Nóg dringender advies uitgesproken door Rutte met een strenge blik in de ogenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:31 schreef DonDruiper het volgende: Is er al wat uitgelekt wat eventueel nieuwe maatregelen zouden kunnen zijn?
Ik ben sowieso voor om te stoppen met alle maatregelen die gemodder in de marge, zijn als duidelijk wordt dat die pietluttige maatregelen 0 effect hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als ze dat echt als maatregel invoeren mogen ze wat mij betreft alles in hun reet stoppen ook.
Of je pakt gewoon een keer 3-4 weken keihard door of je doet niks maar stop met dit gemodder in de marge.
Gevolgd door de mededeling dat hij niemand dwingen kan en iedereen zelf verantwoordelijk is!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nóg dringender advies uitgesproken door Rutte met een strenge blik in de ogen
Da's nu precies wat ie níet moet zeggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gevolgd door de mededeling dat hij niemand dwingen kan en iedereen zelf verantwoordelijk is!
Hoeveel onzin kan je in een post stoppenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:38 schreef Za het volgende:
In maart lukte het binnen een week om de curve af te vlakken te halveren, zonder mondkapjes.
Een succes van wereldformaat, applaus.
6 maanden later met veel meer maatregelen dan op half maart blijft het maar oplopen.
Wederom een bewijs dat de maatregelen van toen helemaal niets bewerkstelligd hebben, en het gewoon het natuurlijk beloop van een seizoens virus betrof.
en een zwaaiend vingertje!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nóg dringender advies uitgesproken door Rutte met een strenge blik in de ogen
Was jij niet degene die vanmorgen nog verkondigde dat het een 7-weeks-virus was?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:38 schreef Za het volgende:
In maart lukte het binnen een week om de curve af te vlakken te halveren, zonder mondkapjes.
6 maanden later met veel meer maatregelen dan op half maart blijft het maar oplopen.
Wederom een bewijs dat de maatregelen van toen helemaal niets bewerkstelligd hebben, en het gewoon het natuurlijk beloop van een seizoens virus betrof.
Dat werkt wellicht heel goed in normale omstandigheden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gevolgd door de mededeling dat hij niemand dwingen kan en iedereen zelf verantwoordelijk is!
Hij beheerst het draaien iig als een echte politicus.quote:
Dat kan nog steeds kloppen. Als geen enkele maatregel werkt, en de curve gaat zonder aanpassingen na 7 weken omlaagquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was jij niet degene die vanmorgen nog verkondigde dat het een 7-weeks-virus was?
Tja..... maar wanneer laat je nou precies die 7 weken ingaan he?!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds kloppen. Als geen enkele maatregel werkt, en de curve gaat zonder aanpassingen na 7 weken omlaag
Je hebt geen wat ‘bewijs’ daadwerkelijk betekent. Je maakt zelf allerlei verbindingen, verbindt er conclusies aan, overlegt geen enkele onderbouwing en noemt dat vervolgens ‘bewijs’.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:38 schreef Za het volgende:
Dit ja. Wat is Za vermoeiend. Zou er bijna een abonnement voor aanschaffen zodat hij op blok kan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoeveel onzin kan je in een post stoppen
Binnen een week?
Meer maatregelen dan op half maart?
Natuurlijk beloop?
Seizoensvirus?
Werkelijk geen enkele aanname/uitspraak klopt.![]()
![]()
![]()
Niet te hard zeggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:38 schreef Za het volgende:
Ze hebben 0 effect, soms is er bij toeval een kleine afvlakking welke dan gelijk met een horeca uurtje of whatever in verband wordt gebracht, maar de situatie in Zweden laat anders zien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:37 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben sowieso voor om te stoppen met alle maatregelen die gemodder in de marge, zijn als duidelijk wordt dat die pietluttige maatregelen 0 effect hebben.
The Seven week itch.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was jij niet degene die vanmorgen nog verkondigde dat het een 7-weeks-virus was?
Vreemd. Meestal zijn zijn aannames correct. Jammer dit. Wellicht heeft ie een slechte dag?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Binnen een week?
Natuurlijk beloop?
Seizoensvirus?
![]()
![]()
Zou Za dan een kloon van Danny zijn?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit ja. Wat is Za vermoeiend. Zou er bijna een abonnement voor aanschaffen zodat hij op blok kan.
Wat is dat met dat gratis abo?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:49 schreef Salina het volgende:
[..]
The Seven week itch.![]()
Ik kom hier trouwens alleen posten voor het gratis abo.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou Za dan een kloon van Danny zijn?
Echt he. Maar een eventuele daling zou op ze vroegst pas dit weekend komen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
Nou ik hoop écht op betere cijfers vandaag.... tot nu toe voelde de afgelopen dagen elke keer als ik de dagcijfers zag een beetje als dit:
[ afbeelding ]
Ik had die discussie destijds met jou Jordi, jij zei dat de halvering te wijten was aan het thuiswerken der Brabanders indertijd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Za, stop eens met het uitkramen van onzin iedere keer aub.
Laten we het hopen dat we het kunnen ombuigen naarquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
Nou ik hoop écht op betere cijfers vandaag.... tot nu toe voelde de afgelopen dagen elke keer als ik de dagcijfers zag een beetje als dit:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, als ik er meer dan 250 (dus marge 6250-6750) naast zit trakteer ik 1 user die volgende week in het topic post waarin de cijfers geplaatst worden op 6 maanden basic abo van FOK!
Is dat een idee?
Laten we dat maar niet doen. Het gaat hier al hard zat. Als jij op alle onzin die je uitkraamt terug moet komen, zitten we een topic of 6 (of 7!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ik had die discussie destijds met jou Jordi, jij zei dat de halvering te wijten was aan het thuiswerken der Brabanders indertijd.
Kom je daar nu eindelijk eens op terug?
De algemene houding van mensen in Nederland is een stuk minder strak dan in maart en april. Dat het nu misschien minder hard af gaat vlakken is helemaal niet gek.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:49 schreef Za het volgende:
[..]
Ze hebben 0 effect, soms is er bij toeval een kleine afvlakking welke dan gelijk met een horeca uurtje of whatever in verband wordt gebracht, maar de situatie in Zweden laat anders zien.
Met bijna geen maatregelen zijn ze daar na een paar maanden van 60 naar 1 covid IC opnames pd gegaan.
Nu loopt het aantal besmettingen ook daar weer op, en is er lijkt het, overduidelijk sprake van een seizoen gebonden virus waar je met maatregelen of zonder maatregelen geen enkele invloed op hebt, sterker nog, mensen binnen zetten maakt hen bevattelijker en leidt tot meer besmettingen onderling. IMO
Dit ook echt. Op je gechoochel met cijfers, en andere onzin, kom je ook nooit terug wanneer je erop gewezen wordtquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:51 schreef Za het volgende:
[..]
Ik had die discussie destijds met jou Jordi, jij zei dat de halvering te wijten was aan het thuiswerken der Brabanders indertijd.
I see wat you did here.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit ja. Wat is Za vermoeiend. Zou er bijna een abonnement voor aanschaffen zodat hij op blok kan.
@Scrummie deelt uit als hij fout zit (minder dan 6250 of meer dan 6750 besmettingen meen ik). Weddenschapje van vorige week vrijdag dacht ik.quote:
Ik denk eerder een traan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dan nog is het de vraag of er een lag in de data zit.
Intelligente lockdown 23 maart, en zie:quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
Binnen een week?
Natuurlijk beloop?
Seizoensvirus?
![]()
![]()
Tegenwoordig 14:15 geloof ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
Bijna 14.00u
Spanning![]()
Sensatie![]()
En een nieuwe F5 knop
Had niks met Brabanders te maken, maar met het landelijke, collectieve stopzetten van zowat alle bewegingen op het gebied van werk, school etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:51 schreef Za het volgende:
[..]
Idd, ik verwacht het ook niet eerlijkgezegd. Laat ik het dan zo zeggen, ik hoop dat de stijging meevalt en we niet boven de 7000 ofzo komen lol.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Echt he. Maar een eventuele daling zou op ze vroegst pas dit weekend komen.
Dan nog is het de vraag of er een lag in de data zit.
Bij ons precies zelfde advies haha. Ben overigens al ruim twee weken niet meer op locatie geweest, dus dat thuiswerken zit er wel aardig in bij onsquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:55 schreef Cue_ het volgende:
Bij ons op het werk gaan nu een dringend advies geven om overal in het gebouw een mondkapje te dragen behalve als je op je werkplek zit.
Denk wel dat het voor sommigen het thuiswerken zal bevorderen.
Stop toch eens met het herhalen van die onzin. We hebben het hier in april al over gehad. Het slaat nergens dat er voor 23 maart geen maatregelen zijn getroffen. Daarvoor werd de anderhalve meter geïntroduceerd, gingen mensen thuiswerken, etc. Het was nota bene half maart al stil op de weg. Dat heeft allemaal bijgedragen aan het keren van de trend. Ik begrijp niet waarom je blijft denken dat alleen het begin van de intelligente lockdown iets heeft uitgemaakt en al die andere maatregelen niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
Intelligente lockdown 23 maart, en zie:
[ afbeelding ]
Is het sowieso. De invloed van de maatregelen zullen nog onvoldoende zichtbaar zijnquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als we niet weten of de data up to date is, hoe weten we dan of de maatregelen werken?
Dan is die persconferentie vab dinsdag ook voorbarig.
Begon 15 maart al met sluiting van de horeca enzo...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij lees je mijn post niet eens, want ik vergelijk niet met Zweden, ik zeg juist dat de besmettingen daar ook weer oplopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:53 schreef wpor het volgende:
De algemene houding van mensen in Nederland is een stuk minder strak dan in maart en april. Dat het nu misschien minder hard af gaat vlakken is helemaal niet gek.
Dat Zweden erbij halen blijft ook vermoeiend. Ze hadden daar wel degelijk maatregelen, daarnaast hielden de mensen daar uit zichzelf al een stuk meer rekening met o.a. afstand houden. En zo zijn er nog veel meer redenen waarom je vergelijking dikke onzin is.
Gezien jij niet met bronnen hoeft te komen, doe ik dat ook niet.
Za kun je nou eens uitleggen hoe je erbij komt dat de intelligente lockdown pas op 23 maart in ging?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is exact wat je meermaals gezegd hebt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
Stop toch eens met het herhalen van die onzin. We hebben het hier in april al over gehad. Het slaat nergens dat er voor 23 maart geen maatregelen zijn getroffen. Daarvoor werd de anderhalve meter geïntroduceerd, gingen mensen thuiswerken, etc. Het was nota bene half maart al stil op de weg. Dat heeft allemaal bijgedragen aan het keren van de trend.
Wss omdat men zich nu minder aan de 1,5 meter / thuiswerken en thuisblijven houdtquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:03 schreef Za het volgende:
Dat is exact wat je meermaals gezegd hebt.
Waarom kan nu de trend niet gekeerd worden met die minimale maatregelen van voor 23 maart, diegene die toen de trend gekeerd hebben?
Leg dat eindelijk eens uit svp.
Het is op zich toch een vrij valide vraag om te stellen in hoeverre de maatregelen die na 16 maart genomen zijn nog zinvol waren?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stop toch eens met het herhalen van die onzin. We hebben het hier in april al over gehad. Het slaat nergens dat er voor 23 maart geen maatregelen zijn getroffen. Daarvoor werd de anderhalve meter geïntroduceerd, gingen mensen thuiswerken, etc. Het was nota bene half maart al stil op de weg. Dat heeft allemaal bijgedragen aan het keren van de trend. Ik begrijp niet waarom je blijft denken dat alleen het begin van de intelligente lockdown iets heeft uitgemaakt en al die andere maatregelen niet.
De horeca sloot in zijn geheel op 15 maart 18.00 uur. Noem het maar minimaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom kan nu de trend niet gekeerd worden met die minimale maatregelen van voor 23 maart, diegene die toen de trend gekeerd hebben?
Omdat mensen er toen veel bewuster mee bezig waren dan nu. De snelweg was toen leeg, nu staat er gewoon weer file. Iedereen was toen panisch wc-papier aan het inkopen omdat ze hun huis wekenlang niet uit wilden. Nu gaan mensen gewoon naar de bioscoop, uit eten en een borrel drinken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
De straten van Amsterdam waren uitgestorven na de speech van Rutte, niet te vergelijken met de situatie nu.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De horeca sloot in zijn geheel op 15 maart 18.00 uur. Noem het maar minimaal.
Ah, leukquote:
23 maart Een ‘intelligente lockdown’. Dit zijn de nieuwe maatregelen tegen het coronavirusquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Za kun je nou eens uitleggen hoe je erbij komt dat de intelligente lockdown pas op 23 maart in ging?
klopt, bij ons ook toch wel aardig wat mensen die naar kantoor komen. Blijf zelf lekker thuis (neem geen risico's) maar je ziet over de gehele linie dat het veel soepeler is dan tijdens lockdown #1quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wss omdat men zich nu minder aan de 1,5 meter / thuiswerken en thuisblijven houdt
En ook afgebrand door velen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:56 schreef DonDruiper het volgende:
Wel gek dat iemand met een andere mening (en niet eens zo onwaarschijnlijk) door iedereen hier afgemaakt wordt, maar langspeelplaat users als Gretzl en Predator, die in elke post het nodig vinden om de overheid te bashen, worden gewoon getolereerd.
Ah juist, letterlijk vanaf 23 maart dus. Je bent het denk ik wel met me eens dat de maatregelen daarvoor al behoorlijk intelligente lockdown waren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
23 maart Een ‘intelligente lockdown’. Dit zijn de nieuwe maatregelen tegen het coronavirus
https://www.trouw.nl/nieu(...)oronavirus~b5242440/
23 maart 2020 - Premier Rutte: dit is een intelligente lockdown
Premier Rutte laat op de persconferentie weten dat hij hoopt dat de nieuwe maatregelen genoeg zijn om Nederland afstand van elkaar te laten houden. Hij hoopt dat een volledige lockdown niet nodig is.
https://nos.nl/video/2328(...)igente-lockdown.html
Je loopt dan altijd in de causality vs correlation val.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is op zich toch een vrij valide vraag om te stellen in hoeverre de maatregelen die na 16 maart genomen zijn nog zinvol waren?
Sommigen suggereren dat hij weer zo'n speech moet geven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:06 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De straten van Amsterdam waren uitgestorven na de speech van Rutte, niet te vergelijken met de situatie nu.
Grant Imahara RIPquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf 12 maart:quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:07 schreef Za het volgende:
[..]
23 maart Een ‘intelligente lockdown’. Dit zijn de nieuwe maatregelen tegen het coronavirus
https://www.trouw.nl/nieu(...)oronavirus~b5242440/
23 maart 2020 - Premier Rutte: dit is een intelligente lockdown
Premier Rutte laat op de persconferentie weten dat hij hoopt dat de nieuwe maatregelen genoeg zijn om Nederland afstand van elkaar te laten houden. Hij hoopt dat een volledige lockdown niet nodig is.
https://nos.nl/video/2328(...)igente-lockdown.html
Als het kalf verdronken is....quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sommigen suggereren dat hij weer zo'n speech moet geven.
Nee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
Ah juist, letterlijk vanaf 23 maart dus. Je bent het denk ik wel met me eens dat de maatregelen daarvoor al behoorlijk intelligente lockdown waren.
Natuurlijk, maar dan blijft nog steeds de vraag staan welke maatregelen nou daadwerkelijk effectief waren en welke alleen maar onnodige schade opgeleverd hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je loopt dan altijd in de causality vs correlation val.
Ik kom net bij een klant vandaan. Die klant zit op een bedrijventerreintje. Er was daar geen parkeerplaats meer vrij (notabene op een vrijdag....). Eind maart was ik daar ook. Je kon er toen een kanon afschieten. Daar zit al een behoorlijk verschil. En ja, ik weet het, het is n=1, maar het is wel opvallend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die kluwen, in dit stadium, te ontwarren is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dan blijft nog steeds de vraag staan welke maatregelen nou daadwerkelijk effectief waren en welke alleen maar onnodige schade opgeleverd hebben.
Het toont mijn inziens vooral aan dat veel mensen het allemaal wel best vinden en zich weinig van eventuele beperkingen aantrekken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik kom net bij een klant vandaan. Die klant zit op een bedrijventerreintje. Er was daar geen parkeerplaats meer vrij (notabene op een vrijdag....). Eind maart was ik daar ook. Je kon er toen een kanon afschieten. Daar zit al een behoorlijk verschil. En ja, ik weet het, het is n=1, maar het is wel opvallend.
Rij eens langs een gemiddelde Hornbach op zondag. Je zult zien dat de hele parkeerplaats volstaat. etc. etc. etc.
Hoe je het ook went of keert: Minder contact tussen mensen = minder verspreiding, meer contact tussen mensen = meer verspreiding. Het is echt geen rocket-science.
Ok. Zeer alternatieve opvatting die moeilijk serieus te nemen is, sorry.quote:
Die Hornbach (haha) stond in april ook iedere zondag bommetje vol en daar hebben we ook verdomd weinig van gemerkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik kom net bij een klant vandaan. Die klant zit op een bedrijventerreintje. Er was daar geen parkeerplaats meer vrij (notabene op een vrijdag....). Eind maart was ik daar ook. Je kon er toen een kanon afschieten. Daar zit al een behoorlijk verschil. En ja, ik weet het, het is n=1, maar het is wel opvallend.
Rij eens langs een gemiddelde Hornbach op zondag. Je zult zien dat de hele parkeerplaats volstaat. etc. etc. etc.
Hoe je het ook went of keert: Minder contact tussen mensen = minder verspreiding, meer contact tussen mensen = meer verspreiding. Het is echt geen rocket-science.
Medischinfoquote:Volgens het LCPS liggen er nu in totaal 1139 patiënten op een COVID-19 bed in de ziekenhuizen. 900 patiënten liggen op een verpleegafdeling en 239 patiënten liggen op de IC.
Die 1250 begin volgende week is dus wel een realistische schatting. Hoeveel mensen lagen nou in maart op zijn max in het ziekenhuis? 4000 toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:13 schreef _serial_ het volgende:
239 covidpatiënten op IC, 900 in kliniek
9 oktober 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 1.139, 69 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 900 buiten de Intensive Care, 58 meer dan gisteren. Op de IC liggen 239 covidpatiënten, 11 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 564 non-covid-patiënten op de IC, 1 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 803, 12 meer dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 11 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 4 IC-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. ‘Het aantal covidpatienten in de ziekenhuizen blijft snel stijgen. De prognose is dat er op 13 oktober 1.250 patiënten opgenomen zijn. Alle ziekenhuizen in ons land spannen zich maximaal in om deze patiënten op te vangen en de reguliere zorg zo veel mogelijk te continueren. ’
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zolang het "dringende adviezen" blijven valt er ook weinig op te handhaven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het toont mijn inziens vooral aan dat veel mensen het allemaal wel best vinden en zich weinig van eventuele beperkingen aantrekken.
Yes ik had het goedquote:
Ik ben bekend met de maatregelen van 12 en 16 maart.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:10 schreef Mammietje het volgende:
Vanaf 12 maart:
https://www.rijksoverheid(...)navirus-in-nederland
Ik zat close!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:16 schreef Benny het volgende:
Update van 9 oktober:
- 5971 nieuw gemelde positieve testen
- 115 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 13 nieuwe overlijdens
Er liggen op dit moment 1139 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 239 op de IC.
Dan is @Scrummie dus de lulquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:55 schreef Salina het volgende:
[..]
I see wat you did here.
Niet openlijk solliciteren.
[..]
@:Scrummie deelt uit als hij fout zit (minder dan 6250 of meer dan 6750 besmettingen meen ik). Weddenschapje van vorige week vrijdag dacht ik.
Omdat deze cijfers juist niet goed het moment van opname bijhouden, zegt het allemaal niet zo veel, die verhoudingen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Het blijft merkwaardig hoe de groeitrend vrij gunstig leek te verlopen en deze week weer juist verslechterd:[ afbeelding ]
Goede cijfers, beter dan gister.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:16 schreef Benny het volgende:
Update van 9 oktober:
- 5971 nieuw gemelde positieve testen
- 115 nieuwe ziekenhuisopnames
- 21 nieuwe IC-opnames
- 13 nieuwe overlijdens
Er liggen op dit moment 1139 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 239 op de IC.
±6500quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:17 schreef Dejannn het volgende:
Niet eens in de 6000 toe maar. En dan morgen zeker ineens 7500.
Ook als je corrigeert voor opnamedatum zie je hetzelfde beeld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Omdat deze cijfers juist niet goed het moment van opname bijhouden, zegt het allemaal niet zo veel, die verhoudingen.
Steeds jonger en korter. Vandaar dat het percentage overleden patienten ook daalt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:17 schreef Dejannn het volgende:
Zijn er trouwens ergens gegeven bekend over de leeftijden van de mensen die worden opgenomen?
We hebben ook een tijdje een stabilisering van het aantal positieve testen gehad. Wellicht is dit daar het gevolg van?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook als je corrigeert voor opnamedatum zie je hetzelfde beeld.
Maar ik heb het niet over eind maart, toen was het aantal besmettingen al grandioos omlaag zgn door de maatregelen van 12 maart.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef JFlip het volgende:
Ik kom net bij een klant vandaan. Die klant zit op een bedrijventerreintje. Er was daar geen parkeerplaats meer vrij (notabene op een vrijdag....). Eind maart was ik daar ook. Je kon er toen een kanon afschieten. Daar zit al een behoorlijk verschil.
66quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
Cijfers kwa nieuwe besmettingen vind ik ook redelijk positief. Echter de 115 ziekenhuisopnames zijn wel bedroevend hoorZeker als je in acht neemt dat die de komende dagen met waarschijnlijk minimaal 100+ per dag zullen blijven toenemen, zelfs al zakken de dagcijfers kwa besmettingen.
Dat is te lang geleden. Dat was rond eind augustus-begin september.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:20 schreef Jazeg het volgende:
[..]
We hebben ook een tijdje een stabilisering van het aantal positieve testen gehad. Wellicht is dit daar het gevolg van?
Ik zie 't nu ook. Weet niet waar de fout zit en wat de juiste cijfers zijn. NOS heeft het over 69.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Er stond in het eerste bericht namelijk 115 opnames?
66 zijn er bekend bij het RIVM. De dagtoename van 127 is alles wat bij NICE bekend is vandaag (en is bovendien bewezen + verdacht).quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah oke, thanks. Er stond in het eerste bericht namelijk 115 opnames?
Eigenlijk zelfs slechts een minder slechte toename.quote:
Staphorst ligt in Overijssel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:23 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
In Overijssel staan mensen op uit de dood
Dit zie ik zelf ook terug bij ons in het ziekenhuis. Vanaf half maart tot ongeveer half april was het zo goed als uitgestorven bij ons. Ook bij ons op de afdeling hadden wij tientallen extra maatregelen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:11 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ook het natuurlijk beloop heeft bijgedragen aan het keren van de trend. Zomer niks aan de hand en nu gaan we weer knallenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stop toch eens met het herhalen van die onzin. We hebben het hier in april al over gehad. Het slaat nergens dat er voor 23 maart geen maatregelen zijn getroffen. Daarvoor werd de anderhalve meter geïntroduceerd, gingen mensen thuiswerken, etc. Het was nota bene half maart al stil op de weg. Dat heeft allemaal bijgedragen aan het keren van de trend. Ik begrijp niet waarom je blijft denken dat alleen het begin van de intelligente lockdown iets heeft uitgemaakt en al die andere maatregelen niet.
Nederland is uitgegroeid tot de coronaparia van Europaquote:
Ik heb ook een vriend die als promovendus vijf dagen op kantoor zit terwijl hij 0 reden heeft om in het ziekenhuis te moeten zijn. Hij is nu overigens positief getest, maar dat heeft een andere reden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:24 schreef Kyran het volgende:
Nu is het zowel in het ziekenhuis als bij ons op de afdeling gewoon weer druk. Tuurlijk zijn er nog steeds maatregelen, maar het komt nu bijvoorbeeld wel voor dat wij met 5 of zelfs 6 collega's werken (3-4gediplomeerde en 1-2 studenten), veel mensen die in principe vanuit huis kunnen werken zijn toch aanwezig, meerdere leidinggevenden die over de vloer lopen, mensen die toch samenkomen in de kantines etc.
Maar die ziekenhuisopnames zijn al een tijdje 100+, 115 is bijvoorbeeld minder dan gister.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
Cijfers kwa nieuwe besmettingen vind ik ook redelijk positief. Echter de 115 ziekenhuisopnames zijn wel bedroevend hoor![]()
Dat AD-artikel klopt natuurlijk niets van.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:25 schreef Za het volgende:
[..]
Nederland is uitgegroeid tot de coronaparia van Europa
https://www.ad.nl/binnenl(...)-begrijpen~ae5cbb5c/
Daarmee zijn ze nog niet ‘goed’ te noemen. Besmettingspercentage van rond de 15% is gewoon bijzonder slecht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar die ziekenhuisopnames zijn al een tijdje 100+, 115 is bijvoorbeeld minder dan gister.
Het gaat niet om de maatregelen op zich. Het gaat met name om de manier waarop de maatregelen door de bevolking worden opgevolgd cq uitgevoerd. Je kan de horeca sluiten, maar als de bezoekers van de horeca elkaar op andere wijze blijven ontmoeten, dan maakt dat geen fluit uit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben bekend met de maatregelen van 12 en 16 maart.
Kijkend naar de grafiek waren deze zeer snel effectief.
De hele rits aan intelligente lockdown maatregelen zou dan achterwege kunnen blijven indien we nu kort wederom zouden kiezen voor de maatregelen van 12-16 maart, toch?
Dan zitten we zo weer op een halvering van het aantal ziekenhuisopnames en kunnen we weer door. Indien het zo werkte toen, dan ook nu.
De curve is flattened. We kunnen weer allemaal naar buiten, het strand op en laten we de tenten voor Lowlands maar weer opzettenquote:
Volgens mij zeggen besmettingen niet zoveel en gaat het vooral om de ziekenhuisopnames.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarmee zijn ze nog niet ‘goed’ te noemen. Besmettingspercentage van rond de 15% is gewoon bijzonder slecht.
Gelul, de WHO hanteert zonder enkele reden 5%.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarmee zijn ze nog niet ‘goed’ te noemen. Besmettingspercentage van rond de 15% is gewoon bijzonder slecht.
Elk getal boven nu zou je als niet goed kunnen bestempelen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goh. Wat zal daar nu over een paar dagen/weken mee gebeuren. Rara.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen besmettingen niet zoveel en gaat het vooral om de ziekenhuisopnames.
Als je die correlatie nou nog niet ziet zijn we klaar met deze discussie. Vermoeiend zeg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen besmettingen niet zoveel en gaat het vooral om de ziekenhuisopnames.
Het is gewoon onzin om te stellen dat het in Nederland heel veel slechter gaat dan in de rest van Europa. Qua sterftecijfers gaat het bijvoorbeeld al veel Oostbloklanden. Dus hoezo, paria?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Helder en overtuigend betoog van één der FOK!'s uberbetrouwbare en extreem neutrale coronagoeroes VomY.
Wat heeft dit tijdstip, vandaag 9 oktober ermee te maken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Elk getal boven nu zou je als niet goed kunnen bestempelen.
Morgen artikel dat Tsjechië de paria van Europa is?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat AD-artikel klopt natuurlijk niets van.
Ligt ook aan waarom de mensen worden opgenomen. Zijn het vooral gevallen waar men ter controle een nacht of 2 in het ziekenhuis moet verblijven dan valt het nog "mee".quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:19 schreef dick_laurent het volgende:
Cijfers kwa nieuwe besmettingen vind ik ook redelijk positief. Echter de 115 ziekenhuisopnames zijn wel bedroevend hoorZeker als je in acht neemt dat die de komende dagen met waarschijnlijk minimaal 100+ per dag zullen blijven toenemen, zelfs al zakken de dagcijfers kwa besmettingen.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft dit tijdstip, vandaag 9 oktober ermee te maken?
Ook een mooi voorbeeld ja. Die mochten bij ons ook niet meer komen en moesten uit huis werken en ook dat is weer teruggedraaid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriend die als promovendus vijf dagen op kantoor zit terwijl hij 0 reden heeft om in het ziekenhuis te moeten zijn. Hij is nu overigens positief getest, maar dat heeft een andere reden.
Maar dan denk ik... als je als ziekenhuis zelf niet eens het goede voorbeeld geeft, wat verwacht je dan van de rest van Nederland?
Het artikel zelf vind ik vrij genuanceerd en helder.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin om te stellen dat het in Nederland heel veel slechter gaat dan in de rest van Europa. Qua sterftecijfers gaat het bijvoorbeeld al veel Oostbloklanden. Dus hoezo, paria?
IC opnames op dit moment via stichting NICE:quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:25 schreef _serial_ het volgende:
Het is weer tijd voor de update van de cijfers over de afgelopen 14 dagen
0-9 - 223 besmettingen - 17 opnames - 0 overleden
10-19 - 6604 besmettingen - 2 opnames - 0 overleden
20-29 - 13030 besmettingen - 20 opnames - 0 overleden
30-39 - 8021 besmettingen - 22 opnames - 0 overleden
40-49 - 7929 besmettingen - 55 opnames - 0 overleden
50-59 - 8715 besmettingen - 100 opnames - 5 overleden
60-69 - 4396 besmettingen - 115 opnames - 15 overleden
70-79 - 2135 besmettingen - 155 opnames - 38 overleden
80-89 - 1225 besmettingen - 109 opnames - 92 overleden
90+ - 378 besmettingen - 12 opnames - 64 overleden
Die correlatie nou nog niet zien? Bekijk jij maar eens het geschatte aantal besmettingen bij de eerste golf en leg dat naast de ziekenhuisopnames en vergelijk dat met de schattingen nu. Dan blijkt die correlatie opeens helemaal niet zo heel sterk. Vandaag ook, voorpagina van de Volkskrant: Minder ziek bij nieuwe besmettingen. Maar goed, als jij nog steeds niet doorhebt dat de huidige besmettingsgolf nog altijd niet wil leiden tot overspoeling van de ziekenhuizen zoals die correlatiegewijs verwacht was, dan zijn we klaar met deze discussie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je die correlatie nou nog niet ziet zijn we klaar met deze discussie. Vermoeiend zeg.
Vind het toch wel trietst dat er zoveel oudere mensen om de IC liggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
[..]
IC opnames op dit moment via stichting NICE:
0-9 - 0
10-19 - 0
20-29 - 2
30-39 - 6
40-49 - 20
50-59 - 47
60-69 - 85
70-79 - 90
80-89 - 8
90+ - 0
Mooie actie!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:31 schreef Scrummie het volgende:
Tot nu toe maken 30 users kans op een 6 maand basic abo van FOK!
Zodra dit topic vol zit zal ik alle users zonder abo die in dit topic gepost hebben in een lijst gooien en random een winnaar belonen met 6 maand basic abo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dat snap ik ook wel, maar er zit nog altijd een gebied tussen 0 en 5 dagen. Volgens mij kun je prima één of twee dagen naar kantoor gaan voor de mentale (individuele) gezondheid en dan de rest van de week thuis voor de fysieke (collectieve) gezondheid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:32 schreef Kyran het volgende:
Ook een mooi voorbeeld ja. Die mochten bij ons ook niet meer komen en moesten uit huis werken en ook dat is weer teruggedraaid.
Men is aan het zoeken naar maatregelen waarbij de normale gang van zaken zo weinig mogelijk verstoord wordt.
Dat is trouwens wel waar. Is helaas vaak het lot van de journalist dat je een prima stuk schrijft en dat de eindredactie er dan een lekkere ronkende kop boven zet. PANIEK!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het artikel zelf vind ik vrij genuanceerd en helder.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mooie actie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zit toch net in de verkeerde leeftijdsgroep waarin het ineens toch wel oploopt. Ik blijf dus maar gewoon mijn best doen niet besmet te raken, dan word ik zeker niet ziek.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:25 schreef _serial_ het volgende:
Vind dat de verhouding IC ziekenhuisopnames best wel hoog is, redelijke kans om naar de IC te moeten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vind het toch wel trietst dat er zoveel oudere mensen om de IC liggen![]()
Moderne journalistiekquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel waar. Is helaas vaak het lot van de journalist dat je een prima stuk schrijft en dat de eindredactie er dan een lekkere ronkende kop boven zet. PANIEK!!!
Overigens laat dat AD-artikel ook weer vrij genuanceerd zien dat qua maatregelen we vergelijkbare maatregelen nemen ('stringency index') als andere buurlanden waar het momenteel beter gaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het artikel zelf vind ik vrij genuanceerd en helder.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:36 schreef onlogisch het volgende:
Present. Mijn maatje @:Zipportal attendeerde mij op dit topic.
Wil @Wereldgozer een abo?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:31 schreef Scrummie het volgende:
Tot nu toe maken 30 users kans op een 6 maand basic abo van FOK!
Zodra dit topic vol zit zal ik alle users zonder abo die in dit topic gepost hebben in een lijst gooien en random een winnaar belonen met 6 maand basic abo.
Ah, het is al dinsdag?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In elk geval is duidelijk dat de trend niet aan het omkeren is. Dat was de eis van de Jonge om nieuwe maatregelen achterwege te houden voor dinsdag.
Je legt hierbij 100% de schuld bij menselijk gedrag en de oplossing bij onnatuurlijk gedrag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:28 schreef JFlip het volgende:
Het gaat niet om de maatregelen op zich. Het gaat met name om de manier waarop de maatregelen door de bevolking worden opgevolgd cq uitgevoerd. Je kan de horeca sluiten, maar als de bezoekers van de horeca elkaar op andere wijze blijven ontmoeten, dan maakt dat geen fluit uit.
Er is geen magische bezweringsformule tegen een luchtweginfectie. Mensen moeten uit elkaars buurt blijven. Dat is wat er in Maart gebeurde, en dat is wat nu ook weer moet gebeuren. Het zijn niet "de maatregelen", het is het gedrag van Maart.
Waar baseer je dat op? Het is duidelijk dat het anders verloopt dan in maart, het duurt langer maar op den duur gaat het echt wel weer gebeuren als we niet ingrijpen. En de hoeveelheid besmettingen zijn daarin de katalysator want hoe meer het richting de oudere generaties verspreid, hoe meer opnames je krijgt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar goed, als jij nog steeds niet doorhebt dat de huidige besmettingsgolf nog altijd niet wil leiden tot overspoeling van de ziekenhuizen zoals die correlatiegewijs verwacht was, dan zijn we klaar met deze discussie.
stichting nice pagina beantwoord meeste van die vragenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weet iemand de p ercentages van de mensen die in het ziekenhuis/ic komen
- hoeveel % hersteld en wordt ontslagen
- hoeveel % gaat naar de ic
Bij de ic:
- hoeveel % hersteld
- hoeveel % sterft?
Dalen zit er nog niet in. Als de groei maar neit zo groot wordt als die van gisterquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Jason22 het volgende:
Goede cijfers. Lijkt op een stabilisering.
Hopelijk dalen ze in het weekend, dan zijn er volgende week geen nieuwe maatregelen nodig.
Wat moet er volgens jou gaan dalen? Gerapporteerde besmettingen? Of geschat aantal besmettingen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Jason22 het volgende:
Hopelijk dalen ze in het weekend, dan zijn er volgende week geen nieuwe maatregelen nodig.
Maar ik vraag me af hoe up to date die data dus is en wat we ervan kunnen zeggen? Straks werkt men op wisselende dagen de administratie weg. Denken wij dalt goed/slecht gaat en of het beleid strenger/softer moet...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Simmertje het volgende:
Ik durf pas na een hele week stagnerende cijfers gematigd positief te zijn. Weekje terug zaten we ook een tijdje te schommelen rond de 3000 en opeens zaten we weer met een enorme stijging.
9 oktober an sich niets, maar ik denk dat hij bedoelt dat het slecht is, dus alles wat nog hoger uitkomt, is niet goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft dit tijdstip, vandaag 9 oktober ermee te maken?
Ik denk de trend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat moet er volgens jou gaan dalen? Gerapporteerde besmettingen? Of geschat aantal besmettingen?
De cijfers van de afgelopen weken, waarin we al 3 weken op een besmettingsniveau van omstreeks half maart zitten maar niet de vergelijkbare ziekenhuisopnames zien als bij de eerste golf.quote:
Het moest een dalende trend zijn (en eigenlijk al een R<1 ) anders zouden er nieuwe maatregelen komen. Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dat nu nog gaat gebeuren voor die dag.quote:
Dat gebeurt al een paar weken zo, dat het na dagen van forse stijging, opeens een paar dagen heel rustig stijgt, om vervolgens weer flink te stijgen, waarna weer enkele dagen van kleine stijgingen volgen, enzovoort.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Jason22 het volgende:
Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorryquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zit toch net in de verkeerde leeftijdsgroep waarin het ineens toch wel oploopt. Ik blijf dus maar gewoon mijn best doen niet besmet te raken, dan word ik zeker niet ziek.
In maart hadden we dan ook 30.000 besmettingen per dag is berekend en die kwamen toen vanwege de onkunde en snelheid niet aan het licht. Je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
De cijfers van de afgelopen weken, waarin we al 3 weken op een besmettingsniveau van omstreeks half maart zitten maar niet de vergelijkbare ziekenhuisopnames zien als bij de eerste golf.
Jij bent echt de enige die dat denkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Dit is echt wartaal. Wist je bijvoorbeeld dat de R altijd op zn best 2 weken terug wordt gerekend?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het moest een dalende trend zijn (en eigenlijk al een R<1 ) anders zouden er nieuwe maatregelen komen. Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dat nu nog gaat gebeuren voor die dag.
Aangezien sommige mensen pas na 2 weken symptomen krijgen zou het langer moeten. Ze zijn dan nog eens een week of 2 besmettelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:41 schreef Questular het volgende:
Hoeveel zou 2 weken volledige lockdown opleveren? Reset je dan alles weer redelijk en kun je met een aantal maatregelen weer verder of is dat een utopie?
Hmm, ja daar heb je me. Geschat lijkt me het beste.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat moet er volgens jou gaan dalen? Gerapporteerde besmettingen? Of geschat aantal besmettingen?
Een reeks spotjes en programma's op TV die zulke gevallen even de revue laten passeren zou helemaal geen kwaad kunnen... zolang mensen niet echt een beeld hebben van wat de gevolgen kunnen zijn van het virus oplopen, blijft men er laconiek over doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorry
Er is gewoon teruggerekend door het RIVM hoeveel besmettingen er ongeveer waren destijds.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In maart hadden we dan ook 30.000 besmettingen per dag is berekend en die kwamen toen vanwege de onkunde en snelheid niet aan het licht. Je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.
Ik heb dat vaak met salades; dat ik ze beter 2 weken eerder op had kunnen eten..quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is echt wartaal. Wist je bijvoorbeeld dat de R altijd op zn best 2 weken terug wordt gerekend?
https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederlandquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
Iemand trouwens een overzicht van de dagelijkse nieuwe besmettingen van de afgelopen 2 weken sinds de persco?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:45 schreef Benny het volgende:
[..]
https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederland
Wat gek. Hier zie ik juist 90% van de boomers met een mondkapje lopen en de rest niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Weet je van welke bevolkingsgroep 90% er geen draagt..? Juist, boomers. 60+.
Dat valt mij ook een beetje op... vooral twintigers en dertigers dragen het volgens mij. En ik zie ook meer allochtonen een mondkapje dragen dan Nederlanders...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Bij wie anders? De wijze van transmissie van dit virus is gewoon bekend. Je wordt niet spontaan ziek, je krijgt het van iemand anders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Je legt hierbij 100% de schuld bij menselijk gedrag en de oplossing bij onnatuurlijk gedrag.
Ja, dat is wel een feit. Als jij besmettelijk bent en ik heb met jou geen contact, dan kun je me niet besmetten. Als je met niemand contact hebt, kan jouw infectie zich niet verder verspreiden en stopt jouw bijdrage aan de epidemie. Zo eenvoudig is het.quote:Het is geen feit dat een virus "eronder te krijgen" is dmv mensen hun natuurlijk gedrag te ontzeggen, sterker nog het is wel een feit dat hun immuniteit afneemt door dat te doen.
De tijden dat we dachten dat ziekteverwekkers spontaan onstonden of dat we niet begrepen hoe een infectie tot stand kwam ligt al een eeuw achter ons hoor.quote:Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Tnx! Hoop interessante data. 71% van de mensen in het ziekenhuis overleefd het dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
stichting nice pagina beantwoord meeste van die vragen
Het is misschien maar net wat je wil zien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat gek. Hier zie ik juist 90% van de boomers met een mondkapje lopen en de rest niet.
Denk alleen dat de 5000+ dagen hier nog niet zichtbaar zijn, dus denk dat het nog even duurt voordat de ziekenhuisopnames gaan dalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Logaritmisch lijkt het aantal nieuw gemelde ziekenhuisopnames trouwens te stabiliseren en lijkt het hoogtepunt in zicht
Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. We doen het vooral voor hun en dan is zoiets al teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
De RIVM datasets bevatten deels deze informatie: https://data.rivm.nl/covid-19/quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:17 schreef Dejannn het volgende:
Zijn er trouwens ergens gegeven bekend over de leeftijden van de mensen die worden opgenomen?
Ik irriteer me mateloos aan die stoffenmondkapjes.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. We doen het vooral voor hun en dan is zoiets al teveel gevraagd.
In mijn supermarkt zag ik net vooral ouderen. Anekdotisch allemaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Dat inderdaad. Ik ben gezond en fit, maar zit qua leeftijd toch niet meer in een fijne categorie, Corona-wise. Dus als ik niet ziek word, hoef ik me daar verder ook geen zorgen over te maken. Wordt een lange, saaie herfst en winter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorry
Dat is niet hoe logaritmische grafieken werkenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk alleen dat de 5000+ dagen hier nog niet zichtbaar zijn, dus denk dat het nog even duurt voordat de ziekenhuisopnames gaan dalen.
Heb je deze info van je moeder?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik irriteer me mateloos aan die stoffenmondkapjes.
Die werken net zo goed als een condoom met zweetgaatjes.
De waarheid zal wel in het midden liggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In mijn supermarkt zag ik net vooral ouderen. Anekdotisch allemaal.
Ja, het went bizar snel dit straatbeeldquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:56 schreef DonDruiper het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Overigens vond ik iemand in maart met een mondkapje abnormaal, nu is het vrij normaal.
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:25 schreef _serial_ het volgende:
Baby's.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?
Dit is een berekening van het aantal besmettelijke mensen in heel Nederland en heeft niks te maken met de berekende besmettingen per dag nu en toentertijd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is gewoon teruggerekend door het RIVM hoeveel besmettingen er ongeveer waren destijds.
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
Dan zitten we al vanaf 17 september op het niveau van 13 maart.
Toch knap dat Nederland inmiddels ook in 2020 beland is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het went bizar snel dit straatbeeld
Het lijkt me bijzonder sterk dat het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert voordat het aantal positieve tests dat doet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Logaritmisch lijkt het aantal nieuw gemelde ziekenhuisopnames trouwens te stabiliseren en lijkt het hoogtepunt in zicht
Nou ja zegquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:56 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Heb je deze info van je moeder?
Baby's zijn ziektemonstersquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?
Eh, hoe zou dat kunnen? De ziekenhuisopnames hobbelen achter de besmettingen aan en die zijn de laatste tijd juist sterk opgelopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij was dat eerder dit jaar ook al zo. Bij hele jonge kinderen gaat het vaker mis dan bij kinderen die net iets ouder zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus die opnames zitten in de categorie 0-1 jaar, wil je hiermee zeggen?quote:
Ik kan ook geen logische verklaring bedenken, behalve achterlopende administratie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me bijzonder sterk dat het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert voordat het aantal positieve tests dat doet.
We hebben een blauwe parabool, geen rode zoals in maart. Dat is in die grafiek (vrij) duidelijk te zien. En dus positiefquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me bijzonder sterk dat het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert voordat het aantal positieve tests dat doet.
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij was dat eerder dit jaar ook al zo. Bij hele jonge kinderen gaat het vaker mis dan bij kinderen die net iets ouder zijn.
Waarom? Het aantal positieve tests is niet hetzelfde als het aantal mensen dat besmet is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel een sterk verband. Het aantal positieve tests blijft niet oplopen omdat niemand besmet is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom? Het aantal positieve tests is niet hetzelfde als het aantal mensen dat besmet is.
Dit kun je toch pas uittekenen als je alle gegevens hebt? Toch niet halverwege een cijferreeks die nog niet helemaal af is?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:02 schreef Benny het volgende:
[..]
We hebben een blauwe parabool, geen rode zoals in maart. Dat is in die grafiek (vrij) duidelijk te zien. En dus positief
[ afbeelding ]
Dat sowieso inderdaad. Maar dan nog is het gewoon niet logisch dat het aantal ziekenhuisopnames al afvlakt terwijl het aantal besmettingen blijft stijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit kun je toch pas uittekenen als je alle gegevens hebt? Toch niet halverwege een cijferreeks die nog niet helemaal af is?
Ik vind deze conclusie nog vrij voorbarig gezien de stijging in het aantal besmettingen. Begin vorige week zaten we nog onder de 3000 besmettingen en nu tegen de 6000 besmettingen. Laten we nou maar eerst eens de komende weken afwachten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:02 schreef Benny het volgende:
[..]
We hebben een blauwe parabool, geen rode zoals in maart
[ afbeelding ]
De eigen observatie is altijd lastig om te dienen als onderbouwing, laat staan daarmee te generaliseren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Slecht immuunsysteem klinkt aannemelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.
Wat wil je nou precies zeggen met deze opmerking?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch knap dat Nederland inmiddels ook in 2020 beland is.
Eh, wat wil je hiermee zeggen? Dit is het standpunt van het RIVM: "Bij kinderen verloopt COVID-19 echter niet ernstig en hun rol in de verspreiding van COVID-19 lijkt beperkt te zijn." Bronquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Slecht immuunsysteem klinkt aannemelijk.
Jij stelt een vraag, ik denk mee. Niet veel meer, eigenlijk. Standpunt? Dus ze weten het ook niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, wat wil je hiermee zeggen? Dit is het standpunt van het RIVM: "Bij kinderen verloopt COVID-19 echter niet ernstig en hun rol in de verspreiding van COVID-19 lijkt beperkt te zijn." Bron
Dit zouden opnames voor de zekerheid kunnen zijn natuurlijk. Als een erg jong kind verkouden is én Corona positief blijkt te zijn, en daarbij ook nog koorts ontwikkelt, zal er sneller tot opname besloten worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.
Opname zegt (mij) niets over reden, behandeling, aandoening. Jonge kinderen zullen ws vanuit het voorzorgprincipe (en druk vanuit ouders) mogelijk ms net wat sneller opgenomen worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik noem het maar een standpunt omdat ze doen alsof ze het weten maar ik daar zelf niet zo zeker van ben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij stelt een vraag, ik denk mee. Niet veel meer, eigenlijk. Standpunt? Dus ze weten het ook niet?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Een draadje over onderzoek naar BCO bij de GGD's
[ twitter ]
(Ontbreken van) communicatiemogelijkheden? Pure gok hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Nou, het zou helpen als die leeftijdscategorieën niet zo grofmazig waren. Ik snap waarom ze er zijn, maar juist in die categorieën 0-9 en 10-19 vertroebelen ze het beeld. Stel je voor dat het gros van de besmettingen/opnames in de categorie 18-19 zit, dan zou je dat willen weten zodat je ongerustheid over bezoek aan middelbare scholen voorkomt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opname zegt (mij) niets over reden, behandeling, aandoening. Jonge kinderen zullen ws vanuit het voorzorgprincipe (en druk vanuit ouders) mogelijk ms net wat sneller opgenomen worden.
Of die kinderen dan vanwege Covid19 of met Covid19 zijn opgenomen; is dan lastig - hier - te bepalen.
Wel interessant om een oorzakelijk verband te achterhalen en jammer dat je niet kan/mag grasduinen in dossiers.
Zolang die besmettingen thuis vooral plaatsvinden, gaat geen enkele maatregel in de horeca/sport, mondkapjes of whatever werken, als men nog lekker vrolijk in slecht geventileerde huizen met grote aantallen op bezoek blijft gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.
Maar vooral kappen dragen, 1.5m aanhouden, alles verbieden.Dat alsnog verspreiding plaats vind blijft een raadsel.
Nou, ik zie bijna niemand met mondkapjes. Oké, iets meer mensen dan in maar/april, maar nog steeds bijna niemand.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Kom, niet zo defaitistisch denken. Een pandemie is niet niks, maar we staan niet bepaald machteloos.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.
Maar vooral kappen dragen, 1.5m aanhouden, alles verbieden.Dat alsnog verspreiding plaats vind blijft een raadsel.
de verdeling voor (middelbaar) scholieren en daar iets boven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, het zou helpen als die leeftijdscategorieën niet zo grofmazig waren. Ik snap waarom ze er zijn, maar juist in die categorieën 0-9 en 10-19 vertroebelen ze het beeld. Stel je voor dat het gros van de besmettingen/opnames in de categorie 18-19 zitten, dan zou je dat willen weten zodat je ongerustheid over bezoek aan middelbare scholen voorkomt.
Boomers worden ook ouder, die zijn nu 65+quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Als je 65+ bent, ben je ook 60+.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Boomers worden ook ouder, die zijn nu 65+
Hm, maar dat zegt nog niks over die opnames. Je zou kunnen concluderen: hoe ouder, hoe groter de kans dat je besmet raakt. Maar als je de gegevens combineert, dan zou die conclusie misschien moeten zijn: hoe jonger, hoe groter de kans dat je een besmetting mist. Nu de drempel is verhoogd om kinderen in de basisschoolleeftijd te laten testen, is bovendien het risico nog groter dat we besmettingen missen en dat we ons verkijken op de besmettelijkheid van kinderen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
de verdeling voor (middelbaar) scholieren en daar iets boven.
0.3% 5-9
2.7% 10-14
9.8% 15-19
13.7% 20-24
% = percentage van alle besmettingen.
Bron : wekelijks RIVM rapport.
Hier minder mondkapjes dan begin van de week. Mensen denken dat het nu wel voldoende heeft geholpen blijkbaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat valt mij ook een beetje op... vooral twintigers en dertigers dragen het volgens mij. En ik zie ook meer allochtonen een mondkapje dragen dan Nederlanders...
Ik heb een paar zwarte wasbare besteld met van die uitwisselbare filters, maar dat zijn actieve kool filters, dat is voor uitlaatgas enzo, volgens mij filtert dat ook geen virussen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik irriteer me mateloos aan die stoffenmondkapjes.
Die werken net zo goed als een condoom met zweetgaatjes.
Kan ook prima. Voornamelijk buitenlucht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:26 schreef Benny het volgende:
Efteling wil open blijven tijdens tweede golf
Ik zou er een dagje Amsterdam van maken. Volgens enkele experts hier is de curve immers aan het afvlakken. Wat zou je nou kunnen gebeuren?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:28 schreef skrn het volgende:
Wil toch erop uit net na de herfstvakantie, is de Randstad een goed idee omdat dan de golf daar over is, of zal ik maar uitwijken naar de uithoeken van het land.
Moeilijk moeilijk.
Waar je voor iedere attractie in rijen dicht op elkaar staat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kan ook prima. Voornamelijk buitenlucht.
Of mensen merken eindelijk dat het niet helpt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:27 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Hier minder mondkapjes dan begin van de week. Mensen denken dat het nu wel voldoende heeft geholpen blijkbaar.
probleem is wel dat er mensenstromen door ontstaan. Mensen gaan met de trein, naar de wc ergens, kopen wat bij de supermarkt onderweg, etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kan ook prima. Voornamelijk buitenlucht.
Precies de reden waarom we er eigenlijk niet aan hadden moeten beginnen (zoals het OMT altijd al zei) - maar het beperken tot plekken waar het er wel toe doet : ziekenhuizen, woonzorgcentra, thuiszorg, contactberoepen .quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een paar zwarte wasbare besteld met van die uitwisselbare filters, maar dat zijn actieve kool filters, dat is voor uitlaatgas enzo, volgens mij filtert dat ook geen virussen.
Weet je; het gros van de mensen doet het ding af, smeert zichzelf helemaal vol met wat er aan de buitenkant op het kapje zit, en propt hem in broek- of jaszak voor de volgende winkel... Dan kun je NASA-cleanroom kapjes gebruiken, maar dan heeft het alsnog weinig nut, behalve dat ene moment als je door een theoretische wolk virusdeeltjes loopt, maja, die verspreid je dus zodra je hem afzet en in je zak propt
Dat hele mondkapjes gebeuren is nuttiger voor de bewustwording van mensen, als visuele reminder, als dat het daadwerkelijk besmettingen tegen zal gaan. Een mondkapje heeft nut als je het in een schone ruimte gebruikt, en elke keer dat je hem (volgens de regels) afdoet, meteen met dezelfde hand- en beweging wegflikkert in een medical waste bin. En dan komt de volgende leuke; stel; je hebt er nog 10 bij je, die zitten in je tas.. ontsmet je dan je tas van binnen en pak je die nieuwe alleen met ontsmette handen? de eerste de beste keer dat je een besmette hand in je tas propt voor die nieuwe, zijn ze allemaal besmet en heb je eigenlijk een uitdeelverpakking Corona in je bezit![]()
Die dingen hebben, voor ongetraind gepeupel die hem opdoen 'omdat het moet', 0,0 nut..
De medische knutselploeg zou dat virus moeten muteren tot iets wat luminescente eigenschappen heeft, zodat het zichtbaar wordt, dan zou je met één oogopslag snappen wat ik bedoel
Tja, net zo gevaarlijk als in de supermarkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waar je voor iedere attractie in rijen dicht op elkaar staat.
Misschien is een andere visuele reminder dan een beter idee, een maf hoedje of iets dergelijks. Iets wat niet zo vervelend is omte dragen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:28 schreef Sounddragon het volgende:
Dat hele mondkapjes gebeuren is nuttiger voor de bewustwording van mensen, als visuele reminder
1 dag op gehad en de dag erna meer besmettingen. Werkt inderdaad niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:31 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Of mensen merken eindelijk dat het niet helpt.
Ik bedoel niet te zeggen dat het spontaan ontstaat, maar dat het zich mogelijk op zoveel plekken bevindt waar wij geen weet van hebben (virulent) dat er geen ontkomen aan is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:50 schreef JFlip het volgende:
Bij wie anders? De wijze van transmissie van dit virus is gewoon bekend. Je wordt niet spontaan ziek, je krijgt het van iemand anders.
Er valt verder nog heel erg te discussieren over wat jij "natuurlijk" en "onnatuurlijk" gedrag noemt.
Kijk, leuk is het allemaal niet, dat wil ik ook niet beweren, maar het in stand blijven van deze epidemie is 100% het gevolg van ons eigen handelen.
[..]
Ja, dat is wel een feit. Als jij besmettelijk bent en ik heb met jou geen contact, dan kun je me niet besmetten. Als je met niemand contact hebt, kan jouw infectie zich niet verder verspreiden en stopt jouw bijdrage aan de epidemie. Zo eenvoudig is het.
Dat immuniteit mogelijk afneemt door mensen hun "natuurlijk" gedrag te ontzeggen kan waar zijn, maar zonder contact met een ziekteverwekker zoals een bacterie, virus of parasiet, wordt je niet ziek.
[..]
De tijden dat we dachten dat ziekteverwekkers spontaan onstonden of dat we niet begrepen hoe een infectie tot stand kwam ligt al een eeuw achter ons hoor.
Ja. laten we allemaal met een rode neus rondlopen. Past ook wel in de stijl van verkoudheidquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:36 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Misschien is een andere visuele reminder dan een beter idee, een maf hoedje of iets dergelijks. Iets wat niet zo vervelend is omte dragen.
Het kan zelfs op 10 besmettingen hangen of ze wel of niet ingaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:31 schreef Simmertje het volgende:
Blijf het een beetje vreemd vinden dat de beslissing over extra maatregelen van dit weekend afhangt. Stel we hebben morgen 5800 besmettingen en zondag 5600, om vervolgens maandag en dinsdag weer fors boven de 6000 uit te komen. Krijgen we dan alsnog woensdag de extra maatregelen? Je kan dit toch niet laten afhangen van 2 dagen in het weekend.
Redelijk bizar ja. Zijn ooit een paar dagen rond de 1000 cases per dag geweest als laagste. En de situatie was al bizar slecht voordat corona uberhaupt los ging in Europa.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:41 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Iran zit volgens nog steeds in de eerste golf die in februari begon. De werkelijke aantallen besmettingen en overlijdens moeten daar enorm zijn.
Mijns inziens is dat virus niet gevaarlijk genoeg, zodoende is het nauwelijks te reguleren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom, niet zo defaitistisch denken. Een pandemie is niet niks, maar we staan niet bepaald machteloos.
80% is denk ik wel wat veel als je het echt los zou latenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijns inziens is dat virus niet gevaarlijk genoeg, zodoende is het nauwelijks te reguleren.
Als 80% of meer mensen hebt die niet of nauwelijks wat merken blijft die verspreiding heel gemakkelijk door gaan, wat je ook verzint.
Klopt, als dit zoals de spaanse griep was, waar vooral jonge mensen door getroffen werden, en juist weinig ouderen was alles waarschijnlijk al een jaar op slot. Gelukkig voor de economie is dat niet het geval...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijns inziens is dat virus niet gevaarlijk genoeg, zodoende is het nauwelijks te reguleren.
Als 80% of meer mensen hebt die niet of nauwelijks wat merken blijft die verspreiding heel gemakkelijk door gaan, wat je ook verzint.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)enhuis-26094482.htmlquote:Viroloog Alex Friedrich: als corona vrij spel krijgt, belanden 2 miljoen Nederlanders in het ziekenhuis
Dan had je al die mensen die afgeven op de maatregelen niet gehoord.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, als dit zoals de spaanse griep was, waar vooral jonge mensen door getroffen werden, en juist weinig ouderen was alles waarschijnlijk al een jaar op slot. Gelukkig voor de economie is dat niet het geval...
Ze hebben weer iemand gevonden die de angst weer wat verder opstookt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)enhuis-26094482.html
Ik weet het niet hoor.
dat vind ik ook wel weer wat veel maar het zal iig teveel zijn voor de zorgquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het niet hoor.
Ben je bang, ja?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hebben weer iemand gevonden die de angst weer wat verder opstookt.
Ik niet, verre van.quote:
Hier idem.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik niet, verre van.
Maar ik hou mij, zoveel mogelijk aan de maatregelen.
Virulentie betekend iets heel anders. https://nl.wikipedia.org/wiki/Virulentiequote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ik bedoel niet te zeggen dat het spontaan ontstaat, maar dat het zich mogelijk op zoveel plekken bevindt waar wij geen weet van hebben (virulent) dat er geen ontkomen aan is.
Flauwekul en een verkeerde vergelijking. Je weet namelijk van het eerste dat dat geen enkele bijdrage heeft aan de transmissie, echt 0.quote:Je zou dan bewijs van spreken net zo goed kunnen zeggen mensen mogen nog maar 70 km per uur rijden op de snelweg om de verspreiding te vertragen, en hetzelfde resultaat verkrijgen als de kroegen een paar uur eerder dicht, of zelfs een beter resultaat, omdat het om het even is.
Is trouwens ook niet goed voor je gezondheid.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier idem.
Je kunt niet in angst gaan leven.
Een ratel!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:36 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Misschien is een andere visuele reminder dan een beter idee, een maf hoedje of iets dergelijks. Iets wat niet zo vervelend is omte dragen.
Mooi toekomstkijker. Ik geloof al die praatjes niet, we zouden ook met miljoenen doden zitten volgens die paniekverkopers.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het niet hoor.
Voorkomt ook dat we in stadions gaan juichen. Double win!quote:
Ridicuul inderdaad, maja, beter laat dan nooit zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies de reden waarom we er eigenlijk niet aan hadden moeten beginnen (zoals het OMT altijd al zei) - maar het beperken tot plekken waar het er wel toe doet : ziekenhuizen, woonzorgcentra, thuiszorg, contactberoepen .
Het was ook bizar dat de richtlijn voor (thuis)zorg en zorgcentra pas deze week kwam, nadat het kalf in de woonzorgcentra voor de 2e keer bijna verdronken is.
Tja angst... Mijn moeder is vorige week positief getest en heeft nu nog klachten (koorts, hoesten, geen smaak / reuk, hoofdpijn). Gelukkig is ze een fitte vrouw dus ik verwacht dat ze weer beter wordt. Mijn vader heeft het deze week gekregen van mijn moeder. Mijn vader is daarentegen niet fit, en is vandaag met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Hij is 69. Dus over die angst. Ja ik ben nu wel een beetje bang ja...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hebben weer iemand gevonden die de angst weer wat verder opstookt.
Heb je wel eens een kerstmarkt bezocht? Bij de meeste ziet het zwart van de mensen en kun je over de hoofden lopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Onzin dat kerstmarkten al geschrapt worden in veel steden. Is buiten en makkelijk afstand mee te houden.
Two wrongs doesnt make a right.quote:Maar dan wel volle kerken toelaten
Gemakkelijk afstand houden bij een kerstmarkt?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Onzin dat kerstmarkten al geschrapt worden in veel steden. Is buiten en makkelijk afstand mee te houden.
Maar dan wel volle kerken toelaten
Bah, wat naar. Sterkte!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja angst... Mijn moeder is vorige week positief getest en heeft nu nog klachten (koorts, hoesten, geen smaak / reuk, hoofdpijn). Gelukkig is ze een fitte vrouw dus ik verwacht dat ze weer beter wordt. Mijn vader heeft het deze week gekregen van mijn moeder. Mijn vader is daarentegen niet fit, en is vandaag met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Hij is 69. Dus over die angst. Ja ik ben nu wel een beetje bang ja...![]()
Ze hebben zich overigens strikt aan alle maatregelen gehouden...
Heel veel sterkte man!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja angst... Mijn moeder is vorige week positief getest en heeft nu nog klachten (koorts, hoesten, geen smaak / reuk, hoofdpijn). Gelukkig is ze een fitte vrouw dus ik verwacht dat ze weer beter wordt. Mijn vader heeft het deze week gekregen van mijn moeder. Mijn vader is daarentegen niet fit, en is vandaag met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Hij is 69. Dus over die angst. Ja ik ben nu wel een beetje bang ja...![]()
Ik ben ook een beetje klaar met dat wijzende vingertje richting de burger die zich zogenaamd niet aan de regels houdt. Bij deze grote aantallen besmettingen raken ook een hoop mensen besmet die zich keurig aan de regels houden. Het is onzin om te denken dat de trend kan worden gekeerd door hierop te blijven hameren. Als het genoeg was als de basisregels waren nageleefd, dan waren de aantallen niet zo hoog opgelopen sinds augustus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sterkte zegquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sterkte.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben er nooit geweest maar lijkt me in een stad met 90k inwoners in Nederland eerder de equivalent van een zaterrquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gemakkelijk afstand houden bij een kerstmarkt?
Dat is het equivalent van "carnaval vier je in kleine groepjes"
Probleem is dat mensen naar de markt toe moeten. Vaak ook van ver aangezien ze best populair zijn. Dus treinen worden ook weer voller zo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat heftig zeg. Heel veel beterschap voor je ouders. En sterke voor jou. Hopelijk komt je vader er goed doorheen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik zie hier juist problemen qua drukte op de marktenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
EEN MILJOEN MILJARD!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:48 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het niet hoor.
Sterkte!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sterkte!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |