Geen idee, daar zal wat misgegaan zijn. Of niet via DigiD.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik las op Twitter ook gevallen dat mensen pas na 10 dagen uitslag kregen.
Schandaligquote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Lukt me gewoon bijna niet om voor zaterdag een test aan te vragen..
Dagelijks wordt er 90% met verkoudheids / zonder klachten getest.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
SchandaligZo slecht georganiseerd allemaal.
Dan zou je op een gegeven moment ook wel zeggen' laat maar zitten'quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Bizar dat het zo lang duurt om de capaciteit op te schalen. Collega van me moest in Amsterdam getest worden terwijl hij in Rotterdam woont.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
SchandaligZo slecht georganiseerd allemaal.
Even uit nieuwsgierigheid gekeken: als ik mijn postcode invoer krijg ik een optie in Harderwijk om 8:39. Dat is zo'n 100 km verderop.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Het systeem reserveert meteen een tijdslot voor je als je de postcode intoetst en er een plek beschikbaar is in de buurtquote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Even uit nieuwsgierigheid gekeken: als ik mijn postcode invoer krijg ik een optie in Harderwijk om 8:39. Dat is zo'n 100 km verderop.
edit: Oh, en nu krijg ik Schiedam 09:01, opeens helemaal de andere kant op.
edit2: Veenendaal
edit3: Geen locatie gevonden
edit4: Wageningen
edit5: Geen locatie gevonden
edit6: mag kiezen tussen Harderwijk of Rosmalen (en opeens morgen al).
Wat is dit voor gaar systeem?
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.sciencealert.(...)d-leak-in-us-patient
Ik woon op de rand van een provincie. Ik ontdekte dat de postcode die ik intikte met een resultaat hier 12 km vandaan net buiten mijn oorspronkelijke provincie lag. Is dat een optie?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe kan het dat in de grootste stad van Nederland ik als dichtsbijzijnde opties Harderwijk, Schiedam en Rosmalen aangeboden krijg?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het systeem reserveert meteen een tijdslot voor je als je de postcode intoetst en er een plek beschikbaar is in de buurt
Het kan dus zijn er eerst helemaal niets beschikbaar is, en daarna wel omdat er geannuleerd wordt.
Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon zijn op gaan schalen. Vroeg of laat wist je dat die capaciteit op orde zou zijn.quote:Gestopt met opschalen
De koepelorganisatie van GGD's wijst erop dat op last van het ministerie van Volksgezondheid de GGD's per 24 augustus waren gestopt met opschalen van de teststraten. Dat gebeurde omdat de labs toen nog onvoldoende testmaterialen hadden.
Volgens de woordvoerder is pas net bekend geworden dat er extra labcapaciteit beschikbaar is. Het opschalen moet nu weer worden opgestart. "Als we dit eerder hadden geweten, hadden we nu klaar gestaan."
Geen idee, dan moet je de onderzoeksrapporten opvragen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:43 schreef Adrie072 het volgende:
Hoop bombarie om die sneltest, maar hoe werkt dat ding nou, wat is de capaciteit, kan iedereen met een beetje opleiding dat zelf uitvoeren. Iets meer info zou fijn zijn, ik heb dat nog niet gevonden, iemand hier?
Interessant. Alles is erop gestoeld om 'nu nog even vol te houden tot dat vaccin'. Ben benieuwd wat het beleid zou zijn als inderdaad vrij helder is dat zoiets nog tot herfst 2021 gaat duren.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Eindelijk weer een artikel dat niet gedreven is door hysterie en onzinnige randzaken maar door heldere onderbouwingen, cijfers en vanuit verschillende invalshoeken een gewenst(er) beleid schetst.
https://esb.nu/blog/20060(...)or-corona-en-dat-kan
En nu is het dus zover, en wat zeggen de GGD's?quote:Als alles zich ontwikkelt volgens plan verwacht ik eind september op 50.000 testen per dag uit te kunnen komen.
https://www.tweedekamer.n(...)leid%20covid-19.docx
Godsammequote:Volgens de woordvoerder is pas net bekend geworden dat er extra labcapaciteit beschikbaar is. Het opschalen moet nu weer worden opgestart. "Als we dit eerder hadden geweten, hadden we nu klaar gestaan."
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-ook-echt-is.html
Hier worden wel echt dikke fouten gemaakt ja, iedereen werkt langs elkaar heen. Het mag blijkbaar toch allemaal niet teveel kosten...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:51 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-ook-echt-is.html
[..]
Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon zijn op gaan schalen. Vroeg of laat wist je dat die capaciteit op orde zou zijn.
Dat ze eind augustus zijn gestopt ivm de beperkte capaciteit is tot daar aan toe, maar volgens mij was allang duidelijk dat het begin oktober weer op orde zou zijn, dat is al 1½ week geleden aangegeven door die man van het LCDK bij de briefing.
Zo gaat dat in van die overheidsorganisaties. Geen competente manager te vinden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:00 schreef Viv het volgende:
Ik erger me trouwens kapót aan de GGD's. Van mij mogen ze die allemaal opdoeken en opnieuw oprichten met mensen die wél competent zijn.
Het verhaal is al weken dat de bottleneck niet bij de teststraten zit, maar bij de capaciteit van de laboratoria. De afgelopen tijd is herhaaldelijk in het nieuws geweest dat Nederland daarom over de grens capaciteit aan het inkopen is. De Tweede Kamer heeft op 11 september een brief van De Jonge gehad waarin staat:
[..]
En nu is het dus zover, en wat zeggen de GGD's?
[..]
Godsamme
Edit: Wat @:DireStraits7 ook zegt dus.
Ziekenhuis labs inderdaad. Commerciele labs in NL hebben plek zat, misschien kunnen we die ruimte verkopen aan het buitenland die capaciteitsproblemen hebben.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:00 schreef Viv het volgende:
Ik erger me trouwens kapót aan de GGD's. Van mij mogen ze die allemaal opdoeken en opnieuw oprichten met mensen die wél competent zijn.
Het verhaal is al weken dat de bottleneck niet bij de teststraten zit, maar bij de capaciteit van de laboratoria. De afgelopen tijd is herhaaldelijk in het nieuws geweest dat Nederland daarom over de grens capaciteit aan het inkopen is. De Tweede Kamer heeft op 11 september een brief van De Jonge gehad waarin staat:
[..]
En nu is het dus zover, en wat zeggen de GGD's?
[..]
Godsamme
Edit: Wat @:DireStraits7 ook zegt dus.
Degen die er zijn, gaan gefrustreerd wegquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo gaat dat in van die overheidsorganisaties. Geen competente manager te vinden.
Bij een goede organisatie hoeft het niet veel te kosten. Dit gebeunhaas betekent dat het juist wel veel mag kostenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hier worden wel echt dikke fouten gemaakt ja, iedereen werkt langs elkaar heen. Het mag blijkbaar toch allemaal niet teveel kosten...
Is dat zo erg? Voor mijn werk waren standby diensten heel normaal (1 week per maand), je moet zelfs binnen 20 minuten kunnen inloggen op een klantomgeving, heb nog een keer de dam tot dam gelopen met een laptop in mijn rugzakquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Begint bij ons op werk nu wel langzaamaan problemen te geven. We hebben 3 corona gevallen en daarnaast meerdere mensen die thuiszitten wegens klachten, maar nog niet kunnen testen. Helpdesktelefoon staat nu naar mij doorgeschakeld thuis, kan mijn telefoon dus niet alleen laten
Je zou bijna zelf testen gaan inkopen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:10 schreef Simmertje het volgende:
Begint bij ons op werk nu wel langzaamaan problemen te geven. We hebben 3 corona gevallen en daarnaast meerdere mensen die thuiszitten wegens klachten, maar nog niet kunnen testen. Helpdesktelefoon staat nu naar mij doorgeschakeld thuis, kan mijn telefoon dus niet alleen laten
Haha die laatste is geniaalquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat zo erg? Voor mijn werk waren standby diensten heel normaal (1 week per maand), je moet zelfs binnen 20 minuten kunnen inloggen op een klantomgeving, heb nog een keer de dam tot dam gelopen met een laptop in mijn rugzak
Haha naja, voelt nu als een verplichting om de telefoon ook mee te nemen naar het toilet.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat zo erg? Voor mijn werk waren standby diensten heel normaal (1 week per maand), je moet zelfs binnen 20 minuten kunnen inloggen op een klantomgeving, heb nog een keer de dam tot dam gelopen met een laptop in mijn rugzak
Normaal kon je bij ons altijd wel makkelijk een vervanger vinden, helaas kon dat toen echt niet, en bij ons was de regel: je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor je window, die stond ook gewoon een jaar lang vooruit gepland.quote:
Hele artikel: https://www.groene.nl/artikel/we-moeten-de-koers-weer-terugpakkenquote:Het OMT wordt liever niet gestoord door andere wetenschappers
Jop de Vrieze; verschenen in nr. 41 7 oktober 2020
Corona: Het OMT of het RedTeam?
‘We moeten de koers weer terugpakken’
OMT-leden beklagen zich dat de kritische experts van het RedTeam te veel op hun stoel zijn gaan zitten. De schermutselingen roepen een discussie op over de rol van wetenschappelijk advies in crisistijd.
Een opmerkelijk moment tijdens de persconferentie van het kabinet op 28 september. Na de mededeling van premier Mark Rutte dat het kabinet de Nederlanders nu toch adviseert in winkels een mondkapje te dragen, gaf hij aan dit te hebben besloten mede naar aanleiding van een advies van het RedTeam: ‘Dat is een club van mensen die ons scherp houdt.’
Het probleem is niet dat wetenschappers een andere mening hebben, maar dat ze dit in de pers gaan roeptoeteren zodat er nog meer verwarring ontstaat, maar dat doet het team zelf ook, een dag na de persconferentie roepen dat ze liever hadden gezien dat hun advies was overgenomen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:17 schreef Gretzl het volgende:
Interessant stuk vandaag in De Groene over het spanningsveld tussen OMT en Red Team.
[..]
Hele artikel: https://www.groene.nl/artikel/we-moeten-de-koers-weer-terugpakken
Het was natuurlijk bizar dat OMT eerst gevraagd werd voor een nieuw advies over mondkapjes, en nog voor de inkt van de vraag droog was, werd het onder politieke druk een landelijk advies, en weer 24 uur later ook voor scholen een advies.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat wetenschappers een andere mening hebben, maar dat ze dit in de pers gaan roeptoeteren zodat er nog meer verwarring ontstaat, maar dat doet het team zelf ook, een dag na de persconferentie roepen dat ze liever hadden gezien dat hun advies was overgenomen.
Daarom vind ik het Ierse systeem zo mooi, die hebben gewoon 1 mooie plaat met 5 verschillende fases die aan harde cijfers zijn gekoppeld, dan hoef je niet te discussiëren vooraf.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het was natuurlijk bizar dat OMT eerst gevraagd werd voor een nieuw advies over mondkapjes, en nog voor de inkt van de vraag droog was, werd het onder politieke druk een landelijk advies, en weer 24 uur later ook voor scholen een advies.
Net zoals het OMT andere maatregelen wilde als nu ingevoerd zijn.
Ik kan mij best voorstellen dat je als OMT dan zoiets hebt van
Alleen gisteren bleek al dat ze meteen fases wilde overslaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom vind ik het Ierse systeem zo mooi, die hebben gewoon 1 mooie plaat met 5 verschillende fases die aan harde cijfers zijn gekoppeld, dan hoef je niet te discussiëren vooraf.
[ afbeelding ]
Er zijn al hele teststraten tegen betaling.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou bijna zelf testen gaan inkopen.
ik heb dat ook gehad, maar voor zulke diensten mag je wel goed betaald worden danquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Haha naja, voelt nu als een verplichting om de telefoon ook mee te nemen naar het toilet.
het probleem is dat wetenschappers geen belangen hebben en het OMT/overheid wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat wetenschappers een andere mening hebben, maar dat ze dit in de pers gaan roeptoeteren zodat er nog meer verwarring ontstaat, maar dat doet het team zelf ook, een dag na de persconferentie roepen dat ze liever hadden gezien dat hun advies was overgenomen.
prachtig systeem maar dan moet de overheid het wel gaan volgen en niet maar half.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom vind ik het Ierse systeem zo mooi, die hebben gewoon 1 mooie plaat met 5 verschillende fases die aan harde cijfers zijn gekoppeld, dan hoef je niet te discussiëren vooraf.
[ afbeelding ]
Zowiezo van 1 lid in het omt is er inderdaad belangenverstrengeling en er zijn er vast wel meer.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het probleem is dat wetenschappers geen belangen hebben en het OMT wel.
daarom is er weer te laat ingegrepen, daarom is er niks voorbereid etc etc4
Dat kan, maar het voordeel is wel dat je je maatregelen op papier hebt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alleen gisteren bleek al dat ze meteen fases wilde overslaan.
Klopt, mijn bedrijf heeft al weken geleden een contract afgesloten met een commercieel lab.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er zijn al hele teststraten tegen betaling.
Thuiszorg, sommige scholen en veel bedrijven gaan al niet meer naar de ggd.
Wacht nu eens een half uurtje.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Gelukt om voor morgen een afspraak te maken, krijg ik de email bevestiging niet binnenkan ik alsnog achteraan gaan bellen want die heb je nodig als bewijs.
Prutsers.
Inderdaad, en wat ik ook al meerdere keren heb geprobeerd te zeggen: er is een aanzienlijke kans dat het vaccin in veel mindere mate belangrijk gaat zijn dan nu door menigeen wordt gesuggereerd, onder andere door reeds bestaande kruisimmuniteit door T-cellen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Alles is erop gestoeld om 'nu nog even vol te houden tot dat vaccin'. Ben benieuwd wat het beleid zou zijn als inderdaad vrij helder is dat zoiets nog tot herfst 2021 gaat duren.
Er moet hoe dan ook een plan B komen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Inderdaad, en wat ik ook al meerdere keren heb geprobeerd te zeggen: er is een aanzienlijke kans dat het vaccin in veel mindere mate belangrijk gaat zijn dan nu door menigeen wordt gesuggereerd, onder andere door reeds bestaande kruisimmuniteit door T-cellen.
Er is lab capaciteit genoeg in NL. Je zou bijna due ruimte verkopen aan het buitenlandquote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Klopt, mijn bedrijf heeft al weken geleden een contract afgesloten met een commercieel lab.
Dat doet de BSO/Kinderdagverblijf van mijn dochter dus.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou bijna zelf testen gaan inkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |