Waarom laat je dan voor de 7e keer testen (afgezien van zorgmedewerker) vraag ik mij dan af.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zorgt (naast capaciteitsproblemen an sig) het voor een veel grotere testbereidheid. Er zijn hier mensen die al voor de zevende keer getest moeten worden, als dat je elke keer 5 dagen kost kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon naar buiten gaat, hoe onverstandig dat ook moge zijn.
Je hebt toch zelf ook gezien dat in maart de intensive cares volliepen en we uiteindelijk zelfs maar mensen naar het buitenland moesten sturen, omdat er hier geen plek meer was voor alle patiënten? Hoe kan je dan nog volhouden dat de maatregelen te ver gaan? Je wil toch zelf ook gewoon in het ziekenhuis terecht kunnen als je je been breekt oid? Beetje lastig als het vol ligt met covid-gevallen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die bangmakerij komt me eerder de strot uit. Nee het is geen griep. Maar is het echt zo dodelijk als dat de maatregelen en taal vanuit de politiek moeten doen vermoeden? Onder de niet-risicogroepen is het wel uitzieken en doorgaan.
Ja oke, ik ging bij mijn reactie uit van het feit dat er hier mensen positief testen die niet besmettelijk zijn. Ivm hoe een PCR test werkt. Zie ook artikel dat Za eerder gaf. Mensen die vermoedelijk in Italie niet worden getest omdat ze dan ook geen klachten hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoezo niet, als je een arts een pre-onderzoek laat doen voordat je een test mag aanvragen, en die arts constateert dat je maar zeurt, dan scheelt dat al capaciteit in de teststraat.
Dat hoeft niet te betekenen dat je dan gevallen gaat missen.
Schreeuwers trekken altijd de meeste aandacht maar zijn ook vrijwel altijd een minderheid.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:34 schreef wpor het volgende:
Zojuist in een AH in het oosten van het land geweest, 80% van de mensen had gewoon een mondkapje op, ik ook. Toch goed om te zien dat het schreeuwende 'volk' op met name Twitter inderdaad de minderheid van de bevolking representeert. Al denken ze daar zelf anders over.
Natuurlijk wel je kan eerder onderscheid maken tussen Corona en gevaar en onschuldige verkoudheidjes. Dat maakt mensen veel bewuster en de testbereidheid zal daardoor ook stijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het is dus niet aan te voeren als reden waarom het daar beter zou gaan dan hier.
Eigenlijk te vermoeiend om iedere keer op in te moeten gaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt toch zelf ook gezien dat in maart de intensive cares volliepen en we uiteindelijk zelfs maar mensen naar het buitenland moesten sturen, omdat er hier geen plek meer was voor alle patiënten? Hoe kan je dan nog volhouden dat de maatregelen te ver gaan? Je wil toch zelf ook gewoon in het ziekenhuis terecht kunnen als je je been breekt oid? Beetje lastig als het vol ligt met covid-gevallen.
Die ervaringen zullen ongetwijfeld van plek tot plek sterk kunnen verschillen. Nog steeds zie ik hier eigenlijk alleen maar kapjes in (de buurt van) het OV. Winkels nauwelijks.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:34 schreef wpor het volgende:
Zojuist in een AH in het oosten van het land geweest, 80% van de mensen had gewoon een mondkapje op, ik ook. Toch goed om te zien dat het schreeuwende 'volk' op met name Twitter inderdaad de minderheid van de bevolking representeert. Al denken ze daar zelf anders over.
Ja, maar het verandert soms toch even je beeld van de Hollanders. Ook al weet je dat het een minderheid is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Schreeuwers trekken altijd de meeste aandacht maar zijn ook vrijwel altijd een minderheid.
Net broodjes gehaald in het midden van het land, hier letterlijk een oude vrouw en ik die zo'n ding droegen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:34 schreef wpor het volgende:
Helder verhaal overigens. En laat duidelijk zien waarom er eerder lokaal/regionaal (m.n. Rotterdam/Amsterdam) ingegrepen had moeten worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:19 schreef Tourniquet het volgende:
Voor degenen die het gemist hebben, hier leggen 2 Red Team leden aan de Tweede Kamer uit waarom we begin augustus al hadden moeten ingrijpen in Amsterdam. De signaalwaardes werden toen al overschreden, maar er werd niets gedaan. Omdat er sprake is van exponentiële groei, is het zaak om al een aantal verdubbelingen vóórdat je het mis ziet gaan in te grijpen, want dan kun je later (= nu) af met veel minder ingrijpende maatregelen. Helaas was het narratief toen vooral: we moeten waakzaam zijn, maar de ziekenhuizen zijn nog leeg. Een verkeerd signaal naar de bevolking.
Dat denk ik ook. Je ziet ook veel mensen met een kapje in de zak binnenkomen en hem dan op doen als ze zien dat de meerderheid dat ook doet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die ervaringen zullen ongetwijfeld van plek tot plek sterk kunnen verschillen. Nog steeds zie ik hier eigenlijk alleen maar kapjes in (de buurt van) het OV. Winkels nauwelijks.
Nogal, ja. Ik vond het in april al irritant dat het steeds herhaald moest worden waarom dit nodig is. Blijkbaar willen een hoop mensen het gewoon niet snappen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eigenlijk te vermoeiend om iedere keer op in te moeten gaan.
Conclusie, eigenlijk zoals altijd; de wijzen komen uit het oosten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Net broodjes gehaald in het midden van het land, hier letterlijk een oude vrouw en ik die zo'n ding droegen.
En hier in het zuid-westen loopt bijna 100% in mijn AH nog zonder mondkapje op.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:34 schreef wpor het volgende:
wijsenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Conclusie, eigenlijk zoals altijd; de wijsen komen uit het oosten.
Dit dus. Daarom kan je niet echt conclusies leggen gebaseerd op enkel een eigen ervaring.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die ervaringen zullen ongetwijfeld van plek tot plek sterk kunnen verschillen. Nog steeds zie ik hier eigenlijk alleen maar kapjes in (de buurt van) het OV. Winkels nauwelijks.
Het ging sec over het aantal besmettingen, niet over eerder onderscheid maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk wel je kan eerder onderscheid maken tussen Corona en gevaar en onschuldige verkoudheidjes. Dat maakt mensen veel bewuster en de testbereidheid zal daardoor ook stijgen.
Vraag me af hoe die bereidheid hier nu ligt, volgens mij durven ze het niet eens meer te onderzoeken, bang voor de waarheid
Hahahaha! Wijsen!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
wtf, ik had daar serieus echt wijzen staan
Kom maar, lach maar even allemaal.
Het is wel echt heel erg grappigquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jawel hoor, net als dat ik zelf de conclusie trek dat er veel debielen op het internet aan het schreeuwen zijn kan ik ook zelf de conclusie trekken dat, in ieder geval bij mij, die debielen nogal in de minderheid zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Daarom kan je niet echt conclusies leggen gebaseerd op enkel een eigen ervaring.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
wtf, ik had daar serieus echt wijzen staan
Valt vies tegen inderdaad. Moest gisteravond mijn kast ophalen bij de IKEA in Amsterdam Zuid Oost. Dat is toch wel het epicentrum mogen we concluderen, letterlijk 2 mensen liepen met een mondkapje.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En hier in het zuid-westen loopt bijna 100% in mijn AH nog zonder mondkapje op.
Behalve de ouderen, scootmobiel gebonden mensen, maar die hadden al mondkapjes op.
Die zijn heel stoer, want die laten zich niet muilkorven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nogal, ja. Ik vond het in april al irritant dat het steeds herhaald moest worden waarom dit nodig is. Blijkbaar willen een hoop mensen het gewoon niet snappen.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)oon-door-in-Deventerquote:Goed nieuws voor kermisliefhebbers: de Paaskermis in Deventer gaat volgende maand door. De paaseditie werd eerder dit jaar verplaatst vanwege de coronacrisis, maar kan ondanks de aangescherpte maatregelen straks 'gewoon' doorgaan.
Daar is wethouder Thomas Walder ongetwijfeld ook blij mee. Walder, zelf kermisliefhebber, zei vorige maand al dat hij de exploitanten graag wil helpen. "Die willen geen uitkering, maar werken. Wij willen die mogelijkheid bieden."
Bovendien heeft Deventer een naam hoog te houden, als officieuze 'kermishoofdstad van Oost-Nederland'. "We hebben een speciale band met kermisexploitanten", zegt Walder.
'Safety first'
Al kan corona natuurlijk altijd nog roet in het eten gooien. "Safety first", zei de wethouder daar eerder over. "Als de maatregelen strenger worden, zullen we met de exploitanten kijken of we eerder moeten afbreken."
De Paaskermis, nu 'Herfstkermis', is van 9 tot 18 oktober op het evenemententerrein, in Deventer-Noord aan de Roland Holstlaan.
Bij jou in de buurt wellicht. Al is dat ook maar één tijdstip. En nog steeds enkel één ervaring. Niet gegarandeerd representatief voor geheel Nederland.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:40 schreef wpor het volgende:
[..]
Jawel hoor, net als dat ik zelf de conclusie trek dat er veel debielen op het internet aan het schreeuwen zijn kan ik ook zelf de conclusie trekken dat, in ieder geval bij mij, die debielen nogal in de minderheid zijn.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het ging sec over het aantal besmettingen, niet over eerder onderscheid maken.
Wtfquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar het is dus niet aan te voeren als reden waarom het daar beter zou gaan dan hier.
Maar waarom stel je het ophalen van een kastje dan niet even uit? Onnodig reizen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Valt vies tegen inderdaad. Moest gisteravond mijn kast ophalen bij de IKEA in Amsterdam Zuid Oost. Dat is toch wel het epicentrum mogen we concluderen, letterlijk 2 mensen liepen met een mondkapje.
Gelukkig hoefde ik alleen in het magazijn te zijn
Dat komt omdat we onze eigen shit gewoon niet voor elkaar hebben door eerdere bezuinigingen. Ik weet niet of je het door hebt, maar de maatschappelijke effecten die door de komst van het virus zijn veroorzaakt, komen 3 kwart door fouten uit de politiek.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je hebt toch zelf ook gezien dat in maart de intensive cares volliepen en we uiteindelijk zelfs maar mensen naar het buitenland moesten sturen, omdat er hier geen plek meer was voor alle patiënten? Hoe kan je dan nog volhouden dat de maatregelen te ver gaan? Je wil toch zelf ook gewoon in het ziekenhuis terecht kunnen als je je been breekt oid? Beetje lastig als het vol ligt met covid-gevallen.
Hier in Nijmegen is de kermis ook gewoon gaande.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)oon-door-in-Deventer
Dit is dan weer niet echt wijs.
Wat is daar nou weer zo ingewikkeld aan dat je met zo'n reactie denkt te moeten komen?quote:
Erg vermoeiend inderdaad. Ventjes die niet kunnen discussiëren en altijd maar op de man blijven spelen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eigenlijk te vermoeiend om iedere keer op in te moeten gaan.
Moet toch een keer een kast hebben om al mijn tyfuszooi in op te bergen nu ik al hele dagen thuis zit omdat ik nergens heen magquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom stel je het ophalen van een kastje dan niet even uit? Onnodig reizen.
Meen je. Ik weet dat die mensen in de minderheid zijn, en vond het gewoon fijn dat nu even bevestigd te zien. Sorry dat ik geen goed onderbouwd objectief rapport heb geschreven na het doen van representatief onderzoekquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij jou in de buurt wellicht. Al is dat ook maar één tijdstip. En nog steeds enkel één ervaring. Niet gegarandeerd representatief voor geheel Nederland.
Golfje. Waar er toen 40-50-60-70 extra mensen per dag op de IC bijkwamen, zaten we hier 25 september op 137 man en nu, op 29 september op 170. Dat is dus in 4 dagen een mindere stijging dan ten tijde van de eerste golf in 1 dag.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Okee, dank je dan zitten we inderdaad gewoon totaal in de tweede golf.
Ik was nog in ontkenning, denk ik.
We hadden dit in EU verband moeten oplossen, ook in het voorjaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
Je droeg zelf wel een mondkapje?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Valt vies tegen inderdaad. Moest gisteravond mijn kast ophalen bij de IKEA in Amsterdam Zuid Oost. Dat is toch wel het epicentrum mogen we concluderen, letterlijk 2 mensen liepen met een mondkapje.
Gelukkig hoefde ik alleen in het magazijn te zijn
Nouja je spreekt jezelf gewoon weer keihard tegen door Italië en Nederland letterlijk 1 op 1 te vergelijken, maar het zal wel man.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is daar nou weer zo ingewikkeld aan dat je met zo'n reactie denkt te moeten komen?
Op 25 sept 104quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Golfje. Waar er toen 40-50-60-70 extra mensen per dag op de IC bijkwamen, zaten we hier 25 september op 137 man en nu, op 29 september op 170. Dat is dus in 4 dagen een mindere stijging dan ten tijde van de eerste golf in 1 dag.
Onzin. Met je mondkapje op naar de Ikea voor een kastje midden in het 'epicentrum' en dan klagen is belachelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet toch een keer een kast hebben om al mijn tyfuszooi in op te bergen nu ik al hele dagen thuis zit omdat ik nergens heen mag.
Bovendien was die al drie weken geleden besteld en rekenen ze voor bezorgen 50 euro ( woon er 15 kilometer vandaan)
Uiteraard. Maar je voelt je wel een compleet melaatse als verder niemand om je heen dat doet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je droeg zelf wel een mondkapje?
Bepaal jij niet .quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Onzin. Met je mondkapje op naar de Ikea voor een kastje midden in het 'epicentrum' en dan klagen is belachelijk.
Media wil gewoon mooie tv en artikelen maken zodat ze relevant blijven. Aandacht trekken, ophef creëren...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:49 schreef DemonRage het volgende:
Regering, burgemeesters en media: "Niemand luistert en niemand volgt de regels op.![]()
"
Kom dan met eenduidige regels ipv allerlei tegenstrijdige dingen door elkaar te roepen!![]()
Ja het zal wel man, dat is helaas je standaard reactie als het moeilijk wordt. Jammer weer.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja je spreekt jezelf gewoon weer keihard tegen door Italië en Nederland letterlijk 1 op 1 te vergelijken, maar het zal wel man.
Dat deed ik al.quote:
Ik dacht dat we drie weken geleden al konden zien dat het nu totale chaos zou zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Moet toch een keer een kast hebben om al mijn tyfuszooi in op te bergen nu ik al hele dagen thuis zit omdat ik nergens heen mag.
Bovendien was die al drie weken geleden besteld en rekenen ze voor bezorgen 50 euro ( woon er 15 kilometer vandaan)
Ja, dat is een prima onderzoek dat mijn verhaal tegenspreekt. Wel komt het onderzoek uit juli + zegt het enkel dat landen die wachten met mondkapjes het slechter deden dan landen die niet wachten in de eerste golf. We zijn nu best veel maanden verder en nu is er veel meer data om te kijken naar het verschil (pakket maatregelen + mondkapje) vs (pakket maatregelen), iets wat in dat onderzoek niet gedaan is.quote:
Goed dat je je er wijzelijk buiten houdt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:51 schreef Scrummie het volgende:
Altijd erg verfrissend en leerzaam, die discussies tussen Elan en de zandmannetjes.
Ik pakte de cijfers van het NICE, die worden altijd nog achteraf ingevuld zodat opnames op dag x die doorgegeven zijn op dag y niet op conto van dag y worden bijgeschreven. Zijn dit de RIVM 14:00-notificaties?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op 25 sept 104
Op 27 sept 127
Op 29 sept 142
Op 30 sept 150
Het is zelfs nog iets rooskleuriger
Daar wil ik best in meegaan, hoor. Ik had ook liever gezien dat Nederland beter is voorbereid op een crisis.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat komt omdat we onze eigen shit gewoon niet voor elkaar hebben door eerdere bezuinigingen. Ik weet niet of je het door hebt, maar de maatschappelijke effecten die door de komst van het virus zijn veroorzaakt, komen 3 kwart door fouten uit de politiek.
De capaciteit op orde krijgen is een proces van jaren. Je kunt niet even een heel leger IC-verpleegkundigen uit de hoge hoed toveren. De enige manier waarop Nederland nu om kan gaan met de situatie is het aantal besmettingen drastisch naar beneden te brengen. Dan zijn de GGDs niet meer overbelast, kan iedereen getest worden, kan BCO fatsoenlijk worden uitgevoerd etc. En dan zijn er inderdaad verder niet zulke draconische maatregelen nodig om het onder controle te houden.quote:Nu de capaciteit weer omhoog is en de test capaciteit op orde is, zijn extra strenge maatregelen en spoedwetten dan wel nodig?
... ow wacht.
16:00 cijfers van LCPS.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik pakte de cijfers van het NICE, die worden altijd nog achteraf ingevuld zodat opnames op dag x die doorgegeven zijn op dag y niet op conto van dag y worden bijgeschreven. Zijn dit de RIVM 14:00-notificaties?
Bij mij in de buurt zie ik amper mondkapjes. Mooi om te zien dat de groep anti-kap dus groter is. Ik weet dat die groep groter is, dus was fijn die bevestiging te zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:47 schreef wpor het volgende:
[..]
Meen je. Ik weet dat die mensen in de minderheid zijn, en vond het gewoon fijn dat nu even bevestigd te zien. Sorry dat ik geen goed onderbouwd objectief rapport heb geschreven na het doen van representatief onderzoek
Als iedereen er zo makkelijk over denkt, liggen de IC's volgende week weer vol. Die kast kan wel wachten tot na het vaccin.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Vaccin?? Dat kan nog wel jaren durenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als iedereen er zo makkelijk over denkt, liggen de IC's volgende week weer vol. Die kast kan wel wachten tot na het vaccin.
quote:Waarom de tweede golf in Duitsland véél milder is: ‘Zij luisteren, wij discussiëren maar door’
Het eindeloze Nederlandse gediscussieer en gepolder over coronamaatregelen zorgt ervoor dat burgers zich minder goed aan de regels houden. Dat zegt Andreas Voss, hoogleraar infectiepreventie en lid van het Outbreak Management Team (OMT).
quote:Zo wonnen zowel het kabinet als de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema voor het onderwerp mondkapjes advies in bij het Red Team, een niet aan de overheid verbonden club onafhankelijke experts. Premier Mark Rutte noemde het Red Team in de laatste coronapersconferentie van het kabinet ‘een club mensen die ons scherp houdt’.
,,Daarmee geeft hij ze status, en creëer je een soort competitief adviesmodel. Dat helpt in mijn ogen niet om draagvlak te creëren bij de burger”, vindt Voss, die zelf dus lid is van het OMT, het officiële wetenschappelijke adviesorgaan van de overheid.
heeft hij zeker een puntquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen: https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_web
[..]
[..]
En verder:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen: https://www.ad.nl/binnenl(...)gn=socialsharing_web
[..]
[..]
quote:De Amsterdamse burgemeester Halsema zei dat ze voor mondkapjesadvies te rade ging bij het Red Team. Gisteren schoven leden van het team aan voor een hoorzitting in de Tweede Kamer. Hoe voelt dat als OMT-lid?
,,Ten eerste denk ik dat er in dat Red Team heel slimme mensen zitten. Feedback om te voorkomen dat je een tunnelvisie krijgt, is belangrijk. Maar het helpt niet als zo'n team via de media en andere kanalen opinie blijft maken en zelfs een soort tweede adviesorgaan wordt. Los van de kwaliteit van het advies, wordt de situatie zo extreem onduidelijk voor iedereen. Mensen gaan shoppen voor het advies dat ze het best uitkomt. Als OMT discussiëren wij intensief met elkaar, maar brengen vervolgens één advies uit aan de overheid. Natuurlijk zijn er ook leden die op bepaalde onderwerpen een afwijkend standpunt hebben. Maar dat ga je als OMT-lid niet uitgebreid in de media verkondigen. Dat is volgens mij ook volledig terecht, anders krijg je meteen discussie over een advies. Veel, zo niet alle standpunten die nu door anderen in de media worden geventileerd, zijn ook in het OMT langsgekomen. Soms voelt het dan niet goed om er niets over te kunnen zeggen, terwijl andere mensen een groot podium krijgen. Nu lijken de adviezen die die andere clubs geven totaal nieuw, en onbesproken in het OMT. Maar dat is natuurlijk niet zo.”
Geen Billy kast maar een Billy kist.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als iedereen er zo makkelijk over denkt, liggen de IC's volgende week weer vol. Die kast kan wel wachten tot na het vaccin.
sowieso naar de Ikea gaan moet je zonder corona al niet willenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Onzin. Met je mondkapje op naar de Ikea voor een kastje midden in het 'epicentrum' en dan klagen is belachelijk.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt zie ik amper mondkapjes. Mooi om te zien dat de groep anti-kap dus groter is. Ik weet dat die groep groter is, dus was fijn die bevestiging te zien.
Kijk, ook onzin. Sorry dat ik je er op wees.
Het heeft er nu vooral de schijn van de overheid/overheden zich wederom hebben laten leiden door de publieke opinie, net zoals bij het sluiten van de scholen in de eerste instantie.quote:
Eindelijk een WK waar we geen tweede worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[ afbeelding ]
https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer
Argentinië ligt toch aardig voor.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Eindelijk een WK waar we geen tweede worden.
Cijfers gaan er echt niet significant door omlaag, ben ik bang. En dan krijg je over een paar weken weer een roep in de media om dichte scholen en dat wordt dan het volgende pressiepunt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het heeft er nu vooral de schijn van de overheid/overheden zich wederom hebben laten leiden door de publieke opinie, net zoals bij het sluiten van de scholen in de eerste instantie.
Terwijl naar mijn idee beter was Team Red bij OMT aan tafel te zetten in plaats van bij de regering.
We hebben inderdaad een mooie inhaalslag gemaakt de laatste 2 maandenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Eindelijk een WK waar we geen tweede worden.
Duitsers winnen gewoon nog in de laatste minuut straks.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
We hebben inderdaad een mooie inhaalslag gemaakt de laatste 2 maanden![]()
Nederland-Spanje in de finale?
[ afbeelding ]
Dit keer winnen wij!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
We hebben inderdaad een mooie inhaalslag gemaakt de laatste 2 maanden![]()
Nederland-Spanje in de finale?
[ afbeelding ]
Denk dat samen niet naar de regels luisteren het beter doet dan een one man show van Messi.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Argentinië ligt toch aardig voor.
Iemand die meerdere keren corona heeft gehad, natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:32 schreef Xqtress het volgende:
[..]
En wie in Nederland mag de beker in ontvangst nemen?
Landen die het pas later aanraadden hebben de maatregel op voorhand ondermijnd met de bewering dat maskers de kans op besmetting zouden verhogen. Dan is het best mogelijk dat het minder effect heeft, omdat men ze enkel draagt op plaatsen waar het verplicht is en men betrapt kan worden (bvb wel in winkels, maar niet wanneer men bij vrienden op bezoek gaat).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat is een prima onderzoek dat mijn verhaal tegenspreekt. Wel komt het onderzoek uit juli + zegt het enkel dat landen die wachten met mondkapjes het slechter deden dan landen die niet wachten in de eerste golf. We zijn nu best veel maanden verder en nu is er veel meer data om te kijken naar het verschil (pakket maatregelen + mondkapje) vs (pakket maatregelen), iets wat in dat onderzoek niet gedaan is.
Ik zal ook wel even wat grasduinen om te zien of er recent nog wat over gepubliceerd is - waarschijnlijk wel.
Corona Cup 2020.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:33 schreef skrn het volgende:
[..]
Iemand die meerdere keren corona heeft gehad, natuurlijk.
Met de mondkapjes zeker.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het heeft er nu vooral de schijn van de overheid/overheden zich wederom hebben laten leiden door de publieke opinie, net zoals bij het sluiten van de scholen in de eerste instantie.
Terwijl naar mijn idee beter was Team Red bij OMT aan tafel te zetten in plaats van bij de regering.
In dat licht bezien snap ik die mondkapjes ook wel. In het voorjaar kregen we de cijfers zonder mondkapjes ook omlaag, maar toen zat de horeca natuurlijk dicht, lag het (team)sporten een hele tijd stil, de scholen ook een tijd. Dat willen ze nu allemaal wel zoveel mogelijk open proberen te houden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met de mondkapjes zeker.
Tegelijkertijd zijn er ook domweg een aantal adviezen vanuit het OMT (nog) niet overgenomen. Het kabinet wil duidelijk het maatregelenpakket beperken om de maatschappij zoveel mogelijk te laten draaien (hoewel dat ironisch genoeg juist het probleem is).
Klopt, maar uitgezonderd bij de scholen lijkt me vrij duidelijk dat mondkapjes dáár niet gaan helpen. Bij scholen heb ik ook mijn twijfels, maar daar zou het allicht nog kunnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In dat licht bezien snap ik die mondkapjes ook wel. In het voorjaar kregen we de cijfers zonder mondkapjes ook omlaag, maar toen zat de horeca natuurlijk dicht, lag het (team)sporten een hele tijd stil, de scholen ook een tijd. Dat willen ze nu allemaal wel zoveel mogelijk open proberen te houden.
Dat werkt misschien in de zomer. Maar dikke kans dat dat niet werkt nu de mensen weer binnen bij elkaar gaan zitten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
Vraag is natuurlijk: naar welk niveau wil je terug en op welk tempo? Je zou er ook aan kunnen denken om de komende weken snel een R0 van bv. 0,7 te verkrijgen met zeer repressieve maatregelen en deze vervolgens verder door te laten sukkelen op 0,9. Dan zit je niet gelijk om een heel laag niveau, maar wel op een beheersbaar niveau. Begin september lag het aantal wellicht hoog ivm juli, maar was het zeker nog beheersbaar qua aantallen.
Ik verwacht er sowieso weinig van qua impact op de totaalcijfers. Zodra de school uit is gaan de kapjes ook af en klitten die scholieren weer allemaal bij elkaar. Ik zie het dagelijks op de fietspaden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar uitgezonderd bij de scholen lijkt me vrij duidelijk dat mondkapjes dáár niet gaan helpen. Bij scholen heb ik ook mijn twijfels, maar daar zou het allicht nog kunnen.
Wat mij betreft nu eventjes een hard regime. De zomer is voorbij, de introductie-weken achter de rug, scholen weer open, ik zou als overheid hard willen ingrijpen om weer tot een normaal aantal besmettingen te komen, een aantal dat nog te controleren is.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
Vraag is natuurlijk: naar welk niveau wil je terug en op welk tempo? Je zou er ook aan kunnen denken om de komende weken snel een R0 van bv. 0,7 te verkrijgen met zeer repressieve maatregelen en deze vervolgens verder door te laten sukkelen op 0,9. Dan zit je niet gelijk om een heel laag niveau, maar wel op een beheersbaar niveau. Begin september lag het aantal wellicht hoog ivm juli, maar was het zeker nog beheersbaar qua aantallen.
Maar is het wel een kwestie van kort en heftig ingrijpen? Kun je de R waarde binnen 3 weken onder de 0,9 of zelfs 0,7 krijgen met zeer heftig ingrijpen én daarna ook vasthouden (met kleine versoepelingen) in dit seizoen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Wat mij betreft nu eventjes een hard regime. De zomer is voorbij, de introductie-weken achter de rug, scholen weer open, ik zou als overheid hard willen ingrijpen om weer tot een normaal aantal besmettingen te komen, een aantal dat nog te controleren is.
Daar gold toch ook een strenge lockdown met zelf inreisverbod op passagiers vluchten?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Argentinië ligt toch aardig voor.
Hoe hard is dan 'hard'? We hebben ook geen politiemacht om iedereen binnen te houden net zoals in Bergamo, en je zit ook nog met zoiets als mensenrechten. Op een gegeven moment loop je wel tegen een grens aan wat je kan doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Wat mij betreft nu eventjes een hard regime. De zomer is voorbij, de introductie-weken achter de rug, scholen weer open, ik zou als overheid hard willen ingrijpen om weer tot een normaal aantal besmettingen te komen, een aantal dat nog te controleren is.
Ik zie niet in hoe dat nut heeft. De besmettingskans bij vluchtig contact (elkaar tegenkomen in de gangen) is zéér laag, in de lokalen wil je geen kapjes dragen (en dat wordt het advies ook niet) en in de aula zullen ze in de praktijk niet gedragen worden omdat de leerlingen daar zijn om te eten. We halen onszelf weer een hoop handhavingsellende op de hals zonder dat het aantoonbaar effect heeft, en dat alleen maar vanwege politieke geldingsdrang naar aanleiding van maatschappelijke (doch ongefundeerde) druk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij scholen heb ik ook mijn twijfels, maar daar zou het allicht nog kunnen.
Wat mij betreft blijft die capaciteit in de ziekenhuizen gewoon leidend, ik snap wel dat je de R wilt terugbrengen maar uiteindelijk gaat het om wat er concreet in de ziekenhuizen gebeurt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe hard is dan 'hard'? We hebben ook geen politiemacht om iedereen binnen te houden net zoals in Bergamo, en je zit ook nog met zoiets als mensenrechten. Op een gegeven moment loop je wel tegen een grens aan wat je kan doen.
Denk het ook niet, want als we echt willen om de R naar 0,7-0,9 zien te dalen heb je veel meer weken voor nodig om dat te bereiken. Met deze maatregelen helpt het niet!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar is het wel een kwestie van kort en heftig ingrijpen? Kun je de R waarde binnen 3 weken onder de 0,9 of zelfs 0,7 krijgen met zeer heftig ingrijpen én daarna ook vasthouden (met kleine versoepelingen) in dit seizoen?
waarom blijft Afrika relatief gevrijwaardquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:23 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[ afbeelding ]
https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer
Ik denk dat dat eerder is omdat daar amper getest wordt en mensen die overlijden gewoon ergens dood neervallen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
waarom blijft Afrika relatief gevrijwaard
Nogmaals, ik ben ook skeptisch, maar hier doelde ik wel op inderdaad. Voor die 2,5 paardenkop op de wc gaat het echt niet helpen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou me kunnen voorstellen dat een draagplicht de hele dag (dus ook in het lokaal) nog wel een meetbaar effect zou hebben, maar dat lijkt me toch echt veel meer nadelen dan voordelen hebben.
Natuurlijk, de R0 kun je vandaag nog onder de 1 krijgen als je stevige maatregelen neemt. Het punt is vooral hoe lang je de R0 < 1 moet houden om tot een acceptabel niveau te komen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar is het wel een kwestie van kort en heftig ingrijpen? Kun je de R waarde binnen 3 weken onder de 0,9 of zelfs 0,7 krijgen met zeer heftig ingrijpen én daarna ook vasthouden (met kleine versoepelingen) in dit seizoen?
Het vervelende is dat ziekenhuizen een paar weken achterlopen, als je pas ingrijpt als de ziekenhuizen vollopen ben je veel te laat, want de personen die over 3 weken in het ziekenhuis terecht komen worden nu besmet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijft die capaciteit in de ziekenhuizen gewoon leidend, ik snap wel dat je de R wilt terugbrengen maar uiteindelijk gaat het om wat er concreet in de ziekenhuizen gebeurt.
Dat zou je verwachten, heb ook gelezen dat ze zich beter zouden wapenen. Misschien in verhouding ook een relatief jonge bevolking gemiddeld gezien.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder is omdat daar amper getest wordt en mensen die overlijden gewoon ergens dood neervallen.
Nog afgezien van de lage bevolkingsdichtheid...
Preventief ingrijpen klinkt op papier natuurlijk zeer interessant, maar op een gegeven moment geeft te vroeg ingrijpen evengoed veel schade.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ziekenhuizen een paar weken achterlopen, als je pas ingrijpt als de ziekenhuizen vollopen ben je veel te laat, want de personen die over 3 weken in het ziekenhuis terecht komen worden nu besmet.
Nou ja, dat weet ik nog niet zo zeer. Mijn eigen ervaring op de middelbare school was wel dat je tijdens leswisselingen zeker 100 keer tegen iemand opbotst in de gang. Als je dat moment nu wat minder riskant maakt. Dan beperk je het besmettingsrisico wel wat meer tot de klas van de besmetter en niet de halve school.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben ook skeptisch, maar hier doelde ik wel op inderdaad. Voor die 2,5 paardenkop op de wc gaat het echt niet helpen.
Hoe hoger de R, hoe langer het duurt voor je weer op een acceptabel niveau zit omdat de afname dan trager gaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk, de R0 kun je vandaag nog onder de 1 krijgen als je stevige maatregelen neemt. Het punt is vooral hoe lang je de R0 < 1 moet houden om tot een acceptabel niveau te komen.
Klopt, het is een dunne lijn waar je een optimum moet zien te vinden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Preventief ingrijpen klinkt op papier natuurlijk zeer interessant, maar op een gegeven moment geeft te vroeg ingrijpen evengoed veel schade.
Ja, laten we een vergelijking maken tussen een dag op de middelbare school in normale tijden en nu in coronatijd waarin je de toegangswegen en leerlingenstromen heel effectief kunt reguleren.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:00 schreef trein2000 het volgende:
Mijn eigen ervaring op de middelbare school was wel dat je tijdens leswisselingen zeker 100 keer tegen iemand opbotst in de gang.
Interessant,quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:52 schreef Za het volgende:
De PCR-test als kippenhok
Laten we ons een luchtig dierenhok voorstellen, gemaakt van latten met openingen. 'S Nachts schijnen we er een zaklantaarn in en zien in de lichtstraal: een veer - in zekere zin een opeenvolging van het vermoedelijke pluimvee.
Wat betekent dat nu? Zit er een gevogelte in? Is het gevogelte levend of dood? Zijn er meerdere? Vermenigvuldigen ze zich? Of is de stal onbewoond en zijn er maar een paar veren over?
Geen enkele vraag kan correct worden beantwoord.
https://corona-transition.org/was-der-pcr-test-kann-und-was-nicht
Mits de R op de meest actuele cijfers wordt gebaseerd is dit een waarde die vrij rap reageert op veranderende besmettingsaantallen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar wat is een acceptabel niveau? En welke maatregelen zijn er nodig om tot 0,7 te komen? En hoe verhoud zich dat tot de maatregelen voor 0,8?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoe hoger de R, hoe langer het duurt voor je weer op een acceptabel niveau zit omdat de afname dan trager gaat.
[ afbeelding ]
bron
[..]
Klopt, het is een dunne lijn waar je een optimum moet zien te vinden.
De R0 kun je alleen met terugwerkende kracht berekenen. Als het maatregelenpakket van afgelopen maandag haar vruchten afgeworpen heeft zou de R0 dus NU al onder de 1 moeten zitten.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:02 schreef galantis het volgende:
Mits de R op de meest actuele cijfers wordt gebaseerd is dit een waarde die vrij rap reageert op veranderende besmettingsaantallen.
Dat is natuurlijk an-sich goed nieuws, omdat er geen keiharde groei plaats lijkt te vinden. We kunnen over een week of 2 pas zien of de maatregelen daadwerkelijk effect hebben, maar als er tot die tijd minder IC-opnames en ziekenhuisopnames zijn dan mensen bang voor waren is goed nieuws.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:01 schreef Ven1972 het volgende:
De cijfers van de ziekenhuisopnames en de IC van NICE via MedischInfo laten zien dat het niet echt daalt, ene dag daalt lichtjes en ene dag stijgt, helaas gaat niet echt helemeaal goed, en is niet te zien of het echt wel daalt.
Gebeurt dat ook? Ik heb de indruk dat alles binnen die scholen back to normal is eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, laten we een vergelijking maken tussen een dag op de middelbare school in normale tijden en nu in coronatijd waarin je de toegangswegen en leerlingenstromen heel effectief kunt reguleren.
Ja bizar he (wel goed van de VS!)quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:02 schreef _serial_ het volgende:
Interessant,
De Duitse epidemioloog Angela Spelsberg vindt dat PCR-testen met meer dan 25 cycli niet langer zinvol zijn. In de VS is het aantal reproductiecycli teruggebracht van 40 naar 30. In Zwitserland zijn hier geen officiële vereisten voor. De meeste laboratoria doen 35 tot 40 cycli.
In NL komen er zelfs testen terug met 45 (andere bron)
Gebeurt niet. Enige aanpassing is gespreide pauze, maar dat heeft ook niet iedere school. Levert het verschil op tussen 1000 of 500 die in de aula zitten. Iets met druppel en gloeiende plaat.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gebeurt dat ook? Ik heb de indruk dat alles binnen die scholen back to normal is eerlijk gezegd.
Dat verschilt per school. En dan nog lijkt het me zinvoller om daar waar het niet gebeurt eerst moeite te stoppen in crowd control i.p.v. toe te geven aan de chaos en dan maar mondkapjes invoeren als doekje voor het bloeden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gebeurt dat ook? Ik heb de indruk dat alles binnen die scholen back to normal is eerlijk gezegd.
Nouja je zit nog met de vertraging van de incubatietijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De R0 kun je alleen met terugwerkende kracht berekenen. Als het maatregelenpakket van afgelopen maandag haar vruchten afgeworpen heeft zou de R0 dus NU al onder de 1 moeten zitten.
Wat een acceptabel niveau is zul je met elkaar moeten afspreken en is afhankelijk van je ziekenhuiscapaciteit, testcapaciteit, effectiviteit van het BCO etc. In de grafiek zijn de Duitse signaalwaarden weergegeven. Het schijnt dat ze bij het OMT en RIVM met een toolbox werken waarbij je ongeveer kunnen weten welke maatregel de R met hoeveel naar beneden brengt. Bijv.:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar wat is een acceptabel niveau? En welke maatregelen zijn er nodig om tot 0,7 te komen? En hoe verhoud zich dat tot de maatregelen voor 0,8?
Wellicht liever 2 maanden de maatregelen om tot 0,8 te komen dan 1 maand die voor 0,7.
Die vertraging wordt meegenomen in het betrouwbaarheidsinterval, de R0 kun je nooit precies berekenen (tenzij je BCO 100% perfect is). De laatste puntschatting is van 11 september.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Nouja je zit nog met de vertraging van de incubatietijd.
Maar denk dat je wel gelijk hebt, de huidige waarde kunnen we niet berekenen.
Ook die Duitse signaalwaarden zijn signaalwaarden. Er worden niet altijd direct maatregelen aan gekoppeld.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:09 schreef Tourniquet het volgende:
In de grafiek zijn de Duitse signaalwaarden weergegeven.
Gemiddelde leeftijd in veel Afrikaanse landen ligt rond de 20. Dus dat zal ook wel meespelen denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Je moet ze natuurlijk nog wel interpreteren, als er bijvoorbeeld een hele duidelijk oorzaak is voor de overschrijding die je al hebt platgeslagen hoef je niet persé maatregelen te nemen die daardoor nutteloos zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook die Duitse signaalwaarden zijn signaalwaarden. Er worden niet altijd direct maatregelen aan gekoppeld.
(Aldus werd gezegd in het tafelgesprek gisteren in de Tweede Kamer)
En we hebben hier in principe signaalwaarden. Of daar op tijd op geacteerd is kun je over twisten.
Interessant en onderbouwd een rondzwe(r)vende gedachte dat cijfers en situaties van anderen vergelijken; vaak zure appels met sappige peren zijn die je niet moet vermengen om er kaas van te maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik kwam dit artikel tegen. Het is long read, maar ik vond het een heel interessante kijk op de verspreiding van het virus.
https://www.theatlantic.c(...)rR5z9HH0fLulrVhhNujM
Blijft het niet. 13000 oversterfte in Zuid-Afrika al een paar weken terug bijvoorbeeld. En dat is een van de moderne landen die dat soort cijfers bijhouden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrij veel overledens, IC opname lijkt redelijk stabiel te blijven volgens mij (als in, totaal aantal mensen op de IC, niet opnames. Hoe naar 't ook is voor de overleden mensen, voor de netto capaciteit van de IC is dat goed nieuws.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 3263
Totaal: 124097 (+3252 ivm -11 corr.)
Opgenomen: 48
Totaal: 12805 (+47 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 19
Huidig: 169
Totaal: 3330
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 13
Totaal: 6419
quote:Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 691, 10 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 539 buiten de Intensive Care, 12 minder dan gisteren.
Op de IC liggen 152 covidpatiënten, 2 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 611 non-covid-patiënten op de IC, 12 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 763, 14 meer dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 9 klinische patiënten verplaatst tussen de regio’s. Er zijn 2 IC-patiënten verplaatst. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.
Da's ongeveer gelijk aan gisteren geloof ik? Dat is voorzichtig positief... Eens kijken of er morgen een vergelijkbare stabilisatie is of zelfs daling.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 3263
Totaal: 124097 (+3252 ivm -11 corr.)
Opgenomen: 48
Totaal: 12805 (+47 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 19
Huidig: 169
Totaal: 3330
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 13
Totaal: 6419
Overlijdens moet je eigenlijk niet meer naar kijken, daar zitten soms nog cijfers tussen van maanden geleden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vrij veel overledens, IC opname lijkt redelijk stabiel te blijven volgens mij (als in, totaal aantal mensen op de IC, niet opnames. Hoe naar 't ook is voor de overleden mensen, voor de netto capaciteit van de IC is dat goed nieuws.
Damn.... ik snap moeilijk hoe je daar iets positiefs uit kan halen. Dat schiet dan wel een beetje zijn doel voorbij als ze toch sterven toch? Kan je ze er ook naast laten liggen, blijft de ic leeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vrij veel overledens, IC opname lijkt redelijk stabiel te blijven volgens mij (als in, totaal aantal mensen op de IC, niet opnames. Hoe naar 't ook is voor de overleden mensen, voor de netto capaciteit van de IC is dat goed nieuws.
Zou het dan tochquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Da's ongeveer gelijk aan gisteren geloof ik? Dat is voorzichtig positief... Eens kijken of er morgen een vergelijkbare stabilisatie is of zelfs daling.
Woensdag 30 septemberquote:
Wat?quote:
Ja hoor, ga vooral dit soort dingen roepen op basis van 1 fucking dag.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat?
Zou toch super goed nieuws zijn als door betere behandelingen een veel beperktere en kortere ligduur gerealiseerd kan worden. In theorie kan je dan veel eerder weer versoepelen, zelfs als die "R" nog wat hoger ligt.
Norg.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitbraakje daar in Drenthe ergens?
Uitbraak in een verzorgingshuis in Norg. Al 8 bewoners overleden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitbraakje daar in Drenthe ergens?
Dit gaat al meer dan twee weken zo, de instroom en uitstroom blijft nagenoeg gelijk op de IC's.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja hoor, ga vooral dit soort dingen roepen op basis van 1 fucking dag.
super duidelijk ook weer, gister nog niet vandaag welquote:Dringend mondkapjesadvies voor middelbare scholen
Voor middelbare scholen komt een dringend advies om een mondkapje te dragen. Volgens verschillende bronnen krijgen leerlingen het advies in de gangen, de aula en de kantine een mondkapje op te zetten. Voor de lessen zou het advies niet gelden.
Het is een van de manieren waarop verspreiding van het coronavirus moet worden voorkomen. Gisteren pleitte premier Rutte er in de Tweede Kamer nog voor om de richtlijnen voor het dragen van mondkapjes in publieke binnenruimtes niet op scholen in te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |