abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195584432
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:56 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor een klein deel wel natuurlijk, eigenwijze mensen die de hint niet snappen houd je toch. Maar als je een avondklok instelt van, zeg, 20:00 tot 06:00 dan gaat het aantal sociale bijeenkomsten achter de voordeur echt wel hard omlaag, want je wil en kan echt niet overal overnachten tot de volgende ochtend.
Kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Althans niet met deze tijdstippen.
pi_195584434
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:57 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het zwaarste middel is sluiting
En dat wordt al ingezet... Ze kunnen kantoren nu al tot 2 weken sluiten als er onvoldoende aan de maatregelen wordt gehouden. Thuiswerken hoort daarbij.
pi_195584440
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb, is het probleem met de horeca vooral dat als er iets gebeurt, het meteen potentieel een groot cluster is en de mensen eht vanuit de horecazaak mee naar huis nemen. Er zijn maar weinig mensen die, als ze niet naar de kroeg kunnen, dan maar een paar keer per week thuis een avondje doorzakken met 30 mensen opzetten. Het zullen dan veel kleinere gezelschappen zijn, en de kans op een grotere uitbraak is dan meteen verkleind.

Waarbij voor mij dan een duidelijk onderscheid is tussen een kroeg en een restaurant. Maar er is al vaker aangegeven dat dat wellicht moeilijk in regels te vatten en te handhaven is.
Maar 3 keer een klein event met andere mensen kan alsnog een grote groep bereiken.
pi_195584442
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Alcoholverkoop na 22:00 verbieden
Verplicht dragen mondkapjes
Verplichting thuiswerken

Dat is waar ik hoop als er verzwaring plaats moet vinden.
Hoewel ik het niet met de mondkapjes eens ben denk ik dat het voor de kudde als een daadkrachtig besluit voelt.
De illegale feestjes, trouwerijen e.d. inclusief de bezoekers daarvan stevig aanpakken en beboeten i.p.v. alleen maar mensen huiswaarts sturen. Hoeven de kroegen die hun best doen ook niet eerder dicht.
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:00:20 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195584448
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:59 schreef Benny het volgende:

En dat wordt al ingezet... Ze kunnen kantoren nu al tot 2 weken sluiten als er onvoldoende aan de maatregelen wordt gehouden. Thuiswerken hoort daarbij.
Dat doen ze toch enkel en alleen wanneer er terug te leiden is dat er een besmetting op het werk heeft plaatsgevonden?
Dan is het meer reactief dan actief.
  Redactie Frontpage maandag 12 oktober 2020 @ 11:00:26 #56
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195584451
quote:
Er is een landelijke storing in het registratiesysteem van de GGD's en dat zorgt voor problemen bij de teststraten. 'Het systeem ligt er sinds 09.00 uur uit', zegt een woordvoerder van GGD Haaglanden. 'De gegevens worden nu handmatig bijgehouden, zodat er wel getest kan worden. Het duurt wel langer voordat iemand aan de beurt is.'

De administratie wordt volgens de GGD bijgewerkt als het registratiesysteem weer werkt. Het is nog onbekend hoe lang het duurt voor het systeem het weer doet. GGD Hollands Midden heeft ondertussen een noodsysteem opgestart, maar heeft een achterstand in het verwerken van de registraties. 'Houd er rekening mee als u vandaag getest wordt', zegt de GGD op Twitter.

Verslaggever Miranda van Dam was tijdens de storing bij de teststraat aan de Verbeekstraat in Leiden. Een lange rij automobilisten staat te wachten tot ze kunnen worden getest. 'Sommige mensen staan al een uur te wachten', zegt ze in het Radio West-programma West Wordt Wakker. 'Een man is net al gefrustreerd weggegaan omdat hij moest werken.'

https://www.omroepwest.nl(...)steem-GGD-ligt-eruit
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:00:40 #57
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195584457
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:57 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Omdat de helft van de populatie in 1 stad woont?
In Nederland kun je in theorie ook 50 meter afstand van iedereen houden. ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 11:01:38 #58
5428 crew  miss_sly
pi_195584470
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:59 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar 3 keer een klein event met andere mensen kan alsnog een grote groep bereiken.
Natuurlijk. Ik kan me echter voorstellen dat het aantal mensen dat een flinke social gathering in huis wil organiseren ook flink afneemt. Een avondklok zou dat nog verder inperken, wellicht, omdat het dan amper de moeite loont om al die dingen te organiseren voor amper een paar uurtjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195584477
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien is dat wel een van de grootste problemen in Nederland: zoveel mensen die denken dat ze voldoende kennis hebben om allerlei data te interpreteren.
Daar heb je idd helemaal gelijk in. Marino van Zelst en veel anderen lijken mij wel goed te begrijpen hoe de data te interpreteren is, maar ze gooien het in een tweet met max 160 karakters, dus die nuance voegen ze niet toe. Die tweet wordt door journalisten die helemaal geen tijd/zin hebben om naar de brondata te kijken erbij gepakt, en zo krijg je dus pushberichten van NOS/Nu/Geenstijl en ga zo maar door, dat er 6300 besmettingen zijn.

Er staat altijd in een voetnoot dat die 6300 niet allemaal van de afgelopen 24 uur zijn, maar ze mogen wel zeggen dat 60%+ niet van de afgelopen 24 uur is.
pi_195584486
Inmiddels 2 mensen besmet hier op het werk met mogelijk nog 2-3 die ziek zijn en in afwachting van de testuitslag. Ondertussen maken steeds meer mensen zich zorgen, maar men wil nog altijd geen plan de campagne maken over thuiswerken.

:{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195584488
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:48 schreef Dven het volgende:

[..]

In eerste instantie moet je je niet zo doodstaren op wat er van dag tot dag gebeurt.

Een week terug o.i.d. bleef het ook een dag gelijk. "We hebben de top bereikt!!!! Vanaf nu weer beter!!!! UITSTEKENDE CIJFERS!!!!!!"

ok.
Ik ben wel benieuwd of die maatregelen wel/niet werken voor het weer strenger wordt.
pi_195584489
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik kan me echter voorstellen dat het aantal mensen dat een flinke social gathering in huis wil organiseren ook flink afneemt. Een avondklok zou dat nog verder inperken, wellicht, omdat het dan amper de moeite loont om al die dingen te organiseren voor amper een paar uurtjes.
Fair enough.

Maar 20u kan me niet voorstellen.
pi_195584498
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Inmiddels 2 mensen besmet hier op het werk met mogelijk nog 2-3 die ziek zijn en in afwachting van de testuitslag. Ondertussen maken steeds meer mensen zich zorgen, maar men wil nog altijd geen plan de campagne maken over thuiswerken.

Je hebt nog niet thuis kunnen werken in de hele periode?
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:08 #64
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195584507
quote:
2s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:59 schreef Benny het volgende:

[..]

quote:

Werkt goed :W
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:04:44 #65
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195584515
quote:
80s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Fair enough.

Dat zal ook wel niet, maar als je daadwerkelijk effect wil zien van je avondklok dan moet je wel een dergelijk tijdsslot doen. 22u voegt gewoon niet zo veel toe, want dan vinden veel van de bijeenkomsten die je wil voorkomen alsnog plaats.

Maar op basis van de afgelopen maanden kun je gerust zijn en zal het wel weer een halfslachtig compromis worden. Of gewoon een "dringend advies" :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195584520
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik mis eigenlijk een 'key' veld in de data, maar weet niet hoe de bron data eruit ziet. Het lijkt alsof de daadwerkelijk regel overeen komt met een positieve test, en daar later aanpassingen in gedaan worden. Meldingen met een meldingsdatum van 21 september, staan bijvoorbeeld ook op overlijdensweek 41. Week 41 is vorige week, en 21 september is week 39, dus de regels worden aangepast. Ik zou eigenlijk wel 's willen grasduinen in de database achter CoronIT, maar dat gaan ze niet oké vinden :P

Dus eigenlijk, die DOO, DPL en DON lijken aangepast te worden. Ik gok dus dat het zo is dat ze zeggen:
- Wanneer iemand belt of online een afspraak maakt wordt diegene toegevoegd met daarbij DOO (misschien wordt die retrospectief aangepast als iemand zegt: Ik heb al 3 dagen klachten, maar dat weet ik niet)
- Wanneer iemand getest wordt gaat ie naar DON
- Wanneer de uitslag positief is en terug komt, gaat ie naar DPL

Maargoed, dat is allemaal een enkele entry, dus maakt niet heel veel verschil uit in de data.

Dit is hoe die data er sinds 2 oktober uit ziet:
[ link | afbeelding ]
DOO = Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD.
DPL = Datum van de (eerste) positieve labuitslag.
DON = Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen.

Wat is lees is dat ze veelal van DPL naar DOO gaan. Maar wellicht kan je dat vragen aan Marino van Zelst hoe hij daar mee omgaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195584523
Kwam er gister achter dat de teststraat hier op zondag gewoon dicht is. Is dat overal zo? Anders heb ik nog wel een oplossing voor de enorme drukte :7.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195584531
quote:

[..]

Je hebt nog niet thuis kunnen werken in de hele periode?
In maart/april 0 dagen thuis gezeten, collega's van me een week of 3-4 om de dag thuis. Toen was het snel afgelopen met thuiswerken. Na mijn vakantie in Spanje een weekje thuisgewerkt vanwege verplichte quarantaine.

Bedrijf moedigt thuiswerken simpelweg niet aan vanwege (??) terwijl 70-80% van het kantoorpersoneel dat makkelijk kan. (3-4 dagen per week sowieso).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:05:44 #69
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195584535
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Kwam er gister achter dat de teststraat hier op zondag gewoon dicht is. Is dat overal zo? Anders heb ik nog wel een oplossing voor de enorme drukte :7.
Staphorst toevallig ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195584536
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft in februari een nieuwe Crossfit geopend in Rotterdam, 4 weken later kon hij dicht.
Die is begrijpelijk heel erg bezorgd dat hij weer moet sluiten, vooral omdat hij 1600m2 ruimte heeft om zijn sporters veilig te laten sporten, totaal niet vergelijkbaar met een gemiddelde sportschool en al helemaal niet met de ruimte die er soms is in een supermarkt.

Ik zelf sta er redelijk nuchter in, ik hoop vooral dat ik nog gewoon mag blijven sporten in de gym/zwembad, dat mijn waterpolo wedstrijden eventueel stilgelegd worden, kan ik nog wel begrijpen i.v.m. de verplaatsingen.

Sport is de motor van een gezonde maatschappij, zou het heel triest vinden als ze dat weer helemaal stilleggen

Ik hoop dat ze verder niet al te veel zaken gaan aanpassen, want het is eigenlijk al helemaal niet meer leuk op deze manier.

- Horeca nog verder dichtdraaien gaat de sector niet verder helpen.
- Alcoholverkoop na 22:00 zou ik begrijpen, dat kratje bier kan je best eerder op de dag kopen
- Scholen moet je niet weer willen sluiten.

Ook de WHO is teruggekomen van gehele lockdowns

Dit is beetje hoe ik er in sta, we moeten het toch maar ondergaan.
Ik heb nu het gevoel (na ruim 7 maanden nog steeds in de crisis) dat het niet meer uitmaakt wat we gaan doen, en dat we het verder maar over ons heen laten moeten komen.

Tenzij we tijdelijk naar een Chinese isolatietoestand willen. Dat betekent huizen verzegelen, en een keer per dag mag je de buurtwacht de boodschappen (die je besteld hebt) laten langsbrengen, maar zelf kom je de deur niet uit.
In Qingdao wordt nu ook een compleet ziekenhuis weer afgegrendeld. En afgrendelen betekent daar dat verplegend personeel ook niet meer buiten de bubbel komen, en dus weken achter elkaar hun familie niet lijfelijk meer zien.
pi_195584539
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

[..]

Werkt goed :W
Het is ook een stukje common sense. Je hebt als werknemer ook wat te zeggen. Verzamel een paar collega's en je kunt er vaak wel het e.e.a. doordrukken. En anders... Er zijn inderdaad eigenwijze werkgevers.
pi_195584560
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Staphorst toevallig ;)
Zeeland dus technisch gezien wel keurig in de biblebelt indd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 12 oktober 2020 @ 11:07:09 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195584562
quote:

[..]

Fair enough.

Ik lees alleen maar over allerlei strengere maatregelen, maar hoe zit het eigenlijk op de IC's? Want daar doen we het voor, of althans dat was ooit de gedachte. Voordat we 3 dagen nadat er maatregelen werden afgekondigd we alweer in een stuip schoten omdat het aantal positieve tests bleef stijgen.
pi_195584564
quote:

Schandalig toch. Veel bedrijven/mensen laten hun ware gezicht zien.
Dat mag als eerst van vrijblijvend naar verplicht.
pi_195584573
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik heb nu het gevoel (na ruim 7 maanden nog steeds in de crisis) dat het niet meer uitmaakt wat we gaan doen, en dat we het verder maar over ons heen laten moeten komen.
Hoe dan? Hoe zie je zoiets voor je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')