Je mist het punt over verworven rechten.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:00 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de werknemers die versoberde voorwaarden geen probleem, anders waren ze wel ander werk gaan doen.
Reserve onderdelen? Wel gek dat ze de boel niet dichtmaken eigenlijk. Spul wordt op Dijksgracht geparkeerd dat niet echt makkelijk toegankelijk is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
misschien speelt 't incident met de Buffel-explosie een rol dat die deuren er zo snel uit moeten?
in Nijmegen was vorig jaar een persoon om het leven gekomen door een explosie in een afgedankte Buffel.
't zal niet voor 't eerst zijn dat zwervers hun intrek doen in een oude trein. zonder deuren is dat een stuk minder aantrekkelijk.
Dat suggereert dat bij HKS Metals alles de shredder in gaat, wat altijd hardnekkig tegengesproken wordt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Reserve onderdelen? Wel gek dat ze de boel niet dichtmaken eigenlijk. Spul wordt op Dijksgracht geparkeerd dat niet echt makkelijk toegankelijk is.
Duidelijk. Ik meen dat er wel sloopcontracten aanbesteed zijn de afgelopen tijd, alleen weet niet of het SGMm daar bij zat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat suggereert dat bij HKS Metals alles de shredder in gaat, wat altijd hardnekkig tegengesproken wordt.
Er is een lijst waar de te demonteren onderdelen van de Sprinter op staan. Men noemt het een oogstkaart.
https://www.ns.nl/binarie(...)ns-augustus-2019.pdf
https://nieuws.ns.nl/ns-verkoopt-losse-onderdelen-oude-sprinters/
Dichtmaken kan teveel tijd en geld vergen en is niet nodig. Een Sprinter plukken kan nu binnen een dag.
Komt erop neer dat het oorspronkelijke model voor SAAL (Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad) niet uitgevoerd kan worden door gebrek aan ERTMS/ETCS en het niet (op papier) verdwijnen van goederentreinen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 07:13 schreef b2py het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)e-sprinter~a7f00810/
Iemand meer context?
Inmiddels heeft het Locov nog een extra document online gezet: het volledige onderzoek naar alle modellen, te vinden op https://www.locov.nl/bina(...)eningsmodel%202.0%20(A)_tcm118-467012.pdfquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Komt erop neer dat het oorspronkelijke model voor SAAL (Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad) niet uitgevoerd kan worden door gebrek aan ERTMS/ETCS en het niet (op papier) verdwijnen van goederentreinen.
Als alternatief zijn er nu eigenlijk twee modellen: eentje waarbij de sprinters de voorkeur krijgen met een korte stop in Weesp (en de IC's daarbij soms fors uitgebogen moeten worden) en eentje met voorkeur voor de IC's (met lange stops voor de sprinters die soms juist ook stations over moeten slaan).
https://www.locov.nl/Actu(...)odellen-ov-saal.aspx
https://www.regiogv.nl/wp(...)ooilijn-20200803.pdf
Dit is in het verleden allemaal onderzocht: https://www.rijksoverheid(...)2013-versie-2-lr.pdfquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:07 schreef dennistd het volgende:
Is verdubbeling van Duivendrecht/Muiderpoort-Gaasperdammerweg aansluiting eigenlijk al eens besproken? IC's kunnen dan al bij Diemen (Zuid) de sprinters voorbij rijden waardoor Weesp minder een knelpunt wordt. Ook een ongelijkvloerse aansluiting vanaf de Watergraafsmeer zou flink kunnen schelen.
Nou.. Ze slaan Muziekwijk over omdat er tussen een IC en sneltrein te weinig tijd zit om met alle treinen twee keer te stoppen. Het past maar anderhalf keer per trein. Op acht treinen (zes naar Weesp, twee naar Hilversum) stoppen er vier wel op Muziekwijk, vier niet. De verdeling wordt dan 7 om 8 minuten tussen Weesp en Almere Centrum voor de IC's en sneltreinen onderling. Naarden-Bussum overslaan lost verkeerskundig niets op hoewel dat vervoerkundig waarschijnlijk beter zou zijn.quote:Overigens snap ik ook niet waarom men steeds stations in Almere over wil slaan met de trein naar Utrecht: ik zou eerder gaan voor het schrappen van Naarden-Bussum dat al een trein naar Utrecht heeft. Mocht het reizigersaantal vanaf Naarden-Bussum dusdanig groot zijn dat het niet in die 2 sprinters per uur past zou je eventueel de IC Amsterdam C-Amersfoort er extra kunnen laten stoppen.
Blijf thuis. Grote kans dat je dat sowieso moet vanaf dinsdag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:33 schreef ikweetnietwat het volgende:
Heej lieve mensen, de komende 2 weken moet ik dagelijks om 17:00 van amsterdam centraal naar den haag centraal. En natuurlijk moet dit zo goedkoop mogelijk
Niet iedereen heeft werk dat je vanaf een laptopje thuis kunt doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:09 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Blijf thuis. Grote kans dat je dat sowieso moet vanaf dinsdag.
Altijd gedacht dat de stoelen 1e klasse buiten een ander stofje precies herhezelfde waren als de 2e klasse. Of zou er sprake zijn van meetfouten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dat suggereert dat bij HKS Metals alles de shredder in gaat, wat altijd hardnekkig tegengesproken wordt.
Er is een lijst waar de te demonteren onderdelen van de Sprinter op staan. Men noemt het een oogstkaart.
https://www.ns.nl/binarie(...)ns-augustus-2019.pdf
https://nieuws.ns.nl/ns-verkoopt-losse-onderdelen-oude-sprinters/
Dichtmaken kan teveel tijd en geld vergen en is niet nodig. Een Sprinter plukken kan nu binnen een dag.
Ik lees nergens dat het voor werk is en zeg ook niet dat er thuis gewerkt moet worden...quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 00:11 schreef derLudolf het volgende:
Niet iedereen heeft werk dat je vanaf een laptopje thuis kunt doen.
Productieprobleem vertraagt levering F-35‘squote:Bij het controleren van een Italiaanse F-35 zijn afwijkingen gevonden in de lengte van bouten. Hiermee worden panelen aan het toestel bevestigd. Een steekproef op de andere toestellen van de Italiaanse productielocatie bracht dezelfde afwijkingen aan het licht.
Prutsersquote:Op maandag 12 oktober 2020 16:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Productieprobleem vertraagt levering F-35‘s
Dit werk wordt blijkbaar gedaan door Leonardo Aircraft, een dochterbedrijf van Finmeccanica dat weer het moederbedrijf was van AnsaldoBreda..... Ze leren het ook nooit daar
Wel consistent blijkbaar.quote:
het waren 19 verschillende deelseriesquote:Op woensdag 14 oktober 2020 19:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Wel consistent blijkbaar.De Fyra had toch bij ieder treinstel andere mankementen?
![]()
quote:Vorbeifahrt am Haltbegriff im Bf. Dreileben-Drackenstedt. Zug ist an mehreren haltzeigenden Signalen unzulässig vorbeigefahren.
Nmg verständigt. BPol verständigt.
Oberleitung wurde beschädigt, Zugverkehr im Bf. Dreileben aktuell bis zur abgeschlossenen Lageerkundung eingestellt
Triebfahrzeug entgleist und umgestürzt und ein weiteres Fahrzeug entgleist.
Oberleitung und 1 OL-Mast beschädigt.
betriebl. Maßnahmen:
SPNV: RB 40 wendet in LEI und LNR
SPFV: L55 + 56 Umleitung über LS
SGV: über geeignete Strecken, vorrangig über HGV und HEBG
Het lijkt erop dat de trein een stootjuk aan gort heeft gereden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:38 schreef b2py het volgende:
Ongelukkige situatie zo, is het normaal dat een trein na roodpassage zo naast de baan eindigt?
Zo te zien wel: https://www.google.com/ma(...)9,175m/data=!3m1!1e3quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:55 schreef James1988 het volgende:
DB Netze meldt overigens ook dat het om een roodseinpassage gaat:
[..]
[..]
Het lijkt erop dat de trein een stootjuk aan gort heeft gereden.
"Volgens de geruchten reed het konvooi ongeremd, omdat de afsluitkranen waren gesloten."quote:Den Gerüchten nach, hat das Gefährt nicht gebremst, die Hähne waren wohl zu.
We zullen voortaan niets meer suggereren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:05 schreef MTL het volgende:
De machinist van die loc mag echt van geluk spreken! Ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek naar de toedracht. Ik lees hierboven al diverse mogelijkheden en speculatie, maar op dit moment weet Alstom (en NS) nog niks over de exacte toedracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |