Een nieuw ICNG? Die bestelt Alstom niet, die maken zequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:46 schreef WcPot het volgende:
Maakt niet uit bestellen ze maar weer een nieuwe
Suggereer een eind weg. Ik geef alleen de officile status van het onderzoek op dat moment weer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
We zullen voortaan niets meer suggereren.
als het de stoelen zijn mag het. Passagierscomfort moet namelijk terugkerenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:11 schreef MTL het volgende:
Ik weet van niks. Ik was op dat moment een SNG aan het slopen
foutje, kan gebeurenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:34 schreef Piles het volgende:
https://www.volksstimme.d(...)U6Y-jITgN34AQCZK01LQ
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het de stoelen zijn mag het. Passagierscomfort moet namelijk terugkeren
Uw moekequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:41 schreef Maegrim het volgende:
Ik hoorde dat het een machinist uit Rotterdam was
Loc-downquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ICNG werd getrokken door de loc die je nu op de foto ziet liggen. De ICNG reed dus niet zelfstandig.
[ afbeelding ]
De oorzaak van deze brand is inmiddels bekend: https://www.eisenbahn-unf(...)_Hbf.html?nn=2172098quote:Op zondag 20 oktober 2019 00:55 schreef dennistd het volgende:
Flinke brand in een Centralbahn-rijtuig van een voetbaltrein in Berlijn: https://www.bild.de/regio(...)s-65459212.bild.html
Klinkt als een mooie aflevering voor 'traincrash investigation: seconds from disaster'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 02:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
De oorzaak van deze brand is inmiddels bekend: https://www.eisenbahn-unf(...)_Hbf.html?nn=2172098
Kort samengevat: de verwarming in de trein werkt door middel van een verwarmingselement dat water verwarmt wat vervolgens als stoom door het rijtuig de warmte afgeeft. Alleen was de hoofdschakelaar verkleefd waardoor het element niet meer uitgeschakeld werd. Daardoor ontstond er steeds meer hitte waarbij er dus ook water uit het systeem verdween. Wat niet verdween wat de antivries (hoger kookpunt blijkbaar), waardoor het gehalte hiervan steeds hoger werd. Uiteindelijk bij bijna 200 graden is dit ook een gaswolk gaan vormen die vervolgens door een omgezette lichtschakelaar in een coup tot ontploffing is gekomen.
Ook geldig i.c.m. Sparpreisequote:Op zondag 25 oktober 2020 14:23 schreef J.B. het volgende:
Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar DB heeft een aanbieding waarbij je gedurende de maand oktober een Bahncard25 met een jaar geldigheid voor 24,90 kan kopen:
https://www.bahn.de/p/view/bahncard/ueberblick/bahncard25.shtml
25 euro armer en nog honger?quote:Op woensdag 28 oktober 2020 21:02 schreef James1988 het volgende:
ens deze halve lockdown. Ik weet inmiddels het antwoord: ja.
is weer eens wat andersquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:10 schreef MTL het volgende:
Op Rijswijk zijn twee sprinters op iewat onconventionele wijze ontkoppeld: [ twitter ]
Het is maar goed dat die meuk er volgend jaar uit gaat
Ziet er best spectaculair uitquote:Op maandag 2 november 2020 03:04 schreef dennistd het volgende:
Saved by the bell walvis
[ twitter ]
[ twitter ]
Hij leunt echt op het kunstwerk.quote:Op maandag 2 november 2020 07:15 schreef Pino112 het volgende:
Het kunstwerk is van kunststof, maar leunt het er net op of zit er nog wat ruimte tussen?
Dat gaat nog een staartje krijgen...quote:Op maandag 2 november 2020 03:04 schreef dennistd het volgende:
Saved by the bell walvis
[ twitter ]
[ twitter ]
Voornamelijk bijzonder dat het op hoogte gebeurde.quote:Op maandag 2 november 2020 21:28 schreef Vriezzer het volgende:
Dit is toch wel een van de meest bijzondere ongelukken ooit, me dunkt.
Niet zozeer bij een kopstation maar wel door een ander eindpunt zoals een stootblok:quote:Op maandag 2 november 2020 21:53 schreef Fred2 het volgende:
Komt idd niet heel vaak voor. Valt in dezelfde categorie als deze:
Trein rijdt winkel binnen
En deze:
https://www.zalig-zeeland(...)inongeval-vlissingen
Ik me zo 1-2-3 geen ander ongeluk voor de geest halen in Nederland waar een trein bij een kopstation doorreed.
Dat hebben ze lang geleden in Parijs ook al eens geprobeerdquote:Op maandag 2 november 2020 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voornamelijk bijzonder dat het op hoogte gebeurde.
2x zelfs, dit was een maandje later....quote:Op maandag 2 november 2020 21:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zelfs bij het Spoorwegmuseum is het een keer voorgekomen
http://www.energievoorzie(...)2/spoorwegmuseum.htm
https://www.rtvutrecht.nl(...)useum-ontspoord.html
Heb vandaag even het boek Ongevallen op het Nederlands spoor doorgebladerd en er waren toch 2 wel bijzondere. De eerste was in Zeeland waar in 1971 door blikseminslag een coupuredeur sloot en waar een intercity tegenaan botste en flink beschadigd raakte.quote:Op maandag 2 november 2020 21:28 schreef Vriezzer het volgende:
Dit is toch wel een van de meest bijzondere ongelukken ooit, me dunkt.
Ik moest even googlen naar 'coupuredeur'.quote:Op zondag 8 november 2020 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste was in Zeeland waar in 1971 door blikseminslag een coupuredeur sloot en waar een intercity tegenaan botste en flink beschadigd raakte.
Voor wie het ook niet weet:quote:Op zondag 8 november 2020 18:14 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik moest even googlen naar 'coupuredeur'.
"Een coupure, bij dijken ook dijkgat, is in de waterbouwkunde een onderbreking in een waterkering."quote:
Nou ja, niet alleen daarvoor. Hoewel het wel leuk is natuurlijkquote:Hopelijk snel een vaccin zodat we weer snel een rondje NRW kunnen doen
De foto's krijg ik hier niet geplaatst, maar hier staan 2 foto's van het ongeval:quote:Op zondag 8 november 2020 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
De tweede was in 1996 toen een DDAR van de trein Enkhuizen - Amersfoort in Amersfoort op zakspoor 22 door het juk ging, het perron op kwam, omhoog ging en de voetgangersbrug ramde. Ze hebben een schans moeten bouwen om de voorste bak weg te kunnen halen.
Graag gedaan.quote:Op zondag 8 november 2020 22:41 schreef freako het volgende:
[..]
De foto's krijg ik hier niet geplaatst, maar hier staan 2 foto's van het ongeval:
https://oud-ns-amersfoort.jouwweb.nl/perron
quote:Op maandag 9 november 2020 11:00 schreef Duvel het volgende:
In het kader van de wet van behoud van ellende.
Zijn die treinen niet voorzien van een kleine powerbank?quote:Op vrijdag 6 november 2020 22:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[ twitter ]
Paar jaar geleden ook een keer met een ICM gebeurd.
Alleen voor verlichting en andere secundaire systemen, niet voor tractie.quote:Op vrijdag 13 november 2020 14:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Zijn die treinen niet voorzien van een kleine powerbank?
De Britten hebben om die reden de elektrische treinstellen van het type 'Class 801' alsnog van n dieselmotor laten voorzien. Mocht zo'n trein ergens belanden waar geen bovenleiding is, of de bovenleiding is uitgeschakeld, dan kan een "801" op eigen kracht wegkomen. Als ik het me goed herinner is de snelheid in dat geval beperkt tot 30 mph (50 km/h).quote:Op vrijdag 13 november 2020 16:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen voor verlichting en andere secundaire systemen, niet voor tractie.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9514444quote:Moin! Alstom ist mit dem Tw, den se aus Dreileben geholt han zw Helmstedt und Frellstedt entgleist! Ab km 33.4 bis Einfahrweiche Frellstedt alle Schwellen kaputt, bzw beschdigt. Inner Einfahrweiche Frellstedt hat sich der Zug wedder eingegleist. Zug steht im durchg. Hgl. in Frellstedt.
Das wird wohl richtig teuer fr Alstom...
en welk achterlijk boerendialect is dat nu weer?quote:Op zaterdag 14 november 2020 09:52 schreef boriq het volgende:
Het lijkt er op dat de ICNG die is ontspoord is in Duitsland, opnieuw is ontspoord aldus een bericht op Drehscheibe:
[..]
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,9514444
Moin is Plattduutsquote:Op zaterdag 14 november 2020 12:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en welk achterlijk boerendialect is dat nu weer?
Zeg dat even tegen Amerikanen met hun gehandicapte spelling (en eenheden)quote:Op zaterdag 14 november 2020 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Op een internetforum schrijf je toch gewoon Duits man kom op hee.
Dat is een keuze, voor Nederland niet een heel logische omdat het aandeel gelektrificeerd hier veel hoger is.quote:Op vrijdag 13 november 2020 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Britten hebben om die reden de elektrische treinstellen van het type 'Class 801' alsnog van n dieselmotor laten voorzien. Mocht zo'n trein ergens belanden waar geen bovenleiding is, of de bovenleiding is uitgeschakeld, dan kan een "801" op eigen kracht wegkomen. Als ik het me goed herinner is de snelheid in dat geval beperkt tot 30 mph (50 km/h).
De bimode-zusjes van het type Class 800 en Class 802 kunnen zowel elektrisch als met dieselaandrijving rijden. En die hebben zelfs nog zoveel vermogen over dat ze een elektrisch treinstel op sleep kunnen meenemen.
Als de East Coast Main Line is gesloten tussen Newcastle en Edinburgh worden treinen naar Schotland omgeleid via Carlisle. De spoorlijn tussen Newcastle en Carlisle is niet gelektrificeerd, maar dat maakt niet uit. LNER rijdt daar dan met treinen samengesteld uit een vijfdelige 800 (bimode) die een vijfdelige 801 (elektrisch) meesleept aan baanvaksnelheid (60-65 mph, zo'n 100 km/u). Eenmaal in Carlisle gaan de stroomafnemers weer omhoog, en rijdt men elektrisch verder naar Schotland.
Waarschijnlijk heeft iemand bedacht dat het voor de reiziger wel duidelijk moet zijn aan de buitenzijde dat hij USB-stopcontacten kan verwachtenquote:Op dinsdag 17 november 2020 15:07 schreef Salatrel het volgende:
Ehhh geld teveel ofzo? Gaan ze de reeds gedane stellen nog eens dunnetjes overdoen of wat?
Haha, grapjasquote:Op dinsdag 17 november 2020 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Tenzij het lukt om beide huisstijlen separaat te houden in omlopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |