Overigens laat dat AD-artikel ook weer vrij genuanceerd zien dat qua maatregelen we vergelijkbare maatregelen nemen ('stringency index') als andere buurlanden waar het momenteel beter gaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het artikel zelf vind ik vrij genuanceerd en helder.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:36 schreef onlogisch het volgende:
Present. Mijn maatje @:Zipportal attendeerde mij op dit topic.
Wil @Wereldgozer een abo?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:31 schreef Scrummie het volgende:
Tot nu toe maken 30 users kans op een 6 maand basic abo van FOK!
Zodra dit topic vol zit zal ik alle users zonder abo die in dit topic gepost hebben in een lijst gooien en random een winnaar belonen met 6 maand basic abo.
Ah, het is al dinsdag?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In elk geval is duidelijk dat de trend niet aan het omkeren is. Dat was de eis van de Jonge om nieuwe maatregelen achterwege te houden voor dinsdag.
Je legt hierbij 100% de schuld bij menselijk gedrag en de oplossing bij onnatuurlijk gedrag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:28 schreef JFlip het volgende:
Het gaat niet om de maatregelen op zich. Het gaat met name om de manier waarop de maatregelen door de bevolking worden opgevolgd cq uitgevoerd. Je kan de horeca sluiten, maar als de bezoekers van de horeca elkaar op andere wijze blijven ontmoeten, dan maakt dat geen fluit uit.
Er is geen magische bezweringsformule tegen een luchtweginfectie. Mensen moeten uit elkaars buurt blijven. Dat is wat er in Maart gebeurde, en dat is wat nu ook weer moet gebeuren. Het zijn niet "de maatregelen", het is het gedrag van Maart.
Waar baseer je dat op? Het is duidelijk dat het anders verloopt dan in maart, het duurt langer maar op den duur gaat het echt wel weer gebeuren als we niet ingrijpen. En de hoeveelheid besmettingen zijn daarin de katalysator want hoe meer het richting de oudere generaties verspreid, hoe meer opnames je krijgt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar goed, als jij nog steeds niet doorhebt dat de huidige besmettingsgolf nog altijd niet wil leiden tot overspoeling van de ziekenhuizen zoals die correlatiegewijs verwacht was, dan zijn we klaar met deze discussie.
stichting nice pagina beantwoord meeste van die vragenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Weet iemand de p ercentages van de mensen die in het ziekenhuis/ic komen
- hoeveel % hersteld en wordt ontslagen
- hoeveel % gaat naar de ic
Bij de ic:
- hoeveel % hersteld
- hoeveel % sterft?
Dalen zit er nog niet in. Als de groei maar neit zo groot wordt als die van gisterquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Jason22 het volgende:
Goede cijfers. Lijkt op een stabilisering.
Hopelijk dalen ze in het weekend, dan zijn er volgende week geen nieuwe maatregelen nodig.
Wat moet er volgens jou gaan dalen? Gerapporteerde besmettingen? Of geschat aantal besmettingen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Jason22 het volgende:
Hopelijk dalen ze in het weekend, dan zijn er volgende week geen nieuwe maatregelen nodig.
Maar ik vraag me af hoe up to date die data dus is en wat we ervan kunnen zeggen? Straks werkt men op wisselende dagen de administratie weg. Denken wij dalt goed/slecht gaat en of het beleid strenger/softer moet...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Simmertje het volgende:
Ik durf pas na een hele week stagnerende cijfers gematigd positief te zijn. Weekje terug zaten we ook een tijdje te schommelen rond de 3000 en opeens zaten we weer met een enorme stijging.
9 oktober an sich niets, maar ik denk dat hij bedoelt dat het slecht is, dus alles wat nog hoger uitkomt, is niet goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft dit tijdstip, vandaag 9 oktober ermee te maken?
Ik denk de trend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat moet er volgens jou gaan dalen? Gerapporteerde besmettingen? Of geschat aantal besmettingen?
De cijfers van de afgelopen weken, waarin we al 3 weken op een besmettingsniveau van omstreeks half maart zitten maar niet de vergelijkbare ziekenhuisopnames zien als bij de eerste golf.quote:
Het moest een dalende trend zijn (en eigenlijk al een R<1 ) anders zouden er nieuwe maatregelen komen. Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dat nu nog gaat gebeuren voor die dag.quote:
Dat gebeurt al een paar weken zo, dat het na dagen van forse stijging, opeens een paar dagen heel rustig stijgt, om vervolgens weer flink te stijgen, waarna weer enkele dagen van kleine stijgingen volgen, enzovoort.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:37 schreef Jason22 het volgende:
Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorryquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zit toch net in de verkeerde leeftijdsgroep waarin het ineens toch wel oploopt. Ik blijf dus maar gewoon mijn best doen niet besmet te raken, dan word ik zeker niet ziek.
In maart hadden we dan ook 30.000 besmettingen per dag is berekend en die kwamen toen vanwege de onkunde en snelheid niet aan het licht. Je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
De cijfers van de afgelopen weken, waarin we al 3 weken op een besmettingsniveau van omstreeks half maart zitten maar niet de vergelijkbare ziekenhuisopnames zien als bij de eerste golf.
Jij bent echt de enige die dat denkt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Dit is echt wartaal. Wist je bijvoorbeeld dat de R altijd op zn best 2 weken terug wordt gerekend?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het moest een dalende trend zijn (en eigenlijk al een R<1 ) anders zouden er nieuwe maatregelen komen. Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dat nu nog gaat gebeuren voor die dag.
Aangezien sommige mensen pas na 2 weken symptomen krijgen zou het langer moeten. Ze zijn dan nog eens een week of 2 besmettelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:41 schreef Questular het volgende:
Hoeveel zou 2 weken volledige lockdown opleveren? Reset je dan alles weer redelijk en kun je met een aantal maatregelen weer verder of is dat een utopie?
Hmm, ja daar heb je me. Geschat lijkt me het beste.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat moet er volgens jou gaan dalen? Gerapporteerde besmettingen? Of geschat aantal besmettingen?
Een reeks spotjes en programma's op TV die zulke gevallen even de revue laten passeren zou helemaal geen kwaad kunnen... zolang mensen niet echt een beeld hebben van wat de gevolgen kunnen zijn van het virus oplopen, blijft men er laconiek over doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorry
Er is gewoon teruggerekend door het RIVM hoeveel besmettingen er ongeveer waren destijds.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In maart hadden we dan ook 30.000 besmettingen per dag is berekend en die kwamen toen vanwege de onkunde en snelheid niet aan het licht. Je kunt dat niet 1 op 1 vergelijken.
Ik heb dat vaak met salades; dat ik ze beter 2 weken eerder op had kunnen eten..quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is echt wartaal. Wist je bijvoorbeeld dat de R altijd op zn best 2 weken terug wordt gerekend?
https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederlandquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:44 schreef StateOfMind het volgende:
Iemand trouwens een overzicht van de dagelijkse nieuwe besmettingen van de afgelopen 2 weken sinds de persco?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:45 schreef Benny het volgende:
[..]
https://www.corona-lokaal.nl/locatie/Nederland
Wat gek. Hier zie ik juist 90% van de boomers met een mondkapje lopen en de rest niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Weet je van welke bevolkingsgroep 90% er geen draagt..? Juist, boomers. 60+.
Dat valt mij ook een beetje op... vooral twintigers en dertigers dragen het volgens mij. En ik zie ook meer allochtonen een mondkapje dragen dan Nederlanders...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Bij wie anders? De wijze van transmissie van dit virus is gewoon bekend. Je wordt niet spontaan ziek, je krijgt het van iemand anders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Je legt hierbij 100% de schuld bij menselijk gedrag en de oplossing bij onnatuurlijk gedrag.
Ja, dat is wel een feit. Als jij besmettelijk bent en ik heb met jou geen contact, dan kun je me niet besmetten. Als je met niemand contact hebt, kan jouw infectie zich niet verder verspreiden en stopt jouw bijdrage aan de epidemie. Zo eenvoudig is het.quote:Het is geen feit dat een virus "eronder te krijgen" is dmv mensen hun natuurlijk gedrag te ontzeggen, sterker nog het is wel een feit dat hun immuniteit afneemt door dat te doen.
De tijden dat we dachten dat ziekteverwekkers spontaan onstonden of dat we niet begrepen hoe een infectie tot stand kwam ligt al een eeuw achter ons hoor.quote:Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Tnx! Hoop interessante data. 71% van de mensen in het ziekenhuis overleefd het dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
stichting nice pagina beantwoord meeste van die vragen
Het is misschien maar net wat je wil zien.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat gek. Hier zie ik juist 90% van de boomers met een mondkapje lopen en de rest niet.
Denk alleen dat de 5000+ dagen hier nog niet zichtbaar zijn, dus denk dat het nog even duurt voordat de ziekenhuisopnames gaan dalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Logaritmisch lijkt het aantal nieuw gemelde ziekenhuisopnames trouwens te stabiliseren en lijkt het hoogtepunt in zicht
Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. We doen het vooral voor hun en dan is zoiets al teveel gevraagd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
De RIVM datasets bevatten deels deze informatie: https://data.rivm.nl/covid-19/quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:17 schreef Dejannn het volgende:
Zijn er trouwens ergens gegeven bekend over de leeftijden van de mensen die worden opgenomen?
Ik irriteer me mateloos aan die stoffenmondkapjes.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar irriteer ik mij ook mateloos aan. We doen het vooral voor hun en dan is zoiets al teveel gevraagd.
In mijn supermarkt zag ik net vooral ouderen. Anekdotisch allemaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |