Loveseats... Komen d'r ook condoom automaten in die plees dan?quote:Op dinsdag 17 november 2020 14:36 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zijn dat op 2:00 nou schuifdeuren tussen de balkons en de benedenverdieping?
Ook niet altijd:quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:27 schreef Bitlord het volgende:
Vroeger lukte het best aardig om de Citypendels separaat in te zetten op de Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn met de driedelige stelletjes elders.
Nee dit is alleen VIRM2/3.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:07 schreef Salatrel het volgende:
Ehhh geld teveel ofzo? Gaan ze de reeds gedane stellen nog eens dunnetjes overdoen of wat?
dat is een still uit NS Weekly.quote:
Ik heb jaren op de Hofpleinlijn gereisd. Er was een heel oud normaal treinstel ipv de citypendel die regelmatig werd ingezet. Conducteurs die normaal niet op die lijn zaten, spraken je dan aan: u heeft geen eerste klas kaart, dit is de eerste klas. Ja maar die bestaat niet op de Hofpleinlijn.....quote:
Ja dat is eerder in dit topic al aan de orde gekomen, dus waarom jouw "?" erbij?quote:Op donderdag 19 november 2020 16:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is een still uit NS Weekly.
het leek mij een grap of proef. uit NS Weekly begrijp ik dat dit het nieuwe ontwerp is voor de revisie van VIRM2 en VIRM3. Als ik het goed begrijp is de revisie van VIRM1 daarmee afgerond.
zie ook 1:07 van deze video
Nope, apart project. Aanbesteding daarvoor loopt.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:28 schreef WcPot het volgende:
En nu ze de VIRM2/3 gaan renoveren. Gaan ze dan ook ERTMS inbouwen. Of zat de voorbereiding er al in?
Het is makkelijker om het in één keer goed te doen en met een kaal gestripte trein kan je overal makkelijk bij.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:33 schreef MTL het volgende:
[..]
Nope, apart project. Aanbesteding daarvoor loopt.
Eens, maar in dit geval moest gewacht worden tot de specificaties van ERTMS vastgesteld waren. Dat is pas begin dit jaar gebeurd, dus toen was het te laat om het mee te nemen. Daarnaast zal de inbouw ook in ander materieel plaatsvinden uiteraard en moeten de rest van de VIRMs ook omgebouwd worden. Ik geloof dat ze zelfs specifiek met de VIRM4 deelserie beginnen voor de inbouw. Waarom dat is durf ik niet te zeggen. Wellicht eerst een kleine deelserie als test voordat de andere treinen omgebouwd worden.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:36 schreef WcPot het volgende:
[..]
Het is makkelijker om het in één keer goed te doen en met een kaal gestripte trein kan je overal makkelijk bij.
En de eerste (V)IRM en de laatste VIRM zitten nog wel en paar jaartjes tussen. Zal de leeftijd van de treinstellen er ook nog iets mee te maken hebben.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:44 schreef MTL het volgende:
[..]
Eens, maar in dit geval moest gewacht worden tot de specificaties van ERTMS vastgesteld waren. Dat is pas begin dit jaar gebeurd, dus toen was het te laat om het mee te nemen. Daarnaast zal de inbouw ook in ander materieel plaatsvinden uiteraard en moeten de rest van de VIRMs ook omgebouwd worden. Ik geloof dat ze zelfs specifiek met de VIRM4 deelserie beginnen voor de inbouw. Waarom dat is durf ik niet te zeggen. Wellicht eerst een kleine deelserie als test voordat de andere treinen omgebouwd worden.
Daar is reeds ruimte gereserveerd voor de inbouw van ERTMS bij de eerste levering.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:44 schreef MTL het volgende:
[..]
Eens, maar in dit geval moest gewacht worden tot de specificaties van ERTMS vastgesteld waren. Dat is pas begin dit jaar gebeurd, dus toen was het te laat om het mee te nemen. Daarnaast zal de inbouw ook in ander materieel plaatsvinden uiteraard en moeten de rest van de VIRMs ook omgebouwd worden. Ik geloof dat ze zelfs specifiek met de VIRM4 deelserie beginnen voor de inbouw. Waarom dat is durf ik niet te zeggen. Wellicht eerst een kleine deelserie als test voordat de andere treinen omgebouwd worden.
Het lijkt wel logisch met de jongste te beginnen, dan heb je het langste profijt van de investering. Voor de oudere is inbouwen misschien niet eens nodig, tegen de tijd dat ERTMS landelijk is uitgerold zijn de oudste VIRMs allang afgevoerd.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:51 schreef WcPot het volgende:
[..]
En de eerste (V)IRM en de laatste VIRM zitten nog wel en paar jaartjes tussen. Zal de leeftijd van de treinstellen er ook nog iets mee te maken hebben.
Je kunt ook overdrijven...quote:Op donderdag 19 november 2020 19:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar dit kan je toch niet maken? Gaan ze echt alle VIRM2 en VIRM2 zo spuiten?
Zo spuuglelijk? Ik neem aan dat ze die toch de baan op willen sturen.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het tegen graffiti wat helpt. de graffitispuiters zullen denken dat 'ie al lelijk genoeg is zo. Of is dit een bizarre methode om mensen de trein in te krijgen. Eenmaal in de trein heb je er geen last van.
Ik denk dat die volledig blauwe neus van VIRMm23 nog wel gewijzigd gaat worden.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven...
Smaken verschillen, de één vindt het mooi en de ander vindt het niks. Ik vind het wel wat hebben, een mooie refresh van de huisstijl terwijl ze trouw blijven aan de kleuren die we al decennia kennen.
Wat mij betreft stoppen ze de ICNG ook meteen in dezelfde stijl, een blauwe neus staat denk ik beter op dat ding dan een gele.
Daar zal bij de modernisering dan ook wel rekening mee zijn gehouden nu. Iedereen kon dat zien aankomenquote:Op donderdag 19 november 2020 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar is reeds ruimte gereserveerd voor de inbouw van ERTMS bij de eerste levering.
Ik verbaas mij nergens meer overquote:Op vrijdag 20 november 2020 12:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar zal bij de modernisering dan ook wel rekening mee zijn gehouden nu. Iedereen kon dat zien aankomen
Eens.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben, een mooie refresh van de huisstijl terwijl ze trouw blijven aan de kleuren die we al decennia kennen.
Koopje!quote:Op dinsdag 24 november 2020 18:11 schreef James1988 het volgende:
Heeft er iemand zin om met een Pacer te rijden? Kost je £200 voor een rit van 2 uur, of £300 als je het samen met iemand anders wilt doen.
https://www.afrps.co.uk/new_page_6.htm
Tsja dat moet je dan echt willen...quote:Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
Leuk. NS heeft altijd beweerd geen onderdelen te willen verkopen. Totdat de Sprinter in onderdelen te koop kwam. met een complete menukaart van wat je kon bestellen.quote:Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
Je bent ongeveer 2 dagen te laatquote:Op zaterdag 28 november 2020 19:00 schreef Fred het volgende:
Iemand nog wat interieur of SGMm onderdelen ter comensatie?
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/index/52298
Net zo origineel als "Zeesluis IJmuiden" bedoel je?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:20 schreef Duvel het volgende:
Beetje jammer dat je hem niet gewoon "trein groningen friesland" mag noemen. Dat zou beter passen in het huidige tijdsbeeld.
Het gaat om de grand father rights van een wissel tussen NS/Prorail-spoor en het areaal van een andere beheerder. Dus dat het wissel er al legaal voor de Spoorwegwet 2003 zat en niet opnieuw bekeken/vergund hoeft te te worden. Het oorspronkelijke wissel is eind jaren 70 geplaatst - daarvan kan ik alle correspondentie herleiden - en rond 2001 is het een aantal meter verplaatst. Van de verplaatsing kan ik wel aan 'mijn' kant van het spoor wel alle vrijgaves terugvinden (vrijgegeven door een inspecteur met mandaat van de directeur van de vervoerder. De betreffende vervoerder was destijds ook de strategisch en operationeel beheerder, à la spoorwegwet 1875.)quote:Op dinsdag 1 december 2020 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet niet precies welke richting jij op wilt met jouw vraag? Daarom alvast wat van belang zijnde zaken:
Lange tijd geleden al weer, maar organisatorisch gezien viel alles tot en met juni 2002 onder de NS, al was Railinfratrust BV met dochters NS Railinfrabeheer, Railned en NS verkeersleiding wel een zelfstandig onderdeel dat min of meer onder het ministerie viel.
in diezelfde periode is er in gezet op het realiseren van de Centrale VerkeersLeiding en het werken met computers voor de bediening van alles. Hengelo was in 2002 de laatste waar het NX-tableau uitgefaseerd is.
Sinds begin jaren '80 werd het treinnummer volgsysteem gebruikt, zodat duidelijk werd welke trein zich aandiende en op basis daarvan een rijweg ingesteld kon worden. Hierdoor kon de treindienstleider op de lokale post beter inschatten welk spoor vrijgegeven moest worden, ook al was dat niet het geplande spoor.
Bij de centralisatie is ook de automatische rijweginstelling uitgerold. ARI geeft de rijwegen vrij, maar een treindienstleider kan ook handmatig ingrijpen. Aangezien de automatisering stapje voor stapje ging was het van 1995 tot 2002 niet overal in het land hetzelfde.
Wat is onaanmerkelijk spoor? NS is destijds gesplitst in NS, Railned en Railinfrabeheer. Delen van Railned zijn bij ProRail terechtgekomen, andere delen bij ILT.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:32 schreef stavromulabeta het volgende:
Misschien een rare vraag hier. Maar weet iemand hoe vrijgave van onaanmerkelijk gewijzigd spoor gebeurde voor de Spoorwegwet 2003 maar na de splitsing van NS in NedRail (en later Prorail)?
Dat is een wijziging die voldoende klein en overzichtelijk is om zonder een indienststellingsvergunning en met een beperkte hoeveelheid bewijsvoering te doen. Bijvoorbeeld houten dwarsliggers vervangen door betonnen dwarsliggers die al elders in gebruik zijn, een opstelspoor 5 m verlengen, dat soort dingen.quote:
Dieseltreintje DE2, de laatste heeft het tot rond de eeuwwisseling volgehoudenquote:Op woensdag 2 december 2020 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Nooit gedacht dat ik ooit hier nog eens zou posten; maar ik vroeg mij af wat voor trein dit is die hier op de foto staat en hoelang die eigenlijk in dienst geweest zijn.
[ afbeelding ]
Oh, en ik weet dat het een passagierstrein van de NS is, dat hij geel is en dat de foto omstreeks 1980 gemaakt is ergens in het oosten van het land; het is geloof ik een diesel. Maar uit al die namen en afkortingen die NS gebruikt in zijn spoorwegmaterieel heb ik geen idee wat dit nu precies is..
2002 zelfs op Almelo - Mariënberg. Plan X heeft vanaf 1953 rondgereden.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:41 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dieseltreintje DE2, de laatste heeft het tot rond de eeuwwisseling volgehouden
En vanwaar de vraag?quote:Op woensdag 2 december 2020 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Nooit gedacht dat ik ooit hier nog eens zou posten; maar ik vroeg mij af wat voor trein dit is die hier op de foto staat en hoelang die eigenlijk in dienst geweest zijn.
[ afbeelding ]
Oh, en ik weet dat het een passagierstrein van de NS is, dat hij geel is en dat de foto omstreeks 1980 gemaakt is ergens in het oosten van het land; het is geloof ik een diesel. Maar uit al die namen en afkortingen die NS gebruikt in zijn spoorwegmaterieel heb ik geen idee wat dit nu precies is..
Waren die in verschillende kleurstellingen dan ? Dus dan is een DE5 eenzelfde trein ?quote:Op woensdag 2 december 2020 19:41 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dieseltreintje DE2, de laatste heeft het tot rond de eeuwwisseling volgehouden
Ik heb zelf nooit met de trein gereisd dus ik heb echt geen idee waar ik over praatquote:Op woensdag 2 december 2020 19:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En vanwaar de vraag?![]()
Maar zoals gezegd, een DE2/Plan X
De DE5 was veel ouder, namelijk van 1940. De dieselvijf was een trein bedoeld voor de intercitydiensten in een tijd dat het nog lang niet overal geëlektrificeerd was.quote:Op woensdag 2 december 2020 19:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waren die in verschillende kleurstellingen dan ? Dus dan is een DE5 eenzelfde trein ?![]()
Is dit dan een blauwe engel ?
Dit is dus een Dieselvijf ? Bij de foto word gesuggereerd dat hij gemaakt is ergens langs het spoor in 1971.quote:Op woensdag 2 december 2020 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
De DE5 was veel ouder, namelijk van 1940. De dieselvijf was een trein bedoeld voor de intercitydiensten in een tijd dat het nog lang niet overal geëlektrificeerd was.
Dus van de buitenkant is het eigenlijk niet vast te stellen of het daadwerkelijk klopt ? In een DE5 bleek na wat googlen een glazen wand te zitten tussen passagiers en machinist zodat je mee kon kijken.. bleek achteraf toch niet zo'n succes nadat er ongevallen gebeurden die alle passagiers konden zien gebeurenquote:Op woensdag 2 december 2020 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
De Blauwe Engel/Plan X/DE1 en DE2 lijkt wel op de voorgangers zoals de dieselvijf en het elektrische stroomlijnmaterieel Mat'46. Het was een treinstel bedoeld voor de stoptreinlijnen her en der in het land waar nog geen bovenleiding hing.
Er waren verschillende kleurstellingen, eerst blauw, daarna rood. Later is het materieel NS geel geworden.
Dat heeft dan te maken met de lengte van de trein of waar kun je dat dan aan zien ?quote:Op woensdag 2 december 2020 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Die bovenste is een Blauwe Engel, die onderste een dieselvijf
klopt. De lengte (het aantal bakken) zegt het in dit geval.quote:Op woensdag 2 december 2020 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat heeft dan te maken met de lengte van de trein of waar kun je dat dan aan zien ?![]()
Mijn ongetrainde oog ziet namelijk twee exact dezelfde treinen..
Pfoeh, NS heeft het een hele lange tijd zelf gedaan onder de naam NS Spooraansluitingen, volgens mij is dat deel nooit over gegaan naar ProRail. Paar jaar terug is dat Strukton Shortline geworden.quote:Op woensdag 2 december 2020 15:37 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat is een wijziging die voldoende klein en overzichtelijk is om zonder een indienststellingsvergunning en met een beperkte hoeveelheid bewijsvoering te doen. Bijvoorbeeld houten dwarsliggers vervangen door betonnen dwarsliggers die al elders in gebruik zijn, een opstelspoor 5 m verlengen, dat soort dingen.
Een blauwe engel noemt men dus DE1 en DE2; dit heet in jargon dus een treinstel ?quote:Op woensdag 2 december 2020 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. De lengte (het aantal bakken) zegt het in dit geval.
Misschien is hier wel een aardig overzicht te vinden:quote:Op woensdag 2 december 2020 22:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een blauwe engel noemt men dus DE1 en DE2; dit heet in jargon dus een treinstel ?
De onderste is een locomotief met "losse" bakken een DE5; een voorloper van de intercity voor verbindingen tussen grote steden onderling. Terwijl de DE1 en DE2 meer voor de regionale verbindingen waren ?
Een blauwe engel kan dus ook best rood gespoten zijn omdat dit een kleur is die alle diesel locomotieven van de NS schijnbaar kregen ? Interieur zou in die tijd wel een beetje gestandaardiseerd zijn over alle dieseltreinen.
Ik heb een stapel foto's gekregen van iemand die wil graag dat ik ze digitaal maak en verwerk in een klein album. Dan is het wel handig dat ik weet wat ik nou eigenlijk digitaliseer
Je antwoorden waardeer ik zeer zeker !![]()
Het is in elk geval station Delden zo te zien. En de foto moet van 1986 of vroeger zijn, want toen is de klassieke beveiliging daar verdwenen: https://www.klassiekebeveiliging.com/seinhuizenDdn.htmquote:Op woensdag 2 december 2020 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Nooit gedacht dat ik ooit hier nog eens zou posten; maar ik vroeg mij af wat voor trein dit is die hier op de foto staat en hoelang die eigenlijk in dienst geweest zijn.
[ afbeelding ]
Oh, en ik weet dat het een passagierstrein van de NS is, dat hij geel is en dat de foto omstreeks 1980 gemaakt is ergens in het oosten van het land; het is geloof ik een diesel. Maar uit al die namen en afkortingen die NS gebruikt in zijn spoorwegmaterieel heb ik geen idee wat dit nu precies is..
quote:NS haalt uit voorzorg 49 treinen van het type DDZ van het spoor. Treinpersoneel klaagt over trillingen als deze dubbeldekkers een hoge snelheid bereiken. Onderzoek heeft nog geen oorzaak opgeleverd.
Daarom komt er een vervolgonderzoek. In afwachting van de uitkomst zijn alle DDZ-treinstellen per direct uit de dienstregeling gehaald. NS heeft in totaal zo'n 750 treinstellen in gebruik. Dat is voldoende om het wegvallen van de DDZ-treinen op te vangen.
DDZ-treinen zijn stoptreinstellen uit de jaren 90 die tussen 2009 en 2014 zijn verbouwd voor intercitydiensten. Dit jaar is een aanbesteding gestart om ze in 2027 te vervangen voor een combinatie van enkel- en dubbeldeksrijtuigen die geschikt moeten zijn voor snelheden tot 160 kilometer per uur.
In januari ontspoorde een DDZ-trein bij Den Haag Centraal. Dat kwam doordat twee wielen door een probleem met het remsysteem beschadigd waren geraakt, bleek in juli.
bron: https://nos.nl/artikel/23(...)beldekkers-stil.html
Hmm, dat heb ik nooit vernomen eigenlijk. Wel jammer, vind het comfortable treinen.quote:Op donderdag 3 december 2020 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
de DDZ-vloot aan de kant vanwege trillingen op hoge snelheid?
[..]
Dit is de trein waar ik veel mee gereisd hebquote:Op woensdag 2 december 2020 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Nooit gedacht dat ik ooit hier nog eens zou posten; maar ik vroeg mij af wat voor trein dit is die hier op de foto staat en hoelang die eigenlijk in dienst geweest zijn.
[ afbeelding ]
Oh, en ik weet dat het een passagierstrein van de NS is, dat hij geel is en dat de foto omstreeks 1980 gemaakt is ergens in het oosten van het land; het is geloof ik een diesel. Maar uit al die namen en afkortingen die NS gebruikt in zijn spoorwegmaterieel heb ik geen idee wat dit nu precies is..
Op de 8800 Utrecht C. - Leiden is ook SNG te zien ipv DDZ (niet alle omlopen trouwens)quote:Op zondag 6 december 2020 13:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vraag mij af of de SGM nu ietsjes langer op de baan blijft.
Voor zover ik kan zien neemt SGM de diensten van DDZ over.
Nee, volgens mij vallen de gaten dan in de bak.quote:Op zondag 6 december 2020 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
SGM kan op zich heus nog wel een jaar of 10 mee lijkt me. Of zolang tot er iemand persweeën krijgt van treinen waarin ramen open kunnen natuurlijk
Zijn er veel wijzigingen in de tweede deelserie van de SNG?quote:Op zondag 6 december 2020 13:32 schreef MTL het volgende:
Het zal er vast van afhangen hoe lang het onderzoek gaat duren en wat de uitkomst is. Als binnen nu en enkele weken blijkt dat het wel meevalt met het issue en DDZ gewoon weer de dienst in kan, dan is het ook hooguit enkele weken langer.
Als het issue niet mee lijkt te vallen en er (grote) constructiewijzigingen nodig zijn, dan zou dat best wel eens kunnen betekenen dat inderdaad SGM langer op de baan blijft tot er voldoende SNG is om ook die diensten op te vangen. Inmiddels is de levering van de tweede deelserie SNG al aan de gang en worden er momenteel ook regelmatig testritten gereden om ook de tweede deelserie toegelaten te krijgen met de wijzigingen in het ontwerp.
Over ruim vier jaar komt er nog een bijquote:Op donderdag 10 december 2020 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WauwOok weer zoiets wat ik helaas net niet meer meegemaakt heb. Net als de internationale verbinding Maastricht - Aachen en zo.
Via station Simpelveldquote:Op donderdag 10 december 2020 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WauwOok weer zoiets wat ik helaas net niet meer meegemaakt heb. Net als de internationale verbinding Maastricht - Aachen en zo.
Lucht vervoeren heeft niet zoveel zinquote:Op zondag 13 december 2020 12:35 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zet NS altijd meerdere bussen in per trein. Dan moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om een deel daarvan als snelbus te laten gaan?
Voorbeeldje van Keolis van eerder dit jaar, op zondagmiddag/-avond tussen Zwolle en Raalte: normaal rijdt er één stopbus per trein in het weekend, maar omdat het drukker was is ook de reservebus (een gelede NZH-Duvedec museumbus) ingezet. Deze is als snelbus gaan rijden: hij is minder tijd kwijt en er wil toch vrijwel niemand naar Heino.
Veel anders als ijzer schuiven is dat nou ook weer niet toch?quote:Op zondag 13 december 2020 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lucht vervoeren heeft niet zoveel zin
Net irritant, want omreizen vanuit Rotterdam of Den Haag is sneller over Schiphol dan in Gouda met de bus, dan mis je een stroom mensen die het anders wel had gerechtvaardigd.quote:Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef Eix het volgende:
Even een vraagje over treinvervangend vervoer: is het anderen ook opgevallen dat er nog maar amper snel- of directbussen worden ingezet?
Eerder werden bij werkzaamheden tussen Sittard en Weert ook wel eens 'directbussen' via de A2 zonder tussenstop in Roermond ingezet. Afgelopen werkweekenden enkel snelbussen. Maar afijn, die bus stopt dan in ieder geval nog niet bij ieder gehucht.
Bij werkzaamheden rondom Gouda is het daarentegen nog een stukje matiger. Laatst enkel stopbussen Den Haag - Gouda. En dit weekend enkel stopbussen Gouda - Utrecht. Waardoor de reistijd meer dan een uur is.
Is het geld voor busvervoer op?
Doorgaande reizigers worden via Schiphol gestuurd, dat is met de trein sneller dan met een snelbus tussen Gouda en Utrecht.quote:Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef Eix het volgende:
Bij werkzaamheden rondom Gouda is het daarentegen nog een stukje matiger. Laatst enkel stopbussen Den Haag - Gouda. En dit weekend enkel stopbussen Gouda - Utrecht. Waardoor de reistijd meer dan een uur is.
Is het geld voor busvervoer op?
Klopt, maar dat zei ik ook niet. Je kunt altijd ter plekke besluiten om een deel van de bussen als snelbus te laten gaan rijden. Alleen ontbreekt het bij NS volledig aan flexibiliteit op dat gebied.quote:Op zondag 13 december 2020 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lucht vervoeren heeft niet zoveel zin
Toch (verwacht) aanbod.quote:Op maandag 14 december 2020 10:43 schreef b2py het volgende:
En wat zou dan het criterium zijn om een stopbus in te zetten als snelbus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |