abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195480944
Lukt me gewoon bijna niet om voor zaterdag een test aan te vragen.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195480950
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik las op Twitter ook gevallen dat mensen pas na 10 dagen uitslag kregen.
Geen idee, daar zal wat misgegaan zijn. Of niet via DigiD.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 09:37:48 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195480987
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Schandalig :N Zo slecht georganiseerd allemaal.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_195481022
quote:
18s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dagelijks wordt er 90% met verkoudheids / zonder klachten getest.
Als daar de sneltest ergens verbetering kan brengen dan is het in de teststraat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195481027
quote:
Dan zou je op een gegeven moment ook wel zeggen' laat maar zitten'
pi_195481043
quote:
18s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bizar dat het zo lang duurt om de capaciteit op te schalen. Collega van me moest in Amsterdam getest worden terwijl hij in Rotterdam woont.
Kan me voorstellen dat er een hoop mensen zeggen: "laat maar gaan als het zo moet"...

Moet gewoon in orde zijn.
pi_195481070
Hoop bombarie om die sneltest, maar hoe werkt dat ding nou, wat is de capaciteit, kan iedereen met een beetje opleiding dat zelf uitvoeren. Iets meer info zou fijn zijn, ik heb dat nog niet gevonden, iemand hier?
pi_195481087
quote:
Even uit nieuwsgierigheid gekeken: als ik mijn postcode invoer krijg ik een optie in Harderwijk om 8:39. Dat is zo'n 100 km verderop. 8)7

edit: Oh, en nu krijg ik Schiedam 09:01, opeens helemaal de andere kant op.
edit2: Veenendaal
edit3: Geen locatie gevonden
edit4: Wageningen
edit5: Geen locatie gevonden
edit6: mag kiezen tussen Harderwijk of Rosmalen (en opeens morgen al).

Wat is dit voor gaar systeem?
pi_195481114
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid gekeken: als ik mijn postcode invoer krijg ik een optie in Harderwijk om 8:39. Dat is zo'n 100 km verderop. 8)7

edit: Oh, en nu krijg ik Schiedam 09:01, opeens helemaal de andere kant op.
edit2: Veenendaal
edit3: Geen locatie gevonden
edit4: Wageningen
edit5: Geen locatie gevonden
edit6: mag kiezen tussen Harderwijk of Rosmalen (en opeens morgen al).

Wat is dit voor gaar systeem?
Het systeem reserveert meteen een tijdslot voor je als je de postcode intoetst en er een plek beschikbaar is in de buurt
Het kan dus zijn er eerst helemaal niets beschikbaar is, en daarna wel omdat er geannuleerd wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Manager PR/Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 09:46:32 #110
269689 crew  Viv
pi_195481138
quote:
Ik woon op de rand van een provincie. Ik ontdekte dat de postcode die ik intikte met een resultaat hier 12 km vandaan net buiten mijn oorspronkelijke provincie lag. Is dat een optie?
pi_195481154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het systeem reserveert meteen een tijdslot voor je als je de postcode intoetst en er een plek beschikbaar is in de buurt
Het kan dus zijn er eerst helemaal niets beschikbaar is, en daarna wel omdat er geannuleerd wordt.
Hoe kan het dat in de grootste stad van Nederland ik als dichtsbijzijnde opties Harderwijk, Schiedam en Rosmalen aangeboden krijg? 8)7

Op een gegeven moment kreeg ik nog opeens Zaandam, Purmerend en Woerden. Het devies is dus blijven proberen en op een gegeven moment krijg je waarschijnlijk iets beters.
pi_195481189
Eindelijk weer een artikel dat niet gedreven is door hysterie en onzinnige randzaken maar door heldere onderbouwingen, cijfers en vanuit verschillende invalshoeken een gewenst(er) beleid schetst.

https://esb.nu/blog/20060(...)or-corona-en-dat-kan
pi_195481213
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-ook-echt-is.html
quote:
Gestopt met opschalen

De koepelorganisatie van GGD's wijst erop dat op last van het ministerie van Volksgezondheid de GGD's per 24 augustus waren gestopt met opschalen van de teststraten. Dat gebeurde omdat de labs toen nog onvoldoende testmaterialen hadden.

Volgens de woordvoerder is pas net bekend geworden dat er extra labcapaciteit beschikbaar is. Het opschalen moet nu weer worden opgestart. "Als we dit eerder hadden geweten, hadden we nu klaar gestaan."
Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon zijn op gaan schalen. Vroeg of laat wist je dat die capaciteit op orde zou zijn.

Dat ze eind augustus zijn gestopt ivm de beperkte capaciteit is tot daar aan toe, maar volgens mij was allang duidelijk dat het begin oktober weer op orde zou zijn, dat is al 1½ week geleden aangegeven door die man van het LCDK bij de briefing.
pi_195481300
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:43 schreef Adrie072 het volgende:
Hoop bombarie om die sneltest, maar hoe werkt dat ding nou, wat is de capaciteit, kan iedereen met een beetje opleiding dat zelf uitvoeren. Iets meer info zou fijn zijn, ik heb dat nog niet gevonden, iemand hier?
Geen idee, dan moet je de onderzoeksrapporten opvragen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195481341
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Eindelijk weer een artikel dat niet gedreven is door hysterie en onzinnige randzaken maar door heldere onderbouwingen, cijfers en vanuit verschillende invalshoeken een gewenst(er) beleid schetst.

https://esb.nu/blog/20060(...)or-corona-en-dat-kan
Interessant. Alles is erop gestoeld om 'nu nog even vol te houden tot dat vaccin'. Ben benieuwd wat het beleid zou zijn als inderdaad vrij helder is dat zoiets nog tot herfst 2021 gaat duren.
  Manager PR/Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 10:00:28 #117
269689 crew  Viv
pi_195481361
Ik erger me trouwens kapót aan de GGD's. Van mij mogen ze die allemaal opdoeken en opnieuw oprichten met mensen die wél competent zijn.

Het verhaal is al weken dat de bottleneck niet bij de teststraten zit, maar bij de capaciteit van de laboratoria. De afgelopen tijd is herhaaldelijk in het nieuws geweest dat Nederland daarom over de grens capaciteit aan het inkopen is. De Tweede Kamer heeft op 11 september een brief van De Jonge gehad waarin staat:
quote:
Als alles zich ontwikkelt volgens plan verwacht ik eind september op 50.000 testen per dag uit te kunnen komen.
https://www.tweedekamer.n(...)leid%20covid-19.docx
En nu is het dus zover, en wat zeggen de GGD's?
quote:
Volgens de woordvoerder is pas net bekend geworden dat er extra labcapaciteit beschikbaar is. Het opschalen moet nu weer worden opgestart. "Als we dit eerder hadden geweten, hadden we nu klaar gestaan."
Godsamme :(

Edit: Wat @DireStraits7 ook zegt dus.
pi_195481421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]

Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon zijn op gaan schalen. Vroeg of laat wist je dat die capaciteit op orde zou zijn.

Dat ze eind augustus zijn gestopt ivm de beperkte capaciteit is tot daar aan toe, maar volgens mij was allang duidelijk dat het begin oktober weer op orde zou zijn, dat is al 1½ week geleden aangegeven door die man van het LCDK bij de briefing.
Hier worden wel echt dikke fouten gemaakt ja, iedereen werkt langs elkaar heen. Het mag blijkbaar toch allemaal niet teveel kosten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 10:04:39 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195481425
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:00 schreef Viv het volgende:
Ik erger me trouwens kapót aan de GGD's. Van mij mogen ze die allemaal opdoeken en opnieuw oprichten met mensen die wél competent zijn.

Het verhaal is al weken dat de bottleneck niet bij de teststraten zit, maar bij de capaciteit van de laboratoria. De afgelopen tijd is herhaaldelijk in het nieuws geweest dat Nederland daarom over de grens capaciteit aan het inkopen is. De Tweede Kamer heeft op 11 september een brief van De Jonge gehad waarin staat:
[..]

[..]

Edit: Wat @:DireStraits7 ook zegt dus.
Zo gaat dat in van die overheidsorganisaties. Geen competente manager te vinden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_195481428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:00 schreef Viv het volgende:

[..]

[..]

Edit: Wat @:DireStraits7 ook zegt dus.
Ziekenhuis labs inderdaad. Commerciele labs in NL hebben plek zat, misschien kunnen we die ruimte verkopen aan het buitenland die capaciteitsproblemen hebben.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195481429
Knoeiers.
pi_195481438
quote:
9s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo gaat dat in van die overheidsorganisaties. Geen competente manager te vinden.
Degen die er zijn, gaan gefrustreerd weg
pi_195481456
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hier worden wel echt dikke fouten gemaakt ja, iedereen werkt langs elkaar heen. Het mag blijkbaar toch allemaal niet teveel kosten...
Bij een goede organisatie hoeft het niet veel te kosten. Dit gebeunhaas betekent dat het juist wel veel mag kosten
pi_195481489
Begint bij ons op werk nu wel langzaamaan problemen te geven. We hebben 3 corona gevallen en daarnaast meerdere mensen die thuiszitten wegens klachten, maar nog niet kunnen testen. Helpdesktelefoon staat nu naar mij doorgeschakeld thuis, kan mijn telefoon dus niet alleen laten :')
pi_195481512
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Begint bij ons op werk nu wel langzaamaan problemen te geven. We hebben 3 corona gevallen en daarnaast meerdere mensen die thuiszitten wegens klachten, maar nog niet kunnen testen. Helpdesktelefoon staat nu naar mij doorgeschakeld thuis, kan mijn telefoon dus niet alleen laten :')
Is dat zo erg? Voor mijn werk waren standby diensten heel normaal (1 week per maand), je moet zelfs binnen 20 minuten kunnen inloggen op een klantomgeving, heb nog een keer de dam tot dam gelopen met een laptop in mijn rugzak :o
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195481518
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Je zou bijna zelf testen gaan inkopen.
pi_195481522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is dat zo erg? Voor mijn werk waren standby diensten heel normaal (1 week per maand), je moet zelfs binnen 20 minuten kunnen inloggen op een klantomgeving, heb nog een keer de dam tot dam gelopen met een laptop in mijn rugzak :o
Haha die laatste is geniaal ;)
  woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:22 #128
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195481547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Haha die laatste is geniaal ;)
maar ergens ook een beetje triest.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_195481560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha naja, voelt nu als een verplichting om de telefoon ook mee te nemen naar het toilet.
pi_195481580
quote:
19s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:15 schreef Gunner het volgende:

[..]

maar ergens ook een beetje triest.
Normaal kon je bij ons altijd wel makkelijk een vervanger vinden, helaas kon dat toen echt niet, en bij ons was de regel: je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor je window, die stond ook gewoon een jaar lang vooruit gepland.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 10:17:56 #131
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195481581
Interessant stuk vandaag in De Groene over het spanningsveld tussen OMT en Red Team.

quote:
Het OMT wordt liever niet gestoord door andere wetenschappers

Jop de Vrieze; verschenen in nr. 41 7 oktober 2020

Corona: Het OMT of het RedTeam?

‘We moeten de koers weer terugpakken’

OMT-leden beklagen zich dat de kritische experts van het RedTeam te veel op hun stoel zijn gaan zitten. De schermutselingen roepen een discussie op over de rol van wetenschappelijk advies in crisistijd.

Een opmerkelijk moment tijdens de persconferentie van het kabinet op 28 september. Na de mededeling van premier Mark Rutte dat het kabinet de Nederlanders nu toch adviseert in winkels een mondkapje te dragen, gaf hij aan dit te hebben besloten mede naar aanleiding van een advies van het RedTeam: ‘Dat is een club van mensen die ons scherp houdt.’
Hele artikel: https://www.groene.nl/artikel/we-moeten-de-koers-weer-terugpakken
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195481601
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:17 schreef Gretzl het volgende:
Interessant stuk vandaag in De Groene over het spanningsveld tussen OMT en Red Team.
[..]

Hele artikel: https://www.groene.nl/artikel/we-moeten-de-koers-weer-terugpakken
Het probleem is niet dat wetenschappers een andere mening hebben, maar dat ze dit in de pers gaan roeptoeteren zodat er nog meer verwarring ontstaat, maar dat doet het team zelf ook, een dag na de persconferentie roepen dat ze liever hadden gezien dat hun advies was overgenomen.
pi_195481613
Gelukt om voor morgen een afspraak te maken, krijg ik de email bevestiging niet binnen :{ kan ik alsnog achteraan gaan bellen want die heb je nodig als bewijs.

Prutsers.
pi_195481671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat wetenschappers een andere mening hebben, maar dat ze dit in de pers gaan roeptoeteren zodat er nog meer verwarring ontstaat, maar dat doet het team zelf ook, een dag na de persconferentie roepen dat ze liever hadden gezien dat hun advies was overgenomen.
Het was natuurlijk bizar dat OMT eerst gevraagd werd voor een nieuw advies over mondkapjes, en nog voor de inkt van de vraag droog was, werd het onder politieke druk een landelijk advies, en weer 24 uur later ook voor scholen een advies.

Net zoals het OMT andere maatregelen wilde als nu ingevoerd zijn.

Ik kan mij best voorstellen dat je als OMT dan zoiets hebt van |:(
pi_195481712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het was natuurlijk bizar dat OMT eerst gevraagd werd voor een nieuw advies over mondkapjes, en nog voor de inkt van de vraag droog was, werd het onder politieke druk een landelijk advies, en weer 24 uur later ook voor scholen een advies.

Net zoals het OMT andere maatregelen wilde als nu ingevoerd zijn.

Ik kan mij best voorstellen dat je als OMT dan zoiets hebt van |:(
Daarom vind ik het Ierse systeem zo mooi, die hebben gewoon 1 mooie plaat met 5 verschillende fases die aan harde cijfers zijn gekoppeld, dan hoef je niet te discussiëren vooraf.

pi_195481719
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarom vind ik het Ierse systeem zo mooi, die hebben gewoon 1 mooie plaat met 5 verschillende fases die aan harde cijfers zijn gekoppeld, dan hoef je niet te discussiëren vooraf.

[ afbeelding ]
Alleen gisteren bleek al dat ze meteen fases wilde overslaan.
pi_195481720
quote:

[..]

Er zijn al hele teststraten tegen betaling.
Thuiszorg, sommige scholen en veel bedrijven gaan al niet meer naar de ggd.
pi_195481721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:16 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Haha naja, voelt nu als een verplichting om de telefoon ook mee te nemen naar het toilet.
ik heb dat ook gehad, maar voor zulke diensten mag je wel goed betaald worden dan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195481733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

het probleem is dat wetenschappers geen belangen hebben en het OMT/overheid wel.
daarom is er weer te laat ingegrepen, daarom is er niks voorbereid etc etc4
pi_195481745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
prachtig systeem maar dan moet de overheid het wel gaan volgen en niet maar half.
pi_195481766
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het probleem is dat wetenschappers geen belangen hebben en het OMT wel.
daarom is er weer te laat ingegrepen, daarom is er niks voorbereid etc etc4
Zowiezo van 1 lid in het omt is er inderdaad belangenverstrengeling en er zijn er vast wel meer.
Dut gaat om het tegenhouden van commerciele labs
pi_195481793
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Alleen gisteren bleek al dat ze meteen fases wilde overslaan.
Dat kan, maar het voordeel is wel dat je je maatregelen op papier hebt.
pi_195481835
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er zijn al hele teststraten tegen betaling.
Thuiszorg, sommige scholen en veel bedrijven gaan al niet meer naar de ggd.
Klopt, mijn bedrijf heeft al weken geleden een contract afgesloten met een commercieel lab.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195481855
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Gelukt om voor morgen een afspraak te maken, krijg ik de email bevestiging niet binnen :{ kan ik alsnog achteraan gaan bellen want die heb je nodig als bewijs.

Prutsers.
Wacht nu eens een half uurtje. :D
pi_195481856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Interessant. Alles is erop gestoeld om 'nu nog even vol te houden tot dat vaccin'. Ben benieuwd wat het beleid zou zijn als inderdaad vrij helder is dat zoiets nog tot herfst 2021 gaat duren.
Inderdaad, en wat ik ook al meerdere keren heb geprobeerd te zeggen: er is een aanzienlijke kans dat het vaccin in veel mindere mate belangrijk gaat zijn dan nu door menigeen wordt gesuggereerd, onder andere door reeds bestaande kruisimmuniteit door T-cellen.
pi_195481900
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Inderdaad, en wat ik ook al meerdere keren heb geprobeerd te zeggen: er is een aanzienlijke kans dat het vaccin in veel mindere mate belangrijk gaat zijn dan nu door menigeen wordt gesuggereerd, onder andere door reeds bestaande kruisimmuniteit door T-cellen.
Er moet hoe dan ook een plan B komen.
Nog een jaar zo door gaan kan gewoon simpelweg niet.
pi_195481904
quote:
14s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Klopt, mijn bedrijf heeft al weken geleden een contract afgesloten met een commercieel lab.
Er is lab capaciteit genoeg in NL. Je zou bijna due ruimte verkopen aan het buitenland
pi_195481917
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 10:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wacht nu eens een half uurtje. :D
Heb ‘m binnen :)
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 10:46:09 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195481951
Als we het aantal testen afschalen dan gaat de piek vanzelf naar beneden, ook een methode om het gewenste resultaat te bereiken.

:X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 10:46:54 #150
236264 crew  capricia
pi_195481962
quote:

[..]

Dat doet de BSO/Kinderdagverblijf van mijn dochter dus.
Die koopt commerciële testen in. Omdat ze anders de planning niet rond krijgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')