De Britten hebben om die reden de elektrische treinstellen van het type 'Class 801' alsnog van één dieselmotor laten voorzien. Mocht zo'n trein ergens belanden waar geen bovenleiding is, of de bovenleiding is uitgeschakeld, dan kan een "801" op eigen kracht wegkomen. Als ik het me goed herinner is de snelheid in dat geval beperkt tot 30 mph (50 km/h).quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen voor verlichting en andere secundaire systemen, niet voor tractie.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9514444quote:Moin! Alstom ist mit dem Tw, den se aus Dreileben geholt han zw Helmstedt und Frellstedt entgleist! Ab km 33.4 bis Einfahrweiche Frellstedt alle Schwellen kaputt, bzw beschädigt. Inner Einfahrweiche Frellstedt hat sich der Zug wedder eingegleist. Zug steht im durchg. Hgl. in Frellstedt.
Das wird wohl richtig teuer für Alstom...
en welk achterlijk boerendialect is dat nu weer?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:52 schreef boriq het volgende:
Het lijkt er op dat de ICNG die is ontspoord is in Duitsland, opnieuw is ontspoord aldus een bericht op Drehscheibe:
[..]
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9514444
Moin is Plattduutsquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en welk achterlijk boerendialect is dat nu weer?
Zeg dat even tegen Amerikanen met hun gehandicapte spelling (en eenheden)quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Op een internetforum schrijf je toch gewoon Duits man kom op hee.
Dat is een keuze, voor Nederland niet een heel logische omdat het aandeel geëlektrificeerd hier veel hoger is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten hebben om die reden de elektrische treinstellen van het type 'Class 801' alsnog van één dieselmotor laten voorzien. Mocht zo'n trein ergens belanden waar geen bovenleiding is, of de bovenleiding is uitgeschakeld, dan kan een "801" op eigen kracht wegkomen. Als ik het me goed herinner is de snelheid in dat geval beperkt tot 30 mph (50 km/h).
De bimode-zusjes van het type Class 800 en Class 802 kunnen zowel elektrisch als met dieselaandrijving rijden. En die hebben zelfs nog zoveel vermogen over dat ze een elektrisch treinstel op sleep kunnen meenemen.
Als de East Coast Main Line is gesloten tussen Newcastle en Edinburgh worden treinen naar Schotland omgeleid via Carlisle. De spoorlijn tussen Newcastle en Carlisle is niet geëlektrificeerd, maar dat maakt niet uit. LNER rijdt daar dan met treinen samengesteld uit een vijfdelige 800 (bimode) die een vijfdelige 801 (elektrisch) meesleept aan baanvaksnelheid (60-65 mph, zo'n 100 km/u). Eenmaal in Carlisle gaan de stroomafnemers weer omhoog, en rijdt men elektrisch verder naar Schotland.
Waarschijnlijk heeft iemand bedacht dat het voor de reiziger wel duidelijk moet zijn aan de buitenzijde dat hij USB-stopcontacten kan verwachtenquote:Op dinsdag 17 november 2020 15:07 schreef Salatrel het volgende:
Ehhh geld teveel ofzo? Gaan ze de reeds gedane stellen nog eens dunnetjes overdoen of wat?
Haha, grapjasquote:Op dinsdag 17 november 2020 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Tenzij het lukt om beide huisstijlen separaat te houden in omlopen.
Vroeger lukte het best aardig om de Citypendels separaat in te zetten op de Zoetermeer Stadslijn en Hofpleinlijn met de driedelige stelletjes elders.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |