Woon je in Staphorst?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Kwam er gister achter dat de teststraat hier op zondag gewoon dicht is. Is dat overal zo? Anders heb ik nog wel een oplossing voor de enorme drukte.
Ik denk gewoon dat maatregelen niet veel meer zullen helpen. Je zult zelf dingen moeten afwegen. Ik heb een abonnement op een sportschool, maar ga er niet heen, ook al mag het officieel nu wel weer. Hetzelfde met zwemmen. Naar de supermarkt ga ik maar een keer in de week, dat is de duur van de houdbaarheid van brood en fruit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De reguliere zorg is nu al in de knel. Als we het 'over ons heen laten komen' gaat dat natuurlijk nooit goed komen. Dus nogmaals; hoe?
Bijzonder idd.....quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In maart/april 0 dagen thuis gezeten, collega's van me een week of 3-4 om de dag thuis. Toen was het snel afgelopen met thuiswerken. Na mijn vakantie in Spanje een weekje thuisgewerkt vanwege verplichte quarantaine.
Bedrijf moedigt thuiswerken simpelweg niet aan vanwege (??) terwijl 70-80% van het kantoorpersoneel dat makkelijk kan. (3-4 dagen per week sowieso).
Dit ben ik wel gewoon eens. Maar ik ben het wel met Katja eens dat het gedoe met meten met dubbele maten ook gewoon moet kappen. Als een busbedrijf minder mensen in een bus mag proppen dan een OV bedrijf gaat er iets goed mis. Net als dat er ook gewoon ingegrepen moet worden bij een kerkdienst. Te veel mensen is te veel mensen. Je kan nog steeds godsdienstvrijheid doen alleen niet in hetzelfde gebouw.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:14 schreef wpor het volgende:
Oftewel, een grens is een grens, kappen met zeiken.
Dat is dus geen optie zonder heel veel doden, en dan niet alleen maar COVID doden maar ook andere patiënten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
We moeten het verder maar wat uitzingen.
Ik heb er alle begrip voor dat 'de toko' draaiende moet blijven, natuurlijk. Iedereen wil ook het liefst op kantoor zijnjuist vanwege de sfeer en de praktische voordelen. Maar je hebt te maken met oudere collega's (50 en 60+), thuis situaties, collega's die hun schouders ophalen en die juist angstig zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij mij op de afdeling is het ook 2 dagen op kantoor nu. Veel andere afdelingen zitten grotendeels thuis.
De wisselwerking tussen collega's en het sociale aspect is waarom. We kunnen ook goed afstand houden dus dat is goed genoeg.
Je loopt immers ook in de supermarkt en heb kinderen op school. Dan kan je ook wel 2 dagen hier zitten. Als het kan zitten wij ook weer op 5 dagen.
Oh dat klopt, maar om deze cijfers te interpreteren hoef je geen achtergrond in epidemiologie of virologie te hebben, maar gewoon data kunnen interpreteren. Aangezien dat een belangrijk onderdeel van mijn werk is, durf ik te zeggen dat ik daar vrij aardig in ben. Ik probeer met opzet te voorkomen om er conclusies aan te verbinden, maar probeer de data feitelijk te interpreteren omdat ik niet de kennis heb om er inhoudelijke conclusies aan te verbinden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In principe zit jij in hetzelfde groepje mensen dat even de cijfers zal interpreteren
En eerlijk gezegd ga ik ook bij jou niet af op het juist interpreteren van de juiste cijfers. Leuk om te hobby'en, maar om daar nou conclusies aan te verbinden, gaat me wat ver. Dat is niet persoonlijk bedoeld, overigens, maar ik denk wel eens dat ik een van de weinige mensen ben die zich bewust is van de eigen gebreken en hiaten in de kennis en het feit dat er mensen zijn die gestudeerd hebben en ervaring hebben en derhalve beter (het beste wat mogelijk is op dat moment met de beschikbare informatie) kunnen interpreteren hoe en wat.
Wat dom!quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
In maart/april 0 dagen thuis gezeten, collega's van me een week of 3-4 om de dag thuis. Toen was het snel afgelopen met thuiswerken. Na mijn vakantie in Spanje een weekje thuisgewerkt vanwege verplichte quarantaine.
Bedrijf moedigt thuiswerken simpelweg niet aan vanwege (??) terwijl 70-80% van het kantoorpersoneel dat makkelijk kan. (3-4 dagen per week sowieso).
Voor jou maken de nieuwe maatregelen dan dus ook niet uit. Ze zijn nu net bedoeld voor de mensen die er minder verstandig mee omgaan. Die hun eigen verantwoordelijkheid niet aan kunnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat maatregelen niet veel meer zullen helpen. Je zult zelf dingen moeten afwegen. Ik heb een abonnement op een sportschool, maar ga er niet heen, ook al mag het officieel nu wel weer. Hetzelfde met zwemmen. Naar de supermarkt ga ik maar een keer in de week, dat is de duur van de houdbaarheid van brood en fruit.
Het virus zal vanzelf wel een keer afzwakken, tenzij de medicijnen gaan werken. We moeten het verder maar wat uitzingen.
Ze willen vast ook wel helpen met de avondklok hier. Goede buren.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze wel ervaring met het afzonderen van mensen door een politiemacht.
Dat is weer een stap verder. Scholen testen geeft denk ik een heel duidelijk beeld van hoe de besmettingen bij leerlingen nu echt zitten. En het maakt het ook weer veiliger voor de rest.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zelfs in Duitsland sluiten ze gewoon wijken of flats af met politieagenten. De angst in Nederland om de sterke arm zichtbaar in te zetten kost ons nu heel veel
Is al verbodenquote:Alcoholverkoop na 22:00 verbieden
Kan niet zolang de Coronawet er nog niet is.quote:Verplicht dragen mondkapjes
Dat kan niet. Er zijn simpelweg nog genoeg functies die niet vanuit huis kunnen worden uitgevoerd, ook als het een kantoorbaan betreft is dat gezien de aard van het werk lang niet altijd mogelijk.quote:Verplichting thuiswerken
Wantrouwen naar werknemers speelt inderdaad een grote rol. Maar denk ook aan een heel andere werkwijze. Vaak zijn het bedrijven die niet zo flexibel zijn en/of geen ander plan hebben. Die moeten echt bij de hand genomen worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
Wat is dat toch met bedrijven die in deze crisis (zo noem ik het maar even) hun personeel naar het werk laten komen?
Is dat wantrouwen dat ze het persoon wel werkt?
Ik ben 10x meer productiever thuis dan op het werk, ik verlies geen tijd met reizen, ben meer uitgerust.
Als je prima thuis kan werken, vraag ik mij echt af wat de drijfveer is voor de werkgever is om werken op kantoor te verplichten.
Ik kan mij voorstellen dat er bepaalde zaken (bv contracten die getekend moeten worden, of de post die afgehandeld moet worden, maar dat kan je prima door 1 persoon of in roulatie laten afhandelen.
Natuurlijk kan je als bv orderpicker niet thuiswerken, maar voor heel veel functies kan het echt heel makkelijk en zonder problemen, zeker met de moderne middelen als Office 365, teams, zoom, etc.
Ik mag bijvoorbeeld niet eens meer op kantoorkomen waar het in de zomer maximaal 1x in de 2 weken was, zo lang de voorraad strekt met werkplekken waar je verantwoord kon werken.
Het is puur wantrouwen en denken dat de omzet keldert wanneer je kantoorpersoneel thuiswerkt. Wij hebben ook orderpick en inpakafdelingen. Die mensen moeten uiteraard hier zijn. Ook ik moet toch zeker 1-2 dagen per week hier zijn vanwege interne processen die ik niet mee naar huis kan nemen. Maar de rest: probeer gewoon het risico zo laag mogelijk te houdenquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
Wat is dat toch met bedrijven die in deze crisis (zo noem ik het maar even) hun personeel naar het werk laten komen?
Ik ben 10x meer productiever thuis dan op het werk, ik verlies geen tijd met reizen, ben meer uitgerust.
Als je prima thuis kan werken, vraag ik mij echt af wat de drijfveer is voor de werkgever is om werken op kantoor te verplichten.
Ik kan mij voorstellen dat er bepaalde zaken (bv contracten die getekend moeten worden, of de post die afgehandeld moet worden, maar dat kan je prima door 1 persoon of in roulatie laten afhandelen.
Natuurlijk kan je als bv orderpicker niet thuiswerken, maar voor heel veel functies kan het echt heel makkelijk en zonder problemen, zeker met de moderne middelen als Office 365, teams, zoom, etc.
Ik mag bijvoorbeeld niet eens meer op kantoorkomen waar het in de zomer maximaal 1x in de 2 weken was, zo lang de voorraad strekt met werkplekken waar je verantwoord kon werken.
Je kunt toch nog steeds drank kopen in (nacht)winkels?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:24 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
Is al verboden
[..]
Kan niet zolang de Coronawet er nog niet is.
[..]
Dat kan niet. Er zijn simpelweg nog genoeg functies die niet vanuit huis kunnen worden uitgevoerd, ook als het een kantoorbaan betreft is dat gezien de aard van het werk lang niet altijd mogelijk.
Wat ik van mijn eigen werkgever begrepen heb is dat een bedrijf medewerkers thuis moet laten werken als het kan. Als dat niet kan, dan moet de directie ook kunnen motiveren waarom thuiswerken voor die bepaalde medewerker niet mogelijk is en de arbo-dienst ziet hier ook op toe.
Een bedrijf kan nu dus wel degelijk aangepakt worden als zij mensen niet thuis laat werken terwijl dat wel kan (o.a. met een verplichte sluiting van 2 weken bij een coronabesmetting die terug te leiden is naar de werksituatie).
Daarbij heb ik de indruk dat de meeste besmettingen op het werk ontstaan juist in een situatie waar thuiswerken niet kan en waarbij 1,5 afstand houden ook een probleem kan zijn.
Anyway, ik ben ook erg benieuwd naar wat Knabbel en Babbel morgen te melden hebben....Ik gok op: minstens toch weer horeca dicht of dusdanig sterk gelimiteerd dat ze eigenlijk ook gewoon beter dicht kunnen gaan.
Ja precies. die interne processen zijn echt wel begrijpelijk, en orderpicken kan niet thuis.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is puur wantrouwen en denken dat de omzet keldert wanneer je kantoorpersoneel thuiswerkt. Wij hebben ook orderpick en inpakafdelingen. Die mensen moeten uiteraard hier zijn. Ook ik moet toch zeker 1-2 dagen per week hier zijn vanwege interne processen die ik niet mee naar huis kan nemen. Maar de rest: probeer gewoon het risico zo laag mogelijk te houden
Eens ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar over allerlei strengere maatregelen, maar hoe zit het eigenlijk op de IC's? Want daar doen we het voor, of althans dat was ooit de gedachte. Voordat we 3 dagen nadat er maatregelen werden afgekondigd we alweer in een stuip schoten omdat het aantal positieve tests bleef stijgen.
Echt de ziekte van de huidige tijd, het korte termijn denken. Zodra straks iedereen ziek thuiszit dan heb je inderdaad enorme omzetverlies.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is puur wantrouwen en denken dat de omzet keldert wanneer je kantoorpersoneel thuiswerkt. Wij hebben ook orderpick en inpakafdelingen. Die mensen moeten uiteraard hier zijn. Ook ik moet toch zeker 1-2 dagen per week hier zijn vanwege interne processen die ik niet mee naar huis kan nemen. Maar de rest: probeer gewoon het risico zo laag mogelijk te houden
Er zijn natuurlijk ook praktische problemen. Ik werk voor een groot bedrijf, en wij hadden daadwerkelijk issues met bandbreedte. In plaats van 20% van onze mensen die thuis werkten moest ineens 80% thuis werken, dus in veel van onze datacenters moesten we ineens onze internetverbindingen opschalen, VPN concentrators enzo te vervangen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:22 schreef _serial_ het volgende:
Wordt hij zelf in zijn bestaan geraakt door eventuele maatregelen? Zo niet dan denk ik dat het vooral tussen de oren zit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zijn er meer mensen die morgen als een soort D-Day zien? Een collega van mij is helemaal panisch dat het 'morgen helemaal fout gaat en we in een totale lockdown gaan'
Sta er zelf wel nuchterder inmaar vroeg het me zo af!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |