Niet zo klagen.quote:
als het gaat lijken op pesten dan creëer je geen draagvlakquote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Belachelijk.
Simpel kledingzaakje hier, ik denk alles bij mekaar 80 m2 en dan schat ik het ruim in laat 41 mensen toe stond op de deur.
Zit hier zo'n basic fit mogen er 70 in, blij dat ik daar niet train. Het is pure willekeur.
Je ziet vooral doordat iedereen zijn of haar eigen methoden heeft het vergelijken over de grens enorm mank loopt. Het is enorm lastig om de goede correcties toe te passen. Ik denk dat vooral bevolkingsdichtheid en mobiliteit een enorme rol speelt, en dat het daarom des te absurd is dat nederland relatief matige beperkingen heeft genomen, terwijl we juist erg dichtbevolkt en een hoge aansluitinggraad hebben kwa (openbaar)vervoer. Volgensmij zijn dat ideale omstandigheden om een verspreidingscentrum te worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is toch ook beetje onze eigen schuld? We hadden de afgelopen maanden misschien wel de meeste soepele regels van Europa, dat komt je nu duur te staan.
Ja ik wilde er niet over beginnen want BNW maar dit soort willekeur geeft gemeentes een vrijbrief om zich van bepaalde ongewenste zaken te ontdoen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het gaat lijken op pesten dan creëer je geen draagvlak
Ze zijn er wel, maar heel erg in de minderheid. Zoals bij zoveel overheidsinstellingen worden incompetente managers naar een andere functie 'gepromoveerd', waar ze 'weinig kwaad kunnen doen'. Dat is dus naar functies als pandemie-coordinator of hoe ze 't ook noemen, want ja, hoe vaak heb je nou een pandemie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo gaat dat in van die overheidsorganisaties. Geen competente manager te vinden.
Nou... Nee.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is toch ook beetje onze eigen schuld? We hadden de afgelopen maanden misschien wel de meeste soepele regels van Europa, dat komt je nu duur te staan.
Net zoals het 'het gaat kut in de horeca hoe kunnen ze Schiphol helpen' 'het gaat kut in de culturele sector waarom helpen ze de horeca' 'het gaat kut bij sportscholen waarom helpen ze cultuur' ' het gaat kut bij kappers waarom helpen ze sportscholen'quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ze zijn er wel, maar heel erg in de minderheid. Zoals bij zoveel overheidsinstellingen worden incompetente managers naar een andere functie 'gepromoveerd', waar ze 'weinig kwaad kunnen doen'. Dat is dus naar functies als pandemie-coordinator of hoe ze 't ook noemen, want ja, hoe vaak heb je nou een pandemie.
Ik vind het vooral frustrerend dat het allemaal eilandjes zijn, allemaal met bijbehorend bokito-gedrag. "Dit is mijn eiland, ga weg!" ipv samenwerken.
Voor Covid-zorg zijn aparte potjes geld in veel landen, dus werk je creatief boekhouden in de hand. In de VS krijgen ziekenhuizen bijvoorbeeld een zak geld als iemand positief getest is, en volgens mij is zoiets ook in NL. Doordat veel ziekenhuizen amper goed rond komen is dat dus een makkelijke toevoeging. Ik zeg niet dat het in NL zo gedaan wordt, maar kan het me wel voorstellen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is dus meteen het grote makken van de mensheid, altijd maar bezig zijn met politieke spelletjes. Niet meer gaan testen omdat we er dan anders slecht uitzien richting het buitenland. Goed idee man, misschien moeten we gewoon kijken naar hoe we het probleem gaan oplossen? Kop in het zand steken doen ze maar in bananenrepublieken.
Om nog maar te zwijgen over de ellende in de wereld van de plintenladdersquote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Net zoals het 'het gaat kut in de horeca hoe kunnen ze Schiphol helpen' 'het gaat kut in de culturele sector waarom helpen ze de horeca' 'het gaat kut bij sportscholen waarom helpen ze cultuur' ' het gaat kut bij kappers waarom helpen ze sportscholen'
En ondertussen maakt vrijwel niemand zich zorgen over de trapliftbranche
ja vooral nog minder draagvlak creëren om de regels te volgenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:40 schreef trein2000 het volgende:
De kantonrechter in Arnhem maakt even een einde aan die waanzinnige boetes
En dan te bedenken dat het in principe allemaal afhaaltentjes zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)mensen-binnen-hebben
Weer een mooi voorbeeld van het selectieve handelen van gemeentes als het gaat om het uitdelen van die ontheffingen.
1600 m2 mogen net zoveel mensen naar binnen als een object van 160 m2...
Ach kom nou, 390 euro voor in een auto zittenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja vooral nog minder draagvlak creëren om de regels te volgen
390 euro boete en aantekening op VOG omdat je samen met iemand anders in de auto zit? Bijna zware crimineel...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Zei het gisteren of vanmorgen oid ook. Het is ergens gek dat -bijvoorbeeld- Ziggo Dome nog steeds max 30 mensen mag ontvangen, terwijl de Kleine Komedie er iets van 150 mag ontvangen. Een veel grotere zaal dan Ziggo Dome ga je in NL niet vinden, en zeker niet 1 waar de doorloop zo goed werkt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het in principe allemaal afhaaltentjes zijn.
In hoeverre het willekeur is weet ik niet overigens. Eigenlijk geldt het gewoon overal, behalve bij enkele culturele instellingen.
Beetje flauw om in de zie-je-wel schuld modus te springen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Huiselijke kring is voor mij vooral een afschuiflijst: met onbekend en we weten het niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:28 schreef Bosbeetle het volgende:
...
In Nederland blijft namelijk nooit iets lokaal, ook al zie je de meeste besmettingen in huiselijke kring het moet ergens vandaan komen.
...
die boetes zijn belachelijk en het is weer typisch dat het altijd makkelijke slachtoffers zijn, in Amsterdam West een groep Marokkanen bekeuren durven ze niet en op een groot feest dat doen is te riskant voor de openbare orde, houd het dan gewoon bij waarschuwingenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Welke boete(s) ging dit om?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:40 schreef trein2000 het volgende:
De kantonrechter in Arnhem maakt even een einde aan die waanzinnige boetes
Bij winkels geldt het in principe niet (eigen invulling zolang ze 1.5 meter handhaven) horeca dus wel en culturele instellingen soms. Bioscopen wel weer, theaters soms. Behoorlijk wat willekeur.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat het in principe allemaal afhaaltentjes zijn.
In hoeverre het willekeur is weet ik niet overigens. Eigenlijk geldt het gewoon overal, behalve bij enkele culturele instellingen.
De 390 euro is verlaagd naar 95. En een aantal boetes vernietigd: https://www.gelderlander.(...)95-euro-op~aa3dd6d2/quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welke boete(s) ging dit om?
Iemand krijgt het, en vervolgens het hele huishouden. Dat eerste is onduidelijk die tweede logisch.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Huiselijke kring is voor mij vooral een afschuiflijst: met onbekend en we weten het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |