Op de 8800 Utrecht C. - Leiden is ook SNG te zien ipv DDZ (niet alle omlopen trouwens)quote:Op zondag 6 december 2020 13:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vraag mij af of de SGM nu ietsjes langer op de baan blijft.
Voor zover ik kan zien neemt SGM de diensten van DDZ over.
Nee, volgens mij vallen de gaten dan in de bak.quote:Op zondag 6 december 2020 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
SGM kan op zich heus nog wel een jaar of 10 mee lijkt me. Of zolang tot er iemand persweeėn krijgt van treinen waarin ramen open kunnen natuurlijk
Zijn er veel wijzigingen in de tweede deelserie van de SNG?quote:Op zondag 6 december 2020 13:32 schreef MTL het volgende:
Het zal er vast van afhangen hoe lang het onderzoek gaat duren en wat de uitkomst is. Als binnen nu en enkele weken blijkt dat het wel meevalt met het issue en DDZ gewoon weer de dienst in kan, dan is het ook hooguit enkele weken langer.
Als het issue niet mee lijkt te vallen en er (grote) constructiewijzigingen nodig zijn, dan zou dat best wel eens kunnen betekenen dat inderdaad SGM langer op de baan blijft tot er voldoende SNG is om ook die diensten op te vangen. Inmiddels is de levering van de tweede deelserie SNG al aan de gang en worden er momenteel ook regelmatig testritten gereden om ook de tweede deelserie toegelaten te krijgen met de wijzigingen in het ontwerp.
Over ruim vier jaar komt er nog een bijquote:Op donderdag 10 december 2020 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WauwOok weer zoiets wat ik helaas net niet meer meegemaakt heb. Net als de internationale verbinding Maastricht - Aachen en zo.
Via station Simpelveldquote:Op donderdag 10 december 2020 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
WauwOok weer zoiets wat ik helaas net niet meer meegemaakt heb. Net als de internationale verbinding Maastricht - Aachen en zo.
Lucht vervoeren heeft niet zoveel zinquote:Op zondag 13 december 2020 12:35 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij zet NS altijd meerdere bussen in per trein. Dan moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om een deel daarvan als snelbus te laten gaan?
Voorbeeldje van Keolis van eerder dit jaar, op zondagmiddag/-avond tussen Zwolle en Raalte: normaal rijdt er één stopbus per trein in het weekend, maar omdat het drukker was is ook de reservebus (een gelede NZH-Duvedec museumbus) ingezet. Deze is als snelbus gaan rijden: hij is minder tijd kwijt en er wil toch vrijwel niemand naar Heino.
Veel anders als ijzer schuiven is dat nou ook weer niet toch?quote:Op zondag 13 december 2020 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lucht vervoeren heeft niet zoveel zin
Net irritant, want omreizen vanuit Rotterdam of Den Haag is sneller over Schiphol dan in Gouda met de bus, dan mis je een stroom mensen die het anders wel had gerechtvaardigd.quote:Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef Eix het volgende:
Even een vraagje over treinvervangend vervoer: is het anderen ook opgevallen dat er nog maar amper snel- of directbussen worden ingezet?
Eerder werden bij werkzaamheden tussen Sittard en Weert ook wel eens 'directbussen' via de A2 zonder tussenstop in Roermond ingezet. Afgelopen werkweekenden enkel snelbussen. Maar afijn, die bus stopt dan in ieder geval nog niet bij ieder gehucht.
Bij werkzaamheden rondom Gouda is het daarentegen nog een stukje matiger. Laatst enkel stopbussen Den Haag - Gouda. En dit weekend enkel stopbussen Gouda - Utrecht. Waardoor de reistijd meer dan een uur is.
Is het geld voor busvervoer op?
Doorgaande reizigers worden via Schiphol gestuurd, dat is met de trein sneller dan met een snelbus tussen Gouda en Utrecht.quote:Op zondag 13 december 2020 10:48 schreef Eix het volgende:
Bij werkzaamheden rondom Gouda is het daarentegen nog een stukje matiger. Laatst enkel stopbussen Den Haag - Gouda. En dit weekend enkel stopbussen Gouda - Utrecht. Waardoor de reistijd meer dan een uur is.
Is het geld voor busvervoer op?
Klopt, maar dat zei ik ook niet. Je kunt altijd ter plekke besluiten om een deel van de bussen als snelbus te laten gaan rijden. Alleen ontbreekt het bij NS volledig aan flexibiliteit op dat gebied.quote:Op zondag 13 december 2020 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lucht vervoeren heeft niet zoveel zin
Toch (verwacht) aanbod.quote:Op maandag 14 december 2020 10:43 schreef b2py het volgende:
En wat zou dan het criterium zijn om een stopbus in te zetten als snelbus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |