Het lijkt mij o.a. deze te zijn die wordt of is getest in het UMC:quote:bron: nos 07okt20 07u04
De eerste twee van vijf corona-sneltesten die in Nederland onderzocht worden op hun betrouwbaarheid, zijn geslaagd voor dat toelatingsexamen. De sneltesten hebben een kwartier nodig om te vertellen of iemand besmet is met het coronavirus.
....
Je moet gewoon het hele zooitje aanklagen voor misdaden tegen te menselijkheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:00 schreef Viv het volgende:
Ik erger me trouwens kapót aan de GGD's. Van mij mogen ze die allemaal opdoeken en opnieuw oprichten met mensen die wél competent zijn.
Het verhaal is al weken dat de bottleneck niet bij de teststraten zit, maar bij de capaciteit van de laboratoria. De afgelopen tijd is herhaaldelijk in het nieuws geweest dat Nederland daarom over de grens capaciteit aan het inkopen is. De Tweede Kamer heeft op 11 september een brief van De Jonge gehad waarin staat:
[..]
En nu is het dus zover, en wat zeggen de GGD's?
[..]
Godsamme
Edit: Wat @:DireStraits7 ook zegt dus.
iedereen wil weer normaal leven, rare post van je....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tweestrijd in dit topic over de maatregelen is tekenend voor het hele land. De ene helft vind de maatregelen niet zwaar genoeg en wil het liefste dat iedereen alleen maar thuis zit en plezier verboden wordt, en de andere helft wil normaal leven.
Ik ben blij te zien dat er steeds meer mensen richting het laatste gaan. Afgelopen maandag zat Cem Araci (Outsiders) bij Jinek, die maakte wel paar interessante opmerkingen richting Aboutaleb, dat hij een interview had gelezen dat Aboutaleb had gezegd: "Als je een bierlokaal bent waar je het moet hebben van massa kan dat niet, en ik denk niet dat dat ooit nog kan"
Het laatste stuk werd mooi omheen gepraat door Aboutaleb, maar dat is naar mijn idee echt het probleem van deze crisis. Het is uitzichtloos. Door de situatie waar we nu in zitten "Het nieuwe normaal" te noemen zorg je niet voor draagvlak, je zorgt voor afstand. Mensen die dat nieuwe normaal niet zien zitten omdat het hun in de portemonnee raakt, of omdat het ze sociaal onevenredig hard raakt gaan ertegen ageren, en terecht.
Dan kun je nog zo'n mooie schijnmaatregel invoeren dat als je samen in een auto zit je een coronaboete krijgt, of als je geen 1.5m afstand houdt er 1 krijgt, dat laat alleen maar je eigen onvermogen om strategisch te denken zien als overheid.
Wat is er raar aan?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iedereen wil weer normaal leven, rare post van je....
Wat een onzin dit.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tweestrijd in dit topic over de maatregelen is tekenend voor het hele land. De ene helft vind de maatregelen niet zwaar genoeg en wil het liefste dat iedereen alleen maar thuis zit en plezier verboden wordt, en de andere helft wil normaal leven.
om te zeggen dat een deel van de bevolking dat niet zou willen.quote:
Je kunt een hele hoop, maar ook een hele hoop niet. Of dusdanig beperkt dat het beter is om het niet te doen. Dat je omdat er een kleine groep is die 'gaat rellen' (rellen? waar?) voor strengere maatregelen bent is een apart argument.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:14 schreef Randier het volgende:
[..]
Wat een onzin dit.
Feit is: je kunt vandaag naar de film, naar het theater, naar concerten, naar pretwinkels, naar musea, naar horecagelegenheden, naar feestjes. Maar wel met bepaalde beperkingen. En die beperkingen zijn onvermijdelijk omdat we nooit en te nimmer een land gaan worden dat zieke mensen laat stikken (complexe verzekeringsgevallen daargelaten natuurlijk), en dat is maar goed ook.
Desalniettemin heb je asocialen die tegen die beperkingen gaan rellen. Die zorgen er nu voor dat de restricties zwaarder worden en mensen helemaal geen plezier meer kunnen hebben. Mede daarom ben ikzelf nu inderdaad voor strengere maatregelen, zoals een totale lockdown van enkele weken. Niet omdat ik anti-plezier en lol ben, maar omdat ik wil voorkomen dat plezier en lol buiten de deur volledig en lang aan banden wordt gelegd.
Mijn zus werkt op een kinderdagverblijf en daar doen ze dat al. In 24 uur de uitslag. En zelf betalen is dan nog steeds goedkoper dan mensen ziek thuis laten zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou bijna zelf testen gaan inkopen.
Maar je begrijpt toch ook dat als je terug wil naar normaler je nu even extra abnormaal moet doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben blij te zien dat er steeds meer mensen richting het laatste gaan. Afgelopen maandag zat Cem Araci (Outsiders) bij Jinek, die maakte wel paar interessante opmerkingen richting Aboutaleb, dat hij een interview had gelezen dat Aboutaleb had gezegd: "Als je een bierlokaal bent waar je het moet hebben van massa kan dat niet, en ik denk niet dat dat ooit nog kan"
Het laatste stuk werd mooi omheen gepraat door Aboutaleb, maar dat is naar mijn idee echt het probleem van deze crisis. Het is uitzichtloos. Door de situatie waar we nu in zitten "Het nieuwe normaal" te noemen zorg je niet voor draagvlak, je zorgt voor afstand. Mensen die dat nieuwe normaal niet zien zitten omdat het hun in de portemonnee raakt, of omdat het ze sociaal onevenredig hard raakt gaan ertegen ageren, en terecht.
Dan kun je nog zo'n mooie schijnmaatregel invoeren dat als je samen in een auto zit je een coronaboete krijgt, of als je geen 1.5m afstand houdt er 1 krijgt, dat laat alleen maar je eigen onvermogen om strategisch te denken zien als overheid.
Je onderschrijft met je tweede zin je eerste zin. Er is een gedeelte dat normaal wil (blijven) leven en een gedeelte dat het liefst de boel op slot gooit om later weer normaal te kunnen leven. Valt voor beide wellicht iets te zeggen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
om te zeggen dat een deel van de bevolking dat niet zou willen.
en om weer normaler te kunnen leven zijn op dit moment strengere maatregelen nodig maargoed.
Dit weten we dus gewoon niet. Dat is juist die tweestrijd waar die post over gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar je begrijpt toch ook dat als je terug wil naar normaler je nu even extra abnormaal moet doen.
Je krijgt nu even geen snoepje maar overmorgen krijg je er twee. Of je krijgt nu wel een snoepje maar dan een hele week geen één meer.
De maatregel volgers kiezen de eerste, de mensen die er vanaf willen de tweede.
feit is de we nu gewoon niet normaal kunnen leven, simpel zatquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit weten we dus gewoon niet. Dat is juist die tweestrijd waar die post over gaat.
Er zit uiteraard een verschil tussen het normale leven van voor februari en hoe we nu zo normaal mogelijk kunnen leven.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is de we nu gewoon niet normaal kunnen leven, simpel zat
we zijn geen zweden ( en die hebben ook nog regels ) en zweden knuffelen sws niet zo heel graag
Dat weten we best, toch? De enige manier terug naar een wat normalere situatie is zorgen dat het aantal besmettingen daalt. En de enige manier om dat te bewerkstelligen is door middel van strengere maatregelen. Lijkt me vrij duidelijk? En uit die laatste peilingen blijkt ook dat de meeste Nederlanders dit willen en dus snappen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit weten we dus gewoon niet. Dat is juist die tweestrijd waar die post over gaat.
Het is simpelweg geen optie om géén beperkingen te hebben. Zodoende is die beperkingen niet accepteren en er tegenin gaan naar mijns inzien nutteloos. Je kunt hoogtens discussieren over welke beperkingen er moeten zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je kunt een hele hoop, maar ook een hele hoop niet. Of dusdanig beperkt dat het beter is om het niet te doen. Dat je omdat er een kleine groep is die 'gaat rellen' (rellen? waar?) voor strengere maatregelen bent is een apart argument.
snappen is een begin, nu alleen nog doenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat weten we best, toch? De enige manier terug naar een wat normalere situatie is zorgen dat het aantal besmettingen daalt. En de enige manier om dat te bewerkstelligen is door middel van strengere maatregelen. Lijkt me vrij duidelijk? En uit die laatste peilingen blijkt ook dat de meeste Nederlanders dit willen en dus snappen.
Dank voor je post, dit is namelijk exact het punt wat ik aangeef. Iemand die tegen de regels ageert omdat zijn/haar eigen toekomst volledig in duigen valt is asociaal, terwijl diegene geen enkel toekomstperspectief heeft. Als iemand zijn/haar bedrijf 3 maanden moet sluiten en dan weer verder kan is het duidelijk, maar er is geen enkel beeld wat er gaat gebeuren. Dat jojo'en dat momenteel gedaan wordt is echt belachelijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:14 schreef Randier het volgende:
[..]
Wat een onzin dit.
Feit is: je kunt vandaag naar de film, naar het theater, naar concerten, naar pretwinkels, naar musea, naar horecagelegenheden, naar feestjes. Maar wel met bepaalde beperkingen. En die beperkingen zijn onvermijdelijk omdat we nooit en te nimmer een land gaan worden dat zieke mensen laat stikken (complexe verzekeringsgevallen daargelaten natuurlijk), en dat is maar goed ook.
Desalniettemin heb je asocialen die tegen die beperkingen gaan rellen. Die zorgen er nu voor dat de restricties zwaarder worden en mensen helemaal geen plezier meer kunnen hebben. Mede daarom ben ikzelf nu inderdaad voor strengere maatregelen, zoals een totale lockdown van enkele weken. Niet omdat ik anti-plezier en lol ben, maar omdat ik wil voorkomen dat plezier en lol buiten de deur volledig en lang aan banden wordt gelegd.
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar je begrijpt toch ook dat als je terug wil naar normaler je nu even extra abnormaal moet doen.
Je krijgt nu even geen snoepje maar overmorgen krijg je er twee. Of je krijgt nu wel een snoepje maar dan een hele week geen één meer.
De maatregel volgers kiezen de eerste, de mensen die er vanaf willen de tweede. Want vroeger kreeg ik ook gewoon snoep boehoe.
Wat we niet weten is wanneer we het tweede snoepje krijgen, maar wat we wel weten dat als we nu niets doen het tweede snoepje langer op zich laat wachten dan dat wanneer we wel wat doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, die conclusie van je klopt niet. Het kan goed zijn dat de last op de ziekenhuizen ook met de huidige maatregelen al gaat dalen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat weten we best, toch? De enige manier terug naar een wat normalere situatie is zorgen dat het aantal besmettingen daalt. En de enige manier om dat te bewerkstelligen is door middel van strengere maatregelen.
Inderdaad. Niemand wil überhaupt leven met allerlei beperkingen. De enige reden dat mensen er toch voor zijn, is omdat ze begrijpen dat het de enige manier is om de situatie wat te verbeteren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:22 schreef Randier het volgende:
[..]
Het idee dat mensen die vóór maatregelen zijn anti-plezier zijn, slaat gewoon nergens op.
Nou nee volgens mij zijn we nog altijd in afwachting of de huidige maatregelen vruchten afwerpen of niet. Als dat zo mocht zijn, dan hoef je dus ook niet alles dicht te gooien en kunnen we enigszins normaal blijven leven. Ook dat lijkt me vrij duidelijk, toch?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat weten we best, toch? De enige manier terug naar een wat normalere situatie is zorgen dat het aantal besmettingen daalt. En de enige manier om dat te bewerkstelligen is door middel van strengere maatregelen. Lijkt me vrij duidelijk? En uit die laatste peilingen blijkt ook dat de meeste Nederlanders dit willen en dus snappen.
Dus omdat je graag overdrijft moet ik woorden niet letterlijk nemen. Sure kerel.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:22 schreef Randier het volgende:
[..]
Het is simpelweg geen optie om géén beperkingen te hebben. Zodoende is die beperkingen niet accepteren en er tegenin gaan naar mijns inzien nutteloos. Je kunt hoogtens discussieren over welke beperkingen er moeten zijn.
Wat betreft 'rellen': volgens mij hebben we dit gesprekje al eens eerder gehad. Je hoeft niet eerder woord super letterlijk te nemen. Je snapt best wel dat 'rellen' in deze post doelt op het doelbewust tegen beperkingen ingaan.
Maar dat was mijn eerste punt niet. Het idee dat mensen die vóór maatregelen zijn anti-plezier zijn, slaat gewoon nergens op.
Oh zeker, ik ging er sowieso vanuit dat we gewoon afwachten hoe we ervoor staan over twee weken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee volgens mij zijn we nog altijd in afwachting of de huidige maatregelen vruchten afwerpen of niet. Als dat zo mocht zijn, dan hoef je dus ook niet alles dicht te gooien en kunnen we enigszins normaal blijven leven. Ook dat lijkt me vrij duidelijk, toch?
Ik heb het niet over niets doenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat we niet weten is wanneer we het tweede snoepje krijgen, maar wat we wel weten dat als we nu niets doen het tweede snoepje langer op zich laat wachten dan dat wanneer we wel wat doen.
Daarnaast gaan er ook nog minder mensen dood, maar dat is blijkbaar geen argument meer als we maar ons snoepje krijgen.
Ik dacht dat Nederland een calvinistisch land was maar blijkbaar is er ook een grote hedonistische kant tegenwoordig.
Laten we je analogie even gebruiken. Wat er door de overheid gezegd wordt is: Je krijgt nu even geen snoepje, maar misschien in de toekomst wel weer een keer. Wanneer? Dat weten we niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De maatregel volgers kiezen de eerste, de mensen die er vanaf willen de tweede. Want vroeger kreeg ik ook gewoon snoep boehoe.
Terwijl je eigenlijk al strengere maatregelen wil (volgens mij). Precies de crux van die initiële post.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh zeker, ik ging er sowieso vanuit dat we gewoon afwachten hoe we ervoor staan over twee weken.
Dus precies vergelijkbaar met normale organisaties waar dit ook vaak het geval is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze zijn er wel, maar heel erg in de minderheid. Zoals bij zoveel overheidsinstellingen worden incompetente managers naar een andere functie 'gepromoveerd', waar ze 'weinig kwaad kunnen doen'.
Ja, dat heb ik niet goed verwoord. Met "strengere maatregelen" bedoelde ik het pakket dat er nu al ligt met. Strenger dan het standaardpakket dus (anderhalve meter, werk thuis, vermijd drukte, blijf thuis bij klachten, etc).quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, die conclusie van je klopt niet. Het kan goed zijn dat de last op de ziekenhuizen ook met de huidige maatregelen al gaat dalen.
Goede reply. Ik denk dat daar ook een flink deel van de pijn zit. Wat is en wordt het vooruitzicht ?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet goed verwoord. Zie de post hierboven.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Terwijl je eigenlijk al strengere maatregelen wil. Precies de crux van die initiële post.
Winkels zijn 'doorstroomlocaties', dus alleen beperkt en vluchtig contact. Dat maakt ook dat musea er doorgaans meer mogen hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij winkels geldt het in principe niet (eigen invulling zolang ze 1.5 meter handhaven) horeca dus wel en culturele instellingen soms. Bioscopen wel weer, theaters soms. Behoorlijk wat willekeur.
Check, ik was wat laat met m'n (volgens mij) edit.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet goed verwoord. Zie de post hierboven.
Wat nou als het geen 'idee' is maar de situatie waar we in zitten. Is het dan niet beter te proberen ons aan de situatie aan te passen dan koste wat het kost de oude situatie terug te krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank voor je post, dit is namelijk exact het punt wat ik aangeef. Iemand die tegen de regels ageert omdat zijn/haar eigen toekomst volledig in duigen valt is asociaal, terwijl diegene geen enkel toekomstperspectief heeft. Als iemand zijn/haar bedrijf 3 maanden moet sluiten en dan weer verder kan is het duidelijk, maar er is geen enkel beeld wat er gaat gebeuren. Dat jojo'en dat momenteel gedaan wordt is echt belachelijk.
Ik heb het in mijn post volgens mij nergens gehad over plezier/vertier. Er is meer dan alleen dat, en het is al tekenend genoeg in dit topic dat er alleen maar daarop gefocused wordt. Mensen die niet fatsoenlijk op bezoek kunnen bij opa/oma in het verzorgingstehuis, iemand die in de evenementensector werkt en dus geen werk meer heeft en dan heb je inderdaad nog horeca, theaters en weet ik 't wat allemaal.
Als we 3 weken in totale lockdown moeten en we daarna weer een beetje normaal kunnen gaan doen met zn allen, let's do it. Maar een WHO die roept dat we nooit meer terug kunnen naar de situatie van pre-Covid19, een overheid die roept dat de situatie waar we nu in zitten 'het nieuwe normaal' is gewoon geen goed idee.
Ik vind deze post vooral tekenend voor het idee dat er slechts twee smaken zijn in dit land. Volgens mij volgt het overgrote deel van Nederland gewoon het kabinet en gaat ervan uit dat zij door de bank genomen de juiste keuzes maken (al dan niet o.b.v. wetenschappelijk advies).quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
Je trekt het nu wel heel erg uit zn verband. Het snoepje was je eigen analogie, maar dat snoepje is gewoon de mogelijkheid tot fatsoenlijk leven voor veel mensen. Mensen die hun baan verliezen, hun bedrijf failliet zien gaan en dus niet meer goed voor hun gezin kunnen zorgen wordt tegen gezegd: Je krijgt misschien wel weer een snoepje, ergens in de toekomst!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat we niet weten is wanneer we het tweede snoepje krijgen, maar wat we wel weten dat als we nu niets doen het tweede snoepje langer op zich laat wachten dan dat wanneer we wel wat doen.
Daarnaast gaan er ook nog minder mensen dood, maar dat is blijkbaar geen argument meer als we maar ons snoepje krijgen.
Ik dacht dat Nederland een calvinistisch land was maar blijkbaar is er ook een grote hedonistische kant tegenwoordig.
Ja en dan zou mijn moeder zeggen als je alles van tevoren wist dan kon je voor een dubbeltje de wereld rond. Omgaan met onzekerheden is lastig maar als je weet dat het nu niet krijgen van een snoepje je kans om er later wel weer een te krijgen verhoogt. Ook al weet je niet wanneer later is, zou al stimulans genoeg moeten zijn om nu niet perse een snoepje te willen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we je analogie even gebruiken. Wat er door de overheid gezegd wordt is: Je krijgt nu even geen snoepje, maar misschien in de toekomst wel weer een keer. Wanneer? Dat weten we niet.
Op een moment dat je dan zegt: Dat is niet helemaal eerlijk he, want vroeger kreeg ik gewoon snoep, en nu is het onduidelijk of ik het nog krijg, zegt een groep mensen: "Je moet niet zeiken!"
Als er duidelijk is wanneer er weer normaal dingen kunnen (bijv als er minder dan 15.000 mensen besmettelijk zijn, of weet ik veel wat) bied je mensen al zoveel meer perspectief.
Wat vat je precies samen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
Even simpel samengevat, ze kunnen de tyfus krijgen met de complete willekeur in maatregelen en handhaving ervan. Slappe hap, niemand durft daadwerkelijk iets te doen. Bang om stemmen te verliezen. Dus laten we het plebs maar een beetje aanklooien en onzeker zijn en hopen dat het over zal waaien ofzo.
Ze zouden er nu toch zo onderhand achter moeten zijn gekomen dat het virusje niet zomaar overwaaitquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
Even simpel samengevat, ze kunnen de tyfus krijgen met de complete willekeur in maatregelen en handhaving ervan. Slappe hap, niemand durft daadwerkelijk iets te doen. Bang om stemmen te verliezen. Dus laten we het plebs maar een beetje aanklooien en onzeker zijn en hopen dat het over zal waaien ofzo.
Ik snap de frustratie van onvervulde wensen die ik wat anders zie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wie zei er ook alweer dat we in Nederland moe worden van die uitzonderingen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:31 schreef Simmertje het volgende:
Cafés, bars en feestzalen in Brussel een maand dicht, alcohol verboden
In Brussel gaan vanaf morgenochtend 07.00 uur alle cafés, thee- en koffiezaken en feestzalen voor zeker een maand dicht om het aantal coronabesmettingen terug te dringen. Ook sportkantines sluiten. Verder wordt het nuttigen van alcohol in de publieke ruimte in heel Brussel verboden. Dat is bepaald door de crisisautoriteiten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Restaurants blijven wel open.
Volgens minister-president Vervoort van het gewest zijn de strengere coronaregels nodig om de druk op de ziekenhuizen te verlichten. "Als we niets doen, gaat het verergeren", zei hij op een persconferentie. "Het virus zit verspreid over onze hele regio."
Bron: Nos.nl
er had gewoon niet gezegd moeten worden dat ze niet zouden werken en dat het schijnveiligheid zou zijn maar dat er tekorten aan mondkapjes waren want dat was de echte reden dat dat is gezegd, dan hadden we nu niet zoveel gezeik gehad.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind deze post vooral tekenend voor het idee dat er slechts twee smaken zijn in dit land. Volgens mij volgt het overgrote deel van Nederland gewoon het kabinet en gaat ervan uit dat zij door de bank genomen de juiste keuzes maken (al dan niet o.b.v. wetenschappelijk advies).
Dat zie je nu ook met die mondkapjes gebeuren. Het overgrote deel van Nederland is daar helemaal niet principieel op voor of tegen.
In de post waarop ik reageer heb je het louter over het hebben van plezier, en over hoe mensen die vóór strengere maatregelen zijn anti-plezier zijn en het liefst binnen willen zitten. Over mensen die werkeloos raken en ouderen die geen bezoek meer kunnen ontvangen heb je het helemaal niet gehad.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank voor je post, dit is namelijk exact het punt wat ik aangeef. Iemand die tegen de regels ageert omdat zijn/haar eigen toekomst volledig in duigen valt is asociaal, terwijl diegene geen enkel toekomstperspectief heeft. Als iemand zijn/haar bedrijf 3 maanden moet sluiten en dan weer verder kan is het duidelijk, maar er is geen enkel beeld wat er gaat gebeuren. Dat jojo'en dat momenteel gedaan wordt is echt belachelijk.
Ik heb het in mijn post volgens mij nergens gehad over plezier/vertier. Er is meer dan alleen dat, en het is al tekenend genoeg in dit topic dat er alleen maar daarop gefocused wordt. Mensen die niet fatsoenlijk op bezoek kunnen bij opa/oma in het verzorgingstehuis, iemand die in de evenementensector werkt en dus geen werk meer heeft en dan heb je inderdaad nog horeca, theaters en weet ik 't wat allemaal.
Als we 3 weken in totale lockdown moeten en we daarna weer een beetje normaal kunnen gaan doen met zn allen, let's do it. Maar een WHO die roept dat we nooit meer terug kunnen naar de situatie van pre-Covid19, een overheid die roept dat de situatie waar we nu in zitten 'het nieuwe normaal' is gewoon geen goed idee.
Ik vind inderdaad dat er veel meer moet worden gedaan om mensen te helpen die het slachtoffer worden van de pandemie en de daarbij horende maatregelen. Er is wel wat overheidssteun, maar wat mij betreft mag dat een stuk ruimhartiger.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als jij je baan verliest en iedere maand dieper in de schulden duikt, je kinderen niet meer kan geven wat ze willen (en vooral, nodig hebben) ga je de barricades op, dan ga je 'rellen' om even het woord in dit topic te gebruiken. Dat kun je asociaal vinden, of hedonistisch, maar dat is gewoon hoe het werkt.
dit kunnen maar heel weinig mensen handelen vergeet dat niet, we zijn niks meer gewend en zijn stront verwend.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en dan zou mijn moeder zeggen als je alles van tevoren wist dan kon je voor een dubbeltje de wereld rond. Omgaan met onzekerheden is lastig maar als je weet dat het nu niet krijgen van een snoepje je kans om er later wel weer een te krijgen verhoogt. Ook al weet je niet wanneer later is, zou al stimulans genoeg moeten zijn om nu niet perse een snoepje te willen.
Haha, restaurant mag open maar een koffiezaak niet. Belgische logica weer zeker.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie zei er ook alweer dat we in Nederland moe worden van die uitzonderingen?
Doet mij denken aan de periode dat ik studeerde in Canada. Daar had je op de campus de regel dat op het terras van de restaurants niet alleen gedronken mocht worden want het was geen kroeg. Wel mocht je alcohol nuttigen als je minimaal één gerecht bestelde bij het bestellen van bier. Gevolg: 1 bordje patat bestellen van 3 dollar en voor de rest 10 bier voor de hele groepquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie zei er ook alweer dat we in Nederland moe worden van die uitzonderingen?
En het is nog ingwikkelder want iemand anders zijn keuze beinvloed ook jouw uitkomst.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en dan zou mijn moeder zeggen als je alles van tevoren wist dan kon je voor een dubbeltje de wereld rond. Omgaan met onzekerheden is lastig maar als je weet dat het nu niet krijgen van een snoepje je kans om er later wel weer een te krijgen verhoogt. Ook al weet je niet wanneer later is, zou al stimulans genoeg moeten zijn om nu niet perse een snoepje te willen.
Dat soort logica zie je in ieder land (behalve landen die vrij alles open houden of dicht gooien, wat evengoed onwenselijk is om verschillende redenen), maar sommigen doen graag alsof alleen Nederland gekke Henkie is met zijn maatregelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha, restaurant mag open maar een koffiezaak niet. Belgische logica weer zeker.
Daar heb je wel een punt en dan komt het weer neer op waar maak je de balans tenopzichte van volksgezondheid in brede zin. (En daar hoort economie bij idd)quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je trekt het nu wel heel erg uit zn verband. Het snoepje was je eigen analogie, maar dat snoepje is gewoon de mogelijkheid tot fatsoenlijk leven voor veel mensen. Mensen die hun baan verliezen, hun bedrijf failliet zien gaan en dus niet meer goed voor hun gezin kunnen zorgen wordt tegen gezegd: Je krijgt misschien wel weer een snoepje, ergens in de toekomst!
Als jij je baan verliest en iedere maand dieper in de schulden duikt, je kinderen niet meer kan geven wat ze willen (en vooral, nodig hebben) ga je de barricades op, dan ga je 'rellen' om even het woord in dit topic te gebruiken. Dat kun je asociaal vinden, of hedonistisch, maar dat is gewoon hoe het werkt.
Wanneer degenen die hier in dit topic aangeven dat ze zwaardere maatregelen willen door diezelfde zwaardere maatregelen hun baan kwijtraken, kan ik je op een briefje geven dat ze het niet meer zullen willen.
Dat is niet calvinistisch, dat is hypocriet.
Plezier is natuurlijk breder dan alleen naar een evenement/theater enzo gaan, maar ik snap wat je bedoelt, dat had ik inderdaad anders moeten verwoorden. Als ik deze topics lees lijkt het vaak zo te lezen dat mensen maar thuis moeten gaan zitten en naar buiten gaan staren, want dan kan het virus niet verder, daar ageerde ik tegen. De strekking van mijn post was plezier in de breedste zin van het woord, dus mea culpa.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:35 schreef Randier het volgende:
[..]
In de post waarop ik reageer heb je het louter over het hebben van plezier, en over hoe mensen die vóór strengere maatregelen zijn anti-plezier zijn en het liefst binnen willen zitten. Over mensen die werkeloos raken en ouderen die geen bezoek meer kunnen ontvangen heb je het helemaal niet gehad.
Ik ga er volledig vanuit dat die pandemie voorbij gaat en het leven daarna weer precies zoals ervoor wordt. Wanneer precies weet niemand, maar het zou me zeer verbazen als deze ellende nog veel langer dan een jaar gaat duren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wil weten of er überhaupt nog snoep of iet anders is te verwachten
Alles gaat naar de tyfus door een compleet gebrek aan daadkracht. Een beetje meelullen met de huidige meerderheid is lekker veilig dus doen we dat. Morgen draait de wind weer maar wat maakt het uit als je toch zeker bent van je baantje en zelfs wachtgeld mocht je het toch nog echt verneuken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze zouden er nu toch zo onderhand achter moeten zijn gekomen dat het virusje niet zomaar overwaait
Je kan dat nagaan hoe lang vorige pandemien duurde. Een jaar is dan wel een goede inschatting zonder noemenswaardige maatregelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga er volledig vanuit dat die pandemie voorbij gaat en het leven daarna weer precies zoals ervoor wordt. Wanneer precies weet niemand, maar het zou me zeer verbazen als deze ellende nog veel langer dan een jaar gaat duren.
Nee, je moet vooral doen wat je zelf wilt. Ik geef alleen maar aan wat ik bedoel en dat ik denk dat je best wel weet wat ik bedoel. Doelbewust de vorm over de inhoud verkiezen in een discussie/debat is zo'n obvious trucje...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat je graag overdrijft moet ik woorden niet letterlijk nemen. Sure kerel.
Maak je vast maar klaar om je te gaan verwonderen, waarbij ellende daarvan deels een beleving is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga er volledig vanuit dat die pandemie voorbij gaat en het leven daarna weer precies zoals ervoor wordt. Wanneer precies weet niemand, maar het zou me zeer verbazen als deze ellende nog veel langer dan een jaar gaat duren.
Wat we sowieso met de maatregelen doen is de medische wereld meer tijd geven om goede behandelingen samen te stellen. Dat alleen al is een goede reden om niet te hard van stapel te lopen qua besmettingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar rekken we nu die tijd of verkorten we het met de maatregelen?
Wat houdt je tegen om gewoon op te schrijven wat je bedoelt?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:41 schreef Randier het volgende:
[..]
Nee, je moet vooral doen wat je zelf wilt. Ik geef alleen maar aan wat ik bedoel en dat ik denk dat je best wel weet wat ik bedoel. Doelbewust de vorm over de inhoud verkiezen in een discussie/debat is zo'n obvious trucje...
Misschien kan ie een samenvatting maken voor je.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om gewoon op te schrijven wat je bedoelt?
Je zei al dat ik 'overdrijf', waarmee je dus bevestigd te begrijpen dat 'rellen' in mijn bericht een overdrijving was van bijvoorbeeld 'demonstreren' of 'protesteren'. Ik vind het persoonlijk niet zo belangrijk om daar dan een punt van te maken. Je begrijpt immers wat ermee wordt bedoeld.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen om gewoon op te schrijven wat je bedoelt?
Daarom is het kut dat de WHO doet if het leven voor altijd anders wordt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook wel over.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:40 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alles gaat naar de tyfus door een compleet gebrek aan daadkracht. Een beetje meelullen met de huidige meerderheid is lekker veilig dus doen we dat. Morgen draait de wind weer maar wat maakt het uit als je toch zeker bent van je baantje en zelfs wachtgeld mocht je het toch nog echt verneuken.
Ik denk dat je in de war bent met mijn soort van naamgenoot.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zie ik nu dat jij een post van jezelf quote en daar ook nog eens een TR op zet?
Oh...never mind...slecht geslapenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:01 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de war bent met mijn soort van naamgenoot.
Ik denk bij de WHO dat het niet eens doemdenken is maar eerder wensdenken dat een aantal van die maatregelen zouden blijven. Hun 'agenda' wordt veel eenvoudiger erdoor.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom is het kut dat de WHO doet if het leven voor altijd anders wordt.
Onnodig doemdenkend pessimisme.
Het is maar hoe je anders definieert, grote gebeurtenissen in de mensheid zorgen altijd voor veranderingen. Of het nou de tweede wereldoorlog, koude oorlog, 9/11 of de financiële crisis is, dit soort events zorgen altijd voor veranderingen waardoor bepaalde dingen anders worden. Is niet per se meteen doemdenken, maar meer realisme.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom is het kut dat de WHO doet if het leven voor altijd anders wordt.
Onnodig doemdenkend pessimisme.
er is nog weinig van de steun gebruik gemaakt geloof ikquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef quirina het volgende:
Zou Nederland weer andere Zuid-Europese landen weer financieel gaan steunen aangezien ze weer in lockdown gaan?
Zou me eerlijk gezegd zo kwaad maken als dit weer gaat gebeuren.
Van welk land krijgt Nederland steun? Als de nood er zou zijn? Ik denk dat we dan lekker dood kunnen vallen.
Vreemde is , als je werkgever je naar een prive test kliniek stuurt , kan je gelijk terecht , 15 minuten kost 150 euro en heb je binnen 24 uur de uitslag? Hoe kan dat? Of is dit zakken vullen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Andddd it’s gone.. geen test meer te krijgen :’)
Zo vaak is NL niet in nood geweest. Ik weet er 1 en toen kwam hulp uit de VS.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef quirina het volgende:
Zou Nederland weer andere Zuid-Europese landen weer financieel gaan steunen aangezien ze weer in lockdown gaan?
Van welk land krijgt Nederland steun? Als de nood er zou zijn? Ik denk dat we dan lekker dood kunnen vallen.
Hulde. Gisteren ook eindelijk weer iemand in Op1 met een mooie toelichting over waarom we niet zo laks kunnen omgaan met de vrijheden waar we zo hard voor hebben gevochten en internationaal bekend om staan (Stefan de Vries, journalist in Frankrijk). Op het moment dat iemand zoals Stefan de Vries een verfrissende, enigwat tegendraadse mening geeft in Op1, wordt het pijnlijk duidelijk hoe de bekende, negatieve covid-19 framing onderdeel is geworden van dit soort redacties en media: verbaasde reacties, meteen terugvallen op hoe vreselijk covid-19 heeft huisgehouden etcetera. Op dat soort momenten kan ik me behoorlijk gefrustreerd voelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee geen van je opties. De ggd maakt alleen gebruik van ziekenhuislabs en de commerciele partijen van de commerciele labs in NL die nog zat capaciteit hebben. Als je meer hierover wilt weten dan staat het internet hier vol mee, het is een politiek wespennest vol leugens en belangenverstrengelingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:28 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Vreemde is , als je werkgever je naar een prive test kliniek stuurt , kan je gelijk terecht , 15 minuten kost 150 euro en heb je binnen 24 uur de uitslag? Hoe kan dat? Of is dit zakken vullen?
Wat zegt ons vriend Hugo hiervan?
Klopt dit wel?
Watersnoodramp?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo vaak is NL niet in nood geweest. Ik weet er 1 en toen kwam hulp uit de VS.
zo blijf je vinger wijzen naar een ander in de politiek en er is niemand die de verantwoordelijkheid neemt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee geen van je opties. De ggd maakt alleen gebruik van ziekenhuislabs en de commerciele partijen van de commerciele labs in NL die nog zat capaciteit hebben. Als je meer hierover wilt weten dan staat het internet hier vol mee, het is een politiek wespennest vol leugens en belangenverstrengelingen.
Hugo heeft er niks over te zeggen want hij is niet de baas van de ggds.
Marshalplanquote:
Een pandemie zo (daad)krachtig mogelijk willen bestrijden (dmv bijvoorbeeld een korte, stevige lockdown) zodat men niet verder of langer dan noodzakelijk beperkt wordt in zijn of haar vrijheden = laks omgaan met vrijheden?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hulde. Gisteren ook eindelijk weer iemand in Op1 met een mooie toelichting over waarom we niet zo laks kunnen omgaan met de vrijheden waar we zo hard voor hebben gevochten en internationaal bekend om staan (Stefan de Vries, journalist in Frankrijk). Op het moment dat iemand zoals Stefan de Vries een verfrissende, enigwat tegendraadse mening geeft in Op1, wordt het pijnlijk duidelijk hoe de bekende, negatieve covid-19 framing onderdeel is geworden van dit soort redacties en media: verbaasde reacties, meteen terugvallen op hoe vreselijk covid-19 heeft huisgehouden etcetera. Op dat soort momenten kan ik me behoorlijk gefrustreerd voelen.
Klopt, ben je verbaasd?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo blijf je vinger wijzen naar een ander in de politiek en er is niemand die de verantwoordelijkheid neemt.
Sorry?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef quirina het volgende:
Ik voel mij gefrustreerd over de link leggen van vrijheden waar we hard voor gevochten hebben en de situatie nu met Covid-19. Hoe is in godsnaam de vrijheid die ons ontnomen is in de 2de wereldoorlog te vergelijken met de beperkingen die wij nu hebben? Ik vind het vrij disrespectvol naar de slachtoffers die zijn gevallen in die oorlog om deze vergelijking te trekken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hulde. Gisteren ook eindelijk weer iemand in Op1 met een mooie toelichting over waarom we niet zo laks kunnen omgaan met de vrijheden waar we zo hard voor hebben gevochten en internationaal bekend om staan (Stefan de Vries, journalist in Frankrijk). Op het moment dat iemand zoals Stefan de Vries een verfrissende, enigwat tegendraadse mening geeft in Op1, wordt het pijnlijk duidelijk hoe de bekende, negatieve covid-19 framing onderdeel is geworden van dit soort redacties en media: verbaasde reacties, meteen terugvallen op hoe vreselijk covid-19 heeft huisgehouden etcetera. Op dat soort momenten kan ik me behoorlijk gefrustreerd voelen.
Dus de prioriteit van het testen ligt niet op het niveau wat ze ons doen voorliegen/vertellen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee geen van je opties. De ggd maakt alleen gebruik van ziekenhuislabs en de commerciele partijen van de commerciele labs in NL die nog zat capaciteit hebben. Als je meer hierover wilt weten dan staat het internet hier vol mee, het is een politiek wespennest vol leugens en belangenverstrengelingen.
Hugo heeft er niks over te zeggen want hij is niet de baas van de ggds.
De GGD heeft de partijen gevraagd op welke maximale capaciteit ze full continu kunnen draaien.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Dus de prioriteit van het testen ligt niet op het niveau wat ze ons doen voorliegen/vertellen?
Dat hangt ervanaf aan wie je het vraagt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Dus de prioriteit van het testen ligt niet op het niveau wat ze ons doen voorliegen/vertellen?
Oh weer wat geleerdquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij de watersnoodramp kreeg Nederland ook Europese hulp.
Pakken wat je pakken kanquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry?
Die steun zit in een pot. En het staat NL vrij om ook een aanvraag te doen. Uit diezelfde pot.
Maar ja, dat willen we niet..toch?
Prima. Zitten ook regels aan hè..door NL zelf afgedwongen. Gelden ook voor ons.quote:
De staat kan deze toch verplichten te testem?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat hangt ervanaf aan wie je het vraagt.
Er is in ieder geval meer dan voldoende labcapaciteit in NL wat niet gebruikt is.
gaan we weer over vrijheden.....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, ze willen het graag en staan te wachten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
De staat kan deze toch verplichten te testem?
nee, dat is hoe het hier in NL aan toegaat zelfs met een pandemie, het is erg triest, want als ze willen kunnen ze het veel beter doen.quote:
Ja, strengere hypotheekregels werd al genoemd als voorwaarde.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima. Zitten ook regels aan hè..door NL zelf afgedwongen. Gelden ook voor ons.
Hervormingen dus.
100% mee eens. Wat op de achtergrond lijkt te spelen is de suggestie van het 'nieuwe normaal'. Opmerkingen die gemaakt worden die suggeren dat het nooit meer wordt zoals het was. Bijvoorbeeld een lekker vol terras. Ik snap wel dat mensen daar wat onrustig van worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik voel mij gefrustreerd over de link leggen van vrijheden waar we hard voor gevochten hebben en de situatie nu met Covid-19. Hoe is in godsnaam de vrijheid die ons ontnomen is in de 2de wereldoorlog te vergelijken met de beperkingen die wij nu hebben? Ik vind het vrij disrespectvol naar de slachtoffers die zijn gevallen in die oorlog om deze vergelijking te trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |