensen dit niet hadden verwacht.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:42:46 #143
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195585183
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook praktische problemen. Ik werk voor een groot bedrijf, en wij hadden daadwerkelijk issues met bandbreedte. In plaats van 20% van onze mensen die thuis werkten moest ineens 80% thuis werken, dus in veel van onze datacenters moesten we ineens onze internetverbindingen opschalen, VPN concentrators enzo te vervangen.
Daar had het hele rijk last van, was ook wel heel abrupt ineens. Momenteel werkt het allemaal naar behoren, eigenlijk al na 2-3 weken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195585191
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elan het volgende:

[..]

Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken door te stellen dat we nu al hier zitten, zodat we hopelijk tijdens de Kerst juist op een laag niveau zitten. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195585193
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard zijn die uitdagingen logisch, ik werk voor een ISP, maar als je na 7 maanden daar nog over aan het nadenken bent is het wel beetje laat.
It afdelingen zijn bij heel veel bedrijven tot op het bot financieel uitgekleed of nog meer...
pi_195585198
Ben benieuwd wat voor halve maatregelen we morgen weer te horen krijgen van onze zwakke leiders.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195585199
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In het geval van het bedrijf waar ik werk moesten er ~100 nieuwe VPN concentrators/firewalls gekocht en geplaatst worden. De problemen zijn inmiddels idd wel opgelost, maar dat had wel even nodig, zeker in landen die qua IT 'raar' in elkaar zitten :P
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:44:28 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195585202
Die Yorick die hier eerder voorbij kwam met wat goede verduidelijking van de cijfers, plaatst daaropvolgend de volgende tweet:

twitter

Dat is dan wel weer jammer. Je moet niet het nemen van maatregelen propageren omdat je ze toch over 3 dagen weer zou kunnen afschaffen. Deze man is ook lid van het Red Team overigens en dit geeft maar weer aan waarom je die mensen toch niet echt bij de besluitvorming wil betrekken.
Antifa
pi_195585214
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:36 schreef Elpis het volgende:

[..]

Zo werkt dat helaas niet. Er van uitgaand dat je werkgever een dick is (wat helaas vaak zo is), roept die dan al snel "werkweigering" en hoewel dat juridisch vast geen stand houdt, krijg je vervolgens een heel traject waarin je als werknemer voor je loon moet gaan knokken e.d.

Direct naar huis wandelen en zeggen "Ik werk thuis" moet ook maar net kunnen. Zelfs als je een laptopje thuis hebt waarop op afstand digitaal werken een optie is, moet dat eerst wel mogelijk worden gemaakt door een afdeling IT of het bedrijf van buitenaf.

Hierbij komt een risicoafweging kijken. Ga ik risico's nemen op de werkvloer om het coronarisico te beperken of accepteer ik het coronarisico.

Het is natuurlijk sneu dat het zo werkt, maar voor veel mensen werkt het wél zo.
pi_195585216
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken door te stellen dat we nu al hier zitten, zodat we hopelijk tijdens de Kerst juist op een laag niveau zitten. :)
En als we dat met Kerst zo willen houden dan zal men zich wel aan de maatregelen en adviezen moeten houden en ik heb daar een beetje een hard hoofd in.

Dat is geen pleit voor hardere of andere maatregelen, overigens. Alleen een constatering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')