Een nieuw ICNG? Die bestelt Alstom niet, die maken zequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:46 schreef WcPot het volgende:
Maakt niet uit bestellen ze maar weer een nieuwe
Suggereer een eind weg. Ik geef alleen de officiële status van het onderzoek op dat moment weer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
We zullen voortaan niets meer suggereren.
als het de stoelen zijn mag het. Passagierscomfort moet namelijk terugkerenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:11 schreef MTL het volgende:
Ik weet van niks. Ik was op dat moment een SNG aan het slopen
foutje, kan gebeurenquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 14:34 schreef Piles het volgende:
https://www.volksstimme.d(...)U6Y-jITgN34AQCZK01LQ
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 19:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als het de stoelen zijn mag het. Passagierscomfort moet namelijk terugkeren
Uw moekequote:Op vrijdag 16 oktober 2020 18:41 schreef Maegrim het volgende:
Ik hoorde dat het een machinist uit Rotterdam was
Loc-downquote:Op vrijdag 16 oktober 2020 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ICNG werd getrokken door de loc die je nu op de foto ziet liggen. De ICNG reed dus niet zelfstandig.
[ afbeelding ]
De oorzaak van deze brand is inmiddels bekend: https://www.eisenbahn-unf(...)_Hbf.html?nn=2172098quote:Op zondag 20 oktober 2019 00:55 schreef dennistd het volgende:
Flinke brand in een Centralbahn-rijtuig van een voetbaltrein in Berlijn: https://www.bild.de/regio(...)s-65459212.bild.html
Klinkt als een mooie aflevering voor 'traincrash investigation: seconds from disaster'.quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 02:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
De oorzaak van deze brand is inmiddels bekend: https://www.eisenbahn-unf(...)_Hbf.html?nn=2172098
Kort samengevat: de verwarming in de trein werkt door middel van een verwarmingselement dat water verwarmt wat vervolgens als stoom door het rijtuig de warmte afgeeft. Alleen was de hoofdschakelaar verkleefd waardoor het element niet meer uitgeschakeld werd. Daardoor ontstond er steeds meer hitte waarbij er dus ook water uit het systeem verdween. Wat niet verdween wat de antivries (hoger kookpunt blijkbaar), waardoor het gehalte hiervan steeds hoger werd. Uiteindelijk bij bijna 200 graden is dit ook een gaswolk gaan vormen die vervolgens door een omgezette lichtschakelaar in een coupé tot ontploffing is gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |