Nee, er zijn ook regionale lockdowns, Tijn, met daarin een verbod om vanuit die regio voor non-essentieele zaken te reizen of er heen te reizen bijvoorbeeld alleen een aantal van die lockdowns falen nogal sterk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat daar rap omhoog, net als hier. Sinds begin september stijgt het wel harder in Nederland dan in het Verenigd Koninkrijk, waardoor wij nu op ongeveer 350/1M gevallen zitten en zij op 250/1M. Daarentegen zijn er wel wat strengere maatregelen in Nederland aangekondigd eind september, terwijl ze daar alleen de horeca om 10 uur hebben gesloten.
Een aangename afwisseling op de doorsnee "Rutte faalt!!!" en "we gaan allemaal dood!1" posts, me dunkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een woordenwaterval met open deuren. Tja.
Die zie ik hier nauwelijks eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Een aangename afwisseling op de doorsnee "Rutte faalt!!!" en "we gaan allemaal dood!1" posts, me dunkt.
Zo'n ding achter in je neus. En het is spannend omdat ik nogal wat mensen heb ontmoet laatste week. Mocht ik het hebben dan zal ik heel wat telefoontjes moeten plegen die op hun beurt ook weer telefoontjes moeten plegen met misschien wel mensen uit de risicogroep.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ah kijk, je hebt de eerste stap in het beantwoorden van je eigen vraag al genomen.
[..]
Mag ik vragen waarom je het spannend vindt? Los van eventuele quarantaine zou ik zelf denken: ik voel wat ik voel, positief of niet. Als je deze klachten vorig jaar had gehad, had je je (nogmaals: sec medisch) waarschijnlijk geen zorgen gemaakt, lijkt me.
Ik neem mezelf altijd voor om korter van stof te zijn maar het lukt maar niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Een woordenwaterval met open deuren. Tja.
Een paar users doen niet anders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die zie ik hier nauwelijks eigenlijk.
Ja, bv Schotland is een stuk stricter dan Engeland. Maar over het algemeen zijn er nog weinig maatregelen genomen die hout snijden, terwijl het ook daar uit de hand aan het lopen is. Zeker landelijk zijn er nog geen echte maatregelen genomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, er zijn ook regionale lockdowns, Tijn, met daarin een verbod om vanuit die regio voor non-essentieele zaken te reizen of er heen te reizen bijvoorbeeld alleen een aantal van die lockdowns falen nogal sterk.
Grappig genoeg hebben zowel Engeland als Nederland de 22:00 sluiting en ik kan nergens enig bewijs ontdekken dat het ook maar enig nut heeft behalve dat men in Engeland klaagt dat het binge drinking aanmoedigd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, bv Schotland is een stuk stricter dan Engeland. Maar over het algemeen zijn er nog weinig maatregelen genomen die hout snijden, terwijl het ook daar uit de hand aan het lopen is. Zeker landelijk niet.
Ik had dat in maart/april ook een tijd, heel eerlijk gezegd. Dacht ook dat NL/VK/Zweden de groepsimmuniteit-landen waren die binnen de kortste keren door de rest van de wereld uitgekotst zouden worden. Dat toplanden als België en Duitsland de grenzen voorgoed dicht zouden gooien tegen de besmettelijke Hollanders. We weten inmiddels hoe het sindsdien in België is gegaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeker in combinatie met het gegeil op andere landen terwijl die ook gewoon allemaal hun sores hebben. Maar daar lezen we veel minder over dan we over ons eigen land lezen.
Ja, ik snap ook niks van dat idee eerlijk gezegd. Net als de koopavond. Je moet de openingstijden juist verruimen, zodat de klandizie zich kan spreiden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig genoeg hebben zowel Engeland als Nederland de 22:00 sluiting en ik kan nergens enig bewijs ontdekken dat het ook maar enig nut heeft behalve dat men in Engeland klaagt dat het binge drinking aanmoedigd.
Tja, gek he? Het is voor velen letterlijk roeien met de riemen die je (nog) hebt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:44 schreef Simmertje het volgende:
Ik zie meerdere kroegen op mijn facebook er zelfs mee adverteren. "VRIJDAGMIDDAGBORREL BEGINT VROEG VANDAAG! WANT HET IS EERDER 22:00 UUR DAN JE DENKT"
November/December zijn traditioneel erg druk in de winkelstraten; die drukte kun je nu inderdaad niet hebben. Daar helpt ook geen spreiding tegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niks van dat idee eerlijk gezegd. Net als de koopavond. Je moet de openingstijden juist verruimen, zodat de klandizie zich kan spreiden.
Je kunt het de ondernemers niet kwalijk nemen dat ze proberen er het beste van te maken inderdaad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, gek he? Het is voor velen letterlijk roeien met de riemen die je (nog) hebt.
Ik neem het de horeca ook niet kwalijk, die pakken nu nog wat ze kunnen pakken. Maar het laat zien dat de maatregel an sich gewoon niet werkt op deze manier. Of alles sluiten of openhouden met de regels en normale openingstijden. Maar nu werkt het denk ik alleen maar averechts.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, gek he? Het is voor velen letterlijk roeien met de riemen die je (nog) hebt.
Toen ik hoorde dat ze daarover zitten na te denken dat als maatregel, dacht ik dat is niet slim want je wilt dat mensen gespreid over verschillende tijdstippen gaan winkelen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niks van dat idee eerlijk gezegd. Net als de koopavond. Je moet de openingstijden juist verruimen, zodat de klandizie zich kan spreiden.
Ok dus omdat het dichtbevolkt is kunnen we er niks aan doen en spelen beleid en opvolging van de regels geen rol?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 12:29 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ah kijk, je hebt de eerste stap in het beantwoorden van je eigen vraag al genomen.
[..]
Mag ik vragen waarom je het spannend vindt? Los van eventuele quarantaine zou ik zelf denken: ik voel wat ik voel, positief of niet. Als je deze klachten vorig jaar had gehad, had je je (nogmaals: sec medisch) waarschijnlijk geen zorgen gemaakt, lijkt me.
In Duitsland beginnen de besmettingen nu pas (langzaam) toe te nemen. Over een paar weken kijk je daar wellicht weer anders tegenaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ok dus omdat het dichtbevolkt is kunnen we er niks aan doen en spelen beleid en opvolging van de regels geen rol?
Gek dan dat Tokio 477 nieuwe gevallen had en 417 doden in totaal.
Of NRW, bevolkingsdichter dan Nederland en 5k cases over de afgelopen WEEK. Dat wij het zoveel slechter doen ligt dus niet puur daar aan.
Ik ben bang dat jij gaat winnen want ik zie het niet onder de 6500 eindigen vandaag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:06 schreef Scrummie het volgende:
Is dit het topic waarin de cijfers geplaatst worden? Dan krijgt 1 van jullie misschien een basic abo!
Laat staan hoe erg dat zou zijn met Nederlands beleid en opvoling van de regels.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:03 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In Duitsland beginnen de besmettingen nu pas (langzaam) toe te nemen. Over een paar weken kijk je daar wellicht weer anders tegenaan.
Ik ben positief vandaag, ik verwacht een daling met de cijfers van gister. Ik zet in op 5500.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben bang dat jij gaat winnen want ik zie het niet onder de 6500 eindigen vandaag.
Nah, het was 250 marge, dus tussen 6250 en 6750 win ik. Ik denk zelf dat we die 6250 niet gaan aantikken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben bang dat jij gaat winnen want ik zie het niet onder de 6500 eindigen vandaag.
Met nog 25 posts te gaan tot het slotje, zal het wel het volgende deel worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:06 schreef Scrummie het volgende:
Is dit het topic waarin de cijfers geplaatst worden? Dan krijgt 1 van jullie misschien een basic abo!
Die kans is groot inderdaad. Wel jammer, want dan moeten we wachten tot dat topic ook weer gesloten is (al zal dat na het plaatsen van de cijfers wel vrij snel gaan) tot ik een winnaar kies.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Met nog 30 posts te gaan tot het slotje, zal het wel het volgende deel worden.
Zullen we weer eens een poll doen ?quote:
Ik hoop het maar de trend van de laatste dagen belooft niet veel goedsquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nah, het was 250 marge, dus tussen 6250 en 6750 win ik. Ik denk zelf dat we die 6250 niet gaan aantikken.
Komt er eens keer wat positiefs wil jij hem gelijk opsluitenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wel in quarantaine gegaan hoop ik.
Ik ook niet. Het zou me echt (onaangenaam) verrassen als we boven de 6300 uit zouden komen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:29 schreef Simmertje het volgende:
Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat we vandaag weer zo'n enorme uitschieter gaan zien, dan is er echt iets dramatisch aan de hand.
Geen koopavond meerquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:31 schreef DonDruiper het volgende:
Is er al wat uitgelekt wat eventueel nieuwe maatregelen zouden kunnen zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |