abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195625691
De amerikaanse politiek is die van een verliezende grootmacht: het algemene idee dat men grootmacht is en kan blijven verliest aan geloofwaardigheid. En die toenemende onzekerheid knaagt: men moet zich vanaf nu van machtige medestanders/bondgenoten verzekeren. De Democrats kiezen voor China, de Republicans voor Rusland/India. En uiteraard ziet Xi Jin Pin graag Biden, maar Putin en Modi zien liever Trump.

En velen zien uiteraard Trump als wenselijk: hij beloofde investeringen uit Azië te sluizen en hier in te brengen, goed voor Brasil, Colombia, Chile, Mexico. Biden belooft niets dan zouteloze goede bedoelingen, welke uiteindelijk niets meer leveren dan meer invoer vanuit China.

Trump's grootspraak (make Amerika grate again) is oorlogsretoriek, bedoeld om moed in te spreken, meer dan blijk van superioriteitswaan.
  Overall beste user 2022 woensdag 14 oktober 2020 @ 07:57:19 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195626444
Gelul
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195626467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 04:32 schreef vanverre het volgende:
De amerikaanse politiek is die van een verliezende grootmacht: het algemene idee dat men grootmacht is en kan blijven verliest aan geloofwaardigheid. En die toenemende onzekerheid knaagt: men moet zich vanaf nu van machtige medestanders/bondgenoten verzekeren. De Democrats kiezen voor China, de Republicans voor Rusland/India. En uiteraard ziet Xi Jin Pin graag Biden, maar Putin en Modi zien liever Trump.

En velen zien uiteraard Trump als wenselijk: hij beloofde investeringen uit Azië te sluizen en hier in te brengen, goed voor Brasil, Colombia, Chile, Mexico. Biden belooft niets dan zouteloze goede bedoelingen, welke uiteindelijk niets meer leveren dan meer invoer vanuit China.

Trump's grootspraak (make Amerika grate again) is oorlogsretoriek, bedoeld om moed in te spreken, meer dan blijk van superioriteitswaan.
İk hoop wel dat je hier een minimale hoeveelheid aan roebels of dollars voor krijgt anders ben je de gratis toyboy voor de Trump campagne.
pi_195626487
quote:
15s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 02:49 schreef DonDruiper het volgende:
Cuomo op CNN over Trump:

"He will loose the election and he knows it. He will not accept his lose and will blame voter fraud.
He's going to the Supreme Court and fight the outcome of the election. That's why he wanted to confirm Amy Coney Barret before the election. That has been his plan for months"
Ik geloof er helemaal niets van dat een meerderheid van de SCOTUS mee gaat werken met die strategie.
Цой жив
  Overall beste user 2022 woensdag 14 oktober 2020 @ 08:17:21 #265
3928 Ulx
pi_195626692
Ik ook niet, maar hij gaat het wel proberen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195626738
Hoe groot is de kans dat die SC rechter inderdaad voor de verkiezingen benoemd gaat worden? Wat kan er nog mis gaan?
Spoilers!
  Overall beste user 2022 woensdag 14 oktober 2020 @ 08:22:19 #267
3928 Ulx
pi_195626777
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe groot is de kans dat die SC rechter inderdaad voor de verkiezingen benoemd gaat worden? Wat kan er nog mis gaan?
100%
Niks
pi_195626820
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

100%
Niks
Dank je -O-
Spoilers!
  Overall beste user 2022 woensdag 14 oktober 2020 @ 09:08:58 #269
3928 Ulx
pi_195627406
Die Barrett kan niet eens zeggen dat het intimideren van stemmers verboden is.

twitter

Hoe heeft dat mens haar examens gehaald? Bij elke vraag ingevuld dat ze niet kan antwoorden op dit soort hypothetische scenario's?
pi_195627487
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 04:32 schreef vanverre het volgende:

Vier jaar geleden kwam je hier nog enigszins mee weg. Trump was immers een groot vraagteken. Dat voor veel Amerikanen ook zijn grote appeal. Hij beloofde de meest prachtige, lucratieve handelsdeals. Met zijn briljante zakengeest zou hij dat varkentje wel even wassen. Trump zou die deals hoogstpersoonlijk smeden.

Inmiddels weten we beter. Trump maakte ruzie met de rest van de wereld en stortte zich in meerdere handelsoorlogen, die niet het gewenste effect hebben. Het handelstekort bereikt recordhoogten en de VS moet haar eigen boeren compenseren voor de geleden schade.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:15:27 #271
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_195627520
Maar houdt ze van bier?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_195627610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:08 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]

Hoe heeft dat mens haar examens gehaald? Bij elke vraag ingevuld dat ze niet kan antwoorden op dit soort hypothetische scenario's?
Nou, ik zou ook niet zo'n heel wetboek uit mijn hoofd weten maar ze had op zjin minst kunnen antwoorden dat ze hoopt of denkt van niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:03:36 #273
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195628260
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 22:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Belangrijker dan het verschil is het absolute aantal. Op dit moment moet je ervanuit gaan dat alle undecideds gewoon op Trump stemmen. Er is niet echt een reden waarom je nog undecided zou zijn anders dan "rather not say". Dat was ook het probleem bij Clinton (en 2018 verkiezingen zoals in Florida). Een ruime voorsprong voor de D, maar uiteindelijk na de undecideds toch de R die won. Biden moet meer dan 50% hebben om veilig te zijn. En dan nog draait het om de battleground states natuurlijk. (En om de ongetwijfeld vele, vele ballots die om technicaliteiten gereject worden)
De vorige verkiezing is beslist op nog geen 78000 stemmen in drie staten. Dat is eigenlijk het enige verschil dat Biden moet zien te overbruggen om te winnen, want Trump heeft niets gedaan om stemmers die in 2016 niet op hem stemden binnen te halen.
pi_195628357
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:08 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]

Mogelijk zit ik ernaast, maar er staat me iets van bij dat rechters, zowel progressief als achterlijk conservatief, zulke vragen uit de weg gaan. Het is namelijk not-done om te oordelen over een abstracte of voorgestelde situatie. Je zou een precedent scheppen op basis van een niet bestaande casus. Dat wil dan weer niet zeggen dat die intimidatie niet plaatsvindt, maar het is geen zaak van deze rechter. Beetje hetzelfde als dat je eigenlijk nooit rechters iets hoort zeggen over zaken die onder een andere rechter zijn. Je doet pas een uitspraak als je je in de specifieke zaak hebt verdiept.

Beetje flauw natuurlijk, maar dat is de vraag ook als je weet dat de rechter niet anders kan dan ontwijken.

Nogmaals: misschien zit ik er naast hoor, maar volgens mij is dit 'normaal'.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:12:55 #275
39333 Zelva
pi_195628428
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mogelijk zit ik ernaast, maar er staat me iets van bij dat rechters, zowel progressief als achterlijk conservatief, zulke vragen uit de weg gaan. Het is namelijk not-done om te oordelen over een abstracte of voorgestelde situatie. Je zou een precedent scheppen op basis van een niet bestaande casus. Dat wil dan weer niet zeggen dat die intimidatie niet plaatsvindt, maar het is geen zaak van deze rechter. Beetje hetzelfde als dat je eigenlijk nooit rechters iets hoort zeggen over zaken die onder een andere rechter zijn. Je doet pas een uitspraak als je je in de specifieke zaak hebt verdiept.

Beetje flauw natuurlijk, maar dat is de vraag ook als je weet dat de rechter niet anders kan dan ontwijken.

Nogmaals: misschien zit ik er naast hoor, maar volgens mij is dit 'normaal'.
Zelfs al zou dat zo zijn, dan kan ze gewoon deze reden geven waarom ze er niet op in wil gaan...
pi_195628452
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat zo zijn, dan kan ze gewoon deze reden geven waarom ze er niet op in wil gaan...
Dat doet ze ook.

"Senator Klobucher, I cannot characterize the facts and the hypothetical situation. I cannot apply the law to a hypothetical set of facts. I can only decide cases as they come to me litigated by a party on a full record after fully engading precedent, consulting colleagues and writing an opinion"

Het maakt het gesprek niet spanender maar politiek hoort niet spannend te zijn (en hoort nier thuis in een gerechtshof, maar da's weer een andere discussie).
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:18:35 #277
8369 speknek
Another day another slay
pi_195628527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

De vorige verkiezing is beslist op nog geen 78000 stemmen in drie staten. Dat is eigenlijk het enige verschil dat Biden moet zien te overbruggen om te winnen, want Trump heeft niets gedaan om stemmers die in 2016 niet op hem stemden binnen te halen.
Trump is behoorlijk stabiel gebleven. Hij kreeg 46% van de stemmen in 2016 en staat nu in veel polls nog steeds op 46, of 42 maar met nog een aantal undecideds, waarvan we moeten accepteren dat die gewoon Trump gaan stemmen.
Het verschil moet hem erin zitten dat D's niet weglopen naar third party candidates.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Overall beste user 2022 woensdag 14 oktober 2020 @ 10:24:19 #278
3928 Ulx
pi_195628638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat doet ze ook.

"Senator Klobucher, I cannot characterize the facts and the hypothetical situation. I cannot apply the law to a hypothetical set of facts. I can only decide cases as they come to me litigated by a party on a full record after fully engading precedent, consulting colleagues and writing an opinion"

Het maakt het gesprek niet spanender maar politiek hoort niet spannend te zijn (en hoort nier thuis in een gerechtshof, maar da's weer een andere discussie).
En als ze de vraag krijgt of iemand die 200 km/u door de bebouwde kom scheurt een straf moet krijgen?

Kan ze er zich dan ook met zo'n non-antwoord uit proberen te lullen?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:31:25 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195628757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Trump is behoorlijk stabiel gebleven. Hij kreeg 46% van de stemmen in 2016 en staat nu in veel polls nog steeds op 46, of 42 maar met nog een aantal undecideds, waarvan we moeten accepteren dat die gewoon Trump gaan stemmen.
Het verschil moet hem erin zitten dat D's niet weglopen naar third party candidates.
46-48 zoals bij 2016 is ook een enorme leegloop naar third party vergeleken 47-51 van 2012 bijvoorbeeld. Als dat ten dele gekeerd kan worden winnen de Democraten weer wel.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:33:44 #280
39333 Zelva
pi_195628794
quote:

[..]

Dat doet ze ook.

Zelfs al zou dit opgaan, dan lees ik daar niets over 'precedent scheppen'. Ze moet dan ook wel aangeven waarom deze kwestie zo hypothetisch is dat ze daar niets zinnigs over kan zeggen of waarom dat een problematisch precedent kan scheppen. Anders is het gewoon een makkelijke uitvlucht zoeken.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:33:58 #281
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195628800
quote:

[..]

Dat doet ze ook.

"I cannot apply the law to a hypothetical set of facts." was een bullshit antwoord, want Klobuchar vroeg haar niet de wet toe te passen op een hypothetische situatie (als: "stel dat .. ... , is dat intimidatie van stemmers?"), ze vroeg wat de wet zei over intimidatie van stemmers, en daar is slechts één juist antwoord op: het is verboden.
are we infinite or am I alone
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:39:20 #282
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_195628901
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit jaar zijn de 3rd parties minder zichtbaar/aanwezig. Dat is in het voordeel van de Democraten.

En een groot verschil met 4 jaar geleden is dat Clinton rond de 47% zat, en Biden nu rond de 50%. En nu zelfs richting de 52% is gegaan.

Er zijn minder undecideds en minder 3rd party stemmers. En minder variatie in de peilingen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_195629050
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 22:41 schreef Szura het volgende:

[..]

Zo integer dat ie er samen met de andere stooges van de GOP nog even een rechter doorheen wil drukken ^O^
Romney was niet onder degenen die protesteerden tegen de benoeming van Garland. Zelf had ik ook het idee dat McConnell zich toen schandalig gedroeg en nu een grote hypocriet is. Echter ik denk ook dat de zittende president (ongeacht hoe lang hij nog zit) een kandidaat mag voorstellen en dat de senaat daar snel mee moet handelen. Ik heb een vrij hoge pet op van Gorush, maar Garland hoort op zijn positie te zitten nu. (En Gorush in plaats van Kavanaugh zou ook een stuk beter zijn).
  Overall beste user 2022 woensdag 14 oktober 2020 @ 10:59:01 #284
3928 Ulx
pi_195629199
twitter

Weer een nederlaag voor de Schande-Boeh-roepers van de GOP.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:02:31 #285
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195629265
Dit vind ik wel onzin:
twitter

En vrij dom, want je weet gewoon dat men dan op zoek gaat naar Democraten die dezelfde woorden gebruikt hebben. Op twitter werden oa Biden en Ruth Bader Ginsburg genoemd...
are we infinite or am I alone
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 11:14:40 #286
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_195629479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef crystal_meth het volgende:

En vrij dom, want je weet gewoon dat men dan op zoek gaat naar Democraten die dezelfde woorden gebruikt hebben. Op twitter werden oa Biden en Ruth Bader Ginsburg genoemd...
Het is inderdaad erg dom. Ik snap dat ze liever een liberale rechter hadden gezien, maar als je spijkers op laag water gaat zoeken, kom je zielig over. Kom met je beste argumenten en als dat niet werkt, tja, dan maar wachten tot je zelf het presidentschap en senaat in handen hebt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_195629678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef crystal_meth het volgende:
Dit vind ik wel onzin:
[ twitter ]
Gevalletje spijkers op laag water zoeken inderdaad. Ik bedoel die vrouw is lid van een hele enge sekte en houdt er opvattingen op na die maar heel matig gedeeld worden onder het Amerikaanse volk en dan val je over een gebruikte kwalificatie. Misschien leuk in wokeland, maar ik zou m'n pijlen ergens anders op richten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195629739
Het heeft allemaal ook zo weinig zin. Het valt niet meer tegen te houden dus die senatoren zitten daar alleen maar in de hoop puntjes te scoren voor hun eigen achterban.
pi_195631758
Het komt ook wel wanhopig over om te hopen dat ze die dame een domme uitspraak kunnen ontlokken met zoiets. Ze pakten die aanrandende zuiplap een stuk beter aan.
  Overall beste user 2022 woensdag 14 oktober 2020 @ 12:57:55 #290
3928 Ulx
pi_195631802
twitter

Onder welke steen heeft zij gelegen?
pi_195632375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ik lees wat verder in de thread en zie in het filmpje dat niet gevraagd werd of ze wist dat Trump beloofd heeft dat hij ACA zou afbreken, maar of hij beloofd heeft een SC rechter te benoemen die dat zou doen (om eerlijk te zijn weet ik ook niet of hij dat beloofd heeft, al acht ik het best mogelijk bij Trump).
  woensdag 14 oktober 2020 @ 15:53:36 #292
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195635248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 12:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De vraag is natuurlijk of ze met het volgende scenario weg gaan komen:
- Onduidelijke uitslag, want nog veel stemmen die per post zijn binnengekomen niet geteld
- Trump roept zichzelf uit tot overwinnaar
- Veel gedoe met tellen - hertellen - plaatselijk gekrakeel
- Hooggerechtshof roept Trump uit tot winnaar en geeft opdracht het tellen te stoppen

Het Al Gore - George Bush scenario zeg maar en dan wat groter uitgevoerd. De Republikeinen hebben toen tenslotte al bewezen niet te beroerd te zijn om verkiezingen te stelen, dat is sindsdien alleen maar erger geworden. Coney Barrett lijkt op voorhand in ieder geval wel ontvankelijk te zijn om mee te werken aan een dergelijk scenario.
pi_195635505
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_195635924
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:53 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk of ze met het volgende scenario weg gaan komen:
- Onduidelijke uitslag, want nog veel stemmen die per post zijn binnengekomen niet geteld
- Trump roept zichzelf uit tot overwinnaar
- Veel gedoe met tellen - hertellen - plaatselijk gekrakeel
- Hooggerechtshof roept Trump uit tot winnaar en geeft opdracht het tellen te stoppen

Het Al Gore - George Bush scenario zeg maar en dan wat groter uitgevoerd. De Republikeinen hebben toen tenslotte al bewezen niet te beroerd te zijn om verkiezingen te stelen, dat is sindsdien alleen maar erger geworden. Coney Barrett lijkt op voorhand in ieder geval wel ontvankelijk te zijn om mee te werken aan een dergelijk scenario.
Om eerlijk te zijn heb ik dat idee niet. Ze komt op mij over als iemand die heel erg conservatief is, maar wel rechtlijnig en eerlijk vanuit haar uitgangspunten. Een beetje zoals de SGP in Nederland, je hoeft het niet met ze eens te zijn, maar over het algemeen kun je vanuit hun uitgangspunten voorspellen hoe ze stemmen in de tweede kamer.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:33:37 #295
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195635981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:30 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb ik dat idee niet. Ze komt op mij over als iemand die heel erg conservatief is, maar wel rechtlijnig en eerlijk vanuit haar uitgangspunten. Een beetje zoals de SGP in Nederland, je hoeft het niet met ze eens te zijn, maar over het algemeen kun je vanuit hun uitgangspunten voorspellen hoe ze stemmen in de tweede kamer.
Laten we het hopen. Corona - Brexit - Trump is teveel van het goede denk ik.
pi_195636014
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:30 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Maar die karakterisatie van de GOP als de SGP gaat anno 2020 niet meer echt op, op dit moment lijkt de partij (in ieder geval qua handelswijze) meer op Fidesz of de AKP.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 16:36:03 #297
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_195636029
Mcgraw was eigenlijk een beetje te netjes met McConnell. Toen die zo geniepig zat te lachen, had ze er eigenlijk direct gebruik van moeten maken. Kijk kiezers, deze senator zit jullie in het gezicht uit te lachen. McGraw zat daar namelijk niet voor haarzelf.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_195636192
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Maar die karakterisatie van de GOP als de SGP gaat anno 2020 niet meer echt op, op dit moment lijkt de partij (in ieder geval qua handelswijze) meer op Fidesz of de AKP.
Daar ben ik het mee eens, maar ik had het over over Comey, Als die in het verleden een soort opportunistisch populisme heeft laten zien als de GOP dan zou ze daar echt op aangevallen worden. Buiten dat ze erg conservatief is lijkt er weinig op haar kunde en integriteit aan te merken.
pi_195636455
quote:
Dat je daarvoor accounts moet maken zegt natuurlijk alles.
pi_195636527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:43 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar ik had het over over Comey, Als die in het verleden een soort opportunistisch populisme heeft laten zien als de GOP dan zou ze daar echt op aangevallen worden. Buiten dat ze erg conservatief is lijkt er weinig op haar kunde en integriteit aan te merken.
Je zou nog kunnen stellen dat ze beperkte ervaring heeft als rechter.
pi_195636719
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je zou nog kunnen stellen dat ze beperkte ervaring heeft als rechter.
Heel beperkt zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')