abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195364176
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:25 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Eindelijk een WK waar we geen tweede worden.
Argentinië ligt toch aardig voor.
pi_195364177
Ik kwam dit artikel tegen. Het is long read, maar ik vond het een heel interessante kijk op de verspreiding van het virus.

https://www.theatlantic.c(...)rR5z9HH0fLulrVhhNujM
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:27:36 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195364202
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het heeft er nu vooral de schijn van de overheid/overheden zich wederom hebben laten leiden door de publieke opinie, net zoals bij het sluiten van de scholen in de eerste instantie.

Terwijl naar mijn idee beter was Team Red bij OMT aan tafel te zetten in plaats van bij de regering.
Cijfers gaan er echt niet significant door omlaag, ben ik bang. En dan krijg je over een paar weken weer een roep in de media om dichte scholen en dat wordt dan het volgende pressiepunt.

Overigens verwacht ik dat de amateursportcompetities er over een paar weken ook gewoon helemaal uitvliegen. Het regent afgelastingen en zonder publiek en kantines hebben veel clubs er eigenlijk ook niet meer zo'n zin in dan.
pi_195364221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:25 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Eindelijk een WK waar we geen tweede worden.
We hebben inderdaad een mooie inhaalslag gemaakt de laatste 2 maanden _O_
Nederland-Spanje in de finale?

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_195364250
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Duitsers winnen gewoon nog in de laatste minuut straks.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195364274
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:28 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit keer winnen wij!
pi_195364286
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:31 schreef skrn het volgende:

[..]

Dit keer winnen wij!
En wie in Nederland mag de beker in ontvangst nemen?
pi_195364297
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:26 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Denk dat samen niet naar de regels luisteren het beter doet dan een one man show van Messi.
Groot fan van User Wotte
pi_195364309
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:32 schreef Xqtress het volgende:

[..]

En wie in Nederland mag de beker in ontvangst nemen?
Iemand die meerdere keren corona heeft gehad, natuurlijk.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:34:11 #85
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195364319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dat is een prima onderzoek dat mijn verhaal tegenspreekt. Wel komt het onderzoek uit juli + zegt het enkel dat landen die wachten met mondkapjes het slechter deden dan landen die niet wachten in de eerste golf. We zijn nu best veel maanden verder en nu is er veel meer data om te kijken naar het verschil (pakket maatregelen + mondkapje) vs (pakket maatregelen), iets wat in dat onderzoek niet gedaan is.

Ik zal ook wel even wat grasduinen om te zien of er recent nog wat over gepubliceerd is - waarschijnlijk wel.
Landen die het pas later aanraadden hebben de maatregel op voorhand ondermijnd met de bewering dat maskers de kans op besmetting zouden verhogen. Dan is het best mogelijk dat het minder effect heeft, omdat men ze enkel draagt op plaatsen waar het verplicht is en men betrapt kan worden (bvb wel in winkels, maar niet wanneer men bij vrienden op bezoek gaat).
are we infinite or am I alone
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:35:02 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195364337
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:33 schreef skrn het volgende:

[..]

Iemand die meerdere keren corona heeft gehad, natuurlijk.
Corona Cup 2020.
pi_195364351
Die lockdowns in Spanje hebben ook niet echt nut. Ook daar is het vertrouwen laag en wil men liever een veel repressiever maar gericht beleid, ik ben toch bang dat daar de sleutel ligt en niet in polderen of lokale beperkingen....

Nu zit Madrid weer "op slot"

https://www.telegraaf.nl/(...)ijke-lockdown-madrid
Italië en Duitsland zijn veel strenger maar dat lijkt zich wel uit te betalen ...
blablablabla
pi_195364406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het heeft er nu vooral de schijn van de overheid/overheden zich wederom hebben laten leiden door de publieke opinie, net zoals bij het sluiten van de scholen in de eerste instantie.

Terwijl naar mijn idee beter was Team Red bij OMT aan tafel te zetten in plaats van bij de regering.
Met de mondkapjes zeker.

Tegelijkertijd zijn er ook domweg een aantal adviezen vanuit het OMT (nog) niet overgenomen. Het kabinet wil duidelijk het maatregelenpakket beperken om de maatschappij zoveel mogelijk te laten draaien (hoewel dat ironisch genoeg juist het probleem is).
pi_195364424
Vraag is natuurlijk: naar welk niveau wil je terug en op welk tempo? Je zou er ook aan kunnen denken om de komende weken snel een R0 van bv. 0,7 te verkrijgen met zeer repressieve maatregelen en deze vervolgens verder door te laten sukkelen op 0,9. Dan zit je niet gelijk om een heel laag niveau, maar wel op een beheersbaar niveau. Begin september lag het aantal wellicht hoog ivm juli, maar was het zeker nog beheersbaar qua aantallen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:40:26 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195364446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Met de mondkapjes zeker.

Tegelijkertijd zijn er ook domweg een aantal adviezen vanuit het OMT (nog) niet overgenomen. Het kabinet wil duidelijk het maatregelenpakket beperken om de maatschappij zoveel mogelijk te laten draaien (hoewel dat ironisch genoeg juist het probleem is).
In dat licht bezien snap ik die mondkapjes ook wel. In het voorjaar kregen we de cijfers zonder mondkapjes ook omlaag, maar toen zat de horeca natuurlijk dicht, lag het (team)sporten een hele tijd stil, de scholen ook een tijd. Dat willen ze nu allemaal wel zoveel mogelijk open proberen te houden.
pi_195364490
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In dat licht bezien snap ik die mondkapjes ook wel. In het voorjaar kregen we de cijfers zonder mondkapjes ook omlaag, maar toen zat de horeca natuurlijk dicht, lag het (team)sporten een hele tijd stil, de scholen ook een tijd. Dat willen ze nu allemaal wel zoveel mogelijk open proberen te houden.
Klopt, maar uitgezonderd bij de scholen lijkt me vrij duidelijk dat mondkapjes dáár niet gaan helpen. Bij scholen heb ik ook mijn twijfels, maar daar zou het allicht nog kunnen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:45:02 #92
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_195364527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
Vraag is natuurlijk: naar welk niveau wil je terug en op welk tempo? Je zou er ook aan kunnen denken om de komende weken snel een R0 van bv. 0,7 te verkrijgen met zeer repressieve maatregelen en deze vervolgens verder door te laten sukkelen op 0,9. Dan zit je niet gelijk om een heel laag niveau, maar wel op een beheersbaar niveau. Begin september lag het aantal wellicht hoog ivm juli, maar was het zeker nog beheersbaar qua aantallen.
Dat werkt misschien in de zomer. Maar dikke kans dat dat niet werkt nu de mensen weer binnen bij elkaar gaan zitten.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:45:22 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195364530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, maar uitgezonderd bij de scholen lijkt me vrij duidelijk dat mondkapjes dáár niet gaan helpen. Bij scholen heb ik ook mijn twijfels, maar daar zou het allicht nog kunnen.
Ik verwacht er sowieso weinig van qua impact op de totaalcijfers. Zodra de school uit is gaan de kapjes ook af en klitten die scholieren weer allemaal bij elkaar. Ik zie het dagelijks op de fietspaden.
pi_195364539
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:39 schreef DireStraits7 het volgende:
Wat mij betreft nu eventjes een hard regime. De zomer is voorbij, de introductie-weken achter de rug, scholen weer open, ik zou als overheid hard willen ingrijpen om weer tot een normaal aantal besmettingen te komen, een aantal dat nog te controleren is.
pi_195364579
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:46 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat mij betreft nu eventjes een hard regime. De zomer is voorbij, de introductie-weken achter de rug, scholen weer open, ik zou als overheid hard willen ingrijpen om weer tot een normaal aantal besmettingen te komen, een aantal dat nog te controleren is.
Maar is het wel een kwestie van kort en heftig ingrijpen? Kun je de R waarde binnen 3 weken onder de 0,9 of zelfs 0,7 krijgen met zeer heftig ingrijpen én daarna ook vasthouden (met kleine versoepelingen) in dit seizoen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195364580
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:26 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Daar gold toch ook een strenge lockdown met zelf inreisverbod op passagiers vluchten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_195364599
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:46 schreef skrn het volgende:

[..]

Hoe hard is dan 'hard'? We hebben ook geen politiemacht om iedereen binnen te houden net zoals in Bergamo, en je zit ook nog met zoiets als mensenrechten. Op een gegeven moment loop je wel tegen een grens aan wat je kan doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:50:41 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195364605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij scholen heb ik ook mijn twijfels, maar daar zou het allicht nog kunnen.
Ik zie niet in hoe dat nut heeft. De besmettingskans bij vluchtig contact (elkaar tegenkomen in de gangen) is zéér laag, in de lokalen wil je geen kapjes dragen (en dat wordt het advies ook niet) en in de aula zullen ze in de praktijk niet gedragen worden omdat de leerlingen daar zijn om te eten. We halen onszelf weer een hoop handhavingsellende op de hals zonder dat het aantoonbaar effect heeft, en dat alleen maar vanwege politieke geldingsdrang naar aanleiding van maatschappelijke (doch ongefundeerde) druk.

Ik zou me kunnen voorstellen dat een draagplicht de hele dag (dus ook in het lokaal) nog wel een meetbaar effect zou hebben, maar dat lijkt me toch echt veel meer nadelen dan voordelen hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:52:38 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195364631
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:50 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hoe hard is dan 'hard'? We hebben ook geen politiemacht om iedereen binnen te houden net zoals in Bergamo, en je zit ook nog met zoiets als mensenrechten. Op een gegeven moment loop je wel tegen een grens aan wat je kan doen.
Wat mij betreft blijft die capaciteit in de ziekenhuizen gewoon leidend, ik snap wel dat je de R wilt terugbrengen maar uiteindelijk gaat het om wat er concreet in de ziekenhuizen gebeurt.
pi_195364634
De PCR-test als kippenhok
Laten we ons een luchtig dierenhok voorstellen, gemaakt van latten met openingen. 'S Nachts schijnen we er een zaklantaarn in en zien in de lichtstraal: een veer - in zekere zin een opeenvolging van het vermoedelijke pluimvee.
Wat betekent dat nu? Zit er een gevogelte in? Is het gevogelte levend of dood? Zijn er meerdere? Vermenigvuldigen ze zich? Of is de stal onbewoond en zijn er maar een paar veren over?
Geen enkele vraag kan correct worden beantwoord.

https://corona-transition.org/was-der-pcr-test-kann-und-was-nicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')