Heb vandaag even het boek Ongevallen op het Nederlands spoor doorgebladerd en er waren toch 2 wel bijzondere. De eerste was in Zeeland waar in 1971 door blikseminslag een coupuredeur sloot en waar een intercity tegenaan botste en flink beschadigd raakte.quote:Op maandag 2 november 2020 21:28 schreef Vriezzer het volgende:
Dit is toch wel een van de meest bijzondere ongelukken ooit, me dunkt.
Ik moest even googlen naar 'coupuredeur'.quote:Op zondag 8 november 2020 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste was in Zeeland waar in 1971 door blikseminslag een coupuredeur sloot en waar een intercity tegenaan botste en flink beschadigd raakte.
Voor wie het ook niet weet:quote:Op zondag 8 november 2020 18:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik moest even googlen naar 'coupuredeur'.
"Een coupure, bij dijken ook dijkgat, is in de waterbouwkunde een onderbreking in een waterkering."quote:
Nou ja, niet alleen daarvoor. Hoewel het wel leuk is natuurlijkquote:Hopelijk snel een vaccin zodat we weer snel een rondje NRW kunnen doen
De foto's krijg ik hier niet geplaatst, maar hier staan 2 foto's van het ongeval:quote:Op zondag 8 november 2020 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
De tweede was in 1996 toen een DDAR van de trein Enkhuizen - Amersfoort in Amersfoort op zakspoor 22 door het juk ging, het perron op kwam, omhoog ging en de voetgangersbrug ramde. Ze hebben een schans moeten bouwen om de voorste bak weg te kunnen halen.
Graag gedaan.quote:Op zondag 8 november 2020 22:41 schreef freako het volgende:
[..]
De foto's krijg ik hier niet geplaatst, maar hier staan 2 foto's van het ongeval:
https://oud-ns-amersfoort.jouwweb.nl/perron
quote:Op maandag 9 november 2020 11:00 schreef Duvel het volgende:
In het kader van de wet van behoud van ellende.
Zijn die treinen niet voorzien van een kleine powerbank?quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Paar jaar geleden ook een keer met een ICM gebeurd.
Alleen voor verlichting en andere secundaire systemen, niet voor tractie.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Zijn die treinen niet voorzien van een kleine powerbank?
De Britten hebben om die reden de elektrische treinstellen van het type 'Class 801' alsnog van n dieselmotor laten voorzien. Mocht zo'n trein ergens belanden waar geen bovenleiding is, of de bovenleiding is uitgeschakeld, dan kan een "801" op eigen kracht wegkomen. Als ik het me goed herinner is de snelheid in dat geval beperkt tot 30 mph (50 km/h).quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen voor verlichting en andere secundaire systemen, niet voor tractie.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9514444quote:Moin! Alstom ist mit dem Tw, den se aus Dreileben geholt han zw Helmstedt und Frellstedt entgleist! Ab km 33.4 bis Einfahrweiche Frellstedt alle Schwellen kaputt, bzw beschdigt. Inner Einfahrweiche Frellstedt hat sich der Zug wedder eingegleist. Zug steht im durchg. Hgl. in Frellstedt.
Das wird wohl richtig teuer fr Alstom...
en welk achterlijk boerendialect is dat nu weer?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:52 schreef boriq het volgende:
Het lijkt er op dat de ICNG die is ontspoord is in Duitsland, opnieuw is ontspoord aldus een bericht op Drehscheibe:
[..]
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9514444
Moin is Plattduutsquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en welk achterlijk boerendialect is dat nu weer?
Zeg dat even tegen Amerikanen met hun gehandicapte spelling (en eenheden)quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Op een internetforum schrijf je toch gewoon Duits man kom op hee.
Dat is een keuze, voor Nederland niet een heel logische omdat het aandeel gelektrificeerd hier veel hoger is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten hebben om die reden de elektrische treinstellen van het type 'Class 801' alsnog van n dieselmotor laten voorzien. Mocht zo'n trein ergens belanden waar geen bovenleiding is, of de bovenleiding is uitgeschakeld, dan kan een "801" op eigen kracht wegkomen. Als ik het me goed herinner is de snelheid in dat geval beperkt tot 30 mph (50 km/h).
De bimode-zusjes van het type Class 800 en Class 802 kunnen zowel elektrisch als met dieselaandrijving rijden. En die hebben zelfs nog zoveel vermogen over dat ze een elektrisch treinstel op sleep kunnen meenemen.
Als de East Coast Main Line is gesloten tussen Newcastle en Edinburgh worden treinen naar Schotland omgeleid via Carlisle. De spoorlijn tussen Newcastle en Carlisle is niet gelektrificeerd, maar dat maakt niet uit. LNER rijdt daar dan met treinen samengesteld uit een vijfdelige 800 (bimode) die een vijfdelige 801 (elektrisch) meesleept aan baanvaksnelheid (60-65 mph, zo'n 100 km/u). Eenmaal in Carlisle gaan de stroomafnemers weer omhoog, en rijdt men elektrisch verder naar Schotland.
Waarschijnlijk heeft iemand bedacht dat het voor de reiziger wel duidelijk moet zijn aan de buitenzijde dat hij USB-stopcontacten kan verwachtenquote:Op dinsdag 17 november 2020 15:07 schreef Salatrel het volgende:
Ehhh geld teveel ofzo? Gaan ze de reeds gedane stellen nog eens dunnetjes overdoen of wat?
Haha, grapjasquote:Op dinsdag 17 november 2020 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Tenzij het lukt om beide huisstijlen separaat te houden in omlopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |