abonnement Unibet Coolblue
pi_195441538
Zoveel mondkapjes topics. Van polls tot discussies. Nu het gebruik van mondkapjes gebruikelijker lijkt te worden. Misschien handig om de boel wat te centraliseren en wat ruimte te creëren voor tips & tricks waar je ze goedkoop kunt kopen en/of kunt gebruiken.

SPOILER: Waar (goedkoop) mondkapjes kopen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 66% gewijzigd door Benny op 05-10-2020 11:55:23 ]
  maandag 5 oktober 2020 @ 11:49:15 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195441643
Neem een plastic zakje mee waar een gebruikte in kan.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 11:55:35 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195441650
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:49 schreef RedFever007 het volgende:
gelukkig zijn er nog geen mondkapjestopics :')
Nou, dit is geopend op advies van een mod. Dit soort dingen zijn gewoon handiger in een centraal topic zodat je geen 20 topics hoeft door te werken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195441711
In het centrale Corona-topic kwam de volgende vraag langs:

Mijn bril beslaat door het dragen van een mondkapje. Hoe voorkom je dat?
Mijn advies gebaseerd op de volgende soorten mondkapjes:
A. Niet medisch, maar medisch uitziend mondmasker
B. Een stoffen, rechthoekige met vouwen. Die je als het ware zelf gemaakt had kunnen maken
C. Zo'n designerding naar de vorm van je gezicht

Vouw bij A en B rond de neusvleugel het mondkapje iets naar binnen. In het geval van C zou je een klein stukje wax onder het mondkapje kunnen plakken.
pi_195441837
Een andere veelvoorkomende klacht bij het gebruik van een mondkapje is:

Mijn mondkapje zakt af / schuift voor mijn ogen. Wat doe ik hieraan?
Je kunt het touwtje/elastiek van je mondkapje kruizen. Oftewel. Draai hem een slag zodat een X-vorm van het touwtje ontstaat.

Ook heb je op verschillende plekken een zogenaamde oorbeschermersstrip te koop, waarmee je de bandjes niet achter je oor hoeft te doen en zo tevens irritatie voorkomt. Dat ziet er ongeveer zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195441968
Wat is nu het beste herbruikbare mondkapje? Ik heb er al wel een paar, maar dat is alleen een vrij dun lapje stof en ik kan me niet voorstellen dat die maar iets tegenhouden. Ik zou er nog graag een aantal hebben die uitwasbaar zijn, comfortabel dragen, maar ook wel enigszins werken, zeg maar gelijk aan de 3-laags meltblown wegwerpexemplaren.
pi_195442063
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:08 schreef Tourniquet het volgende:
Wat is nu het beste herbruikbare mondkapje? Ik heb er al wel een paar, maar dat is alleen een vrij dun lapje stof en ik kan me niet voorstellen dat die maar iets tegenhouden. Ik zou er nog graag een aantal hebben die uitwasbaar zijn, comfortabel dragen, maar ook wel enigszins werken, zeg maar gelijk aan de 3-laags meltblown wegwerpexemplaren.
Het beste kun je een herbruikbare variant nemen waar je een filter in kunt doen. Die zijn dan sowieso niet eenlaags, zoals veel van die designerdingen die je veel voorbij ziet komen. Bijvoorbeeld de Hema heeft die nu bij de kassa's staan met een patroontje en de filters. De filters lijken echter een stuk lastiger te verkrijgen.

Edit: Bijvoorbeeld zo eentje:
https://www.hema.nl/mooi-(...)-stuks-12000022.html
pi_195442156
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:12 schreef Benny het volgende:

[..]

Het beste kun je een herbruikbare variant nemen waar je een filter in kunt doen. Die zijn dan sowieso niet eenlaags, zoals veel van die designerdingen die je veel voorbij ziet komen. Bijvoorbeeld de Hema heeft die nu bij de kassa's staan met een patroontje en de filters. De filters lijken echter een stuk lastiger te verkrijgen.
Zien die herbruikbare van de Hema bijvoorbeeld er een beetje leuk uit? Ik ben wel op zoek naar wat herbruikbare gevallen die er een beetje toonbaar uit zien. Die goedkope Action/Kruidvat-wegwerpdingen staan voor geen meter, en ze zijn ook niet nauwsluitend.

Tijdens de Tour de France en bijvoorbeeld in de NBA hebben ze wel mooie mondkapjes (gehad); stijlvol design, strak, goed sluitend. Maar zijn dat soort kapjes voor het gewone gepeupel ook makkelijk te krijgen?
En zo ja, in fysieke winkels (zoals Hema) of voornamelijk of alleen online te bestellen? Ben wel benieuwd.

Waar hebben jullie je mondkapjes gekocht, en dan bedoel ik dus de herbruikbare gevallen die er een beetje toonbaar uitzien (dus niet wit en niet van die wegwerpzooi).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 12:18:39 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195442174
Ik heb stoffen maskers bij Falke online gekocht: https://www.falke.com/nl_nl/inspiration/falke-face-mask/

Komen met 2 filters die je heel makkelijk in kan schuiven, ze zijn wel warm overigens om te dragen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195442318
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:17 schreef Salina het volgende:

[..]

Zien die herbruikbare van de Hema bijvoorbeeld er een beetje leuk uit? Ik ben wel op zoek naar wat herbruikbare gevallen die er een beetje toonbaar uit zien. Die goedkope Action/Kruidvat-wegwerpdingen staan voor geen meter, en ze zijn ook niet nauwsluitend.

Tijdens de Tour de France en bijvoorbeeld in de NBA hebben ze wel mooie mondkapjes (gehad); stijlvol design, strak, goed sluitend. Maar zijn dat soort kapjes voor het gewone gepeupel ook makkelijk te krijgen?
En zo ja, in fysieke winkels (zoals Hema) of voornamelijk of alleen online te bestellen? Ben wel benieuwd.

Waar hebben jullie je mondkapjes gekocht, en dan bedoel ik dus de herbruikbare gevallen die er een beetje toonbaar uitzien (dus niet wit en niet van die wegwerpzooi).
Die van de hema hebben wel een leuk patroontje. Wat jij bedoelt is zo'n designer mondkapje, nauwsluitend en met pasvorm. Die is prima, maar kijk dan of je daar een filter in kunt plaatsen en dat het niet zo'n eenlaags is. Dan heb je inderdaad gewoon een mooi en goed mondkapje.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:55:44 #12
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195463698
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:08 schreef Tourniquet het volgende:
Wat is nu het beste herbruikbare mondkapje? Ik heb er al wel een paar, maar dat is alleen een vrij dun lapje stof en ik kan me niet voorstellen dat die maar iets tegenhouden. Ik zou er nog graag een aantal hebben die uitwasbaar zijn, comfortabel dragen, maar ook wel enigszins werken, zeg maar gelijk aan de 3-laags meltblown wegwerpexemplaren.
Niet-medische herbruikbare kapjes werken maar een heel klein beetje. Ik zet hem op omdat ik wil uitdragen corona serieus te nemen.
pi_195463929
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:55 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Niet-medische herbruikbare kapjes werken maar een heel klein beetje. Ik zet hem op omdat ik wil uitdragen corona serieus te nemen.
Van de enkellaags wil ik wel geloven dat ze maar een beetje werken, daarom ben ik op zoek naar herbruikbare kapjes die wél beter werken dan een lapje stof. Die hierboven van de Hema kun je bijvoorbeeld een filter in doen, dat is al een stap in de goede richting.

En ik kwam bijvoorbeeld deze tegen: https://www.uniqlo.com/us/en/page/featured-airismmask.html, te verkrijgen bij Uniqlo in Amsterdam of Den Haag of in de webshop: https://www.uniqlo.com/eu(...)sm/airism-face-masks
Ziet er goed uit, maar hoe ze presteren ten opzichte van een 3-laags wegwerpmasker blijft onduidelijk.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:44:09 #14
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_195465367
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 13:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Van de enkellaags wil ik wel geloven dat ze maar een beetje werken, daarom ben ik op zoek naar herbruikbare kapjes die wél beter werken dan een lapje stof. Die hierboven van de Hema kun je bijvoorbeeld een filter in doen, dat is al een stap in de goede richting.
Ik ga uit van de info van de Rijksoverheid:

quote:
Hoe goed werken niet-medische mondkapjes?

Niet-medische mondkapjes kunnen een functie hebben op drukke plaatsen waar de 1,5 meter afstand niet altijd in acht kan worden genomen. Als iedereen een mondkapje draagt, kunnen niet-medische mondkapjes een beperkte bijdrage leveren aan het beperken van de verspreiding. Het beschermt vooral de ander. En zo beschermen we elkaar.
Kortom, je bent aardig voor de ander (de druppels van je hoestbui worden enigszins tegengehouden) maar in een mega-aerosole omgeving ben je de klos met of zonder niet-medisch kapje..
pi_195491945
Tegen het beslaan van de brillenglazen hebben wij anti-condensgel besteld (ofar anti-condensgel) bij bol.
Net erop gesmeerd, dochter kan morgen na school vast vertellen of haar bril dan minder beslaat... nog geen review dus.
Het is in elk geval makkelijk aan te brengen.

Vandaag had ik een zelfgemaakt mondkapje op in de supermarkt, maar elke keer als ik adem, ademt het kapje mee zeg maar... Dat was niet zo'n succes.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_195513152
Ik heb een paar leuke herbruikbare gescoord bij Station Deventer, in de boekenkiosk daar. Je krijgt er filtertjes bij. Ik had L en dat is een beetje groot maar het voordeel is dat je goed kunt ademen. Kosten ongeveer 6 euro.

Ben je handig met de naaimachine, op Youtube staat een leuke die ze maken met een bord, bord op stof leggen, omtrekken, uitknippen, dan in vieren vouwen, weer het bord gebruiken om een deel eraf te knippen en dan nog wat naaimachinewerk maar niet zo heel veel.
Ik heb hem gemaakt zonder binnenvakje.

[ Bericht 32% gewijzigd door Mondkapje op 08-10-2020 20:36:59 ]
pi_195517854
Of een 3M halfgelaatsmasker 6200?

Zag zon dude in de Jumbo met dat op, een echte baas.
Interessant he ?
pi_195527592
http://kerstkapje.nl

Voor wie in stijl kerst wil vieren :')
pi_195550331
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:45 schreef Nijna het volgende:
Tegen het beslaan van de brillenglazen hebben wij anti-condensgel besteld (ofar anti-condensgel) bij bol.
Net erop gesmeerd, dochter kan morgen na school vast vertellen of haar bril dan minder beslaat... nog geen review dus.
Het is in elk geval makkelijk aan te brengen.

Vandaag had ik een zelfgemaakt mondkapje op in de supermarkt, maar elke keer als ik adem, ademt het kapje mee zeg maar... Dat was niet zo'n succes.
Update over de anti-condensgel, het werkt een beetje zegt dochter. Maar echt "de" oplossing is het blijkbaar niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_195603636
Ik heb net dit mondkapje bestelt van een van mijn favorite yaoi manga, so cute 😍🥺
¤ 4,28 56%OFF | 10 Ten Count Kurose Shirotani Seals Funny Print Reusable Pm2.247 Filter Face Mask Ten Count 10 Count Kurose Shirotani Yaoi Bl
https://a.aliexpress.com/_BSDnfB
#WeesGeenWhales
pi_195608007
Ik heb zelf een paar wasbare, gemaakt door een vriend. De wegwerp draagt mijn hont nu:
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195609082
Leidt jouw mondmasker tot een beslagen bril? Lees dan onze tips

[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2020 14:00:19 ]
pi_195609128
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:32 schreef eragon2890 het volgende:
Ik heb net dit mondkapje bestelt van een van mijn favorite yaoi manga, so cute 😍🥺
¤ 4,28 56%OFF | 10 Ten Count Kurose Shirotani Seals Funny Print Reusable Pm2.247 Filter Face Mask Ten Count 10 Count Kurose Shirotani Yaoi Bl
https://a.aliexpress.com/_BSDnfB
Die neusclipjes zijn goed! Helpt prima tegen het beslaan van mijn bril.
pi_195609323
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:59 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Die neusclipjes zijn goed! Helpt prima tegen het beslaan van mijn bril.
Nice! En het is YAOI! 🤤
#WeesGeenWhales
pi_195616173
Mondkapjes is alleen advies dus.
pi_195616286
Oh en bedrijven hebben allang uitgezocht hoe ze dat doen met besmettingen en toch door kunnen draaien. Gewoon de besmetting niet doormelden.
pi_195616345
Met deze maatregelen gaan de besmettingen niet omlaag deze winter.

It’s gonna be a cold cold Christmas.
pi_195617666
Ik blijf voorlopig maar eens lekker thuis..

Eens wat hippe mondmaskers inslaan, want als het toch een blijvertje wordt, dan wil ik iets hippers dan wegwerp.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195618980
quote:
88s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:42 schreef Natalie het volgende:
Ik blijf voorlopig maar eens lekker thuis..

Eens wat hippe mondmaskers inslaan, want als het toch een blijvertje wordt, dan wil ik iets hippers dan wegwerp.
Mer FOK!logo.

@Danny
@yvonne
pi_195619059
Oh even een tip voor mensen die de duurste kapjes willen kopen van de action: heel warm en blijven ruiken naar azijn na het wassen :X
Twiddel
pi_195619181
quote:
81s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:16 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Mer FOK!logo.

@:danny
@:yvonne
Nou, ik vind het geen slecht idee!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195619783
“Fok off or die! “
als tekst op het fok kapje.
pi_195633142
The Man in White..
pi_195645331
Het blijft een probleem voor me met die mondkapjes. Als je iets wilt pakken van de plank beneden zakt het voor je ogen. Bovendien heb ik er echt last van met ademen. COPD dus snel benauwd. Ook erg lastig met oversteken. Steeds dat mondkapje op de goede plaats duwen zodat je niet onder een auto komt. Klotendingen ;(
pi_195650381
Waar zijn een beetje betaalbare wasbare "trendy" mondkapjes met filter te koop?
pi_195650403
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:24 schreef byah het volgende:
Waar zijn een beetje betaalbare wasbare "trendy" mondkapjes met filter te koop?
Ik heb zo'n katoenen ding met verwisselbare filter. Bij bol gekocht. Merk Reeva.
Definitely not CIA
pi_195650617
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:31 schreef Lavenderr het volgende:
Het blijft een probleem voor me met die mondkapjes. Als je iets wilt pakken van de plank beneden zakt het voor je ogen. Bovendien heb ik er echt last van met ademen. COPD dus snel benauwd. Ook erg lastig met oversteken. Steeds dat mondkapje op de goede plaats duwen zodat je niet onder een auto komt. Klotendingen ;(
Wij hebben van die savesafe mondkapjes, bij bol.com gekocht.
Ze blijven vrij goed zitten vind ik en ze ademen niet mee zoals die zelfgemaakte stoffen (althans dat is mijn ervaring). Ik heb wel het idee dat er wat lucht buitenlangs komt, dus hoe goed ze afsluiten vraag ik me af. De niesklodders zal je er wel mee tegenhouden.
Qua comfort vind ik ze wel prettig (dun neopreen is het), hoe effectief ze zijn daar durf ik geen uitspraken over te doen. En ik heb ook geen copd, dus ik weet niet of mijn ervaring jou veel wijzer maakt...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_195651583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:24 schreef byah het volgende:
Waar zijn een beetje betaalbare wasbare "trendy" mondkapjes met filter te koop?
Aliexpress, zoals alles 😄
#WeesGeenWhales
pi_195653161
quote:
Al die tips heb ik al geprobeerd. Werken matig tot niet ;(

Nu een clip in bestelling die je op je neus legt, onder het masker, wat de lucht naar beneden zou moeten afvoeren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195654006
Ik heb mondmaskers van Merkala.

Ze verkopen ook fijne wegwerp handschoenen, van Klinion, al zijn die in prijs verdubbeld, 150 voor 20 euro. Bij de Action trouwens ook, die blauwe, eerst 4 euro, nu een tientje.

Ook nog een doos van deze mondmaskers staan.

pi_195654273
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:43 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wij hebben van die savesafe mondkapjes, bij bol.com gekocht.
Ze blijven vrij goed zitten vind ik en ze ademen niet mee zoals die zelfgemaakte stoffen (althans dat is mijn ervaring). Ik heb wel het idee dat er wat lucht buitenlangs komt, dus hoe goed ze afsluiten vraag ik me af. De niesklodders zal je er wel mee tegenhouden.
Qua comfort vind ik ze wel prettig (dun neopreen is het), hoe effectief ze zijn daar durf ik geen uitspraken over te doen. En ik heb ook geen copd, dus ik weet niet of mijn ervaring jou veel wijzer maakt...
Dank voor de tips ;)
pi_195677963
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:43 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wij hebben van die savesafe mondkapjes, bij bol.com gekocht.
Ze blijven vrij goed zitten vind ik en ze ademen niet mee zoals die zelfgemaakte stoffen (althans dat is mijn ervaring). Ik heb wel het idee dat er wat lucht buitenlangs komt, dus hoe goed ze afsluiten vraag ik me af. De niesklodders zal je er wel mee tegenhouden.
Qua comfort vind ik ze wel prettig (dun neopreen is het), hoe effectief ze zijn daar durf ik geen uitspraken over te doen. En ik heb ook geen copd, dus ik weet niet of mijn ervaring jou veel wijzer maakt...
Is dit aan te bevelen voor brildragers? Want mijn bril blijft beslaan, ondanks alle tips en trucjes online.
pi_195679320
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 17:23 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Is dit aan te bevelen voor brildragers? Want mijn bril blijft beslaan, ondanks alle tips en trucjes online.
Ik draag zelf lenzen, dus geen ervaring.
Mijn dochter wel en die zegt dat haar bril wel beslaat, daar smeren we nu anti-condens spul op, maar ook dat werkt maar matig. Dus helaas, het is niet "de" oplossing...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_195693967
tip voor de brildragers: draai het elastiekje aan beide kanten een keer om voor je ze om je oren doet (wegwerp kapjes) dan beslaan je glazen niet meer.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:01:23 #45
4530 crew  Crazy Harry
pi_195694682
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb stoffen maskers bij Falke online gekocht: https://www.falke.com/nl_nl/inspiration/falke-face-mask/

Komen met 2 filters die je heel makkelijk in kan schuiven, ze zijn wel warm overigens om te dragen.
Ze hebben 2 verschillende modellen en maar 1 heeft de uitneembare filter.
Wel raar, de ander heeft de verstelbare neusklem.
Dus ze hebben 2 verschillende modellen, en beide hebben tenminste 1 noodzakelijke functie, niet...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  Redactie Frontpage zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:38:53 #46
4530 crew  Crazy Harry
pi_195696560
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:45 schreef Nijna het volgende:
Tegen het beslaan van de brillenglazen hebben wij anti-condensgel besteld (ofar anti-condensgel) bij bol.
Net erop gesmeerd, dochter kan morgen na school vast vertellen of haar bril dan minder beslaat... nog geen review dus.
Het is in elk geval makkelijk aan te brengen.

Vandaag had ik een zelfgemaakt mondkapje op in de supermarkt, maar elke keer als ik adem, ademt het kapje mee zeg maar... Dat was niet zo'n succes.
Je bedoelt dat het meebeweegt met je ademhaling? Dat is juist een goed teken want dat betekent dat de afsluiting aan de randen goed is en de lucht dus door het masker gaat en dus gefilterd wordt (voor wat het waard is, want hoe goed die filtering is, ligt uiteraard aan het materiaal).

Maar dat is dus een tip om op te letten, bij welk mondkapje dan ook, let op dat het meebeweegt met je ademhaling, alleen dan werkt het goed genoeg om ook jezelf te beschermen. Met FFP2 mondkapjes kan je deze controle niet uitvoeren omdat die niet flexibel zijn.

FFP2 is geen tekort meer voor:
twitter

Waarom er deleted bij komt te staan weet ik niet, de tweet is gewoon zichtbaar op Twitter

[ Bericht 2% gewijzigd door Crazy Harry op 17-10-2020 17:39:47 (tweet deleted?) ]
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_195705161
Kwaliteitstips: Veel mondkapjes voor consumenten houden virusdeeltjes niet tegen

Alleen het medische KN95 masker werd als 'goed' getest.
pi_195705211
Waar kopen jullie eigenlijk je filters en waar moet je daarbij opletten?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195705642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:32 schreef eragon2890 het volgende:
Ik heb net dit mondkapje bestelt van een van mijn favorite yaoi manga, so cute 😍🥺
¤ 4,28 56%OFF | 10 Ten Count Kurose Shirotani Seals Funny Print Reusable Pm2.247 Filter Face Mask Ten Count 10 Count Kurose Shirotani Yaoi Bl
https://a.aliexpress.com/_BSDnfB
Oh die zijn wel erg schattig. O+
ROBODEMONS..................|:(
pi_195705918
quote:
14s.gif Op zondag 18 oktober 2020 01:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Oh die zijn wel erg schattig. O+
IKR!? Die gezichtjes ook echt! AWWW!
#WeesGeenWhales
pi_195720306
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waar kopen jullie eigenlijk je filters en waar moet je daarbij opletten?
Niemand? Het adres waar ik mijn herbruikbare mondkapjes kocht verkoopt zelf geen filters en de meegeleverde raken snel op.

Ik heb geen idee waar op te letten of waar ze te kopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 18 oktober 2020 @ 20:59:03 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195720488
Resistance is futile.
pi_195725660
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niemand? Het adres waar ik mijn herbruikbare mondkapjes kocht verkoopt zelf geen filters en de meegeleverde raken snel op.

Ik heb geen idee waar op te letten of waar ze te kopen.
Weet niet over welke filters je het hebt, maar een dubbelgevouwen stukje keukenrol schijnt al heel veel te doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:02:45 #54
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195727487
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik heb stoffen maskers bij Falke online gekocht: https://www.falke.com/nl_nl/inspiration/falke-face-mask/

Komen met 2 filters die je heel makkelijk in kan schuiven, ze zijn wel warm overigens om te dragen.
Zien er netjes uit. Zijn deze nou net zo effectief als die medische mondkapjes (die witte mondkapjes die ter hoogte van de neus zo'n buigzaam metalen stripje hebben)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator maandag 19 oktober 2020 @ 12:03:42 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195727497
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zien er netjes uit. Zijn deze nou net zo effectief als die medische mondkapjes (die witte mondkapjes die ter hoogte van de neus zo'n buigzaam metalen stripje hebben)?
Het zijn zeker geen medische mondkapjes, volgens mij, er zitten wel filters bij maar volgens mij zijn geen van de herbruikbare geschikt voor medische doeleinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:05:16 #56
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195727519
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 13:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb zelf een paar wasbare, gemaakt door een vriend. De wegwerp draagt mijn hont nu:
[ afbeelding ]
Draag je ze ook zelf zo? Dan heeft het weinig zin ja. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:09:24 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195727578
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:38 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het meebeweegt met je ademhaling? Dat is juist een goed teken want dat betekent dat de afsluiting aan de randen goed is en de lucht dus door het masker gaat en dus gefilterd wordt (voor wat het waard is, want hoe goed die filtering is, ligt uiteraard aan het materiaal).

Maar dat is dus een tip om op te letten, bij welk mondkapje dan ook, let op dat het meebeweegt met je ademhaling, alleen dan werkt het goed genoeg om ook jezelf te beschermen. Met FFP2 mondkapjes kan je deze controle niet uitvoeren omdat die niet flexibel zijn.

FFP2 is geen tekort meer voor:
[ twitter ]
Waarom er deleted bij komt te staan weet ik niet, de tweet is gewoon zichtbaar op Twitter
Wat ik me vooral afvraag, is: kun je nou beter zo'n FFP2-masker kopen of een wasbare met een filter?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 19 oktober 2020 @ 12:13:36 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195727641
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
Kwaliteitstips: Veel mondkapjes voor consumenten houden virusdeeltjes niet tegen

Alleen het medische KN95 masker werd als 'goed' getest.
Dank je wel, heel nuttig. Maar dat zijn altijd wegwerpmondkapjes toch? Is de bedoeling dat je elke dag een nieuwe neemt? Dan kan het een dure grap worden.
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn zeker geen medische mondkapjes, volgens mij, er zitten wel filters bij maar volgens mij zijn geen van de herbruikbare geschikt voor medische doeleinden.
Oké, mja, het hoeft van mij ook niet medisch te zijn, als ze maar redelijk veilig zijn (dat ik mensen niet besmet en zij mij niet).

[ Bericht 31% gewijzigd door Federer-fan op 19-10-2020 12:19:34 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Redactie Frontpage maandag 19 oktober 2020 @ 12:58:03 #59
4530 crew  Crazy Harry
pi_195728366
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat ik me vooral afvraag, is: kun je nou beter zo'n FFP2-masker kopen of een wasbare met een filter?
FFP2, die zijn getest op werkzaamheid en daar zit zo'n filter ook in alleen niet uitneembaar.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:13 schreef Federer-fan het volgende:
Dank je wel, heel nuttig. Maar dat zijn altijd wegwerpmondkapjes toch? Is de bedoeling dat je elke dag een nieuwe neemt? Dan kan het een dure grap worden.
Je kan ze wel hergebruiken als je ze op de juiste manier ontsmet. Max 3x wordt aangeraden.

Simpelste is 72 uur weghangen. Dit is vanuit de aanname dat het virus niet lang kan overleven in een voor het virus vijandige omgeving zoals een mondmasker.

Een andere optie is 30 minuten op 70 graden in de oven. Hierbij wordt aangeraden een aparte oven te gebruiken zodat je niet het gevaar loopt dat je eten besmet wordt die je er in klaar maakt...

[ Bericht 45% gewijzigd door Crazy Harry op 19-10-2020 13:03:22 ]
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_195728512
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:13 schreef Federer-fan het volgende:
Dank je wel, heel nuttig. Maar dat zijn altijd wegwerpmondkapjes toch? Is de bedoeling dat je elke dag een nieuwe neemt? Dan kan het een dure grap worden.
Officieel na 8 uur gebruik. Er staan op internet wel wat tips hoe ze te hergebruiken, maar de kwaliteit zal altijd afnemen. En je moet ook glad geschoren zijn. :P
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:14:40 #61
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195728663
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 12:58 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

FFP2, die zijn getest op werkzaamheid en daar zit zo'n filter ook in alleen niet uitneembaar.
[..]

Je kan ze wel hergebruiken als je ze op de juiste manier ontsmet. Max 3x wordt aangeraden.

Simpelste is 72 uur weghangen. Dit is vanuit de aanname dat het virus niet lang kan overleven in een voor het virus vijandige omgeving zoals een mondmasker.

Een andere optie is 30 minuten op 70 graden in de oven. Hierbij wordt aangeraden een aparte oven te gebruiken zodat je niet het gevaar loopt dat je eten besmet wordt die je er in klaar maakt...
Dank je wel hiervoor. Dan is het nog wel te overzien. Dat zou betekenen dat je één zo'n masker vier dagen kunt gebruiken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 19 oktober 2020 @ 13:16:22 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_195728692
Dit kan toch nooit werken? :?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_195751906
Hebben jullie ook dat je mondkapje na een paar uur naar urine ruikt?
pi_195751964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:00 schreef Poolbal het volgende:
Hebben jullie ook dat je mondkapje na een paar uur naar urine ruikt?
Je moet hem op je gezicht doen he.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195752190
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Je moet hem op je gezicht doen he.
Die van mij ruikt ook gewoon naar Dior of Chanel :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195776467
Bekkleppen, zo 2020...
pi_195782210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:19 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Die van mij ruikt ook gewoon naar Dior of Chanel :9
De mijne ruikt naar knoflook van gisteren ( shoarma gegeten, laat nog shoarmaboertjes) :+
pi_195782244
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:00 schreef Poolbal het volgende:
Hebben jullie ook dat je mondkapje na een paar uur naar urine ruikt?
Hi Patricia.
pi_195798824
Iets om in de gaten te houden, mochten de resultaten ooit nog gepubliceerd worden:


Danish newspaper reveals largest study on masks has been rejected by 3 medical journals

quote:
The researchers behind a large and unique Danish study on the effect of wearing a mask are having great difficulty in getting their research results published. One of the participating professors in the study admits that the still secret research results can be perceived as "controversial."

For weeks, media and researchers around the world have been waiting with increasing impatience for the publication of a large Danish study on the effect — or lack thereof — of wearing a mask in public spaces here during the corona pandemic.

Now, one of the researchers who has been involved in the study can state that the finished research result has been rejected by at least three of the world's leading medical journals. These include The Lancet, The New England Journal of Medicine, and the American Medical Association's journal JAMA.

"They all said no," says professor Christian Torp-Pedersen, Dr. and chief physician at the research department at North Zealand Hospital. However, the professor does not want to share the reasons for the journals' rejection. "We cannot start discussing what they are dissatisfied with because in that case we must also explain what the study showed and we do not want to discuss that until it is published," explains Christian Torp-Pedersen.

Outstanding study

The study was initiated at the end of April after a grant of five million kroner from the Salling Foundations. It involved as many as 6,000 Danes, half of whom had to wear masks in public over a long period of time. The other half was selected as the control group. A large part of the test participants were employees of Salling Group's supermarkets: Bilka, Føtex and Netto.

The study and its size are unique in the world, and the purpose was to, once and for all, try to clarify the extent to which the use of sanitary masks in public space provides protection against corona infection. If the Danish research result is truly "controversial" and if that means that no evidence has been found of any major infection-protecting effect of mask use in public space, it will be highly startling.

But of course it cannot be ruled out that the three medical journals are of the opinion that the data obtained by the Danish study is deficient — that, for example, there are too few coronavirus infections in the study to be able to draw unambiguous conclusions about the protective effect of masks against infection with the new virus. In this connection, it is worth noting that the study was conducted at a time (predominantly in May), when the infection pressure in Denmark was falling sharply.

The study's spokesman and main author is professor of cardiology and chief physician at Rigshospitalet, Henning Bundgaard. He strongly emphasizes that he wants to be in charge of "high-quality" research.
https://www.berlingske.dk(...)tre-top-tidsskrifter (deens, paywall)

studie: https://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/study/NCT04337541

[ Bericht 1% gewijzigd door Wegenbouwer op 23-10-2020 01:35:56 ]
pi_195799973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 01:27 schreef Wegenbouwer het volgende:
Iets om in de gaten te houden, mochten de resultaten ooit nog gepubliceerd worden:


Danish newspaper reveals largest study on masks has been rejected by 3 medical journals
[..]

https://www.berlingske.dk(...)tre-top-tidsskrifter (deens, paywall)

studie: https://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/study/NCT04337541
quote:
"We cannot start discussing what they are dissatisfied with because in that case we must also explain what the study showed and we do not want to discuss that until it is published,"
Typisch.

En ook dit:

quote:
But of course it cannot be ruled out that the three medical journals are of the opinion that the data obtained by the Danish study is deficient
Maw: je schreeuwt weereens terwijl je niet weet wat de reden is.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2020 06:12:56 ]
pi_195803418
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 06:07 schreef JochemSjakie het volgende:
Maw: je schreeuwt weereens terwijl je niet weet wat de reden is.
Ochtendhumeurtje?

Ik schreeuw niet, noch zeg ik ergens dat ik weet wat de reden is.

Dit is gewoon een stuk uit de krant, een update over het grootste onderzoek sinds de uitbraak. Lijkt me relevant voor dit topic.
pi_195803467
Ik heb voor kantoor een licht en fijn kappie gekregen, zonder dat staal bovenin. Zit goed, alleen zal wel van lage kwaliteit zijn.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_195804593
Zijn de medische mondkapjes illigaal?
Zie ze soms op MP en FB groeoen.
Interessant he ?
  roze vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:04:11 #74
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_195804628
Ik heb nu zo'n dingetje voor in mijn nek want kan geen elastiek op dit moment achter mijn oor doen maar pff dat is het ook niet. Mondkapje zit strakker waardoor ik het echt benauwd krijg (normaal kun je nog beetje ademen).
Your beauty never ever scared me.
pi_195805076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:02 schreef Zwolsboy het volgende:
Zijn de medische mondkapjes illigaal?
Zie ze soms op MP en FB groeoen.
Natuurlijk niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195805107
quote:
Zo lang moet je mondkapje in de magnetron
Twee minuten op 600 watt moet genoeg zijn om het kapje te desinfecteren. Dat zegt arts en microbioloog Wim Ang bij NH Nieuws. „Maar kijk wel uit dat het kapje niet in de fik vliegt!”
Bij wegwerpmaskers moet je wel uitkijken met de metalen delen: dan krijg je vonken in de magnetron. Je zou dat beugeltje aan de bovenkant er dan eerst uit moeten peuteren. Maar moeten we daaraan beginnen? „Het is veel werk en het is dan ook nog maar de vraag of de maskers wel goed blijven."

De wasbare mondkapjes kunnen wel in de magnetron, maar ze kunnen ook in de wasmachine. Dat raadt de arts eigenlijk wel aan in verband met vlekken.
https://www.telegraaf.nl/(...)apje-in-de-magnetron
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195834722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Waarom mag je deze niet gebruiken ? In het OV enz.
Interessant he ?
pi_195835411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:14 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Waarom mag je deze niet gebruiken ? In het OV enz.
Dat mag wel
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 12 november 2020 @ 06:35:36 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196197582
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Niemand? Het adres waar ik mijn herbruikbare mondkapjes kocht verkoopt zelf geen filters en de meegeleverde raken snel op.

Ik heb geen idee waar op te letten of waar ze te kopen.
Je kunt ze zelf maken van koffiefilter. Of eventueel keukenpapier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196197614
Bol verkoopt filters.
pi_196197909
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2020 06:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je kunt ze zelf maken van koffiefilter. Of eventueel keukenpapier.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 06:41 schreef quirina het volgende:
Bol verkoopt filters.
Dank. Ik ga eens kijken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_196203508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oei. Slecht advies om te geven zeg :X
Die herbruikbare van de kruidvat hebben namelijk een ijzeren neus dingetje.
Twiddel
pi_196216760
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waar kopen jullie eigenlijk je filters en waar moet je daarbij opletten?
Geen idee maar bij volgelaatsmaskers was het altijd zo dat zodra je de beschermdop eraf haalde je er nog 8 uur mee kon doen voordat het filter onbruikbaar wordt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_196451296
Goede tool voor kans op besmetting via aerosolen.

https://www.zeit.de/wisse(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
pi_196504992
Vast al ergens besproken, maar wat is nou een fijn mondkapje als je een bril hebt? Ik heb vanmiddag van narigheid mijn bril maar af gedaan, het was geen doen. Compleet beslagen glazen. Chance dat ik nog wel wat kan zien zonder bril, maar het liefst hrb ik dat ding gewoon op :P
pi_196506201
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 20:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vast al ergens besproken, maar wat is nou een fijn mondkapje als je een bril hebt? Ik heb vanmiddag van narigheid mijn bril maar af gedaan, het was geen doen. Compleet beslagen glazen. Chance dat ik nog wel wat kan zien zonder bril, maar het liefst hrb ik dat ding gewoon op :P
https://www.amazon.nl/Fog(...)a-990425458782&psc=1

Fog free _O_
Zelden nog beslagen glazen met dit hulpstukje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196506941
Ook last achter de oren bij/na het dragen van een mondkapje? Met een tussenstukje kun je het op je achterhoofd dragen.



Een cliënt van mijn vriendin in de thuiszorg kwam hiermee aan. Ik heb zelf onvoldoende verstand van haken, om uitleg te geven hoe je het maakt. Maar misschien is er iemand anders die dat wel weet.
pi_196507816
Ik gooi wegwep mondkapjes in de wasmachine. Komen er als nieuw uit ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196508067
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:29 schreef Wantie het volgende:
Ik gooi wegwep mondkapjes in de wasmachine. Komen er als nieuw uit ^O^
Ze beschermen al weinig en dan helemaal niet meer maar hey, fijn voor je dat je ze kunt hergebruiken ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196508080
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:46 schreef Benny het volgende:
Ook last achter de oren bij/na het dragen van een mondkapje? Met een tussenstukje kun je het op je achterhoofd dragen.

[ afbeelding ]

Een cliënt van mijn vriendin in de thuiszorg kwam hiermee aan. Ik heb zelf onvoldoende verstand van haken, om uitleg te geven hoe je het maakt. Maar misschien is er iemand anders die dat wel weet.
Ik ken het, heb ook een gekregen exemplaar thuis liggen :Y
Maar nooit last van mijn oren als veelvuldig mondmasker drager dus nog niet getest.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196509023
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ze beschermen al weinig en dan helemaal niet meer maar hey, fijn voor je dat je ze kunt hergebruiken ^O^
Ja, beter voor het milieu :Y

Maar zou de effectiviteit echt verminderen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196510851
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2020 00:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, beter voor het milieu :Y

Maar zou de effectiviteit echt verminderen?
Het papier en filter wat erin zit verandert van structuur als je het laat rondtollen in plenzen water en wasmiddel.
Als je serieus aan het milieu wil denken: koop een stoffen masker.

De fijnste die ik heb is van de Action. Kun je een losse filter in doen die ik bij Bol heb besteld.

Maar de beste bescherming blijft: afstand houden, drukte vermijden, handen wassen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_196511497
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

https://www.amazon.nl/Fog(...)a-990425458782&psc=1

Fog free _O_
Zelden nog beslagen glazen met dit hulpstukje.
Ah dat ziet er top uit ja. Alleen een wat lange leveringstijd. Ik heb zoiets volgende week al nodig. Eens kijken of ze zoiets ook hier verkopen.
pi_196612708
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:14 schreef quirina het volgende:
Mondkapjes is alleen advies dus.
En ze helpen geen reet, een verplichting maakt het niet beter temeer omdat er nog zoveel manieren zijn om besmet te worden. Je kunt je afvragen waarom de huidige maatregelen nou eigenlijk zijn bedacht, een Corona tegenhouden doet het niet maar een volk / wereld ergens toe dwingen is in ieder geval goed gelukt....chapeau hoor.
pi_196616218
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:29 schreef Wantie het volgende:
Ik gooi wegwep mondkapjes in de wasmachine. Komen er als nieuw uit ^O^
Je hoort ze in de prullenbak te gooien hoor...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196616255
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 13:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom zou je dit doen? Ik gebruik nog steeds mijn kapje van april zonder schoon te maken. Als he er niet in niest of hoest dan kan dat prima.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196616308
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom zou je dit doen? Ik gebruik nog steeds mijn kapje van april zonder schoon te maken. Als he er niet in niest of hoest dan kan dat prima.
Zie hier de zinloosheid van die dingen.
pi_196616332
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:40 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Zie hier de zinloosheid van die dingen.
Dat ze verkeerd gebruikt worden bedoel je? Tja dat is toch te verwachten. Zonder controle daarop is het logisch dat dat gebeurt. Ik ken genoeg mensen die het anders niet kunnen betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 13:10:29 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196616735
Omdat we hier verder gaan babbelen over al of niet nuttige en (on)verplichte mondkapjes.
Vooral proberen dat wat we zelf vinden, niet te gaan projecteren op de ander die immers anders in de discussie kan zitten.

Voorts een post van mijn één van opmerkingen aangaande mondkapjes/werking uit het algemene Covid18 topic dat inhoudelijk & toepasselijk wat kan toevoegen.

Onderzoek naar Mondkapjes bekijken vaak alleen het mondkapje zelf.
Meestal ook op grond van een luchtige "kansberekening" die zich weer baseert op een veronderstelde werking van gecombineerde materialen, om dan op dat web van drijfzand, "ongefundeerde uitspraken" te doen.
Wat ook vaak gebeurd is rondstrooien met percentages zoals dat een mondkapje tot wel 50% verbetering kan brengen (boven op de marginale beschermende werking van hooguit 3% :') ).

Ook worden voorbeelden gebruikt door twee dragers van kapjes in stelling te brengen. Wanneer dan beide personen iets zouden dragen (wat regelmatig wordt getoond), er dan geen transmissie meer kan plaatsvinden. Dit is dan je reinste desinformatie door zaken valselijk voor te stellen.
Regeringen maken zich hier schuldig aan desinformatie zoals de Franse Regering met schijnheilige plaatjes als , dat beeldend verteld wanneer beide mensen een lapje voordoen er dan geen virus overdracht meer zou zijn. Het is vooral een muskietennet maken van kippengaas.

Dit is meer het eerlijke verhaal dat iets verteld over de werking:
quote:
Bron: polifact

4_masks_screenshot.png
No mask is 100% effective, but health care officials stress that face masks increase their effectiveness when combined with other measures, such as social distancing and regular hand washing.
Vooral die laatste zin goed lezen dat ook zegt dat er altijd een kans is op besmetting en het voor het individu geen zekerheid biedt (vandaar het kruis dat het zelf niet beschermd).
Bescherming komt voort uit de stapeling van risico beperkende factoren waarbij een goed (gedragen & werkend) masker dan het restend aan risico nog wat verder kan verminderen. Bescherming van 90% opvoeren naar 93%.
Of mondkapje dan zo zinnig is, moet vooral bezien worden of "voordeel" het dragen meer doet dan dat het afdoet. Het niet medische mondkapje bij ons is vooral een vormsel dat een gevoel geeft van controle dat he iets kan doen. Een beetje als met de hand proberen een mug dood te slaan. Soms werkt dat en doorgaans; veel vaker niet.

Om wat onderbouwd over een mondkapje te kunnen zeggen moeten ook de stof, aard, plaats, omstandigheden en (verschoonde) manier van dragen worden meegenomen. Metingen in een/uit lab zijn doorgaans niet realistisch te projecteren naar de weerbarstige praktijk die maar wat deugnietend doet.
Het is van een Dettolgehalte die 99% van de bacteriën tegenhoudt en gemakshalve niet vermeld dat er daarna nog een miljarden overblijven die net zo ruimschoots voldoende kunnen zijn om iemand ziek te maken.

Hier een lijstje van type, stoffen en soort mondkapjes die op zichzelf, de werking verteld:
bron: sciencealert

Het is dus NIET zo dat een kapje dan dus die werking heeft op/voor bescherming tegen het virus.
Immers 1% virus dat overblijft, is ruimschoots :Y voldoende om iemand te kunnen besmetten.

Zelf prefereer ik eerder de veiligheid die uitgaat bij en door gedrag. Iemand die zonder kapje met afgewend hoofd bewust snel met gevouwen handen dan stil achterlangs mij schuift; dan die onveiligheid van iemand die met een kèkhip "kapje" voor mij met een geschreeuwd "sorry" in de PriMark voordringt en van alles treuzelt graait of zijn neus met de elleboog afveegt.

Zo en nu maar hopen dat we snel verlost gaan worden van mondkapjes gereutel die overheden als kippen zonder kop blijven doordreinen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196616900
Kan het kwaad met een gebruikte mondkap je mond af te vegen?

Ik had namelijk net een lahmacun met alles erop gekocht in het overdekte winkelcentrum en die gierige Turk gaf er geen servetje bij.
.
pi_196617053
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom zou je dit doen? Ik gebruik nog steeds mijn kapje van april zonder schoon te maken. Als he er niet in niest of hoest dan kan dat prima.
In de wasmachine ^O^
Isie weer als nieuw.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_196618801
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2020 13:21 schreef Fer het volgende:
Kan het kwaad met een gebruikte mondkap je mond af te vegen?

Ik had namelijk net een lahmacun met alles erop gekocht in het overdekte winkelcentrum en die gierige Turk gaf er geen servetje bij.
Ja want het virus kan zich aan de buitenkant hechten.
pi_196637410
Net brood gehaald en kwam er bij terugkomst achter dat ik dat ding binnenstebuiten aan had. Stond vet voor lul!
pi_196653618
Mondkapje, mondkapje zet hem op je smoel! :D

pi_196658072

Er word in ieder geval gehandhaafd door de winkels :)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 10 december 2020 @ 18:58:12 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196659521
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 17:18 schreef DX11 het volgende:

Er word in ieder geval gehandhaafd door de winkels :)
Vervelende pleurislulletjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196694531
Wéér stijging: vandaag bijna 9200 nieuwe coronabesmettingen
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu meldt 9182 nieuwe besmettingen in het afgelopen etmaal. Dat is het hoogste aantal sinds de piek van de tweede golf eind oktober.

Mondkapjes nutteloos..
pi_196701089
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:51 schreef mthecatlover het volgende:
Wéér stijging: vandaag bijna 9200 nieuwe coronabesmettingen
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu meldt 9182 nieuwe besmettingen in het afgelopen etmaal. Dat is het hoogste aantal sinds de piek van de tweede golf eind oktober.

Mondkapjes nutteloos..
Ja maar het volgende is dat je ze overal moet dragen, ook in je eigen huis straks.
  zondag 13 december 2020 @ 07:16:14 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_196701211
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2020 06:57 schreef macca728 het volgende:
Ja maar het volgende is dat je ze overal moet dragen, ook in je eigen huis straks.
:')
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_196736569
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2020 19:51 schreef mthecatlover het volgende:
Wéér stijging: vandaag bijna 9200 nieuwe coronabesmettingen
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu meldt 9182 nieuwe besmettingen in het afgelopen etmaal. Dat is het hoogste aantal sinds de piek van de tweede golf eind oktober.

Mondkapjes nutteloos..
Die conclusie kun je uit dit platte getal niet halen toch?

Ik mis meer informatie, bijvoorbeeld hoeveel van deze besmette personen droeg consequent een mondkapje?

Of

Hoeveel van deze besmettingen vonden plaats binnenshuis waar de meesten geen mondkapje dragen?

Of

Hoeveel besmette personen hebben het opgelopen via kind(eren).
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 21:55:24 #113
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196754802
https://msphere.asm.org/content/5/5/e00637-20
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33258868/

Peer-reviewed studies naar de effectiviteit van niet-medische mondkapjes.
pi_196754879
Wordt tijd dat de kinderen ook mondkapjes gaan dragen, ik zeg zodra het kind zelfstandig kan lopen ook een mondkapje.

Iedereen of niemand.
Interessant he ?
pi_196754880
Ach als je ziet hoe mensen mondkapjes gebruiken.
Uit de jaszak op de bakkes.
Van de bakkes in de jaszak.

Sommigen die moeten hoesten trekken het mondkapje omlaag, bij niezen idem dito.

Ook heb je mensen die denken dat je ze niet hoort praten met een mondkapje op en doen ze steeds af.

Of ze hangen hun neus buiten het kapje.

Ja werkt top zo!
  woensdag 16 december 2020 @ 01:55:42 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196757390
Het NEN, ons normalisatie instituut, heeft normen opgesteld waaraan Covid19 mondkapjes voor publiek dwz niet medisch gebruik moeten voldoen en hoe ze gedragen moeten worden.
quote:
https://www.nen.nl/media/(...)1_2020-11-09_def.pdf 09nov20:
"Een mondkapje is bedoeld om anderen te beschermen, niet de drager zelf. Bij goed gebruik kan een
mondkapje het risico verkleinen dat druppels uit mond en neus worden verspreid naar de omgeving. Een mondkapje is geen vervanging van andere hygiënemaatregelen, maar vormt hierop een aanvulling."
Verder een doortimmerde batterij van gebruiks- draag- & maakinstructies, waar/wel/hoe en niet met allerlei andere aanvullingen; te gebruiken en hoe te onderhouden.
Ik vermoed dat er vast nog wel een draagexamen zal worden opgesteld voordat mensen gecertificeerd zo uitgedost zich dan in het openbaar mogen gaan voortbewegen. Fijn is dat er een norm is die dan ook kan worden gehandhaafd en ik ben bang dat die (hergebruikte) hipsterkapjes uit China het niet zullen gaan redden.

Wordt vast vervolgd wanneer de EU of NL dit als keurmerk gaat opnemen in wetgeving om te gemoet te komen aan ene behoefte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196761007
Schaf het gewoon af, de regering is te dom om dingen in te trekken.

Schaf mondkapjes af tot 18 jan veranderen de cijvers nauwelijks dan weet je dat het nooit gewerkt heeft.

En daarna het oude leven hervatten voor een maand, veranderd er niks dam ligt ze oorzaak ergens anders.

Veranderd het wel dan weer terug de de 1.5m regel.
Interessant he ?
pi_197148170
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2020 21:58 schreef quirina het volgende:
Ach als je ziet hoe mensen mondkapjes gebruiken.
Uit de jaszak op de bakkes.
Van de bakkes in de jaszak.

Sommigen die moeten hoesten trekken het mondkapje omlaag, bij niezen idem dito.

Ook heb je mensen die denken dat je ze niet hoort praten met een mondkapje op en doen ze steeds af.

Of ze hangen hun neus buiten het kapje.

Ja werkt top zo!
Ja, maar krijg je als je mensen dwingt tot het gebruik ervan. Dan zetten ze het mondkapje op, omdat het 'moet'.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_197148212
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 00:58 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Ja, maar krijg je als je mensen dwingt tot het gebruik ervan. Dan zetten ze het mondkapje op, omdat het 'moet'.
Ook, maar je mag ook de conclusie trekken dat het niet werkt, zie ook alle andere landen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:44:06 #120
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197226870
Op mn werk draag ik een buff omdat ik de hele dag heen en weer loop en ik hem telkens op en af moet doen en dan is een buff erg makkelijk.

In mn auto ligt er een voor de supermarkt waar ik zelden heen ga dus tegen de tijd dat ik weer moet zijn eventuele virusdeeltjes die er op zitten wel dood dus gebruik ik steeds dezelfde.

Daarbij heb ik ook totaal geen zin om geld uit te geven aan (niet werkzame) mondkapjes.

Hoop dat ze het snel weer afschaffen.
To BG or not to BG!
pi_197243284
Ik heb ivm psychiatrische problematiek flink last van een mondkapje, maar heb sinds juni altijd mijn best gedaan om hem toch te dragen en er zoveel mogelijk aan te wennen. Nadat ik er een heb gevonden die qua materiaal en pasvorm goed werkte scheelde dat een boel. Maar sinds de verplichting in december is het weer steeds moeilijker geworden, vooral ook omdat hij nu op steeds meer plekken op moet en dus ook steeds langer. Zo zit de supermarkt, drogist en apotheek hier bijv. in een overdekt winkelcentrum dus waar ik eerst nog hem af kon doen in de 'open' gebieden en opdoen in de winkel moet hij nu constant op.

Ondertussen begint het dusdanig belemmerend te worden dat ik nu zo'n beetje gegarandeerd een paniekaanval heb als ik even naar de supermarkt ga en ik merk dat ik steeds meer en meer angstig begin te worden om in publieke ruimtes te komen. Voor mij dus het moment om te denken, oke toch maar gebruik maken van de uitzondering... Dus een paar faceshields besteld en hop ze zijn binnen :)

Maar nu ben ik alsnog te bang om een face shield te dragen in plaats van een mondkapje, zelfs al weet ik rationeel gezien dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik kan rustig een uitdraai van mijn diagnoses laten zien en als het me niet lukt iets uit te leggen kan ik het telefoonnummer geven van mijn partner. En de meeste mensen zijn echt wel begripvol en het gebeurd echt niet zomaar dat een BOA of random iemand moeilijk gaat doen. Maarja toch durf ik het nog niet :')

Zijn er hier mensen die dit herkennen en ook moeite hebben met zich beroepen op de uitzondering?
pi_197277000
Het verbaasd me dat men moeite heeft met wat harder praten door de mondkapjes heen, kom op zeg volume wat omhoog.
Interessant he ?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:02:27 #123
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197363923
Is er wel eens iemand van jullie aangesproken op het dragen van een ondeugdelijk mondkapje? Het is mij nog niet overkomen in elk geval.

Ik vind zelf de bandana varianten met oor elastiekjes echt ideaal, elastisch, dun, makkelijk ademen, schuift 'm zo op en af naar gelang of het verplicht is, blijft liggen in je nek als je 'm niet op hoeft ipv in je jaszak gepropt.
Het helpt natuurlijk geen ene meter, maar tot nu toe is het overal geaccepteerd.

Dan ter illustratie een lekker lelijke variant:
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197543226
In een artikel van het AD en de presentatie van Jaap V. Dissel stond vandaag het volgende plaatje:


Dus ondanks dat we die ongein al bijna twee maanden moeten dragen hebben ze het OMT niet kunnen overtuigen. Logisch wel dus dat Jaap V. Dissel altijd tegen is geweest. Het is moeilijk te zien hoeveel % reductie ze inschatten dat de mondneusmaskers plicht heeft en het zou natuurlijk beter kunnen werken dan ze nu inschatten, maar het lijkt ook wel alsof het een negatieve impact kan hebben zoals ik het zie in die slide. Mischien omdat mensen zich veiliger gaan voelen?

https://www.ad.nl/politie(...)aatregelen~a70d9023/
pi_197543884
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:02 schreef GemMagic het volgende:
Is er wel eens iemand van jullie aangesproken op het dragen van een ondeugdelijk mondkapje? Het is mij nog niet overkomen in elk geval.

Ik vind zelf de bandana varianten met oor elastiekjes echt ideaal, elastisch, dun, makkelijk ademen, schuift 'm zo op en af naar gelang of het verplicht is, blijft liggen in je nek als je 'm niet op hoeft ipv in je jaszak gepropt.
Het helpt natuurlijk geen ene meter, maar tot nu toe is het overal geaccepteerd.

Dan ter illustratie een lekker lelijke variant:
[ afbeelding ]
Nu nog een cowboyhoed erbij :7
  donderdag 21 januari 2021 @ 08:33:30 #126
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197544779
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 03:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Nu nog een cowboyhoed erbij :7
Zodra het verplicht wordt, ben ik de eerste! Ongetwijfeld is dat belangrijk, want de Britse variant is zo besmettelijk dat we geen tijd hebben om onderzoek naar het nut van het dragen van een hoed af te wachten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 januari 2021 @ 10:26:18 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197568126
Wij moeten hier in DLD nu verplicht medische mondkapjes dragen. Maar in NL mag dat juist niet ( 8)7 ). Dat betekent dus dat ik nu 2 verschillende soorten nodig heb.

Word je in NL aangesproken als je met een medisch mondkapje rondloopt? En voordat iedereen begint te sputteren: betreft een medische afspraak.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197570463
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:26 schreef Rewimo het volgende:

Word je in NL aangesproken als je met een medisch mondkapje rondloopt? En voordat iedereen begint te sputteren: betreft een medische afspraak.
Ik acht de kans zeer klein. Die paniek was er aanvankelijk door het tekort aan materiaal voor zorgpersoneel. Daar is nu geen sprake meer van.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 januari 2021 @ 13:36:32 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197571207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:43 schreef Cynicio het volgende:

Ik acht de kans zeer klein. Die paniek was er aanvankelijk door het tekort aan materiaal voor zorgpersoneel. Daar is nu geen sprake meer van.
Dank je wel :)

Ik zie het nog steeds af en toe voorbijkomen, vandaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197886671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:26 schreef Rewimo het volgende:
Wij moeten hier in DLD nu verplicht medische mondkapjes dragen. Maar in NL mag dat juist niet ( 8)7 ). Dat betekent dus dat ik nu 2 verschillende soorten nodig heb.

Word je in NL aangesproken als je met een medisch mondkapje rondloopt? En voordat iedereen begint te sputteren: betreft een medische afspraak.
Waar staat dat het in NL niet mag?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198019783
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waar staat dat het in NL niet mag?
Daar stond eerst een boete op. Geen idee of dat nog geldig is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  PR en moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 13:33:45 #132
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198034250
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daar stond eerst een boete op. Geen idee of dat nog geldig is.
Onzin, als die er al stond (wat ik betwijfel) is die nooit gegeven. Vanaf maart vorig jaar al meerdere malen mensen met medische mondkapjes in het OV gezien (incl ikzelf) en daar worden we echt niet op aangesproken, laat staan beboet.

De uitspraak om liever geen medische mondkapjes te dragen was om te voorkomen dat er door 'het volk' een run op medische mondkapjes kwam die de zorg juist zo hard nodig heeft. Ik geloof dat van die tekorten sowieso niet zo zeer meer sprake is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:26 schreef Rewimo het volgende:
Wij moeten hier in DLD nu verplicht medische mondkapjes dragen. Maar in NL mag dat juist niet ( 8)7 ). Dat betekent dus dat ik nu 2 verschillende soorten nodig heb.

Word je in NL aangesproken als je met een medisch mondkapje rondloopt? En voordat iedereen begint te sputteren: betreft een medische afspraak.
Gewoon lekker altijd een medisch mondkapje dragen dus ^O^

Edit: als je linkjes hebt naar plekken waar ik betaalbaar medische mondkapjes kan bestellen, please drop de link :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Moira op 16-02-2021 13:56:21 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 februari 2021 @ 17:46:11 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198039600
@Moira Lidl in Dld verkoopt ze nu voor 88 cent per stuk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  PR en moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 17:56:26 #134
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198039835
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:46 schreef Rewimo het volgende:
@:Moira Lidl in Dld verkoopt ze nu voor 88 cent per stuk.
Die ook echt zo getest zijn dat ze in Europa als 'medisch mondneusmasker' mogen doorgaan? :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 februari 2021 @ 18:35:21 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198040598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:56 schreef Moira het volgende:

Die ook echt zo getest zijn dat ze in Europa als 'medisch mondneusmasker' mogen doorgaan? :o
Ja, FFP2 van degelijke Duitsche makelij ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  PR en moderator dinsdag 16 februari 2021 @ 18:43:44 #136
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_198040767
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 18:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, FFP2 van degelijke Duitsche makelij ^O^
_O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_198065502
Wordt eens tijd dat ze de mondkapjes halve dragers op de bon zetten... zie dat vooral ouderen doen in het OV en Supermarkten...
Interessant he ?
pi_198179563
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:26 schreef Rewimo het volgende:
Wij moeten hier in DLD nu verplicht medische mondkapjes dragen. Maar in NL mag dat juist niet ( 8)7 ). Dat betekent dus dat ik nu 2 verschillende soorten nodig heb.

Word je in NL aangesproken als je met een medisch mondkapje rondloopt? En voordat iedereen begint te sputteren: betreft een medische afspraak.
Ik heb al sinds het begin van de mondkapjesplicht in het OV FFP2 maskers op. Nog nooit op aan gesproken. Ze worden nu ook gewoon bij de Etos verkocht. Volgens mij geldt dat 'verbod' niet meer.
pi_198179597
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:33 schreef Moira het volgende:

[..]

Onzin, als die er al stond (wat ik betwijfel) is die nooit gegeven. Vanaf maart vorig jaar al meerdere malen mensen met medische mondkapjes in het OV gezien (incl ikzelf) en daar worden we echt niet op aangesproken, laat staan beboet.

De uitspraak om liever geen medische mondkapjes te dragen was om te voorkomen dat er door 'het volk' een run op medische mondkapjes kwam die de zorg juist zo hard nodig heeft. Ik geloof dat van die tekorten sowieso niet zo zeer meer sprake is.
[..]

Gewoon lekker altijd een medisch mondkapje dragen dus ^O^

Edit: als je linkjes hebt naar plekken waar ik betaalbaar medische mondkapjes kan bestellen, please drop de link :D
https://hulptroepen.nu/pr(...)altic-mask-40-stuks/

Wat duurder dan de Duitse lidl maar je hoeft niet de grens over.
  maandag 1 maart 2021 @ 13:54:01 #140
16715 Mylene
*schatje*
pi_198267945
Bij de Vomar stunt aanbieding, 10 FFP2-mondmaskers voor ¤4,99.

pi_198370331
Mondkapjes bij bedrijven is alweer een grote grap geworden. Kleine bedrijven doen er niet aan, bij de grotere doe je hem even op als je binnenkort,
daarna mag hij weer af op de werkplek/afdeling.

Mensen werken of overleggen of eten ook samen onder kapje, maar daarna lopen ze er wel mee over de lege gang om koffie te halen.
.
  zondag 7 maart 2021 @ 08:58:49 #142
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198370520
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 08:29 schreef Fer het volgende:
Mondkapjes bij bedrijven is alweer een grote grap geworden. Kleine bedrijven doen er niet aan, bij de grotere doe je hem even op als je binnenkort,
daarna mag hij weer af op de werkplek/afdeling.

Mensen werken of overleggen of eten ook samen onder kapje, maar daarna lopen ze er wel mee over de lege gang om koffie te halen.
Klopt. Hier ook. In de gangen/lift moet je hem opzetten. Zo snel je op de afdeling bent, mag hij af. Dat doet dan ook iedereen :')
pi_198385814
Bij ons op het werk draagt niemand mondkapjes. Afstand houden is genoeg.
De gezamenlijke droppot is wel afgeschaft ivm hygiëne.
pi_198516227
Hier ook, alleen bij binnenkomst een mondkapje, niet bemoeien met een ander welke het niet draagt.

Gewoon zoals het hoort, bij ons is er tot nu toe nooit 1 positief getest op corona... tja.
Interessant he ?
pi_198634276
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Kun jij niet een topic beginnen wat puur en alleen over jouzelf gaat?
Diegene vroeg waarom het mij boeide als ik er niet woon 😅😂

Vandaar 🤷‍♂️
#WeesGeenWhales
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:03:28 #146
495375 KroketBroodje
Oblivion NPC
pi_199312461
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:06 schreef Zwolsboy het volgende:
Wordt eens tijd dat ze de mondkapjes halve dragers op de bon zetten... zie dat vooral ouderen doen in het OV en Supermarkten...
Ik doe dat sinds begin van de verplichting, nog nooit wat over gehoord bij de AH. Zelfs politie loopt door maar zien het wel. Veel mensen geven mij zelfs extra ruimte als ik ergens bij wil, met die angstige oogjes. Terwijl ik heerlijk verse lucht inadem. De wereld is toch mooi vol kansen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:16:46 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_199313362
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:03 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik doe dat sinds begin van de verplichting, nog nooit wat over gehoord bij de AH. Zelfs politie loopt door maar zien het wel. Veel mensen geven mij zelfs extra ruimte als ik ergens bij wil, met die angstige oogjes. Terwijl ik heerlijk verse lucht inadem. De wereld is toch mooi vol kansen
Zo hé, burgerlul door de bocht, :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_199343990
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:03 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik doe dat sinds begin van de verplichting, nog nooit wat over gehoord bij de AH. Zelfs politie loopt door maar zien het wel. Veel mensen geven mij zelfs extra ruimte als ik ergens bij wil, met die angstige oogjes. Terwijl ik heerlijk verse lucht inadem. De wereld is toch mooi vol kansen
Wow, dat klinkt sympathiek! /s
#WeesGeenWhales
pi_199455335
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:03 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Ik doe dat sinds begin van de verplichting, nog nooit wat over gehoord bij de AH. Zelfs politie loopt door maar zien het wel. Veel mensen geven mij zelfs extra ruimte als ik ergens bij wil, met die angstige oogjes. Terwijl ik heerlijk verse lucht inadem. De wereld is toch mooi vol kansen
Ik vind je stoer!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199751406
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 16:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daar stond eerst een boete op. Geen idee of dat nog geldig is.
Nee, was een verzoek. Is nooit echt verboden geweest.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 09:28:56 #151
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199751877
Lekker man, met de warmte van de afgelopen week van de fiets stappen en zo'n ding op moeten :X

Afschaffen a.u.b. z.s.m. ^O^
pi_199806288
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 09:28 schreef RedFever007 het volgende:
Lekker man, met de warmte van de afgelopen week van de fiets stappen en zo'n ding op moeten :X

Afschaffen a.u.b. z.s.m. ^O^
Waarom dat ding opdoen op de fiets?
pi_199806302
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:30 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Waarom dat ding opdoen op de fiets?
Dat schrijft hij helemaal niet.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_199806697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:31 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Dat schrijft hij helemaal niet.
O shit, verkeerd gelezen. Begrijpend lezen is niet mijn sterkste kant :@
  woensdag 9 juni 2021 @ 18:05:43 #155
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199808992
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:30 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Waarom dat ding opdoen op de fiets?
Haha nee niet op de fiets, al zie je die mensen ook :') :') :') :') maare neez ik moest naar de supermarkt :P
  woensdag 9 juni 2021 @ 18:43:36 #156
46794 Berkery
Fat bastard
pi_199809318
Die stoffen mondkapje zijn niet gemaakt voor dit weer, ik had er eerder geen moeite mee maar ik zat gisteren maar liefst 20 minuten in de trein, en het gevoel dat ik een broeikas aan mijn kin had.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_200060714
quote:
9s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:43 schreef Berkery het volgende:
Die stoffen mondkapje zijn niet gemaakt voor dit weer, ik had er eerder geen moeite mee maar ik zat gisteren maar liefst 20 minuten in de trein, en het gevoel dat ik een broeikas aan mijn kin had.
We doen het samen. Hou vol.
  donderdag 8 juli 2021 @ 15:15:19 #158
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_200268207
Kick, maar ik heb een vraag.

Ik hoop volgende week af te kunnen reizen naar Italië (vakantie). Ik heb op deze pagina van samenwerkende luchtvaartmaatschappijen (wo. KLM) de vereisten gevonden die Italië stelt aan per vliegtuig binnenkomende reizigers. https://klm.traveldoc.aero

Daar wordt gesproken over de eis voor een 'surgical mask' en dat begrip wordt verder niet gedefinieerd.
Zonder mijzelf eerst hierop te hebben ingelezen dacht ik dat dat zou gaan om een beter beschermend mondmasker (FFP2 ofzo), maar als ik op zoekterm chirurgisch mondmasker zoek, kom ik eigenlijk alleen de "normale" mondkapjes tegen die je veel in het huidige straatbeeld ziet/zag. Tot mijn verbazing lees ik ook dat een chirurgisch mondmasker niet per sé ook een medisch mondmasker hoeft te zijn.

Anyway, nu zou ik dus graag zeker willen weten of ik goed zit als ik een 'gewoon' niet-medisch mondkapje opzet tijdens het vliegen?

Ik vind het prima om speciale "betere" mondkapjes te bestellen, maar dan is het natuurlijk wel handig als ik dit van tevoren zeker weet dat dit nodig is. Dus vandaar mijn vraag ;)
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_200268316
Volgens mij is het altijd gewoon normaal of fpp2. Als ze surgical specificeren zullen ze wel fpp2 bedoelen. Fpp2 word langzaam de nieuwe standaard, ook bijvoorbeeld heel Duitsland moet je fpp2 dragen, al doen de meeste het niet en zie ik nooit iemand aangesproken worden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200268934
Voor het nageslacht:
SPOILER: Mei 2020: ¤39,99 voor 50 stuks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vs.
SPOILER: Juni 2021: ¤1,99 voor 50 stuks + gratis handgel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200270630
Hangt er ook maar net vanaf waar je zocht toen. Ik heb voor de mondkapjes plicht al 2x200 zwarte gekocht voor 2x ¤8 (online). Nog lang niet op overigens, beetje te veel gekocht.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200465986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:15 schreef Gitarist het volgende:
Kick, maar ik heb een vraag.

Ik hoop volgende week af te kunnen reizen naar Italië (vakantie). Ik heb op deze pagina van samenwerkende luchtvaartmaatschappijen (wo. KLM) de vereisten gevonden die Italië stelt aan per vliegtuig binnenkomende reizigers. https://klm.traveldoc.aero

Daar wordt gesproken over de eis voor een 'surgical mask' en dat begrip wordt verder niet gedefinieerd.
Zonder mijzelf eerst hierop te hebben ingelezen dacht ik dat dat zou gaan om een beter beschermend mondmasker (FFP2 ofzo), maar als ik op zoekterm chirurgisch mondmasker zoek, kom ik eigenlijk alleen de "normale" mondkapjes tegen die je veel in het huidige straatbeeld ziet/zag. Tot mijn verbazing lees ik ook dat een chirurgisch mondmasker niet per sé ook een medisch mondmasker hoeft te zijn.

Anyway, nu zou ik dus graag zeker willen weten of ik goed zit als ik een 'gewoon' niet-medisch mondkapje opzet tijdens het vliegen?

Ik vind het prima om speciale "betere" mondkapjes te bestellen, maar dan is het natuurlijk wel handig als ik dit van tevoren zeker weet dat dit nodig is. Dus vandaar mijn vraag ;)
Zo'n lichtblauw lapje is genoeg. Je vindt ze tegenwoordig gratis op elke straathoek, of in de plaatselijke bosjes.
pi_200504767
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 07:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zo'n lichtblauw lapje is genoeg. Je vindt ze tegenwoordig gratis op elke straathoek, of in de plaatselijke bosjes.
Dus dat dus
  vrijdag 30 juli 2021 @ 12:47:58 #164
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200634005
https://www.amazon.de/zhi(...)refix=zishan+&sr=8-3

Ik heb twee dozen van deze FFP2-mondmaskers besteld. De levering duurde een maand en ik moest nog naar de lokale Bruna om de bestelling af te halen en bij de Bruna nog ¤ 4 betalen. Dit doe ik nooit meer weer. Voortaan maar de FFP2-mondmaskers via Hulptroepen.nu bestellen of weet iemand een andere site waar je FFP-mondmaskers kan bestellen?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200641482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:47 schreef Erno-BE het volgende:
https://www.amazon.de/zhi(...)refix=zishan+&sr=8-3

Ik heb twee dozen van deze FFP2-mondmaskers besteld. De levering duurde een maand en ik moest nog naar de lokale Bruna om de bestelling af te halen en bij de Bruna nog ¤ 4 betalen. Dit doe ik nooit meer weer. Voortaan maar de FFP2-mondmaskers via Hulptroepen.nu bestellen of weet iemand een andere site waar je FFP-mondmaskers kan bestellen?
www.mondmaskers.nl?

Edit:
Ik bedoelde: https://www.mondkapjes.nl, maar die andere zal ook wel werken.

Ik heb er deze besteld: https://www.mondkapjes.nl/en/ffp3-nr-mask-tpm-white-25-pack.html

Maar nog niet binnen (gisteren pas besteld ;)).

Ik heb maar FFP3 maskers besteld in plaats van FFP2 maskers, want in zo'n aluminium buis kan dat virus nergens heen, en ik moet er toch 2.5 uur in zitten.
pi_200675798
Ik blijf het vreselijk onhandige dingen vinden, zeker met een bril die steeds beslaat. Alle tips daarvoor werken niet.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_200750965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 15:15 schreef Gitarist het volgende:
Kick, maar ik heb een vraag.

Ik hoop volgende week af te kunnen reizen naar Italië (vakantie). Ik heb op deze pagina van samenwerkende luchtvaartmaatschappijen (wo. KLM) de vereisten gevonden die Italië stelt aan per vliegtuig binnenkomende reizigers. https://klm.traveldoc.aero

Daar wordt gesproken over de eis voor een 'surgical mask' en dat begrip wordt verder niet gedefinieerd.
Zonder mijzelf eerst hierop te hebben ingelezen dacht ik dat dat zou gaan om een beter beschermend mondmasker (FFP2 ofzo), maar als ik op zoekterm chirurgisch mondmasker zoek, kom ik eigenlijk alleen de "normale" mondkapjes tegen die je veel in het huidige straatbeeld ziet/zag. Tot mijn verbazing lees ik ook dat een chirurgisch mondmasker niet per sé ook een medisch mondmasker hoeft te zijn.

Anyway, nu zou ik dus graag zeker willen weten of ik goed zit als ik een 'gewoon' niet-medisch mondkapje opzet tijdens het vliegen?

Ik vind het prima om speciale "betere" mondkapjes te bestellen, maar dan is het natuurlijk wel handig als ik dit van tevoren zeker weet dat dit nodig is. Dus vandaar mijn vraag ;)
Inmiddels weer terug van vakantie. Het ging inderdaad alleen om de blauwe mondkapjes. Zelf gefabriceerde of katoenen herbruikbare mondkapje werden niet geaccepteerd (een paar andere passagiers moesten op stel en sprong op de luchthaven nog juiste mondkapjes gaan kopen, anders mochten ze niet mee).
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_203089856
Niks uitgelekt?
Dus wachten op het catshuis van zondag?
  zaterdag 8 januari 2022 @ 09:42:04 #169
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_203090293
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 15:00 schreef GwanGwaa het volgende:
Ik blijf het vreselijk onhandige dingen vinden, zeker met een bril die steeds beslaat. Alle tips daarvoor werken niet.
Inderdaad dikke kutzooi. Stap je van de fiets, winkel binnen. Klabam alles beslaat direct. :X }:|
pi_203205217
Wat zijn volgens jullie de beste chirurgische medische mondkapjes? Ik heb G-Mask noir Masque Chirurgical 3 PLIS

[ Bericht 18% gewijzigd door Lavenderr op 15-01-2022 17:07:59 ]
pi_203482786
Bij de lidl heb je 50 medische mondkapjes type IIR voor 5 euro. liggen bij de kassa
pi_203581362
Mondkapjes bij bedrijven lijkt wel echt ten einde.

Op een enkele wappie na mag je overal nu onder mondkap binnen komen en zelfs in verzamelpanden wordt de verplichting aan het individuele hurende bedrijf over gelaten.
.
pi_206938544
Verouderd topic?
  PR en moderator zondag 4 december 2022 @ 13:42:37 #174
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_206938635
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:36 schreef Za het volgende:
Verouderd topic?
Er was dan ook al 10 maanden niet meer in gepost..
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_206993878
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:42 schreef Moira het volgende:

Er was dan ook al 10 maanden niet meer in gepost..
Waarom nog een sticky topic dan?
  PR en moderator donderdag 8 december 2022 @ 16:40:02 #176
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_206995641
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:42 schreef Za het volgende:

[..]
Waarom nog een sticky topic dan?
Fair point, kun je beter in FB topic vragen denk
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')