abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196337542
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2020 12:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daar zal bij de modernisering dan ook wel rekening mee zijn gehouden nu. Iedereen kon dat zien aankomen
Ik verbaas mij nergens meer over
  vrijdag 20 november 2020 @ 18:04:51 #226
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_196338332
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 02:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind het wel wat hebben, een mooie refresh van de huisstijl terwijl ze trouw blijven aan de kleuren die we al decennia kennen.

Eens. :Y

En zo'n groot NS-logo op de zijkant doet me denken aan de NS1300 locomotieven. Ik vind het wel stoer. B-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 20 november 2020 @ 22:08:32 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_196342190
Het doet mij ook wel heel erg denken aan British Rail's "Large Logo" tijdperk :D
  Redactie Sport vrijdag 20 november 2020 @ 23:37:12 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_196343545
Het metro-ongeluk van Spijkenisse is nu ook te zien in Miniworld :D

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 november 2020 @ 23:26:12 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_196386464
En de S-Bahn Rhein Neckar is lekker creatief bezig :s)

  Redactie Sport maandag 23 november 2020 @ 23:33:01 #230
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_196386540
Zo lekker gaat het niet met die nieuwe Mireo's: https://bahnblogstelle.ne(...)rzeugen-im-rheintal/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 november 2020 @ 23:36:31 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_196386582
Het is een nieuw materieeltype, en die site schrijft dat de problemen binnen een paar uur waren opgelost. Zal vast niets ernstigs zijn.
  dinsdag 24 november 2020 @ 18:11:25 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_196395084
Heeft er iemand zin om met een Pacer te rijden? Kost je £200 voor een rit van 2 uur, of £300 als je het samen met iemand anders wilt doen.

https://www.afrps.co.uk/new_page_6.htm
pi_196402921
Is er korting met Black Friday?
  woensdag 25 november 2020 @ 14:14:18 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_196406968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 18:11 schreef James1988 het volgende:
Heeft er iemand zin om met een Pacer te rijden? Kost je £200 voor een rit van 2 uur, of £300 als je het samen met iemand anders wilt doen.

https://www.afrps.co.uk/new_page_6.htm
Koopje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 november 2020 @ 20:42:57 #235
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_196427248
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
pi_196430212
twitter
pi_196430231
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
Tsja dat moet je dan echt willen...
pi_196434617
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
Leuk. NS heeft altijd beweerd geen onderdelen te willen verkopen. Totdat de Sprinter in onderdelen te koop kwam. met een complete menukaart van wat je kon bestellen.

Dit lijkt op de foto's in goede staat te zijn.
Materialen uit Plan V 955, ICM en SGM. op de stickers staan jaartallen ontvangst 2006 en 2007.
Alles ligt al in de loods van BVA Auctions in Amersfoort. de kijkdag was gisteren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Sport zaterdag 28 november 2020 @ 13:25:27 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_196452568
Voor de Buffel-liefhebbers: vandaag gaan de eerste vier naar Polen. Hier de dienstregeling, afkortingen moet je maar even opzoeken

41339 Hrp-Zagórz (PL)
Hrp 11.52
Asd D 12.03
Wp 12.16
Hvs 12.32/43
Amf 12.58/13.06
Eml 13.25
Zl 14.01/03
Ost 14.22/30
Dv 14.39
Rsn 15.03
Hgl 15.26
Bh 15.47
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 28 november 2020 @ 14:45:56 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_196453322
twitter


Daar gaan ze! Er zullen in totaal 8 van deze transporten zijn (bestemming: Zagórz, Polen).
  zaterdag 28 november 2020 @ 19:00:46 #241
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196456401
Iemand nog wat interieur of SGMm onderdelen ter comensatie?
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/index/52298
So we just called him Fred
pi_196457250
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2020 19:00 schreef Fred het volgende:
Iemand nog wat interieur of SGMm onderdelen ter comensatie?
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/index/52298
Je bent ongeveer 2 dagen te laat :P
  zaterdag 28 november 2020 @ 20:27:43 #243
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196457552
Oeps :D
So we just called him Fred
pi_196472006
twitter

Mooie plaatjes!
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 12:50:51 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196497384
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:04:00 #246
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_196497620
En je kan ook nog stemmen op de naam op de trein: https://www.arriva.nl/a/n(...)s/namenwedstrijd.htm
  dinsdag 1 december 2020 @ 13:20:31 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_196497907
Beetje jammer dat je hem niet gewoon "trein groningen friesland" mag noemen. Dat zou beter passen in het huidige tijdsbeeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator dinsdag 1 december 2020 @ 15:27:45 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196500204
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 december 2020 13:20 schreef Duvel het volgende:
Beetje jammer dat je hem niet gewoon "trein groningen friesland" mag noemen. Dat zou beter passen in het huidige tijdsbeeld.
Net zo origineel als "Zeesluis IJmuiden" bedoel je? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_196506849
de sluizenmoeder vond ik sterk.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_196507877
Misschien een rare vraag hier. Maar weet iemand hoe vrijgave van onaanmerkelijk gewijzigd spoor gebeurde voor de Spoorwegwet 2003 maar na de splitsing van NS in NedRail (en later Prorail)?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2020 @ 23:12:03 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_196508525
Ik weet niet precies welke richting jij op wilt met jouw vraag? Daarom alvast wat van belang zijnde zaken:

Lange tijd geleden al weer, maar organisatorisch gezien viel alles tot en met juni 2002 onder de NS, al was Railinfratrust BV met dochters NS Railinfrabeheer, Railned en NS verkeersleiding wel een zelfstandig onderdeel dat min of meer onder het ministerie viel.

in diezelfde periode is er in gezet op het realiseren van de Centrale VerkeersLeiding en het werken met computers voor de bediening van alles. Hengelo was in 2002 de laatste waar het NX-tableau uitgefaseerd is.

Sinds begin jaren '80 werd het treinnummer volgsysteem gebruikt, zodat duidelijk werd welke trein zich aandiende en op basis daarvan een rijweg ingesteld kon worden. Hierdoor kon de treindienstleider op de lokale post beter inschatten welk spoor vrijgegeven moest worden, ook al was dat niet het geplande spoor.

Bij de centralisatie is ook de automatische rijweginstelling uitgerold. ARI geeft de rijwegen vrij, maar een treindienstleider kan ook handmatig ingrijpen. Aangezien de automatisering stapje voor stapje ging was het van 1995 tot 2002 niet overal in het land hetzelfde.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_196509241
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet niet precies welke richting jij op wilt met jouw vraag? Daarom alvast wat van belang zijnde zaken:

Lange tijd geleden al weer, maar organisatorisch gezien viel alles tot en met juni 2002 onder de NS, al was Railinfratrust BV met dochters NS Railinfrabeheer, Railned en NS verkeersleiding wel een zelfstandig onderdeel dat min of meer onder het ministerie viel.

in diezelfde periode is er in gezet op het realiseren van de Centrale VerkeersLeiding en het werken met computers voor de bediening van alles. Hengelo was in 2002 de laatste waar het NX-tableau uitgefaseerd is.

Sinds begin jaren '80 werd het treinnummer volgsysteem gebruikt, zodat duidelijk werd welke trein zich aandiende en op basis daarvan een rijweg ingesteld kon worden. Hierdoor kon de treindienstleider op de lokale post beter inschatten welk spoor vrijgegeven moest worden, ook al was dat niet het geplande spoor.

Bij de centralisatie is ook de automatische rijweginstelling uitgerold. ARI geeft de rijwegen vrij, maar een treindienstleider kan ook handmatig ingrijpen. Aangezien de automatisering stapje voor stapje ging was het van 1995 tot 2002 niet overal in het land hetzelfde.
Het gaat om de grand father rights van een wissel tussen NS/Prorail-spoor en het areaal van een andere beheerder. Dus dat het wissel er al legaal voor de Spoorwegwet 2003 zat en niet opnieuw bekeken/vergund hoeft te te worden. Het oorspronkelijke wissel is eind jaren 70 geplaatst - daarvan kan ik alle correspondentie herleiden - en rond 2001 is het een aantal meter verplaatst. Van de verplaatsing kan ik wel aan 'mijn' kant van het spoor wel alle vrijgaves terugvinden (vrijgegeven door een inspecteur met mandaat van de directeur van de vervoerder. De betreffende vervoerder was destijds ook de strategisch en operationeel beheerder, à la spoorwegwet 1875.)
Maar aan de hoofdspoorkant ben ik in een zoektocht tussen van Prorail, NS en procesaannemer terecht gekomen.

Vandaar dat ik benieuwd ben of hier iemand weet hoe dit proces er in de periode vlak voor de spoorwegwet 2003 in praktijk uitzag.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 02-12-2020 08:22:06 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 2 december 2020 @ 14:29:50 #253
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_196516301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 22:32 schreef stavromulabeta het volgende:
Misschien een rare vraag hier. Maar weet iemand hoe vrijgave van onaanmerkelijk gewijzigd spoor gebeurde voor de Spoorwegwet 2003 maar na de splitsing van NS in NedRail (en later Prorail)?
Wat is onaanmerkelijk spoor? NS is destijds gesplitst in NS, Railned en Railinfrabeheer. Delen van Railned zijn bij ProRail terechtgekomen, andere delen bij ILT.

Zat zo'n wissels destijds niet bij NS Spooraansluitingen in het areaal?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_196517375
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2020 14:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat is onaanmerkelijk spoor?
Dat is een wijziging die voldoende klein en overzichtelijk is om zonder een indienststellingsvergunning en met een beperkte hoeveelheid bewijsvoering te doen. Bijvoorbeeld houten dwarsliggers vervangen door betonnen dwarsliggers die al elders in gebruik zijn, een opstelspoor 5 m verlengen, dat soort dingen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_196518655
Wat is onaanmerkelijk gewijzigd spoor?
  Moderator woensdag 2 december 2020 @ 19:27:30 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_196520876
Nooit gedacht dat ik ooit hier nog eens zou posten; maar ik vroeg mij af wat voor trein dit is die hier op de foto staat en hoelang die eigenlijk in dienst geweest zijn.



Oh, en ik weet dat het een passagierstrein van de NS is, dat hij geel is en dat de foto omstreeks 1980 gemaakt is ergens in het oosten van het land ;); het is geloof ik een diesel. Maar uit al die namen en afkortingen die NS gebruikt in zijn spoorwegmaterieel heb ik geen idee wat dit nu precies is..

:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')