Ik verbaas mij nergens meer overquote:Op vrijdag 20 november 2020 12:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar zal bij de modernisering dan ook wel rekening mee zijn gehouden nu. Iedereen kon dat zien aankomen
Eens.quote:Op vrijdag 20 november 2020 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben, een mooie refresh van de huisstijl terwijl ze trouw blijven aan de kleuren die we al decennia kennen.
Koopje!quote:Op dinsdag 24 november 2020 18:11 schreef James1988 het volgende:
Heeft er iemand zin om met een Pacer te rijden? Kost je £200 voor een rit van 2 uur, of £300 als je het samen met iemand anders wilt doen.
https://www.afrps.co.uk/new_page_6.htm
Tsja dat moet je dan echt willen...quote:Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
Leuk. NS heeft altijd beweerd geen onderdelen te willen verkopen. Totdat de Sprinter in onderdelen te koop kwam. met een complete menukaart van wat je kon bestellen.quote:Op donderdag 26 november 2020 20:42 schreef boriq het volgende:
Andere koopjes: op BVA worden wat spulletjes van NS, zoals oude banken, kussens, spiegels en deuren geveild: BVA-Auctions
Je bent ongeveer 2 dagen te laatquote:Op zaterdag 28 november 2020 19:00 schreef Fred het volgende:
Iemand nog wat interieur of SGMm onderdelen ter comensatie?
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/index/52298
Net zo origineel als "Zeesluis IJmuiden" bedoel je?quote:Op dinsdag 1 december 2020 13:20 schreef Duvel het volgende:
Beetje jammer dat je hem niet gewoon "trein groningen friesland" mag noemen. Dat zou beter passen in het huidige tijdsbeeld.
Het gaat om de grand father rights van een wissel tussen NS/Prorail-spoor en het areaal van een andere beheerder. Dus dat het wissel er al legaal voor de Spoorwegwet 2003 zat en niet opnieuw bekeken/vergund hoeft te te worden. Het oorspronkelijke wissel is eind jaren 70 geplaatst - daarvan kan ik alle correspondentie herleiden - en rond 2001 is het een aantal meter verplaatst. Van de verplaatsing kan ik wel aan 'mijn' kant van het spoor wel alle vrijgaves terugvinden (vrijgegeven door een inspecteur met mandaat van de directeur van de vervoerder. De betreffende vervoerder was destijds ook de strategisch en operationeel beheerder, à la spoorwegwet 1875.)quote:Op dinsdag 1 december 2020 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet niet precies welke richting jij op wilt met jouw vraag? Daarom alvast wat van belang zijnde zaken:
Lange tijd geleden al weer, maar organisatorisch gezien viel alles tot en met juni 2002 onder de NS, al was Railinfratrust BV met dochters NS Railinfrabeheer, Railned en NS verkeersleiding wel een zelfstandig onderdeel dat min of meer onder het ministerie viel.
in diezelfde periode is er in gezet op het realiseren van de Centrale VerkeersLeiding en het werken met computers voor de bediening van alles. Hengelo was in 2002 de laatste waar het NX-tableau uitgefaseerd is.
Sinds begin jaren '80 werd het treinnummer volgsysteem gebruikt, zodat duidelijk werd welke trein zich aandiende en op basis daarvan een rijweg ingesteld kon worden. Hierdoor kon de treindienstleider op de lokale post beter inschatten welk spoor vrijgegeven moest worden, ook al was dat niet het geplande spoor.
Bij de centralisatie is ook de automatische rijweginstelling uitgerold. ARI geeft de rijwegen vrij, maar een treindienstleider kan ook handmatig ingrijpen. Aangezien de automatisering stapje voor stapje ging was het van 1995 tot 2002 niet overal in het land hetzelfde.
Wat is onaanmerkelijk spoor? NS is destijds gesplitst in NS, Railned en Railinfrabeheer. Delen van Railned zijn bij ProRail terechtgekomen, andere delen bij ILT.quote:Op dinsdag 1 december 2020 22:32 schreef stavromulabeta het volgende:
Misschien een rare vraag hier. Maar weet iemand hoe vrijgave van onaanmerkelijk gewijzigd spoor gebeurde voor de Spoorwegwet 2003 maar na de splitsing van NS in NedRail (en later Prorail)?
Dat is een wijziging die voldoende klein en overzichtelijk is om zonder een indienststellingsvergunning en met een beperkte hoeveelheid bewijsvoering te doen. Bijvoorbeeld houten dwarsliggers vervangen door betonnen dwarsliggers die al elders in gebruik zijn, een opstelspoor 5 m verlengen, dat soort dingen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |