https://www.thetimes.co.u(...)bf3d1e45d8a2bb07489equote:Op maandag 12 oktober 2020 11:25 schreef Jor_Dii het volgende:
En dan vergeet ik nog te zeggen: we zijn pas net begonnen in deze shitstorm. Hoe lang gaat dit nog duren zo?
Of je kan zeggen dat de mensen die nu sterven bij de kerst niet meer sterven. Dus dat scheelt weer in de hoogte van het sterftecijfer dan.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken door te stellen dat we nu al hier zitten, zodat we hopelijk tijdens de Kerst juist op een laag niveau zitten.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je kan zeggen dat de mensen die nu sterven bij de kerst niet meer sterven. Dus dat scheelt weer in de hoofte van het sterftecijfer dan.
Voor somimge collega's zal dit het idd ook wel zijn. Dus dat is niet verkeerd.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:41 schreef _serial_ het volgende:
Als die verplichting er komt, zou ik dat juist als een reden zien om je personeel nog meer thuis te laten werken.
Zo denk ik er ook over. Wereldwijd verwacht ik tussen 2025-2030 pas een einde. Dat heb ik hier al vaker gepost.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef Dos37 het volgende:
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)bf3d1e45d8a2bb07489e
Net gelezen deze 'expert' verwacht pas in 2024 en als ze optimistisch is 2023
Oh, mooi die duizenden die al dood zijn kunnen met de Kerst niet meer doodgaan! Echt, he?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of je kan zeggen dat de mensen die nu sterven bij de kerst niet meer sterven. Dus dat scheelt weer in de hoogte van het sterftecijfer dan.
Vanmorgen was ook Wim Schellekens op de radio (BNR), die pleitte voor nu 4 weken keihard ingrijpen en daarna 'langzaam voortkabbelen'quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Die Yorick die hier eerder voorbij kwam met wat goede verduidelijking van de cijfers, plaatst daaropvolgend de volgende tweet:
[ twitter ]
Dat is dan wel weer jammer. Je moet niet het nemen van maatregelen propageren omdat je ze toch over 3 dagen weer zou kunnen afschaffen. Deze man is ook lid van het Red Team overigens en dit geeft maar weer aan waarom je die mensen toch niet echt bij de besluitvorming wil betrekken.
De moeite die ik heb met die lui is dat ik ze zo moeilijk op waarde kan schatten. Wanneer hebben ze nou terecht een punt en wanneer is het de hobbyist die wat met data aan het klooien is in de vrije tijd?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:44 schreef VoMy het volgende:
Die Yorick die hier eerder voorbij kwam met wat goede verduidelijking van de cijfers, plaatst daaropvolgend de volgende tweet:
[ twitter ]
Dat is dan wel weer jammer. Je moet niet het nemen van maatregelen propageren omdat je ze toch over 3 dagen weer zou kunnen afschaffen. Deze man is ook lid van het Red Team overigens en dit geeft maar weer aan waarom je die mensen toch niet echt bij de besluitvorming wil betrekken.
Je weet wat ze zeggen, 'doe je best en sterf voor kerst'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, mooi die duizenden die al dood zijn kunnen met de Kerst niet meer doodgaan! Echt, he?
Dat klopt toch? Je moet wel positief blijven...quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, mooi die duizenden die al dood zijn kunnen met de Kerst niet meer doodgaan! Echt, he?
Dank. Ik had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is alweer half oktober. Ik begrijp dat het vooruitzicht niet heel florissant is, maar het is eerder kerst dan je denkt en voor je het weet komen in februari de eerste lentebloemetjes alweer tevoorschijn. Nee, leuk gaat het niet worden komende tijd maar zo zwart als hier af en toe geschetst wordt vind ik overdreven.
Het lijkt me bijzonder naïef dat we hier in de loop van volgend jaar al vanaf zouden zijn en terugkunnen naar het 'oude normaal'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:45 schreef Dos37 het volgende:
[..]
https://www.thetimes.co.u(...)bf3d1e45d8a2bb07489e
Net gelezen deze 'expert' verwacht pas in 2024 en als ze optimistisch is 2023
Dan nog - je hebt nog altijd te maken met persoonlijke situaties en de banen van mensen die op het spel staan (eventueel). Je kunt dat niet zo maar af doen als 'onnodige paniek'.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:48 schreef Benny het volgende:
[..]
Dank. Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Dat was altijd ook mijn idee, gewoon keihard aanpakken, want in maart en april heeft dat uitstekend geholpen. Eigenlijk was het virus binnen 4 weken nagenoeg volledig uitgeroeid in Nederland.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanmorgen was ook Wim Schellekens op de radio (BNR), die pleitte voor nu 4 weken keihard ingrijpen en daarna 'langzaam voortkabbelen'
Denk niet dat Willem 2 iets gaat winnen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:50 schreef RipCity het volgende:
Wat ze in Tilburg kunnen willen ze in LA weer beter doen https://www.instagram.com/reel/CGOpRkChEZ7/?igshid=1xvihbw62fetw
En tegen welke prijs?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Elan het volgende:
Dat was altijd ook mijn idee, gewoon keihard aanpakken, want in maart en april heeft dat uitstekend geholpen. Eigenlijk was het virus binnen 4 weken nagenoeg volledig uitgeroeid in Nederland.
Dan moet je we uitgewerkt plan cq roadmap hebben. Die is er nog steeds niet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was altijd ook mijn idee, gewoon keihard aanpakken, want in maart en april heeft dat uitstekend geholpen. Eigenlijk was het virus binnen 4 weken nagenoeg volledig uitgeroeid in Nederland.
Maar wat als het door de andere omstandigheden (het weer, binnen zitten, griepseizoen, veranderd bewustzijn) nu binnen no time weer op laait tot alarmerende aantallen?
Je kan niet een heel land 6 maanden in volledige lockdown houden, dat kost honderden miljarden euro's om nog maar te zwijgen over de sociaalmaatschappelijke problemen die je gaat krijgen. Dus dan zou een mildere aanpak die je langer vol kunt houden misschien toch beter zijn.
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerstquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook positief bekijken door te stellen dat we nu al hier zitten, zodat we hopelijk tijdens de Kerst juist op een laag niveau zitten.
Dat is de moeite die ik heb. Als ik puur feitelijk naar de cijfers kijk kan ik er heel veel mee. Welke conclusie ik daaraan moet verbinden, geen flauw idee.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De moeite die ik heb met die lui is dat ik ze zo moeilijk op waarde kan schatten. Wanneer hebben ze nou terecht een punt en wanneer is het de hobbyist die wat met data aan het klooien is in de vrije tijd?
Dit is overigens ook een interessante:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik snap je niet, je wil 4 weken lockdown, want dat is genoeg, om een lockdown van 6 maanden te voorkomen. Waarom zou die lockdown van 6 maanden dan niet na 4 weken al effectief zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar wat als het door de andere omstandigheden (het weer, binnen zitten, griepseizoen, veranderd bewustzijn) nu binnen no time weer op laait tot alarmerende aantallen?
Je kan niet een heel land 6 maanden in volledige lockdown houden, dat kost honderden miljarden euro's om nog maar te zwijgen over de sociaalmaatschappelijke problemen die je gaat krijgen. Dus dan zou een mildere aanpak die je langer vol kunt houden misschien toch beter zijn.
Gezellie samen etc etc etcquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerst![]()
Die zetten altijd volle bak in op emotie.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:52 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk niet dat Willem 2 iets gaat winnen.
Kijk ik stiekem ook naar uit.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik vraag mij op sommige momenten serieus af hoe de supermarkt-reclames gaan zijn deze kerst![]()
John Lewis gaat records breken.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ja, het Red Team wil superdaadkrachtig een R van 0,6 bewerkstelligen - bij de eerste golf zorgde de lockdown voor een R van tussen de 0,7 en 0,8.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanmorgen was ook Wim Schellekens op de radio (BNR), die pleitte voor nu 4 weken keihard ingrijpen en daarna 'langzaam voortkabbelen'
Jaap van Dissel heeft laatst uitgelegd dat voor elke week dat het reproductiegetal rond de 1,3 is, er drie weken nodig zijn met een waarde van 0,9 om weer op het originele aantal besmettingen te komen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je wil 4 weken lockdown, want dat is genoeg, om een lockdown van 6 maanden te voorkomen. Waarom zou die lockdown van 6 maanden dan niet na 4 weken al effectief zijn?
Ik zeg alleen wat de wergever tegen ons zegt. Ik zit in een risicogroep en werk in Rotterdam. Als het aan mij ligt werk ik 5 dagen thuis ipv 3.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:35 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Onnodig. Je moet je sociale contacten zo veel mogelijk beperken. Als jij kantoor belangrijk vindt, moet je dat maar doen maar dan maar niet naar de supermarkt. Dan bereik je pas effect. Als iedereen zo denkt als jij dan heeft het weinig zin. Ik snap niet dat je dat niet begrijpt.
We moeten met zijn allen even een donkere winter door een heel bittere pil heen, maar daarna gaat het echt beter.
John Lewis kerstreclamesquote:
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer terug in zo'n soort heftige lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik snap je niet, je wil 4 weken lockdown, want dat is genoeg, om een lockdown van 6 maanden te voorkomen. Waarom zou die lockdown van 6 maanden dan niet na 4 weken al effectief zijn?
Maar als je het na de lockdown weer naar 1,3 laat oplopen maakt het sowieso allemaal niet uit in welke volgorde je wat doet.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jaap van Dissel heeft laatst uitgelegd dat voor elke week dat het reproductiegetal rond de 1,3 is, er drie weken nodig zijn met een waarde van 0,9 om weer op het originele aantal besmettingen te komen.
Hoe langer je wacht met ingrijpen, hoe langer daarna de beperkende maatregelen moeten worden afgedwongen.
De cijfers blijven na een lockdown niet automagisch laag inderdaad. Die volgen gewoon weer hun oude patroon.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer in lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?
Frank Lammers heeft heel de kerst nodig om al het geld te tellen van z’n jumbo reclames.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:57 schreef Benny het volgende:
[..]
John Lewis kerstreclames
Dat kind van de Appie zal wel weer met z'n oma videobellen aan een goedbedekte kersttafel
Vast inspelen op de samenhorigheid zoals ze al het hele jaar doenquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het virus uitbannen in de winter redelijk pittig is, een R1.0 voor de periode tot maart zou ik op dit moment ideaal vinden qua mix vrijheid/bestrijdingquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer terug in zo'n soort heftige lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?
Inderdaad. Hopelijk hebben we wel wat geleerd sinds de zomer:quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar als je het na de lockdown weer naar 1,3 laat oplopen maakt het sowieso allemaal niet uit in welke volgorde je wat doet.
Ja, bij sommigen heerst blijkbaar het idee dat na die extreme lockdown, de R niet opeens weer hoger gaat worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je nu puur hypothetisch vanaf morgen 4 weken in zeer strenge lockdown gaat met alles er op en er aan, dan zit je zo weer aan hele gunstige waardes. Maar wat als het virus leeft vervolgens in relatief korte tijd na versoepelingen weer volledig op moet je dus weer terug in zo'n soort heftige lockdown. Dan is je werk en inspanning eigenlijk voor niks geweest.. Zo'n extreme tango kan je toch geen half jaar vol houden tot de lente, of denk jij van wel?
Dat is ook direct het lastige inderdaad. Stel dat je nu idd 4 weken in die hele strenge lockdown gaat, dan heb je een lage R0 waarde erna, maar kun je eigenlijk ook niet heel erg versoepelen, want die gaat gewoon weer stijgen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dit precies. Het is gewoon een feit, het gaat erom hoe je er mee omgaat. Als er heel 2021 geen vaccin komt dat in de hele bevolking uitgerold kan worden en groepsimmuniteit biedt, dan zitten we op dit moment, as we speak, nog niet eens op de helft van de coronaproblematiek.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hij refereert naar het feit dat we pas net in de herfst zitten en dat dit pas het begin is van het gezeik de komende maanden. Je kan inderdaad ook je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is, maar de kans is groot dat we nog zeker twee seizoenen moeten aankloten met dit virus. Ik zie geen paniek in zijn post verder, puur realisme.
Ik vrees voor de Plus-reclames. Na die smakeloze met die overleden moeder zaten ze wel aan hun piek maar toen zei corona: "Hold my beer." Ik verwacht beelden van mensen aan de beademing, zorghelden met afdrukken van de maskers nog op hun gezicht, enz.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:54 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dan bereik je in feite met je ingrijpende maatregelen toch maar heel weinig, terwijl je heel veel vraagt van de bevolking....quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef galantis het volgende:
[..]
De cijfers blijven na een lockdown niet automagisch laag inderdaad. Die volgen gewoon weer hun oude patroon.
Ik heb inderdaad niet het idee dat veel mensen beseffen dat we nog niet eens op de helft zijn van deze ellendequote:Op maandag 12 oktober 2020 12:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja dit precies. Het is gewoon een feit, het gaat erom hoe je er mee omgaat. Als er heel 2021 geen vaccin komt dat in de hele bevolking uitgerold kan worden en groepsimmuniteit biedt, dan zitten we op dit moment, as we speak, nog niet eens op de helft van de coronaproblematiek.
Jij werkt zeker niet in de zorg?quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het virus uitbannen in de winter redelijk pittig is, een R1.0 voor de periode tot maart zou ik op dit moment ideaal vinden qua mix vrijheid/bestrijding
Aantal besmettingen ligt wereldwijd ook krankzinnig hoog, ik denk dat wat Nederland ook aan binnenlandse maatregelen er op los laat morgen er eerst en vooral een verplichting tot quarantaine moet komen, en als dat niet te handhaven is moet je in deze fase wellicht weer grenzen gaan sluiten voor niet noodzakelijke reisbewegingen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, bij sommigen heerst blijkbaar het idee dat na die extreme lockdown, de R niet opeens weer hoger gaat worden.
Het is het rangschikken van vermenigvuldingsfactoren, of je nu eerst een tijdje met 1,3 en dan een tijdje met 0,9 vermenigvuldigd, of dat wat afwisselt, zolang je het aantal factoren 1,3 en 0,9 niet aanpast blijft er aan het einde hetzelfde getal over.
Het is te hopen dat die sneltest snel en breed beschikbaar komt. Dat zou de maatschappij en economie zoveel ellende besparen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad niet het idee dat veel mensen beseffen dat we nog niet eens op de helft zijn van deze ellende
Want zo'n lockdown heeft geen impact op hoe mensen er na die lockdown mee omgaan? Echt zeker weten doet niemand iets natuurlijk, maar wanneer ik bv. een ondernemer ben die mensen nu toch naar kantoor 'dwingt', dan zou ik dat niet meer doen wanneer is gebleken dat dat soort stappen kunnen leiden tot een lockdown.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dan bereik je in feite met je ingrijpende maatregelen toch maar heel weinig, terwijl je heel veel vraagt van de bevolking....
Ik ben benieuwd hoe snel en in welke aantallen ze in NL gemaakt kunnen worden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is te hopen dat die sneltest snel en breed beschikbaar komt. Dat zou de maatschappij en economie zoveel ellende besparen.
Echt he, van die mensen die thuis gillend gek worden en 4x per jaar weg moeten.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Aantal besmettingen ligt wereldwijd ook krankzinnig hoog, ik denk dat wat Nederland ook aan binnenlandse maatregelen er op los laat morgen er eerst en vooral een verplichting tot quarantaine moet komen, en als dat niet te handhaven is moet je in deze fase wellicht weer grenzen gaan sluiten voor niet noodzakelijke reisbewegingen.
Als ik hoor hoeveel mensen het er de komende herfstvakantie weer van nemen en lekker naar Frankrijk gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |