Dat sowieso inderdaad. Maar dan nog is het gewoon niet logisch dat het aantal ziekenhuisopnames al afvlakt terwijl het aantal besmettingen blijft stijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit kun je toch pas uittekenen als je alle gegevens hebt? Toch niet halverwege een cijferreeks die nog niet helemaal af is?
Ik vind deze conclusie nog vrij voorbarig gezien de stijging in het aantal besmettingen. Begin vorige week zaten we nog onder de 3000 besmettingen en nu tegen de 6000 besmettingen. Laten we nou maar eerst eens de komende weken afwachten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:02 schreef Benny het volgende:
[..]
We hebben een blauwe parabool, geen rode zoals in maart
[ afbeelding ]
De eigen observatie is altijd lastig om te dienen als onderbouwing, laat staan daarmee te generaliseren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Weet je van welke bevolkingsgroep 90% er geen draagt..? Juist, boomers. 60+.
Slecht immuunsysteem klinkt aannemelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.
Wat wil je nou precies zeggen met deze opmerking?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch knap dat Nederland inmiddels ook in 2020 beland is.
Eh, wat wil je hiermee zeggen? Dit is het standpunt van het RIVM: "Bij kinderen verloopt COVID-19 echter niet ernstig en hun rol in de verspreiding van COVID-19 lijkt beperkt te zijn." Bronquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Slecht immuunsysteem klinkt aannemelijk.
Jij stelt een vraag, ik denk mee. Niet veel meer, eigenlijk. Standpunt? Dus ze weten het ook niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, wat wil je hiermee zeggen? Dit is het standpunt van het RIVM: "Bij kinderen verloopt COVID-19 echter niet ernstig en hun rol in de verspreiding van COVID-19 lijkt beperkt te zijn." Bron
Dit zouden opnames voor de zekerheid kunnen zijn natuurlijk. Als een erg jong kind verkouden is én Corona positief blijkt te zijn, en daarbij ook nog koorts ontwikkelt, zal er sneller tot opname besloten worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.
Opname zegt (mij) niets over reden, behandeling, aandoening. Jonge kinderen zullen ws vanuit het voorzorgprincipe (en druk vanuit ouders) mogelijk ms net wat sneller opgenomen worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?
Ik noem het maar een standpunt omdat ze doen alsof ze het weten maar ik daar zelf niet zo zeker van ben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij stelt een vraag, ik denk mee. Niet veel meer, eigenlijk. Standpunt? Dus ze weten het ook niet?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Een draadje over onderzoek naar BCO bij de GGD's
[ twitter ]
(Ontbreken van) communicatiemogelijkheden? Pure gok hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?
Jep zie ik wel in.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Nou, het zou helpen als die leeftijdscategorieën niet zo grofmazig waren. Ik snap waarom ze er zijn, maar juist in die categorieën 0-9 en 10-19 vertroebelen ze het beeld. Stel je voor dat het gros van de besmettingen/opnames in de categorie 18-19 zit, dan zou je dat willen weten zodat je ongerustheid over bezoek aan middelbare scholen voorkomt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opname zegt (mij) niets over reden, behandeling, aandoening. Jonge kinderen zullen ws vanuit het voorzorgprincipe (en druk vanuit ouders) mogelijk ms net wat sneller opgenomen worden.
Of die kinderen dan vanwege Covid19 of met Covid19 zijn opgenomen; is dan lastig - hier - te bepalen.
Wel interessant om een oorzakelijk verband te achterhalen en jammer dat je niet kan/mag grasduinen in dossiers.
Zolang die besmettingen thuis vooral plaatsvinden, gaat geen enkele maatregel in de horeca/sport, mondkapjes of whatever werken, als men nog lekker vrolijk in slecht geventileerde huizen met grote aantallen op bezoek blijft gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.
Maar vooral kappen dragen, 1.5m aanhouden, alles verbieden.Dat alsnog verspreiding plaats vind blijft een raadsel.
Nou, ik zie bijna niemand met mondkapjes. Oké, iets meer mensen dan in maar/april, maar nog steeds bijna niemand.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Kom, niet zo defaitistisch denken. Een pandemie is niet niks, maar we staan niet bepaald machteloos.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.
Maar vooral kappen dragen, 1.5m aanhouden, alles verbieden.Dat alsnog verspreiding plaats vind blijft een raadsel.
de verdeling voor (middelbaar) scholieren en daar iets boven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, het zou helpen als die leeftijdscategorieën niet zo grofmazig waren. Ik snap waarom ze er zijn, maar juist in die categorieën 0-9 en 10-19 vertroebelen ze het beeld. Stel je voor dat het gros van de besmettingen/opnames in de categorie 18-19 zitten, dan zou je dat willen weten zodat je ongerustheid over bezoek aan middelbare scholen voorkomt.
Boomers worden ook ouder, die zijn nu 65+quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Als je 65+ bent, ben je ook 60+.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Boomers worden ook ouder, die zijn nu 65+
Hm, maar dat zegt nog niks over die opnames. Je zou kunnen concluderen: hoe ouder, hoe groter de kans dat je besmet raakt. Maar als je de gegevens combineert, dan zou die conclusie misschien moeten zijn: hoe jonger, hoe groter de kans dat je een besmetting mist. Nu de drempel is verhoogd om kinderen in de basisschoolleeftijd te laten testen, is bovendien het risico nog groter dat we besmettingen missen en dat we ons verkijken op de besmettelijkheid van kinderen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
de verdeling voor (middelbaar) scholieren en daar iets boven.
0.3% 5-9
2.7% 10-14
9.8% 15-19
13.7% 20-24
% = percentage van alle besmettingen.
Bron : wekelijks RIVM rapport.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |