Feitelijk veranderd er niet zo heel veel dan, de zieken komen nog steeds in de ziekenhuizen, maar we zien de besmettingen niet meer.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Als we het aantal testen afschalen dan gaat de piek vanzelf naar beneden, ook een methode om het gewenste resultaat te bereiken.
Rustig aan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Gelukt om voor morgen een afspraak te maken, krijg ik de email bevestiging niet binnenkan ik alsnog achteraan gaan bellen want die heb je nodig als bewijs.
Prutsers.
Zoals de situatie in jan/feb/mrt/aprquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Feitelijk veranderd er niet zo heel veel dan, de zieken komen nog steeds in de ziekenhuizen, maar we zien de besmettingen niet meer.
Dus het is je gewoon gelukt om online een afspraak voor morgen te maken?quote:
Inderdaad maar naar buiten toe verschilt het enorm omdat we dat als eerste meetpunt hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Feitelijk veranderd er niet zo heel veel dan, de zieken komen nog steeds in de ziekenhuizen, maar we zien de besmettingen niet meer.
75 euro (?) voor een test is een stuk goedkoper dan iemand 4/5 dagen thuis houden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat doet de BSO/Kinderdagverblijf van mijn dochter dus.
Die koopt commerciële testen in. Omdat ze anders de planning niet rond krijgen.
Ik hoop dat iedereen inziet dat pas ingrijpen op moment dat de ziekenhuizen overstromen, gewoon te laat is.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zijn commerciële keuzes.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
75 euro (?) voor een test is een stuk goedkoper dan iemand 4/5 dagen thuis houden.
Dat is dus meteen het grote makken van de mensheid, altijd maar bezig zijn met politieke spelletjes. Niet meer gaan testen omdat we er dan anders slecht uitzien richting het buitenland. Goed idee man, misschien moeten we gewoon kijken naar hoe we het probleem gaan oplossen? Kop in het zand steken doen ze maar in bananenrepublieken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad maar naar buiten toe verschilt het enorm omdat we dat als eerste meetpunt hebben.
Klopt het dat een particuliere test in een commercieel lab tussen de 100 en 150 euro kost? Vind ik een beetje veel voor 2-3 dagen Duitsland...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn al hele teststraten tegen betaling.
Thuiszorg, sommige scholen en veel bedrijven gaan al niet meer naar de ggd.
100 euro voor de testquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Klopt het dat een particuliere test in een commercieel lab tussen de 100 en 150 euro kost? Vind ik een beetje veel voor 2-3 dagen Duitsland...
Ja klopt. Wij hebben dat dan ook niet gedaan, zouden eigenlijk deze week 5 dagen in Duitsland zijn, maar hebben gekozen voor een omboeking/voucher, volgend jaar in te wisselen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Klopt het dat een particuliere test in een commercieel lab tussen de 100 en 150 euro kost? Vind ik een beetje veel voor 2-3 dagen Duitsland...
Dat heeft te maken met aantal. 10k testen per dag of 50 testen per dag scheelt behoorlijk in prijs per test.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
*Crickets*quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het is je gewoon gelukt om online een afspraak voor morgen te maken?
Dat klinkt niet slecht.
Werkelijk te zot voor woorden dat je als aanvragende gebruiker, trucjes moet uithalen om een afspraak te krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 08:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Probeer eens een naastgelegen postcode. Soms schijnt dat een beter resultaat te geven.
slaat echt nergens opquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)mensen-binnen-hebben
Weer een mooi voorbeeld van het selectieve handelen van gemeentes als het gaat om het uitdelen van die ontheffingen.
1600 m2 mogen net zoveel mensen naar binnen als een object van 160 m2...
Maatwerk is weer ver te zoeken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)mensen-binnen-hebben
Weer een mooi voorbeeld van het selectieve handelen van gemeentes als het gaat om het uitdelen van die ontheffingen.
1600 m2 mogen net zoveel mensen naar binnen als een object van 160 m2...
Eens, ik ben ook voor betere triage voordat een test aangevraagd kan worden, het probleem is natuurlijk de symptomen behoorlijk generiek zijnquote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Werkelijk te zot voor woorden dat je als aanvragende gebruiker, trucjes moet uithalen om een afspraak te krijgen.
Mja, vanaf begin af aan in dit gedoe, zou de huisarts/post een test moeten kunnen doen. Mijn part in het geval de GGD dit niet (meer aan) kan. Ook omdat het mij onwenselijk lijkt dat mogelijk besmette personen zich mobiel, laat staan regionaal, gaan verplaatsen.
Mee eens maar je ziet nu wel de effecten van veel positieven hebben. Ik zou graag zo objectief mogelijk meten maar ik denk dat regeringen helaas ook met dit soort zaken bezig zijn. Je wilt natuurlijk uiteindelijk sturen op de gezondheidzorg maar je hebt een ander eerste meetpunt, die helaas nogal variabel is. Vooral de steekproef is nu heel anders dan in de eerste golf, nadeel daarvan is dat het moeilijker is om deze nieuwe steekproef te correleren met de vorige en daarop gebaseerd aannames te maken op de belasting van de gezondheidzorg.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat is dus meteen het grote makken van de mensheid, altijd maar bezig zijn met politieke spelletjes. Niet meer gaan testen omdat we er dan anders slecht uitzien richting het buitenland. Goed idee man, misschien moeten we gewoon kijken naar hoe we het probleem gaan oplossen? Kop in het zand steken doen ze maar in bananenrepublieken.
Daar hebben ze geen zin in...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maatwerk is weer ver te zoeken.
Na veel pijn en moeite ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus het is je gewoon gelukt om online een afspraak voor morgen te maken?
Dat klinkt niet slecht.
Belachelijk.quote:
Is toch ook beetje onze eigen schuld? We hadden de afgelopen maanden misschien wel de meeste soepele regels van Europa, dat komt je nu duur te staan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mee eens maar je ziet nu wel de effecten van veel positieven hebben. Ik zou graag zo objectief mogelijk meten maar ik denk dat regeringen helaas ook met dit soort zaken bezig zijn. Je wilt natuurlijk uiteindelijk sturen op de gezondheidzorg maar je hebt een ander eerste meetpunt, die helaas nogal variabel is. Vooral de steekproef is nu heel anders dan in de eerste golf, nadeel daarvan is dat het moeilijker is om deze nieuwe steekproef te correleren met de vorige en daarop gebaseerd aannames te maken op de belasting van de gezondheidzorg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |