Zeg dat even tegen Amerikanen met hun gehandicapte spelling (en eenheden)quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Op een internetforum schrijf je toch gewoon Duits man kom op hee.
Dat is een keuze, voor Nederland niet een heel logische omdat het aandeel geëlektrificeerd hier veel hoger is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten hebben om die reden de elektrische treinstellen van het type 'Class 801' alsnog van één dieselmotor laten voorzien. Mocht zo'n trein ergens belanden waar geen bovenleiding is, of de bovenleiding is uitgeschakeld, dan kan een "801" op eigen kracht wegkomen. Als ik het me goed herinner is de snelheid in dat geval beperkt tot 30 mph (50 km/h).
De bimode-zusjes van het type Class 800 en Class 802 kunnen zowel elektrisch als met dieselaandrijving rijden. En die hebben zelfs nog zoveel vermogen over dat ze een elektrisch treinstel op sleep kunnen meenemen.
Als de East Coast Main Line is gesloten tussen Newcastle en Edinburgh worden treinen naar Schotland omgeleid via Carlisle. De spoorlijn tussen Newcastle en Carlisle is niet geëlektrificeerd, maar dat maakt niet uit. LNER rijdt daar dan met treinen samengesteld uit een vijfdelige 800 (bimode) die een vijfdelige 801 (elektrisch) meesleept aan baanvaksnelheid (60-65 mph, zo'n 100 km/u). Eenmaal in Carlisle gaan de stroomafnemers weer omhoog, en rijdt men elektrisch verder naar Schotland.
Waarschijnlijk heeft iemand bedacht dat het voor de reiziger wel duidelijk moet zijn aan de buitenzijde dat hij USB-stopcontacten kan verwachtenquote:Op dinsdag 17 november 2020 15:07 schreef Salatrel het volgende:
Ehhh geld teveel ofzo? Gaan ze de reeds gedane stellen nog eens dunnetjes overdoen of wat?
Haha, grapjasquote:Op dinsdag 17 november 2020 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Tenzij het lukt om beide huisstijlen separaat te houden in omlopen.
Vroeger lukte het best aardig om de Citypendels separaat in te zetten op de Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn met de driedelige stelletjes elders.quote:
Loveseats... Komen d'r ook condoom automaten in die plees dan?quote:Op dinsdag 17 november 2020 14:36 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zijn dat op 2:00 nou schuifdeuren tussen de balkons en de benedenverdieping?
Ook niet altijd:quote:Op dinsdag 17 november 2020 21:27 schreef Bitlord het volgende:
Vroeger lukte het best aardig om de Citypendels separaat in te zetten op de Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn met de driedelige stelletjes elders.
Nee dit is alleen VIRM2/3.quote:Op dinsdag 17 november 2020 15:07 schreef Salatrel het volgende:
Ehhh geld teveel ofzo? Gaan ze de reeds gedane stellen nog eens dunnetjes overdoen of wat?
dat is een still uit NS Weekly.quote:
Ik heb jaren op de Hofpleinlijn gereisd. Er was een heel oud normaal treinstel ipv de citypendel die regelmatig werd ingezet. Conducteurs die normaal niet op die lijn zaten, spraken je dan aan: u heeft geen eerste klas kaart, dit is de eerste klas. Ja maar die bestaat niet op de Hofpleinlijn.....quote:
Ja dat is eerder in dit topic al aan de orde gekomen, dus waarom jouw "?" erbij?quote:Op donderdag 19 november 2020 16:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat is een still uit NS Weekly.
het leek mij een grap of proef. uit NS Weekly begrijp ik dat dit het nieuwe ontwerp is voor de revisie van VIRM2 en VIRM3. Als ik het goed begrijp is de revisie van VIRM1 daarmee afgerond.
zie ook 1:07 van deze video
Nope, apart project. Aanbesteding daarvoor loopt.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:28 schreef WcPot het volgende:
En nu ze de VIRM2/3 gaan renoveren. Gaan ze dan ook ERTMS inbouwen. Of zat de voorbereiding er al in?
Het is makkelijker om het in één keer goed te doen en met een kaal gestripte trein kan je overal makkelijk bij.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:33 schreef MTL het volgende:
[..]
Nope, apart project. Aanbesteding daarvoor loopt.
Eens, maar in dit geval moest gewacht worden tot de specificaties van ERTMS vastgesteld waren. Dat is pas begin dit jaar gebeurd, dus toen was het te laat om het mee te nemen. Daarnaast zal de inbouw ook in ander materieel plaatsvinden uiteraard en moeten de rest van de VIRMs ook omgebouwd worden. Ik geloof dat ze zelfs specifiek met de VIRM4 deelserie beginnen voor de inbouw. Waarom dat is durf ik niet te zeggen. Wellicht eerst een kleine deelserie als test voordat de andere treinen omgebouwd worden.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:36 schreef WcPot het volgende:
[..]
Het is makkelijker om het in één keer goed te doen en met een kaal gestripte trein kan je overal makkelijk bij.
En de eerste (V)IRM en de laatste VIRM zitten nog wel en paar jaartjes tussen. Zal de leeftijd van de treinstellen er ook nog iets mee te maken hebben.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:44 schreef MTL het volgende:
[..]
Eens, maar in dit geval moest gewacht worden tot de specificaties van ERTMS vastgesteld waren. Dat is pas begin dit jaar gebeurd, dus toen was het te laat om het mee te nemen. Daarnaast zal de inbouw ook in ander materieel plaatsvinden uiteraard en moeten de rest van de VIRMs ook omgebouwd worden. Ik geloof dat ze zelfs specifiek met de VIRM4 deelserie beginnen voor de inbouw. Waarom dat is durf ik niet te zeggen. Wellicht eerst een kleine deelserie als test voordat de andere treinen omgebouwd worden.
Daar is reeds ruimte gereserveerd voor de inbouw van ERTMS bij de eerste levering.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:44 schreef MTL het volgende:
[..]
Eens, maar in dit geval moest gewacht worden tot de specificaties van ERTMS vastgesteld waren. Dat is pas begin dit jaar gebeurd, dus toen was het te laat om het mee te nemen. Daarnaast zal de inbouw ook in ander materieel plaatsvinden uiteraard en moeten de rest van de VIRMs ook omgebouwd worden. Ik geloof dat ze zelfs specifiek met de VIRM4 deelserie beginnen voor de inbouw. Waarom dat is durf ik niet te zeggen. Wellicht eerst een kleine deelserie als test voordat de andere treinen omgebouwd worden.
Het lijkt wel logisch met de jongste te beginnen, dan heb je het langste profijt van de investering. Voor de oudere is inbouwen misschien niet eens nodig, tegen de tijd dat ERTMS landelijk is uitgerold zijn de oudste VIRMs allang afgevoerd.quote:Op donderdag 19 november 2020 19:51 schreef WcPot het volgende:
[..]
En de eerste (V)IRM en de laatste VIRM zitten nog wel en paar jaartjes tussen. Zal de leeftijd van de treinstellen er ook nog iets mee te maken hebben.
Je kunt ook overdrijven...quote:Op donderdag 19 november 2020 19:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar dit kan je toch niet maken? Gaan ze echt alle VIRM2 en VIRM2 zo spuiten?
Zo spuuglelijk? Ik neem aan dat ze die toch de baan op willen sturen.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het tegen graffiti wat helpt. de graffitispuiters zullen denken dat 'ie al lelijk genoeg is zo. Of is dit een bizarre methode om mensen de trein in te krijgen. Eenmaal in de trein heb je er geen last van.
Ik denk dat die volledig blauwe neus van VIRMm23 nog wel gewijzigd gaat worden.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven...
Smaken verschillen, de één vindt het mooi en de ander vindt het niks. Ik vind het wel wat hebben, een mooie refresh van de huisstijl terwijl ze trouw blijven aan de kleuren die we al decennia kennen.
Wat mij betreft stoppen ze de ICNG ook meteen in dezelfde stijl, een blauwe neus staat denk ik beter op dat ding dan een gele.
Daar zal bij de modernisering dan ook wel rekening mee zijn gehouden nu. Iedereen kon dat zien aankomenquote:Op donderdag 19 november 2020 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar is reeds ruimte gereserveerd voor de inbouw van ERTMS bij de eerste levering.
Ik verbaas mij nergens meer overquote:Op vrijdag 20 november 2020 12:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar zal bij de modernisering dan ook wel rekening mee zijn gehouden nu. Iedereen kon dat zien aankomen
Eens.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben, een mooie refresh van de huisstijl terwijl ze trouw blijven aan de kleuren die we al decennia kennen.
Koopje!quote:Op dinsdag 24 november 2020 18:11 schreef James1988 het volgende:
Heeft er iemand zin om met een Pacer te rijden? Kost je £200 voor een rit van 2 uur, of £300 als je het samen met iemand anders wilt doen.
https://www.afrps.co.uk/new_page_6.htm
Tsja dat moet je dan echt willen...quote:Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
Leuk. NS heeft altijd beweerd geen onderdelen te willen verkopen. Totdat de Sprinter in onderdelen te koop kwam. met een complete menukaart van wat je kon bestellen.quote:Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |