Die vertraging wordt meegenomen in het betrouwbaarheidsinterval, de R0 kun je nooit precies berekenen (tenzij je BCO 100% perfect is). De laatste puntschatting is van 11 september.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:08 schreef galantis het volgende:
[..]
Nouja je zit nog met de vertraging van de incubatietijd.
Maar denk dat je wel gelijk hebt, de huidige waarde kunnen we niet berekenen.
Ook die Duitse signaalwaarden zijn signaalwaarden. Er worden niet altijd direct maatregelen aan gekoppeld.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:09 schreef Tourniquet het volgende:
In de grafiek zijn de Duitse signaalwaarden weergegeven.
Gemiddelde leeftijd in veel Afrikaanse landen ligt rond de 20. Dus dat zal ook wel meespelen denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
waarom blijft Afrika relatief gevrijwaard
Je moet ze natuurlijk nog wel interpreteren, als er bijvoorbeeld een hele duidelijk oorzaak is voor de overschrijding die je al hebt platgeslagen hoef je niet persé maatregelen te nemen die daardoor nutteloos zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook die Duitse signaalwaarden zijn signaalwaarden. Er worden niet altijd direct maatregelen aan gekoppeld.
(Aldus werd gezegd in het tafelgesprek gisteren in de Tweede Kamer)
En we hebben hier in principe signaalwaarden. Of daar op tijd op geacteerd is kun je over twisten.
Interessant en onderbouwd een rondzwe(r)vende gedachte dat cijfers en situaties van anderen vergelijken; vaak zure appels met sappige peren zijn die je niet moet vermengen om er kaas van te maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
Ik kwam dit artikel tegen. Het is long read, maar ik vond het een heel interessante kijk op de verspreiding van het virus.
https://www.theatlantic.c(...)rR5z9HH0fLulrVhhNujM
Blijft het niet. 13000 oversterfte in Zuid-Afrika al een paar weken terug bijvoorbeeld. En dat is een van de moderne landen die dat soort cijfers bijhouden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:53 schreef Elan het volgende:
[..]
waarom blijft Afrika relatief gevrijwaard
Vrij veel overledens, IC opname lijkt redelijk stabiel te blijven volgens mij (als in, totaal aantal mensen op de IC, niet opnames. Hoe naar 't ook is voor de overleden mensen, voor de netto capaciteit van de IC is dat goed nieuws.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 3263
Totaal: 124097 (+3252 ivm -11 corr.)
Opgenomen: 48
Totaal: 12805 (+47 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 19
Huidig: 169
Totaal: 3330
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 13
Totaal: 6419
quote:Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 691, 10 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 539 buiten de Intensive Care, 12 minder dan gisteren.
Op de IC liggen 152 covidpatiënten, 2 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 611 non-covid-patiënten op de IC, 12 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 763, 14 meer dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 9 klinische patiënten verplaatst tussen de regio’s. Er zijn 2 IC-patiënten verplaatst. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS.
Da's ongeveer gelijk aan gisteren geloof ik? Dat is voorzichtig positief... Eens kijken of er morgen een vergelijkbare stabilisatie is of zelfs daling.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 3263
Totaal: 124097 (+3252 ivm -11 corr.)
Opgenomen: 48
Totaal: 12805 (+47 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 19
Huidig: 169
Totaal: 3330
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 13
Totaal: 6419
Overlijdens moet je eigenlijk niet meer naar kijken, daar zitten soms nog cijfers tussen van maanden geleden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vrij veel overledens, IC opname lijkt redelijk stabiel te blijven volgens mij (als in, totaal aantal mensen op de IC, niet opnames. Hoe naar 't ook is voor de overleden mensen, voor de netto capaciteit van de IC is dat goed nieuws.
Damn.... ik snap moeilijk hoe je daar iets positiefs uit kan halen. Dat schiet dan wel een beetje zijn doel voorbij als ze toch sterven toch? Kan je ze er ook naast laten liggen, blijft de ic leeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vrij veel overledens, IC opname lijkt redelijk stabiel te blijven volgens mij (als in, totaal aantal mensen op de IC, niet opnames. Hoe naar 't ook is voor de overleden mensen, voor de netto capaciteit van de IC is dat goed nieuws.
Zou het dan tochquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Da's ongeveer gelijk aan gisteren geloof ik? Dat is voorzichtig positief... Eens kijken of er morgen een vergelijkbare stabilisatie is of zelfs daling.
Woensdag 30 septemberquote:
Wat?quote:
Ja hoor, ga vooral dit soort dingen roepen op basis van 1 fucking dag.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat?
Zou toch super goed nieuws zijn als door betere behandelingen een veel beperktere en kortere ligduur gerealiseerd kan worden. In theorie kan je dan veel eerder weer versoepelen, zelfs als die "R" nog wat hoger ligt.
Norg.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitbraakje daar in Drenthe ergens?
Uitbraak in een verzorgingshuis in Norg. Al 8 bewoners overleden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uitbraakje daar in Drenthe ergens?
Dit gaat al meer dan twee weken zo, de instroom en uitstroom blijft nagenoeg gelijk op de IC's.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja hoor, ga vooral dit soort dingen roepen op basis van 1 fucking dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |