Vreemde is , als je werkgever je naar een prive test kliniek stuurt , kan je gelijk terecht , 15 minuten kost 150 euro en heb je binnen 24 uur de uitslag? Hoe kan dat? Of is dit zakken vullen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Andddd it’s gone.. geen test meer te krijgen :’)
Zo vaak is NL niet in nood geweest. Ik weet er 1 en toen kwam hulp uit de VS.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef quirina het volgende:
Zou Nederland weer andere Zuid-Europese landen weer financieel gaan steunen aangezien ze weer in lockdown gaan?
Zou me eerlijk gezegd zo kwaad maken als dit weer gaat gebeuren.
Van welk land krijgt Nederland steun? Als de nood er zou zijn? Ik denk dat we dan lekker dood kunnen vallen.
Hulde. Gisteren ook eindelijk weer iemand in Op1 met een mooie toelichting over waarom we niet zo laks kunnen omgaan met de vrijheden waar we zo hard voor hebben gevochten en internationaal bekend om staan (Stefan de Vries, journalist in Frankrijk). Op het moment dat iemand zoals Stefan de Vries een verfrissende, enigwat tegendraadse mening geeft in Op1, wordt het pijnlijk duidelijk hoe de bekende, negatieve covid-19 framing onderdeel is geworden van dit soort redacties en media: verbaasde reacties, meteen terugvallen op hoe vreselijk covid-19 heeft huisgehouden etcetera. Op dat soort momenten kan ik me behoorlijk gefrustreerd voelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tweestrijd in dit topic over de maatregelen is tekenend voor het hele land. De ene helft vind de maatregelen niet zwaar genoeg en wil het liefste dat iedereen alleen maar thuis zit en plezier verboden wordt, en de andere helft wil normaal leven.
Ik ben blij te zien dat er steeds meer mensen richting het laatste gaan. Afgelopen maandag zat Cem Araci (Outsiders) bij Jinek, die maakte wel paar interessante opmerkingen richting Aboutaleb, dat hij een interview had gelezen dat Aboutaleb had gezegd: "Als je een bierlokaal bent waar je het moet hebben van massa kan dat niet, en ik denk niet dat dat ooit nog kan"
Het laatste stuk werd mooi omheen gepraat door Aboutaleb, maar dat is naar mijn idee echt het probleem van deze crisis. Het is uitzichtloos. Door de situatie waar we nu in zitten "Het nieuwe normaal" te noemen zorg je niet voor draagvlak, je zorgt voor afstand. Mensen die dat nieuwe normaal niet zien zitten omdat het hun in de portemonnee raakt, of omdat het ze sociaal onevenredig hard raakt gaan ertegen ageren, en terecht.
Dan kun je nog zo'n mooie schijnmaatregel invoeren dat als je samen in een auto zit je een coronaboete krijgt, of als je geen 1.5m afstand houdt er 1 krijgt, dat laat alleen maar je eigen onvermogen om strategisch te denken zien als overheid.
Nee geen van je opties. De ggd maakt alleen gebruik van ziekenhuislabs en de commerciele partijen van de commerciele labs in NL die nog zat capaciteit hebben. Als je meer hierover wilt weten dan staat het internet hier vol mee, het is een politiek wespennest vol leugens en belangenverstrengelingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:28 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Vreemde is , als je werkgever je naar een prive test kliniek stuurt , kan je gelijk terecht , 15 minuten kost 150 euro en heb je binnen 24 uur de uitslag? Hoe kan dat? Of is dit zakken vullen?
Wat zegt ons vriend Hugo hiervan?
Klopt dit wel?
Watersnoodramp?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo vaak is NL niet in nood geweest. Ik weet er 1 en toen kwam hulp uit de VS.
zo blijf je vinger wijzen naar een ander in de politiek en er is niemand die de verantwoordelijkheid neemt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee geen van je opties. De ggd maakt alleen gebruik van ziekenhuislabs en de commerciele partijen van de commerciele labs in NL die nog zat capaciteit hebben. Als je meer hierover wilt weten dan staat het internet hier vol mee, het is een politiek wespennest vol leugens en belangenverstrengelingen.
Hugo heeft er niks over te zeggen want hij is niet de baas van de ggds.
Marshalplanquote:
Een pandemie zo (daad)krachtig mogelijk willen bestrijden (dmv bijvoorbeeld een korte, stevige lockdown) zodat men niet verder of langer dan noodzakelijk beperkt wordt in zijn of haar vrijheden = laks omgaan met vrijheden?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hulde. Gisteren ook eindelijk weer iemand in Op1 met een mooie toelichting over waarom we niet zo laks kunnen omgaan met de vrijheden waar we zo hard voor hebben gevochten en internationaal bekend om staan (Stefan de Vries, journalist in Frankrijk). Op het moment dat iemand zoals Stefan de Vries een verfrissende, enigwat tegendraadse mening geeft in Op1, wordt het pijnlijk duidelijk hoe de bekende, negatieve covid-19 framing onderdeel is geworden van dit soort redacties en media: verbaasde reacties, meteen terugvallen op hoe vreselijk covid-19 heeft huisgehouden etcetera. Op dat soort momenten kan ik me behoorlijk gefrustreerd voelen.
Klopt, ben je verbaasd?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo blijf je vinger wijzen naar een ander in de politiek en er is niemand die de verantwoordelijkheid neemt.
Sorry?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef quirina het volgende:
Zou Nederland weer andere Zuid-Europese landen weer financieel gaan steunen aangezien ze weer in lockdown gaan?
Zou me eerlijk gezegd zo kwaad maken als dit weer gaat gebeuren.
Van welk land krijgt Nederland steun? Als de nood er zou zijn? Ik denk dat we dan lekker dood kunnen vallen.
Ik voel mij gefrustreerd over de link leggen van vrijheden waar we hard voor gevochten hebben en de situatie nu met Covid-19. Hoe is in godsnaam de vrijheid die ons ontnomen is in de 2de wereldoorlog te vergelijken met de beperkingen die wij nu hebben? Ik vind het vrij disrespectvol naar de slachtoffers die zijn gevallen in die oorlog om deze vergelijking te trekken.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hulde. Gisteren ook eindelijk weer iemand in Op1 met een mooie toelichting over waarom we niet zo laks kunnen omgaan met de vrijheden waar we zo hard voor hebben gevochten en internationaal bekend om staan (Stefan de Vries, journalist in Frankrijk). Op het moment dat iemand zoals Stefan de Vries een verfrissende, enigwat tegendraadse mening geeft in Op1, wordt het pijnlijk duidelijk hoe de bekende, negatieve covid-19 framing onderdeel is geworden van dit soort redacties en media: verbaasde reacties, meteen terugvallen op hoe vreselijk covid-19 heeft huisgehouden etcetera. Op dat soort momenten kan ik me behoorlijk gefrustreerd voelen.
Dus de prioriteit van het testen ligt niet op het niveau wat ze ons doen voorliegen/vertellen?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee geen van je opties. De ggd maakt alleen gebruik van ziekenhuislabs en de commerciele partijen van de commerciele labs in NL die nog zat capaciteit hebben. Als je meer hierover wilt weten dan staat het internet hier vol mee, het is een politiek wespennest vol leugens en belangenverstrengelingen.
Hugo heeft er niks over te zeggen want hij is niet de baas van de ggds.
De GGD heeft de partijen gevraagd op welke maximale capaciteit ze full continu kunnen draaien.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Dus de prioriteit van het testen ligt niet op het niveau wat ze ons doen voorliegen/vertellen?
Dat hangt ervanaf aan wie je het vraagt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Dus de prioriteit van het testen ligt niet op het niveau wat ze ons doen voorliegen/vertellen?
Oh weer wat geleerdquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bij de watersnoodramp kreeg Nederland ook Europese hulp.
Pakken wat je pakken kanquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry?
Die steun zit in een pot. En het staat NL vrij om ook een aanvraag te doen. Uit diezelfde pot.
Maar ja, dat willen we niet..toch?
Prima. Zitten ook regels aan hè..door NL zelf afgedwongen. Gelden ook voor ons.quote:
De staat kan deze toch verplichten te testem?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat hangt ervanaf aan wie je het vraagt.
Er is in ieder geval meer dan voldoende labcapaciteit in NL wat niet gebruikt is.
gaan we weer over vrijheden.....quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, ze willen het graag en staan te wachten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
De staat kan deze toch verplichten te testem?
nee, dat is hoe het hier in NL aan toegaat zelfs met een pandemie, het is erg triest, want als ze willen kunnen ze het veel beter doen.quote:
Ja, strengere hypotheekregels werd al genoemd als voorwaarde.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Prima. Zitten ook regels aan hè..door NL zelf afgedwongen. Gelden ook voor ons.
Hervormingen dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |